REKLAMA

Czy zaufanie na drodze zwiększa bezpieczeństwo?

Skołowani
Data emisji:
2017-03-11 09:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
38:51 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Krzysztof Woźniak przed mikrofonem audycje skołowani jak co tydzień zapraszam dzisiaj szczególnie zapraszam państwa niech wprowadzeniem do tego co będzie się dzisiaj działo przez najbliższą godzinę w Skołowanych będzie artykuł, które mogą państwo znaleźć na wyborcza PL samochody uduszono miasto codziennie 1 000 000 aut na rogatkach i pół 1 000 000 w centrum chodzi oczywiście o Warszawę artykuł autorstwa Jarosława Osowskiego proszę się nie martwić nie będziemy Rozwiń » dziś rozmawiać o Warszawie, bo nie każdego interesuje to miasto Warszawa nie jest wyznacznikiem dla wielu innych miast wręcz przeciwnie niektóre miasta mogły być pod pewnymi względami wyznacznikiem dla Warszawy autor artykułu Jarosław Osowski pisze o podstawowych problemach komunikacji w Warszawie piszą w strefie płatnego parkowania, że stawki są zbyt niskie nie można wprowadzić większe, ponieważ jest to niezgodne z ustawą obowiązującą pisze, że 1 000 000 aut dziennie przekracza granice Warszawy pisał o różnych sprawach od złej lub dobrej komunikacji miejskiej w zależności od punktu widzenia oczywiście w samym centrum na samym terenie Warszawy komunikacja oceniana jest jako bardzo dobra na tle innych miast w Warszawie w Polsce nie tylko w Polsce, ale i gorzej bywa z komunikacją, jeżeli chcemy dojechać z miejscowości przyległych do Warszawy do Warszawy także o tym jest w artykule nie to zwróciło moją uwagę, ponieważ te problemy są znane od dawna od dawna są omawiane i na rzecz rozbicia na moją uwagę mianowicie głosy ludzi, dlaczego wybierają samochód, jeżeli chodzi o właśnie dojeżdżanie spoza Warszawy do pracy pracują w Warszawie za wożą dzieci do przedszkoli w Warszawie, ale na co dzień mieszkają poza Warszawą wiele głosów różnych i m. in. pani Katarzyna, która mieszka na osiedle Wilno ma dwoje dzieci w wieku przedszkolnym osiedle znajduje się przy stacji kolejowej Warszawa Wilno jest też pętla autobusowa na plan kartach umieszczono informację tylko 4 minuty do stacji Wileńska 15 minut do centrum nie wyobrażam sobie mówi pani Katarzyna w tym artykule, żeby z dziećmi jeździć rano autobusem albo kolejką to prawda, że od września mamy ponad pod domem 170, ale na stacji Wileńska musiałabym się przesiadać metro także dużo dużo dłużej zajmuje pani dojazd nawet z przesiadkami niż samochodem nie liczy również kosztów benzyny, ponieważ wpisane jest to normalny codzienny budżet i proszę państwa tak sobie pomyślę, że warto, by było z państwem porozmawiać tak jak mówienie o problemach Warszawę, ale bezpieczeństwa ruchu drogowego wiemy doskonale, że 2016 rok był mniej bezpieczna polskich drogach niż 2015 roku więcej 80 osób zginęło na polskich drogach więcej było z wypadków więcej kolizji zgłaszanych do policji te statystyki można znaleźć na stronach policja Grot Kaper i Maksem myślę, dlaczego tak się dzieje, dlaczego co się wydarzyło w 2016 roku, a może wcześniej jeszcze w 2015, że ten ubiegły rok był gorszy był niebezpieczny na polskich drogach z czego to wynika z mniej fotoradarów jak dobrze wiemy zostało odebrane strażom gminnym miejskim, a może to jest inna kwestia, a może równo, że nie to się rozkłada, że to jest kwestia fotoradarów z nieprzestrzegania przepisów przyzwolenia na nieprzestrzeganie przepisów, a może jeszcze coś innego, a może jest tak, że my po prostu nie ufamy, że jeżeli będziemy jeździć zgodnie z przepisami czy też będziemy kulturalni się zachowywać na drodze to poprawimy to niebezpieczeństwo może to do nas nie dociera takie pytanie mniej, choć już od jakiegoś czasu kapitał społeczny proszę państwa czy my ufamy zarządcom dróg czy ufamy instytucjom odpowiedzialnym za bezpieczeństwo na drodze, że oni robią wszystko, żeby to bezpieczeństwo poprawić, a może jednak nie, a może jest tak, że nie powie, że może za bardzo ufamy i przez to jest więcej wypadków zaprasza 224444044 można dzwonić można pisać skołowani małpa to próbka sam z kolei wani małpa, a to kropkę SM profil Skołowanych na Facebooku tutaj również można pisać nie jak widzę już tak pierwsze głosy się pojawiają także na pewno na pewno będzie, o czym dyskutować bardzo proszę pani Katarzyna niestety jako pierwsza szczególnie w dużych miastach nie czuje się bezpiecznie na chodniku sezon rowerowy się rozpoczął rowerzyści mają w głębokim poważaniu pieszych użytkowników jeszcze dałoby się zrozumieć chodniki, gdzie ruch pieszy jest znikomy, ale w Puławska moście Marszałkowska w Warszawie Świętokrzyska w Warszawie, mimo iż są pasy dla rowerów i się i ścieżka droga dla rowerów podobnie w Krakowie i Wrocławiu niestety nie zauważam, aby policja czy straż miejska coś z tym robiła to proszę przypomnieć 100 zł bardzo proszę przypominamy 100 zł mandatu za jazdę wzdłuż po chodniku nad pojazdem silnikowym 50 zł za jazdę po chodniku, gdy jest ścieżka mandat powiększony o 200 zł, gdy nastąpi kolizja z pieszym pani Ewa z Poznania zadzwoniła do nas dzień dobry panie Ewa halo halo halo halo halo teraz jest doskonała takich teraz jest już dzień dobry program innolot teraz wszystkim proszę pana tyle rywali i tyle jest gorzkich słów menu mieści się na temat zajęć kierowców i ja bym chciała pochwalić kierowców z Poznania i jestem u klamki krzyknął pierwszą, a nie wjeżdżać samochodem Łasin poznańscy kierowcy zatrzymują się przed skrzyżowaniami i zatrzymują się przed gmachami reagują na światłach jak się czuję w Poznaniu bezpieczna i przez to ucho panie Kierowco tak słyszymy, że przez to ufa pani kierowca mniej, a i tak jest proszę pana i innych Unima Nigerii i u kierowców i zachowaniach menu, które było sygnalizowane kibic na antenie zieloni uważają, że nie mają obowiązku dla pana wielki kibic osoba stojąca przy przejściu dla pieszych po przejściu nie chce o nich po prostu kulturalnie i zatrzymują i chciałabym w ten sposób ich na państwa antenie bardzo serdecznie naszym kierowcom podziękować Reja również przyłączam się go tak kierowcom bardzo dziękujemy pani Ewa z Poznania bardzo proszę można proszę państwa jak słyszymy zatrzymać się kulturalnie przed przejściem dla pieszych i ustąpić pierwszeństwa pieszym, żeby mogli spokojnie bezpiecznie przejść pytanie jak to jest w statystykach tutaj kwestia sprawdzenia niestety nie mam dokładnych statystyk, jeżeli chodzi o przejścia i wypadki drogowe na przejściach dla pieszych w Poznaniu, ale może ktoś z państwa jest, więc zapraszam 224444044 przed kultem informacji jeszcze pan Wiktor k Bydgoszczy dzień dobry dzień labirynt wbrew chciałem zwrócić uwagę tylko na brak reakcji służb mundurowych ma niesprawne światła rowerzystów, które migają migają to dobiegający z tyłu czy ktoś jedzie samochodem po nie może mieć migających świateł o takim samym Bullet rowery po takim samym użytkownikiem drogi jak każde inne mają serca oraz panie Wiktorze niestety, ale w przepisach jest jasno powiedziane, że rowerzysta może mieć światła migające zarówno co jakiś stół z przodu musi bez GMO to wymyślił no nie wiem jak lobby rowerzystów, które faktycznie zachowują się jak święte krowy robota pali ten pan bodaj od pań przedtem, a mała na chodnikach pani rozjeżdżają pieszych i uważają, że mogą jeździć wszędzie we wszystkich kierunkach jak im się podoba jeszcze teatr im się udostępnia możliwość wojewody jest zabronione np. używanie reklam migających się już 10 sekund, by było aż 1 dni ta liczba walk niektóre badania pokazują, że rowerzysta, który używa migających świateł jest lepiej widziane przez innych uczestników niż ten, który ma światła z nalewką el badania, które mówią, że migające światło intensywna może nawet ataki epilepsji wywoływać, ale myślę, że nie są aż tak mocne światła może pan ma inne zdania myślę, że to nie są aż tak mocno świat pożar domu w latach to był to zdumiewająco mocne światło jest nienormalne żeby, żeby go dodawać na na migające światła z przodu ludzie, gdzie on widzi dobrze, ale zostawmy, bo to i tak jak walka n p . reklam, które pomkną wzdłuż dróg i ileś metrów od drogi nie wolno stosować chwyty stosują politykę podziemny przy tej kwoty i inni no właśnie to apelujemy na złość, żeby tak, żeby żaby, żeby reagowali na reklamę miłego dnia życzę miłego dnia ma dziękujemy bardzo pan Wiktor z Bydgoszczy skrót informacji się zbliża po skrócie wrócimy proszę dzwonić 224444044 po skuciu informacji pisać z holowaniem auta to próbka sam profil Skołowanych na Facebooku Krzysztof Woźniak przed mikrofonem druga część audycji skołowani rozmowa z państwem bardzo proszę o 224444044 proc i skołowany na Facebooku skalowanie małpa to krótka FM tutaj można wypowiadać swoje zdanie, dlaczego w 2016 rok był niebezpieczny niż 2015 roku na polskich drogach jak się zachowujemy na polskich drogach czy jesteśmy bezpiecznie jeżdżącym narodem wiem doskonale, że nie, ale to takie podchwytliwe, ale co wynika, dlaczego tak jest, dlaczego proszę państwa w wielu statystykach jesteśmy na szarym końcu, jeżeli chodzi o bezpieczeństwo pieszych kierujących pojazdami wszelakim i pan Marcina na 0 profilu Skołowanych na Facebooku potwierdza słowa pani Ewy z Poznania, która mówiła, że kierowcy samochodów zatrzymują się przed przejściami dla pieszych, żeby ustąpić pierwszeństwa potwierdza pan słowa pani Ewy ponad 15 lat mieszkał pan Marcin senny Poznaniu tam kierowcy winny sposób traktują pieszych niż w innych miastach teraz mieszkam we Wrocławiu i niejednokrotnie zdarzyło się, że nawet, gdy byłem już na pasach kierowca próbował wymusić pierwszeństwo po co też nie wiem, żeby dłużej stać się na światłach jakieś 100 m dalej możliwe panie Marcinie możliwe jest pan Marek Kielce dzień dobry panie redaktorze w dzień dobry dzień dobry jak ognia i Boga osobowego takiego klarownej i Bogdan Wenta o nowej większą ilością danych osobowych wymarł skutkiem śmiertelnym wydaje mi się udaje pan ma na pewno większe do rangi dobranej do obaw wydaj 1 lub udowodnili po pierwsze do jego drzwi samochodu logiczne tak zrobili nam pomogą w jego bogatej rodzinie ewentualnie od dnia ich skutki lichwiarzy i dalej do wód lub ogólnych na rozliczeniu za jazdę od wielu lat i Jaggera i pedagogów padło na realia obok pełnego pierogów Orlik w oddaleniu to ma pan tak naprawdę słodki film dawno takiego niebezpiecznego narzędzia prawdopodobnie Bogdana Bojki zmniejszyły w stosunku do wydarzeń w 2 lat i najważniejszy był w terapii i KO PIA no to od razu odpowiadam, jeżeli chodzi o liczbę samochodów to tak ona rośnie ono rośnie od wielu wielu lat jest różnica pomiędzy 2015, kiedy ta liczba samochodów w stosunku do 2014 roku również urosła, ale spadła liczba wypadków IT w tym wypadków śmiertelnych i nie było rannych, więc to prawda, że liczba samochodów rośnie liczba osób, które jeżdżą na rowerze też rośnie i to jakoś się przekłada na tę liczbę wypadków, ale pytanie czy w takim razie system zarządzania bezpieczeństwem ruchu drogowego nie jest na tyle dziurawy, że nie radzi sobie z tym przerostem potrzeb komunikacyjnych w Polsce dziękuję pięknie dobrymi jest bardzo ważne nie mam jeść regularnie na bali się jej nagłego mieszka około 50 km od kilku lat pamiętam na tej samej sprawie wiemy, że opel na miejscu tam jest w pierś jest dla innych zdarzeń obok tego regulamin tak dbają policjanci radarem o dobrych i daje nadzieję, że obok wiem, że były takie miejsce także od kilku lat była jak do rad, by ich pan Jan golenia obecnie napra w, aby dawali jej wielka debata jest bardzo porwała jakichś powodów modernizowana robiono, by po 1 LO ba w różnych miejscach poderwał moją najmniej 1 dalej jednak żałuję ich rzeczywiście mniej krwi pewnie takie miejsca, gdzie do ubezpieczeń będzie poprawiana, bo miał piątki, bo o 1 000 000 samochodów mniej napędowej, bo będą mieli do powagi i od natężenia ruchu nie były przygotowane na linie Bogdanki w bardzo dziękuję ma pan Maris jasno szerokiej drogi, bo słyszałem, że pan oba w drodze jest tak proszę państwa oczywiście i tutaj kolejna rzecz się, na którą wskazał na pan Marek bardzo ważna rzecz infrastruktura jak najbardziej infrastruktura dobrze zaplanowana infrastruktura przyczynia się do poprawy na drogach i właśnie to kolejne pytanie czy polscy zarządcy dróg radzą sobie z budową z modernizacją infrastruktury tak, żeby ona była nie tylko wybaczając błąd jak to się mówi, ale która spowoduje, że my tego błędu nie popełnimy pomagające nie popełnić błędów, bo to też jest bardzo bardzo ważny pan Marek z Trójmiasta dzień dobry, ale halą czy dobry nowy ma na to dowodowych kilowatogodziną środek osiedla bloków oraz szybko to nie tylko pięknie, a łydki model odkryła lądował, bo ich jest pułkownikiem, a w ujęciu rok, kiedy po odbyciu wyroku osobowe nowemu od 1 od połowy lat dla Błękitnych nie wpłynął na kulturę jazdy wylicza jałowy niszowej kultury i wyobraźni nad ich 1 Boga i rentowe będzie tak jak by nie odczuli spadek jego pierwszym zdobywać nowe pojazdy w latach pięćdziesiątych sześćdziesiątych i budzili odpływu wody tylko na dobre łącz Pol Jurkowska omijać go pojmać mogliby go nie było ciężarówka osobówka pierwszy gol, a nie odnajduje ich sporadycznie Jakub Wilk ma dobę i przede wszystkim jedno pozwoliły na wyobraźnię, bo ich pomogłyby w zloty na uboczu niech dba o wytrwali mogą tak, by grał w pubach i mało powiedziane, ale wypadł pan człowiek ma barwę i pomogą swojej pierwszej przygody Paula le wielki plac zabaw jego użytkownika wyjechać do normalnego odbijał złapali go lubi pan powie pani do mnie po tak wygląda on białka panie Marku z ZUS i zadam panu pytanie od pieczenia plan zadam panu pytanie jak pan myśli z czego to wynika, że tak jak pan mówi przestano edukować jak rozumiem odpowiednio kierowców po którymś momencie coś musiało wydarzyć i wolny miał mu w poziomie w powodzi woda była ja obserwuję instruktorów nauki jazdy, gdy mają małe doświadczenie wielu rozmów pokojowych, który wszystkiemu ewentualnej 5 o budynki hitem odkłamać Otóż ponadto odległe i udokumentowanej praktyki zawodowej wyrok dla tuszy mama Janina odsłonili kierunkom, które odbywam od doświadczonym kierowcom przepisy przepisami, ale pakowanie na dobre autonomia wymrzeć tego nie wiem więc, by go ratunkiem, by było, gdyby to widać, by na butach i o tym, wylicza Górka Jodłownik, ale tak to wyglądało w stołecznym kościele i nasze pokolenie 50 i tak jak ja mam jeszcze obok takich też dojść do ich szkoły pojawiał w ujawnionych Davida Villi i Łodzi bogom ogień domowych, ale Wojtek tak wygląda, że o, czyli kolendry i mamy kucharz blogger prowokowani u chorego to, czego pokoleniach toczą spory kilof opowiedział o Portugalii powagę mówi architektem przechodzi głodowych, które najlepiej, bo żyje król musiałbym opłakiwali praktyką w tańcu, bo tego, żebyśmy omijali, bo i tak wyszło w bieli zakodowane w klubowych w ogniu co robili to, o której marką musiałem unikać nowożytnej tobie lub ich nie chcą pożytków parę kilo, bo jak wyborczego i robią to nie chronią no tak, ale jednak i nie padła wydają się odpowiedź na moje pytanie postawa, dlaczego w 2016 roku było gorzej niż w 201520142013, bo od kilku lat ten ta tendencja spadkowa zarówno, jeżeli chodzi o wypadki drogowe, jakiej się o rozmiar tych wypadków nie było wypadków śmiertelnych nagle coś się stało, że w 2016 było więcej przez pewien czas na wszystkie działania, które były wprowadzone lepiej lub gorzej, ale jakiś były działania one skutkowały tym, że te wypadki liczba wypadków zmalała, więc tak źle nie było chyba jak Japonia i parkowanie aut złodzieje, bo temat rzeka octem od połowy od GMO odstęp między pojazdami jak Mobyland i brak do niego kilku niestety tutaj duży dom kamyczek do kolegów kierowców zawodowych, które mają laptop tablet iPad i o którym wojewodowie to typowy Polak figurki czy nawigacji telefonu tylko o niewidocznych w pole widoczności byłoby tak taki był wycieraczki chodzi o ulgi mogą od 1 namawia na szybach ich Vita MED i nawigacje telefony od środka byłoby dla nich odszkodowanie rozwijał to też była malutka majątku, bo to wszystko byłoby w ciepło i przede wszystkim brak wyobraźni oni to ludzie się politologii i pobiegł nawet o podopiecznych jak balon, bo ich przepuszczam pieszych lub ich domami jeżdżą samochody ich dobrze wiemy, że niejednokrotnie było mało wydają ludzie pochylać się do kraju mogłaby, dokąd mogliby być taki opowiadać, ale tu nie chodzi o to poprosi budową nowych drugiego człowieka stoi pod Wawel dzwoni do moich przodków w bardzo dziękuję za głowę zwykła kultura jazdy ta nie ma ryb jajek czekoladowych wielkiego tych parę lat bada jak bardzo dziękujemy szerokiej drogi z pracy i szerokiej drogi w życiu prywatnym pan Marek z Trójmiasta kolej na nas słuchaczka tym razem pani Helena z Lublina dzień dobry halo dzień dobry panie, ale na dzień dobry dzień dobry wynik Gambii czuje się do tego ostatniego słowa w całej rozciągłości, które pan powiedział przed chwilą kultura osobista dotyczy to kierowców dotyczy to z pierwszych proszę mi wierzyć dochody do skrzyżowania ulic na osiedlu jest mała dziewczynka i 45 latek na rowerze mamusia z tyłu i Dodzie jako didżej Ka nadjeżdża samochód ono niewielkie kręgi w lewo prawo weta boję się ona sama krytyka mural PR Bud Mar radnych, a mamy wie, jaka ona daje im Homera ona inny kierowca może zrobić i zatrzymała się, a mama do mnie i chyba nie od ronda ja mówię moja siostra na przejściu zginęła na przejściu kibel to tylko daleki od naszej kultury osobistej i resortu i pierwszych kilku proszę mi wierzyć, że nie cierpię przykro mi powiedzieć ja jestem ich pierwszymi i kierowcy, choć aż 4 teraz już znacznie mniej nieźle, ale niech każdy z przykrością stwierdzam, że mu ludzie młodzi niech jeżdżą jak byle nie boję się należy i jadę ulicą i nie mniej tym ujęto w monarchii, gdzie jest gminna droga nie ma tam cukierki podjęciem tej rowerowej, ale nie kierowcy rowerzyści jadą obok siebie albo Kaję nienawidzi, ale oni obok siebie mur kokon i prowadzić tutaj tak naprawdę tylko znaleźli to od dna i pierwszych i nie i kierowców woli wyrabiam miłego dnia do widzenia bardzo dziękujemy kłaniamy się pani Helena z Lublina głos z profilu Skołowanych na Facebooku pani Magdalenka przykład idzie w górę, a skoro władza lekceważy bezpieczeństwo dba o obywateli regularnie pilotując tu chodzi oczywiście ostatnie wypadki z udziałem kolumny wiozących najważniejszych polityków w naszym kraju jak najbardziej proszę państwa przykład idzie z góry dlatego to co mówiłem czy zarządcy dróg w sposób odpowiedni zarządzają infrastrukturą drogową czy robią wszystko itu apel do was drodzy państwo zarządu dróg, żeby przyjrzeć się robić audyty po wypadkach przeglądać drogi, które są w państwa kompetencjach zobaczyć czy aby na pewno nie potrzeba dziś wybudowania drogi dla rowerów, a może gdzieś poza obszarem zabudowanym wystarczy zrobić dobry chodnik dla pieszych, żeby poprawić ich bezpieczeństwo, żebym odseparować ten ruch samochodów odruchu pieszych może to wystarczy trzeba popatrzeć pomyśleć wiem, że to kosztuje, ale proszę państwa wypadki drogowe kosztują dużo dużo więcej niż zaprojektowanie zbudowanie dobrej infrastruktury tory będzie z korzyścią naprawdę dla wszystkich na kolejny wysłuchać ich słuchać pan Roman Trzebinia Trzebinia halo dzień dobry Alien docenia panie Romanie dzień dobry, choć rywal kolego ja mam bardzo dużo domy PL albo dlaczego dorosły Pa in wykład o pani Jóźwiak udawały organowe w PRL dobra wiara Bogu ducha jak NFZ, ale drugie, ale to nie jest tak panie Romanie to nie upolitycznia im jednak schowanych powiedz, dlaczego pan uważa, że zmiana władzy wpłynęła w taki sposób na dnie poprawę, a wręcz przeciwnie noża w Eurolandzie jeszcze mój apel do bezpośredniego Polonia nie ma jednak nie ma tam wykłady i góry jak widzimy oto pan Bielak w moją jak jeżdżą kolumny rządowe a jakie zasługują na drobne w głowie i t d. chcieli też biorą pod uwagę jej i podzieli zdania w bok, by ich od siebie, a to ja zapytam pana przewrotnie, a to może jest także ten przykład niż od polityków z góry tylko z góry od obywateli, bo przecież politycy są przedstawicielami Dalajlamy kolej kolejki przedstawiciele naszych domach, by klienci, aby jakikolwiek reguł i t d. także myślę, że Legia ma swoje przełożenie na oto dzieje teraz dorabiać albo panie Romanie bardzo dziękuję szerokiej drogi bezpieczeństwo na drogach od lat skrót informacji przed nami po skrócie wracamy bardzo proszę z kolei wani małpa to kropla SMS holowanie na Facebooku 224444044 po skuciu informacji altana należy do państwa, a trzecia część audycje skołowani proszę państwa i 1 antena tak jak mówię należy do państwa no dobrze to może coś teraz pora trzeba patrzeć może coś z poczty bardzo proszę z kolei wani małpa to klub KSM ma pan Tomasz chciałbym wziąć w obronę rowerzystów miejskich dopóki kierowcy aut nie będą przestrzegać ograniczenia prędkości do przynajmniej 50 km / h, a służby nie będą rzetelnie karały tych, którzy tę prędkość przekraczają rowerzysta na drodze jest jak ruchomy bezbronny cel nie ma szans w konfrontacji z autem jeżdżenie po chodniku po prostu jest racjonalnym wyborem lepiej dostać mandat, ale żyć pozdrawiam pan Tomasz panie Tomaszek jest pełna zgoda w pewien sposób to prawda, że kierowcy nie przestrzegają ograniczeń prędkości i to jest duży problem, zwłaszcza z serem miastach jak wiadomo, gdzie to skupisko ludzi jest zdecydowanie większe i tutaj apel do kierowców proszę państwa 50 na godzinę to nie jest, dlatego że ktoś zarządców dróg pomyślał sobie, że tak będzie fajnie, że damy ograniczenie do 50 nie to jest to jest po to, żeby było bezpieczniej zarówno dla kierowców samochodów, jaki właśnie dla rowerzystów, jaki dla pieszych, którzy podchodzą do przejść dla pieszych jadąc wolniej więcej widzimy to jest udowodnione naukowo zbadana wielokrotnie i szybciej jedziemy tym nasze widzenie jest takim swoistym tunelu i widzimy tylko to co przed sobą więc, więc proszę o tym, pamiętać to jest, zwłaszcza bardzo ważny właśnie w miastach, kiedy ta percepcja musi być szeroka, żebyśmy widzieli również to co jest po bokach czy właśnie ten rowerzysta nie mieć czy pieszy nie dochodzi do przejścia dla pieszych, więc tu bardzo duża apel Jeślinie zgadzamy trochę z tym, że to, że trzeba używać chodników, bo inni jeżdżą niezgodnie z przepisami w pewien sposób wszyscy budujemy poczucie bezpieczeństwa pieszym chodnik ma czuć się bezpiecznie Janie mówię, że wszyscy rowerzyści, którzy jeżdżą po chodnikach jeżdżą niebezpiecznie, ale zdarzają się też tacy, którzy naprawdę w porównaniu do prędkości, jaką pieszy ma na chodniku jak idzie to jadący rowerzysta przypomnę, że średnia prędkość pieszego to 5 km / h średnia prędkość rowerzysty to 1520 na godzinę, więc ta różnica prędkości jest dla takiego pieszego idącego 5 na godzinę rowerzysta, który jedzie 15 km / h to naprawdę jest ktoś, kto jedzie bardzo szybko nie, mówi że ta osoba idzie bardzo szybko na rowerze po 15 w porównaniu z 50 km / h to nie jest zawrotna prędkość, ale dla pieszego jest więcej to takie budowanie wspólnej relacji jest bardzo ważny i przenoszenie złych nawyków na chodnik też jest kiepski, jeżeli chodzi o bezpieczeństwo na drodze także to jest to, o czym mówię o pełne zaufanie i o pewną współpracę na drodze, o czym też słuchacze mówili na antenie przez telefon no właśnie telefon pani Teresa z Warszawy dzień dobry to jeszcze raz pani teraz w Warszawie od teraz chyba będziemy się z osiedli, aby opowiedzieli jak pan przed chwilą ptasich jaj, dlatego że jedno od wielkiej jak coś takiego jak karetek w poprzek na hemo Rek dodaje, ale mówiła na chodnikach, ale poważnych powodów piachem i koniecznym stało się realne jak i Weronika przemocą ale, ponieważ czują się jej mąż jako kwestionowanie dopiero był na najem jak jajka po domach chodniki tam oni o żołądki niech pan popatrzy się jak i takich jak alei niepodległości ich jak pachnie połóż szeroki chodnik i tak wal niepodległości na Mokotowie, ale no po prostu ludzie śmigają opla Omegi w ogóle nie patrzą na nich drzew i wielokrotnie jako pomoc architekt po mnie, ale też widziałam barowy taki wypadek uda mu dopiero na otwarciu pierwszego jedno takie państwo wiarę w aukcjach w Chełmnie TKKF, a ona kobieta ma Janke po niej jak pan, że umrze nagle i się znakomicie w wychowaniu ułożeni ludzie wychowały wyjeżdżają na najem jak oni plemiona nie wiadomo dlaczego się, że już górą jakąś taką niebezpieczną jadowite mechanicznych pod pachołkiem lub jako punkt w Belgii Czechach i oni wychowani, a jej Petera Wei jak naprawdę to nie widzieli hemoroidy zabrzmi politycznie, ale no tak jak mówił pan Roman niestety dobra odmiana tak, by działała, dlatego że ludzie powoli regulujemy chorzy mogą sobie pozwolić na jak T-Mobile PL i innych dlatego, że to my nie słyszą komunikat jesteśmy tam na 1 jak źle jak to się gorszy port nam wolno więcej zresztą robią to tak, by ta przemoc i wycinaniu drzew będzie pani Teresa to, dlatego że władza przepraszam, że przerwa to, dlatego że obecna od obecna władza, mówi że ktoś jest gorszy to ta osoba go sama mniej bezpiecznie jeździć na drodze nie taka dieta proboszcza tego chciał właśnie ma być wychował się tych lepszych lub chłodnie, a czy silniejszych tak rozumiana oka silniejszych kanałach, a jednak dokładnie to najsilniejszy w tej chwili tylko, jeżeli wynika, że on ani nie jest już taka atmosfera takiego napięcia tak to podenerwowanie i przemoc jednak i to się czuję chęć jak spektakl niewypowiedziane, ale np. jako bardzo psuje i wiele wiele osób, z którymi rozmawiali po to, człowiek miał to bardzo naprawdę wiem to nie jest tak, że ktoś bierze znikąd to bardzo wyraźnie się pogorszą w ciągu ostatniego roku, ale właśnie dlatego właśnie dlatego i tak powideł i jedno USD z drugiej strony co powiedzieć, że nie chcieliby jednak brak Pająk to część takich kierowców, które nie wiadomo trolli i to widać, bo jest tak jakby Racheli w dolarach tam, gdzie on po kielichu i powie my niecałą godzinę ta jeszcze pełną godzinę Chin tankowiec, który kwadrans pokazujemy nie jest to po prostu wolniej ogólnie to prawda dali się od jakichkolwiek ich, by tak ich, ale niektóre z szamb mieli mu się do popa IAM PL 200 m na podwójnej ciągłej degradacji, ale pod tą epoką, ale i ogólnie ludzie idą w górę właśnie bezpieczniej tyle widać, że baby UMP stara wiara zatrzymują się i tak jak prowadzę samochód, a EBITDA w okrutny świat zatrzymujemy równo przed przejściami i lewica, a jak jest pan pierwszym Echa zatrzymują się jednak musiał odpowiedzieć i ich w wielką przykrością, bo Hannah Elliott Lochhead Tomkowiak Oliwia Emperii o podkreślam to bardzo, ale nie warto albo jak żart, ale większość kierowców ma na fakturach nie zahamuje przed przejściem dla pieszych to obiekty niech kobiety tak jakby straciłem, ale większość kobiet, jakby traciło takie pory poczucie bezpieczeństwa jako kierowca i jako lidera konfrontacje Jachymek odbierają od jedno Chmiel nie ma już wpakował piłkę, ale on ich wahają czy krach na jaja wielokrotnie realia tamtego ono w cudzysłowie ofiarą, bo od nich jak Nigeria 1 i nie potrącił, ale tylko takiego jednak granic chyba już to ogranicza się nerwowo po samochód tak jak pan, aby pan, że czuje się tutaj tak pachnie tak wielu z nich ma wiele kobiet jak i no więc, że komisja komisja faktycznie baby nie podoba i ogień PLL lot Hair dobrego rocka jest złe, bo one jak i jedno 1 ogólnie jak alkohol nie przekona albo spokojnym o zbrodniach, na które bar bar głogowianom wpłynęła na rock in epoka ludzi, a oprawa ludzi to jednak jak i 4 politykę taka sama jest nie tak w życiu domowym tak jak Charlotte wżyciu domowym jak amok PLH jest samo, a na ulicach i danych to jest silniejsze na drogę no to on -li ne go Barbara była minimalna liczba liczba kamer komu wolno i Daniela Bueno ma wiele kolumny rządowe, które się rozwijają Polak PAP wynika z tego samego po jest także kilka tak wam niejedną najsilniejsi Kołtun to podkreślić, że mogą i wiara Lecha bardzo bardzo dziękujemy pani Teresa z Warszawy życzymy bezpieczeństwo na drodze jak zwykle w tym programie proszę państwa tak i kolejna rzecz agresja to on jest bardzo ważna rzecz, na którą wskazała pani Teresa tak samo myślą już kiedyś o tym, rozmawialiśmy, a propos agresji również w internecie na różnych portalach, które na umieszczają informację o wypadkach drogowych poziom tzw. hejtu pod tymi informacjami jest niebywały tam naprawdę różnego rodzaju wyzwiska są podróżnych podróżnym adresem pierwszych kierowców nie ma takiej merytorycznej spokojnej dyskusji, którą ja zawsze polecam, a propos bezpieczeństwa ruchu drogowego, ponieważ uważam, że ta agresja, którą pokazujemy rozmawiając o bezpieczeństwie na drodze przenosi się na drogę później ponieważ, jeżeli przepraszam za stwierdzenie zostaniemy wkurzeni przez innego uczestnika ruchu drogowego to podświadomie będziemy mogli przenieść to agresja później na drodze właśnie na przedstawiciela danej grupy na pieszego na kierującego samochodem rowerzysta motocyklista niezależnie czy się czym się przemieszczamy z różnych źródeł o głosy padają zapomniał powiedzieć, że oczywiście mogą także państwo używać aplikacji mikrofon Radia TOK FM, więc jak najbardziej proszę bardzo i również przez ten sposób została nagrana opinia pan Arek posłuchajmy chciał zabrać głos w sprawie dzisiejszego tematu w Rogoźnie bezpieczeństwo na drogach w pełni popieram głos pana Boga, który przed halą telefonował potwierdza to, że jednak stara szkoła kierowców to było zupełnie coś innego było więcej przede wszystkim było więcej tzw. godzin jazdy jak swój kurs zrobiła w podobnym czasie kurs promują zdrowy w podobnym czasie odkrył pan Marek, który przekroczy wypowiadał rok około 80 pierwszy, a i proszę sobie wyobrazić, że mój kurs trwał 3 miesiące nie było tak jak teraz, że środa 20 godzin pod ziemią jest prawo jest spoko ma 2 zaliczone w druga sprawa co do kultury jazdy no i właśnie z tego stąd wynika też kultura jazdy ta obniżona kultura jazdy wtedy naprawdę przykładano do tego większą wagę jeszcze jedno takie spostrzeżenie w tamtym roku w grudniu wracaliśmy raz, że z zagranicy z Europy wjeżdżaliśmy do polskiej i naprawdę to jest tak jak czarodziejską różdżką, jakby ktoś, jakby ktoś dotknął niewielu ludzi przed chwilą mijaliśmy tak jakby w kolumnie wszyscy wszyscy w 1 kolumnie jadą Polacy przekraczamy granice i zażądać jazda po bandzie zderza się zupełnie inny styl jazdy ja nie wiem z mistrzem co się wiąże, z czym to czy podejrzewam, że to się wiąże z tym, że w Polsce są mniejsze sankcje za za jakiś taki właśnie dziwne zachowania lot w nagrodę za tyle pozdrawiam z pan Marek dzięki aplikacji mikrofon Radia TOK FM zachęcamy można nagrywać się bardzo proszę kolejny głos syren profilu Radia to duży profilu schowanych na Facebooku, a propos właśnie, a obligacji smartfonów telefony komórkowe kierowcy piszemy smsy dzwonią robią zdjęcia i to jest przyczyna wielu wypadków wiem, bo jeżdżą po całej Polsce i obserwuje to coraz częściej piesi gapiąc się na smartphone już dwukrotnie weszli na czerwonym na jezdnie w czasach dawno minionych, kiedy jeszcze tych smartfonów nie było było inaczej, a proszę państwa tutaj proszę słyszeliśmy, że dzięki aplikacji mikrofon Radia TOK FM herbata wypowiedź była nagrywana w drodze, więc to jak najbardziej proszę bardzo odpowiedź w pewien sposób bardzo proszę dzwonić proszę państwa 224444044 proc użytkowanych na Facebooku i również skalowanie małpa to próbka sam skołowani małpa to krótko czasem pani Teresa z Warszawy halo przed chwilą mieliśmy aż o interesy w Warszawie ostrza National park koło tytułach i uwaga, której zresztą o mało nie skończyła się wdrażaniem chrzan w szerokim chodnikiem alei Jana Pawła II w Warszawie jak on wydanych od gigantycznych SP i nagle zobaczyłam swoich małych partii gwałtownie skręciła w rolę w tej, a jeżeli obawy, czyli człowiek, który jechał na Wawel był nie wiedział jak i nagle chcieli pecha, bo jak mało mnie niech nie obejmie on wyjechał na chodniku i ławami jak i robić jak już jeżdżą po chodniku powinni jednak aby mógł używać Golonka z LG pani Teresa nasza od razu powiedzieć, że Rozalia go nie to pani teraz to nie w tej kolejności jest ja się zawsze odnoszę, bo to tam takie zasady są wpisane jest sprawą ruchu drogowym jest taka ustawa, która bardzo dobrze lub sumy w niektórych sytuacjach jak niektórzy uważają mnie i dobrze określa zasady ne na drodze, jeżeli rowerzysta jest na chodniku niezależnie, jakiego powodu czy postanowił złamać przepisy czy też te przepisy w jaki sposób dają mu możliwość raz na chodniku na chodniku jest gościem i ma zwolnić przed każdym pieszym, bo to równa się też rura uważanie na pieszych i na on ustąpić pierwszeństwa pieszym znajdującym się na chodniku to nie pani ma się martwić, że tak naprawdę, że rowerzysta za panią jedzie, bo skąd pani ma wiedzieć, że ten rowerzysta za panią jedzie pani na chodniku jest tak powiedzmy królową my, bo ten chodnik jest dla pieszych nie rozumiem, że to było fajne, gdyby rowerzysta dzwonił za każdym razem ale, toteż pani może przestraszyć nie uważa pani, że taki dzwonek znienacka to niespecjalnie, jeżeli chodzi o zmianie ustawy z MOPR są tam rzeczywiście dzwoni cały czas Hilary Nowak Świąder liczy też nie w każdym razie tylko po była ekipa była naprawdę o krok od ich do poważnej kraksy w no de la Hoya bardzo dziękuję bardzo pani Teresa z Warszawy w drodze państwo drodzy rowerzyści na chodniku jesteśmy gośćmi niezależnie, dlaczego tam się znaleźliśmy zawsze o tym, proszę pamiętać, że pieszy na chodniku ma czuć się bezpiecznie od tego powinniśmy zaczynać całą politykę bezpieczeństwa ruchu drogowego moim zdaniem powinniśmy zaczynać od tych najsłabszych, czyli od pierwszych my w pewnym momencie, w których w, których w latach popełniliśmy błąd zarządzania bezpieczeństwem na drogach i właśnie skupiliśmy się na kierujących pojazdami i na budowie infrastruktury głównie dla nich zapomnieliśmy o pieszych i on teraz też to jest wynik bardzo państwu dziękuję niestety czas audycji dobiegł obiecuje, że w przyszłości częściej będę robić z państwem rozmowy, ponieważ jest to bardzo fajne ja bardzo to lubię widzę, że państwo też chętnie wypowiadają swoje zdanie skołowani się kończą, a ja zapraszam na 1220 na zmotoryzowanych skołowani przechodzą zmotoryzowanych historia motoryzacji Jerzy Lemański muzeum techniki przemysłu porozmawiamy o kolejnej ciekawych latach w świecie motoryzacji kłaniam się Nisko do usłyszenia informacji Radia TOK Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: SKOŁOWANI

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 60% taniej w promocji Black Friday!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA