REKLAMA

Wystartował sezon NASCAR. O co chodzi w ulubionych wyścigach Ameryki? Mówi Szymon Tworz

Jeszcze Więcej Sportu
Data emisji:
2017-02-28 19:20
Prowadzący:
W studio:
Czas trwania:
15:50 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
jeszcze więcej sportu w radiu TOK FM Krzysztof Sendecki witam państwa magazynie jeszcze więcej sportu dzisiaj o sporcie, który kochają Amerykanie innych aut, którym w Polsce w Europie często mówi się niewiele mniej często o nim niewiele słychać, ale można ten sezon wyścigów Nascar, bo o nich będziemy mówić oglądać się w telewizji Moto wizja i razem ze mną komentator od wizji Szymon tworzą się dzień dobry witam ciebie dobry czy państwo Nascar szaleństwo Rozwiń » amerykańskie, bo to druga najlepiej oglądając się drugi najlepiej oglądający się sporty za oceanem nie w Polsce mam wrażenie, że pojawię się czy pojawiał się do tej pory tak naprawdę gdzieś tam w krótkich przebitka tak jak była mega kraksa albo jak była mowa o granice Patryk, dlaczego Nascar jest Moto wizji, dlaczego Nascar w Polsce także w Polsce warto oglądać, bo jest to sport, który spokojnie może konkurować się znajdzie to się sportami motorowymi takim jak formuła 1 czy chociażby wyścigi Moto GP jest równie ciekawe mamy równie duże ilości manewrów wyprzedzania równie dużą ilość kawy sytuacji, które jednak czy są częściej niż w przypadku Formuły 1 i mamy treści co tydzień przez 40 tygodni w roku, więc jest to gratka dla dla fanów, którzy chcą mieć taką pewną ciągłość swoich emocji ciągłości tego, iż po prostu idziemy gdzieś w tym świecie sportów motorowych jest sporo różnic w porównaniu z formułą 1 która, jakby w reszcie świata poza Stanami Zjednoczonymi pewnie sportem nr 1 cały czas motorowym nie mówiąc już zupełnie innych seriach wyścigowych czy 3 WRC w rajdach w przede wszystkim te tory owalne, bo to jest rzecz, która je w stanach Zjednoczonych normalnością w Europie trochę patrzymy na to dziwnie jak można 200 kółek jeździć cały czas się i przez kilka godzin, dlaczego tora ważne jest lepszy albo fajniejsze albo w ogóle po co jest tor owalny, dlaczego Amerykanie nie mają autorów zakrętami tylko ścigają się w kółko Amerykanie mają tory za trendami miasto toczy ściga się na torach drogowych Motor wolny nie jest żaden sposób grosza nie lepszy jest po prostu inne mamy taką samą taki sam sposób jazdy, pomijając to, że wszyscy gotujący murawą można wybrać na 3 różne linie jazdy można wybierać się jedynie po wewnętrznej po zewnętrznej nie zmieniają się w zależności od tego jak się wiedzie warunki panują na torze i okrążeniu powstała jak ci jak ta ilość gumy pozostała na torze, więc kierowcy cały czas muszą dostosowywać swój przyjazd swoją taktykę ADO tego co dzieje się na torze film Jateż czytałem takie opinie, że w naturze owalnym mu nie byłem osobiście, ale kibice, których tam na każdym wyścigu co tydzień w nas skarży się z dziesiątki tysięcy mają po prostu widok na wszystko nie tak jak w formule 1, chociaż być tylko przez moment widzisz przejeżdżający bolidy masz kontrolę nad całą sytuacją i to jest fajne i to wszystko zbudowane gdzieś tam w ten amerykański sposób sprzedawania widowiska sportowego, bo tu znowu trochę odwołamy się do futbolu amerykańskiego trochę głębiej Nascar to jest trochę więcej niż sport to to nie jest tylko sport dla Amerykanów w przeciwieństwie do Formuły jedenasta jest zdecydowanie mniej sterylna, w której tak jak wspomniałem się, siedząc w dowolnym miejscu tor masz możliwość obejrzenia całego wyścigu goście bez żadnych przeszkód, ale bardzo ci fani przychodzący na to mają lepszy kontakt z kierowcami ani kierowcy nie są w taki sposób izolowanie w przypadku Formuły 1 tam cały czas można dziś ty Kierowco spotkać to na padoku czy w 200 w okolicy in film z tego całego toru niczym się poruszają między fanami zatrzymują się rozmawiając z nimi dodatkowo na wyścigi na tor przychodzą całe rodziny i to nie tylko potrawy obejrzy wyścig, ale potem się spotkać się, aby zrobić grilla, bo jest taka możliwość wyjścia na inwestorów czy też przypadkowo to loteryjna świata imprezować do imprezy na to, że to lody gra już przeszły do naprawdę historia wyścigów Nascar mówić o tym, że kierowcy są bliżej kibiców czy kibice mają szansę być bliżej kierowców, a z drugiej strony to są też gwiazdy amerykańskiego sportu wczoraj Daytona Anny 5 ccm gender to na 500, który pewnie jeszcze zaraz troszkę porozmawiamy wygrał ją UEK odbył się 1 zwiastuje chciałem zapytać rodzimego Johnsona, bo on w ostatnich latach wygrywa najwięcej tak mam wrażenie, że popatrzymy na amerykańskie serwisy sportowe nie tylko sportowe Noto to są tacy goście jak najlepsi futboliści jak najlepsi koszykarze po prostu megagwiazdy amerykańskiego sportu tak, ale jednocześnie bardzo bardzo skromnie przynajmniej w przypadku Jimmiego Johnsona mnie w jaki sposób nie wywyższał się przez to, że ma już 7 tytułów to jest ewenement bowiem zrównał się z największymi tego sportu wylicza Adam Pretty in z elementarnym seniorem siódmy tytuł w ubiegłym roku był już tak długo oczekiwane bowiem na północ od dłuższego czasu starał się osiągnąć ten teren ten swój cel ten wymarzony cel wydaje mi się też, że same w jaki sposób to nie dowierza do tej pory rząd dał się zrównać z ludźmi, których w no cóż można śmiało powiedzieć miał gdzieś na plakatach obok łóżka z dnia od 90 lat i myślę sobie, że może kiedyś zostanę kierowcą na start, a zaczynał co ciekawe od wyścigów motocrossowych, a skończył jako mistrz Anglii mistrza porozmawiajmy trochę o tych samochodach, bo jeśli rozwiniemy nazwę na skarpę oczywiście wyjdzie nam tam gdzieś tam, że to są samochody seryjne, ale one tak jak większości zawodowego Motosportu sterylności mają niewiele wspólnego poza znaczkiem logo z przodu na masce i trochę wyglądem od 1 Oskar jest podobno serię, w której kierowca ma o wiele więcej dopowiedzenia, bo te warunki jeśli chodzi o samochody są dosyć zbliżone tak nie ma tutaj żadnych systemów elektronicznych serwery lub sposób ułatwiały wyjazd kierowcy na starter wspomniała jest to seria teoretycznie seryjne bowiem taka jest historia tej serii kiedyś można było kupić, żeby samochód w salonie dostosować do prostych przepisów, czyli spawacz jakiś element klatki bezpieczeństwa, które i tak był w Odessie licha mówiąc wprost do bycia tym mocniej można było ścigać się wygrywać wyścigi sam Chevrolet n p . w stanach dostarczały instrukcję dla ludzi kupujących samochód jak przerobić samochód na wyścigowe, żeby stał się tak dobry jak ich fabryczne samochody zdrowej tam w życiu oficjalnym warsztatu, a ludzie w ten sposób Soły ścigali się w latach pięćdziesiątych później oczywiście wymogi bezpieczeństwa w postęp technologiczny spowodował, że Stróż konstrukcja w całości budowano odstawiać samochody wyścigowe my upodabnia się tutaj wyłącznie dzięki tym naklejkę mamy znaczną naklejkę rur wydechowych świateł, bo to też starcie takiej no dosyć Rawa lament na staże te wszystkie elementy są naklejone tylko o to, żeby w wyglądała jak z w samochodzie seryjnym to prawda że, że więcej zależy od kierowców niż n p . w formule 1, gdzie ma słaby bolid to jaki być dobry nie był to nie jest w stanie nic zrobić tak to prawda tutaj zależy więc, żeby jednak przepisy są dosyć zunifikowanej nawet najmniejsze zespoły mają szansę rywalizacji z najlepszymi kierowcami z tych gigantycznych zespołów ani dysponujemy na tle bardzo bardzo podobnym sprzętem tamte różnice w obudowie silnika są dla niej wielki, że te różnice w samym osiągi silnika mogą być różnice wielkości 1015 koni mechanicznych, a dopasowanie aerodynamiki 333 jak we manipulowanie psem samochodem w ramię tych przepisów, które są wyznaczone przez nas tor torze styl gry właśnie kwestia i kierowcy i szefa zespołu, który tak czy jest to bardzo ważną część moich mechaników bowiem następca tak jak 3 inne sporty sportów zespołowych to to każdy kierowca podkreśla rząd jest tutaj tylko jakimś tam finalnym trybikiem, ale z Izby nie ludzie stający za, zanim się po więźniowie traktory to nic z tego nigdy nie wyszła jest jakaś specyfika, która wskazuje, że nie mam w nas karze najtrudniejsze prowadzi samochód niemal niż n p . boli, bo te samochody cały czas jeżdżą właściwie na centymetr trzeba być twardym HR to po pierwsze trzeba być odważnym Trzebicz silnym, bo tutaj 13 prowadzenie tego samochodu, który nie ma żadnego wspomagania non stop system elektroniczny rejestr jest trudna co pokazuje chociażby przykład Danica Patrick, która jest stosunkowo drobnej budowy ją na zawsze podkreśla, że jest pewna bariera fizyczna, która nie pozwala jej na osiąganie tak dobrych rezultatów, ale ciągle działa i stara się dojść na szczyt we wszystkich wyścigach jeździmy na centymetry tutaj jednak trwa to zdecydowanie dłużej tutaj przez cały wyścig kierowcy jadą w takich zwartych grupach jest to także zależy od toru nie możemy tego porównywać się z Formuły 1 są zupełnie inna zupełnie inną budowę samochodów bardziej moglibyśmy porównać z europejskimi wyścigami typu PET TM 13 jest więcej rtęci w przypadku miasta miała po wybudowaniu wyścig z rajdami, że jest całkowicie za pomocą dlatego jest to wszystko bardzo z subiektywne właśnie patrząc z punktu widzenia kierowców możemy bazować na pewnych przykładach pan Juan Pablo Montoya, który przed laty ścigał się w formule 1 był bardzo dobrym kierowcą Formuły 1 przyszedł do nas stary przez 5 sezonów na torach owalnych nie miał żadnych spektakularnych sukcesów najlepszy był bodajże piąty kiedyś na torze Indianapolis Motor Speedway wygrywał tylko i wyłącznie naturalne, które potem jeszcze w formule 1, czyli na torach drogowych tam udawało się włączyć się z kierowcami, ale przystosowanie się do Walii mimo tego już się wcześniej jeszcze się także indyka albo już dla niego bardzo bardzo trudna Nascar jak każdy porządny amerykański sport ma play-offy trochę da się zmieniły przepisy w tym sezonie jeśli chodzi o to punktowanie jak wyglądają tak w telegraficznym skrócie wyścigi przyznawanie punktów te play-offy droga do do mistrzostwa w tej chwili każdy wyścig na stres podzielony na 3 części mamy tzw. środki niż jej 3 segmenty po pierwszych 2 segmentach już przyznawane są kontrole pierwszej dziesiątki kierowców dla zwycięzców i kierowców od pozycji drugiej do dziesiątej oraz punkty play-off to punkt play-off są one są dodatkowej klasyfikacji dopisywane do dorobku punktowego w momencie rozpoczęcia tych play-offów takie punkty Playa dostaje też zwycięzca wyścigu oczywiście dostaje także zwycięzca całego wyścigu punkty zapisywane do klasyfikacji generalnej w play-off rozpoczynają się po 26 wyścigach później ta czołowa szesnastka ich punkty są wzorowane na bunkrze było na poziomie 2 tysięcy do opisywanej sam do kompletnej zabawa zaczyna się od samego początku po każdej z 3 wyścigach czwórka kierowców odpada Asi wielkim finale na torze chust mają Speedway pozostaje tylko czwórka na AIDS to z nich będzie najwyżej w tym wyścigu zostanie mistrzem serii za nami na razie pierwszy wyścig sezonu Daytona 500 taki wyścig, który możemy spokojnie stawiać jest wyścigiem mu worek o grand prix Monako Formuły 13 czy dwudziesto czterogodzinnym Remo 1 z najsłynniejszych wyścigów świata, kto wygrał to 3 mówiliśmy, że okres dłuższy były też kraksy coś jeszcze nadaje to nie działo no ale działo się bardzo wiele, chociaż osobiście spodziewałem się, że będzie więcej akcji w momencie tych środków niż w momencie tych z takich złotych niższy to jednak później w tej ostatniej fazie wyścigu było naprawdę ciasno kierowcy jeździli strasznie nerwowo co było dosyć dziwne bowiem w ostatnich latach obserwowaliśmy raczej spokojna jazda i walkę tylko je wyłącznie na finiszu to tutaj wydaje mi się, że nieco moda czy wpłynęła na naiwności tych wypadków bowiem to głównie młodzi kierowcy również ci, którzy nie mają jeszcze swojego pierwszego zwycięstwa dziś domy na czele przebywali w gdy okres dłuższy to człowiek, który w 2004 roku został mistrzem serii, więc jest to bardzo bardzo doświadczony kierowca no jest to takich wydaje mi się też idealne aspekt marketingowy dla samego Monster, który został sponsorem serii bowiem on także term już także sponsorowane przez stronę prostą firma, więc woda z serii nie mogli sobie wyobrazić wydaje mi się lepszego startu tego sezonu niż zwycięstwo Arkadiusza padło już 2 × zdaje się nazwisko imię nazwisko, ale Danica Patrick mówi żona cały czas próbuje co nieco mniej słychać było nie musimy zapytać miał pełne są problemy z ze sponsoringiem przed tym sezonem firma, która sponsorowała ją w poprzednim roku wycofała się dosyć dziwnych okolicznościach miał podpisać kontrakt na 3 lata podejrzany, że będzie tutaj się tych batalia sądowa związana z tym wszystkim Polonika złożone zeznanie jest coraz lepsze wczoraj miała spore problemy na torze mimo tego, iż po drugim segmencie była w pierwszej dziesiątce to później niestety się pochłonął ją ten błąd ten wielki wypadek, w którym udział wzięło wielu kierowców no niestety straciła szansę na dobry finisz podejrzewam, że stać się przygotowanym w formacie wczoraj dysponował mogę spokojnie liczyć na finiszu to pewne te samochody wjadą jeżdżący w Nascar Ford Chevrolet Marka już padły w amerykańskiej kojarzony z Stanami Zjednoczonymi, ale jest też Toyota w czołówce i Jimmy, które dziś możemy porównywać tak niema organizacyjnie finansowo do teamów n p . Formuły 1 w nie do końca bowiem jednak, że budżet potrzebna wystawienie samochodu na stary jest wiele wielokrotnie niższy, chociaż sam to, choć gramy zespołowo ogromne korporacje, które od lat funkcjonują zrobił już na tym kupę pieniędzy to jednak, że zostawienie samochodu na start stop tańsza na koniec mam pytanie trochę spoza ich, łapiąc się o popkulturę jakież to Branice Patryk, a było ono niezdarne Zygzak McQueen albo albo nowości, jakie swoje ulubione tak jak swój ulubiony film szybki jak Błyskawica chyba pod takim tytułem było polskie stoły gruzem czy 3 auta był, której ja ze względu na mojego syna, który akurat dorastał w tym czasie oglądają bazy 100000 × od maja przyznam szczerze tak, żeby się z 5 z auta, ale i bardzo bardzo lubię tam animacje lubią w tej klasycznej amerykańskiej wersji z Maltańskim lobbingiem mamy tam kilku kierowców na stare Renault i prowadzić nawet jego aktorzy podkładali głosy przed nami kolejna część także czy Gordon czterokrotny mistrz serii aktualny komentator stacji Fox będzie podkładał głos, o ile dobrze pamiętam mecz w Corvette c będzie nazywać jego postać kamienic ją oczekuje tego filmu w młodej za handel to jest to jest taki klasyk kina lat dziewięćdziesiątych to święto można polecić każdemu oczy znam, ale taki parytet dziś absurdalnych momentowi np. trzykrotna lub czterokrotna zmiana biegów na dno na prostej test z co co nie istnieje po prostu wyścigach Nascar notabene na większości torów oni cały czas poruszają się wyłącznie na czwartym biegu nie ma tych redukcji tych zmian biegów w trakcie okrążeniach, kiedy następny wyścig, kiedy następna transmisja w Moto wizji następny wyścig już w najbliższą niedzielę będziemy na to, że Atlanta Motor Speedway no i z pewnością czeka nas wiele emocji nowy pakiet aerodynamiczny, który w zeszłym roku tylko testowane teraz wyjdzie na dobre jeszcze bardziej zmniejszający docisk aerodynamiczny, więc może być dużo ślizgania się potem zniszczonym asfalcie dobrze dziękuję bardzo i zapraszam Szymon hossie komentator Le Monde wizji był moim państwa gościem dziękuję bardzo dziękuję to było jeszcze więcej sportu dziękuję za uwagę za chwilę informacje w radiu TOK Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: JESZCZE WIĘCEJ SPORTU

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Z Dostępem Premium TOK FM odsłuchasz każdy podcast - bez reklam. Słuchaj wygodniej w naszej aplikacji mobilnej z pakietem "Aplikacja i WWW"

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA