REKLAMA

Sinfonia Varsovia zagrała w Hiroszimie

OFF Czarek
Data emisji:
2017-03-01 11:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
40:06 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
w demokrację Szanowni państwo polega m. in. na tym, że każdy sobie może wchodzić różne święta jadę sobie takie obchodzi święto inny inne święta drugi obóz, by nie obchodzi jedni się oto np. urodziny Fryderyka Chopina, a inni chodzą urodzin Fryderyka Chopina jeszcze niedawno wrócili z Japonii jak n p . Janusz Marynowski dyrektor orkiestry Sinfonia Varsovia i pan Andrzej Krzyżanowski pierwszy flecista orkiestry Sinfonia Varsovia dzień dobry dzień do trucizny zawsze mnie Rozwiń » fascynują takie wyjazdy daleko daleko daleko po w ogóle są fascynujące, ale większość z nas wyjeżdża po to, żeby sobie relaksować się pod Palmą albo bez palmy i zachwycać się tym co te dalekie miejsca mają do zaproponowania przyglądać się i właściwie ten moment naszymi największymi troskami stoczy, czyli już stać, czyli jeszcze chwilę poleżeć, zanim pójdziemy na obiad albo na kolację czy otworzyć jeszcze 1 butelkę czy może czy może owo zyska sobie schudnąć a kiedy orkiestra rusza no to podejrzewam, że zastanawia się czy nuty zostały wzięte czy dowodu, że zostaną wielkie straty, gdy rusza pan Andrzej Krzyżanowski pierwszy flecista orkiestry z Lotosem, ale zastanawiam się na pewno spakowaliśmy lakierki albo białą koszulę albo spinki lub muszka tak też się zdarza, ponieważ podróżują bardzo często wyjeżdżamy kilka razy co najmniej, a w roku na dłużej na krócej czasem na kilka dni czasu na naprawie 2 tygodnie rzeczywiście jesteśmy orkiestrą, która bardzo dużo podróżuję po tak, że z 1 strony już mamy wprawę jeśli chodzi o pakowanie walizki ale, ale niepokój niepokój zawsze jest przypomnę się historia w sprzęt w 2 czy 3 lat z bodajże już na miejscu we Francji podczas festiwalu Ela agenturą graliśmy razem z muzykami Scream raport z orkiestra i nie w czasie podróży na próbę i koncertu okazało się, że koncert wystąpią orkiestry zapomniał skrzypiec hotel w zeszły rok w exposé premiera skrzypiec wiolonczeli albo Muchy na wyścig 120 wszystkie dostępne numery telefonów przedstawicieli organizatora czy nie mają przypadkiem w tym momencie rynek koncert kino artystyczne można położyć go w AK czy im instrumentu i ja też kiedyś grałem w orkiestrze Sinfonia Varsovia na konto Gąsiorowski i też pamiętam sytuację, że nie zapomniałem spodni w takowych są przez przypadek spakowałam spodnie takowe, gdzie rozmiar był taki sprzed 15 lat dosyć aktualna, kiedy byłem szczupły kontrabasistą i niestety skończył się także musiałem przed wyjściem są one jakoś obwiązać sznurkiem spodniach takowe no bardzo ładnie wyglądała, ponieważ ale, ponieważ tu był olbrzymi instrumentem kontrabas taki 5 strony wielki koncert współczesnego schować, więc z czasami drobne dzisiejszy gość śnią mi się takie chował to właśnie, że zapomniałem sumę to posąg umiem not inny nie gram już niestety od odprawy 12 lat na razie ma w Nadarzynie gram tak dlatego składam sobie co jakiś czas obietnic, że kiedyś tam dosyć istotny wzrost płynności spodnie tu spokój wyścig rozpocznie się z tych sytuacji w czasie podróży okresu, który w, których jest faktycznie bardzo dużo kierowców do Sikorskiego 8 zaraz, bo przy końcu tego tygodnia wyjeżdżamy do Niemiec później znów wylatujemy do Dolnej to oni czystych sytuacji zagubił zapomnieniu jest bardzo dużo więcej myślę, że głównym skupieniem muzyka przed wyjazdem jest to, że właściwie spakowana walizka czy na pewno wszystko jest LG są kulisy tego wyjazdu ostatniego do Japonii do Hiroszimy, bo jestem zajęta część jakiegoś większego japońską o polsko kanadyjskiego projektu agencja japońska agencja artystyczna każe mu tą, z którą współpracujemy od wielu lat co roku wyjeżdżam na wielki festiwal la stworzone 3 takie japońskie szalone dni muzyki i nazwać podwyżką nie mogę się agencja tam ustami pana siedzi sam to zwróciła się od nas propozycję kilka lat temu, by zbudować wspólny projekt muzyka dla pokoju orkiestra dla pokoju brzmiał bardzo interesującą w związku z tym rozpoczną się rozmowy sfinalizowaliśmy w zeszłym roku już pojechaliśmy na pierwszy projekt pierwszy koncert wspólnie z Chin 18 Fonu wyższa główną orkiestrą w Hiroszimie, by poprzez wspólne koncerty wspólne granie wspólne kontakty zbudować orkiestrę mówiącą 1 głosem mówiącą 1 głosem o pokoju o potrzebie walki w pewnym sensie walki o pokój, żeby nigdy nie zapomnisz w sytuacji, która nie miały miejsce w Polsce w czasie drugiej wojny światowej czy Włoszech rośnie w czasie drugiej mamy się to co prawda do sytuacji nie są jednoznacznie takie same nie możemy tego postrzegać identyczny sposób to coś działo w Hiroszimie to co się działo w Warszawie, ale finał jest taki, że ta potrzeba pokoju syna bardzo wielka czasu ogólnie mi nie są w tej chwili spokojnym świecie w związku z tym stwierdziliśmy, że musimy jako muzycy mówić tu 1 głosem pierwszy koncert odbył się w zeszłym roku zajęliśmy dziewiątą symfonie Ludwika van Beethovena i w tym roku już dużo mniejszej obsadzie, bo w zeszłym roku pojechało 25 muzyków orkiestry Sinfonia Varsovia inna w tym roku pojechali pojechał tylko w 2 rencista pierwszej pomocy Krzyżanowskim orkiestry Sinfonia Varsovia ich do drugich skrzypiec pan Stanisław Podemski to był taki będzie akt symboliczny, bo nowym Tomyślem się, że w stuosobowej orkiestrze być może tych 2 muzyków nie jest aż tak bardzo słyszalny, aczkolwiek pan Andrzej jak zagra fałszywą może to bardzo słuchać waszych silnie Groty fałszywych z tego nie słychać symboliczny wymiar spotkań muzyków polskich z japońskimi nawiązywania kontaktów na złożenia kwiatów uszanowania w spadku w miejscu, gdzie znajdował się epicentrum wybuchu bomby bardzo się cieszy, że on, że ta współpraca nawiązana tym pierwszym koncertem w zeszłym roku i tym koncertem, który dopiero co się odbył masz szansę na kontynuację jest to dla nas bardzo istotne, by dalej grać z japońskimi muzykami jak to wygląda dla dla muzyków pan Andrzej Krzyżanowski pierwszy flecista orkiestry Sinfonia Varsovia brał udział w tym koncercie w Donbasie, bo 2 muzyków orkiestry Sinfonia Varsovia i też 2 muzyków Montreal ski orkiestry Symfonicznej czy próby były przez dyrygenta prowadzone po japońsku po angielsku po próby były prowadzone w po japońsku angielsku to znaczy wyglądało to w ten sposób, że z dnia do nas uwagi były były formowane wały po angielsku natomiast były często takie metki dosyć śmieszne sytuacje, gdzie w ferworze walki Master podawał numer taktu od tego myśmy zagrać po japońsku na szczęście tutaj koleżanki o boiska i flecistka podpowiadały mi, w którym w, którym miejscu mamy mamy zagrać na szczęście Tworki graliśmy są na tyle na tyle często grywane przeznaczy też nie było problemu przede się złapać właściwym momencie oraz, uczestnicząc n p . takim projekcie czy faktycznie tron jest także muzyka czy język muzyki jest językiem uniwersalnym czystej życzliwości mówi o tej materii, jaką jest muzyka to dużo łatwiej się porozumieć niż, gdyby to miało dotyczyć nie wiem polityki piłki nożnej czek piękna krajobrazu oczywiście, że tak to muzyka jest absolutnie uniwersalnym językiem i ich w ogóle wspólne muzykowanie wspólne wspólne granie na jest z tym działaniem, gdzie ludzie tak naprawdę bariery językowe miałbym przestają istnieć i zresztą muzyka wspólne granie granie kameralny ma w ogóle to do siebie, że wymaga wsłuchania się nawzajem tak czysto, o czym często zapominamy w normalnych rozmowach nie jest ważne 33 czy rozmawiamy w w różnych się z różnymi językami czy rozmawiał w tym samym języku bardzo często rozmawiając przestajemy słuchać inne osoby, która go, która siedzi naprzeciwko nas tak tutaj właśnie cały cała istota wspólnego grania 33 kameralnego 3 czy właśnie w dobrego grania w orkiestrze polega na męża matki absolutnej czujności otwartości i słuchanie tego co co dzieje się naokoło co coś co robią nasi koledzy w grupie w ogóle nic co dziś całej orkiestrze dziś musimy się dostosować musimy wiedzieć, w którym momencie mówiąc potocznie nasze jest na wierzchu i to my możemy zaistnieć i zagrać jakąś jakąś ważność ważny temat większość po prostu podporządkować różne rzeczy orkiestrze 60, zwłaszcza kiedy gramy solistą tak zdarza się, że solista przeskoczyć tak zdarza się że, że zrobi zwolnienie w nieoczekiwanym momencie to czujnością przesłuchanie się wrażliwość jest pies jest bardzo istotna w wrócimy do naszej rozmowy po informacjach Radia TOK FM, które zbliżają się tak jak zbliżył się dzień urodzin Chopina informacja, że kilka minut o godzinie jedenastej 20 studio goście pan Andrzej Krzyżanowski pierwszy flecista orkiestry Sinfonia Varsovia oraz inspektor jest wskazać dowiemy się co inspektora GIS w 2 czy robi oraz Janusz Marynowski dyrektor orkiestry Sinfonia Varsovia informacje o po po pewnym czasie, czyli jest kilka minut o godzinie jedenasty 20 w czołówce, ale w drzwiach od państwa i moim gościem jest pan Andrzej Krzyżanowski pierwszy flecista orkiestry Sinfonia Varsovia i Janusz Marynowski dyrektor orkiestry Sinfonia Varsovia co ciekawe już Falaski były inspektor Andrzej Krzyżanowski obecnie inspektor czyjej 2 inspektorów w o przywództwo przyjęli założenia, ale co właściwie czynności inspektor się zajmuje co inspektor inspektor jest w spędzę z troski jest taką postacią Mynarz gwoli wyjaśnienia akurat z tym jestem drugim inspektorem w naszej orkiestrze w naszej orkiestrze jest 2 inspektorów kolega Artur jest głównym inspektorem ja mu pomagam w ale on pracę inspektora polega tak naprawdę nabyciu pewnego rodzaju łącznikiem pomiędzy Enea pomiędzy dyrektorem i muzykami w orkiestrze tak naprawdę rola troszkę informacyjna troszkę organizacyjne od takich czynności nie wiem jak sprawdzenie czy 3 wszyscy muzycy rano wsiedli do autobusu taki, że jesteśmy na mieście, gdzie zagrali jak dzieci zabrali takie jak właśnie Gaś gaszenie pożaru, bo okazało się, że ktoś nie przy Białej koszuli innym poprzez współdziałanie z dyrygentem np. podczas swej ranny podczas prób, gdzie np. musi się zmienić kolejność prób czy są pewne rzeczy to organizować czy chociażby zaprosić muzyków którzy, którzy n p . siedzą w bufecie, bo w danym tworzenie biorą udział jest tych styczności mnóstwo jest to sposób dosyć role nie zawsze nie zawsze jest wdzięczna rola ponieważ, ponieważ daje ci sami są pewne pewne rozbieżności pomiędzy tym co chce chcieliby koledzy muzycy, ale myślę, że jestem dosyć ciekawa ciekawa praca w rządzie niewdzięczna także, dlatego że z 1 strony jest się muzykiem taka z drugiej strony jest się trochę po drugiej stronie strefy euro okrakiem siedzi troszkę tak ale, ale wydaje mi się, że Zielona i duża sztuka dyplomacji Lechii znów jest tu akurat padło dosyć skromnie, że od nich słowa były dyrektor w skromne z schowane są my, że są kolegi Andrzeja Krzyżanowskiego tak naprawdę inspektor jest gospodarzem orkiestry w momencie, kiedy przyjeżdża dyrygent, kiedy przyjeżdża osobista to właśnie inspektorzy z osobą, która ma ten bezpośredni kontakt na wzór agentem osobistą jest wreszcie niezwykle istotną osobą do tego współorganizował na rzecz orkiestry z prawdą jest czasami jak przyjeżdżam do nowej sali koncertowej nie ma światła czy tu za bardzo wieje w rozmowie to pierwsze kroki muzykę do inspektora, dlaczego za oszustwo i transportu wezwać go od osób z impresariatu budynek to w innej innym w NIK dał wytyczne są też nie jest rozwiązana i nacisnąć i włączyć światło jest zły, że jesteśmy w nowej sali nie zawsze wiadomo, gdzie w, których przycisk interesów po wszystkim jest jak w liście miałem ten zaś być inspektorem 12 lat orkiestrze muszę powiedzieć, że ten czas przed Zostań instruktorem oceniam jako odwieczny wakacje, bo to było tylko grają na kontrabasie właściwie czysta przyjemność jak Francja jest o Polskę nie pograł w sięganiu po Lwowskich wszyscy inni mieli to odpowiedzialność tutaj to duża odpowiedzialność spoczywają na inspektora wracajmy do Hiroszimy tren ten występ w Hiroszimie tak to nazwę był dwuczęściowy czarny rynek widział takie kameralne spotkanie z muzeum pokoju wspomniany przez panów i polsko kanadyjski występ, a oraz występ kanadyjskiego pianisty Szal sza Marlena, a potem Andrzej Krzyżanowski między nimi i pozostali muzycy uczestniczyli w spotkaniu z młodzieżą i rozumiem doszło do wymiany doświadczeń zostawia się, jakie to wrażenia na panu sprawił to było dosyć dosyć mocne niezapomniane wrażenie dla mnie przede wszystkim nie do końca byliśmy przygotowani wiedzieliśmy tak naprawdę co nas czeka, bo było wiadomo że, żebyś ty spotkanie się odbędzie było wiadomo, że będzie część artystyczna, w której wziął udział mój kolega Stanisław Podemski nie razem z jest pierwszym wiolonczelistą orkiestry już następny okres 2 MD później taki mini recitale utwory Bacha i oczywiście utwory Fryderyka Chopina zaprezentował nasz solista aż do dziś co gorsza Pamelę najpóźniej później doszło do rana do tej drugiej części tego tego popołudnia, kiedy usiedliśmy razem z 2 muzykami z orkiestrą w Montrealu GM to co znaczy 0101 . kontrabasista i pierwszy waltornista Anne Tay orkiestrę naprzeciwko nas posiada usiedli młodzi uczniowie wraz ze szkół w Hiroszimie po, którzy pokrótce przedstawi nam pewne swoje historie swoje przemyślenia także był to rodzaj rodzaj apelu i pewnej zmiany, by wymiana myśli wymiany poglądów dumnych właśnie na temat na temat czy tych doświadczeń związanych z z bombą atomową i stąd są tragedią, która trwa tam się rozegrała i z tym dziedzictwem, które i tym jak jak ci młodzi ludzie starają się mu niszczą pamięć o swoich przodkach często w swoich o swoich dziadkach czy krewnych na jak i tutaj, bo jest to bardzo bardzo też wzruszający sposób w jaki oni, a do tego podchodzą traktują to jako tako pewnego rodzaju misję w ten rodzaj niesienia tej pamięci przesłania i powtarzania tego, że pokój z tą najważniejszą i najwyższą wartością jest ciekawe jest to, że nic, bo Janusz Tarnowski o tym, wspominał wcześniej rzekł, że nie da się, by tak bezpośrednio porównać tej tragedii Hiroszimy czy tragedii Warszawy a, ale dziś na pewno część wspólną są ofiary cywilne, owszem, gdyby jako wrzucimy i powody i -li i cała ta historia to dziś to na końcu tego są cywile, którzy cierpienia ludzi cierpienie ludzi jak dzieci im okazuje się, że stać w osiedlu spotkanie tym pomoże mówił w trakcie części artystycznej nagle takie pytanie, dlaczego pianista nigdy na fortepianie na normalnym komfortowym dla drzew FOT g, dlatego że na pianinie, ale to pianino specjalnej niezwykle z symboliczne jest to 1 z instrumentów, który przetrwał w wybuchu bomby atomowej w tej odległości około 2 km od epicentrum na tym pianinie uczyła się młoda Japonka gracz uwielbia grać 3 × w tygodniu miała zajęcia w niestety zginęła w dzień po wybuchu bomby atomowej zmarła dziewczynka i to pianino przez wiele lat nie było używamy w Timesie, że jednak to trauma tej całej sytuacji stan tego instrumentu powodował, że nikt się nie odważył tego instrumentu dotknąć szerzy się kilka lat temu zostało wyremontowane i teraz jest takim głosem tych ofiar, zwłaszcza tych cywilnych ofiar tej w tragedii i mimo tego, że słychać, że to nie jest fortepian to nie jest ich wpływ koncertowy instrument, ale mając świadomość historii tego instrumentu i tych historii opowiedzianej nam on młody japoński pianista, który w wieku 19 lat zmarła na skutek wybuchu bomby spowodowało, że słuchało się tego Bacha Chopina zupełnie specjalny sposób to było wzruszające brzmienie jej też widziałem, że solista był to szczególnie wzrusza mnie w ich słucham z tego instrumentu grał na tym instrumencie misy instrument muzyka przekazująca przestały siostrę emocje sprzed kilkudziesięciu lat i to jest chyba nikt z Łukowa dość tych kontaktów naszych muzyków z japońskimi muzykami, kiedy żona razem się świetny innym, choć jeszcze razem muzykować tak jak powie trudno by nam było porozumiewać się wspólnie, wystawiając sztukę teatralną czy brać udział, w jakich innych formach aktywności artystycznej to wydaje mi się, że muzycy nie mieli żadnego problemu by nagle wejść do zupełnie inną orkiestrę, która ma swoje zwyczaje, które ma zupełnie inne niż w język prowadzenia prób, ale dla każdego muzyka na świecie określenia kwoty emisji mu są to on określenia uniwersalne dla muzyków nie mam żadnego problemu zrozumiem co mówi do nas dyrygent nawet jeśli zdarzą się mówić po boisku wydają się to przesłanie i dane o kontakt i to spotkanie nasze z uczniami, którzy naprawdę bardzo przejęci opowiadają historie opowiadają o ofiary wybuchu i widać chociaż, że szczerze chcą zrobić wszystko, by to się nigdy więcej nie powtórzyło i to jest wzruszająca zmieniliśmy też inne spotkanie było spotkanie w szkole chrześcijańskiej w King katolickiej żeńskiej szkole pojechaliśmy na spotkanie z takimi nieoficjalny co prawda zaczęło się bardzo oficjalnie od odśpiewania hymnu szkoły i to była chyba 1 z najbardziej smutnych melodii, jaką w życiu słyszałem, ale to był interesujący najpier w studentki można, by to Polish uczennice szkoły przedstawiły nam takie mini projekt właśnie od tych do tragedii co można zrobić, by jednak kult pokusy istnieją na innych na świecie muzycy o działalności szkoły pisze zostaliśmy podzieleni w kilkuosobowe grupy, gdyby do tego konta właśnie bez udziału dyrektora szkoły głównego nauczyciela okazał się być niezwykle intruz w końcu z tego względu, że studentki miechu uczennice chciały wymienić poglądy z nami zrobiły to już o wiele mniej skrępowany sposób niż na scenie oficjalnie miasto było szalenie interesująco wielokrotnie pada słowo pokój czy też walka o pokój czy też może promowanie idei pokoju, ale czy muzyka ma taki potencjał tak czy muzyk ma takie narzędzia czy czy faktycznie te inicjatywy jak muzyka dla pokoju mogą w jaki sposób przyczynić się do do utrzymania czy promowania pokoju pan Andrzej Krzyżanowski wiem, że w ogóle muzyka ma niesamowitą siłę niesie ze sobą niezwykle pozytywną energię i i ładunek emocjonalny tak to jest to jest coś co do, grając w orkiestrze, grając z obu też solo po możemy odczuć tak my jako muzycy, znajdując się na scenie czujemy wibracje przemytu energii mają przekazujemy czy staramy się w miarę możliwości i ją przekazać i najlepsze koncepty są takie, kiedy goście czujemy że, że ten odbiór z drugiej strony odbiór publiczności jest tak bardzo właśnie aktywne oczyścić mówię tutaj o aktywności był do zgrania, bo nie jest karanie ich wkład w Vojens rozlicznych rozpakowywania np. torebek z cukierkami absolutnie nie natomiast ktoś czuje tak tata tata siła muzyki i świadomość tego, że się w jaki sposób gdzieś podświadomie to ta energia jest odbierana i ona ma swoją swój pozytywny wydźwięk to jest coś co czujemy też coś co co trudno opisać ale, ale myślę, że jest to jest to główna wartość muzyki do NIK nie jest to żaden sposób mógłbym emocje negatywne także tutaj to łączenie ludzi którzy, którzy słuchają arcydzieł czy będzie to Bach czy będzie to Beethoven Brahms Strawiński ta energia jest i to ten rodzaj wspólnoty która, która tworzy się podczas podczas koncertów jest z czymś właśnie są co nas jednoczy, a nieco nas dzieli Janusz Marynowski ambasadorem projektu muzyka Foo Foo PiS jest światowej sławy pianistka Marta k liczko również przyjęła zaproszenie do udział w koncertach tym razem nie graliśmy wspólnie, ale mam nadzieję w 2019 roku, że ich już u nas Symphony okresu przyjedzie do Warszawy i będziemy mogli wspólnie wspólnie muzykować właśnie z matą Hari czy wydaje mi się, że tam projekty sięga bardzo daleko teraz było to 2 muzyków z Polski 2 muzyków z Kanady wiem, że są plany byliby też w przyszłym roku zostali zaproszeni muzycy znachor gruby właśnie w tym 19 i później również dwudziestym z wielu państ w świata taka wielka międzynarodowa orkiestra dla pokoju mogła zaistnieć, więc wydaje się, że te więzy polsko-japońskiej on się zaczadzić zacieśniają w takim bardzo oficjalny sposób my jako orkiestra zacieśniamy to już od wielu lat co roku wyjeżdżam do Japonii tłoku przy końcu kwietnia jesteśmy w kilku miastach Japonii i ich tak to będzie w tym roku, więc mnie nie uważamy że, że coś nowego dla nas wydarzyło uważamy, że być może dla polityków dla dla nich zaczyna się coś nowego reżim zaczynał mówić głośno, że jest taka potrzeba, aby mówić o pokoju przez nich przez muzykę wrócimy do naszej rozmowy po informacjach Radia TOK FM Andrzej Krzyżanowski Janusz Kochanowski z orkiestry Sinfonia Varsovia są państwo moim gościem swoimi gośćmi nawet w po to, 2 osoby, a też może liczyć podwójnie inspektor informacje o 1140 wracamy po informacjach o nominale 3 w studio pan Andrzej Krzyżanowski pierwszy flecista orkiestry Sinfonia Varsovia Janusz Palmowski dyrektor orkiestry Sinfonia Varsovia po sukcesach w kraj za granicą za granicą w Japonii, ale za chwilę znowu zagranica kluczem do do momentu, kiedy siedziba nowa siedziba z piękną salą koncertową w warszawskim Grochowie nie powstanie na tor zagraniczne koncertu będzie sporo zagranicznych koncertów jest cały stos rządu po toczyliśmy z Hiroszimy zawierzamy do Niemiec później już do Japonii, gdzie zagramy w nim grać i w Tokio kilkanaście koncertów szalone dni mózgiem szalone dni muzyki w Japonii, więc luzu zapowiada się najbliższa przyszłość bardzo intensywnie aż się słowo powiedzieć to pomoże go po gotówkę 8, bo nie powiedzieliśmy nic co graliśmy w Hiroszimie właściwie na koncercie był współczesny utwór niezgrabne panie różowe w notach tak ma rację, ale przed Chopinem było full Infinity jest czujnik daje wchodzi Kuta na smyczki utwór współczesny 30 kilkuletniego japońskiego kompozytora my chyba kompozytor zafascynowany twórczością Witolda All Lutosławskiego w taksówkę było słuchać tego wózka w tym utworze i późniejsze oplem faktycznie, a dziś urodziny szukano wszystkiego najlepszego w zysku Chopin drugi koncert fortepianowy Fryderyka Chopina tak jak wspominaliśmy 1 z muzyków zaproszonych do współpracy był w w twarz to ognista sołtys z Montrealu nie powiedzieliśmy mu przed koncertem, że to w koncercie Chopina f-moll stek Surówka volvo gitarowa tam tempem sum niektórzy warto odnieść mają problem w momencie, gdy się po uważa też specjalne miejsce jeśli tego nie powie to gra dobrze my byliśmy świadomi nawet najlepsi warto niszczymy z tym kłopot powiedzieliście powiedzieliśmy, ale już po w VAT są zagrał bardzo taki nostalgiczny w sposób bardzo powolne niezgodne z polską z polską szkołę Superman szalonego interesujący sposób niektórzy tenisiści polscy i członkowie jury konkursów chopinowskich twierdzą, że Chopina można tylko grać zgodnie z polską szkołą wykonawczą Chopina, a ja myślę, że po prostu trzeba go grać bardzo piękne również na tym koncercie zagraliśmy piątą symfonię Ludwiga van Beethovena nieznany kompozytor dopiero co odkryty piąta Symfonia w dość słuchaczom polecam ale, ponieważ mamy urodziny Chopina znalazłem pewną pewną zbieżność naszych dzieci z tą pierwszą złość Andrzej Krzyżanowski, a mama Fryderyka Chopina albo Krzyżanowska z piwem czy to rodzina cenzury jak z czy nie, a ojciec był też pana uwielbia grać na flecie, zwłaszcza wśród tych alergików odwleka się pan Andrzej Krzyżanowski niestety wszystko wszystko wskazywałoby na to że, że gdzieś tam w mojej genealogii dawno dawno temu była byłaby zbieżność niestety nie jest prawdą to tylko włącznie zbieżność nazwisk nazwiska Krzyżanowski pojawia się tu i tu i ówdzie także jest to jeszcze tylko niestety zbieżność byłoby wspaniale mieć takiego takiego przodka w swojej w swoim drzewie genealogicznym niestety niestety tutaj zbieżność z nich określa nie mogę się tak jest to zbieżność nazw instytucji przypadkowo w wspomniał pan o współpracy o tym, wspólnym języku muzycznym przy przy tym projekcie z księżniczką orkiestrą symfoniczną zastanawia się czy oprócz tego się uczestniczy w takim projekcie pewnie muzycznie dla widza czy dla słuchacza to jest podobnie, kto tam siedzi czy ktoś gra takim instrumencie, jeżeli gra dobrze oczywiście dostaje się czy czy takie projekty czegoś uczą pragnienie muzycznie, ale właśnie do spojrzenia na to jak pracują inne inne orkiestry 3 czy praca innych orkiestr z innych zespołów czy się różni czy można je, gdyby takie dobre praktyki czasem przywieźć taki wyjazd zagraniczny brzmiącej oni inaczej coś organizują albo nicość inaczej robią niekoniecznie w Japonii, ale może być to wprowadzić u nas zgadza się z tą jest to bardzo ciekawy stworzyć ciekawe bardzo ciekawe doświadczenie możliwość znalezienia się nagle z innym zespole tak każdy zespół ma na pewno swoje zwyczaje ma na pewien swoje ciemne utarty sposób pracy, a nawet często pewne pewne swoje własne sposoby interpretacji niektórych niektórych utworów, zwłaszcza tych, które wykonuje się niezwykle niezwykle często tak już widzicie, że na pewno jest to bardzo ciekawa obserwacja, jeżeli możemy się znaleźć także ma w środku innego zespołu remont n p . co co bardzo jest ranny ciekawej w sumie warto by było czasami nie pomnik przenieść na nasz rodzimy grunt czy nawet na grunt naszej nasze orkiestry Mełno orkiestrach już mnie krzyż to, że typowe dla dla Japończyków oni mają bardzo dużą Elon agencji bardzo duży szacunek to dyrygenta to niesamowite być zaskoczeniem nas po raz pierwszy w lipcu zeszłego roku Ernst tuż po obrazie tam minutę przed rozpoczęciem próby zapada zupełna cisza po na jakiś sygnał podejść inspektora oni wiedzą, że w zakresie zacznie próba, że za chwilę za pulpitem stanie dyrygent u nas tego czasem troszkę brakuje tak u nas dopiero pojawia się dyrygent z byłą podchodzi wita się z koncertmistrzem dopiero na jaw dopiero Kowar rozmów 333 przykrywki i rozgrywanie się i ćwiczenie ustaje, ale no to sołtys z zakorzenione oni być może w kulturze tamten w drodze absolutnego szacunku, jakby do siebie i do idei do przełożonych wielka dbałość o dynamikę od tekst, który jest zapisany to to tu też jest struktura, która nas pozytywnie bardzo zaskoczyła w bok to efekt był bardzo ciekawy tak to jest uderzenie troszkę mniej naszych energetyczna ości i żywiołowości oboje jednak jako orkiestra chyba jesteśmy zespołem, który w, którego wyznacznikiem trochę jest jest energia jest są szybkie tempa granie takie właśnie bardzo energetyczne oni dużo bardziej spokojni dużo bardziej zachowawczy to psy poukładani porządni w tym w tym co robią w podmiotach które, które realizują, ale to było dobre połączenie tak nasza energia i ich w ich uporządkowanie myślę, że mam nadzieję, że my, zwłaszcza podczas tego poprzedniego projektu gdzie, gdzie tak naprawdę prawie stosunek meandrów 55 do 50 tak był błąd 25 muzyków naszej orkiestry i odrobinę więcej muzyków japońskich to było mam nadzieję to ciekawe doświadczenie tylko dla nas źle, ale dla nich a kto decyduje o tym na przykładzie jacy muzycy pojadą, jeżeli to jest nawet 5050 rozłożyli cała orkiestra wyjeżdża no to jest łatwo tak czy obecny w zależności od programu, ale jeżeli to jest oczko połowa orkiestry albo kilku muzyków akurat w przypadku tego koncertu na Hiroszimę nie było żadnej dyskusji i dyrygent japoński powiedział, że masz tak znakomitego flecisty elity znakomitego prowadzącego drugie skrzypce jak zaprasza nas nie było żadnych wątpliwości, kto ma pojechać w przypadku poprzedniego do projektu jest to wypadkowa programu 3 wypadkowa on decyzję naszych wspólnych koncept niż moskiewscy z liderami poszczególnych sekcji kto, kto powinien w nich udział w dni takim wyjeździe jak odczuwam w pewnym sensie większą to blisko stąd jest to z Hiroszimy okazało się, że oni również rozbudować salę koncertową Nowosad i również mówią bardzo intensywnie od nawet prosili mnie, żebym w stosunku do władz miasta się duszno powiedział słowo, że to znakomita orkiestra i żona i że warto budować salę koncertową w jej, chociaż Polska jawi się jako ten kraj jako trwałej, gdzie podczas ostatnich kilku lat zbudowano kilkanaście sal koncertowych trochę nie mogą w to uwierzyć, że mówimy, że faktycznie dostał powstały tu i teraz jak pokazywałem im nasz projekt naszej sali koncertowej autorstwa Thomasa pucharowej to tym, że już mamy nadzieję, że już niedługo pan wojewoda zatwierdził miejscowy plan zagospodarowania już wbijemy łopatę już to wszystko się rozpocznie pierwszy raz zobaczyłem, że ktoś z takąż zazdrością przygląda się nam jako orkiestrze, że już niedługo będzie misa koncertową po ziemi musisz uzbroić w cierpliwość my zrobimy wszystko, by w tych kontaktach między okresami podkreślać to, że jesteśmy znakomici i wam też ma już dostała pozwala przede wszystkim należy się mieszkańcom potem miał tu chodzi, żeby muzyk miał wreszcie garderobę olbrzymią OZ do sądu, abym nie wchodzi stworzenie nowego miejsca, gdzie ludzie będą mogli się spotkać z pięknem a tym bardziej w w kontekście tego co opowiadaliśmy o orkiestrze funkcjonuje orkiestra, że rząd mamy wiele indywidualności, które mogą być, że mają odmienne zdanie mają odmienne od do wykonania partie, ale w momencie, kiedy przychodzi też, że ma być taka nie inaczej narzucą swą ideę potrafią ze sobą współpracować Czyż to nie jest jakieś źródło harmonii, z którego można, by czerpać też w innych dziedzinach mamy różną opinią różne głosy Alex podejmiemy decyzję, że idziemy wniosła tak robimy robimy to wspólnie i wysłuchaj mnie się i wysłuchamy my się na tym to wszystko polega, więc myślę, że jednak idea orkiestry i muzyka i inni nowe miejsce dla muzyki lotu ptaka kwintesencja piękna harmonii i jakoś wszechświata, bo to gwiazda wszystkim, którzy takich relacji swoich sądów wszystko dokładnie takich umów są czy będąc muzykiem orkiestry Sinfonia Varsovia i uczestnicząc w, uczestnicząc w takim projekcie się muzyka ma dla pokoju w gminnym projekcie, który oprócz tego, że tworzy muzykę czy gra muzykę przy Todd to jeszcze mówimy mamy jeszcze dodatkowy bardzo poważny przekaz właściwie dla Japonii, ale też dla świata czy niema pan takie niedosytu, że Rio może w Warszawie też powinniśmy mieć jakiś taki przekaz ponadczasowy może niepokój ale, ale porozumienie, bo w domu gdzieś, gdzie kończą się w sobie to jest jakaś praca, ale być może też jakieś jakaś misja bycia muzykiem dokładnie to właśnie rzecz, która bardzo nas on jednoczesny zaskoczyła pozytywnie mnie wara nas duże pozytywne wrażenie to, że i to się tyczy zarówno muzyków to z orkiestry to dotyczy również tych młodych ludzi młodych młodych uczniów, z którymi mieliśmy okazję się spotkać i mroźne i rozmawiać oni to opowieść o tragedii wojna tragedie bomby atomowej traktują swoją misję i coś co po co powinni przekazywać dalej i są coś w ekobiegu przesłanie które, która powinna być, jakby stać się uniwersalnej powinno iść równo cały świat w Timesie, że troszkę com Warszawa być może powinniśmy nie tylko zazdrościć ale, ale może odrobinkę popatrzeć w stronę w stronę mieszkańców Hiroszimy jak oni z tej tragedii, która się wydarzyła ponad 70 lat temu koń staram się to przekuć w pozytywny sposób i ja i zrobić zrobić tego ranne coś pozytywnego niż to przesłanie pokoju tak lub Warszawa MD jako miasto zniszczone w trakcie powstania bardzo dotknięte wojną w euro myślę, że tutaj też też nasza rola w tym, żeby tą czczą pamięć podtrzymywać i żeby gdzieś się on w tej inicjatywy dla pokoju wzmocnić się do nich przyłączyć się, że życie z naszej strony też to działanie byłoby jak najbardziej zasadne, bo w kontekście 8 dalszych prac nie tylko z Japończykami tak przeżytym takiej inicjatywy, które mogliśmy zobaczyć czy, że są to w Hiroszimie i to aktywność wszystkich tak naprawdę, zwłaszcza tych tych tych młodych ludzi krzyż taty aktywności troszkę być może u nas brakuje mi gdzieś tam to wideo można było zaszczepić się starać się rozpowszechniać wszystko w rękach dyrektora Janusza Malinowskiego nie po sklepie z tymi zakazami, dlatego że inne, że funkcjonowanie odkrywcy jest to praca zespołowa słusznych i to nie tylko w Wunsiedel Magnuski decydują o wszystkim się skopiować, gdyby nie było wspaniałego zespołu i administracyjnego i fenomenalnych muzyków od tych wszystkich miast są nie mielibyśmy szansę bardzo panom dziękuje Andrzej Krzyżanowski pierwszy flecista orkiestry Sinfonia Varsovia Janusz Marynowski dyrektor orkiestry Sinfonia Varsovia bardzo dziękuję dziękuję w 2 marca w informacji Radia TOK FM już za kilka minut o godzinie dwunastej po informacjach Mikołaj Lizut jego program dzisiejszy program przygotował Paweł Ziętara, a realizowali czy też 2 inspektorów w 2 realizatorów, ale Szurlej i Jan Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: OFF CZAREK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" teraz 45% taniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA