REKLAMA

Nowe WRC i nowa Formuła 1 - o zmianach w motorsporcie mówi Aldona Marciniak

Jeszcze Więcej Sportu
Data emisji:
2017-01-26 19:20
Prowadzący:
Czas trwania:
15:10 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
jeszcze więcej sportu w radiu TOK FM Krzysztof Sendecki witam państwa w magazynie jeszcze więcej sportu dzisiaj o nowym WRC i nowej formule 1 WRC WRC sezon już się rozpoczął na formuła 1 jeszcze musimy trochę poczekać i o tym co nas czeka w najbliższych miesiącach Motorsport czy opowie nam dziennikarka przeglądu sportowego Aldona Marciniak dobry wieczór dobry wieczór w dwójce zaczniemy halluksy starych problemów, lecz przynajmniej takich które, jakby z Moto sportem są tu od Rozwiń » zawsze związane było się w Monte Carlo byłaś na pierwszym rajdzie mistrza świata w tym sezonie i oprócz emocji sportowych była niestety tragedia była śmierć kibica była część rajdu odwołana jeszcze zastanawiam czy raczej z dniem czy w ogóle są dobre rozwiązania w takim momencie odwoływać cały rejs nie odwoływać jak jak ja w ogóle jak do tego doszło i Wieliczki czy kiedyś uda się z tym poradzić aby, aby takie sytuacje się nie zdarzały ja muszę przyznać, że z o sporym niesmakiem przyjęłam to w jaki sposób WRC poradziło sobie z tą sytuacją zaczęło się od tego, że nie było kompletnie żadnych informacji pierwszy moment, w którym w ogóle potwierdzono, że kibic było związane było w wypadku brał udział pojawił się mniej więcej 2 godziny później w informacji o tym, że notowany odcinek został pierwszy odwołany tak jak to było tutaj najważniejsza no i 2 godziny później w, kiedy my już w biurze prasowym, a nieoficjalnie wiedzieliśmy, że ten człowiek nie żyją w związku z tym dochodziło do absurdalnych sytuacji, w której kilkadziesiąt osób w biurze prasowym dziennikarzy z całej Europy dziennikarzy leki po auto sportu zbierało się w kubeczkach głów swoich komputerów, analizując Skarbka po kładce wideo z tego wypadku, żeby ustalić co się wydarzyło ostatecznie potwierdzenie tej tragedii przyszło w nocy dopiero po godzinie pierwszej MEN rano, gdy staliśmy, a w cudzysłowie do tej informacji władca wszystko było jak dawniej MON ta sama radość z w radiu WRC te same radosne piosenki ten sam entuzjazm tak jakby za wszelką cenę nie chciano zepsuć tego święta, jakim ona była inauguracja sezonu w sumie został odwołany tylko ten 1 odcinek i też pierwsze informacje nie możemy już mamy to widomy już wiemy, że tam był kibic też informacje były takie, że odcinek jest odwołany, bo auto blokuje drogę, więc ten i inne Haust rady z informacją album dla mnie było uzupełnienie niezrozumiała w tej sytuacji potem też zabrakło mi takiego momentu refleksji odrobinę wyciszenia on tego nie było mam wrażenie, że środowisko bardzo przestraszyło się tego, że ten wypadek wydarzył się na pierwszym odcinku nowego sezonu, w którym mamy nowe dużo szybsze auta auta, które będą przywodzą namyśl dawne grupy BL także tymi niebezpiecznymi Emu aspektami, ponieważ trudno było obaw o to, że te wypadki będą, że będzie ich więcej, że będą bardziej spektakularne i oto mamy pierwszy odcinek sezonu i coś takiego się dzieje trzeba jednak sobie powiedzieć bardzo wyraźnie, że to wypadek miał nic wspólnego z nowym samochodem w nie miał nic wspólnego z kierowcą czy też prawda, że ten kibic stał w miejscu zakazanym co jest jakby w login plagą zmorą wszystkich organizatorów rajdów, czyli kibice oglądający wyścigi rajdy z w miejscach, w których nie mogą ustać stał na wyjściu zakrętu, czyli w miejscu, w którym absolutnie zdroworozsądkowo nie powinniśmy stać w bardzo wielu miejscach większość niebezpiecznych miejsc miejsca są oznaczone jako strefa nogą mamy też porządkowych, którzy pilnują kibiców ostrzegają, że tam nie wolno iść w związku z tym możemy się zastanawiać, dlaczego w tym wypadku te procedury nie zadziałał i na pewno śledztwo zmierza ku temu, żeby to wyjaśni, dlaczego ten człowiek sam się z nas nie ukrywa, że na nie nie ulega jednak wątpliwości, że był tam na własną odpowiedzialność w miejscu, które absolutnie do tego nie jest przystosowany do WRC zawaliło miejmy nadzieję, że wyciągną wnioski organizatorzy także rajdu Polski, który w tym roku w kalendarzu WRC jest stale się dla nas też absolutnie ostrzeżenie przeproszą rzecz przerwa, dlatego że przypomnimy, że w zeszłym roku nasz rajd odbywał się już z żółtą kartką z powodu niezdyscyplinowanych kibiców i kurtek także w Monte Carlo następnie były w był kolejny odcinek odwołany odcinek szesnastce, ponieważ kibice Stali złych miejscach, więc jest to coś, czego WRC teraz będzie pilnować bardzo im naszą odpowiedzialnością kibiców jest tutaj, żebyśmy nie znali się znowu w takim kontekście noc grozy kibice jak wybieracie się latem do Mikołajek na rajd Polski to w tylko w miejscach wyznaczonych do tego miejmy nadzieję, że dworce też na czym przede wszystkim miejmy nadzieję, że takie sytuacje się nie zdasz WRC od nas też dostaje żółtą kartkę za tom ne co się stało podczas rajdu Monte Carlo, ale też, której wspomniała, że to niebyła wina samochodu, bo tym nowym dworcem się trochę porozmawiać, bo to są znowu fajne samochody mocne samochody trochę się pozmieniało niema mrozu i volkswagena, ale tak mam wrażenie, że trochę może lepiej, bo po tym pierwszym rajdzie to wygląda na to, że nie ma zdecydowanego lidera tylko wszyscy są równi z torbą wiąże się to jest najważniejsze rzeczywiście wychodzi na to, że nie wydarzyło się to, czego w takiej sytuacji w sytuacji tak wyraźnych zmian przepisów, czego wszyscy się obawiali, że ktoś znajdzie coś jakąś nowinkę jakiś wytrych, który sprawi, że odjedzie całej reszcie na razie wygląda na to, że to się nie wydarzyło, aczkolwiek trzeba też tutaj zrobić kilka zastrzeżeń, bo o Monte Carlo i o tym, też mówili wszyscy nie jest rajdem reprezentatywnym jest bardzo specyficzny może się okazać, że kiedy przyjedziemy na szutry to jednak ktoś odjedzie na razie wygląda jednak na to, że to stawka jest w miarę zbliżona no i to jest znakomita recepta na udany sezon no dobra trochę się zmieniło, ale jedność nie zmieniło Sebastian ożyje znów wygrał, ale zmieniło się też bardzo dużo no bo przecież mamy ten sport i toyotę na gole dla celów wymiaru nie rozwiąże za godziny, gdy wydawało się, że w słabszej pół Fabrycznej, bo nie ma volkswagena ale, ale wygrał, że trzeba też podkreślić oprócz jego znakomitej jazdy i tego, że na pewno wyciąga z tego samochodu wszystko co co może miał też bardzo dużo szczęścia, bo nie był to w jego wykonaniu rak bezbłędny w lenno miało 2 wpadki w jego wypadku wyszedł z tego bezkarnie na co zresztą zwraca uwagę bardzo gorzką lekcję w Genewie, który był liderem przez większość rywalizacji, ale jego drobny błąd kosztował tą pozycją na mecie mówił, że my tomy byliśmy najlepszą załogą tego rajdu to my zasłużyliśmy na zwycięstwo ożyje popełnił błędy on jest liderem no jak to, więc też czy Francuz miał tutaj miał tutaj sporo szczęścia, ale dobrze się czuł w środku na konferencji prasowej znowu w tym miejscu była zawodnika zwycięskiego i zapowiadał, że będzie tam się prawem coraz częściej o poezji Ks różnica między eksportem czy, o którym mówimy, że to jest impuls Fabryczny, a nie np. toyotą przywracającym teraz też citroenem, czyli cenami fabrycznymi, jaką one mają przewagę tak naprawdę fabryki za sobą, czyli min całych możliwości i rozwoju auta ze wsparciem koncernu w Mn sport to jest mało komu są tu jest nim jednak człowiek prywatna osoba, który stworzył ekipa ma Ford buduje to Ford udoskonala je tak jak może na tym siłą rzeczy z mniejszym zapleczem z mniejszymi możliwościami forda, ale nie my fabryki forda zasobu dokładnie tak na razie Sebastian może z tym trochę słabszy chyba teamem sobie poradził świetnie, ale tak mam wrażenie, że poza Anwilem też czytają swoje relacje to wszyscy w tym radzie byli zadowoleni, bo i Toyota jak Matti Latvala który, który dojechał jako drugi generalnie wszyscy wszyscy jakoś tak Monte Carlo będą dobrze wspominać jeśli chodzi o te wyniki sportowe to wszyscy chyba związkiem tych innych większych, których rywalizacji oprócz ożywa tutaj oczekiwaliśmy, czyli citroena i sięgają właśnie, bo rzeczywiście, o ile na podium wszyscy byli absolutnie szczęśliwi także w ogóle się tam znalazł, bo przecież miała awarię Latvala, dlatego że on spodziewa się miejsca w szóstce i właściwie nikt nie wiedział czym ta Toyota wróci do WRC natomiast było wiadomo, że u nich wszystko się dzieje na ostatnią chwilę o nim skrzynie biegów składali pół godziny przed startem odcinka testowego, więc ten wynik i dla nich był wielką niespodzianką orzekł, że już mówiliśmy to jego zwycięstwo dom ma wspaniałe zwycięstwo też szczęśliwe natomiast z tyłu no troszeczkę prztyczka w nos dostało Citroën, z którym ma lidera Kris zniknęły niestety to znowu pokazał, że stan ten sezon może być walką znika z Mikiem i wypadłem były też, że problemy techniczne, bo obok drugi kierowca Stefano lefevre miał problem ze sprzęgłami summa summarum wyszło na to że, że najwyżej sklasyfikowanym kierowcą zespołu którego, które uważam za faworyta czy citroen mokrej gliny w aucie uwaga z zeszłego roku pojawił się Robert Kubica w Monte Carlo pytanie po co chciał zobaczyć nowe samochody nowe samochody z tego wynika z Penn Robert jest wielkim fanem rajdów nigdy tego nie ukrywał na te nowe auta to są rzeczywiście samochody marzeń, ale wspaniale wyglądają bardzo agresywnie bardzo dynamicznie im świetnie także, a także na drodze i Robert chciał zobaczyć oczywiście zostało od razu złapany przez media przez dziennikarzy wszyscy chcieli usłyszeć czy on siebie w tym samochodzie widzi no one jak mantrę powtarza, że jeżeli miałby wrócić na to no to monotonne to poważnie, że to nie jest także można sobie do tego samochodu wskoczy znana na 1 staw 3 czy 2 nie wykluczył startu w kilku rajdach, ale generalnie jednak podkreślić, że jego pierwszą opcję na ten sezon są wyścigi w coraz gorzej powiedział, że miał wybrać 1 rajd, który chciałby wygrać, zwłaszcza Monte Carlo w coś takiego w tym rajdzie najstarszym rajdzie świata trudność miałem uroda nie z niesamowitą urodą odcinków natomiast przede wszystkim w Manta pewna zdradliwe rośnie pewność co troszeczkę tak jak z mam wrażenie z wyścigiem o grand prix Monako, że ten rajd tak samo jak wyścig jest takim papierkiem lakmusowym dla kierowców, bo tutaj naprawdę musisz być przygotowanym na tak wiele scenariuszy ze względu na to co się dzieje na drodze może mi się śnieg możemy mieć z niego, stawiając się możemy mieć wodę można mieć się lód czarny, jeżeli z kolei ten śnieg, który się właśnie roztapia z powodu się zamrozi to są też zupełnie inne warunki imamy 40 kilometrowy odcinek i to wszystko możemy spotkać wiele razy na każdym zakręcie może być inaczej, ale zaczyna się na dole wspina się na 1600 m tam będzie padał śnieg znów zupełnie inaczej musisz wybrać opony musisz to i jakoś jeszcze przyjechać koniec końców, więc wyzwanie przed kierowcami jest ogromny i oni to traktuję jako wielki prestiż przejechać Monte Carlo otrzymać Monte Carlo bezbłędnie jeszcze wygrać nocą to rzeczywiście marzenia dąży teraz najlepsi kierowcy świata, a ja go do Szwecji tam pewnie więcej śniegu wspominaliśmy o tym, że jest w kalendarzu też między 30 czerwca 2 lipca rajd Polski 70 czwartym, a jest częścią Formuły 1 zapytać się w marcu dopiero startuje sezon, ale trochę się pozmieniało ostatnimi czasy Amerykanie z Liberty media, którzy kupili Formuły 1 podziękowali Bernie Ecclestone owi pytanie czy wreszcie czy to dobrze no i takim nie oczywiście nie ma wątpliwości, że ten punkt, w którym teraz jest formuła 1 i coś w ogóle przy transakcji dotyczących Formuły 1 mówimy o szacowanej kwocie 8 miliardów dolarów to jest oczywiście zasługa Berniego natomiast w Alwerni też być może z racji swojego wieku już nowo przecież to 86 letni pan, a być może po prostu z przekonań nie do końca wiedział jak wykorzystać nowe technologie co się Emilia i tanie, więc wcale nie była dla niego powodem do smutku raczej raczej do dumy, więc rzeczywiście pewien czas pewnie się skończył ideę Amerykanie podejdą do tego sportu zupełnie inaczej już ich pierwsze zapowiedzi wskazują na to, że nie chcą tego zrobić po prostu sią w no bo rozbudowuje łuk właśnie te teamy pracujące w SOR są szczelne w Indiach zajmujący się marketingiem, bo to Robert nie robił sam pytanie czy oni są w stanie sprzedać Formuły 1 Amerykanom, bo od 400  000 000 ludzi na całym świecie, ale jednak stany Zjednoczone to jest Nascar to z indyka i tak jak mówisz formuła 1 to kibice nie bardzo wiedzą ja się obawa, że nie będą chcieli zrobić troszeczkę z tego sportu, które nazywamy królową sportów motorowych taki sport, który dobrze się będzie oglądało przy hot dogów i pokornie na pewno pandy my na pewno uważają, że można wyciągnąć z tej marki więcej, że jest komercyjnie niewykorzystana co mówiąc wprost oznacza, że uważają, że można tym jeszcze więcej zarobić tak jak powiedziałem zwrócili uwagę na to że, o ile w u nich w lidze bejsbolu pozyskiwanie sponsorów zajmuje się 80 osób, które w formule 1 była to 1, a do marketingu, ale nikt, więc tym to na czym im zależy to stworzenie rozrywki w jak to wpłynie na sport ja się tego obawiam to co jest jakimś gwarantem to postać Rossa Brawna, który właśnie za tę część ma odpowiadać w Liberty media doczekamy, bo na razie to jeszcze kalendarz ustalony przez Berniego obowiązuje w i czekamy na nowy sezon formujemy czekam na kolejne rajdy rajd Polski też, ale to dopiero latem Aldona Marciniak dziękuję ślicznie dziękuję Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: JESZCZE WIĘCEJ SPORTU

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu w jesiennej promocji. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA