REKLAMA

Sprzedaż samochodów elektrycznych w Europie i w Polsce

Codzienny Mag. Motoryzacyjny
Data emisji:
2017-02-27 19:40
Czas trwania:
13:08 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
witamy państwa nowy tydzień w Sławek Paruszewski wreszcie może Jacek Balkan Sławek Paruszewski ochłonęli się przez weekend od Alfy Romeo czy już niema mediom i nie mamy się w testach dzień dobro dalsze Romeo przypomnę Giulietty byliśmy przez tydzień Quadrifoglio, czyli Koniczynka układy foliowe badaczy Zielona Koniczynka widać ten znany z boku jest na masce z tym są tylko 4 rury wydechowe jutro proszę państwa nóż poszły tym tropem jutro będzie też mocny samochód Rozwiń » wymienił 200 trzydziesto Kony 20, ale za to w czwartek będzie Hyundai Santa w Grand Santa Fed i wtedy doszło właśnie my wszyscy mam nadzieję, że słuchacze nie natomiast dziś ścian troszkę wyższy mniej emocji Jaskółki, że nie będzie nudno, ale mniej emocji nie będą to samochody ze świetnymi osiągami, chociaż moment obrotowy w autach elektrycznych jest fajną rzeczą jest dostępny właściwie już od ruszenia spod świateł jak to wygląda u nas w terminie z 1 000 000 samochodów na polskich drogach w 2025 roku wygląda to tak, że początki są trudne proszę państwa, ponieważ w ubiegłym roku Przyby przybyło na polskich drogach zarejestrowaną 550 nowych samochodów wyżej w takich elektrycznych, jeżeli w takim tempie będą te rejestracje to za lat 10 będziemy mieli 5000 samochodów ani 1 000 000, ale zobaczymy początki są zawsze trudna i nie jesteśmy jedynym krajem w Europie, gdzie stygnie elektrykami to tak nie jest do przodu jak myślano najpierw Beauvois jest kraj, który z tych chwil na piątym miejscu jeśli chodzi o rejestrację, gdzie rejestracje samochodów spadły w ciągu roku o prawie 50 % to jest kraj Holandia, w którym jeździ w zeszłym roku właśnie tajemnicze elektrycznym hybrydowym, a jak jest powód tego skończyły się dotacje prawdopodobnie nie mają aż o jakiś jakiś ulg podatkowych nie ma być może darmowego parkowania, który z Norwegii, ale jeszcze, zanim z ich odwilży, ale to jeszcze tylko w Gent Holandia, a Holendrzy pamiętasz, ale parę lat temu rekordową pulą rekordową popularnością cieszyły się tam takie samochody opel Ampera nowiem Tamary uważa były pierwszymi rozda aż pół roku czy po 2 latach samochody te na samochody te użytkownicy niesamowicie narzekali i zaczęły się kłopotliwe, a samochód ostatecznie wycofano ze sprzedaży w Europie i słuchaj to jest coś taki Chevrolet Volt albo taki opel Ampera jest samochód możesz teraz bardzo kupić nazwanym po zalaniu lokalu nazywał nas kosztował 200 stoi prawie 200, a potem jeszcze 10  000 do brata, który jeszcze, jakie kraje w takim razie w jakim kraju kupują samochody elektryczne w Norwegii, gdzie wzrost jedno wzrost o 13 w porównaniu do 2015 w wielkiej Brytanii podobnie prawie 30 % we Francji podobnie w każdym z tych krajów sprzedaje się ponad 40 tys Norwegia witam tych pozostałych około 3030 paru tysięcy samochodów na czwartym miejscu są Niemcy czy Norwegia wielka Brytania Francja Niemcy Holandia ze spadkiem o 48 %, by potem jest Szwecja, gdzie wzrost o 50 %, ale zaledwie o 13 o do 13  000 EUR wzrost o 65 % nastąpił, ale uwaga z 330 sztuk do 556 sztuk no i teraz Zastal zastanawiamy się teraz co dalej, bo co widział w Amsterdamie jeździły w ubiegłym roku na taksówkach Tesla ładowarki, które były nad każdym kanałem widziałem albo golfy albo nie stanęli wyciera nos, ale najwięcej volkswagenów golfów elektrycznych i tam prawdopodobnie tych samochodów sporo jeść, ale w każdym kraju są jakieś ulgi oprócz Holandii w tej chwili w Niemczech są 4000 EUR premii na inne auta hybrydowe 3000 premier Norwegii są darmowe parkowanie prawda dopłaty do 11  000 USD cła i tam Popów wieś golfa najczęściej czytam kup golfa elektrycznego, bo najtańszy golf jest elektryczny jest tańszy od najtańszego diesla, który też o sumę prąd, a oni z czego mają no przecież oni raczej mają trochę energii odnawialnej, ale z wiatraków no ale tak bardzo dużo Norwegia nie słynie z tego wieś, ale głównie Europy mnóstwo taniej przecież wydobywają pociąg Jeziorak pierwszymi samochodami to właśnie temu, że są pewnie taniej potem eksploatację stadionu to co z tego wynika zobaczyli, jeżeli nie mają prawa lub no Nieee no tamę elektrowni atomowych to nie nie zawiera zaś ci powie popatrz co trzeci samochód elektryczny albo hybrydowy z gniazdka w Norwegii są rejestrowane no i co jest na energię no Zobacz o koszty są potrzebne aż po okresie przed pytaniem ile to jest nauczyli Norwegia co trzeci samochód proszę państwa tak jak mówię albo elektryczny jest rejestrowany albo hybryda doładowywania z dnia skoczyli z Norwegii Wielkiej Brytanii Francji Niemczech to jest 40 parę 20 parę różni od krajów ale gdzie od do tego 1 000 000 żeglarzom wolę, żeby naszą czołówkę ważnych, że Norwegia jako producent elektryczności wody bardzo wysoki, ale tam większość energii elektrycznej produkuje się o w elektrowniach wodnych no i cholerą wiatrowe, czyli małych elektrociepłowni w miasto dużo grają w Danii w Niemczech np. z drugą taką informację, że 96 % i tam 937 elektrowni wodnych 96 % potrzeb energetycznych kraju jest zaspokajanych przez elektrownie wodne już, o czym tu mówimy, a powiedz mi jak sądzisz, kto jako firma w polu w Warszawie wygrała przetarg na ten car-sharing, czyli wypożyczanie samochodów tak jak Veturilo muszą być elektryczną nie właśnie i dlatego to jest czeka zwarty no, więc zastanowią się wybory no cóż może dostarczyć coś równie beznadziejnego może być jakiś np. samochód małe samochody po prostu nie z toyoty forda w morzu może Yaris może służyć znaczy, a ligowe w garść rozmiar ma znaczyć, ale za to pojąć dlaczego, bo jeszcze tu do tych elektronicznych zakończmy wyobraź sobie, że wiemy już, jakie samochody będą jeździć w tym systemie car-sharingu we Wrocławiu nowe elektryczne będzie słuchaj wreszcie unisono szlifów ile jeszcze 190 Stanów lisów i 10 dostawczaka, w którym ty jeździłeś mv 200, a raz więcej to samochód teoretycznym zasięgu do 170 km może mieć sens w mv 200 z kolei może być 5 albo siedmio miejscowy osobowy jeszcze koszt przyjazdu około złotówki za kilometr nie będziesz ponosił dodatkowych kosztów za opłatą za paliwo parking czy ubezpieczenia system monitorowania będą buspasy dla tych samochodów i ma stale zarezerwowane miejsca parkingowe w centrum miasta czy tam wygrał samochód elektryczny, a to nie musi być reguła nie wiadomo jak ja nie wiem n p . tak będzie w Warszawie, bo to cały czas się dyskutuje natomiast na pewno nie sam osiągnął sukces, że ich samochody będą tam widoczne na ulicach i tylko są zaś, jeżeli chodzi o, nawet jeżeli chodzi o oto samochody elektryczne w tym car-sharingu to jest dobra bardzo dobra opcja tak mi się wydaje, dlatego że my to wszystko jest i tak i tak zarządzamy siecią na wszystkie samochody są muszą być online, żeby można je było tworzyć razem uruchomić tak dalej tak dalej czy pan jest, że Chińczycy teleinformatyczna zwinąć wygasną komórkowa, bo podejrzewam, że to będzie bardzo znane niż inne można zarezerwować tak jak już dedykowana aplikacja mobilna lat albo na stronie internetowej od internetu musi być musi być, ale też wieźć samochody jakoś otwierany, więc rezerwacji dokonuje się przez internet swoim smartfonem n p . jeżeli masz, ale podchodzi do samochodu musiał stukać jakiś kot może go uruchomić to będzie wolał nie więcej tak samo wszędzie dobrze uważa, że cała doba się dobrze nie ma reguły takich samochodów to wiadomo, że musi się podłączyć do jak i jakoś musisz się nim w raporcie przypina tak to bardzo, że i to musisz przypiąć tylko widzisz, a ja jak ja zawsze jakoś tak na początku jak takie rzeczy wchodzą widzę więcej problemów niż korzyści plusów tak się zastanawiam, jaka będzie przewaga czegoś takiego na zwykłą taksówką, którą dzwonisz przyjeżdża facet coś może jechać po czy kobieta też może jechać bus pasem, a zawozić tam, gdzie chcesz no w Warszawie najgorszy jest pod domem no ale właśnie na Warszawę tejże korporacji rząd po złoto 40 drukarz, który ma Schmitz z nosów walki o melomanach rodzi to wyjdzie niewiele taniej, ale taksówka zabierze mnie, skąd chce zabić tam, gdzie chce to nonsens samochód może, więc określonego miejsca, ale w określonym miejscu można samochód się porzucić prawo i musiałam zareagować zadzwonić dziś SLD są jednak nadal to to jest ta droga ten początek dla samochodów elektrycznych być może po paru latach ludzie się przekonają powiesz tak mówimy tysiące w Norwegii 13 samochodów rejestrowanych, ale w całej Unii to jest naprawdę niewiele to jest już 155  000 chyba no cóż dobrze mówi o 455  000 osób rocznie w całej Unii NATO co prawda o 5 % więcej niż rok wcześniej, ale co to jest wzrost no to niewielki wzrost spra w we wniosku no no, więc jest na razie to się nie rozwija tego 1 000 000 w Polsce to prawdopodobnie prędko nie wierzą w ważnym co jest nie mamy kurczenia się na nas na naprawę co roku w sezonie letnim wraca temat przewija się przez media temat, a nokautów tego, że mamy coraz więcej urządzeń klimatyzacyjnych, że mamy przestarzałą sieć energetyczną tak, by tak weź go z niewoli wiem uważa po telewizjach kosztu kosztu komentuje natomiast, jeżeli dołożymy do tej podobno przestarzałej podobnie w Dolinie nie nie nie wydajnej sieci energetyczne, jeżeli dołożymy do tego jeszcze ileś tam set 3 tysięcy samochodów elektrycznych no to mu to co będziemy mieli nic na razie to uważam, że jeśli już ktoś chce rzeczywiście może trochę mniej, chociaż mała wieś diesle to po raz ostatni nie jestem od popularnych, ale samochody hybrydowe to już jest jakiś pomysł mały samochód hybrydowy mało polityków do chyba, żeby coś co w tej chwili właśnie najmniej pali czy taki silnik jedno 0 rząd cylindrów nadal, więc czy są ich małe silniki benzynowe są Super 1 razem z tymi wizami do miast obawiam się z tymi zdjęciami był 6 kategorycznie nie żegnał no to są wbre w pozorom samochody, które mają swoje zalety Drozd z hybrydami bym się tak jeszcze nie widział chodzą, bo to nie jest coś co wbre w reklamom, a mam mniej części nie ma filtra cząstek stałych i mała i nie ma turbosprężarki w związku z tym jest bezawaryjny bezproblemowe mnie tam jest mnóstwo innych części chorych nie ma naniesionych w ojczyźnie, ale i niektóre sądy w nos powoda, a dokładniej to w gminach Sztum to nie jest tak, że to jest technologia, która już jest technologia, która jest bezproblemowo i LO i w i tyłem no no na razie jest odzyskiwana energia ma tak gra idzie klocki hamulcowe zamienia się w ciepło w tył z azbestem to fajnie, że ta energia jest magazynowana wykorzystywana wtedy no tak to hybryda to jednak jest coś, ale do tego mały silnik benzynowy o 3 albo 4 cylindrach najlepiej z doładowaniem i takim samochodem w zamian należy go tak, ale powiedz, dlaczego my się dziwimy, bo siedzi w naszej siedzibie, że pomysł taki był milioner natomiast nic się dalej nie dzieje mogę te samochody ludzie mają kupować, a nie ma żadnych błąd nie ma żadnych ulg zobaczą tak jak tu jeszcze na koniec w Norwegii darmowe ładowarki ulgi w opłatach za parkowanie pasy zarezerwowane dla autobusów można oczywiście dyskutować czy to jest sensowne rozwiązanie czy nie, ale ci ludzie mają jakiś bodziec, żeby kupić samochody dlatego 13 ich łup nie nawet przede wszystkim mają prąd no mają prawo obecnie czy w interesie sieci energetycznych w Polsce jest firma, która zarządza elektrowniami jest błyskawicznie rozwinąć sieć samochodów elektrycznych, bo może tutaj jest hamulec, bo ja nie wiem, ale są właśnie pytanie czy oni, a są w stanie sprzedać dostarczyć o tyle więcej energii już n p . by w ciągu roku wzrosło w Warszawie liczba samochodów elektrycznych o 10  000 pociągów są w stanie obsłużyć czy też będą awarie będą problemy będą przeciążenia co będzie Ursynów odłączyć np. na mocy do wrześniowych problemy to czasami są o nowy blok dla samochodów się głowy no nie wiem mam nadzieję, że to nie jest jakiś duży problem, że głównie przez odbiorcę energii, a to to jest gospodarka zakłady przemysłowe, a nie takie ładowarki, ale tutaj po prostu mnie zmroziło mnie zmroziło, że 500 sztuk w ubiegłym roku 1 000 000 ma być za 10 lat uważa i 500 sztuk zarejestrowanych nowych samochodów elektrycznych Nowak Maruszewski Jacek Baka bardzo dziękujemy jutro opowiemy państwu pomników uważa tak to nie jest samochód elektryczny toto to jest samochód z silnikiem benzynowym o mocnym 230 koni już jutro kończą się pięknie za chwilę Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CODZIENNY MAGAZYN MOTORYZACYJNY

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA