REKLAMA

W Polsce e-handel rośnie najszybciej w UE. Komentuje dr Joanna Tkaczyk

Pierwsze Śniadanie w TOK-u
Data emisji:
2017-02-23 06:20
Prowadzący:
Czas trwania:
12:12 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
przy śniadaniu w duchu szóste 2558 sekund na zegarach Piotr Maślak przed mikrofonem państwo z drugiej strony bardzo się z tego cieszy, bo mi one są nostalgia ludzi za atmosferą, która towarzyszyła nam w naszych najpiękniejszych w czasach, dla których są to o szkole dyski dla niektórych dla innych pierwsze dyskoteki nie skłania nas studenci uczestniczenie w takich imprezach w celu przypomnienia sobie tamtych emocji, a wesele jest coraz mniej, a wraz z nowymi pokoleniami Rozwiń » zaciera się ta sfera sacrum napisał pan Michał pani Dronia twierdzi szkopuł z weselem jest taki żal, bo próbuje się na nich zarobić wtedy spore rzesze krewnych, by wręczyli też w kopercie albo chcemy się bawić wtedy zapraszamy znajomych, z którymi wiemy, że się będziemy dobrze bawić ja myślę, że zwykle zapraszamy i znajomych i krewnych rodziny, bo trzeba o nich pamiętać, bo nawet deklaratywnie jest dla nas najważniejsza, a przyjaciół, bo po prostu lubimy się z nimi bawić, a więc są bowiem miałem 2 śluby 5 wesel i wciąż mam 1 żonę, ale taka zagadka zmieniamy temat państwa i moim gościem jest dr Jolanta Tkaczyk katedra marketingu Akademii Leona Koźmińskiego dzień dobry pani doktor dzień dobry rynek handlu w Polsce rośnie najszybciej w całej Unii Europejskiej i to nie jest żaden News, bo o tym, że rynek e-handlu w Polsce rośnie najszybciej w całej Unii Europejskiej mówimy co najmniej od kilku lat, ale jednocześnie cały czas ten rynek jest u nas poniżej średniej unijnej jak to wytłumaczyć bardzo prosto Hey jak się zaczyna z bardzo niskiego poziomu to nawet bardzo wysokie wzrosty w ujęciu procentowym dają nam tak od zera do 1 co oznacza wzrost 100 proc z nas dokładnie, więc to jest najprostsze wytłumaczenie, ale chciałbym skorygować to najwyższy wskaźnik, ponieważ jest 1 z najwyższych wskaźników, ale bynajmniej nie najwyższe, ponieważ mieliśmy takie sytuacje np. Estonia, gdzie na fenomen, gdzie jest w pewnym momencie, a konkretnie 20122014 tamte te wzrosty były na poziomie 26 % 26 punktów procentowych jest kurs nie jesteśmy w stanie pobić, a z wysp tych najnowszych badaniach Eurostatu my jesteśmy w gronie np. te towary z 26 punktów procentowych z roku na rok tak to w przypadku przypadku Estonia lata znakiem, że nic ze skok technologiczny chroni dokonali w przypadku przede wszystkim dostęp do infrastruktury, tak więc stało to jak to się dało to wytłumaczyć to miejsce w tym roku jesteśmy dumne z takim dobrym towarzystwie razem z Irlandią Łotwą Słowacją jest tak naprawdę to nie są najwyższe wskaźniki to są jedne z najwyższych wskaźników w tej chwili mój znajomy powie estoński dziennikarz powiedział powiedział mi wytłumaczył mi kiedyś fenomen Estonii mówi nazwa zwie zobowiązuje UE w stolicach, a w rzeczywiście celna uwaga na to zostawmy Estonię nasz rynek w 2016 roku zużyła aż 7 punktów procentowych i to jest dużo, a czy zmieniają się również branżę, w których handel rozwija się czy są takie branże, w których e-handel rozwija się dynamicznie takiej, w której mniej, gdy w, których mniej dynamicznie czy tutaj też jest jakiś znak na zauważalny na pewno warto podkreślić zresztą to nie jest tylko jakby inna specyfika rynku polskiego, ale generalnie dla nas są takie Zioło MCM największe Anna on graczem jeśli chodzi o branże w inny jest branża ma on odzieżowa branża odzieżowa sportowa odzieżowa związana z tym, że USA w notatce tacy gracze jak chociażby zalando to zmienili sposób podejścia do zakupów online dając możliwość po prostu bardzo długiego zwrotu i ich bezpłatnego zwrotu towarów, a to jest dla konsumentów bardzo ważne jak się okazało był taki absolutna szczególnie w przypadku odzieży dziennie zawsze pasuje do rozmiarów długość kolor zgadza się i to przez wiele lat było podstawową barierą rozwoju tej branży jeśli chodzi o e-commerce natomiast w tej chwili jak się okazuje ta bariera padła w USC tak jak podział nie jest tylko specyfika rynku polskiego na pewno też, że warto warto zauważyć że, a jeśli chodzi o rynek odzieży sportowej, ale nie tylko w ogóle też sprzętu sportowego też tutaj mamy dużą dynamikę i to jest też wiązane n p . z modą na zdrowe tryb życia i na takiej mnie impuls, który wyszedł właśnie po, a są m. in . tak biegaczy, którzy potrzebują odzieży i od tych, którzy chcą uprawiać sport w domu ja biegam potrzebują odzieży i nigdy nie przywołuje do głowy, by kupować ją w e-sklepie, ale może, chociaż ostatnio tak to prawda służą ostatnio kupię sobie bufor to takie twarz pozostanie przy w przedziwny, choć są takie branże, w których gorzej się wiedzie, a wiodło się dobrze w e-handlu, a tak jest to to są np. książki tak handel handel książkami też ono oczywiście ciągle ma się bardzo dobrze na pewno te dynamiki wzrostu, który notował jeszcze kilka ładnych lat temu wzrostu co nie dało nie do nadrobienia, ale dlaczego, bo to wydaje się oczywiste książki trzeba przymierzyć, a jednak ruch spada czy nie nie ma tak dynamicznego wzrostu to od takich był kiedyś dokładnie czy przede wszystkim nasze morza to wiązać się ze spadkiem czytelnictwa w Polsce zbliża alarm jest po prostu mniejsze zainteresowanie mniejsze zainteresowanie działkami w ogóle tak to na usługi jak wygląda sprawa usług w internecie rano tutaj możliwe mamy w to dynamiczny wzrost rat nalata dynamiczny wzrost również wynikają nie słynie z tego, że tak wiele osób nagle chciało skorzystać chce skorzystać z e-usług tylko, dlatego że wcześniej po prostu nie było na takiej w takiej skali oferowane tu przede wszystkim dzięki technologii z np. możliwość korzystania z usług medycznych, a czasem się chodzi tutaj o porady medyczne z 1 strony firmy energochłonne, która w przychodni np. prywatna, która są pod presją szczególnie wtedy, gdy są zachorowania, żeby obsłużyć Auchan oraz rosnący popyt szukają jakichś nowoczesnych sposobów rozwiązania tego tego problemu tak rosnącego popytu z drugiej strony, a z drugiej strony mamy możliwości technologiczna po pierwsze, coraz większy dostęp do internetu ludzie korzystają z urządzeń mobilnych typu smartphone w każdym momencie mogą mogą po niego sięgnąć i też, że rośnie nam grupa tych wchodzących w dorosłość pokolenia za te, dla których LM korzystanie z internetu z urządzeń mobilnych jest czymś się czymś łatwym naturalnym i oni chętniej korzystają n p . z porady lekarskiej online aniżeli twarzą twarz w czystym mieście jakieś usługi, które ostatnio odnotowują wyjątkowy wzrost w na rynku e-commerce generalnie oczy tak jak powiedziałam przede wszystkim zdrowie jest to jest to zgodne ze zdrową ze zdrowiem oczywiście rzecz jasna można też tej po mówi się tzw. obsłudze klienta trudno mówić bezpośrednio o usługach raczej o podróży np. firmy Telekomunikacja ładnie albo inne świadczące jakieś usługi, w których konsultacje można albo zmiany dokonywać przez przez internet przez internet nektar z liderem w Europie na rynku e -handlu zdanych, które wczoraj przeczytałem w Rzeczpospolitej wynika, że na pierwszym miejscu zdecydowanie wielka Brytania tak jeśli chodzi o kraje to absolutnie tutaj rzeczywiście mamy bardzo duży dystans do nadrobienia, jeżeli byśmy chcieli tutaj do dogonić dogonić wielką Brytanię czy mamy na to szansę pytam, bo cały czas próbuje wrócić do tego, czego zaczęliśmy rozmowę, że zeszły poniżej średniej cały czas mamy 1 z najdynamiczniejszych wzrostów, a jednocześnie cały czas poniżej średniej w noc w Hell czy mamy szansę na samo należy mieć nadzieję, ale też fakt, że tak proszę pamiętać, że e-handel w Polsce jest tylko 4 % handlu detalicznego jest ciągle jest niewiele szacuje się, że nawet wzrost nawet dziś tona wzrośnie o połowę to ciągle będzie mogło oraz oscylować na około 10 % handlu detalicznego to ciągle nie jest mało jest mało jest mało w związku z tym z jest szansa na to, żebyśmy dogonili doszedł do siebie unijną średnią, ale ja wątpię, żebyśmy żeśmy ją przegonili tak chyba, żeby coś tutaj się zmieniła, gdyż taki dynamiczny impuls, który by sąd pozbawił barier tak, że ta rana, gdy Polacy nie mają oporów w tę barierę nie leżą po stronie konsumentów w Polsce być jasno deklarują cały szereg różnych badań, by na ten temat, że nie chcą wydawać w e-sklepach więcej chcą częściej korzystać i bardziej tu problemem jest to, że nie mają jeszcze 2 tego typu usług czy tego typu platform, które by spełniały ich oczekiwania na to na czym polega problem duże, że nie mogą że, że jest taki coś co jest jakaś siła, która hamuje, gdzie rozważana na ile dziś na symulatorze, gdy deklaracja co ludziom przeszkadzał w zakupach online to przede wszystkim jest to kwestia taka żonie chcieliby obejrzeć sobie produkt przed przed zakupami tak, ale są już ci co kupują np. c stwierdzają, że często zakup czasu sklepy nie mają wystarczającego asortymentu, ale to się zmienia wchodzą też na rynek Touch tacy gracze jak nóżka w poprzednim roku ubiegłym roku przed Carrefourem go w takim modelu auta używane są tak spożywczym, ale po prostu Click and Collect, czyli zamówi odbierz, czyli nie płacimy nie płacimy online do kompostu możemy sobie odebrać towar ewentualnie go obejrzeć przed zakupem zyskujemy mnóstwo czasu związanego z bieganiem między półkami, a dokładnie jest to na pewno jesteś jakiś impuls fal dzięki temu, że wchodzą znane marki ludzie się, bo są też nie boją, że dostaną jakiegoś kota worku tak tylko wiedzą, czego się spodziewać jest to też jest na powiedziałam takiej AMW takiej w wskaźnik na przyszłość pozytywne, że może to się będzie coś zmieniać bez, dlaczego się ludzie nie nie jest o tyle ich nie kupują online n p . boją się płacić ona jemy, ale ja pytam, bo moim zdaniem nie ma problemu z ludźmi, a jeżeli Polacy deklarują, że chcą wydawać więcej bez sklepu w e-sklepach, ale nie mają tego, czego szukają składa się bowiem dostęp asortyment są także problemem jest dostęp do internetu w ogóle, bo ten w Polsce wciąż jest najniższy w unii Europejskiej albo 1 z najniższych cenach 75 % do dostępu do do internetu w Polsce wydaje się, że z porównania jeszcze np. 10 lat temu tak to jest znaczący wzrost, ale jednocześnie wciąż niższy wskaźnik atak na zielono niż na wzrost legalizacji tutaj internatu na pewno będzie ona będzie działał na korzyść e-commerce absolutnie tak, że tutaj tata to bariera Infrastrukturalna oczywiście jak najbardziej są bardzo tekstu dziękuję dr Jolanta Tkaczyk katedra marketingu Akademii Leona Koźmińskiego była państwem gościom dziękuję bardzo miała pani możliwość przepraszam pytam, bo nie widziałem skosztować Polska naszego Radia TOK owego jeszcze nie to bardzo serdecznie polecam dziękuję za czwarty wszystkim państwu życzę świętowanie ten 1 dzień naprawdę można i mam nadzieję, że mają dietetyczka tego nie słyszy ja zjadłem już 3 i uprzedzam, że na tym się nie skończy tłusty czwartek to także to także ogólnopolski dzień walki z depresją myślę, że trochę kalorii na pewno poprawi nam wszystkim nastroje i humor, czego państwu bardzo serdecznie życzę również serdecznie chciałbym żegnają się już państwo w pierwszym śniadaniu w toku podziękować dostawcy pączków pierwszego śniadania w toku Cezaremu Dąbrowskiemu cukiernika owi warszawskiemu bardzo dziękuję było miło się z państwem spotkać służy mi się jutro kilka minut po piątej miłego dnia miłego tłustego czwartku Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PIERWSZE ŚNIADANIE W TOK-U

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam, oraz sprawdź jak działa nowe internetowe radio TOK+Muzyka. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj wygodniej w aplikacji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA