O projekcie Zakochani w świecie opowiedzą jego twórcy

Podróże duże i małe
2017-02-12 11:20

Joanna Grzymkowska-Podolak i Jarosław Podolak o tym jak dziennikarze stali się podróżnikami?

podróże w małym tak po prostu przyzwyczaić do nowego cyklu Przemysław Iwańczyk tylko nasze państwo ponownie to stała część naszego weekendowego magazynu Radia TOK FM w niedzielę właśnie moi goście to Joanna Żółkowska Podole dzień dobry dzień dobry z nami także Jarosław poda loginy dają dobre małżeństwo, które postanowiło przemodelować swoje życie i co było tego powodem są za chwilkę usłyszymy natomiast państwo zachęca byście do nas napisali na adres magazyn Rozwiń » małpa to klub KSM magazyn krótka magazynu auto to krótko FM tak ze swoimi spostrzeżeniami nie, a propos naszej nowej pozycji weekendowej sobotni i niedzielnej również, ale także możecie zgłaszać swoje propozycje choćby do takiego programu jak do takiej pozycji jak jak ta właśnie, bo podróże właściwie nie nie ograniczają ani ani jeśli chodzi o gościach niż chodzi o miejsca jesteście małżeństwem, które żyło dość stacjonarnie pracowało w mediach aż wydarzyło się coś co postanowiło inaczej co skłoniło was do tego, żeby zmienić swoje życie zupełnie co znaczy no właśnie może zacznę od tego to duże zmiany które, która gdzieś tam w życiu mamy często stołu efektami jakiś rów różnych wydarzeń tak to nie jest tak, żeby sobie sami decydujemy no to jak teraz coś zmienia i znajduje na to odwagę i podejmuje decyzję tak się dzieje tylko czasem dostaje się od życia kopalin takiego kopa dostaliśmy i tutaj tak, bo dostałem ja tak naprawdę i to też jest tak, że tak żyliśmy stacjonarnie zawsze możesz płacić takich samodzielnych podróżach to co nie było także o tym nie myśleliśmy, aby się zawsze łączy problem brak czasu brak pieniędzy czasami obu tych rzeczy i w końcu, kiedy był tylko teraz powiem co było tym tropem dostaliśmy czas coś zmienić, a tym tropem był zawał trafiłem do od szpitala z diagnozą zawału było to po prostu na koniec świata tak wieków jako 40 lat, więc nic z tego nie wskazuje na to nie wskazywało, że będzie tak to tak dramatycznie wyglądała w Jałcie na szpitalnym łóżku co tak to prawda trener, który trochę ci pomogę, bo byłoby do zawału zawał zawał doświadczyłeś, ale to doświadczenie dotknęło nas obojga, bo w pewnym momencie życzyć przylatuje przeczucia otrzyma tak i zastanawia się co w tym życiu jest ważne, bo ono się raptem może kończyć się do któregoś poranka, kiedy wstajesz wydaje się, że już nasz dzień i że wszystko będzie tak jak jak sobie tam zaplanowałeś, a to niestety nie wchodź, bo wpisujemy się w tym samym formułę sztuki życia, a tu dopiero usłyszymy tu już niebawem jedenastej 40 przejdźmy do podróży budowa sali tym choroba swojego męża była impulsem do zmian w to zmiany życia łaźnie postawić na podróże i postawiliśmy na podróże czy postawiliśmy na to, o czym do tej pory tylko myśleliśmy, a zaczęło się działania nie planowanie myślenie nie rozmyślanie tylko działanie i w szpitalu faktycznie takie kary zaczął już tutaj opowiada się w szpitalnym łóżku siedział z laptopem, szukając samochodu terenowego, ponieważ mam taki, że jedziemy na rok do Afryki z tego roku to coś zmieniło tak, ale Afryka była faktycznie byliśmy miesiąc w Maroku samochodem wjechać tam po raz pierwszy nigdy samochodem przez Europę nie przyjechaliśmy z buta była taka pierwsza długa wyprawa do Afryki tak, że to spodobało, że potem były Indie to tak już zaczęło tak ma się rozwijać się nam to spodobało, że jak wróciliśmy wróciliśmy do tego na rzecz naszego stacjonarnego życia Jana do robienia programu telewizyjnego Jarek do też również do pracy pracę w telewizji to zaczął nam doskwierać ida zaczęło nam jakoś gdzieś tam chodzić po głowie coś więcej i w zasadzie ich jak i telewizji w ogóle no do mediów oraz na jakiś czas wracamy ale, ale gdzieś tam nie to już wyznacza naszą główną o ich życiu no dobrze, ale jak poradzić sobie z tymi niedogodnościami, o których mówiliście wcześniej z brakiem czasu rozumiem, że sobie poradzi liście było zmieniliście nastawienie do tego z brakiem pieniędzy, a to się okazało wbre w pozorom to nie jest takie drogie wcale się nam wydawało na początku wojny czy większość będą się należeć takie są już strasznie drogi skoro się na parę miesięcy nie wiem do Indii czy czy do jedno do Maroka Kastor i zdrowie jest aż takie wroga sanie z problemem tutaj może, bo z kolei ja staną przed takim dużym dużo dużo decyzją dużą zmianą czuli rezygnacja z regularnej pracy są w telewizji, bo jeśli się na kilka miesięcy się wtedy z plecakiem włóczyć po świecie no to niestety trzeba dokonać wyboru i wtedy się nie robi programu w telewizji tylko zabiera się plecak jedzie się w świat ja zdecydowałam o odejściu z pracy na rzecz właśnie tych naszych wypraw naszych podróży Jarek ma miał na tyle życzliwych szefów, że dostał długi urlop bezpłatny no i ruszyliśmy nad nasze na ten temat i na te nasze wielką podróż, bo te kilka miesięcy, więc jak to rzeczywiście była największa podróż jak do tej pory to były Indie, ale też wpycha was bardzo mocno do Afryki północnej jak zdążyłem przekonać się, śledząc naszego bloga zakochani w świecie tak tak tak tak Afrykę północną faktycznie widzieliśmy i ich, bo przyjechaliśmy ją taniec wymyśla działa także na praktyczne oblicze miasta w Afryce północnej, czyli praktycznie od Maroka aż po Jordanię w zasadzie każdy z nazwaliśmy to była Libia za czasów Kaddafiego jeszcze była Algieria, więc państwo o treści tak na wakacje mają najczęściej jest raczej tak, żeby się spodobało, że jest takim co to jest zupełnie mało turystyczne, żebym był pomysł z taką samodzielność podróż dookoła się wtedy pojawia się problem nie ma czasu nie ma czegoś sami dopiero potem ten zawał był takim Kopel, który stwierdził, że musimy coś zmienić ruszyć co faktycznie sam to odpowiadało w waszym tandemie za logistykę jak ona została przeprowadzona, bo rozumiem, że musieliście mieć świadomość, gdzie się wybieracie Enej i anonse osób chrzanowian miast ja mam pomysł Jarek realizuje co trzeba ten syf my też to zupełny amator legalnych mur musi być podział, bo ta nie może być tak, że tylko 1 osoba planuje czy 2 osoby planują, a nic nie weźmie za roboty i no no umówmy się że, że jednak co kupić siły, jaki sprzęt, z czym się wybrać decyduje Jarek a gdzie się jak z kim ma, do których miejsc no to co to ja już to biorę na siebie i chociaż tak naprawdę mówimy o miejscach podróżą nasi układają bardzo często już same są same ze sobą na miejscu wyjeżdżamy z biletami do jakiegoś miejsca wiemy, kiedy wracamy tak to jest zorganizowane, że zasady mamy bilet powrotny, a ten cały czas między naszymi biletami powroty były i tym, że w wyjściowym układać je z analizą nawet biletów na prąd ze stopu wszystko postawione jest oczywiście mieliśmy jakiś pomysł, dokąd chcemy pojechać, kiedy mamy rocznie więcej czasowo rozplanowane, a tym także, iż rezerwacji jakich hotelach czy na prąd o do Afryki to wszystko powstawało na miejscu i 1 i stosować duże zwierzę nie było tam ciekawie w inne są dziś było mało ciekawym skracać ten czas to po prostu, bo to improwizacja śmiech to są 2 szkoły albo jeśli masz zaplanowano oda do zalet i wierszy, gdzie nocuje z każdej nocy albo jedziesz sobie to koniec już na miejscu w momencie, kiedy nasze podróże na zawsze staram się one były dłuższe co najmniej 2 miesiące można pozwolić sobie na improwizacji imamy improwizuje na faksu Nowa Sól w tych podróżach jest najważniejsza jest wątki historyczne próbujecie nie wiem zachwycać się architekturą miejsc, do których się wybierać też prozaicznie od decyzji z zobaczyć zbadać dotknąć jak jak żyją ludzie, gdzie indziej nawet rozpakować można powiedzieć, bo często robimy właśnie lokalne potrawy i lokalne napoje to nas też bardzo, ale losy spotkania z Ludźmierza muszą takie rzeczy najważniejsze to to raczej nie taka historia typowe zwiedzanie albo, że kontakt z ludźmi i to taki kontakt z w miarę możliwości bliski tak w statystyce z tak można tak długo odpowiadać na to jedno pytanie czym jest podróż po co się podróżuje się naprawdę moglibyśmy tutaj pewnie do wieczora podróżuje się po to, żeby zobaczyć świat, żeby zobaczyć ludzi, żeby poznać poznać siebie to jest taki bardzo ważny też element nos żadnej podróży nie wraca szych, jakkolwiek to górnolotnie zabrzmi tak, ale żadne biuro podróży nie wracać już taki sam doświadczyłeś czegoś nowego poznawać nowych ludzi i ich i to ogromnie wzbogaca naprawdę mytaxi myślimy, że czasami można przez kilka lat zrobić program i tych programów nie pamiętać n p . tak jak osobista swoją przeszłość telewizyjną analizuje, a pewnie do końca życia zapamiętamy niż miesiąc podróży na drugim końcu świata, a także w dno podróży wzbogacają i dają nam tak absolutnie dużo, że także, że rząd trudno tutaj kilka tylko tych spraw definicja spośród tych wszystkich miejsc, do których wybraliście się razem z żoną, które z nich zmieniło się do najbardziej i w jakim aspekcie, bo skoro już mówić swoją żonę, że z każdej podróży wraca się zupełnie innym człowiekiem to to podejrzewam, że ta reguła dotyczy także, jednakże myślę, że każda podróż mienia każde miejsce zmian to też chyba nie ma takiego jest jednak woli oraz ich odcisnął największe piętno na twojej psychice chociażby Indie Jarek nie należy do nich na pewno nie będą wystawa podróżuje, że jest to bowiem za sobą je dokładnie w takim hałasie prosto podania wprost odpowiedź jest bardzo trudna, bo nie ma takiego 1 miejsca chyba, które zmienią wymienia tak na 100 %, ale z każdą podróżą z każdym dniem trzeba przyznać, że wiemy, jakie miejsce zmienią 13 % to też i to tak to na pewno szpital zmienia nazwę na wyraźne w takt to była podróż wgłąb siebie ta podróż była tam pierwszą podróżą osoba, która od pojechałam do dziś tam do wnętrza siebie stwierdził, że muszę coś zmienić to, bo to co w tym w tym kontekście tak to było chyba takie taka najważniejsza podróż co będzie, gdy oprócz tego, że związać się cieszyć swoją duszą i oczy tym co zobaczycie także próbujecie to dokumentować właściwie to robicie rozwiążą odzywa się was ta dziennikarska pasja z tym, że nie jest już narzucony temat przez przełożonych, którzy nie jest realizacja, w którym należy się wywiązać budżetowo tutaj macie absolutną dowolność co jedziecie tym samym rzeczą, jakiej dotychczas pracy czy to jest także właściciel, odwracając trochę do pytania co dają podróże podróże dają i po to, są te podróże nogi dziś w naszym przypadku, bo one miałyby na pewno mniejszy sens mniejszy wymiar, gdyż nie mogli dzielić się wrażeniami z tych podróży z innymi tak jak tłum zauważyły pewnie to jest trochę obciążenie zawodowe ale, ale nie tak bardzo chcielibyśmy dziś opowiadać o tym co widzieliśmy go spotkaliśmy i tak powstają książki dotychczas powstały powstała relacja z Maroka, czyli zakochani w świecie barokową relacja z Indii zakochani w świecie Indie i lada moment już tutaj też możemy zdradzić podzielimy się naszymi przygodami malezyjskim 2 miesiące spędziliśmy w Malezji również w tej części kontynentalnej na Borneo kraju absolutnie taki dla podróżników jeszcze i jeszcze do do odkrycia i do do do samodzielnego poznawania także mamy nadzieję, że możemy być inspiracją również dla dla następnych chętnych którzy, którzy Malezji odwiedzą Malezja już w czerwcu w księgarniach trzymać się jeszcze przykłady ludzi, dla których byliście inspiracją, że ktoś powiedział co skoro wam się udało skoro postanowiliście tak fundamentalnie przekoziołkował, acz swoje życie to to my też możemy też ruszy w waszym tropem mamy z mamy takie odzew z Facebooka rozgłaszać ludzie, którzy własnym biznesie książką indyjską właśnie internista, który nabyliśmy spotyka tych samych ludzi, więc mamy to świadectwo, że odzywali się mamy nawet bohatera, który w naszej książce indyjski, który trzyma naszą książkę właśnie Bożyka dostali z Polski z tą książką jest to u nas tak niesamowite, że mamy kontynuacja, bo gdzieś tam, że to wciąż liczymy, że ludzie jeżdżą z tą książką ja się z kolegą rozmawiał też przez Facebooka, który właśnie w akurat w Egipcie pracuje jestem w pracy ma też jest zainspirowane, że chciałby tak jak będzie staruszkę, by samodzielnie właśnie z żoną, bo na razie przy okazji prac poznajesz obce kraje, ale też go to zainspirowało, że można faktycznie samemu ruszyć, bo marny nie zawsze możemy jesteśmy takim podróżnikami w tonach gotowymi także nie robimy tego póki co tak zawodowo, ale jest tak fajne, że każdego namawiam, żeby zdrowotnego, chociaż na nas na tyle ile potrafią trojga można też prawda o tym jak odczytać taki wpis rzezie po przeczytaniu książki zdecydowałam się na kupno biletu do Dalinu to serce rośnie tak i tak mocno angażuje się Thomas często po to, dzielenie się z naszymi opowieściami z innymi codziennie muszę dotknąć tego tematu lub też myślę, że wiele osób ma obiekcje przed wyjazdem z miejsca, w których wy byliście ze względów bezpieczeństwa, a nie mieliście jakieś taki katalog zachowań, które powodują, że turysta podróżnik może czuć bezpiecznie w danym kraju stają się, że nie ma takiego katalogu domu teraz są niebezpieczne jest również w Paryżu tak nie ma już chyba takich jest na świecie, gdzie można powiedzieć, że oka tam, ale z Toronto głową to Afryka Północna jest jedno jest wyglądała dość niebezpiecznym nowi jak też słyszeliśmy, że są oczywiście bywało, że inna i na pewno są gorzej jest cały kraj wielkości Europy weszła też są w Europie w Polsce są gwałty ciężko tak to czym generalizować także dziś jest niebezpiecznie się bezpiecznie znów mamy tutaj nie odkryjemy żadnej tajemnicy powiem, że to jest taki zwykły zdrowy ludzki rozsądek, bo w zasadzie wszędzie, gdzie są ludzie może być niebezpiecznie taktu to jest warszawska praw i patrzy co jest dziś nie wiem Borneo i wioska łowców głów tak także rozsądek intuicja jakieś takie na każdy z nas to w sobie ma żal, że raczej, gdyż wie, gdzie jest granica, w której czuje się komfortowo dobrze to ponieważ, żeby nie pozostać gołosłownym to chcielibyśmy się także z państwem wy chcielibyście się podzielić swoją pasją mamy książki dla naszych słuchaczy to jest akurat pozycja zakochani w świecie Indian rozumiem, że tak źle to przeczyta od razu zamawia bilet do Deloitte w Hyde albo przynajmniej dowie się czegoś więcej to nie jest tak, że każdy od razu musi pakować plecak był w nich mnóstwo osób w po prostu chce dowiadywać, jaki świat ludzie zaglądali jest to przewodnik jest to książka nie tylko Indiach może być przewodnikiem może być szalenie nie jest to taki typowy przewodnik na pewno także ci państwo, którzy chcą mieć to pozycje w swoich podróżniczych w zbiorach, o co proszą Piszcie do nas pisali na adres magazyn małpa to klub KSM magazyn to małpa to odtrutka SM wydłużamy Voice państwa, którzy będą chcieli mieć tę książkę i przekażemy z waszym autograf dziękuję wam bardzo za wizytę w naszym studio na zdjęciu Ewa Nowak Jarosław Podolak dziękuję bardzo były podróże małe i córki w wielki efekt zachęty informacji Radia TOK FM wraca podróże w małym Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PODRÓŻE DUŻE I MAŁE

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu w jesiennej promocji. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!