REKLAMA

Programowanie dla niepełnosprawnych cz.2

Człowiek 2.0
Data emisji:
2017-03-11 15:40
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
14:44 min.
Udostępnij:

Osoby ze spektrum autyzmu często mają uzdolnienia matematyczne lub predyspozycje do zawodu programisty. W innych krajach coraz częściej są zatrudniane przez firmy informatyczne. W Polsce ten trend dopiero się pojawia. Jednym z przykładów jest projekt edukacyjny „Zaprogramuj Świat” skierowany do uczniów niepełnosprawnych intelektualnie oraz do uczniów z zespołem Aspergera, realizowany w Gimnazjum Specjalnym nr 17 w Kielcach. Jego główne założenia to nauka programowania, rozwijanie logicznego myślenia i kreatywności. O projekcie opowiedzą Anna Lesiak, Adam Szałas, Mateusz Wróblewski, Dagmara Bartocha i Milena Skowron.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
w drugiej części audycji rozmawiamy dzisiaj o oprogramowaniu, ale pojmowaniu specyficznym ze mną w studiu pani Dagmara Bartocha nauczycielka z gimnazjum specjalnego ma 17 w Kielcach dzień dobrych dublerów i Milena Skowron uczennica tak w gimnazjum w Noble rozmawialiśmy w pierwszej części audycji o projekcie, który został zakwalifikowany do finału ścisłego i wygrał Grant wpły w w po konkursie płyt z lasu to był projekt edukacyjny za programu świat i polega na tym zależy w Rozwiń » gimnazjum są specjalne zajęcia organizowane w celu uczczenia programowania, a także logicznego myślenia analizy informacji dla uczniów z zaburzeniami rozwoju, ale takim jak zespół Aspergera czy niepełnosprawność intelektualna w Rio wydała wcześniej, skąd pomysł z zamiłowania Dagmara, skąd on z pań się w to włączyła pani zajmuje się promowaniem na co dzień w chińskim nauczycielu historii FSO mogłoby się wydawało wypromowane śnieg taśmowo miejscy 3 od 3 lat współpracujemy z 2 w programach mistrzowie kodowania i tego boomu powoli, szkoląc się też zaczęliśmy włączać się w domu programowanie naszych uczniów i można było powiedzieć, że jest dalekie i odległą historię, niemniej jednak można np. rozwiązywać rozszyfrowywać różnego rodzaju łamigłówki historyczne poprzez właśnie odkodowanie różne rzeczy np. odczytywanie pisma egipskiego małymi krokami, ale można jakoś w ten sposób bardziej dzieci zachęcić do zgłębienia wiedzy historycznej chwili taki algorytm program na odczytanie obcego języka np. nauka w Ćmiel ów cudowny taki co nie uczono go, bo miałem opinię w zastaw liceum jestem zdolny, ale leń sugestie co nie wiedziałem niewiele niestety nauczycielką moja była niepocieszona Fina tak to bywa dla 1 000 000 o cudzie Biel do tego oprogramowania przyciągnęła co jest fajnego przejawem mu duszno a kiedy zaczęła się niedawno w celi rok temu i pół roku temu z paru miesięcy, ale mieszkańcy Mogilna z uczennicą w zaczął szkołę dla nauką u nas w naszym gimnazjum w tym roku szkolnym jest z tą naszą talent tak naprawdę, którą odkryliśmy ono jest bardzo skromna, ale muszę powiedzieć, że rozwinęła skrzydła w programowaniu bardzo widzę, że jest dla niej na temat takiej, którą ponosi świetnie odnajduje jest też dla nas nauczycieli, którzy się zajmuje na tym takim motorem działania, ponieważ zmusza nas też do ciągłego poszukiwania bardzo zasługuje jesteśmy bardzo zadowolona zadowolenie, że nie jest naszą uczennicą to chyba w pierwszej części audycji o tobie mówiła pani Anna w walce z tą osobą, która wysłała go wkoło niemający wcześniej do czynienia z komputerami oprogramowaniem i po prostu się okazało, że to jest to klną tak, bo oferta w Super auto, a tymczasem już podejmują w w skarbcu w jakimś innym języku nocne to on na razie tylko z kratką Nemo, ale znów jest fajny Kłys Wajda no i chciałbyś w przyszłości zostać programistą chciałaby się zajmować tym zawodowo, ale za dużo latem raczej z Dorotą matematyki, więc tak średnio matematyka nie jest taka łatwa o nie przepada w Rosję przypada bowiem przejściowe ale, ale myślę, że po matce to jest wyzwanie fajnie fajnie zdać matematykę krótko pomaga ogólnie no pewnie ta odległość zastanawia się to w spółkę z części audycji w program jest fajne dotyczy dzieci w gimnazjum rozumiał wymowę to dotyczy dzieci starszych tak z mostu gimnazja niedługo mają w ogóle zniknąć z będzie nas jako takie będą licea i podstawówki, ale pytanie rośnie co dalej co dalej z dzieciakami to już nudne plus zachęcimy do nauki kodowania w tym wieku potem jeszcze jest szansa, żeby się wspierać w w chwili obecnej w ww ogółem w reformy, która nas czeka trudno przewidzieć, jakie będą dalsze losy, niemniej jednak nauka programowania rozpoczęto w w młodszych klasach jej przez całą szkołę podstawową na pewno sprzyja rozwój rozwojowi myślenia skutkowało przyczyną owego logicznego, jeżeli np. uczeń z zespołem Aspergera odnajdzie się choćby w jakimś kawałku tego testu dla niego też dobra ścieżka, żeby w tym swoim własnym świecie, bo takowy mają inne jakoś się odnaleźć tylko, że we współczesnym systemie nauczania w naszym systemie nauczania trochę nie ma na to miejsca, ponieważ jesteśmy bardzo mało zindywidualizowanie do indywidualizacji po prostu nie przygotowani mówi pani indywidualizacji utleniają ucznia nie pozostał w Dallas z niepełnosprawnościami 4 intelektualnym i czy uczniowie z zespołem Aspergera, ale oni powinni być naprawdę i poprowadzenie odpowiednio, ale też, jakie znajdą tu swoją ścieżkę idą swoją szufladkę, które się dobrze czują inne powinien być tam mieć możliwość rozwijania się w tym np. Milena patrząc na nią ono nie jest to bardzo skromną nosi świetnie odnalazła naprawdę nie będą Niemiec matematyka jest dla niej taką wiedzą, ale idea finansową, ale w nowych wind and on sobie nawet nie zdawała sprawę jak wiele potrafi ją na wieży już mogłoby to robić no tylko, że ma w naszym systemie będzie to trudna, ponieważ mamy dużo ogólnych przedmiotów nie ma takiej indywidualizacji takiego no np. z wolnego Tłoków, którą stronę ja mogę iść np. w liceum tak artysta w uczniowie tacy jak Milana mają program nauczania taki zgodny z postawą programową to nie jest żaden sposób zróżnicowani więźniowie z niepełnosprawnością intelektualną n p . w stopniu lekkim mają tą samą podstawę programową, którą mają uczniowie w szkołach ogólnodostępnych i muszą zrobić w zasadzie to samo co uczniowie w szkołach ogólnodostępnych plus jest to co by chcieli zdobyć dodatkową szansę oprogramowanie tego typu zestawienie ma tak na lato pewnie wszystko brakuje czasu no tak w warunkach nagłaśniać można czuć się wmówić, że to można robić poza szkołą bankową w pytanie brzmi czy ktoś, kto pomoże w jakim w, jakim trybie i tam dane, bo to też jest takie proste, żeby dobrze mieć kogoś, kto poprowadzi dziecko uczy młodzież w Tunezji, że tak znowu u nas w ogóle jest taka sytuacja, że my zajęliśmy się tym, bo wiedziałyśmy, że te dzieci po prostu pociąga jej są efektywne tego oprogramowania takie, że to nie jest może stricte na uczenie czegoś powiedzmy z historii, ale ja widzę, że uczeń zaczyna myśleć tak wyciągać wnioski właśnie dzięki temu, że chodzi na jakieś dodatkowe zajęcia z programowania i kombinuje pan co z czym połączyć, żeby mu coś wyszło i to się przekłada na inne przedmioty na matematykę na poznawanie języków kwoty jest rozwijanie, jakby myślenia ogólnie dzięki programowaniu film można założyć ścieków stąd śluby na świecie za pomocą oprogramowania dołączonego do edukacji można pomóc w innych dziedzinach od Visty mogą wieść, że stałam w przyszłość to w niedalekiej przyszłości teraźniejszość jest tak w wielu zawodach nie programistycznych w Katyniu wieści, używając oprogramowania po to, osoby lepiej zbadać związek oczywiście, czyli można sobie wyobrazić uczniowie LO gimnazjum w złości mogliby pracować w zawodach nie komputerowych, ale do pokonania posiłkował się wtedy myślę, że tak, dlatego że ceny programowanie mu poszerzy, jakby ich możliwości intelektualne Milena jest tak jeszcze raz powtórzę przykładem w Maksymilianowie z myślą robić w mieście ma być jest nie wygrała w niekoniecznie, a po prostu za dużo zainteresowani to bywa problem powiem tak oto bowiem po sobie też już interesowałem się na ornitologa ją palą ekologią chemią i paroma cennymi rzeczami skończyło się nam zlecenia, jeżeli chodzi o studia dla Niemców kolosa chwyciło moją polonistkę była przekonana, że pójdę na w ich filologia na dziennikarstwo moich psów nieswojo wyszło to raczej za dużo za dużo zainteresowania torba nie jest źle nie godzi się po prostu inną w w teorii stała linia ma komputer w domu programują w domu tylko szkoła mówmy tak trochę w domu próbuje areną walk łatwiej jest, kiedy jest zespołem, kiedy jesteś w kole trybów wsparcia brak przeciwnie nie lubi zespół po prostu w domu oraz typografii w Rio Bravo, oddając wdarło się właśnie widać, że w ten problem tak wujek jesteśmy Milano jest w zespole Legii się pracuje indywidualnie a kiedy jesteśmy wszyscy wrzuceni do 1 klasy i mamy jakiś 1 temat do zrobienia nogą się rodzą problemy tak, bo muszę się z jakich ramach Milena ram nie lubi ona jest inny indywidualizm komu i ich potrzebuje indywidualnego podejścia nowej nazwy i stale rosną może to nie jest dobra wiadomość lot oraz programowanie bardzo często jest pracą zespołową każdy tam robi swój kawałek zdobionego Vena zespoły, więc jakością Przecław zespoły wychowywać, ale zespoły są wtedy dogadane wolnych lubią się i t d. tak to to jest ważne faktycznie pod kątem różnych predyspozycjach są dobrani zespół tak naprawdę sam się wybierają tak Jasnej góry narzucone w 2 stodoły, choć jest dobra firma programistyczna czy dobra organizacja wtedy taką część siedziała w OFE, a w taki dzień życia w planach podobnych oba w bałem w sumie jest ciekawą nową umowę udało się nawiązać współpracę z Politechniką prawodawców Politechnika Świętokrzyska w Kielcach może udałoby się tym do takich zdolnych młodych ludzi po dwunastego wprowadzić go ze słów ze wsparciem wykładowców stamtąd myślę, że tak tylko, że to już jest po etapie powiedzmy liceum to czuć tutaj z kolei nauczyciel nie musi być chęć kontaktu liceum mogłoby być w ramach zajęć pozalekcyjnych czy Excel dodatkowych wkoło późno to trzeba szukać staw słowa szukać różnych rozwiązań zawiązywać różne kontakty na wojnę mam nadzieję, że towar w udało wam się zostać laureatami tego konkursu spółek z klasą trochę pomogło, bo to są oczywiście z 1 strony są tu konkretne środki na rozwój projektu, a z drugiej strony jednak bohater rozgłosu no z branży bardzo cieszymy, niemniej jednak bardzo jesteśmy od jesieni z tego, że będziemy mogli zakupić broń kąciki do dalszego programowania lata 2 szmat MO no właśnie to jest też już jakaś tam szansa i innowacje na PL dla naszych uczniów tak, bo to ostatecznie coś co widać trend nie jest gdzieś tam tylko na ekranie komputera tylko co tak ma wymiar to ma wymiar od 1 000 000 ludzi w sobotę go interesuje się programowanie robotów on tak to chyba niewielu z nich to nie próbowała się z dnia doba znaczy to budowało sprawiła, że bezrobocie ktoś tam wbijała kij się tańca, ale no aha, czyli do tych w całości na ugodę sądową do tańczenia na rękę nie dano mu, czyli zgodność z auta z siebie wychodzi w nauczaniu, bo to państwo to nie jest łatwa sprawa niedzielną sumę, dlaczego zrobiła, żeby było obrócił się krok w dół obrócił się z powrotem krok fanów może jakieś światełko w łóżeczkach na długo plasował się na tym gama gmina nie w 2 a gdy w bardzo szybko wprawiły Robakowo niszowe wrodzony talent w 100 lat na murawę bez przesady w 2 jedno na tym, by bez przesady oczyszczone chwalić OFE, choć słaba miał być waliły się zakochaliśmy dzieciaki z gimnazjum w błąd w naprawdę na nowo do Final Four forty Years, a stąd zdolnych uczniów w 1 miejscu, ale jest tylu chętnych uczniów jedno właśnie oni przede wszystkim są bardzo chętni do poznawania różnych nowości czynne i są zainteresowani i to był to trzeba też wykorzystać, że uczeń chce, że chce coś robić mam motywację do nauki dostali takie proste spodnie tak to nie jest takie proste, żeby co cokolwiek jeszcze ucznia w zainteresowało zachęciło, żeby chciał działać naszą młodzież jest wyjątkowo zafundował powtarzać cieszę się, że spotkałam w życiu n p . Milenę w od osób, ale to syzyfowa, bo było mi dane w poznasz taką ekipę plany trzymał kciuki za to, aby nastroje dały się rozwijało i Izabela waluty ściągał w pełni głośna to jeszcze gimnazjalnym, żeby było z tego faktu w obu właściwe tory mówi Milena będzie faktycznie problem, skąd ta zrobić coś tłumaczył potem wszyscy używali głowy wahania wyłożono zawiniętym w pewnie tak mamy za to pewnie zobaczymy jakiś czas tak naprawdę to chyba wolałabym grać zrobić nagle z bardzo fajne dlatego tutaj zespołem, ale dziennikarze byli używał w no może nawet nie nowość, bo dla wielu osób, które w, które ma nawet w dostawach spełnia, słuchając taśmowe mają swoje ulubione gry mogłaby zdobyć coś co będzie telefon w dziale grafiki z Lublina raczej nie prześcignie 1 z mamą obok tego czasu specjaliści są specjaliści od grafiki są specjaliści od jego moc silnika, więc być oni w sobie coś innego na 2 niewiasty Etnograficzne, ale jest na początku tej drogi, więc w nie wiadomo jeszcze co rusz są w dokładnie będziemy trzymali kciuki, żeby to się udało w chodźcie państwo dziękujemy za uwagę na noc była Dagmara Bartocha nauczycielka gimnazjum specjalnego nr 17 w Kielcach dziękuję pięknie dziękuję pani Milena Skowron uczennica tego gimnazjum w mówił Jan Stradowski ZFRON na człowieka 20 w sobotę o 1440 do usłyszenia w UE Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CZŁOWIEK 2.0

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Z Dostępem Premium TOK FM odsłuchasz każdy podcast - bez reklam. Słuchaj wygodniej w naszej aplikacji mobilnej z pakietem "Aplikacja i WWW"

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA