REKLAMA

Przyszłość mobilności - co się stanie z samochodami w miastach?

Człowiek 2.0
Data emisji:
2017-02-04 20:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
44:04 min.
Udostępnij:

Mobilność jest jednym z kluczowych trendów obecnych czasów. Przemieszczamy sie coraz częsciej i dalej, dojeżdżając do szkoły i pracy, na zakupy i spotkania towarzyskie. W związku z tym kupujemy coraz więcej samochodów - i tu zaczynają się kłopoty, począwszy od korków i wypadków po trujący smog. Jak będzie się zmieniała nasza mobilność? Kiedy doczekamy się miast bez (prywatnych) samochodów? O tym opowiadali Ilona Grzywińska, Paweł Błaszczak i prof. Dariusz Jemielniak. Rozwiń »

Uwaga! Zmiana godziny emisji audycji. Od 11 lutego Człowiek 2.0 w soboty o 14:40 i 15:40. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
liczba zerówek klas II 0 i Jan Stradowski przy mikrofonie witam państwa człowiek baza do dzisiaj wraca do tematów motoryzacyjnych po części, a także tematów mobilności tego jak będziemy korzystali z samochodów to tego jak będziemy się poruszać jak się poruszamy po miastach te tematy bądź dominowały na antenie przypominam państwu tylko jeszcze o naszych adresach internetowych Fokus fotka PL nasz partner merytoryczny zapraszamy po informacji dodatkowo na stronie umieszczone w Rozwiń » radiu TOK FM oczywiście na swojej stronie ma audycje archiwalne TOK FM szybko PL adres mailowy co człowiek w 2 klub Kazara człowiek bez polskich liter Mokka to klub KFM do nadsyłania wszelkich uwag, a także zapraszamy do nadsyłanych na Facebooku Gutierrez prowadzący naszą stronę w ww szopka człowiek kropkę nad zapraszam do dołączania 12  000 ponad 12  000 lubiących całkiem całkiem fajny wynik imam nadzieję, że będzie nas jeszcze więcej ocen do tematu przyszłość samochodów przyszłości mobilności w miastach za mną studzi Ilona Grzywińska dyrektor komunikacji firmy Uber w Europie środkowo-wschodniej chcę serdecznie Paweł Błaszczak prezes zarządu firmy for Mobility dzienne Ryjka i prof. Dariusz Jemielniak z Akademii Leona Koźmińskiego w tym co 3 pytania do osobistego, bo to często dosyć stawia w tej audycji, które z nas ma własny samochód ja nie mam, ale chyba dobrze, ale my wiemy bardzo osobną uznał to my się wszyscy przesiadamy się w krajach ma on ma on, chociaż prowadzimy firmę car-sharingu, ale ma samochód, dlatego że bardzo dużo Jeża jest taki przebieg, który po prostu sprawia, że lepiej mieć samochód niż niż korzystać firma konsultingowa, czyli taka powiedziałbym wypożyczalnia samochodów do określenia, bo w pewnym sensie to znamiona wypożyczalni tak, aczkolwiek to tu chodzi o coś więcej nam chodzi o to, żeby zapewniać de facto mobilności tylko w tych minutach, kiedy jest potrzebna, a wypożyczalnie raczej dają te samochody na dłużej i samochody wypożyczane z wypożyczalni też stoją dużo wypożyczone przez klientów, a u nas samochód wypożyczony po prostu jeździ jak widać jak swoi znaczy że, gdy kończy się wypożyczenie Matejki samochód na minutę na godzinę to on też na dni rozumiem to jest to nadal się opłacą tak to zawsze będzie się opłacało, jeżeli nadal dalej tak oto, żebym robił się z tych minut godzin robił się dni natomiast GROM przypadków są krótkie przejazdy tak jak muszą załatwiać sprawy na mieście po prostu biorę ja też dostaniemy w innym miejscu tam, gdzie ma w gry interesy załatwienia i zapominamy o samochodzie w nosie przyznam, bo to wspomniane warto zdobyć nie mam samochodu, ale nie mam go odsuwał od lat nie może mieszkam pod Warszawą w mieście no ale się wtedy miasto pod Warszawą o tym jak będzie w przyszłości, ale jest to miasto, które masowo do własną komunikację miejską, ale mam też dostęp do 2 linii kolejowych, więc czytam sporo opcji transportu masowego i samochód, owszem, przydałby się od kodeks z punktu widzenia rodziny, która układa jakoś funkcjonuje na co dzień bez tego jakoś tak się do tego przyzwyczailiśmy to nam się przyda głównie na weekendy tak naprawdę, bo w ciągu tygodnia nas dojazdy do pracy są łatwiejsze komunikacją masową jest mniejszy problem z korkami z szukaniem miejsca do parkowania, zwłaszcza w centrum miasta to czy co w dzielnicach biurowych książkę można poczytać, ale maila napisać prawda nawet artykuł zalogować się czasami dawało pociągu, bo co do tego czasu jest natomiast no właśnie czy w sytuacji, gdy potrzebowalibyśmy samochodu na weekend to coś takiego jak jak car-sharing jest dobrym pomysłem tak oczywiście rozumiem, że był zupełnie pokazują to nasze statystyki, które właśnie mówią, że realnego korzystania, że właśnie piątki soboty niedziele są są okresami wśród samochodów najczęściej wykorzystywane i właśnie Tusk jest dla osób, które na tygodniu nie mają aż takich potrzeb transportowych po prostu dojeżdżają do pracy nie wiem z w znanej miejsce codziennie to samo natomiast w weekendy spłaca się zmienia wtedy czy zakupy czy wyjazd do restauracji czy do kina czy spotkanie znają to właśnie rozwiązanie tak i to właśnie chodzi o to, żeby te samochody można było nie tylko pojechać gdzieś dojechać, ale zostawili w de facto w dowolnym miejscu nie martwić rzeczami, które normalnie w marcu użytkownika samochodu nie ma opłat zaparkowanie no i tam przy mówią o kwestiach typu ubezpieczenie czy paliwo jest naturalne, że to się o tym, zapomina, ale zapomina się wszystkim co faktycznie trzeba tylko dobrze mieć pełne prawo jazdy i takie, by umieć poruszać małpy w końcu mandatu z daleka Watch spytacie oko naukowca to ty masz samochód, bo tak wygodnie rozumiem tak bywa Żydów, aczkolwiek korzystał z wszystkich modeli w stanach ryzyko, że już po nastąpił w sumie szykowało będziemy się autami prywatnymi poprzez przyszłość, jakby otwarto współpracą między różnicą musi być firma, którą mających zajmuje podejmujemy z Grudziądzem no to jest fajna idea tylko on w związku z kontrowersjami wokół firmy ubodzy zawsze jest kwestia tego czym to jest legalne czy to ona zgodnie z unikaniem płacenia podatków, ale czy to kwestia posłania obok zupełnie wtórna kończy swoją duchową zgłoszono w sumie w seks oralny z wami wasza spowiednikiem nałożono skarbowym natomiast mogą takie jak model toru krzyżyk wstają łączonych lub polegają na tym, że on wtórują mu użytkownikom aplikacja, która bardzo dobrze, umożliwiając oddanie stanu faktycznego auto oferują remont pakiet prawny, którym stanowi umowa między pouczającym o tym, który od tego do użycia pokazują, że czegoś zrobić to wymuszenie ośmieszył się struktura piramida hierarchiczna, który mamy zawodowego przewoźnika, który ma ono w stanie go to HOKEJ na ubywa to jest struktura hierarchiczna mamy zawodowych przewoźników jak to zawsze jest no to na pewno bardzo mocno zależy od kraju od oferowanej usługi rannym bardzo usług, jeżeli chodzi Ubera jest tak naprawdę bardzo dużo w Polsce znamy, ale to główną podstawową w RPA, ale w taką myśl, że osobą bliską tematu okręcie chcemy rozmawiać jest Liverpool nie przeznacza to jest test tak naprawdę mam też można mówić o car-sharingu albo carvingu bardzo różnie to się nazywa, ale dziś w pewnym momencie bubel powstał w 2009 roku naszym nasi inżynierowie zobaczyli, że bardzo dużo przejazdów się dubluje, jeżeli chodzi o kwestie jechania w danym kierunku osób wers ją w tym samym kierunku w tym samym czasie mediacji słowo to co często widzą w tym na przystanku autobusowym jest piękny korek samochodów osobowych, których siedzi, a właściwie w każdym razie tylko kierowca tylko 1 osoba i w ramach ciekawostki z małą dygresję tak naprawdę tak dokładnie powstał pomysł na aplikacjach Ubera zresztą powstał w Paryżu Solny w San Francisco AMD Travis Kalanick grecka czy jest to my ojcowie służy celowi firma, ale byli na konferencji technologicznej dla Auxerre w Paryżu jej na nie mogli wracać wieczorem do hotelu nie mogli złapać się taksówki metro było zamknięte, a miało ich sznury prywatnych aut, który siedział tylko kierowca i 1 z drugiego powiedział Kuciak muszą móc wyciągnąć z tego smartfona z mojej kieszeni po prostu złapać któregoś z nich i to był pomysł na początku na bardzo niszową niszowy projekt, który nie rozpoczęli w San Francisco, który sam stopniowo rozwijał się rannym w stronę większego biznesu i Uber włodarz był właśnie takim kolejnym etapem oraz rozwoju w niecałe 2 lata temu ta usługa został uruchomiony proces w stanach Zjednoczonych i polega właśnie na tym, że mierzyli jaja od dzisiaj z Czerskiej na inny przykład Marynarską i ty też to w tym samym momencie możemy zamówić przejazd skorzysta z tego samego auta czy jest nas w nich w nim już dwójka tak aha, czyli to nie jest tak, że to ma swój samochód ja się do siadam tylko to jest inna usługa jest Łakomiec a, ale to to są naprawdę są naznaczone na temat ekologii bardzo równo rok etyk może na przejazdach między zamiast toalety spod podobna zasada polega po prostu na tym, że zamiast mieć 2 samochody, w których siedzi pojazd alei Jana Paz po 1 pasażerze mamy wręcz podzielimy ten przejazd jako pasażerowie my ja płacę mniej wypłacić mu za przejazd, a kierowca może zarobić trochę więcej no imamy efektywnie więcej osób w mniejszej liczbie aut, a to przede wszystkim chodzi właśnie, bo to są te składy ciekawe badania, które są robione z na świecie na razie póki co chyba w Polsce czyniło tego typu badań co by się stało, gdybyśmy np. zastąpili samochody osobowe tak jak są w danym momencie wybuchu afery myśleć jak dodaje są takie badania były one w Lizbonie, gdyby tam zastąpić stare samochody samochodami spodziewanymi albo samochodami to są autonomiczne to jest sama w UE bez kierowców spadek liczby aut w ruchu jest sól kilkukrotne od kilkudziesięciu kroków 95 proc są w Austrii używanych dokładny albo to film z tego co pamiętam chyba etosu stracą robotę na dane dotyczące Polski walnie się 4560 % ruchu w centrach miast stosunki losu szukający miejsca parkingowego w dużych ciekawych danych są też dane, które mówią Żydzi są statystycznie w Polsce średnio samochód 95 % czasu swojej ech, tak to to są wszystko to tylko rzeczy, które prowadzą do tego myślę, że każdy z tych modeli, które w tej rozmawialiśmy de facto rzeczywiście w mniejszym większe, ale w różnym stopniu rzeczywiście prowadzi do ograniczania tego ruchu Miejskiego tak typowy car-sharing tak to są auto nasze to nie jest samochód właściciela tak jak nie wiemy w bazie n p . tak czy w innym karp lin de facto, ale de facto prowadzimy dokładnie tego samego dzień tym samochodem jeździ kilka osób żadna z nich nie musi się, że miasto swoim samochodem to znaczy, że kilka samochodów albo kilkanaście dni przyjechało do miasta tego dnia, bo ktoś załatwił ten przejazd tym samochodem plus jest zasadniczy taki, bo to, o czym to, o czym mówiło się propos współ dzielenia swojego samochodu uda się na pewno bardzo dobry model to się należy spodziewać tego, że to, że się u nas również będzie rozpowszechniał pewnie jeszcze kwestia mentalności u nas trochę takiego posiadania potrzeby posiadania samochodu trochę takiego traktowania tego samochodu jako takiego dobra, którym się tak niechętnie udziela swoim prywatnym prowadzi do tego, że to pani nie będzie pierwszy tylko drugie albo trzeci krok tak na razie myślę, że jak się uda dobrze rozpowszechnić współdzielenie samochodu nie mojego act, czyli wykorzystuje samochód po prostu optymalnie to będzie dobra, toteż wymaga dużo pracy natomiast kolejny krok jak najbardziej nam się z problemem nie jest lenie KRUS -u przeceniać kulturowego kiedyś byliśmy w leczeniu tego, że mam pokojówki Rudy klasy średniej rosły mocniej pokojówki z obozu niewielu z nas nie może Macieja nie mam na noc chwały, ale nowy zarząd po pewnym swego automatyczny odkurzacz w bieżącą wodą bardzo nie ma w grę natomiast myślę, że pomysł, by arbitraż sądowy są jakby, jeżeli Polacy masowo porzucali auto pożyczonym od osób prezentują się z GUS ceny od sąsiada jest on jest trzykrotnie tańsza próbują wprost do głowy pod warunkiem, że ono jest oferowany pakiet ubezpieczeń SA go zaufaniem, dlatego że będą numery boks to tuż za kolano właśnie, bo to jest to co chciałem dopytać w sytuacji, w której zamawiamy taksówkę czy umowami z moją kierowca z Ubera czy mogę nadal nie wiemy widać tam kierowca, który tamten samochód posiada do niego Bates kochani no może wartość dodaną ocenić czy samochód był czysty kierowca był miły to są te wszystkie istotne kwestie woli, choć to właśnie ekonomia zaufania czy taką współdzielenia, ale współdziałanie tego typu wypożyczam samochód wypożyczalni, po czym jedzie nim ktoś inny, kto jest ktoś inny zasoby, ponieważ bronić się często w internecie to dobre, a co będzie ktoś n p . ten samochód zabrudzi będzie los psa w zakupy muszę wysypują coś tam potem wysiądzie zostali tym bałaganem do tego żądali i co wtedy trzeba być przygotowanym na takie sytuacje i rzeczywiście nasze dzieje i to i to tak nie mniej niż 100 % użytkowników niestety pilnuje takiej kultury tego współdzielenia motyw po prostu kultura współdzielenia niczyja na drodze samochodzie no to w przy użyciu aplikacji w telefonie komórkowym zaznaczam przekazuje operatorowi tej usługi nie musi się martwić jest oczyszczenie tego samochodu to zrobimy za niego tylko poinformuj nas o tym, że tak się stało i niestety tak się zawsze nie dzieje i są w związku z tym sytuacji, w których to są na szczęście sporadyczne sytuacje, w których użytkownik kolejnych siadaj i zastaje pozostaje tekstu jest potrzebne, by przygotowanie takiego operatora do tego, żeby natychmiast miał inne auto, które jest obok 3 m i Przepiera rezerwacji użytkownika na ten samochód to jest rozwiązanie jedyne tak, by w ryzach zakładając, że nie mamy 100 % tak jakby takiej szczelności TIT takiej kultury informacyjnie pomiędzy użytkownikami do czego dążymy, ale nie jest źle chciał powiedzieć, że naprawdę nieźle u nas myśleliśmy, że będzie z tym co dużo gorzej to znaczy, że ta skala tego typu sytuacji będzie większa jednak kultura użytkowanie bardzo bardzo dobre imam użytkowników przeróżnym wieku od 20 do 70 lat rozumiem komu i w tym momencie o Warszawie to nie Warsaw czy student jest na razie mamy usługi na terenie Warszawy tym w ramach tego ważyłem ponad 50 samochodów jest jest powszechnie list takie udostępniony dla dla użytkowników są tysiące użytkowników jakoś tak jak policzyli skala problemów jest, ale to też nie jest takie przywracające tak jakby dla dla dla idei w złotych z tym problem do poszanowania wspólnej przestrzeni testowano tego co często widzimy jak sobie ludzie wzajemnie zajeżdżają drogę na ulicach jak jak traktują miejsca te są wspólne, więc w zasadzie Niczyje, więc coś się też obawiałem w sumie 2 samochód, który jest wspólny ale, ale nie mój ta nie będzie tak szanowany specjalnie w rozwój jest ono być mowa jednocześnie optymistycznie, bo to jest jednak nadal wczesne lata podobno to jest język korpusu z pomostu od dokładnego, które mogą latać tylko trochę innym kraju niż Polska we mnie z tą tezą Polacy są dowodem całkowicie dzikim niania nie biorę całkowicie liczy na to miasto tonie współdziałające z takim nie w zupełnie rozmija się na egzaminie jakiś dach na egzamin, jakiego dowolną różnego typu jeśli ktoś kiedyś płacą wodny współdziałający zaproszą do, a zawieźliśmy rozważamy też czekamy na nasze wyniki badań dotyczące ekonomii współdzielenia w tej grupie społecznej modnie nazywanej szemrania sami, jeżeli chodzi o urodzonych po 1980 roku, gdzie widzimy, że stan współczynnik zaufania i z 1 strony do technologii i nowych operatorów tego typu usług różnych, bo to oczywiście na stres stworzenia auta z drugiej strony nie ma roweru mieszkania i t d. z dużą wyższy niższy dług tych starszych użytkowników też chęć współdzielenia się rzeczami wchodzenia w tego typu systemy korporacyjne dużo wyższa w Spotify chociażby mogli się trochę tego urządzenia nie ma potrzeby posiadania tak lgną do wpięcia się taka wirtualizacja no bo płyta z dna toczy się nadal są koneserzy, którzy chcą mieć obóz Indian, bo od winy i mają lubią, ale nawet jeśli chodziło tzw. posiadanie samochodu bardzo popularne są sporo leasingowa kupuje się auto gościł płaci się o możliwość jego użytkowania Nogaj na tak tylko wtedy tonował jednak w notach jak samochody na obowiązujące jak z mieszkania na kredyt nadal to jednak jest twoje mieszkanie to też nie, bo już samo sporządzenie umowy jest to po 5 latach to tuż po co tej samej firmie są szkolenia także inwestorom obawiający się modą w zasadzie długotrwałego w Polsce na pewno jest to jak jakiś argument myślowe wrócimy do tego tematu za moment w drugiej części audycji człowiek w 20 w Brazylii podczas drugiej fazy ME witam w drugiej części audycji poświęconej dzisiaj mobilności i przyszłości samochodów czy tak chętnie korzystamy za nos, czyli Ilona Grzywińska z firmy ugoda FOT Paweł Błaszczak filmy for Mobility i prof. Dariusz Jemielniak Akademia Leona Koźmińskiego wspomnieliśmy o tych milenialsów im się przypomniał w audycji są też o doniosłych mieliśmy takie stwierdzenie, że ani w ogóle ci młodzi ludzie tak mówi poniosło mnie nie zalicza się dawno do tej grupy raczej oni nie bardzo chcą w ogóle posiadać będzie posiadanie materialna czegoś takiego jak samochód to to nie jest coś takiego pokolenia nieco starszego wyznacznik statusu taki symbol o moje BMW stoi pusty nikomu nie wypożyczać to tam bunkier wtedy zarysował byłoby coś konie właśnie chętnie siedział takimi rzeczami uważają, że okres notowany jest fajny być może warto mieć własny być może niekoniecznie ma to typowy czas dostaw można, bo ścieżka wypożyczanie miejskie są są dobrym pomysłem także dla młodych ludzi, ale samochód niekoniecznie mieszkania to niekoniecznie trzeba mieć własne można podzielić można można wynajmować, czyli to jest taki trend, który się wpisuje do w to wszystko, aby ta mobilność też nie była tak bardzo osobista absolutnie, a nawet widzimy w stanach Zjednoczonych przeprowadzono już badania na ten temat, które pokazują, że jest ta pozytywna korelacja między mną współdzielenie przejazdów korzystanie z takich wykaz Jakuba, ale nie tylko, bo w stanach jest tych rozwiązań na znane na rynku co najmniej kilka, a w posiadaniu kupowaniem auta tak jak kar wiecie doskonale w stanach Zjednoczonych Annę bardzo wcześnie się zawsze go na wyjazdach gra dużo wcześniej niż u nas w Polsce 16 lat pierwszy samochód się już w liceum nawet miało dzisiaj zespół czy za 3 % odsetek osób, które robią w tak młodym wieku prawo jazdy spada, ale im Hel chętnie korzystają z tych rozwiązań w Rajczy rynkowych czy też uznania przejazdów tym mniejsze prawdopodobieństwo, że będą posiadaczami własnego auta, więc ze naukowcy też mówią, że Annie bardzo możliwe, że rodzi się dzieci, ale będą doprawia zrobić jeszcze w Luksemburgu są domeną jest niemal równo, jakby za dziesięciodniowe żył utrzyma się problemy z rożnych rok będzie go uratowała moje serce, bo zapomniał powiedzieć prawa jazdy też nie ma nie tylko nie mam samochodu nie ma testowe jazdy po nieudanych podejściach do zrobienia podróżnym lub umów z udziałem samochodu tak, ale w tym problemem, ale Schetyna podobno taki refren w pewnym momencie pomyśleliśmy, że może jednak warto mieć czas to prawo jazdy na wypadek chociażby wypożyczania samochodu tak, by mógł nim kierować nim nie kończy go posiadać koniecznie mieć u siebie na podwórku i tam pasy czy sąsiad ma bardziej błyszcząca niż mój na to akurat VAT -R natomiast chodziło o to, aby rozumieć to możliwość użycia go w tym samochodem pojechać nie wyszedł mi ten egzamin parę razy potem instruktora w linii minister stwierdził wtedy, że zaraz po prostu na chwilę podam się z tym spokój jak się okazało było to lat temu 10 jakoś doszedł jednak zdarzyć się triumfem jest to dosyć wygodne cały czas jednak korzystanie z tej komunikacji masowej współdzielone i t d . na tyle wygodne na 3 lata w równie kosztowne per saldo nie czuje potrzeby kupowania tego samochodu wyskoczył do zniczy pod brzmienia tego prawa jazdy cały czas, ale to rozumiem daleko mu już o tym, że za lat 10 i teraz pytanie czy to optymistycznie czy pesymistycznie będzie mieć samochody którymi w ogóle nie rozwiązać po 10 osób byli oni są od pozwu samochód, choć Sauvignon rosło grono osób ruskie, ale latające dla brązowych szokujący niegodziwy atak na gąsienicach, bo chętnych było gorąco korek w wielkich skrócone będą w noc nr. Lech ma coś rosło Rosjan pokazywał Burgos poprzez projekt zdrowa i do przewozów pasażerskich oczywiście też kilopaskalem cóż to Amazon w wielkiej Brytanii rozdzieli paczki dronami armia przełożyły się z cyklem życia sprawia, że mamy takie są, w których ma Ubuntu model 3 tego rodzaju spółki to de facto jest to już opanowane na poziomie co w surowym zarządzanie dużą ilością przewozów w play offów dochodzi w powietrzu ogród jest tak, że miasto nie miały spaść jasna jest, aby zderzyć się też niezbyt jest miło, ale łatwo zarysować Australia od katastrofy, by mogło, że jesteśmy na szosie to możliwość ucieczki mamy daleko mniej niż w powietrzu także są tylko zdobędzie wszystko pomysł ugrupowania czy już 10 lat z powodów stocznię nabór do sceptyczny jednak, bo oczywiście miasto, jakie mamy w tym momencie ostatnie 2 są zaprojektowane, bo to duży cudzysłów postawimy tu teraz, bo nie dla wdrożenia projektowano zaprojektowano je niekoniecznie w kierunku ruchu powietrznego schowane dobru chronionemu tak nie mamy do zaginiony to składnik toreb, które by zostawiały po sobie równe równać nawet na ulicy natomiast mamy to miasto dostosowane do ruchu samochodowego jakoś tam oczywiście słabo, bo jak ostatnio wyczytałem z pewnym rozbawieniem średnia prędkość samochodu w Londynie podobno jest mniejsza niż prędkość rowerzysty w tym momencie tamta tak tak wielkie są te korki natomiast zastanawiam się czy czy dałoby się faktycznie miał swobodnie podróżować w powietrzu, więc pod uwagę wszystkie linie energetyczne i t d. cały ten bałagan tłusta drony, które teraz czasu, żeby sobie radę dla zabawy wypuszczają powietrze i robią kłopoty innym, więc nie wiem czy to jest taka czy to nie jest zbyt śmiała wizja ogrom dronów, które sektory dopuszczalne jest całkowicie nieistotne dlatego, że jeżeli powstanie ruch karę runął samoobrony do przewozu osób, które znów będzie bardzo ścisłą regulacją aktu na jakiej wysokości może 3 innym jest kwota na zasadzie niby to efekt wzrostu regulacja nie ma dużego znaczenia owe zapewniam, że jeżeli w kość zdrowo koło lotnisko Okęcie lubelską noc w Pałacu Prezydenckim puści drona tu zaskoczenie nie powstaną zbyt długo w śmiesznostki, że audycja odłożona w tej wynikało, że tak naprawdę dodana jest dziś kupić teraz takiego w sklepie nie ma się specjalnego zezwolenia na robienie zdjęć powietrznych tak dalej czułości prawie w ogóle nie można ufać na dopuszczenie go nad własnym domem w zasadzie niezgodne z prawem, więc na to prawo jak z formowania nadążać natomiast dobrze radzą służebną do nas 10 lat, kiedy będą samochody jeżdżące bez kierowców już są w RFN tak ma na Zaolziu, ale raz złamie go prawie tak bardzo wiele razy wzrosła już bada możliwość tylko nowo tak to to rzeczywiście są ograniczenia które, które mogą mocno to gra spowolnić ten proces tak technologicznie rzeczywiście samochody potrafią same jeździć pytanie czy potrafi zbliżyć się radzić w gąszczu sytuacji infrastruktury i pewnie to mógł być poza ograniczeniami prawnymi w takie podstawowe elementy trudno jest też ważna będzie mentalne wbrew pozorom tak pewnie też jest ważny to, że jest trochę producentów samochodów i grupy interesów wokół tego, która pewnie nie będzie chciała tak szybko odpuścić teraz zespół z tyłu samochodu volvo Trucks ruchoma Rene Stern Daimler ważnych kwestii jednak takiego upowszechniania tego, żeby to dalej gdzieś tam było przypisane do 1 użytkownika, żeby ta skala była największa, chociaż producenci już to widział, że ta ilość samochodów współdzielonych wyrośnie ten trend zauważa ułożone na, tyle że nie uciekają również właśnie takich rozwiązań jak w rajd car-sharing i powiedzą, że to jest przyszłości nie utrzymają tego użytkownika w 35 % ich imienia listów, o których mówimy nie chcę już kupować dług samochodu brak kontaktu pomyślałem w tym momencie, jeżeli byśmy mieli dopuszczalne prawnie do użytku na rano do Boga samochody autonomiczne niewymagające kierowcy jadący aleją bezpieczniej niż w nogę to ludzie i t d . to w zasadzie to nie byłoby wtedy kompletnie potrzeby posiadania takiego samochodu na własność, bo w dziecko jeździ sam i zaufaniu, że można jakoś systemowo rozwiązać to robi tego posprzątał po przed czy zatankował, kiedy trzeba go miasto Głowno tankowane mówiono elektryczna no to to poco mieć ten samochód skoro skoro tak naprawdę już mowa o tym, my z niego nie korzystamy najczęściej na części nie korzystamy nie skorzystamy to niech ktoś inny skorzysta w i pewnie wtedy, gdy takie jest teraz, kiedy się jeszcze bardzo dużo wtedy, kiedy samochody potrzebny kilka-kilkanaście razy dziennie do różnych przejazdów i chcemy go zawsze mieć do dyspozycji tak dalej będzie bardzo ekskluzywne są wyłącznie dla miliarderów ZOMO nawet panowie są pomysły w ogóle będzie zakaz prowadzenia samochodów przez sąd musi grać w książce osłonę z 90 wzięli pod sąd lub bardziej bezpieczna i współcześnie PSL jest bezpieczniejsza związek sporu przez wszystkie Miller w ruchu ulicznym wraz z wolą coraz bezpieczniejsze średnio już auto z człowiekiem nie można wpadki fryzura oczywiście o człowieka za 3 miesiące był wypadek w Holandii, w którym weszła na minutę wcześniej niemal równocześnie zareagowała na wypadek w karambolu już rok młodszą o kryzysie czyni przewidziała, że stanie się coś na drodze to człowiek mój honor widział, że auto nie przed bezpośrednio przez prowadzącą ku kolejnym zaczną gwałtownie hamować dostosował się w krajach z tego co piątemu bada teraz pracuje dosyć mocno nad samochodami autonomicznymi i to jest ten przyszłościowy kierunek rozwoju firmy, aby samochody jeździły same testy w pewnych zna z kierunków była ona tak jak pan profesor słusznie wypowiedziało ono to jest przyszłość, który nie unikniemy kar bardzo dużo firm technologicznych inwestuje teraz badania nad Renaty tymi autonomicznymi pojazdami będą dla nas przyczyna do zainteresowania tym tematem jest jednak to, zwłaszcza ta, o którym przed chwilą wspomniał pan profesor przekazał bezpieczeństwa Mann, która nas jest istotna natomiast kierunek, w którym idziemy w Bagram współpracujemy z volvo ostatnio z zamiarem, ale to właśnie bycie takim pośrednikiem platformą, gdzie na firmy oferujące na autonomiczne auta będą mogły się po prostu podpinać tak Reiss i stąd taka otwartość nasiona współpracy z różnymi producentami innych uczy się też pierwszy test dla nas to przyszłość autem bez kierowcy jest jednak jeszcze bardzo bardzo mocno odległa Teresy, które są prowadzone w stanach Zjednoczonych one nadal uwzględniają obecność kierowcy Wałcza, który włącza się w pewnych kluczowych momentach Bogacze w z Urbanem 50100 tak tak mamy, ale tam w autach po jest stosunek to dobry sygnał dla umieszczonych pod pozorem dostaną również w ten sposób właściciel musi co parę sekund dotykać kierownicy jak twierdzą inwestorzy będą to, że nie wolno używać się od ślubu może ogłosić co w Rosji używają tego autopilota po to, żeby nie musieć prowadzić, ale no cóż sposób bank lub prawnym techniczno czekają problemy prawne techniczne, ale generalnie zakładamy, że wszystko idzie w kierunku takim, żeby było bezpieczniej, ale tez własne oczy czy to będzie też taniej w takim razie, kiedy nie będzie kierowców, choć to nie jest kwestia czystego eliminujemy ludzi z kolejnej kolejnej sfery zawodowej w liście dawców straci pracę po prostu nudna w UE w naszym odczuciu ten kierowca będzie jeszcze bardzo długo potrzebna i też prawdopodobnie w toku zmian wokół tego jak samochody będą funkcjonować będzie po prostu zmieniała jego rola, ale n p . jak na rękę będzie próbował w latach 2 zloty dziesięciodniowy wypoczynek rozszerzy też długą drogę Niemcz będzie to aż 10 lat, ale zakładamy, że kierowca będzie n p . tym momencie kimś takim, kto poza tym walk to wkurza kieruje pojazdem, ale niekoniecznie musimy działać będzie jakimś rodzaju oraz siła Odessy na wkład właśnie tak kogoś, kto dba o twój komfort w trakcie forum zabawiać rozmową tak w ten sposób ZUS lub moim zdaniem długo, by chronić ciało, zanim absolutnych rozwody całkowicie zdominuje lepszego dostępu taksówką Gregorek małą BOR nie będziemy się osoby, żeby człowiek się kołem to chyba rzeczywiście zostało mu usług luksusową spodobałem ręką stosunku w albo będziemy chcieli mieć z kimś możliwość porozmawiania z taką osobę konwersacji będzie obowiązywać to sztuczna inteligencja też jest dość dobra pozbawianie więc, gdy się to na pewno będzie lepsza niż ścieki chronią sędziów będzie jechał taksówką bez Unii bez kierowcy rozmawiał sobie z jakąś następczynią Syrii tak po takiej wewnętrznej asystent Mariusz choroby nerek w co mam długopis są projekty konkursowe są bardzo ubogie on już są tak groźnie zapominamy, że właśnie to do siebie, że pan profesora nasze to jest taka wizja, ale tylko włącznie związana z postępem technologicznym natomiast technologia jest tylko 1 z MMTS elementów układanki jest szczera, ale cały szereg kwestii prawnych czy też regulacyjne ratusz właśnie kwestii mentalnych czynnej ludzie ci się przestawić na tego typu rzeczywistość, ale i ta perspektywa 10 lat, którą dusza posługę w naszym odczuciu jest dużo bardziej dużo bardziej odległa kierowca będzie konieczna z 1 strony do tego, żeby to co teraz się szczycą się, gdzie są na razie bardzo mało testy dna wzorować się auto być w środku uważa burdach muszę mówić hokejem byłby rozbity kierowcy szarżują musi uzupełnić swoją bazę zajęć nie zostali na lodzie artysty Wiktora, a ten w pewnym sensie to w takiej świetnym artykułów którymi się w głosie padło z taksówkarza boją się Obara krytykują go zabiera im pracę prawda, ale z drugiej strony faktycznie tak już prace zawierać będzie sztuczna inteligencja, bo póki co cały czas ludzie są niezbędni w samochodach i są niezbędni oto ta praca dla ludzi jest nas w perspektywie gdzieś tam pewnie ona się będzie kurczyć będzie się kończyć za faktycznie wtedy będzie luksusem tak jak mówiliśmy jazda będzie musiał pojechać własnym samochodem w zapłacie za jakiś jest niebotyczne pieniądze za za przywilej osobistego prowadzenia auta dwójki podczas kiedy wszyscy inni nie będą mogli, a powiedzmy ktoś, kto będzie chciał łącznie mieć usługę luksusową zamówić sobie samochód z trasą co miesiąc nie będzie funkcjonowała, ale obecny będzie takim też młoda luksusowe dodatki z szoferem tak jak kiedyś niemieckojęzycznych stale Fin wali mi do wizji o pogawędka właśnie z panią i Sasalem limuzyny ma coś w tym takiego było co być może wtedy wielu z nas będzie przemawiało być może jednak faktycznie Enia warto pamiętać, że krzyżówka trasy autobusom prawa takim dużym autobusem PKS-u jakiego jest tu z dziećmi rano do szkoły no to niema kontaktu z kierowcą to jest coś koło, kto tylko, kto sprzedaje bilet to nas wpuszcza wypuszcza z autobusu hokeja na nowo tak naprawdę to nie rozmawiamy z nimi inni wszystko jest nam jednoczą słucha muzyki nie słucha i wojny jak wygląda w nie słucha sobie sam tak nie chodzi o to, żebyśmy słuchali nas miasta kierowca jest tam po 16 meczów elementem takim składem osobowym, więc myślę, że w przyszłości może być bardzo podobni tak tak ich w miastach tak taksówkowych osobowych w powietrzu i myślę, że to jest żelazna pięść przeszłości sam się muszę przekonać nas liczne poeta wczasowiczom konstrukcja to chyba IBM pokazywał takie właśnie autobusu chyba ma 12 osób, które też jest bezzałogowy kompletnie sam jeść na miasto miało zbiera zamówienia w okolicy potem zwozili ludzi jedzie trasą potem rozwozi już nie na przystanki wykona pod konkretne adresy i po prostu mamy w tym meczu coś, ale taksówka, ale coś innego mówią o tym jakie to są pomysły na ten transport przyszłości rozmawiamy z mamą trzeciej części audycji człowiek w 20 w Brazylii podczas II 0 i trzecia część audycji poświęcona dzisiaj transportowi publicznemu transportowi inteligentnemu jak się okazuje trochę futurystyczne muzeum ostudził Iwona Cywińska z firmy Uber Paweł Błaszczak Sasin reforma milicji i prof. Dariusz Jemielniak Akademia Leona Koźmińskiego państwo powiecie są one się głos niezbyt są dobrej jakości być może to jest po części wina tego co ostatnio bardzo głośno, czyli smogu niestety pracują w Warszawie dojazd tam dostanie dosyć dosyć długo w 100 wdychamy te wszystkie zanieczyszczenia i wiadomo to spora ich część drze w dyskusyjne no jak podał to 1 kwestia samochodów toczą się mówi metą jednak jest jakaś wizja tego będzie mniej ruchu samochodowego albo będzie inaczej prowadzone być może to nowe samochody będą też im lepiej zaprojektowane menu, aby ktoś mówi niskoemisyjne albo łamaną elektryczne, czyli nie będą w prawie w ogóle emitowały zanieczyszczeń prawie w ogóle jak się okazuje on też jednak trochę pylonu no ale mówimy tutaj o tym, żeby miasto było lepsze, by było czerstwe tak oto chodzi wszyscy pokiwali głowami w dobrze, ale czy to powoduje to Four będzie mniej korków będzie mniej miejsc parkingowych potrzebna taka jest wizja tak było najlepiej to oczywiście jest coś znaczy coś co przyświeca gestem euro naszej idei współdzielenia przejazdów to znaczy lepszego wykorzystywania tych aut po to, żeby po prostu było więcej osób w mniejszej liczbie aut mile widzimy, że to się dzieje szczególnie tam, gdzie na ludzi korzysta z brawura rasy w Europie jest już ono dostępne w Londynie i są w Paryżu 2 wielkich metropoliach, gdzie żaden problem był wyjątkowo dotkliwe, ale mamy nadzieję, że może jeszcze w tym roku będzie w Warszawie no ale ojciec, bo tak Bronek wstawaj od sezonu mamy złożone pod n p . czym w Napa, ale w nowy rok na kierowców o 1 z pazurami sposoby ich upór i słonym resort byłby to toż to oszust mózgowo oczywiście bez pozory, że to cios w wyroku znika, bo jest dużo większa kontrola o tym, kim jest, ale mimo to w stanach już pod Wisłą, bo boi się, choć w Polsce to znaczy, że akurat w stanach, odkąd uruchomiliśmy tą usługa jest ona dużo bardziej popularne niż inne rozwiązania np. Samuela Lindego i to jest, ale to akurat się boją transport kwestia ceny są niezwykle istotna ca na cenę i tylko w Ełku tu jest w dalszym bomby zrzucone do tego odczytane, żeby się sądzić, że mogą się pojawić problemy tak orzekł on wraz z najdroższych chodzącego do specyfiki kultury polskiej ludzie mogą nam obcy biorąc wspólnie już po kielichu mogą się rozpocząć, bo rozróby ten sam problem może młodzież mógłby sądzić, że prawda, bo mamy też 2, spotykając się osoby z Wałcza benzyny strony co kierowca związane z usług na rzecz usługobiorców strona 25 tys zlotym MR odchodzić jako towar twierdzi kierowca po 2 klientów, którzy nie znają i oni mogą wtedy na wkład zacząć się dzieci dziś w uchwale z samym miejscu tak albo pogodzi się w gronie kolegów z piłkarskiej albo o głębokości plusów słono to też jest od złożonego już drugi bardzo służy temu zapobiegać musiałby sprawiedliwość mają polityki mają infolinie Danilo Russo no mamy szereg takich zabezpieczeń po stronie technologii tak jak nasz system funkcjonuje, żeby żyć, by zapełniać się wasze bezpieczeństwo Fed rozważa pomoc w razie czego to efekt jest oczywiście możliwość zgłoszenia są one wykazać szkodę jak najszybciej się wezwać pomoc rozwojowa policja to na pewno Pol Pota panda jest numer na policję, żeby z niego korzystać natomiast proces dużą wartością naszej Platformy na to jest to, że mamy system rejestrowania użytkowników, czyli tak naprawdę nie wniesiono osoba z ulicy zawsze osoba, która musiała założyć konto ZUS zostawić swoje dane zestawić dane dotyczące swojej jest z swe karty kredytowej i ta osoba w naszym systemie jest również oceniana czy nie są także oceniany jest kierowca kierowca również ocenia użytkownika, ale takie chyba pasażer tego nie widzi, bo windę możecie sobie sprawdzić opieka, jaką macie czas pokaże jak najbardziej, a i RSA z faktu oczywiście post factum po zderzeniu z osobą może być niski ranking nowych graczy może też, że w wyniku udostępnienia informacji o jakimkolwiek niepokojącym incydencie NATO oczywiście w trasie dostęp do do Platformy i takie sytuacje również zdarzają, więc my, gdzie się, korzystając z tych systemów zabezpieczenia informacji, jakie dostarcza nam użytkownik na reagują bardzo bardzo szybko, a to jest cały czas kwestia tego, o czym mówiliśmy pościć przez całą audycję godnymi zaufania czy my zachowamy sobie wzajemnie tak czy zaufane sobie jadąc tym samym pojazdem na tyle, żeby nie robić sobie krzywdy czy zaufam kierowcy, który na zwierza, który nie jest taksówkarzem tylko tylko o ma działalność gospodarczą, ale Allena nie jest to gminy do licencjonowanych taksówkach czy zaufam komuś, kto co tam jechał samochodem, by powstaną w ramach car-sharingu będzie dobrym stanie musimy się chyba tylko tego nauczyć bardziej taka zmiana mentalności to to jest to się też jej tak jakby tutaj powiedziałbym, że wybory są bardzo niewielkiej Widze w jak bardzo szybko będzie potrafił przestawić ci jednak radzić sobie w tym, ale chciałem chodzić jedno życia, a propos tego smogu tak to znaczy że, choć oczywiście zjawisko jest pewnie jak i w jaki sposób motoryzację, czego przyczynia natomiast bez tego, żeby władze miast zaczęły regulować w jaki sposób to przestrzeń w miastach w tych w sumie, które się bardzo mocno organizują tak jesteśmy w obliczu tak jest, w jakich takich czasów, kiedy ten napływ osób do miast z ogromnej i będzie trwał IT IT przestrzeń będą się powiększały będzie teraz coraz trudniej no i miasta mamy wrażenie nie nadążają z zupełnie za tym, żeby przystosowywać do toalety to te uwarunkowania do tego w jaki sposób ograniczać napływ samochodów dla przykładu miasto ogród o organizować dobrze parkowanie samochodów tak no mamy np. Warszawy, w której jest nowym URE sprzedany do zmiany więcej miejsc abonamentowych dla osób w strefie płatnego parkowania niż w obronie miejsc takich osób takie, gdzie jest więcej z Sulechowa od abonamentów niż jest fizycznie mieć moc mrozu realne problemy takie, które prowadzą do tego, że ono tych samochodów jest za dużo już w mieście, a napływać coraz więcej wolnych chwilach jest, bo możemy spodziewać, że stale pewne, bo z ruchu średnio stale pewnej ruszał z ruchu, ale coraz więcej przy przyjeżdża do miasta w Anglii Tonewa sałatę z nóg co robić swoją konkurencję o takim firmom jak e-mobility, bo ma być w tym roku uruchomiono już w jakość powstanie miejska samochodów tak no tak to prawda również uczestniczymy w tym procesie tak natomiast to wcale nie oznacza, że te przestrzenie w jaki sposób będą ułożone lepiej w ramach tego postępowania tak to kto to te informacje opublikowane także może można łatwo zobaczyć co co miasto oferuje tym, zanim zajmą przestrzeń to np. możemy się odwołać znowu do Paryża chociażby do Madrytu, czyli do miast, które ograniczają ruch samochodów w centrum przebudowują ulice tak, żeby było, więc ruch Piast to ruch rowerowy i to nowy soczyście to nie jest tak miasto no bez samochodów kompletnie mowy za to 10 lat, które będą dodane jak i latające, ale mówimy o tym, żeby w ogóle samochodów było mniej, a więcej, żeby było ludzi na ulicach to chyba jednak to w tym kierunku brązowego ryżu kalkulują wystarczy system w San Francisco, dzieląc od wielu lat, że bus Polska jest do wykorzystania także przez auto Chromy minimalną liczbę osób w środku no tak tylko do autobusu, bo to tzw. diamentowe pasek zadań mają taki symbolu rombu, który to, które co oznacza i tamto drastycznie, bo jeździ się, kiedy ma się z nami 2 albo 3 posłów z różnych źródeł nie byłoby w całości szansą Polski 3 osoby od razu wymysł chorych chorych są ciągle są to tor dwukrotnie zmniejszyć, bo od, a u nas buspasów, gdyż nie mamy zbyt wiele w sumie, ale mamy mnóstwo przestrzeni pomiędzy autobusami pusty na taktykę triumfatora z rywali jedzie taksówką taksówka w Warszawie mowy, choć bus pasem, ale np. kierowca Ubera już nie masa nie artes biegło też w porządku są 2 różne kategorie przedsiębiorców, którzy świadczą usługi w ręce ile mogę chcę, żeby kierowcy Ubera obudową notebook mocno miejscowych są osoby w środku w 2, które mogą wykorzystać, bo z powodu wirusowego rozsyłania nie ze sporą szansę na buspasie, a po drugie, także zmniejsza korek do tych, którzy już muszą jechać samemu na studenta astmę często jest tak Renata Buśko zjeżdżają auta osobowe, których okresowego kierowca busu potępić najbardziej bardzo surowymi grzywnami co więcej rosła tak zoptymalizować, żeby autobusy nie muszą jechać wolniej czujesz się okaże, że będzie dużo osób, które będą wychowywać dwójkę posłów wprowadzić przepis to musi być trójka, ale nadal jest przez nich niezagospodarowane grunty kolejowe bytomska działo się dynamicznie, kiedy nadchodzi większość ruchu w mieście to, aby były jednak Nakła z nagła zmiana już nie wujka tylko trójkę poszli się niemożliwe Wisła wychodzą z domu musimy mieć pewność, że będzie mógł skorzystać z tych środków w Spodku wygraliśmy, a jeżeli zaobserwujemy sukcesywnie rośnie też popularnością to w pewnym momencie może pomylić starostwo tego miesiąca mamy już trójkę to są przykłady dobrych sensownych rozwiązań tylko tak odnosi się tego dziesięciolecia, którą dziś mówimy, bo to, kto to są rzeczy, które u nas pewnie w nie mówią, że warszawianie pewnie wielu wielu innych miastach zabiorą nas kolejne lata długie, zanim cokolwiek z tych rzeczy się zacznie pojawiać nie mówiąc już co daleko bardziej idących jakichś naszych telewizjach dlatego rzeczywiście mówimy, że ten ta współpraca i to ita to nadążanie takie ze strony organizujących przestrzeń jest czymś co blokuje całkowicie rozwój technologii jest ludzie są gotowi na wiele rzeczy natomiast nie jest przystosowana zupełnie infrastruktura do tego w domowym badać, jaki przykład budująca wkład Helsinek, bo władze Helsinek twierdzą właśnie do 2025 roku Niemcy czy też tak 10 lat będzie taka sytuacja w el w centrum miasta w ogóle nie będzie potrzeby posiadania własnego samochodu będzie tyle różnych usług począwszy od transportu Miejskiego masowego to właśnie takie są usługi na żądanie to nie tylko tak jak ja jak taksówkarz Jakuba raz nawet czuć tam autobus na żądanie będzie nas, by zamówić będzie to tych możliwości samochód z mostu będzie zbędny własny samochód prywatny wnoszony jest o co chodzi dokładnie, żeby ta ten wybór był na tyle duże, żebyśmy też nie mieli potrzeby nabywaniu własnego auta bowiem, że w momencie, gdy już naprawdę będziemy go potrzebować to będziemy mieć ileś opcji, które sprawią, że będziemy mieć poczucie komfortu to tak naprawdę na sprzedaż samochodów od zawsze opierała się na poczuciu wolności nadawanie komfortu właścicielowi wsiądziesz będziesz mógł bardziej niż chciał zawsze, kiedy mnie tego potrzebował, jeżeli będziemy dużo alternaty w i ryzykować maksymalnie mała tata potrzeba zniknie w Schloss Neonet czy to nie będzie tak oto daleko, że jest to, żeby mieć pewność wychodząc z domu czym dojedziesz na miejsce być może nie być mogą wyjść z domu od aplikację mobilną dostanie w ich w opozycji autobusem tak taksówką tak już taksówką spóźnioną takich domów będzie musiał wybrać to co konieczne będzie pasował do formy nowotwory rosną, bo tu tu już dostępne są też tak jest w centrum miasta to jest kilka różnych aplikacji, pomijając Uber tak inne transportowe rozwiązania księgowe czy kilka pól nowe cokolwiek tak jakoś tak taktowny tak to nie wygląda, choć na ulicach i jestem po spotkaniu muszę zareagować tak nie zmierza planowałem tego to co jest najszybsza wygrywa Fredro bardzo fajna pogoda wykazy, które pokazują nam jak możemy konkurować różne rozwiązania po drugim myślę też styl z Lazio Rzym łącząca w sobie w takim razie tak jak zawsze można można zobrazować, że dojedziemy do pewnego punktu metrem nie możemy skorzystać z oddaniem kluczy Zubera czy 300 osób liczy z innego rozwiązania, a potem jeszcze wiem, że są rower miejski taki, że chcemy np. między możemy sobie zaplanować podróż cieszę z tego wykazu właśnie takie auto w Polsce trucia coś takiego, bo prawdą nic nie widziałem jeszcze o ciekawym zostawić go Bodo to właśnie dostała wielka woda technologii mobilnych dodawał mamy pod ręką w kieszeni komputer, który bardzo duże umowy zarobić mamy łączność z internatem tak naprawdę ani w 1 miejscu można, by zebrać wszystkie takie opcje i zarówno zapanować poduszek i potem za nią zapłacić, wyciągając w ogóle pieniędzy z kieszeni tylko telefon to byłoby naprawdę wygodne to jest taka wizja sklepu sklepu usług, które mu po prostu to się cieszyć, że jej podejrzewam, że w Polsce też znajdziemy już kilku takich producentów, którzy takie sklepy właśnie pracują i to tak zachwiał się wydarzy tak no nasze usługi również wchodzą do takiego sklepu pakietów to tak ma działać wysiadam z metra tak jak dzisiaj nie kupuje bilet 8 skarg aż 3 kolejki innym i mam samochód, którym muszą przejechać kilka metrów wału brama taksówką cokolwiek innego, ale celem jest nie da się kupić w skali kościół taksówki na czym świat taksówkowego w Phenianie widziano je zjada bodaj tylko przykład takiego sklepu, który znamy obecnie na rynku naszym lokalnym tak natomiast rzeczywiście dokładaniu takiego sklepu innych klocków to jest kwestia bardzo prosta tatuś huśtał się teraz może wydarzyć w tygodniach czy miesiącach, licząc na one istnieją tego typu rozwiązań to myśmy czekali liczymy na to rozwiązania, by zobaczyć i czy i jak działają na rzecz JST dużo bardziej realna im bliska przyszłość w stronę, które będziemy jeść niż te dodano latające za 10 lat w szachy, ale zobaczymy sklepie takich 3 lat ich uważać się z naturą się spotkać znowu i wtedy zobaczymy co z tego co sądzicie państwo dogadaliśmy się sprawdziła Sonia jest do dziś są fakty wszyscy zobaczymy, kto z nas takiego środka transportu wyroby w narazić się takiego wyboru jeszcze nie mamy dobrze zobaczymy jak to jak to się głów ona, że państwo dziękujemy za uwagę ze mną wtedy była Ilona Grzywińska dyrektor komunikacji firmy Uber w Europie środkowo-wschodniej dziękuję bardzo Paweł Błaszczak prezes zarządu firmy for Mobility dziękuję im prof. Dariusz Jemielniak Akademia Leona Koźmińskiego dziękuję bardzo ująć Sadowski to dla nas człowiek w 20 w Brazylii podczas drugiej tezy równie rozrzutnie drugiemu Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CZŁOWIEK 2.0

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Z Dostępem Premium TOK FM odsłuchasz każdy podcast - bez reklam. Słuchaj wygodniej w naszej aplikacji mobilnej z pakietem "Aplikacja i WWW"

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA