REKLAMA

Na jaki polski warto wybrać się do kina w 2017 roku? O tym Magdalena Sroka, szefowa PISF

A teraz na poważnie
Data emisji:
2017-01-27 12:00
Prowadzący:
Czas trwania:
24:37 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
teraz na poważnie ich 6 minut temu minęło południe kolarze państwo Mikołaj Lizut, a moi państwo gościem jest Magdalena Sroka dyrektor polskiego Instytutu sztuki filmowej witam panią bardzo serdecznie dziękuję i od razu gratuluje przyp SO padł kolejny rekord jeśli chodzi o kinach w Polsce w zeszłym roku do kin poszło prawie 62 milionowa 52  000 003 ponad 52  000 000 widz widzów i to jest absolutny rekord z czego 13  000 000 wiz dla odmiany albo odłożyli 920 lat polskie Rozwiń » filmy to prawda to jest absolutny rekord w 2017 będzie trudna do dorównać do od tych wyśrubowanych wyników, ale nie jest rzecz niemożliwa chyba nie jest też niemożliwe po pierwsze, dlatego, że w końcu po latach działania polskiego Instytutu sztuki filmowej i temu podstawowym wsparciu UE, które idzie do twórców, czyli generowaniu talentów mamy nareszcie mocne kino komercyjne, które bardzo poważnie rządzi na rynku i też liczymy na to, że tak będzie ich w tym roku, a więc widać, że ten podstawowy mechanizm gospodarczy zadziałał, że da się w Polsce robić robić kino komercyjne, a więc na pewno będzie ciekawa oparte na tym będzie kolejny pitbull na pewno będą kolejne rekordy przynajmniej na to liczymy mamy kilka bardzo mocnych filmów, bo przed chwilą chyba nawet oficjalnie dzisiaj radnym schodzi na ekrany w sztuce kochania, więc tutaj, jeżeli uda się powtórzyć sukces bogów to będzie to ogromny wkład do wyniku finalnego Box Office, a nawet, jeżeli się nie uda to na pewno jest inna grubo ponad milionową widownię, więc trzymamy wszyscy za niego kciuki na pewno jest także bardzo dobrze zaczęło kino artystyczne, bo Powidoki Andrzeja Wajdy teraz już blisko 200  000 widzów, ale też kino gatunkowe mam takie może troszkę bardziej wyrafinowane, bo z kolei konwój to też jest blisko 200  000 widzów, a to jest tylko styczeń za chwileczkę będzie pasmo wspaniałych premier, więc not oczywiście wynik bardzo trudny do pobicia, ale nie tracimy nadziei na pasie ciągnie się, żebyśmy wrócili do zeszłego roku i porozmawiali trochę o firmach zeszłorocznych tak jak pani zauważyła w MEN ta jest sukces kina komercyjnego, ale także bardzo udane i głośne debiuty w ja mam namyśli np. z pewną rodzinę córki na zdjęciu ostatnią rodzinę czy czy powiedzmy plac zaba w w nie to są filmy także docenione na zawirowania na świecie to prawda to jest niesamowita historia, bo plac zabaw i ostatnia rodzina to można powiedzieć taka sama taka sama Hillary historia artystyczna, czyli bardzo zdolni młodzi reżyserzy, którzy wywodzą się z dokumentu, którzy zrobili swoje pierwsze ważne dokumenty wchodzą fabuły i nagle w tej fabule, a on okazał się być nie tylko niezwykle profesjonalnie na planie filmowym nie tylko potrafią go zorganizować zapanować nad nim, ale też uzyskują sukcesy i artystyczna w przypadku o ostatnie rodziny też gigantyczny sukces komercyjny, bo ostatnia rodzina test pół 1 000 000 widzów co w przypadku na temat to jednak trudnego intymnego bardzo skomplikowanego, bo to jest historia rodziny oczywiście tester rodziny Beksińskich można opowiedziana sama siebie przeciąga, bo zawsze była gdzieś przy najmie środowisku inteligenckim MD rodzajem takiego budzącego napięcie jakiegoś no może można powiedzieć na nie tyle plotki za co wszyscy mieli świadomość, że rodzina nietypowa historia zaktywizowała nam to nieładne słowo, czyli forpocztą do tego filmu były książki bardzo udane o rodzinie Beksińskich wprawią na pewno tak też zadziała na pewno zadziałało na pewno trudny temat na pewno, ale jednak to są bardzo powikłane bardzo intymne relacje trójki głównych bohaterów i trudno, bo się spodziewać aż tak dużego sukcesu komercyjnego na żywo kino kameralne z bardzo kameralne, ale tutaj widzimy, że znakomicie opowiedziana historia, ale też fenomenalny myślę, że aktorstwo zadecydowało o tym, sukcesie chciałbym się na moment zostać przy tych debiutach, bo w 1 z celów polskiego Instytutu sztuki filmowej jest właśnie promowanie debiutów ułatwianie ich mam pytanie pani dyrektor jak zadebiutować w Polsce w okazuje się, że bardzo łatwo Polska była jest najłatwiejszym krajem do debiutu bogatych tego to zdecydowanie mamy wielokrotnie więcej niż to co mamy zapisane w programach operacyjnych nam się bodajże zobowiązujemy, że 5015 % budżetu będzie przeznaczone na nas na debiuty, a realnie to jest czasami blisko 50 % tego budżetu, ale trzeba mieć świetny świat świat na historię do powiedzenia, ale trzeba mieć dobrego producenta i trzeba przede wszystkim mieć ogromną wiarę w to co się chce robić, ale widać, że polscy debiutanci i w zasadzie zawsze, jeżeli mają coś ważnego dopowiedzenia trafiają na międzynarodowe festiwale Ano w tym roku na Berlinale też będziemy mieć przecież weszli silną obecność el debiutujących Stevens myślę, że jest łatwo mamy świetne świetne szkoły dobra opiekun artystyczny i jedziemy na my czekamy nieustająco na nowych twórców w ja muszę jeszcze zapytać o ten system producencki w Polsce w jak wiadomo Polski Instytut sztuki filmowej dotuje 50 % budżetu maksymalnie wchodzi film czy niema takiego niebezpieczeństwa, że producenci to budżet pompują właśnie, żeby jak najwięcej z PiS mógł uzyskać to jest jakby temat niezależne od nas taniec regulacja też wewnętrzna, że my wymyśliliśmy sobie, że będziemy działać 50 %o wego wsparcia dlatego trzeba pamiętać, że my działamy jednak w obszarze gospodarki znaczna, ale nasza rola to jest umiejętne inwestowanie w tworzenie nowych talentów oto, żeby cały rynek audiowizualny się rozwijał, więc kryteria oceny to są głównie kryje artystyczne, ale jedyny podmiot uprawniony tak naprawdę to są producenci, czyli podmioty gospodarcze, bo to oni mają dzięki mądremu inwestowaniu w dobre filmy stale rozwijać jako firmy jako przedsiębiorstwa, a więc tutaj nie nie unikniemy tego oczywiście mamy to możliwe, że w przypadku filmów trudnych to dofinansowanie może sięgnąć 70 % i czasami, ale czasami z tego z tej możliwości jej korzystamy szczególnie, jeżeli wiadomo, że teren, a w przypadku placu zaba w temat jest nieprawdopodobnie trudne i to od razu, a jest skonstruowany jako kino bardzo artystycznej bardzo indywidualna wypowiedź takie kino, które niezwykle ważne i artystycznie w jakim sensie społecznym, ale takie kino, które z założenia nie ma szans na komercyjny sukces, ponieważ ich temat i sposób przekazu jest tak trudne, że będzie bardzo ciężko zdobyć masową widownię w ja przypominam, że naszą rozmowę z dyrektor Magdaleną Sroką można oglądać na naszym profilu Facebook Facebook owym w tym, podsumowując jeszcze w ubiegły rok w Polskiej kinematografii ciekaw jestem w ogóle nie ma też stosowne pytanie do Dyrekcji Instytutu, ale czy miała pani swoje swoich faworytów dla mnie na pewno takim finałem nieprawdopodobnie ważne było wałek i on od udowodnił swoją siłę niebywałym wynikiem frekwencyjnym tez ponad 1  400  000 widzów na film, który jest prawdziwie epicki w Polskim kinie dosyć rzadko zdarzają się wielkie epickie filmy, a raz, że to jest oczywiście przedsięwzięcie niezwykle kosztowne w 2, że uniesienie epickiego tematu, gdzie opowiadamy historię na 34 planach wymaga nadzwyczajnej zdolności reżyserskie i na pewno z największych film Wojtka Smarzowskiego i mam nadzieję, że zajęła Ewelina i zdecydowanie zdecydowanie zatem zapełnia, choć bardzo ważną lukę, bo my robimy wybitne kino kameralne ale, ale to kino z dopiskiem taki napływ umiejętność władania wielkiej historii, które poruszają masową wyobraźnię krwiaki z jakimś sensie mięso czasami tożsamościowe też jest niezwykle ważnej i bardzo dobrze, że Ziomek jest korzystna udało się tę lukę wypełnić jeśli chodzi o takie filmy wielką budżetowe w ogóle co to znaczy wielki budżet w polskich realiach w polskich realiach to co to toaleta znajdzie się oznaczałby, że 2020 kilka milionów test taki budżet, który pozwala na no no właśnie reżyserowanie nie tylko pierwszego planu, ale też 0203. ETS taki budżet, który pozwala na próbę odtworzenia realiów historycznych test taki budżet, który pozwala na podjęcie też Kruger na przedstawienie się bohatera zbiorowego nie tylko nie tylko indywidualnych losów wybranych bohaterów to oczywiście na tle Europy jest nadal niewielki budżet, bo takie kino większe historyczne trzebińskiej w Europie mamut prezes Siemens 2040  000  000 EUR ENA tym niemniej jednak polskich warunkach ktoś jest budżet, który pozwala na pół biedy też większej niż kameralnych historii jak zdobył filmem w zeszłym roku tak naprawdę Wołyń to w zasadzie chyba woli tylko tylko skonsumował taki można powiedzieć ECU skonsumował udało się zgromadzić po prostu budżet blisko 20 milionowym to było w okolicach 19  000 000 cała reszta to było kino zdecydowanie zdecydowanie mniej budżetowe no ale też historie opowiadane były mniej skomplikowany wracamy do naszej rozmowy za chwilę Magdalena Sroka dyrektor polskiego Instytutu sztuki filmowej jest moimi państwa gościem proszę nie wychodzi z kina w teraz informacje Radia TOK FM Lena Sroka dyrektor polskiego Instytutu sztuki filmowej jest moimi państwa gościem pani dyrektor co nas czeka w najbliższych miesiącach jeśli chodzi o premier i na co warto się nastawić na ciągle jeszcze natychmiast należy gest kina, żeby zobaczyć Powidoki, ale też, ale też bardzo dobry gatunkowy konwój, a tak mówi dzisiaj sztuka kochania, więc to jest myślę, że taka pozycja, która każdemu zrobi bardzo dobrze zna będzie to będzie hit wschodniego Wybrzeża w świat myślę też polega koncepcja tego filmu, żeby wszyscy przypomnieli jak to jest jak ciekawy jest także 24 lutego Andrzej Tyszko po Berlinie, by przypomnę, że Pokot Agnieszki Holland w konkursie głównym nowego grania narożnym, a i trzymamy kciuki to jest piąty raz w ostatnich latach, kiedy mamy film w konkursie głównym tez wydarzenia z dniem bez precedensu i jesteśmy poza francuską niemiecką kinematografią jedyna kinematografią, która tak dobrze sobie na Berlinale radzi chwilę później, bo na początku marca, a wejdzie do kina Maria Curie pana Boga jako maniak Maria Skłodowska-Curie jest u nas, ale jak międzynarodowe nie nadążały z imprez międzynarodowych firm, które miał ogromny sukces i we Francji i w Belgii któryś kilka rynków europejskich zaliczył tam fenomenalne Karolina Gruszka jest absolutnie przepięknej przepięknej roli Iza Kuna jako Bronisława szara i Mariana też absolutnie przepięknie przepięknie gra tez w ogóle bardzo bardzo pięknie zrobiony film nasze to odtworzenie epoki i nieprawdopodobny klimat, który w, które w, którym jest wytwarzany dzięki grze oczywiście, ale też dzięki kostiumowy metropolii sposoby ich sposobowi jej sfotografowania gaz, ale bardzo bardzo wielka przyjemność wizualna, ale też bardzo wzruszające przejmujące opowiedziana historia Skłodowskiej także myślę, że to jest taki film, który będzie na świecie ogromnie ceniony i będzie oglądany przez dużą publiczność ja czekam na jego sukces japoński bank Japonii, a Skłodowska jest niebywale popularna na zobaczmy jak sobie jak sobie poradzili w Polsce na pewno też wkrótce później premiera amoku to z kolei był z kolei kino też gatunkowe o niezwykle takiej głośnej sprawie wrocławskiego morderstwa, które zostało morderca został osądzony na podstawie powieści, którą napisał, która albo w jakim sensie była powiązana z systemu, bez którego dokonają zaś strony wskazówką handlarze Legacy znana sprawa za proces poszlakowy, ale film doskonale innego opowiada to historia, koncentrując się na głównym celem bohaterzy, czyli śledczym, który to, który tę zagadkę usiłuje rozwikłać, którego gra Łukasz Simlat i trzeba powiedzieć czy to Sylwester Lane, którą gościnne czekało możemy znaleźć Zobacz test pełnokrwisty aktor, który absolutnie nie może być obsadzony w głównych wiodących rolach doskonalenie się niesie przez cały film jego antagonista grany przez Mateusza Kościukiewicza i dodaje bardzo duża o smaczku na pewno Ts widać ogromny talent Zosi Wichłacz, która przypomnijmy w Berlinie została zaliczona do tych wschodzących wschodzącej gwiazdy 1 z 1010 wschodzących gwiazd kina Europejskiego rejonu został doceniony nie tylko za rolę poprzednia, ale teraz we współczesnym boi Powidoki i właśnie amok też były brane pod pod uwagę w ocenie tego, kto zostanie uwzględnione na tej liście więc, więc znakomita Zosię Wichłacz myślę, że to my nie bardzo fajny ciekawe kino, ale myślę, że taki wynik bardzo dobry frekwencyjne mogą zrobić gwiazdę one są zapowiadane na maj to jest nowe filmy Jana Kidawy-Błońskiego i to jest film, który powinien do kin przyciągnąć rzesze fanów futbolu, ale też panów bardzo dobrego dla Lecha ma być historycznego piłkarzu góralka zaś testować piłkarzy Górnika Zabrze to zapowiedź o legendarnym Janie Banasik Cook, który do tej pory jest 1 z najważniejszych szkoleniowców wśród młodzików i myślę, że na Śląsk z taką postacią legendarną artystyczną film, który w sposób nieprawdopodobny odtwarza realia epoki ten związek jak na Śląsku górnicy mieli je z futbolem tak ogromne nadzieje to jak piłka identyfikowała Polakowi też niezwykle skomplikowane losy tego głównego bohatera, który z powodów politycznych został wykluczony z możliwości brania udziału w mundialowym historia bardzo dramatyczna fenomenalnie odtworzone realia epoki świetne świetne tempo i z nieprawdopodobnie dobrze zilustrowane muzycznie film także ja byłam zachwycona, więc myślę, że też jest takie takie kino, które będzie dla masowej widowni i dla wielkiej przyjemności oglądania, ale wszyscy ostrzą zęby już na zbliżające się premiery w klasie też zapytać panią o w firmę wysoko frekwencyjne, a które jednak nie korzystają z dotacji polskiego Instytutu sztuki filmowej ani ani w ogóle z tej oferty osiągają naprawdę niezłe wyniki w można tez firmy określić takim mianem telewizyjnym, że to, że nasze stałe w zasadzie formatami mam namyśli pitbulla Patryka Vegi czy listy do OOM chciałem zapytać co pani sądzi o tych filmach i czy jest pani przykro, że w nie bierzecie udział w Lennonie niezgodnie z dnia przeprowadzony przerażenie bierze udział w żydowskim dlatego, że jakby i ustała i programy operacyjne są tak skonstruowane, że na finał kino to czysto frekwencyjne i tak nie można, by uzyskać w kwestii w ogóle w można uzyskać tylko ewentualnie pożyczkę, jeżeli ktoś taką potrzebę ma tutaj jest tutaj producenci twórcy takich potrzeb nie mają i to pokazuje, że nareszcie polskie kino odzyskuje zdrowie tak to znaczy nie tylko artystycznie od zdrowia artystycznie odzyskał jakiś czas temu może wejść mamy ogromny renesans polskiego kina właśnie pod kątem artystycznym, ale nareszcie ta druga niezwykle ważna część kinematografii, czyli jak, gdyby sposób i zasady funkcjonowania przemysłu audiowizualnego i zaczął on -li ne dokładnie za to nareszcie wychodzić biznes i to było 1 z ważniejszych założeń przy powoływaniu polskiego Instytutu sztuki filmowej jak mówię generalnie światowa koncepcję inwestowania w przemysły kreatywne na tym właśnie polega, że państwo wspiera to co przemysł kreatywny jest najważniejsze, czyli dostęp do talentów każdy, kto prowadzi jakikolwiek biznes kreatywny powie to, czego ja najbardziej potrzebuje to okręt typu, czyli ludzi, których mogę zatrudnić, którzy z myślami i zrobią to ciekawą innowacyjną niesamowitą rzecz, która z sukcesem sprzedam, a inwestowanie w twórców to jest ta zdrowa podstawa, na której w końcu po 10 latach zaczyna się rodzić poważny biznes myślę, że to jest dowód na to jak dobrze to zadziałało i mam nadzieję, że takich przedsięwzięć jest coraz więcej coraz więcej pieniędzy będzie trafiać do polskich producentów absolutny rekord frekwencyjny to jest właśnie pitbull w zeszłym roku rozumie pani fenomen w tego filmu tego formatu tak to po prostu jestem bardzo dobrze wymyślone zrobione kino gatunkowe z pewnymi elementami rozrywkowymi, które zasadza się opiera na fenomenalnej byli bardzo wyrazistej grze najlepszych polskich aktorów, więc tutaj mamy wszystko co trzeba ażeby ten sukces frekwencyjny uzyskać to jest też format, który wydaje się swój sukces kinowy za wiele zawdzięcza temu sukcesowi też telewizyjne może jednak ogromna ilość widzów wychowała się w jakim sensie na fenomenalny serial, jakim był był figurą jest rodzaj takiego resentymentu, że więcej, ale tych historiach oglądanych na ekranie widzimy przez to, że mamy bardzo szeroki kontekst cel tej społeczności, którą i tych bohaterów których, których widzimy na ekranie mamy pewnego rodzaju historię zapamiętaną i możemy sobie dużo szczegółów do wyobrażać w czasie oglądania, więc myślę, że to też jest dosyć ważne czy Polska kinematografia ma kłopot z komedią Polska kinematografia ciągle ma ambiwalentny stosunek do kina gatunkowego we wszystkich jego wymiarach myślę, że nie ma problemu z komedią jak i plany ma ona moim zdaniem nie ma problemu w sensie oczekiwania widowni, że uważa Polski widz oczekuje komedii romantycznych bardzo je lubi też ma problem być może tak mówię w podejściu do kina gatunkowego, dlatego że z zeznań albo jest jak albo albo udajemy, że nie robił kina gatunkowego jeśli nie my się troszeczkę na psie internetu Lis wanien czy zamiar zrobić antagonista protagonistę witała robimy bohaterów, gdzie każdy jest uwikłany w jakiś konflikt wewnętrzny w zasadzie każdy może być dobrym złym bohaterem i do końca filmu staramy się nie rozstrzygnąć w tej wątpliwości to taka liczba chętnych w UE albo albo troszeczkę zbyt czasami zbyt grubą kreską z kolei staramy się zrealizować podstawowe założenia gatunków, ale i można powiedzieć, że w jakimś sensie od czasu do czasu zdarzają nam się produkcja, której wizja traktują mnie no bez szacunku pod podejrzewają go o po zbyt małą chyba inteligencja i to są takie 22 skrajności żal, bo udajemy, że to nie jest kino gatunkowe eWUŚ robimy kino gatunkowe to czasami robimy jest zbyt wyraziście z myślą, że ciągle jeszcze nam ciągle jeszcze szukamy tej drogi środka, ale wychodzi nam to zdecydowanie coraz lepiej, więc ciągle faktycznie poza komedią romantyczną można powiedzieć czekamy na no po prostu dobre komedie i tutaj jest dziwna, bo mieliśmy ogromne tradycje w grę w Polskiej kinematografii właśnie filmów zabawnych filmów komediowych, ale u nas straciliśmy poczucie humoru nie straciliśmy poczucie humoru tamte filmy zasadzał się Anna można powiedzieć, że operowaliśmy przez lata z wielkim powodzeniem pewnym, ale komunizm mam sytuacje innym, a ta sytuacja była sytuacją zewnętrzną powszechnie LO ci teraz tak nas mierzyliśmy byliśmy wszyscy jej uczestnikami tej sytuacji stąd też komis sytuacja innych niósł się bardzo dobrze ale, ponieważ straciliśmy ten element, czyli nie ma kontekstu, który by nas śmieszyły to może dlatego dlatego dla tego, ale ciągle nie możemy się odnaleźć z komediami, ale liczę na to, że wszyscy teraz można zdobyć jakiś renesans komedii w Polskim kinie również na to liczę, zwłaszcza że czasy są potem w na koniec chcę zapytać panią o plan połączenia Nine, czyli polskiego Instytutu audiowizualnego z filmoteką narodową czy uważa pani, że to jest dobry pomysł i co oznacza dla filmowców tak bardzo trudnym zadaniem i oczywiście rozumiem, jakie są intencje ustawodawcy bajek zadania własne są rozbieżne tak Filmoteka narodowa ma dbać o dziedzictwo archiwizować przechowywać i udostępnić Narodowy Instytut audiowizualny zajmuje się wszystkimi przejawami kultury audiowizualnej bardzo szeroko rozumianej, czyli generalnie wszystkim tym co on co nie jest filmem w jakim sensie przez lata ze względu NATO, że Filmoteka narodowa Indii być może nie nie nie nie była w stanie w tej bieżącej rzeczywistości uczestniczyć w pełnym zakresie częściowo te jej zadania przejął Narodowy Instytut audiowizualny szczególnie w zakresie zabezpieczania udostępniania dokumentów, czyli można powiedzieć tych tworów kultury audiowizualnej, który już są przynależne do kinematografii, ale i tutaj w jakim sensie nastąpił boom nastąpił jakiś pokrycie kompetencji inaczej rozumiem też ustawodawca chciałby, żeby Filmoteka narodowa nareszcie stała się instytucją w pełni cyfrową dla szyby otworzyła swoje zasoby w sposób analogowy, żeby móc zabezpieczyć ale, żeby też polonisty zdawała, a cały posiadany przez siebie zbiór trzymam za odmowę zdjęcia z dużą nieufnością patrzy na ten projekt ministerstwa kultury, podejrzewając że, że to jest jakaś furtka do not wpływu politycznego na nogę to na pewno to wymaga zmiany w ustawie o kinematografii tak włączenie instytucji od zawsze w w w Polsce jest możliwe do takiego łączenia instytucji dochodziło dochodzi będzie dochodzić też, jakby decyzja o łączeniu instytucji kultury jest wyłączną kompetencją ministra kultury i ją też jest wyłącznie odpowiedzialny za tworzenie, jakby strategii rozwoju kultury poprzez swoje instytucje, więc myślę, że tutaj na 3 lata trzeba po prostu popatrzeć na TGE rozumiem cele, które są założone trzeba będzie popatrzeć na sposób ich realizacji czy uda się ten organizm będzie gigantyczny to będzie bardzo duża instytucja po połączeniu, więc pytanie czy w ogóle będzie możliwe skuteczne zarządzanie tak dużą instytucją, która połączy w sobie tak wiele różnych kompetencji, ale ja rozumiem, że cel jest taki, żeby te kompetencje, które posiada Narodowy Instytut audiowizualny, które są unikatowe jedyne sprowadzić do Filmoteki narodowej, a Iza rozumiem, że to jest główna myśl, która przyświeca im przyświeca temu temu łączeniem trudno jest trudno jest, że przyglądali ochraniać temu połączeniom i temu planowi ministerstwa kultury Magdalena Sroka dyrektor polskiego Instytutu sztuki filmowej była moimi państwa gościem bardzo dziękuję pani Sara to spotkanie w lidze już za chwilę informacje Radia TOK FM, a po nich raport gospodarczy, na które zaprasza Aleksandra Dziadykiewicz ja z kolei zapraszam państwa również na mój program piwo w telewizji metro, które można obejrzeć jutro, czyli w sobotę o czternastej moimi gośćmi będą Magda Umer Grażyna Wolszczak Wojciech Kalarus znany państwu m. in . z roli ministra wojny z ucha prezesa oraz Tomasz Kwaśniewski jutro czternasta piwa w telewizji metro program przygotował Tomasz Kopka realizował Kamil Wróblewski Mikołaj Lizut do usłyszenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: A TERAZ NA POWAŻNIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 40% taniej w zimowej promocji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA