REKLAMA

Chopin wieczorową porą Marcina Maseckiego

OFF Czarek
Data emisji:
2017-03-03 11:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
33:21 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Marcin Masecki powraca do klasyki jak wyczytałem w informacji prasowej, która do mnie dotarła powraca do klasyki jak rozumiem, że chodzi może do Chopina Chopin z klasyką klasyk, a nokturny Chopina są klasyką klasyka klasyki na studia właśnie Marcin Masecki dzień dobry witam serdecznie dzień dobry niektórzy mówią, że Marcin Masecki nie powraca do klasy tylko Marcin Masecki ukrywa się za klasyką czy w ogóle ukrywa się, bo zamiast po prostu wziąć fortepian i zagrać po Rozwiń » bożemu jak przystało ładnie zmierzyć się w pewnym sensie z innymi tak, żeby można było wszystkich oceniać na podobnym poziomie Marcin Masecki wymyślił sobie kolejne takie urządzenie troszeczkę w lewo to rzeczkę w prawo do rzeczki udziwnień troszeczkę coś zmieni to rzadka dorobił do tego teorię tak albo nie wy powróci do nas jeszcze wrócę do pierwszej połowy swego pytania, bo ostatnia moja płyta to było 3 ostatnie sonaty Beethovena jest ten powrót do klasyki w ich przed śmiercią National, ale w, ale drogie rzeczywiście dużo różnych rzeczy pomiędzy płytami więc, więc można to tak nazwać w każdym razie Niewiem czy mam kompetencje do tego, żeby ocenić czy z 3 ukrywa się w tym czy to jest odczyt jest mój osobisty w jakiś inny od ucieczki przed światem nie wiem tego ta jest mniej nie wiem tego być może prawdopodobnie jest w jakimś tam stopniu sztuka jest w czym jest sztuką to są takie są duże sprawy w słońcu jest jest to, że jest to sposób na chowanie się jest to też sposób na okna obnażania siebie marzenia innych no dobrze, ale rozumiem, że pochodzi z muzykalnej rodziny babcia kochała Chopina i tego Chopina dziś starała się wpoić taki też Chopin jest i podejrzewam, że marzeniem Barci bo, żeby Marcin Marcinek zagrał na konkursie Chopinowskim i wygrała pierwszą nagrodę Ant a gdy nawet Bono może drogo no już pal licho trzecią w, a nawet, jakie są to, żeby grał z najwspanialszych salach koncertowych na całym świecie i grał użyję tego terminu muzycznego po bożemu na tak w Suchedniowie reszta w momencie w tej mojej drodze edukacji i rozwoju w te nastąpiło zderzenie z innymi tradycjami innymi kulturami innymi sposobami na na z innymi spojrzeniami na to czy może być muzyka poszły też dość wcześnie, bo ja byłem jak ja byłem, jakbym 7 latkiem to co się na wycieczce słynny Disneylandu na lepsze niż reklamowego szereg charakter nie chciałem być aktem, czyli równolegle są do tego Chopina i tych monumentów i tych konkursów rozwijała się pasja do w improwizacji dekonstrukcji i nic z filmu alternatywy co roku o podjętych więc, że powstaną w jakimś momencie na studiach zacząłem łączyć różne światy te różne podejścia i m. in . że im m. in . do klasyki właśnie wróciłem z możliwością świeżego bardziej subiektywnego osobistego spojrzenia kurczę nie wiem po bożemu granie w no po prostu albo albo Liege Alassane palone albo albo nie umiem albo nie potrafię albo jest passé jest nudne i nie można no ale czy to wtedy powinno się nazwać Chopin nokturny czy nie Masecki nokturny Chopina waty cukrowej na ponowne moje wbre w mojej moją patrzenie na świat muzyki klasycznej jego kondycji współczesnej dziko obecne dzisiejszej wykonawcy jest z dużo za mało w tym wszystkim, by najważniejszą rzeczą jest właśnie kompozytor, a może nawet ważniejsze niż kompozytor jest jego dzieło w Black Gold i Tomasz Wiech no ale czy grunge AZ drugiej, w którym właśnie to są postaci w Elblągu ulic i HIV tak Eurolot Eurolot w to są postaci, które z, a subiektywnie patrzono materią motory inna historia i dodają więcej siebie więcej wykonawcy niż standardowo niż standardowo i okazu innego taki to jest to właśnie, czego nam dzisiaj wydają się braku jest bardzo dużo muzyków hiper sprawnych i bardzo szybko poruszających się biegle 3, ale oficjalnie mówiących w wywiadach, że oni to nic, a Chopin Beethoven Bach to wszystko i cała ich intencja w życiu to jest schować się z leczeniem tych wielkich ludzi i realizować ich w ich wizje tak oficjalnie ludzie mówią, iż są dumni z tego no dobrze to dlaczego Masecki się nie weźmie do roboty nie skomponuje coś jej nie do czegoś romansem, ale przecież skomponowanie wydałem dużo zależało na ich oczach zamiast chować za szatanem Marian, ale przede wszystkim wzrostu skomponowałem zdjął moje zdrowie Złotno mówisz tak za dużo jest takiego czystego Chopina, gdzie pianista sprawny technicznie jest wielkim talentem chowa się i gra Chopina tak jakby domniemuje my Chopin grał sam tak to pomimo tego, że mało ćwiczą nowo otrzymał 3 godziny zalecał dziennie w to duże czoło nie wiem to chyba mało w sumie w no i Marcin Masecki mówi Alodia wezmą także pełnego powiększy się trochę no bardzo bardzo nieznacznie teściom dodać, że SLD PiS-u posłuchamy może, ale tak naprawdę tak naprawdę to nie są w fantazji parafrazy i rewolucje wybijanie i prowokację tak naprawdę większość nie Chopina logów nie usłyszy różnicy między tym co ja gram a, a innym Chopinowskim albumem miasto są subtelne zmiany w przypadku tego akurat wydawnictwa tylko, żeby irytować analogów na kurczenie się też bym, żeby dać mi powód do tego, żeby zagrać uczynić to utwory bardziej moimi żeby, żebym się nie minąć, żebym czuł, że jestem potrzebny przy nich nie jest maszynką do realizacji wizji sprzed 200 lat dobry seks to nie tylko orgazm państwa mają gości jest Marcin Masecki i artysta mówi o seksie dlatego, bo za takie napięcie pełne seksualne seks jest obecny w wielu kompozycjach z dostaniem się, jakie z Chopinem no tak kiedyś zastanawiam, ale dziś wydaje się, że tego napięcia akurat w muzyce niewiele jest akurat tego poczucia humoru też jakoś tak z tym poczuciem humoru jest średnio nawet nawet nawet myślałem o tym, dzisiaj, gdy rozmawialiśmy o tym, wczoraj czarek i myślę o tym, dzisiaj o 00 rano Przecła w w inny mecz wydawał się wczoraj i sól i Sobieski sobie przypominałem scherza, czyli teoretycznie utwory, w których GB które, które po prostu są dowcipem z założenia aby, nawiązując do humoru lekkości, o czym oczywiście niż inne, a my ten i ten w ten śmiech jest jakiś taki może on nie jest, ale suchary nie wiem czy to nie będzie to w ogóle nie jest takie takie dywagacje trochę za bardzo w powietrzu, ale wydaje się, że po prostu on jest taki czyściutki ten humor trochę, że ten nie ma to bardzo puszczania Bąków i że tam jest tylko on w taka estetyczna i estetyczne takie taki humor taki jakiś taki, że tak, że kreska trochę krzywa album, ale trochę sprosta taki właśnie w ZSZ w święta spadkobiercą tego humoru tak tak dokładnych, że są prowadzone, na którym chętnych czy żal, że załapałem się w ochronie jako szyld po w porównaniu n p . z niemiecką twórczością zmieńcie z tego okresu, z którą ma dużą dużo obcuje albo troszeczkę wcześniej czy sonaty Beethovena albo albo Mozarteum w albach to tamto jest w tym tych muzykach, których jest humor nawet aż się też tak dużo bardziej oczywisty tak jest rubasznym z Niemiec niemiecki Talanx i taki trochę może gruby kwadratowy ale, ale jest słychać kończyć mają te żarty są oczywiście stare, bo mają po 250 lat, ale słychać śmiech u Chopina słyszymy widzimy opór obcujemy z pewną maską świetnie skonstruowaną maską w Nature matkę w sumie bardzo fascynujące właśnie sama w sobie i ten humor jest szczególnie dobrze znaną krytyk, o czym rozmawiano Chopina w no kurczę nie wiem była w sensie, w czym w dobrze nie byłam bez wytchnienia, ale czy to jest nie wiem nie brała ze sobą Marcel Wilczek nie zapominajmy o winie Poleszaka jest, że w tym system no bo mówisz, że niema napięcia tak nie ma też może żartów albo nie są takim nie można ich nie ma tych napięć ich już od tych seksualnych, ale to są, ale to są to jest wg resortu są ryzykowne diagnozę, bo to mówimy tak poetycko bardzo trochę za bardzo może czy on opowiada świecie czy daje swojej jest w duszy udręczonej ujście czy bawi się czy realizuje jakoś jakiś kanon piękna nie wiem nie wiem nie wiem wiem, że oczywiście jest takie lubiane w tym ogromna dla la Hoya i tęsknota i żal prawda to jest oficjalne i wiary oficjalne artysta, który szermierzy z materiałami w Gniewie właśnie czasie mnie, że to to tutaj nie znosi natomiast w tys, czyli artysta pianista artysta, który się mierzyć z materiałem muzycznym z tarnowskim żona nos jakoś mi się tam podoba w tym piękna takie czyste piękno niech mnie nie nie ubarwione politycznie społecznie i filozoficznie tylko taka, gdy Dell Dell Delekta akcja delektowanie się estetyką to takie takie dość płytkie w pewnym sensie, a ta estetyka to ucieka tak łatwych rozwiązań, bo czasem Szura z słuchać Chopina mam wrażenie, że najbliższe to moty w tak powtórzył albo tak troszeczkę inaczej zakończy to by było tak ładniej tak słodzi no tak tak to niespełna per wers ja tam są takie momenty troszeczkę chore za co zresztą był krytykowany za życia powszechny, ale żal żal, że to, że muzyka jest trochę zbyt nagrali trochę zbyt, gdyby w tej całej swojej sezonowości trochę mnie na to wpływ wprowadza pewien dyskomfort, więc monotonne, by brał przy tym Chopin w no ale to zawsze, ale to zawsze odnosi się do piękna estetycznego piękna zawsze odnosi się do tego czy to ten akt wysłanym konsumenci brzydki dysonans czy Jakubiak jest jego funkcja ekran estetyczne to był wielki wielki esteta, a Marcin Masecki w tej muzyce kim jest Marcin Masecki w tej muzyce od mrozu, że jakaś filozofia doczeka tej wsi do tej płyty, czyli z 1 strony instrument to działa do dziś to działało tak to te nie są nigdy tak naprawdę takie programowe decyzję zawsze zabieram, więc nie mogę zdradzić, że bardzo kulisów, ale mogę zdradzić, że 2 lata temu był konkurs żyj długo bardzo w ogóle nie chciałem grać Chopina nuty Chopin takich lotnisk wódka Przybylskim ten film o hiper obecny i nadużywane i t d. więc przez długi czas nie miał nie było powodu, żeby zaglądać do niego, chociaż kształconych w tym tradycji chopinowskiej książki przeczytanej zagrali, ale musimy realizować, gdzie indziej no i 2 lata temu na tak 2 lata temu na konkursie Chopinowskim po łazience na ten konkurs i tam zacząłem dłubać sprawę tzw. chopinowskie gruba zacząłem myśleć technicznie o pewnym fenomenie gry Chopina, który jest nie za bardzo obecny w dzisiejszych interpretacjach pan namyśli granie lewą ręką równo, a prawą nierówno, czyli taka taki podział ról na akompaniament na lewą rękę, która jest taką karę rynkom w pewnym sensie grającą równo, a prawą rękę, który śpiewakiem, który się może pozwolić na Otóż opóźnienie dźwięku przyspieszenie taką elastyczność rytmiczne najtaniej to niezależne prowadzenie rąk wydają się to bardzo bardzo fascynującym aspektem są relacje z koncertów Chopina z jego gry właśnie mówiące o tym, aspekcie nie słyszałem tego słuchałem tych młodych adeptów pianistyki tych laureatów i cel ten tego co jest tego kierunku Chopin styki współczesnego świata nie słyszałem podjęcie tego tematu, więc czy straż tak długo mówię, ale mówię, więc zaczęto badać to chopinowskie bata i najlepiej się to bada na kanwie głośnych wtórną, bo one są tak napisane, że rada, jeżeli sposób słuchają start Pruszcz spróbować to robić po rozum, bo to jest rzeczywiście trudne wymaga to podzielenia się na 2 osoby jej innej i najlepiej co działo na tournée, bo tam jest lewa ręka gra akompaniament oprawa gra melodie jest to kwota ta faktura jest najbardziej najbardziej zachowane i tak upadając studiując, próbując zrobić zacząłem odnajdywać powód do tego, żeby tego Chopina zrobić żeby, żeby jednak go grać przywrócono Chopina jakoś tak się zakochałem w tym patencie, żeby te Lotosu po co pan Skiba to od odkryć na nowo albo próbować dotrzeć do niego i potem nastąpił szereg innych różnych spotkań z tą muzyką ostateczne będą ostateczne polegające na odrzucenie tekstu, bo długo siedziałem bardzo w tekście badania właśnie takie klasyczne podejście do muzyki Challenge archeologia, czyli badanie pierwszych wydań, gdy drugi wydany porównywanie z manuskryptami z listem, który akurat tego dnia napisał czy w jaki MON był stanie wtedy i co tak dalej tak dalej i w końcu nastąpił radykalny zwrot 180 stopni odrzuciłem tekst i zacząłem grać muzyka po prostu tak jak w lesie śpiew Stolat na imprezie, czyli bez myślenia, że bardzo i bez tego akademickiego w zewnętrznym tak zadęcia i to i to i tak metali odkryłem pewną wolność pewien kolejny, gdyby kod kolejną radochę w tej muzyce, której długi czas nie czułem i tyle jest takie to są takie osobiste są powody, ale jak artysta jest przekonany do tego co robi to tutaj jest dobrym pal licho publiczność nas, że artysta wcześniej jak to działa techniczny ale gdy są jeszcze dodatkowe elementy, bo wybrały szczególny instrument tak, ale czy chce jeszcze dokończyć tamtą tam tamtą sprawę, bo chciałem wspomnieć o spotkaniu z buble z budynku ja też hymn to skorzysta, który znasz w UB to skorzysta, który mieszkał z w Polsce od 3 lat pochodzi dany okres wirtuoza wirtuozem gry na korze i spotkają się z nim podczas pracy na Nokturn Chopina nokturny Chopina i on pyta co u ciebie słychać ja mówię no pracuje na noc dla Chopina i żona nie wie w ogóle, a co to jest mój Chopin nie wie co myślę kurczę muzyk, który mieszka w Warszawie od 3 lat nie jest też Chopin to należy rozłączyć viagra jest to świetny po prostu idzie zaczyna mocno tłumaczyć, bo taki gość 200 lat temu napisał fajne kawałki mają tutaj patrz tutaj są nuty i jak gram je i on obecnie wiele mówił, ale na jego twarzy widziałem, że on mnie nie rozumie w ogóle tego nie znaczy dla niego jest to bardzo dziwne co robimy z historią i dlaczego w ogóle zależy nam na tym, żeby motylki Tiger więc, więc temu mówiono też grasz jesteś kształcony przez ojca dziadka, gdzie pradziadek gali i mówi tak jak gra muzykę sprzed 2 ,51000 lat gram tą samą piosenkę, ale nad głową nie przyjedzie no to już inna tradycja pewna tradycja ustna przekazywanie przekazywanie dużo bardziej swobodne właśnie w tym w tych piosenkach, które mają 2000 lat on cały czas realizuje siebie on z wykonawcą jest ważnym w tym procesie, a nie tylko przedłużeniem jakieś tam takim bezosobowy mechanicznym jak to u nas bardziej jest, więc to spotkanie z bombą, ale też, jakby mnie zainspirowało bardzo do tego, żeby zagrać te nasze piosenki, które mają 2000 lat tak właśnie bardziej trochę inaczej niż my zawsze gramy czy taki bardziej idol Chopinowski w taki bardziej idące takie covery no i trochę z, a i oraz to co zacząć mówić, czyli gramy na swoim rynku na to to jest to jest instrument, którym towarzyszy od jakiegoś czasu i to jest też pewna forma z zmiany w myśl środka ciężkości gen klasyki, czyli rana nie na dnie na Super instrumencie, który jest bardzo dużo pieniędzy i napitki, które trzeba transportować specjalnym sprzętem i tych nie można dotknąć mając mniej niż 5 lat Allegra na pieńku, który jest po prostu pionkiem takim ze szkoły muzycznej w dość byle jaki to jest ciekawe dlatego, że jeżeli chodzi już ZO skrzypce eksperci nie są w stanie powiedzieć czy właśnie słyszeli skrzypce za kilka milionów dolarów czy instrument kupionej wyprodukowane w zeszłym miesiącu naprawdę tak są takie badania są takie badania Echa faktur, które w lotach na trasie z ZAKSĄ takich wież nad Odrą gra człowieka instrument nie jest takie wspólne relacje Bośniak jest już stary Franciszek jest nie zagrał któryś z jego uczniów to kto pisał, że grał Sonatę księżycową Beethovena na jakimś dozwolonym kompletnie tynku właśnie dokładnie naj to było za wykonanie, którym w zapadł w pamięci, jaki słyszy jak ktoś gra Sonatę księżycową to wy biega szybko Stali, żeby nie stracić tamtej tamtego wrażenia akustyczne lub grają ludzie ten instrument kryje się właśnie za tym jakaś, jakie lekarz odezwała do ludu typu nieważne na czym grać nieważne czy znacie nuty najgorsze studenci szkół muzycznych łączcie się teraz każdy z nas może być artystą w nowy system nie niedokładnie tymi słowami, ale trochę tak no trochę chciałbym z chciał zainspirować, bo chciałbym zadać takie pytanie właśnie czy na pewno to musi być na tych Super instrumentach i czy to na pewno musi być także nie wolno się pomylić to co się uczyć grać uczyć się grać to, żeby grać muzykę, ale równo jak zwrócił się jak nauczyć grać coś się uczyć grać no wiesz co n p . samo rozgraniczenie między między u nas między no to błoto bytem tak to granie klasyki na testy to są różne gatunki inaczej inaczej inaczej się uczymy grać w samo granie klasyki takie sportowe właśnie ćwiczenie jest bardzo oddzielone od grania muzyki, gdzie jest muzykanci n p . nie znają pojęcie ćwiczenia tylko jak grają to grają po prostu nie ma przygotowywano się do grania, a są wielkimi wirtuozami grają świetnie, więc to jedno duże jest takich elementów tego klasycznego, gdyby patentu na nagranie muzyki uczenie się ćwiczenie, które wydają się trochę przestarzałe i trochę skostniała, ale wiejscy muzykanci i dekonstrukcja przy sobie utworów muzycznych, które wiejscy muzykanci jest trochę inna od jest oczywiście nie zawsze można przyłożyć tylko bezpośrednio kaleka zrobić 1 na drugim tym niemniej obcych w tym w kształceniu klasycznym jest dużo wolnych za za dużo jest za dużo jest nacisk na NATO perfekcyjna równą do 2 dużo za mało na, dlaczego i po co i inni no i te właśnie pytania jak jechałem do jak duchy jak jechałem do 4 dni temu jechałem samochodem słyszałem w dwójce nagrania Vladimira dopasowane Chopina liczą sadzi byki cały czas to są właśnie to jest to pokolenie pianistów, którzy pod koniec życia spotkali się z pierwszymi nagraniami, czyli nie znali w ogóle tego, czego tego co robi rejestracja nie, że jakiś bystry mi powtarzalności nutą to wymaga od nas właśnie innego stopnia precyzji zajadają się nie chcemy już mówić dodał, żeby informacja, że zbliżają, ale jeszcze 1 część przed nami no, więc skoncentruję się wreszcie będziesz mówił przez kilkanaście minut, ale co po informacjach informacje o 1140 Marcin Masecki jest państwo moim gościem pianista, który sadzi byki najnowsza płyta Marcina nosi tytuł Chopin nokturny Marcin Masecki Marcin oraz Marcin Chmiest informacje o 1140 tak pięknie gra Marcin Masecki Fryderyka Chopina dziękuję płyta nokturny Chopina nokturny Marcin Masecki Marcin k pogubiłem się, bo tak zostanie msza w tym, że na tym co mówisz i dach i poszukuje już wyjścia z tego, bo to trochę wrażenie, że postuluję taki 1 styl muzyczny szli róbcie sobie co chcecie, a właściwie Łukasz UK przyjmuję to ona, ale Czyż nie ma pewnej wartości w tym, że różne gatunki muzyczne są celebrowane w różnym otoczeniu różne my w kontekście tak orzekł, że nie mamy koncert disco polowy, który wygląda tak nie inaczej wraz z energią pewnym luzem dowolnością i t d. mamy tę świątynię w Filharmonii, gdzie nawet, że ich za lekko dotknięty klawisz biały lub czarny zwołuje zgrzytanie zębów tych, którzy siedzą od początku wieku wieków i każde ściągnięcie kaszy minięcie czy nie dal nie daj Boże klaskanie w złym momencie wywołuje wrzucenia na czarną listę tak oczywiście wszyscy i inaczej wyglądamy inaczej myślimy i różnorodny i coś w czasie tak jest nad ich różnorodności siła i nie wyobrażał sobie świata, w którym wszyscy wyglądali dokładnie tak jak ty albo dokładnie tak jak ja w i nie jest moją intencją nie jest moim to tak nie nie chodzi o to, żeby wszystkie gatunki zachowywał się tak samo czerpały z tego samego Kukol kodu zachowań natomiast gatunek klasyczny muzyka klasyczna odznacza się jednak inny niepotrzebną arogancją w stosunku do innych, że i wcale nie również opanowaniu oczywiście jest fajne jest to, żeby celebrować, żeby rytuały są są potrzebne jest i nie chodzi o to, żeby koncert stracił, że swoją swój czar swoją magię natomiast nie trzeba się odnosić do innych gatunków tak jakby były gorsze, a tak muzyka klasyczna robi nic, ale i to jest i co to jest coś co mógłby cię ojciec, jeżeli mogę mówić o jakimkolwiek świadomym w ogóle ruchu w tym co robię to jest coś przeci w czemu występuje podręczniki do podręczniki np. zatytułowanym historia muzyki dwudziestego wieku zaczynają się w bliskim Wschodzie przez Strawińskiego przez awangardę wiedeńską bule z Berii o cenach Kiss i Stockhausena i c i t d . a nie ma tam słowa o Beatlesach o Beatlesach o wolność od całej reszcie wszystkim co się wydarzyło w dwudziestym wieku uciekł niczego jest bardzo dużo co miało wielki wpły w na to co się dzieje dziś w jest muzyka klasyczna często właśnie w myśl o sobie jako tej najwyższej i o reszcie jak w areszcie, w jakich jako jakich śmieciach to Infinity czy chwilowych modelach nowy prezes Słupię to zalety może to cud to robić bardzo podobnie, bo wciąż jest to koncert wciąż jest to koncert grały w Filharmonii tak wciąż jest to ostatnia już koncert w poważnym studia dzisiaj gra i nagrywał muzykę klasyczną głównie efekt wciąż jest to klasyczny materiał z MON nie rzucasz trochę do tego od siebie trochę mówisz no dobrze znosi z z piedestału strąca z piedestału to znoszą nabył tę muzykę, ale trochę ją przynosić do hipsterów, którzy teraz mogą się z lobbować w tym, że no Marcin Masecki on jest taki fajny on niby jest 1 z nas co czyni tę muzykę bardziej przystępną jednocześnie gra klasykę, więc dzięki temu czuje się lepszy niż, gdybym słyszał Marcina Maseckiego grającego disco-polo albo kogokolwiek innego grającego disco-polo, czyli mówisz że, gdyby klasyka wciąż spełnia funkcje jakiś taki, a życzenia duchowe dach nad morzem Synthos postać wielkiego mistrza Marcina Maseckiego wirtuoza młodego pokolenia, który gra kolejnego wirtuoza swojego pokolenia jesteśmy lepsi, bo boi się znajdujemy maniera niedobra wiek bez niej i nie chce też programować wszystkich ludzi, żeby myśleli, czyli dokładnie tak jak czemu chciał, żeby oni myśleli czuli, ale powinni czuć myśleć, zwłaszcza że myśli trudno w to jaki oczywiście dokładnie Niemen na wieś inne nie o to chodzi jestem po drugiej stronie to nie jest lekcja to nie jest to nie jest czy występ w kapciach miał przybliżyć Chopina w nogę gdzieś tam czuć trochę takie były też inni to, ale bez nas Loka myślę np. rośnie nie tylko gram w studiu S 1 koncertowym polskiego radia Filharmonii tam gra najrzadziej tak naprawdę jak grałem co grałem w 2 dni przed tym recitalem pieśni recital test, w którym hasło grałem dla kolegów w nocy w barze studio na pianinie to tam wydawało mi się, że ten, który funkcjonował do Senatu funkcjonowały dużo ciekawiej dużo lepiej, więc wyobrażam sobie też takie chciałbym produkować takich kont i robię to koncerty wydarzenia, w których nie tylko moje klapsem nie jest Annie perfekcyjny instrumenty dłużne różnego rodzaju subtelne tam sprawy, które w nosie, że nie tylko to zmieniało od tej muzyki, ale też właśnie kontekst o oryginalnie mieliśmy Chopina robić w nocy tylko w drugiej i myślę o tym, żeby na scenie rozłożyć punkty Kanadyjczyka oko, żeby można było spać autentyczną i tak się przy budżecie i wstawać tak i palić opium i być w Lesznie już na jawie to jednocześnie w studiu koncertowym polskiego radia może to być nie udało mu jednak właśnie to pamiętam funkcjonuje dr Małgorzata Lelińska aż mnie not kat powyżej kształtowniki pozwoli tankuję jest całkiem Bartosz Kasznia to jest koniec z koncertu Izy zadzwonił komuś, kto ma telefon komórkowy i to był koniec przynajmniej tego utworu w albo ją sąsiadujących również powinni rozdawać, bo wtedy cukierki takie, które na kaszel jednak przed wejściem obok kneblować albo nie wpuszczać w ogóle, a są z no właśnie nowo żyjemy w czasach praw autorskich taki ich autorom dajemy pełne prawo do decydowania o kształcie utworu do okoliczności może lekkich i jest wykonywane oczywiście prawo wstecznie działa, więc wielkich kompozytorów do pewnego momentu moment, kiedy prawo autorskie pory powstały 3 do Oleksego egzekwowane wyłączyliśmy z tego miasta rości sobie prawo do tego, aby dowolną dowolnego kompozytora, które nie obejmują prawa autorskie przerabiać na taką modę, jaka się podoba no ale jeżeli chodzi o współczesnych to musimy zapłacić to musimy zapłacić za stan się też nad nad pełnym prawem kompozytora autora do tego, żeby tam są wykonywane w taki sposób, że właśnie nie nutka tak, bo ktoś zapomni czy też jak ja tak napisałem chciałbym, żeby tak to być woda są tacy kompozytorzy Jan mienie ekscytuje to postawa daje się, że to nie jest coś bardziej ekscytujące jest jak doświadczyłem tego bardziej ekscytujące jest jak się pozwoli wykonawcy uczynić sprawę ze swoją i pozwoli publiczności też na odbiór bądź taki, jaki chcą peronie jak się męczy kontrolowanie kontrolowanie odbioru w swoje swoje sztuki Drzystek maniaka no właśnie kontrolującym boleć odnosimy do siebie z większym zaufaniem napisałem utwór na fortepian 33 wariacje na temat wariacji na temat wariacji na temat, których wariacji wariacji na temat, kiedy Fryderyk brzeski napisał wariacje na temat piosenki dopłat unijnych Hamas tolerancji i napisem wariacje na temat tych wariacji i napisem nie dla pianisty i ten pianista zagrał, bo taki poniekąd eksperyment właśnie w tym Rzymianie gra, żeby się odbyć się oddzielił od roli wykonawcy rzędu kilku kompozytorem i Paweł Nowicki, który zrealizował to pięknie natomiast popełniają właśnie ten błąd w tym utworze chciałem napiszemy zapisem dokładnie, jaki ma być grany Czyżby kąpieli bardzo precyzyjnie określił dokładnie jak pianista musi udawać mnie, żeby ten utwór miał sens, czyli IT Google i to było fiasko ten utwór się Niemcy tak w moim odczuciu się nie udało właśnie ze względu na ten błąd, który popełnił za bardzo chciałem kontrolować to jak jaki ten utwór jest dla kogoś innego znacznie to właśnie leży, jakby sedno utworu żony zaśnie bardzo osobisty żony właśnie takim wymuskany aż do no tak to jest właśnie w tej tradycji klasycznej, ale albo idziesz do maratonu jazzowego kino to, że inni tak widzę coś w tym złego, że brak szacunku do drugiej osoby w i braki chęci rozmawiania z drugą osobą to jest tylko tym bądź moim przedłużeniem ani bądź sobą i nadzieją patrzy jesteśmy równi ze stron to tak to czuję np. piękny utwór Stella, by stolec wypisany przez Victora Younga trzydziestych latach jest bardzo pięknym utworem i w jazzowej tradycji każdy gra go kompletnie inaczej po swojemu co nie umniejsza w żadnym stopniu tej piosence nic i ona wciąż jest piękna jest pięknym wehikułem do jej drzewa no i dzięki temu, że mógł każdy może uczynić swoją kolej musi być zawsze autora no to one prędzej czy później umrze już nie chciałby wystąpić na międzynarodowym konkursie Chopinowskim na konkursie nie chciałbym wystąpić o chyba, chociaż może, by się udało właśnie kosztem przemycić byłoby to ciekawa Platforma do tego, żeby nie, ale nie dostał w przeciągu pewnie, ale do wysłuchania do mnie nie mknie przez uczniów, ale przemycić ty Boże nie wiem na naj naj lepsza interpretowane przez for, a jeżeli byłbym w stanie np. tak się przygotować, żeby grać dokładnie tak jak ma być i potem w finale od będąc już zrobić coś co to dopiero projekt rentownym zupełną to było Super miliony słuchaczy na całym świecie w koncert fortepianowy w nią 0102. a tych co zagra wtedy nową nową obraża sobie taką sytuację właśnie mówiono, że wywrze duży żal, że przygotowuje się w umiem też grać po bożemu świetnie poszło po nosku i tym środkiem takim, który zadowoli wszystkich i potem z w momencie, w którym już mam uwagę wszystkich lat no chyba wie, że jest to co z tych czegokolwiek, ale nie żart tylko Noto sobie w sztuce wątek to, o czym tutaj cały czas mówimy, ale nie wiem czy to nie jest zbyt ambitny projekt czy do rady nowi w 2020 zbliża się i Arriva nie ma już okazją po prostu techniczne, więc co jest możliwe pomysły limit 35, aczkolwiek z tego co wiem ma aż ma być równoległy konkurs do Chopinowskiego tego co 5 lat Tesco 5 lat na wizerunek na tle historycznych no to trojga Janusz Józefowicz może jest historyczne i tam ten limit wiekowy ma być wyższy trochę do 70 do wieczora dojrzałość tak nos Marcin Masecki Szanowni państwo był państwa moim gościem najnowsza płyta Marcina nosi tytuł Chopin nokturny Marcin Masecki Marcin dziękuję bardzo dzięki informacji Radia TOK FM, że kilka minut o godzinie dwunastej po informacjach Mikołaj Lizut dzisiejszy program przygotował Paweł Zientara, a zrealizował Adam Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: OFF CZAREK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Z Dostępem Premium TOK FM odsłuchasz każdy podcast - bez reklam. Słuchaj wygodniej w naszej aplikacji mobilnej z pakietem "Aplikacja i WWW"

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA