REKLAMA

Poznań wyłącza sygnalizację świetlną.

Skołowani
Data emisji:
2017-03-04 09:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
43:32 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
dzień dobry Krzysztof Woźniak przed mikrofonem audycję skołowani dziś proszę państwa da 2 tematy pierwszy i takich najważniejszych, o którym będziemy rozmawiać co prawda po dziewiątej 20, ale niezwykle istotne to 2 rozporządzenia nowe są szykowane w ministerstwie infrastruktury pierwsze ministra infrastruktury w sprawie kontroli ośrodków szkolenia kierowców drugie rozporządzenie w sprawie kontroli wojewódzkich ośrodków ruchu drogowego pierwsze ośrodki szkolenia Rozwiń » kierowców nauczają kandydatów na kierowców wojewódzkie ośrodki ruchu drogowego egzaminujący tych kandydatów także to bardzo ważna sprawa, żeby takie instytucje były kontrolowane jak one są kontrolowane jak będą kontrolowane o tym, po dziewiątej 20 także proszę słuchać ale zanim to tu teraz przeniesiemy się do Poznania, bo w Poznaniu na niektórych skrzyżowaniach wyłączana jest sygnalizacja świetlna ze mną przez telefon Tadeusz nawala nie zastępca dyrektora ds. inżynierii ruchu zarządu dróg miejskich w Poznaniu dzień dobry panie dyrektorze mówili grupa młodych i panie dyrektorze co to za diabelski pomysł, żeby włączać wyłączać sygnalizację świetlną w Poznaniu na niektórych skrzyżowaniach umówili się lub 1 , 5 roku obserwowaliśmy lekki łatwy, w których okazuje się, że wyłączeniu sygnalizacji świetlnej poprawia nie tylko warunki w szczególności przy skrzyżowaniu korzystaliby królowania w domu przy wyższych od roku o ruchu drogowego jak i Kołobrzegu po łuku kołowego, ale równie Chińczyków, którzy korzystają z komunikacji zbiorowej w pewien, a jeśli tak naprawdę z brukselskich ła w chlebowych, aby nikomu wszystkich dobiła ich wpływu wszelkich wypłat i okazało się chwilowe upały wytyczą pas ruchu drogowego również tylko nie ucierpiała, abym się utyskiwania poprawiła od czego się zaczęło, które to pierwsze skrzyżowanie pamięta pan na to z 2015 roku chyba się zaczęło tak to było na próbę tak zobaczymy co będzie chyba to było związane z remontami WLM Cichy pierwszy w Kijowie dołączyliśmy ma też w 2000 druga roku obu skrzyżowaniach alei Marcinkowskiego PL wolności chcieliśmy przygotować to będzie wyglądało tak mówił przede wszystkim umawialiśmy się tak naprawdę było obniżenie bezpieczeństwa ruchu drogowego ma spełniać w Motyczu chciało włączyć w głowę i świerk głową, bo okazało się, że nie tylko poprawiła się przyjezdni Łukasz czas przejazdu przez ukrzyżowanie poprawił się w niektórych sytuacjach nawet dwukrotnie w najgorszym przypadku to były na poziomie 30 proc wniosków o siebie warto przyjrzeć samochody wszelkiej zaczęli przechodzić piesi, ponieważ musieli czekać szło mu serialowy go przechodziła a gdy okazuje się, że kierowcy jednak w sytuacji, kiedy nie ma, bo 1 i świetnych zatrzymują się szanują uczestników ruchu drogowego, a właściwie na słabym początku, czyli badań wynikało, że przyspieszyły nowe tramwaje były to wynikało z czegoś innego wynikało z tego, że zostały na początku, bo miałam głowę w połączeniu z głowy i świerku albo pakowane rozkłady jazdy tramwajów od umowy, pomimo iż mogły żyć umierać z przystanku lub kilku nie wyjeżdżał, ponieważ Łoskot, jakby nakazywało im jeszcze oczekiwać, że go okazało się zbawienne i poważny ankietowych, które potem przeprowadziliśmy również, że wśród uczestników ruchu drogowego w nowo powołani po po co było zabawą blokujemy śmieszą lub 10 kroków w związku z tym okazało się, że tak naprawdę ścisłych Kuba jak w rundzie, a prędkości ruchu i w Operze generalnie nie powinno być zbyt duże wpły w mają nowe światło tylko nie odnosi się o ruchu wg niego, ale wiem w branży utrudnia przebijanie piłki i uwalnia od urzędników, czego my naprawdę objęliśmy Kuby USA 2 podobny błąd miał innych skrzyżowaniach mi panie dyrektorze powiedział pan, że ankietowe badania była czy był tam podział właśnie na tą grupę kierowcy samochodów piesi rowerzyści, bo bardzo mnie ciekawi jak dana grupa podchodziła do tej sprawy może to jest błędne założenie po prostu wszyscy byli zadowoleni niezależnie czy się przemieszczają jak się przemieszczają uroczyście badania dotyczyły różnych grup korzystających z pechową lekkich i 1 , 5 momencie, bo obawiano tak naprawdę badania wolnościowego, które klonowanie, którego księgowania dotyczyły umów były jednoznaczne, ale jeśli chodzi o grupy kierowców kierowcy byli bardzo powoli tak mogłaby być musi oczekiwać po mojej mamy w każdą chwilę przepustowość linii szyb klejenia i kierowaniu generalnie wzrost o dobrowolne tutaj kierowcy obu głównych części gorzkich chwil obchodom i łamie dookoła góry dosłownie dookoła przychodów i kilka kilo pierwszy muszą oczekiwać weekendowych obchodów po kilkanaście jeśli chodzi o pomnikach w wyroku karnym było, kiedy wprowadzić zmiany w rozkładach jazdy również i wyszło właśnie kopali upoważniła go tylko motorniczą od osoby fizyczne mogły się chodzili po pechowych dla pasażerów komunikacji zbiorowej w ich naprawdę tylko w 1 przypadku w badaniu ankietowym wyszło, że myślę, że Chomikuj PL w piszczel długa i świetny, bo studiowanie bubel po okolicy już kolejny wybuch bomby i 2 pawi LO wynikało z tego, że obok ich duże natężenie ruchu pieszego i samochodowego, ponieważ w okolicy mógłby się euro z dnia po pierwszym warunkiem pokoju i przywrócono tam sygnalizacja takich niejednemu sztucznej nerki miała się nie stało przygotowywał wnioski o wymiar w Poznaniu w tej chwili w wielu miejscach dołączam pewnej dawki światła oczywiście UE najczęściej połączenie wprowadzenie w PRL tempo 30 LOK stref ograniczonej prędkości w formule się już w niedzielę, o ile można przypłacić Łukasz kilku kilometrów na godzinę, a wszystkich skrzyżowaniach, do których się bowiem dochód skrzyżowaniami równorzędnymi oznacza, że będą wymuszonych puścić ruch o pojemności uprawnych WPR powoduje, że kierowcy bardzo spowalniają Łukasz musiał się zorientować w uzyskiwaniu opinii prawnych stron nie pojawia nie ma długów pierwszeństwo po, których można spędzić wszystkie, chroniąc swą wolę panie dyrektorze to zapytam, bo to jest bardzo ciekawe i pamiętam jak m. in. Gdańsk wprowadzał swoje stresy tym tempo 30 tam jest bardzo dużo tych stref w Warszawie również próbowano wprowadzić takie strefy kiedyś kiedyś ne na 1 dzielnicy i tam niestety radni tej dzielnicy nie zgodzili się, ponieważ bali się, że to my zastopuje całkowicie ruch sparaliżuje ten ruch nie będzie będą przejezdne te ulice, gdzie są, w które są w tej strefy tempo 30 to jak przekonywali iście poznaniaków, że jednak to strefa tempo 30 nie sparaliżuje tego ruchu, bo to dziwne, że Kuba inna mentalność mieszkańców Kielc bardzo wielu mieszkańców tak naprawdę było przykładamy do tego, że kontener ruch w tym klubie po uspokoić, bo radni ukojenie bólu i możemy popełnić wychowuje ich o rewitalizacji i wielu miejsc albo od tej pory na żebrach gumową głębokich uspokojeniem ruchu i Filharmonii Lu Wr Pa oczywiście jeśli warunki ruchu w centrum miasta złożyliśmy pokaż mi, że głową wprowadziłoby politykę unijną polityką chociażby parkingową i w typowych samochodach można było parkować na chodnikach oraz szeregu po wprowadzeniu strefy tempo 30 lat zauważamy ulica Pagi Łukasz szerokość, choć liczba mieszanką ziół też, by takie wrażenie kierowcom należy choćby krzyku, a dzięki temu uwalniamy przestrzeń dla pewnych samochodów -li KO mu odprawę do tej pory zajmował chodniki zgłosił się automatycznie na jezdnię dzięki czemu złamiemy wszystkie koła i dla pieszych a gdyby chodniki do tej pory był przez samochody nagle pojawiły się ławeczki pojemność Jeleń, a kolejnych aura pełnym morzu mogą sobie wyjść na zewnątrz stolikami to wszystko powoduje po, że tak naprawdę małymi kroczkami, ale to wszystko w godzinach powoli prace nad głową do życia w Ełku, bo właśnie ludzie też, bo obie firmy, kiedy tylko usiąść na zewnątrz ani środków europejskich ale, żeby oni niech ten komfort jedynie na zewnątrz też musi się ułożyć i nie możemy ich przy samochodzie takich reguł kapie olej i Europa wam dziękuję panie dyrektorze straszne rzeczy pan mówi naprawdę do niej, gdy w otwieramy miasto dla ludzi to restauracje wychodzą robią ogródki, kiedy jest ciepło, ale jak to nie będzie można dojechać samochodem zaparkować blisko tej restauracji przez to też kolejny problem, mówi że państwo oczywiście jest oczywiście śmieje w Drawsku nie palę ale, ale oczywiście, że pakt walki z tak naprawdę być chyba największy krok po to, kierowców, by na początku warzywnym kuratorów umawiał się, że płaci mu tylko, dlatego że będzie można dojechać do miasta gumę można dojechać oczywiście na Łazienkowską, żeby móc opowiedzieć trochę mniej, ale jednocześnie prowadzimy politykę preferencji dla komunikacji zbiorowej staram się po mieście poprowadzić operowania WB klasie, bo taki sposób, żeby konwoje Fijałek i jako pierwsza, żeby bardziej opłacało się do tramwaju do samochodu, by dzięki temu tramwaj od woli 200 osób przyjedzie do nas o szybkie, a samochód średnio jedno 3 osoby do Radomia, aby to wolna od mojego myślenia czy mnie w Popowie i wychowali, bo w dniach od wojen ekipy z samochodem lub szczególnym roku obok parkowaniem bowiem 1 strefę płatnego parkowania błyszczał dopłacić, ale jednocześnie powstają również Kowollik partner w parkingu park Jurajski IPO w derbach Radomia pomimo takich parkingów w samochód 10 do Górnika w zbiorowej wątpliwe takie parkingi i zostawienie samochodu do niego zapłacimy my będziemy mogli bezpłatnie go w domu, aby jechać, czyli panie dyrektorze 1 słowem da się da się wprowadzać strefę tempo zresztą, które są bezpieczniejsze oczywiście zdecydowanie tak musisz powiązać tak naprawdę bardzo szeroką politykom nie tylko głośny rechot po wszystkich świętych jak najbardziej, ale wystrzelał okulistyka utwór o bardzo dziękuję Tadeusz nawala nie zastępca dyrektora ds. inżynierii ruchu zarządu dróg miejskich w Poznaniu proszę państwa da się da się wprowadzać strefę tempo 30, na których można wyłączać sygnalizacji jest bezpieczniej można przewracać tzw. ludziom miasto czy np. chociażby z resztą ogródki takich samych informacji Radia TOK FM, a po nich rozporządzeniach dotyczących kontroli wojewódzkich ośrodków ruchu drogowego i ośrodków szkolenia kierowców zapraszam druga część audycji skołowani Krzysztof Woźniak przed mikrofonem proszę państwa teraz przede mną 2 pliki kartek ministerstwo infrastruktury rozporządzenie ministerstwa infrastruktury i budownictwa w sprawie kontroli ośrodków szkolenia kierowców i rozporządzeniem ministra infrastruktury i budownictwa w sprawie kontroli wojewódzkich ośrodków ruchu drogowego pierwsze nauczają drugie egzaminujący, więc to dość myślę istotna sprawa, żeby wiedzieć co tam się dzieje jak są szkoleni kandydaci jak może tak powiem są egzaminowani kandydaci także porozmawiamy sobie teraz o tym, przez Skypea Filip Grega Fundacja SOS odpowiedzialne szkoły jazdy czy dobre halo halo dzień dobry, a dzień dobry teraz sygnał, że przez chwilę taki był tylko po, ale teraz już słyszymy wszystko dzień dobry film studio Wojciech Szemetyłło ekspert ds. szkolenia kierowców dzień dobry panie Wojciechu dzień dobry pan widzi w balona z Filipem rozmawia Anna propos różnych rozporządzeń, które ministerstwo w zakresie właśnie szkolenia kierowców i egzaminowania wymyśla z panem Wojciechem z kolei rozmawialiśmy, a propos raportu Najwyższej Izby Kontroli co do właśnie system szkoleń, więc jak najbardziej związkowe, które są w tym temacie zaiste, mając wiedzy ani Philippe, a i chyba się rozłożyliśmy są dobrze to zróbmy także ja tutaj będę pisać panie Wojciechu to może zaczniemy od tego, że jak to rozmawialiśmy kilka minut drogi lat temu chyba 201415 zlotym rok ten raport Najwyższej Izby Kontroli był kiepsko z tą kontrolą jest u nas w Polsce i chyba lepiej nie będzie, jeżeli patrząc na te rozporządzenia, o których jeszcze jeszcze bowiem chwilkę nawet zagrozić sytuacja jest raport przedstawia ona w raporcie jest po prostu sytuacją, która mówi nam, że ta kontrola nie istnieje de facto po prostu starostwa, które z mocy ustawy z USA i upoważnione przez pana wojewodę do kontroli ośrodków szkolenia kierowców nie mogą spełniać swojej funkcji i to nie tylko, dlatego że nie chcą nie potrafią nie mają środków nie mają ludzi, ale po prostu, dlatego że zapisy ustawowe zawarte w ustawie o kierujących, jaki zapisy regulujące pracę starosty nie pozwalają im nad np. podstawowa sprawa, czyli kontrola pojazdów i kontrola procesu szkolenia nie teorii tylko kontrola nauki jazdy, czyli ta praktyczna sfera tyleż znaczy to dla nas jak najważniejsze, by wejść za darmo nie może się odbywać, bo stale, bo pracownicy starostwa nie mają takich uprawnień co prawda wymyślono furtka, żeby robili to nie wspólnie z organami z jednostkami policji, ale z kolei raport ten wykazuje, że 90 parę procent kontroli się nie odbywa, bo trudność porozumienia pomiędzy starostwem, a komendą policji, która ma inne zadania miał uniemożliwia prowadza zjawa trudna sprawa właściwie rozmowa trudna sprawa, bo polegałaby rozmowa na tym czy obecny system kontroli w szkoleniach, które powstawały, który powstawał przez 10 lat, bo przypomnę ustawa o kierujących ma w tej chwili 10 lat ponad 10 lat i szczęśliwie dobiega końca stąd te 2 ostatnie rozporządzenie, które jak, gdyby zamykają już całość tej ustawy i są niezbędne może dać jej funkcjonowania jako takiego właściwie stawiają nas w sytuacji takiej, że te kontrole co by się zastanowić, czego mają dotyczyć są uzasadnione w tak szerokim zakresie zatem tylko, że np. art. 27 w ustawie o kierujących jest to maczkiem zapisane 708 stron maszynopisu, które wyjaśniają co takiego, jakie są obowiązki szkoleniowców mało szkoleniowców kierownika ośrodka szkolenia kierowców co ma zgłaszać co ma regulować datę tryb postępowania z dokumentami i te kontrole, które są odbywają się dzisiaj ich do dzisiaj właściwie głównie zajmują się tym, jaki jest obieg dokumentów jak z punktu formalnego wynika prowadzenie Dziennika karty zajęć są podpisy regulacji najmniejszej zajmuje się tym czym merytorycznie to w ogóle szkolenia ma jakikolwiek sens to teraz mu drugiego Filip Grega jednak przez telefon słyszymy się mam nadzieję, których nie trzeba go doskonale dobrze, bo musimy powiedzieć w jakim stanie faktycznym teraz jesteśmy teraz tak naprawdę nie obowiązuje żadne rozporządzenia, ponieważ poprzednie, które mówiło o jakichkolwiek kontrola wojewódzkich ośrodkach i z ośrodka szkolenia kierowców, ale wygasło 1 stycznia 2017 roku pani Lidia to pytanie tak naprawdę w tym momencie jakiekolwiek kontrole mogą się odbywać od ujęć, które tutaj należałoby zapytać o VAT w ramach POIG PARP opiekun i od 3 ile lat 2 proc niż rok rynek, ale dla mnie, jeżeli przed ich czeka go o powierzchni, a moja ekipa OSP Kłaja w środku od ich na podstawie aktu prawnego naszego klubu filmowego popowi, bo ich liczba kobiet ma o wypełnienie poprosił o odpowiedź w nie tak jednak pan Wojciech kłania się im go dzień dobry pani Lidia i Wojciech Bigaj parków i zauważył tak naprawdę te kontrole niespecjalnie, choć konkurowały one nie spełniają ich funkcji kontrolnych w sposób należyty Kontro Bułhak był ich kontrolę Wa ne ono bowiem nie wnikając WTO UR w ujęciach nad głową nad kimkolwiek o tych po opiewać przerwano, bo nad ośrodkami szkolenia, a druga sprawa o kontrolach i jedno odprawił w 2 u nich działalności gospodarczej i w końcu roku islamu w lewo, bo rów no trudno odmówić, że taką, która ma dać im większy wpływ na banicji te do pana, bo pan śledzi bardzo te wszystkie rozporządzenia co tak naprawdę od poprzedniego rozporządzenia wprowadza wprowadzające nowe, które chcą teraz projektami jeszcze, ale jednak już pewnie w tym szybciej później czy czy też nie wejdą w życie co nad zmieniają czy cokolwiek zmieniający cokolwiek tam jest dodane, że te kontrole będą bardziej szczegółowe nie do końca dokładnie chodzi o to jak u tych uwag i opiera się głównie na tym, że bobry produkuje się poddaje kontroli wprowadza się woda się dokładnie są krajem kontrole które, które są wykonywane w zależności od tego jaka jest lekkie felgi kontroli i tak i tak np. było też kontrolę opisuje ją nazwą kompleksowa problemowa i doraźne np. tych złych tutaj o tym, że kontrola doraźna kontrola, która w innej i opiera się na podstawie skarg lub pozyskanych informacji i nie namiętnie i raport powołuje się w końcu Khaled bin Hamad w lewo, że w ogóle w technikach i z innymi z talentem i w złotych albo też już jakieś źródło informacji i to nie tylko na ile o moje realne i uczciwe i chmielu Chmiel owa odnowili park w przypadkach jest ono znacznie bardziej niewiarygodna niż słowa o ochronę w gardle bezpośrednio w urzędzie po, która pomogła w GM Chełm skargę podpisaną umowę samochód mogą bowiem szukać LNG w dochodach jest tak pewny w powietrzu Świętego Mikołaja krótko mówiąc i nie jest on wypłacić po małych i POKL zgłaszają jednak niekoniecznie przydają się do nich ach, jak było, że ich wykupie partii podaż, jakby go Kargul oficjalnie na piśmie taką fakturę połaci wielokrotnie uzyskiwałem nawet po czwartkowej konferencji po roku, którą organizowaliśmy przy wsparciu innych ruchów obywatelskich o golkiper był pełny uczestnikiem był hotel implikuje właśnie urzędnicy wskazywali ten problem, że tak naprawdę od jedno otrzymują kartki, ale PRL miał, ale i tak naprawdę ich nie mają, więc być może chcemy takich kontroli doraźnej i te słowa uzyskanych informacji ich, bo to właśnie otwiera furtkę do kontroli ich na podstawie nieoficjalnych Wilga panie Wojciechu, więc tu jest jest cel oczywiście pozdrawiam panie Filipie przypominam seta konferencje żeśmy razem grali w tym udział może być zbyt rzadko się spotykamy w szerszym gronie, żeby omawiać tego typu problem rozmowa nie boli takie rozumowanie boli czy warto rozmawiać te słynne hasło, żebyśmy stworzyli pewną Mazela bin grupę nacisku, bo np. mówimy o tej kontroli najskuteczniejsze kontrole są na miejscowy gospodarz, czyli w gminach tam, gdzie wszyscy się znają, a tymczasem nasza ustawa o kierujących zawiera specjalny paragraf nr 123, który zabrania wręcz starostom przekazywania części zadań kontrolnych na poziomie gmin, a tam się wszyscy znają tam wiedzą jak opinia ma właściciel tam wiedzą, który instruktor ma uprawnienia w tamtym większość spra w tzw. obywatelskiego konflikt, aby można było wycinać na miejscu Ts 1 sprawa druga sprawa poza obszarem kontroli dotychczas chyba pan doskonale wie się ze mną zgadzał, że n p . tzw. funkcja instrukcja samo zatrudnienia instruktora nauki jazdy, który prowadzi działalność dostał podarki w oparciu o ustawę zawiera w sobie 5 funkcji też człowiek, który jest orkiestra jest kierownikiem przedsiębiorcom wykładowcą nauczycielem kontrolerem i koordynatorem jeszcze koordynatorem, czego koordynatorem działań instruktora prowadzącego z kierownikiem ośrodka w celu zapewnienia należytego poziomu szkolenia i ta działalność praktycznie poza jakąkolwiek kontrolą starostwa czas pracy instruktorów z powodu, którego jest mnóstwo wypadków też jest praktycznie dzisiaj na skutek King i tego, że praktycznie większość w procentach możemy zaliczyć raport NIK mówi o instruktorów nauki jazdy do tej pory bardzo często byli zatrudniana na tzw. śmieciówkach umowach umowy o dzieło się skończyły wyrokami sądowymi nie istnieje, ale te ci pracownicy pracują poza normowane czasem nawet kierowców, a c, a praca powoduje to po pierwsze, Pogoń mistrz pogorszenie jakości usług są wypadki nawet, że w naszej branży dochodzi do wypadków śmiertelnych godzi się nie zastanawia czy to jest tylko z nieuwagi niewoli czy wraz z przemęczenia pracowników i te rzeczy w dalszym ciągu nawet opublikowanych ostatnio zamykający cykl takich rozporządzeń są jak gdyby poza strefą zainteresowania, bo są niemożliwe do skontrolowania jest jeszcze inna sprawa w naszym środowisku wszystkie kontrole praktyczne prowadzone na mieście przez policję wykazują niefrasobliwość właścicieli instruktorów na poziomie infantylnym brak są co to znaczy to z racji wykroczenia typu brak trójkąta brak apteczki brak zapasowego koła odpowiedniego i co najgorsze brak wpisu w dowód rejestracyjny, że szkolimy samochodem przystosowanym do nauki jazdy co to powoduje powoduje po pierwsze, ale wikary nie, bo jeżeli, jeżeli pan powiedział, że część tych instruktorów i naucza samochodami, które nie są przystosowane mając formalnie z form oczywiście formalnie, czyli nie są przystosowane do tak, żeby szkolić kandydatów na kierowców na to co naprawdę mamy bardzo duży problem, ponieważ w takim samochodzie może być wszystko nic co w takim samochodzie praktycznie jest to załatwiane w ten sposób, że ma tzw . a ten z kontroli kontroli ze stacji kontroli pojazdów, że samochód nadaje się do szkolenia tylko instruktor czy właściciel zapomina to zgłosić do wydziału komunikacji i teraz trzyma zapomina o animozjach jak jest daleka od dzisiaj piękna pogoda jest u nas jest delikatnie, ale awionetką hak boimy się nazywam się, że po imię własne niechlujstwo mało tego ta spadła do jazd to groźne, bo powoduje to po pierwsze jako stan demoralizacji młodych kierowców pokazują, że można iść na skróty, ale co gorsze co byliśmy świadkami wystąpień i urzędy ludzi zajmujących się ubezpieczaniem możliwość odstąpienia od wypłaty odszkodowania w razie powstania poważnej koalicji druga sprawa praktycznie te prawa jazdy zrobione, gdy świadectwo uzyskane w ten sposób z punktu widzenia prawnego może być zakwestionowane jako słaby nieważne, czyli taki kandydat tak naprawdę w ogóle nie powinien wchodzić do nich wsiadać do tego samochodu jest to powszechne zjawisko i tu znowu w nas we własnym gronie trzeba powiedzieć winę za to ponoszą po pierwsze, właściciele tych samochodów i właściciele ośrodków oraz lokalne organizacje stowarzyszenia, które w ogóle tym się nie zajmują te rzeczy powinny być lokalny i likwidowane nie tolerował Anny nagłaśniania nagminnie we własnym środowisku niestety my Polacy mamy taki charakter, że po pierwsze nie lubimy się chwalić osiągnięciami, ale z drugiej strony nie lubimy zwracać uwagi na błędy naszych przyjaciół kolegów i to jest sprawa taka, że dopóki nasze stowarzyszenia nasze firmy dlatego namawiam pana, bo pan ma wiele zapału i t d . do działalności, żebyśmy organizowali takie spotkania nagłaśniali tego typu sprawy, a przy okazji mówili o tym co należy zmienić w systemie kontroli, który jak pan sam wie ja wiem i większość z nas wie praktycznie nie działa Wojciech Szemetyłło ekspert ds. szkolenia kierowców oraz Filip Grega Fundacja SOS odpowiedzialne szkoły jazdy proszę państwa skrót informacji po skrócie wracamy do rozmowy i powiemy może trochę doradzimy jak te kontrole powinny wyglądać trochę ośrodków szkolenia kierowców i wojewódzkich ośrodków ruchu drogowego skrót informacji zapraszam w trzecia część audycji skołowani Krzysztof Woźniak przed mikrofonem i druga część rozmowy o kontrolach wojewódzkich ośrodków ruchu drogowego i o kontrolach ośrodków szkolenia kierowców niesie wydaje, że to bardzo ważny temat, ponieważ dość istotne jest sprawdzanie i w jaki sposób są szkoleni kandydaci na kierowców i w jaki sposób są egzaminowani kandydaci na kierowców, żebyśmy wszyscy wiedzieli czy to jest dobre przygotowanie egzaminowanych czy źle nam tutaj proszę bardzo im Filip Grega Fundacja SOS odpowiedzialne szkoły jazdy przez telefon w studiu Wojciech Szemetyłło ekspert ds. szkolenia kierowców panie Filipie tak rozmawiając po co te 2 rozporządzenia w ogóle muszą powstać czy to tylko ich łącznie z kwestii formalnych, że ustawa tak każe ministrowi odpowiedzialnemu za transport wydać takie rozporządzenia, które tak naprawdę mało co, sprowadzając taktyczne życia, bo one przede wszystkim reguluje ono takie systemy prawne w Polsce nie tylko w portfelach jej akty normatywne ustawowe rangi ustawowej dowódcom, aby być doprecyzowane aktem niższej niższej rangi ich nie ma żadnych uwag od mniej zdziwienia innych natomiast Michał Jach NIK wykryła ona od pana inne gminy w pytaniu zupełnie zupełnie inną tak, ponieważ oni przynoszą rezultatów wykładnię oczywiście miał 7 dekad od Waregów do pętli oporów pożądanych atrybutów jak kontrolować OJ, a nawet go pytać czy ich kontrolować, ponieważ ludowych od jakiegoś czasu pojawiło się takie jak my takich stwierdzeń, które nie jest pozbawione tłuszczu OGPU, a w Bohemie jego polemiki w głowę jak dbać, aby po ma uwolnić LM szkolenia i wytrwałe w ich o małym działalności regulowanej, a nie podlegało VAT skoro szkolenia nie jest zwolennikiem tego bez tego rozwiązania, ponieważ był chyba tu o niewielkich opłat to tylko krótkie pytanie do pana Wojciecha pan jest zwolennikiem uwolnienia z wiarą i wie absolutnie jestem zwolennikiem uwolnienia spod kontroli wprowadzenia do zapisów o działalności regulowanej, bo np. co ma wspólnego szkolenia na świat dystrybucja alkoholu i t d . tak dalej organizować, by wyjaśnić nie zgadzam się również z panem Filipem, że nasze społeczeństwo jest do czegoś nie dojrzały, bo te są absolutnie nie moim zdaniem nieprawda nie obserwujemy tego co ja tymczasem od marzenia zbyt górnolotnie pejzaż czasami w momentach historycznych my się sprawdzamy prawdą jest, że w tak drobnych sprawach jak szkolenia kierowców wymyśliliśmy sobie system szkolenia nieistniejący praktycznie w żadnym cywilizowanym kraju mało tyranię, bo ten nie takiego nie ma czegoś takiego jak WORD czegoś takiego jak rozporządzenia czegoś takiego jak funkcja instruktora prowadzącego to w Europie nie istnieje nie miałoby to nic przeciwko temu, gdyby nasze szkolenie dawało po pierwsze, bezpieczeństwo na drogach niestety w tym mamy niechlubne na końcu tabeli miejsce w żadnym lepiej zarządzanym kraju pod tym względem ilość wypadków na drogach nie dorówna jakości w Polsce jest dwu trzykrotnie niższa w związku, z czym nas system jest niesprawny, jeżeli my dzisiaj mówimy na bieżąco, że już udało się w niektórych ośrodkach egzaminowania kierowców osiągają zdawalność teorii na poziomie do 50 % ITS sukces natomiast, jeżeli mamy 30 % zdawalności średnio na poziomie teorii co to znaczy dla mnie to znaczy także 15 osób nas to kończy egzamin z cyklu szkolenia egzaminowania za pierwszym razem to jest skandal mało tego w tak wysublimowanych tak wyśrubowanych jakiś twardy i warunkach można powiedzieć wysokich te 15 % wyszkolonych w ten sposób kierowców generuje największą liczbę i w Europie wypadków samochodowych i dlatego musimy się zastanawiać jak to zrobić 3 po pierwsze nie zakończyć tej nieszczęsnej ustawy, która 10 lat dłubie najprzyjemniej, a pani Filipiak nie będzie się razem do pracy i spróbować stworzyć nowoczesną ustawę drogową opartą na najlepszych wzorach czy ta będzie wzór germański czy romańskich może szwedzki te zupełnie inna sprawa ten system egzaminowania i szkolenia praktycznie się nie sprawdza i dalsze jego poprawianie ulepszanie moim zdaniem i nie tylko nie ma już dzisiaj sensu w da ad 1 pan powiedział, że rzecz kiepsko z tą zdawalność jest co trochę pływa i znaczy, że ci kandydaci są źle szkoleni jak rozumiem oczywiście, nic więc w takim razie może te kontrole jednak są potrzebne jak pan nas panie Filipie nowinki, których można spojrzeć na południu i 2 strony albo zwiększyć kryteria go, by budowało, o których głośno mówiono o VAT, a on reaguje on chce w wymogach niebiesko-biali pierwszego łatwych i które chciałbym to wiadomo, że skandaliczną akcji, bo o tym, okręgom górniczych mówi, czyli PKL SA GK PL szkolenia wygląda inaczej on oczywiście wygląd, ale również w zakresie dróg Jakubowych w sporach wgląd, a wśród nich 3 wersje radaru jest druga sprawa po kilka lokali o melomanach Volver Football League po wygranej od ich egzaminem łatwym jak po, ponieważ określanego od ich praw strony jak należy wykład o szczególne zadania egzaminacyjne jak i kryteria ich od pewnych i t d. może on jest niedokończona życiowych albo aby odświeżyć logo UMŁ w innych chwilowe FOT Kamil Stoch był Robert Bosch układ w innych krajach rynek bal znacznie bardziej skomplikowane i od 15 epoki n p . wobec tego wyczerpały najpier w należałoby zmienić w kolejnych no właśnie, ale tutaj idźmy dalej wdraża u Murakamiego składa się właśnie wychodzi się przekonać się nad głową no właśnie, bo ja chciałbym zapytać, bo obliguje ośrodki szkolenia i pochrapuje ośrodki egzaminowania, jakie kryteria odstępu od stanowiska osoby kontrolującej, ponieważ ich mamy w naszych klubów i przypadki, w których np. o osobach, które LUG, a turniej panie Filipie, bo pan z zanikającej, ale halo panie strachu od prostych bliżej, bo to jednak łączy telefonicznych i jej ramy kąpiel w głośnej w kategorii żartu przyjmowana, ale jednak u u sytuacje, w których osoba wykonująca barbórkowych szkolenie potrwa od jej ukochany zdominowania nie posiada uprawnień do kierowania pojazdem i Pekao oba dokumenty mogły n p . w zakresie weryfikacji przebiegu egzaminu państwowego uzupełni egzaminator popełnił ich tu też niepokoje w złotych w przypadku prowadzenia handlu ich ja słyszałem takie przypadki ulegania w obronie przed połową, jakby ich, więc chcemy grać, ale z dnia należy poprawić o bankach wykład chemicznej ochrony BOR, a wśród dobrze aż do, jakimi środkami prawnymi możemy wpłynąć na dla tych te osoby, które są odpowiedzialne za za kontrolę poszczególnych jednostek, jeżeli chodzi o ośrodki szkolenia kierowców to oczywiście są to starostwa lub prezydent miasta na trawiastych w prawach powiatu, jeżeli chodzi ośrodki ruchu drogo za gotową marszałek województwa może zlecić taką kontrolę nad jakimi tutaj środkami prawnymi możemy wpłynąć na to, żeby to osoby, które kontrolują było lepiej wykształcone miały kompetencje ku temu panie Wojciechu my niesiemy niesie wydaje, że to co 3 z panem Filipem mówimy, że system jest zawodny jest system, który nie przewidują, że ta pani wójt hala Olivia Gate dobrze, żeby od początku serwis od początku całą ustawę o kierujących pojazdami napisać, bo to jest potrzebne to jest jednak presję na sprawa, ale radzi się tego nie zrobimy ja myślę, że łatwiej rozwiązać po kolei jakiś tam problemy niż od nowa przekupywać całą ustawę, na podstawie których później znowu będą do rozporządzenia mieszane my powstawać musiałby w Polskim pisane myślę, że tutaj dobrym kierunkiem byłoby rozważenie możliwości posłużenia się z systemem doboru pracowników doboru kwalifikacji pracowników do zadań kontrolnych ta w zbiorniku jednak oni mają swoją instytucję mają izbę swoją swoją instytucja bardzo potężną kontrolują praktycznie wszystko ich tu wzorem tego z kolei jest problem jak tych ludzi wysoko wykwalifikowanych mający doświadczenie w szkoleniu mającym doświadczenie w finansach mający doszkalania kontrolne zatrudnić starostwa, które są bieda i po prostu nie mają na to środków moim zdaniem należałoby ich w kierunku takim zmniejszyć zakres kontroli na korzyść jego jakości zaznaczyć jakoś musi uwzględniać zadania, jakie są przed nami postawione zwiększenie bezpieczeństwa w ruchu zwiększenie po pierwsze, bo dzisiaj kontrole to co mówimy od początku z 3 przejechał na linii leczenia przejechał natomiast najmniejsze rozważali kontroluje czy ten egzamin z pompą, bo z punktu widzenia formalnoprawnego my ograniczamy Iza instrukcja egzaminowany, lecz zdaje się 80 stron na dobrą sprawę jak dzisiaj wsiadając nie chce szedł przez jakość reklamować w dowolnym kierowcą w Polsce mogę podejrzany nie umie jeździć, bo posiadam doświadczenie w swojej instruktora nauki jazdy, a propos instruktora techniki jazdy czy pan wiecie państwo nasze władze dzisiaj uprawnienia instruktora techniki jazdy może techniki jazdy tej osoby, która powinna wpływać na sposób na styl na techniczne możliwości prawnej każdy może dostać kierowca posiadający trzyletnie uprawnienie po trzydniowym kursie to już nieraz sami z Filipem rozmawialiśmy uważają nas Uganda oczywiście żenujący skandal taki człowiek, a mało tego człowiek, który będzie miał uprawnienia do ciężarówek, które da się do ciężkiego sprzętu tzw. tych tirów wystarczy, że ma rok praktyki, czyli praktycznie sam nie bardzo wie co jeździć jest jakieś zaszłości mentalne akcyjne, które mówią, że powinien umieć skontrolować czy doradzić jest to nieprawda pęd do państwa zarabia w świat, robiąc takie kwalifikacje na kilkanaście kilkadziesiąt lat temu to trwało w Polskim związku motorowym chała roku czasu pan Filip wie o tym, że się one tam rozmawiali z różnymi panami o robiliśmy rok czasu takie uprawnienia i mamy je do dzisiaj tez pierwsza sprawa druga sprawa absolutnie skandaliczne szkolenie instruktorów Bacewicz MF szkoleniowcy nie jesteśmy święci mamy tyle grzechów na sumieniu, że jest, o czym mówi nie agresora w związku z tym efektywność szkolenia pan mówimy dzisiaj o nadzorze, kto dzisiaj kontroluje n p . w czasie egzaminu na ciężki sprzęt ciężarówki ile godzin ten kierowca jeździł po auto, ale jednocześnie mówi pan, że trzeba ograniczać to te kontrole na rzecz jakości czy liczba na rzecz jakości pani Liwia ile rzeczy wiemy ile jest ośrodków szkolenia kierowców w Polsce nie świadczy o blisko 7000 takich i w ciągu rozumiem roku część z nich musi być lekarz tego każdy musi być skontrolowany jak ją ograniczać liczbę przez morze Radia jasna jasno sprecyzowaną liczbę i ile ośrodków musimy w ciągu roku na staro, ale jednocześnie taka kontrola opiera się na kontroli Dziennika już np. kontrola finansowa, która podobno ma wejść w komplecie tego nie dotyczy, bo nadzory finansowe izba skarbowa nie ma dostępu do do idei dokumentów i szkoleniowych i np. tancerz mówili na konferencji pan Filip domowi zniknęły cały zakres kontroli wyparował cały zakres np. działalności tzw. dodatkowe jazdy w Polsce nie istnieje, chociaż wiemy, że ponad 10 % obrotu wszystkich powiem tak głośno środków to są jazdy dodatkowe i gdzie one są przy tym systemie kontroli w ogóle nie się tym zajmuje, gdzie są np. możliwość powszechna, a który też ja będę mówił, bo to mój konik możliwość szkolenia o doszkalanie osób posiadających prawo jazdy w ośrodkach szkolenia kierowców nie ma o tym z panem Filipem też nie ma, ale co istnieje, więc ten system kontroli, które mamy kontroluje się Dziennika nie cel kontroluje się to ktoś siedzi jak siedzi w samochodzie, kiedy ja uważam, że najprostszy system kontroli, czyli kontrola drogowa powinna zostać jadącej w rękach policjantów tylko, że skutki tej kontroli powinny mieć dużo dalekosiężne dla dalszych głębsze niż 100 zło towy mandat n p . za brak wpisu w taki ośrodek oczywiście procedura powoływania ośrodka jest bardzo prosta wystarczy formalne natomiast procedura odwołania zamknięcia ośrodka ciągnie się latarki może być obowiązek rzetelność, ale i kara musi być za to może być po prostu ostracyzm towarzyski i taki czy innych, że sama samogon samo nasze środowisko niestety nie potrafi się oczyścić jak wiele innych środowisk tego typu w Polsce, o czym mówi Ewa go panie panie panie Filipie, a czy tonie jest także tak naprawdę taką na jej większą funkcję kontrolną to jest ten klient, który ewentualnie później poleca ośrodek szkolenia kierowców o niemal dogonił, ale co ich znaczenie ma najwyższą, jaką woła, dlatego że tego, czego dowodzą ciągle napływają też karpi pomogą handel ludźmi na przebieg szkolenia i ja batem opieram swoją tezę, że na chwilę obecną niech pan Bajer dalsze kontrolowanie, by układ o PDOF lub gospodarczych o połowę, ale niestety Alitalia naszych przedsiębiorców i park golf popchnięta PLFA traci obywatel traci w kontekście jego kompetencji do prowadzenia pojazdu o gwałtach ubiegać o jakość szkolenia, ale również takim podstawowym zakresie praw konsumenta nawet te nie zapewnia Hołek ułamek od dzisiaj nie ma obowiązkowej ubogo, a ich nie mogłem być szkołą jazdy, a konsumentem, a kupują w ciągu pół wieku o kulach nie wie, kto kupuje tak naprawdę nie ma pojęcia do kupuj kupuj po roku i kolega, ale kolega nie wykupiło ich wierzchołków gór deweloper pokazał ich poważnie jego Kubota jego kolega kurs to, że naprawdę panowie po obronę, bo czasu niestety dobiegł końca i krótko panie Filipie 2 punkty podstawowe, które powinny być zmienione, a propos kontroli ośrodków i worków na chwilę obecną pijana w ustawie o działalności gospodarczej, której działalność regulowana, ale podlega specjalnym logo, który miał ich kontrola nie powinna moim zdaniem kontynuował powiedziano wcześniej ich nie ma żadnego strachu to jest 1 punkt i wyczerpie, a że UE dobrze panie Wojciechu zgadzam się z panem Filipem kontrole nie będą powinny być doraźne wyrywkowe mało tego uważam, że powinniśmy się bardzo poważnie zastanowić nad ograniczeniem tej kontroli nie tylko do formalnych, ale do rzeczywistych obydwa rozporządzenia jeszcze nie weszły w życie jeszcze są procedowane, więc apelujemy do ministerstwa infrastruktury proszę pomyśleć o tym, wysłuchać naszej audycji może coś z tego wdrożyć w życie drodzy ministrowie bardzo zachęcam do tego dziękuję państwu Krzysztof Woźniak Wojciech Szemetyłło ekspert ds. szkolenia kierowców oraz Filip Grega Fundacja SOS odpowiedzialne szkoły jazdy to byli moi goście rozmawialiśmy oczywiście rozporządzenie w sprawie kontroli wojewódzkich ośrodków i ośrodków szkolenia kierowców informacji Radia TOK FM, a po nich wieża zwierzenia zaprasza 1220 zmotoryzowani całej audycji wysłuchać w aplikacji mobilnej TOK FM oraz na stronie tokfm PL i Kosznik EU Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: SKOŁOWANI

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i zabierz TOK FM na wakacje!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA