REKLAMA

Tomasz Ferdek o pasji do motoryzacji i budowie własnego auta.

Magazyn Radia TOK FM
Data emisji:
2017-03-05 12:00
Prowadzący:
W studio:
Czas trwania:
12:19 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
sztuka we z Przemysław Iwańczyk rozpoczynamy drugą godzinę magazynu Radia TOK FM Przemysław Iwańczyk układa się państwu to syn pasjonaci to kolejny punkt naszego programu o moim gościem jest Tomasz Ferdek dzień dobry dzień dobry na co dzień inżynier systemów audio i informatycznych i informatycznych, ale audio to i tak zaskoczy kręci co pociąga generalnie był też spotykamy się bardzo często w naszej pracy, a mimo to nikt o tobie RO, bo może inaczej mało osób o to by Rozwiń » wiec zajmuje się na co dzień, ale po godzinach tak na co dzień tu pracuję w radiu pomagał od strony technicznej wszystkim kolegom koleżankom, a w raz, a popracuje budują własne auto toż to by musi być nieprawdopodobna pasja obserwuje się w mediach społecznościowych i wydawało mi się, że ci, którzy zajmują się budową aut to raczej ci, którzy kompletują coś co pochodzi już z powstały dawno samochodowi próbują złożyć je na nowo, ale swoje konstrukcje są unikalne tak i samochód jak powstaje od zera właściwie OMP odzież Kieliba passę, jaką wasze marzenia o modzie skoro kij miał białaczkę długo leżał w szpitalu wymyślają sobie, że będę w stanie głębokiej przeszłości znów z zbudować samochód zaprojektować jakoś wtedy więcej dziesięciolatka bardzo to kręciło resort całkiem fajne rysunki wtedy robiłam nawet nawet po latach jak oglądam te rysunki są bardzo bardzo jak na na nano mój ówczesny wiek dojrzałe natomiast jedno później zaś oczywiście byłem dzieckiem po latach po latach, jakby powiedzieć o temat oto macie zapomniałem i wrócił temat mu aż 11 lat temu Domian problemy zdrowotne akurat go po przeszczepie wątroby i tak w ZUS z powodu zbyt dużego zbyt dużej ilości wolnego czasu wróciłem wróciłem do tego pomysłu na początku był problem, żeby w ogóle zacząć w międzyczasie dostałem po studiach pracę i równolegle zacząłem budować własne auto idea była taka, że ma być to małe torowe auto głównie do weekendowej zabawy na na torach, ale też z możliwości zarejestrowania tego na dojazdy na co dzień i też to kot sama konstrukcja tego auta wynika z zafascynowania brytyjskim Niki karami są to auta, które można kupić zostawia i samemu złożyć kupuje się od producenta ramy nadwozia i kupujesz auto dawce, z którego przekłada się większość podzespołów typu napęd silnik zawieszenie skrzynię skrzynia biegów, a USA i sama musi poskładać można kupić gotowe i Wielkiej Brytanii jest bardzo dużo tego typu konstrukcji MON i to takich klasycznych udających roadster z lat pięćdziesiątych sześćdziesiątych siedemdziesiątych takie jak plik, ale też i aut sportowych ja się wychował na rajdach samochodowych trochę na wyścigach i to spowodowało, że taki kształt przy czym tak małego auta sportowego przyp mój projekt nie rozumiem, że jeśli wymarzy sobie, by to auto miało możliwość zarejestrowania to jednocześnie listu głowy pojawia się myśl o tym, żeby był to prototypy, które być może w przyszłości stanie się też na taką szansą na masowej produkcji tak od początku jak tylko myślę, że będą robił takie auto trzeba się tej zasady, że mam do tego stół montażowy one Road trasa akurat jestem na etapie robienia nadwozia z laminatów on tego forma i będę mógł będę mógł w przyszłości zbudować kolejne, jeżeli pojawią się chętni na zakup takiego auta to bardzo bardzo chętnie zbuduje kolejne takie auto każdemu zainteresowanemu on również też w głowach w sumie jedno z większych marzeń stres związany z tym ma samochodem projektem jest zbudowanie pucharów wyścigowego, gdzie 202530 takich samochodów na torze MON pozwoliłoby trochę ożywić aktualnie znowu umierające wyścigi płaskie w Polsce, że w sumie nie ma w tej chwili żadnych fani serii wyścigowej i na razie jest to małe małe autko w miarę tanie z dużą mocą pozbędzie się za parę kilogramów wagi moc około 200 koni także potencjał torowy będzie bardzo duże natomiast też części też może tak zabrzmi dziwnie grał już 11 lat temu zacząłem robić, a teraz dopiero rok laminaty, ponieważ na zdrowie po godzinach właściwie robiłem dawno temu z własnych pieniędzy właściwie z kredytów 1 też na to poszedł jeszcze pieniądze skończyły po i po 5 latach teraz wracam do tego projektu za drugi kredyt, a co najwyżej będę spał spał w samochodzie, którym to jest właśnie pasja jak długo przyjmijmy założenie ogólnie inaczej wylicza no właśnie pieniędzy ile musiałby mieć kasy, żeby nie takie auto złość od początku dodawać, że tak projekt budowa prototypu, licząc samego same koszty, które oczywiście mam wyliczone typu o po wszystkie prace, które niepokoi zachwiał się zapłacić część mojej o zakup zakup silnika 3 czy zakup rur wynajmowanie warsztatu czy spawacz mogą już stała stary znajomy z Wrocławia jeszcze wypiliśmy kawkę do rajdowego malucha wystawał w sprawdzianach porządnym drzewie i generalnie wszystkie takie obciążać to są ja płacę za kimś o jakieś emocje właśnie kolega swojej kasy fizycznie nie powstawały ramy są to przed finałem teraz zleciłem koledze, który ktoś zajmuje jest profesjonalistą, jeżeli chodzi o nominację oboje com kompozycje i jak to wszystko policzyłem to taki ktoś w Zatoce wyniesie jedno ponad 200  000 zł lekko licząc, że do tego moja własna praca ciasnota poświęconej, ale i innych rzeczy także o o zabytkach pojedzie natomiast gotowe auto, jeżeli ktoś chciał kupić coś się, że w okolicach 100  000 za gotowe auto się za oknem no, a czas, jaki musi poświęcić na to to jest las godzin dziennie no teraz akurat, ponieważ uznał, że drugi kredyt i moment taki tzw. angielskiego derby dla in ci no mam takie ostateczne terminy posłowie z trzydziestego 9 kwiecień tar największy na świecie targi i karłów w wielkiej Brytanii stole i pod Coventry i tam chce zdążyć pokazać, bo właśnie wielka Brytania z głównym rynkiem w tej chwili jest sam chce pokazać tego kilka natomiast stylowej to już trwa sam projekt ma 17 lat jak zawsze na 2008 roku fizycznie robić to 2000 właściwie dwunastego co się działo, a później z braku funduszu przerwał przerwałem próbowałem znaleźć jakiegoś sponsora inwestora czy dotacja, ale będąc same samemu, robiąc taki projekt ciężko jest po prostu się przebić i w tym roku goście ze spotkań wyższego rocka roku powróciłem do projektu natomiast są policzone ile faktycznie fizycznie czasami to zajęło po zsumowaniu wychodzi jakieś 180190 roboczo dni czyli, toteż znowu nie jest tak tak duża tak duży czy tak dużo czasu o tym jak robią głównie w wakacje, kiedy w błocie obok garaż nieogrzewany po pracy, a w tej chwili akurat non-stop robimy codziennie zdaje sobie sprawę, że tak rodzą się wielkie kariery, że ktoś zobaczy co wyszło z innym co stało się dziełem twoich rąk i być może zaproponować pracę w 1 z największych fabryk samochodowych nie no nie dalej jak godzinę z kawałkiem rozmawialiśmy z polskim zdobywcą Oscara, który dziś dzieli obawia się w grafikę w swoim rodzinnym mieście właściwie wiosce pod żywcem został przez kogoś dostrzeżona prezes Fojut ma takie marzenia chciałby pracować w jakimś koncernu no myślę, że byłoby to byłoby to bardzo fajną rzeczą, gdyby okazało się, że np. w trasę oznacza także w wielkiej Brytanii będę przejeżdżał przez miasteczko, w którym od niedawna moja kuzynka mieszka i w tym miasteczku okazuje się, że jest RedBull Racing i pro Drive oraz fani sportów motorowych doskonale znający mówi w rozmowie z góry RedBull rating, czyli Team Formuły pierwszej, a to o 1 w każdym razie tam tam jest właśnie teamu Formuły 1 w bólach i pro Drive Drive uznany w czasach, kiedy subaru było mistrzem świata w rajdach WRC co zapytam czy 1 rzecz, bo to konstruowanie auta jako żywo w nowe w swojej retoryce przypomina to co dzieje się z człowiekiem, który ma kłopoty i potrzebuje pewnych elementów od innych ludzi nawet zahaczyły się oto mówiąc, że to jak ty miałeś sam przeszczep tak jak człowiek potrzebuje takich organów to przypomina to właśnie konstrukcja taką jak generalnie właściwie trochę inne niech się w ten sposób w w to czoło tezie, iż generalnie powiem szczerze, gdyby nie ta pasja pojazdem prawdopodobnie nie miał dzisiaj niemal 100 % zdrowy miał bardzo poważne problemy zdrowotne od działaczy ostrej białaczki szpikowej po niej wirusowe zapalenie wątroby typu c jest z problemami i PUK owca Alicją krwawienia z żylaków przełyku inne takie bardzo niemiłe historie bardzo no Ros i liceum studia spędzają bardzo nieprzyjemnych okolicznościach jeśli chodzi o zdrowie i poziom przeszczep wątroby, ale nigdy potem praktycznie, bo po błędzie, bo nie było mnie po nich widać tych cech tych problemów i włamała się śmieję że, gdyby nie garaż jedynie samochody to po prostu wymierzył, a faktycznie było naprawdę kilka razy w życiu bardzo bardzo nieciekawie i myślę że, gdyby jej, gdyby też nie tata pasja pozwoliła zwyciężyć choroby i też do mnie nie miał tych chorób nie miał takiej pasji, bo nie szukałbym jakoś pewnie bym palił się z najmu za nie byłbym notowania konstatacja licznym notowanego konstatacja, że życie zbyt krótkie żona jest zbyt krucha może wygrać i biorą się za coś co kocha mnie nawet tego nie było po prostu całe moje rodzice są to wielkie podziękowanie dla nich, że za czasów, kiedy ja w ogóle chorowałem i oni w poświęcili, bo naprawdę dopiero teraz po latach sobie zdaje sprawę jak ja ile Iza Iza ile i data ich też kosztowało ich kariery i jej siedzenie przed jak ja byłem chory dzieciakiem natomiast myślę, że oni spowodowali dawno temu taką współtworzyli otoczka, że ta pasja zaszczepił we mnie jakoś tak albo nawet nie nie próbowali ich przegonić daje tej pasji, jaką nasz tylko pojawiła wiedzieli, że wiedzieli, że to powoduje, że nie myślał, o ile o lekach o oś o leczeniu i o chorobie i po tym wszystkim naturalną koleją rzeczy było właśnie był właśnie taki szalony pomysł wagary też używać takiego terminu, że w tym w tej wielkiej Brytani rekonstrukcje takie przeszczepianie narządów po, a jego auto wygląda tak, bo w obozowe, choć to takie składanie organów UE generalnie to wszystko się jako tako jedno logiczną całość układają naprawdę no no się, że to klub musimy kończyć czas zadać jedno pytanie czy masz takie marzenie, żeby ruszymy wszyscy zobaczyć, gdzie na torze Formuły 1, kiedy jesteś sztab może nie, bo konstruktorzy nie wychodzą na tor tam są tam są stałe mechaników, ale że jesteście kimś takim kimś i pomagać tak, ale byłby to wyścig 24 godziny na zielono, a chciałbyś tak złe marzenie być członkiem zespołu albo mieć własny zespół najlepiej po drugie na wyścigu 24 godziny na kultowym, że mało mam nadzieję, że dalej dzięki wsparciu i rodziców i braciszek kiedyś i Marek sponsorów uda dobrze, gdzie można śledzić postępy w konstruowaniu tego na głównie na Facebooku tam właściwe w media społecznościowe jest najłatwiejsze jest wysoko, wyszukując Kos ma okazję przez kozła przez PAIiIZ lub na stronie www rozmowa z pl też przez ska IZ wykorzystana seksualnie to latami aktualna na Facebooku najświeższe informacje są Tomasz Ferdek był moim państwa gościem pasjonat chcą państwo słyszeli nawet nie muszą mówić to jest audycja pasjonaci w magazynie Radia TOK FM niedzielny dziękuję bardzo dziękuję bardzo informację tą Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: NIEDZIELNY MAGAZYN RADIA TOK FM - PRZEMYSŁAW IWAŃCZYK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA