REKLAMA

Wacław Zimpel, laureat paszportów Polityki

Kultura Osobista
Data emisji:
2017-01-25 17:40
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
12:23 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
kultura osobista Patrycja Wanat dzień dobry rozpoczynamy kulturę osobistą studio dzisiaj ze mną Wacław Zimpel dzień dobry dzień dobry laureat paszportu polityki w kategorii kultura popularna one w każdą środę rozmawiamy z laureatami poszczególnych kategorii właśnie tej Areny 1 z najważniejszych nagród kulturalnych w Polsce czy paszportów polityki antynagrody przyznawane są dla przyznawane są artystom, którzy nie mają już za sobą znaczące sukcesy zdaniem kapituły, Rozwiń » która w nagrodę przyznaje są jeszcze u progu jeszcze większej kariery, czyli wszyscy drużyny inni już taką karierę ogromną międzynarodową zresztą ta też, że paszport sama nazwa wskazuje się, że chodzi tutaj o przekraczanie granic najpewniej za chwilę o tym, przekraczaniu granicy na metaforyczny i rzeczywistym będziemy na rozmawiać rannym nie może dodam tak masowym wstępu, że to już było nominowane do paszportów polityki 2 lata temu, ale w tym roku LNG były nominowane za cały zeszły rok w zasadzie za 2 albumy z byśmy mogli zacząć się nowością tego co w 2016 roku w twoim życiu się działo, gdyby się mogło opowiedzieć właśnie o od 2 albumach, a może, zaczynając właśnie dla nich, bo to jest ten solowy album, czyli coś dla swojej twórczości nowego no tak, by z Max były one co czas jest znany w przełomowym albumem, bo w TGP muszę z nim 0101 . solowy solowy album w i też pierwszy album, do którego nagrania podszedłem zupełnie inny sposób niż wcześniej większość moich moich wcześniejszych płyt były nagrane koncerty i głęboko wierzyłem w to, że nie jestem w stanie zagrać z takim poziomie energetycznym i emocjonalnym jak w studiu jak na koncercie no ale w stylu tak to jest, że już po prostu duże g dużo się zajmuje muzyką to te sposoby podchodzenia do domagania się do koncertu przyciągającą zmieniają nie jest ikonostas robótek i mrokiem na pewno ogromnych zmian, bo w wszystko nagrałem płytę z po zupełnie sam, nakładając ścieżki na siebie oczywiście w pomysł stary stary jak sprawy jak świat Boży jak światowe wyruszy Bachus ma trochę trochę lat w zasadzie od momentu, kiedy wymyślono multi multi Drug free Colours w Lotto to już ludzie ludzie zaczęli zaczęli robić, ale danych była w taka moja osobista nowa nowa przestrzeń nie jest taki dialog z samego z sobą trochę prawda tak to jak tak no i co lin niedawno poprzez Georgesa sam spędzałem czas w studio to druga płyta jest niższy dokonują one bardziej intymną w płytką na druga płyta zupełne Rewers Th, o czym opowiadasz już interakcja 2 z muzykami, z którymi w dodatku bardzo dobrze się znasz prawda tawerny z Krzysztofem deserem studiowaliśmy razem w w Poznaniu Krzysztof studiował fortepian klasyczny jak klarnet Hubert ma bardzo podobną historię muzyczną za sobą też skończył skończył Akademię muzyczną z grało surową z klasy klasyczną i wydają się do tego, żeby wszyscy pochodzimy, jakby z podobnego mamy podobną przeszłość muzyczną też film wszyscy graliśmy taki tradycyjny adres i bardzo dużo przeróżnych form alternatywny muzyki nie wydaje się, że dzięki temu w dobrze dobrze się bardzo rozumiemy, że w podobny sposób myślimy właśnie o w o formie o artykulacji także w ich też aż tak głowy z sobą ogromną przyjemność grania grania z tymi muzykami, bo do rozmów rozumiemy się tak szybko może stać frazesów o mocnych żywych dzików na derbowy z minimalną czy w ogóle można porównać można powiedzieć co jest najprostsze 3 inne nowości czy tworzenie samotności czy jednak ta interakcja z energią z odpowiadanie na to co inni muzycy tutaj proponują mu myślę, że są są to po prostu inne doświadczenia, ale mają mają coś podobnego, bo jeżeli się gra solo ziemia tak do tego podchodzę to słucham swojego dźwięku w jakby z zewnątrz tak stałem przyszli wysłuchać, jakbym był jak ze swoim słuchaczem czy nagranie tego dystansu to pytanie jak gram z innymi muzykami no to słucham ich z siebie w tym kontekście podobny także Jerzy g sam to reaguje na samego siebie Jerzy g z umów z innymi muzykami reaguje na nich i również samego siebie zawiozłem rzekł, że te 22 sposoby uprawiania muzyki Romeo też mają sporo różnic między rzec, że to jest coś takiego, że orzekł, że każdy, kto spędza jakiś czas samotnie ma bardzo podobne doświadczenie czy już pojawiają się w różne myśli, z którymi lakieru lub gorzej sobie osoby radzimy i usług możemy obserwować winny sposób niż i że jesteśmy w internacie w interakcji z innymi ludźmi wręcz, że w muzyce jest dokładnie tak samo jak w takim normalnym w egzystować newsów w społeczeństwie jest bardzo bardzo podobne czyny, a tobie jest nowością, a to jest łatwiej komponować jak zamkniesz, jaki był Tomasz proces tworzenia zamknąć się ich słuchać właśnie z siebie i własnych myśli tworzenie ścieżek czy inne czy jednak potrzebuje drugiej osoby potrzeby dialogu ich do tego żeby, żeby wydobyć coś więcej bardzo długo wydawało się że, że potrzebuje tego dialogu tak i to mój sposób komponowania nie jest klasycznym sposobem korę kompozycja Nikisz kwartetów smyczkowych i Piszczek cały cały klasycznych form dawno te tylko w Piszu, żeby inaczej konstruuje pewne przestrzenie dźwiękowe które, które pozwalają na improwizację w określonym kierunku musisz to najlepsza definicja tego mojego sposobu komponowania i w ten rodzaj kompozycji zakłada ogromny udział w procesie powstawania utworów ludzi, z którymi, z którymi gram ten proces ukierunkowany przeze mnie, ale zakłada wykorzystanie Kret kreatywności innych innych muzyków i w przez długi czas wydawało mi szczerze, że właśnie bardzo tego potrzebuje dziś musi oprzeć na na kreatywności nie tylko swoje własne i innych natomiast w ostatnią Niewiem możesz po prostu się trochę to bardziej w rozróżnieniu Hahn, ale w odbyły sprawi też ogromną przyjemność wprost posiedzenie samemu z instrumentem i w podsumowaniu mówił jak jak płynie czas w jakiej innej inne przestrzenie Besson samą osobą w Bytomiu rozmawialiśmy tuż po gali Anny paszportów polityki tym powiedziałeś też tych Neo od tych wpływach elektroniki i Marek co daje z berlińskiego naszego twórcy jak wtedy bardzo zapaliłam z tego, że będziecie razem dalej niż inne tworzyć go mógłbyś powiedzieć coś więcej o tym jak ja jak te inklinacje się tutaj pojawiły funku le w w twórczości z bardzo ciekawe pojazdy z Maurycym znam się praktycznie od zawsze były poznaliśmy się w mur schodził dąży do klasy z moją starszą siostrą, które Sydney 2 lata starsza i także kadm poszły na pierwszej klasy podstawówki Top hat poznałem wtedy mury cała, które pamiętam, że mnie w jakiejś klasie uczył marsza weselnego na pianinie Bacha w co widać z marazmu lecę także chodziliśmy razem do podstawówki później spotkaliśmy znowu na studiach w 100 osób było lotnictwo na klarnet tak jak mówiłem wcześniej i w bardzo dużo czasu złą sprawdzaliśmy, słuchając muzyki rozmawiając o muzyce ja przez długi czas jeśli chodzi o to w w jaki sposób zajmować muzyką było dosyć odległa od tego co robił mury z elektroniką natomiast przez przez co mówił w solowym materiał do, chcąc go grać na na żywo na koncertach zaczęły stosować również elektronika, żeby poszerzyć swoje brzmienie nie, żeby brzmieć samemu jak jak zespół i w zwyczaju słuchać przez to wielu w wiele innych muzyków, którzy się elektroniką zajmują i w pamięta, że już od kiedy to było w końcówkę roku 2015 wysłałem mu placowi właśnie temu nagrane solowy materiał, który był jeszcze takiej wydawał się już skończone, ale był tak naprawdę jeszcze w w niektórych Grzegorz Majcher z surowym jak się okazało później mur stał się bardzo spodobał ten materiał w remizie przede wszystkim, dlatego że moja muzyka skręciła bardziej w w stronę tego co co on co on lubi zaproponował, że może popracować nadzór nad niektórymi utworami z tej płyty i w pole do jak mi przesłał swoją propozycję produkcyjnego i 1 od pierwszego utworu są płyty to w naprawdę wzruszyłem to było coś niesamowitego nagle usłyszałem swoją muzykę brzmiącą w taki sposób, który sobie nie wy nie wyobrażałem wcześniej nie wiedziałem, że może tak brzmieć i NATO było niesamowite doświadczenie także w po po takich kin, bo w mur mieszka w Berlinie mieszka w nim mieszka w Warszawie także Tomasza znajomość była taka bardzo sporadyczne przez przez ostatnie kilka lat skończyliśmy studia natomiast Obst Obst tego materiału państw z nowocześnie jak bardzo bardzo ściśle współpracować nie wyobraża sobie, żeby z kolejną płytę wydać bez niego także w VAT materiały lamp z Hubertem zoom remis z Krzyśkiem Dyson również może mu rodzaju zajął w całości, a ten materiał, który w tej chwili wychodzi bo, choć pod koniec lutego, czyli Sagana druga płyta saga którą, którą nagrałem w i w Indiach w grudniu minionego roku oraz igrzysk w całości w naszym wspólnym wspólnym dziełem z mu ręce bo zanim pojechał do Indii i pojechał do Berlina na parę dni i pracować nad kompozycjami wspólnie co też się w sumie nigdy nigdy wcześniej zdarzało nikt nie pracowano nad kompozycjami z kimś, a w jak jakość w znaleźliśmy taką wspólną przestrzeń porozumienia z góry cały rząd okazał, że to jest możliwe jest on nam to jest zadowolenie z efektów przywiozłem przez nagrane ścieżki z Indii nad którymi muzycy już pracuje od od początku stycznia i bardzo z tego cieszę, bo znikanie z peugeota robi w USA i koniec tego typu TL zobaczymy tak już dziś będzie można usłyszymy usłyszymy przede wszystkim ważnych Wacław Zimpel laureat paszportu polityki w kategorii kultura inne popularne było moim gościem bardzo dziękuję bardzo dziękuję Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Wszystkie audycje, kiedy chcesz! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj, słuchaj wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA