REKLAMA

W studio Lidia Popiel

Sztuka Życia
Data emisji:
2017-03-05 12:40
Audycja:
Prowadzący:
W studio:
Czas trwania:
16:08 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
druga odsłona magazynu sztuka życia przy mikrofonie Hanna Zielińska z nami w studiu jest nasz dzisiejszy gość Lidia Popiel fotografka wykładowczyni warszawskiej szkole filmowej redaktor naczelna magazynu Photo Culture dzień dobry i jeszcze raz im dobre ani wydobywczą w pierwszej części naszej rozmowy rozmawiałyśmy mimo pięknych krajobrazach potentaci inspiruje teraz chciałbym bardziej porozmawiać się o ludziach RM uwielbiam czytać informacje o ludziach sukcesu w ich Rozwiń » dzieciństwa na wskazujące na to czy młodości, że te osoby były nieśmiałe czy nie pewne siebie to o sobie lubisz mówić, że jeszcze jako początkująca modelka czuła się outsider com szczególnie właśnie w Paryżu, gdzie byłaś pozbawiona kontekstu kulturowego, a już o niuansach kulturowych nie mówiąc nie wspominając no, więc taka dziewczyna, która nam, by pokonuje w sobie właśnie tę niepewność siebie nieśmiałość inne i na dodatek wybiera zawód, w którym sukces zależy w dużej mierze od umiejętności szybkiego nawiązania bezpośredniej relacji boty się specjalizuje się fotografii portretowej tutaj bardzo wiele zależy od tego jakie pierwsze słowa swych ust spadną do osoby, którą chcą się chcesz sfotografować w jaki sposób oswoić się osoby ze studiem, które dobrze znasz, ale ta osoba jest n p . pierwszy raz co się zdarzyło w twojej psychice między tym punktem, kiedy czuła się nieśmiała niepewna, a Inner tym dniem dzisiejszym kiermasz trzydziestoletnie doświadczenie w pracy zawodowej i to właśnie wina to najtrudniejszy opartej na relacji międzyludzkich fotografii portretowej, czyja kiedykolwiek wspomniał, że lepiej, by pozbyła się nieśmiałości i oto, tym bardziej ciekawy to jeszcze świetnie posłuchajmy też o charakterze więźnia nie pozbyłam się, ale inni w nowości są takie dywizje 2 punkty, a po pierwsze a udaje się, że jestem nieśmiała i że ja tutaj do wody złej wierze wiem co robię wszystko zrobimy z naszych po pierwsze, wiem co robię, ale MO, a coś we mnie też jest taki idea takiego co tu zmuszanie do myślenia, że może tak nie jest jednak niż, a więc staram się uda walające się przekonać się zjednać się ludzi ze mną współpracujących, żeby też się nie obawiali, bo zwykle ludzie i są niezbyt pewni siebie szczególnie jak stają przed aparatem fotograficznym czują się o obnażenie i w odnowionym realnie mają tremę inni i na pewno zrobię wszystko, żeby udowodnić im, że po pierwsze jestem po ich stronie, a inni chcący zrobić im krzywdę i że na pewno będę one będą na nich uważała ich i starała się swoją pracę, a czy to co mamy razem do wykonania i one zarobić jak najbardziej profil profesjonalny, ale też ludzki sposób masz takie zdania takie ładne słowa wyrażenia pochodzenia, która zauważyła siecią Polacy praktyki, że właśnie działają tak kojąco rozcinając Soros sprężających o ner także to właśnie w ten pierwszy kontakt to pierwsze spięcie bardzo szybko ustępuje on po pierwsze nie oszukuję a, czyli od samego o diety od samego dzień dobry jestem staram się być taka wolno zrównoważona określić sytuację, a którą mamy i co mamy przede wszystkim do zrobienia, a jeśli ona człowiek, który stoi staje przed aparatem, a wiem co ma do zrobienia to już czuje się troszeczkę bardziej pewny siebie, a no i w tym się udało mu często daje jakieś takie zadania, odwracając uwagę, a żeby ludzie nie skupiali wzrok i wyłącznie na sobie, ale i również proszę, żeby nie oszukiwali aż w takim sensie nie od razu może nie w pierwszym zdaniu nie oszukuj mnie ale, żeby nie oszukiwali Ammann nie starali się właściwie ukrywać, że czegoś przede mną czy ukrywać czegoś o zielone § 1 brak nawet ukrywać takich drobnych rzeczy, które po prostu ma AM nad którymi nie są w stanie zapanować, czyli na świadomość, że ktoś ma za długi nos za małe oczy za mocno za blisko osadzone oczy albo i nie wiem odstające uszy oni nie mają na to wpływu i muszą o tym, wiedzieć od początku, że uciekł czy będą się starali to ukryć czy nie to i tak nie inni mają siłę, a nie mają takiego, ale takiej władzy, żeby do ukrycia albo nie tylko to zależy ode mnie od ustawienia świateł od ustawienia i t d . więc fajnie jak ktoś zrzuci z siebie już także bagaż wtedy jest swobodniej, kiedy słucham siebie wyobrażam sobie ciebie przyjmującą kogo się w swoim studiu oby osłaniającą sytuacją to właściwie bardzo dużo myślę o swojej pracy, bo w dużej mierze praca też na tym polega na inne, kiedy mamy do czynienia z osobą, która wiem, że mam bardzo ciekawe rzeczy do powiedzenia nie ma zupełnie doświadczenia medialnego Moto dzielę się z nią różnymi no właśnie wskazówkami czy poradami jak, których można się odprężyć, a ja byłam kiedyś to na takim kursie logopedyczne wie pani dla radiowców i dostałam wtedy takie porady może pani się przydadzą inne oczywiście najwygodniejsze sytuacja, kiedy przychodzi starych wyjadaczy i wiem, że nie musi udawać nie będzie udawał życzył udawała i będzie w porządku, ale koszmarem takich spotkań dla radiowca jest sytuacja, kiedy na wszystko zapowiada się wspaniale, by inne rozmowa ma ciekawy temat rozmówca również jest interesujące, ale na antenie co chwila zapada cisza trema jest tak ogromna, że inne jednak nie udaje się tego pokonać właśnie ze względu na obecność mikrofonu to się zdarza raz na jakiś czas ciekawa jestem, jaki jest twój takiego największy koszmar fotografa taka przeszkoda nerek, kiedy sesja portretowa idzie jak po grudzie FIFA Thomasa wiesz co, ale niektórzy są stremowani, ale udają, że nie są zameldowani, ale mają w sobie taki, a taką agresję trochę, a list stawiają wypada nieźle znam to nie jest tak, że ja jestem tutaj z pejczem i będą zaraz dowodziła, a i po prostu ocean na PL, by pani i władczyni tego świata, a chce się dogadać z ludźmi, ale MO MEN ta agresja jest zupełnie niepotrzebna przeszkadza, ale i w 2 i ciężko sobie poradzić wtedy nie nie ma po prostu kontaktu, ale są ludzie są fotografowie, którzy to wykorzystają, a prawdopodobnie, ale i mijanie niezdrowym stylu nie chce tak pracować Williams nie potrafi inie czuje tego rodzaju pracy to chyba jest problem szerszy, który występuje na każdym polu zawodowym, kiedy chcemy w Beskidzie w relacji na płaszczyźnie współpracy, a pojawia się konkurencja pojawia się spięcie pojawia się natarcie czy właśnie dziś ruch agresywny, wobec którego miałoby nie wiadomo co zrobić, bo my chcemy współpracować się Annie, by walczyć czy masz jakiś wypracowany sposób na to kiedy ktoś właśnie w chodzie od razu w relacji konkurencji konkurowania inne w sytuacji, kiedy o wiele łatwiej i efektywniej byłoby stanąć po tej samej stronie i nel, by kooperować z nim oczywiście jestem waleczną kobietą itd często chciałabym po prostu zawalczyli, dlaczego nie są realne, ale wie niewiele to w moim przypadku dodaje Anna często wykorzystuje, ale taki chwyt powiedzmy biznesowy, że się zgadzam zgadzam się staje po stronie drugiego człowieka, ale ono nie powiem mu nie masz zamierza tego nie zrobimy razem w Charbrowie meta o tak zrobimy nowe zróbmy to ona, że jeśli się zgadzam, ale ich zaczniemy w jakiś taki sposób, który jest po drodze tej osobie ona nie ma wyjścia, a inni w właściwie, ale myślę, że Wróbel PiS Romualda k zdradzimy jądro, ale i później jestem w stanie uzyskać też to co sam chcę oprócz tego, że pracujesz jako fotografka jesteś jesteś też redaktor naczelną magazynu foto Kamil czerw dokłada się też w warszawskiej szkole filmowej, która z tych 2 dziedzin poza fotografowaniem bezpośrednim dajecie taki największy napęd jeśli chodzi o rozwoju osobistym no uwielbiamy trudno powiedzieć, że młodzież, bo na zajęcia fotograficzne do warszawskiej szkoły filmowej przychodzą ludzie w różnym wieku, ale ARM BAEL są to najczęściej ludzie początkujący mają, a swoje wizje my swoje przemyślenia albo w ogóle też są na początku takiej drogi, że tak, ale chcą dopiero zacząć fotografować, a i one każdy z tych ludzi i ma swoją wizję, a czy ma swoją osobowość, ale i nie jest fajnie potwierdzić tę osobowość wspierać ludzi w tym co chcą zrobić albo wynajdować im drogi takie, a wśród zerem, a tych myśli, które mają na temat fotografii czy na temat w ogóle życia czy przekierować do ich pojęcia na 100 na drogę fotografii, a i to wszystko też jest bardzo uczące, bo to druga sprawa, o której zacząłem mówić wtedy, kiedy nawiązała już po to, tej nieśmiałości tak dalej to jest uczenie się, ale i, ale on uczenie się przez obserwację przez kontakt z ludźmi a dla właściwie takie uczenie się do codziennie, a do końca życia w no i teraz pytanie, bo jak, ucząc siebie jednocześnie mer nauczyć kogoś warsztatu, który jeśli ma być dobry to jednak musi być na pograniczu sztuki ner, bo rozumiem, że tak jak powiedziałaś RM osoby zafascynowany fotografią początkujący przychodzą ze swoją wizję w nosie dowiadują, że tak się nie da tak się nie da, bo warsztaty z takich, jakie ograniczenia technologiczne są takie albo już dawno wypracowane są pewne my struktury procedurę tymczasem właściwie wiadomo, że sztuka polega w dużej mierze na innowacyjności kreatywności nieszablonowym myśleniu i warsztat jest pewnego rodzaju tylko narzędziem jak tutaj osoby, która wchodzi dopiero w ten świat jak to pokazać IT i ten balans, gdzie są zasady, które możesz łamać, gdzie jest ta baza, która jest tym, że absolutną podstawą do bycia profesjonalistą mam bardzo jesteśmy ME i zawsze będziemy unikalnym jednostkami, a myślącymi oryginalnie i nawet jeśli coś już było wielokrotnie nawet jeśli coś się, a może być powielane el to zawsze będę my będziemy takim filtrem, który to przerobić na nowo właściwie sztuka współczesna w tej chwili nie jest takim przerabianie wszystkiego co już było, a więc nie możemy się bać się że, a i w ogóle brać pod uwagę, że coś już było, że ktoś do nas już zrobił albo, że 100 osób to zrobiła przed 1000 my chcemy coś zrobić, więc zróbmy to nie rozglądają się dookoła róbmy to od co nam dyktuje serce i nie bójmy się zmiany i nie boimy się błędów w no dobrze, ale przynosi do pani student zdjęcie, która jednak profesora ceni w błąd prześwietlona, a drugi powie powie piękna Sztum, a cała wrażliwość swoja pokazywana jest dzięki temu własnego, że jest prześwietlone no właśnie tutaj w oczywisty tak bardzo często się zdarza, że to jest wybory na ucznia studenta co co czuje dlatego warto, a nie być szczery ma sam ze sobą i wybrać tę opinię, która jest bardziej po drodze to też jest kwestia szkoły, że utrzymane ludzi od takich wyborów wg swojego serca, a właściwie to co czujemy to coś czarę w sztuce czy gdziekolwiek indziej zawsze się obroni kolejną cechą łączącą twój zawód w moim jest moim zdaniem wcale nie takie bezzasadne pytanie jak to możliwe, że fotografia profesjonalna jeszcze istnieje my dziennikarze mamy mnóstwo konkurencji w internecie jest mnóstwo nerek blogerów vloger ów różnego rodzaju kanałów telewizyjnych tak samo wszyscy jesteśmy fotografami w dzisiejszym świecie, a więc czekamy z tym jak to sobie odpowiadać na to pytanie jak to w ogóle możliwe, że ktoś jeszcze płaci profesjonalnym fotografom za dobre zdjęcia, kiedy te zdjęcia robią wszyscy wszędzie on i to jest wspaniałe, że wszyscy robią zdjęcia i jest rozwój fotografii i języka obrazkowe go, a przez to widzę ogromną różnicę między, a n p . w szkole, a po jest ogromna różnica między tym co się działo 10 lat temu, a tym co się dzieje teraz, ponieważ ludzie oglądając mnóstwo obrazów interesując się tym, chcąc nie, chcąc w pewien sposób uczą się uwrażliwiają źle co jest złe od odróżniają różnego rodzaju ale gdy czytam nurty czy w ogóle coś co może się wydarzyć jak wyrazić się swoim silniej obrazkami ma, więc jest, więc właściwie taki, że takie jedno kryterium, które dyskwalifikuje amatorów, ale zrobienie zdjęcia na zamówienie Helenę i w Sojusz tędy przechodzi się na tę stronę za profesjonalizm w Abbey House nawet jeśli to jest, ale i Anka zrównał zdjęcie na fejsa ciąży zgody na zamówienie za funta, gdyż klient może to być może to być również są ludzie którzy, a nie są w stanie powtórzy się efektu w UE nie są w stanie zbudować światłem obrazu bez takich umiejętności profesjonalisty drodzy państwo dzisiaj naszym gościem jest Lidia Popiel fotografka wykładowczyni warszawskiej szkole filmowej redaktor naczelna magazynu Photo Culture ja teraz zapraszam państwa na informację Radia TOK FM po informacjach dalsza część programu magazyn Radia TOK FM, a my z naszą rozmową wrócimy do państwa po trzynasty 4 Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: SZTUKA ŻYCIA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam, oraz sprawdź jak działa nowe internetowe radio TOK+Muzyka. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj wygodniej w aplikacji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA