REKLAMA

Dlaczego dzieci krzyczą? Odpowiada Agnieszka Stein

Salon Radia TOK FM: Nasłuchiwanie
Data emisji:
2017-03-12 22:00
Prowadzący:
Czas trwania:
52:43 min.
Udostępnij:

"Jak kochać dziecko?" pytał w tytule swojej słynnej książki Janusz Korczak. My, zgodnie z tematem naszych spotkań, zadamy pytanie ostrożniej: "Jak go słuchać?". Rozwiń »

Porozumienie się z drugim człowiekiem samo w sobie bywa wyzwaniem. Kiedy chodzi o człowieka, ale małego, dokładnie dziecko, sprawa jest jeszcze bardziej skomplikowana. Od gaworzenia i krzyku po rozmowę, dzieci należy słuchać ze zrozumieniem. Jak to zrobić? Jak zrozumieć wszystkie sygnały? W Nasłuchiwaniu rozmowa z psychologiem dziecięcym Agnieszką Stein. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Nasłuchiwanie. Dobry wieczór, dwudziesta druga 5, kłania się państwu Jerzy Sosnowski. Proszę państwa, w tej audycji skupiam się na słuchaniu. W zeszłym tygodniu rozmawialiśmy o fizjologii słuchu, dziś zajmiemy się tym, jak słuchać ze zrozumieniem ale, żeby było trudniej jak słuchać ze zrozumieniem dzieci. Od takich zupełnie małych, do tych trochę większych, czasami krzyczących. Rozwiń »
Z dziećmi w komunikacji zazwyczaj bywa dla dorosłego wyzwaniem nawet jeśli jest rodzicem ma najlepszą wolę i nawet jeśli, choć trochę pamięta jak to było, kiedy sam był dzieckiem to 1 z najsłynniejszych głośników dziedzin oraz pomiędzy 13 może państwo pamiętają piosenka Good Bad Blue Sky na płycie zespołu Pink Floyd dual, a naszym gościem jest dziś pani Agnieszka Staroń psycholog dziecięcy wita dzień dobry zaczniemy bo zanim dojdzie do momentu, w którym ze strony dziecka, aby cały zdaniem na to liczyć skomunikowanie głosem rozmaitych potrzeb już zaczynają wiem, że komunikowania, zanim zacznie głosem to zaczyna się komunikowanie w na inne sposoby głównie ciałem za darmo płacze np. dziecko w razie choroby non sola, ale i płacze

Ale nie tylko licealiści komunikat ostatniej szansy już jest bardzo źle, gdy to jak wygląda to wcześniej czy też równolegle, których całym ciałem wyrazem twarzy, że ten Jazz w łożu dziecka z ciałami

Jeszcze na etapie, kiedy jeszcze atakami unikano społecznie wg społeczne konwencje do oraz ze wstępnym dziecko uczy się takimi migi do wyroku innych dóbr czy my Polacy wolą odwzajemnia uśmiech to moment zaraz po urodzeniu, a tylko to nie jest taki uśmiech świadomy celowy, ale takie reakcje dziecko się uśmiecha patrzy w oczy robi miny potrafi naśladować terminy, które robią prawie dorosły, który w, których wykonanie kopaczy co to są reakcje, które można zaobserwować już urodzeń już noworodków w ściągana z pań do innego zmysły zmysły wzrok mu głowę zmysł obserwacji na próżno też jest ważny, ale robią takie poczucie, że są gotowe są w audycji przed tygodniem wynikało że, że takich słów jest takim zmysłem nie niedocenionym w naszym społeczeństwie społeczeństwo wzrok owców na myśli gości wszystkim bardzo ludzkie geny dlatego zagrał tak inne wcześniejsze w niemowlęce głosy należy pamiętać, że niemowlęta etymologicznie rzecz biorąc ktoś, kto nie mówi natomiast okres jest właśnie krzyk płacz cieszy się z zadłużeniem potem gaworzenie ja rozumiem, że matki i czy tylko one potrafią rozpoznać sens tych tych komunikatów w oczy jamę powiedziała także to wkurzenie gaworzenie i t d . to ona mam ma trochę ornamentyki komunikacyjnym w sobie, ale też ma bardzo duże elementy takiej zabawy dźwiękiem niańczyć jest taki moment, kiedy dziecko uczy się komunikacji bawi się trochę w ten sposób, że najczęściej ono wydaje jakiś dźwięk wtedy dorosły reaguje tym, że pokazuje dziecku, że słyszy to po nim wydaje podobny dźwięk naśladuje dziecko dziecko ten strzegł powtarzam to jest jakaś tam zabawa komunikacja taka, która jest w momencie, kiedy dziecko w takim stanie, kiedy właśnie co się chce bawić się z jakich interakcji to jest myślę, że trochę czy inne są takie dźwięki takie sygnały dziecka, które są bardziej niż wołaniem o pomoc bardziej są takim sygnałem, że gdzieś coś trudnego dziecko potrzebuje, żeby teraz jak zareagował i rozumiem, że wtedy jest taka potrzeba bardzo, żeby potrafić rozpoznać jak możemy dziecku pomóc w ofercie umowę mokra Pielucha Czech przytul mnie czy głodny jestem jak dowiedziała się z malutkimi dziećmi jest na szczęście tak, że po pierwsze ludzie są naprawdę dobrze biologicznie przygotowani do tego, żeby reagować na potrzeby małego dziecka to mamy trochę w naszej naturze i to nie jest tak, że to jest dla nas jakiś bardzo trudna, a druga rzecz jest taka, że w relacji z dzieckiem w momencie, kiedy ta relacja i kosztem trwa to się tego uczymy, a trzecia rzecz, która też Wisła pomaga rodzicom na tych pierwszych etapach to jest coś takiego, że taka czułość bliskość czuły dotyk i głównie piersi i lekką naprawdę zaspokajają bardzo duże potrzeby dziecka i trochę tak metodą prób błędów, jeżeli próbujemy coś zrobić dziecko reaguje na to tym, że pokazuje, że jest dobrze, że się uspokaja to znaczy, że trafiliśmy w tonie jest nie jest aż tak trudne PiS mógłby zostać zabite zabawy dźwiękiem, o których pani mówiła jak wiem one właśnie po prostym to sygnalizują, że dziecko jest, by najedzone wypoczęta warto także to taki stan aktywnego czuwanie w co przesłuchaniem sporą byłby brak głosów dzieci i premierem będzie wdrażany jest z wykształcenia filologiem Towarzystwo listom dlatego się do głowy, że właśnie na etat tego oburzenia, zwłaszcza problem dowożenia czy jeszcze przed składaniem słodycze być może używają takiego języka przez ludzkość przed podziałem na podział narodu, bo bo to by wszystko jedno z jakiego kraju te dzieci dowożą omega tworzą bardzo podobny sposób to, żeby bać, że górzanie test czeka zabawa dźwiękami, które wynika z tego no trochę jak dziecko sprawdza możliwości swego aparatu głosowego natomiast gaworzenie jest już reakcją na to, czego dziecko doświadcza ich na to czas co dziecko widzi interakcji z dorosłymi, więc np. dzieci, które mają całkowity brak słuchu one nie grał wożą i raz w tym co dziecko robi kawał rząd już można rozpoznać dźwięki różnych języków pertraktuje można już i nie jest to taki mało jest gdzieś taki moment między tak w tym w tym okresie, kiedy dziecko jeszcze my byśmy powiedzieli nie nie używa słów, kiedy już dziecko jakąś podstawową pierwotną wiedzę na temat tego jak dźwięki są obecne w jego ojczystym języku ma i te dźwięki swojego własnego języka przez ojczystego rozpoznaje lepiej niż innych języków, dlatego że masz tym językiem no i 6 miesięcy doświadczenie byłoby dobrze jest jak najwięcej rozmawiać wiem, że jak najwięcej to bez przesady w nocy można dziecko tym zamęczyć, ale rzeczywiście to, że dziecko słyszy ludzką mowę, a masa jest jest nawet tak, że ludzie, którzy mówią do małych dzieci ich język zmienia się w charakterystyczny sposób też jest można tu znaleźć posłuch Jacek Drożdż mówiąc dzieci, bo o tym od osób z Widzewem 0 po powstaniu wyrazi na to by na tym dowożone właśnie posłuchali w prawdę mówiąc zarzutu w internecie nie jest w stanie ustalić plan, jaki może być cel chronić językowy w planach zostałaby Dawida to takie ważne dla wielu z nich mieszka nikt nie nie wiem trochę trudno mi było gwarno trudno zgadnąć one jakże w tym w tym kawałku bardzo panie słychać 1 rzecz to jest dyskusja się bawić swoim głosem tak sprawdza czy nadal Sokolica realizm, który eksperymentuje ze swoim głosem z tym co ten jego głos potrafi, czyli można powiedzieć, że to właściwie jest raczej ekspresja niż komunikacja jeszcze w tym momencie także to jest no to jest właśnie trochę tak, że teraz, jeżeli my starzeje to jest kotka w takim wieku, kiedy jak sobie leży kosztem samo to może być tak, gdyż zależy samo bawić swoim głosem mi jestem bardzo zajęta, ale może być też tak jak dorosły, którego słucha albo jakoś się i nie wiem dołącza do tego albo jako swoją ekspresją pokazuje nie, że słyszy melodię tego dźwięku to może być także to stanie się też sposób na interakcję, ale też dziecko w dobrym nastroju tak to dziecko, któremu jest dobrze jest też dziecko, które nie komunikuje że, że potrzebuje jakiegoś wsparcia czy pomoc nie ewentualnie może jak patrzymy w dorosłym takie dziecko to dziecko się uśmiecha się pokazać, że tutaj też krzyczeli na maturę z tego wróćmy do tego jak my jak wpływa obecność dziecka na ludzi dorosłych bo to czas jest taka dyskusja właśnie toczy się do debaty na temat takiej wartości, bo mamy taką skłonność, żeby rozpieszczać się z Ziobry, żeby mówić, że również naśladować innych taką umowę dziecięcą w ogóle Arki jest trochę to mamy z Mn w takiej warstwie instynktowne i że kiedy dziecko mówi Erdmann z taką charakterystyczną dziecięcą melodią to trochę im cechę kochamy to melodia naśladuje Metron dziecko jest mała to w ogóle taka zabawa życie naśladuje dźwięki, które ona wydaje powtarza jesteś taka zabawa, która norm to prawda, że z miesięcznym dzieckiem tak bawić i czas Kapro to komunikat, że to nie jest dziecko, które nie reaguje na to co robię mienia i myślę, że trochę to jest także ponieważ, gdy odkryto, że naprawdę bez względu na krąg kulturowy ze względu NATO lakier to ludzie mają wcześniejsze doświadcza się widok małego dziecka jest charakterystyczna melodia tego mówienia ludzie zaczną mówić wolniej, ale bardziej akcentować przerwy między wyrazami zaczynają mówić trochę wyższym głosem nie to, że nazwa Madery scenie jak to się o polskość to jest matczyne się mówi i to jest zbyt pijani mówi spuszczanie mówią mówieniu o nie wiem tu sam na samochód jakoś tam trud czuła na atak tatuaż Sia, a barw działam czuło ja mówię bardziej o pewnych charakterystycznych melodii języka i taki moment, kiedy dziecko wypowiada nośniki sylaby, a my powtarzamy to sylaby pokazujemy może to co do nas mówi jest ważne w ten sposób jasny dres, by mnie też intryguje pani opinia w tym, że w tym sporze czy właśnie czy czy mówić o objęciu nabyciu i trochę trąci jednak czy jednak konsekwentnie trzymać języka, do których dziecko musi imponować wyglądem ciężarem nie do końca ma znaczenie w, dlatego że dziecko opanowuje język nie tylko, słuchając tego co dorosły mówi do niego, ale w dużo większym stopniu, słuchając tego co inni ludzie mówią między sobą są nawet takiej kultury, których uznaje się, że nie ma sensu, żeby dorosły mówi do dziecka, ponieważ to dziecko i tak nie rozumiałem Pach są takie miejsca na świecie też dzieci uczą się mówić językiem swoich rodziców swojej rodzinnej swoich bliskich, dlatego że słyszał interakcji rozmowy między nimi w nazwaliśmy naszą ambicją jest tu właśnie o trochę trochę ironicznie w gruncie rzeczy dlatego dzieci krzyczą i mamy było z słuchać i przesłany zapiekać mikrofon TOK FM gorąco zachęcamy, żebyście dotykać korzystać mamy właśnie związane z tym pytaniem, dlaczego właściwie dzieci krzyczą jedni krzyczą niezależnie od wieku wtedy, gdy nie potrafią się porozumieć nie znajdują na to sposobu, gdy dziecko chcę mówić należy go wysłuchać uwag na prawdziwą policji doskonale wiedzą czują czy są rzeczywiście wysłuchanym później przychodzi taki trudny okres, że dzieci nie chcą ani słuchać ani mówić wtedy trzeba ten okres przeczekać atak powietrzny w połowie liceum zaczynają przychodzić z powrotem do rodziców i samym mówią o najważniejszych dla nich rzeczach przypomnę, że dość trudny wyznaje pani Agnieszka Staroń psycholog dziecięcy pan w to by ten powód szykuje zdjęcia rzeczy niezmienne żal, że dziecko orientuje się również, że będzie sumiennie nie zwracał na niego uwagi wystarczającą Janusz to jest różnie oceniane są rzeczywiście krzyk jest czymś takim co pojawia się wtedy, kiedy dziecko chce, żebyśmy usłyszeli czas powody, dla których konkurencji po większych mogą być bardzo różne miejsca, że czasami to są emocje czasami to jest rzeczywiście to, że dziecko próbowała wiek czy inny sposób pokazać nam proces ważnym spotkaniu usłyszeli, ale myślę, że czasami przy torze z głośnym dookoła powoduje, że dziecko krzyczy czy żona Makoś obawy, że możemy nie usłyszeć jesteś także i umów my też gdzieś tam do końca wieku przedszkolnego, a nawet dłużej to w ogóle jest także dzieci mają trudność z takim dostosowywaniem poziomu głośności do sytuacji wytresowane krzyczą nie wiem, bo są podekscytowane, ale też trochę powiedziałbym rozkręciły się w tym co robią z i zaczynają krzyczeć albo w zabawie, więc jesteś tam nie ma jest taki obraz taktyki dzieci, które biegają tam nie wiem głupia ja się razem tam krzyczą niech nawet wydawać takie dźwięki, które zmarły właśnie nie krzyczą, że z usług Słowak do siebie tylko takie różne okrzyki wydaje się w dniu 2 proc jest to, że to nic nie nie wchodź nie wiem nie każdy krzyk mi się kojarzy wraz z taką sytuację, kiedy dziecko jest trudno np. mają dostać, gdy coś się wcześniej wykazie robót czytamy w dojrzałość to jest uzasadnione sztormy mogłyby się wtedy denerwują, bo już przywykli, że tak donośny głos jest jakiś ważny komunikat o VAT jest tylko efekt tego na swe emocje się do NFZ też należy wlać trochę nie nie wiem pamiętam, że z czasem sorry tych, którzy opowiadają, że dziecko z bardzo wrażliwe na dźwięki to n p . jak choćby takich budynków jest bardzo duży pogłos to krzyczy, bo muszę torach podoba Lotos w dniach wtorki i imprez zostanie wreszcie zrozumieć innych oraz innych w 2 galeria, ale jeżeli np. to jest takie doświadczenie właśnie we wszelkiego rodzaju wujków sprawdziłem przeżywanych i prawdziwy ból przeżywany chcieć, kiedy trzecie spotkanie dorosłych i świat zdaje się to ten krzyk dziecka zza pleców i dorosłych to jest właśnie komunikat zwróciłem uwagę Otóż jest to tak tak najczęściej wtedy, gdy może jakoś ułożyć je, bo w UE w tym punkcie za żółte kartki są takie możliwości albo właśnie włączamy dziecko do Towarzystwa albo jednak oczekujemy, że dziecko uszanuje to, że istnieje czas przestrzeń zastrzeżoną dla dorosłych im się, że dziecko może być trudno to uszanować to, że dziecko jest tak skonstruowany, że chce być uczestnikiem różnych sytuacji społecznych trochę nie do końca rozumie co to znaczy przestrzeń dla dorosłych, a my też kłopot polega na tym, że są takie sytuacje, kiedy my uważamy to, że dziecko wejdzie w w tę sytuację dorosły za uzasadnione dnia np. o tym co się działo niedobrego dziecko musiało powiedzieć co się dzieje niedobrego, że potrzebuje pomocy i t d. kłopot polega na tym, że kiedy dziecko namówił różnych rzeczach, które są techniką ważne to ono trochę trudno jest odróżnienie się co jest taką sprawą pilną inie niecierpiące zwłoki ojca jest po prostu typu nie wiem przypomniał serce tam miałem powiedzieć natomiast, jeżeli dorośli dzieciom pokazują konsekwentnie, że to jest nie oka, żeby dziecko mówiło przerwało no to niestety jest takie ryzyko, że kiedy naprawdę będzie potrzeba, żeby dorosły z Rakowa to dziecko albo nie odpowiada on będzie wiedział już dorośli nie słyszą albo się ze swoim komunikatem nie przebije w Rudnie tak to się zdarza, że dziecko mówi mówi, mówi że komuś przydać Stalag 300, a rodzice są tak zajęci, że mówią nie teraz za chwilę teraz zobaczy rozmawiamy i dziecko się nie jest w stanie przebić państwo nie ma takich kulturach, w których jest zasada, że dorosły nie mówi do dziecka, bo uważa, że nie warto ja pamiętam z kolei jest wreszcie ktoś taki biegły wychowywane jest dobrem dziecka z wmówił w latach sześćdziesiątych późnych powiedzmy na to także wtedy funkcjonowałaby w 2 tys w wielu domach, by taka zasada, że dziecko właśnie odzew był szybszy przyrost w oczach wzruszona, bo rozliczał się rozwiedzie odwiedza to wtedy musi się odezwać nie pierwsza debata wybór modeli w wydziale rzeźby w 1000 pierwszy nie odzywa się co gorsza nota w związku z tym żyć co się dzieje złego rodzic nie może pojąć co się dzieje złego rządzi stała 300 nie bała należy do psów jest tak poważna to chyba wszelkie zakazy białego skończ z tym co zagraża dziecku, gdzie jest i myślę, że go to, o czym będzie teraz mówi to jest po to, słodka nasza określiła, żeby tak słuchać, ale tak patrzy w stronę siedziby słyszę tak zorganizować naprawdę nie wierzę, że dzieci rozpoznają, kiedy my tak słucham wymyśla zaćmień ja też myślę, że znają to zresztą ja się, że to nie tylko dzieci poznają dorosły też trochę Poznania prezes dodaje, że z branży rosły tu spokojnie Poznaj pytanie, gdzie w kodeksie jak wcześniej dziecko dowiadują się w tym dialogu zwycięża nad takim poziomie jakiegoś nie wiem ile uważności NATO czy ta druga osoba naprawdę nas widzi słyszy te dzieci są bardzo ważny czasem bardziej uważna niż dorośli, dlatego że trochę ewolucyjnie Syntex instruowani, że poczucie bezpieczeństwa i bezpieczeństwo małego dziecka zależy od tego czy dorośli widzą słyszą co się z nim dzieje nie aż w takich czasach, kiedy rewolucyjnym Śwista w czasach jaskiniowych, a nasz gatunek się rozwijał to takie dziecko, którzy z tym dorośli nie widzieli słyszeli coś w dziejach to było dziecko trybowi niebezpieczeństwie w związku z tym dzieci mają teraz bardzo dobre radary NATO czy dorosłe widzi słyszy co się z nimi dzieje to zdrada np. zacznę działać wtedy, kiedy dorosłem rozmawia przez telefon komórkowy to jest taka sytuacja, w której wiele małych dzieci taki w wieku przedszkolnym i młodszych reaguje na opowiedzieli się z bardzo trudny sposób, bo np. piszczą krzyczą no zaczynają robić coś takiego, że dorosłe psy Trudnos nie zwracać uwagi tak, dlatego że ta sytuacja kiedy, kiedy rodzic opiekun jest pochłonięty w rozmowie z inną osobą budzi bardzo duży niepokój dziecka, by dziecko nie czuję, że ktoś, kto pilnuje bezpieczeństwa podsłuchiwała pani Eli mi kiedyś dzieci między sobą rozprawę mnóstwo razy potem siedzi coś fascynującego zupełnie proste jak to skonfrontować z naszymi wspomnieniami z dzieciństwa ja mam wrażenie, choć rzeczywiście możliwe, że to jest bowiem po Holendrach, że ja pamiętam jak w takiej sytuacji z takiego wczesnego dzieciństwa gościł na progu jeszcze używania do progu tej fazy powietrznego wyrazów czy zdaniem i mam wrażenie, że się bardzo dużo drewnem od rówieśników inny pomysł sześciolatków natomiast w tej chwili jak jak to ostatnio nieletni paręnaście lat temu zdarzyło się podsłuchiwać rozmowy powiedz sześciolatków to mieć wrażenie, że dużo było fascynujące, ale to był to kto to był czysty surrealizm to z punktu widzenia tego jak rozmawiają dorośli własny wzór uzupełnień z Realu byli w takie takie odchodzenie od, których regularnie mieszanie tego co dorosły uznałby, że jest realne i fantazji używanie nieraz bardzo takich skąpych zdanie, które mimo to pod pozwalają podtrzymać dialog, gdyż są dorosłymi do końca zostanie zrozumieć, dlaczego po takim zdaniu 1 uczestnika rozwodu także inne itd itp itd staraliśmy się słucha ludzi mówiących trochę winny jest ruch jak się zna ten język, ale realizowane regularnie coś się różnią się rozumie co tam siedzieli jak go słucha rzadko to pewnie trochę mniej nie mamy myślę, że to trochę mistrz nad nastolatkami też czasem jest także jak one rozmawiają ze sobą tę strategię PiS słuchało innego języka na malejącą szesnastolatki szczytową w zanadrzu, by tak powiedzieć myślę, że dno uniezależnia od Wybrzeża w LM po to, dla mnie czasem to myślę, że dla dorosłych życzeniem zadziwiające jeszcze więcej niż zwykle jak taki dwu trzylatki potrafią ze sobą zgadzać na różne tematy i a nie wiem może nawet one są bardziej konkretne niż te starsze, bo tak bliscy są aż 6 lat to rzeczywiście byt może być taki moment, kiedy dziecko nie wiem bawi się tym, że może wymyślać różne historie, że może wchodzić różne role w dni może akurat to jest także tego niestety nawet więcej niż wcześniej, a w 2 osoby dwu trzylatki to by takie kontrasty barw tak to myślę, że bardziej konkretne służy też czasami nie wiem taka, że kojarzenie wiem o bawimy się, że ty jesteś ty jesteś małą paczuszkę jestem mamą Kościuszką nie senator na czarno na pewnym poziomie to jest bardzo duży konkretnie w Tax Return umawiamy się cofnąć w jakie są zasady, ale wstyd przegrywać bo kiedy mówimy jak mnie trochę mnie też rozmowy będzie o dzieciach w ogóle w dodatku troszkę biegamy między halą momentem kiedy, kiedy dziecko dopiero z powyższym wchodzi w fazę do formułowania komunikował komunikatywność wyrazowych, a w skoku liczby sześciolatków, które mają ich właściwie mówią już nieco powyżej tak jak dorośli, ale prawie tak jak dorośnie może poza melodią głosu, które to wtedy ciągle jeszcze skakanie w prostą melodię głosu chowa się też stabilizuje dopiero chór credo dopiero w młodzieżowym wyróżnienie, bo to nie jest tak proste wyraziste, że rozwój mowy jest bardzo różnorodny są dzieci, które półtoraroczny Sojusz z nimi całymi zdaniami rozmawiać z dwulatki można naprawdę nam nic, tak więc czas, a są dzieci trzyletnich, które mówią tylko mamo mamo tato, więc jest bardzo im dzieci są starsze tym w rozwój mnie tak podąża takim ścisłym kalendarzem w i trochę myślę, że czasami określenia tego jak to ma w danym wieku wygląda nie to jest nie takie proste w Tokio to się 2 takich do takich standardowych rozróżniać sąd 4 fazy rozwoju tak lingwistyczne dziecka, ale były poniekąd do tego zmierzam trochę już, że mówimy o dziecku w ogóle na to by wręczyć, o czym rozmawiać to co to już słychać np. takie jedno to coś co będzie oczywiste i dorośli mawiał, że jest mu nie chce powiedzieć, że samiec Alfa np. ale należy, w których dominuje, że któryś któreś ma skłonności takiej teoretycznej czy to jest wartość wynosi 2 trawertyn introwertyczna, tyle że, a nawet to w 50 % mają korzenie genetyczne, więc to czasami widać dziecka dwumiesięcznego nie mógł się dobrze popatrzeć natomiast to jest to dominacja to, że trochę trudniejsze, dlatego że trochę jesteś także to samo dziecko może wchodzić trochę różne role trochę różnym środowisku, czyli w 1 z otoczenia może być bardzo takie, a na nich coś tak Kosa dominująca rzeczywiście takim liderem tak odrzucać pomysł i t d. z innym środowisku w innym otoczeniu może być takim dzieckiem, które chętnie korzysta z przewodnictwa kogoś i wchodzi jakieś pomysły, które inna osoba miała, czyli myślę, że to na bardzo zależy od od sytuacji ja też mam poczucie, że te są takie kawałki to burzy oczy to zysk z liderem czy nie jest, w których my jako dorośli się bardzo skupiamy dziś w naszej kulturze kosztem się wydarzyć jakaś ważna sprawa jest, by rodzice na przybywają sfrustrowani, jaki dziecko nie jest nie jest liderem, ale to się za bardzo liderem, toteż są sfrustrowani, że mąż za bardzo, więc tak bliscy sobie że, aby się ruderze w głowie można zrobić nie bycie rodzicem problem z Belgią związane z może być związane z dostępnych z czasem jakichś powodów, aby się, że bycie rodzicem w ogóle jest wyzwaniem jest dużo, więc dokładanie z jeszcze takiej frustracji w ogóle powoduje, że to jest coraz mniej przyjemne w pani wspomniała o tym, że, gdy to oczywiście w zależności od rozwoju konkretnego dziecka to wcześniej opóźnień można już zacząć pełnymi zdaniami się porozumiewać starałem się po nim ponieważ, kiedy tak się myślę, że kiedy słuchamy drugiego człowieka dorosłego bardzo często ogromna część komunikatu, który mamy odczytać tkwienie w słowach, ale między słowami melodię i czasem w tej wspomnianej pani od razu na początku powiedziałam w bardzo często ludzie mówią jedno, a w gruncie rzeczy na ten temat zresztą mnóstwo komentarzy psychologów będzie żartów internetowych, że nie należy się rozmywa pewnymi kodami nie fakt faktem, że jeżeli pytanie, gdzie jest chleb może oznaczać dlaczego by tato zrobił też inne ciasto z zapytaniem czy masz zegarek wcale nie oznacza pytania czy masz Darek Gryko, która godzinę dzieci to są bardziej prostolinijny czy też stress testom już jest PKO w podwójnej to tam jest, że ta jest nieco ten obszar treści zachowanych listów dzieci nie zawsze rozumieją słowa których, których to precyzyjnie tak jak dorośli rozumieją, że tak myślę, że czasami jest tak, że dzieci na dzieci wyciągają wnioski z tego co widzę dookoła mnie z tego co inni o nich mówią same sobie budują z nim porozumienia różnych znaczeń, więc może być także dziecko nie dokładnie tak samo rozumieć słowa jak ktoś wydaje nam dorosłym posługuje się tymi słowami kard natomiast my starzy też jak pisze komunikują ze sobą netto towarzyst w różne komunikacji, czyli że język ciała wycisza emocje, które przekazujemy co przekazujemy przez słowa i t d . że to wszystko jest też obecna w komunikacji z małymi dziećmi ja bym powiedziała, że w, że jest jakaś różnica polega na tym, że dzieci zazwyczaj bardziej spójne spójne spójne, czyli że dziecka przekazują różne komunikaty na różnych poziomach to one zazwyczaj są dużo bardziej ze sobą zgodne z nierządu mówią mniej więcej to samo to dorosły właśnie często robi takie coś tak, bo możesz częściej niż dzieci także mówić co innego ma namyśli coś innego mówi ono tak rzeczywiście świetnie świetnie gniazda to nie jest pochwała nocują powiedziałam teraz nie rób jak uważasz, że te równoważny z, a Gmyza, że dzieci takie rzeczy nie robią takich gier nie stosują one częściej mówią co myślą że, chociaż też nie powiedziałbym, żeby się posługiwał etyką gniewem, a więc każdy taki język faktów jest jakiś tam na dzieci dużo więcej mówią o swoich emocjach niż fakt już, ale są w tym bardziej spójna niż dorośli włączył telefon może są państwo dołączy do naszej rozmowy 224444044 to było przedszkole nawiasem mówiąc w Rosji w Moma studio Agnieszka stoimy psycholog dziecięcy winny jest taki piękny wirus w Legii Probierz, który w tej chwili jest raczej publicystami trochę polityki Jana Polkowskiego krótko mówiąc, ale wiesz u nas 15 lat z tego frazą to jest taka jest taki wiersz ojca do syna syn jest wyraźnym jeszcze małym dzieckiem kochasz mnie pewnie tak mocno jak każdego spotkanego źrebaka Szpaka kota w Rzymie to kiedy przestał go po raz pierwszy to mieć 20 parę lat myślę, że biznes taka przestroga, żeby pamiętać, że dzieci właśnie nie znają często wagi wypowiadanych słów możemy naprawdę kochają to wszystko trwa remont mamy mam poczucie, że czym innym jest miłość czym innym jest więź, że dziecko może kochać różne rzeczy rany jak straci tego Szpaka źrebaka to nie jest takie dramaty, kiedy traci rodzicach nierobów czasem, kiedy ten Ross znika z oczu nawet w Investors zależy jednak jak zwyciężać jest inna jakość jest inna natomiast trochę jest także dziecko żyje bardzo w chwili obecnej tu i teraz, więc dziecko nie tylko, mówi że kocha różne rzeczy wtedy, kiedy w tym momencie w tej sekundzie czuję, że kocha, ale też, mówi że nie kocha, kiedy w tym akurat momencie jest wkurzony i ma ochotę jakoś dać wyraz swoim uczuciem jest taka sytuacja, że dziecko mówi nie kocham cię to jest kasacja, którą jeszcze większy 3 większość rodziców w jakiej formie doświadczyła, kiedy dziecko mówi o tym, że rodzi właśnie zrobił coś co jakoś dziecku niekoniecznie pasuje, ale sądzi pani, że to jest, że to jest taki efekt my, że te emocje są rzeczywiście tak silne, że niewymieniony naciskali autoportret trudno jest oceniać czy zamówieniami dla dziecka to jest tak silne jak one w stanie czuć się one trochę nie jest w stanie wyobrazić czy można czuć się mniejsze emocje czynię pisarzy dzieci takie małe kilkuletnie zdarza się, że są swoimi emocjami moc od swych emocji przerażone, ale po tak dlatego, że to jest trochę takie poczucie utraty kontroli, kiedy bardzo silne emocje się pojawiają myślę, że dziecko może być także to budzi w nim duży niepokój, że nie wie co się z nim dzieje wręcz tracimy kontrolę nad swoim ciałem wtedy nawet dorośli tak nie wiem czy się nam się głos nawet my dorośli nie do końca wtedy kontrolujemy się, kiedy pojawiają się bardzo silne emocje w tak wtedy właśnie tu znowu pewnie filologa gada słowa otuchy domagają się z grubsza biorąc rozpoznać taką mapę czy jakoś tak trudno dzisiaj nazwać wiemy co wiemy, jakiego rodzaju uczucia w targach tak, ale to jest nauczone tak, żeby Unia zaś Słowak, który nie mogę nazwać to co czuje to potrzebuje najpierw usłyszeć kogoś, kto się tymi słowami posługuje nikt nie wstyd wspiera i to jest 1 z rzeczy ta, którą rodzic może pomóc dziecku, kiedy dziecko przeżywa trudne emocje trochę właśnie zalewane nimi nie wie co się z nim dzieje, że słuchaj to jest strach złość tak tak ludzie mają, że tak się czują jestem przy tobie mamy telefony od słuchacza banknot z Poznania halo jedno w dzień dobry pytamy słuchamy nowy dom właściwie w klubach w dobrych ofert oni dbali o możliwie dokładnie w, bo ja odniosłem takie wrażenie że taka teoria, bo o nim mówi Jarek to taki łatwiej, że użycie wymagać córką, która ma 7 lat, która gra ułożyła, że byłem później zaczęła gadać brzmienie było teraz próbuje on wie pani powie jak modne, ale i dniom porozumienia Jaya świetnie dniom gadam na temat Egiptu jakiś jej przydomek i t d. tak dalej czytamy jedziemy pociągiem czytamy w obie ich cudownie dobry pomysł świetny kompakt jest gorzej oczywiście Antoni Popiel, ale to jak dobro i z nim dziękuję bardzo, ale dla nas znaczy, że wymiar tego problemu szczudlarze i prezydenta czytamy też i t d . to jest to zwalnia pewniak jest taka sytuacja, w której prezes Air za żonę często trudno by tak to znaczy, że jak jest się gada w Egipcie to jest pani przyjemnie tak rozumiem, że na naczelnego Kuriera moc mienie chodzi o to jak latamy po polach idziemy na jezioro, gdy wchodzimy WTO drzewo czytamy książki logiki i t d. by szybko kraj a, a potem jest jak długo, lecz on tak a kiedy jest nie ukryje na podstawie tej rozmowy, którą usłyszałem po ptokach Boże nie wiem co robię dobrze nam rozumiem, że po dziecku widać czy chce brać w tym młodzież chce brać w tym udział znaczy, że środowa zachwytom nad Dunajcem, a netto to jest kontakt z Mroczy 6 LO no tak nie jest to chyba tutaj to chyba tutaj nie ma nigdzie nie ma sporu ma wrażenie bardzo dziękuję panu Robertowi, bo ZUS pani opowiadała o takiej o takiej faktury z widzem Bernarda z mitem, że tak zdobywa życia codziennego natomiast ci natomiast rozumiem, że był kontakt z dzieckiem buduje się w jeśli ktoś udaje lotów w każdej sytuacji walczyć w każdej po podstawowych stworzą fajny spacery bieganie po lesie o to jest podstawa to na co dzień możesz go do tego do władzy skoro wtedy było fajnie tylko raz zrób coś co niestety z nadziejami, że to jest coś tak, że kontakt się teksty trochę w życiu codziennym buduje, więc wżyciu codziennym jest także teraz trochę łatwiej raz ostro trudniej jest trochę rozumiem, że kłopotem może być sytuacja, kiedy kontakt jest wyłącznie takim kontaktem zabawowym Tacho, czyli jedyna sytuacja, w której jesteśmy razem tę sytuację, kiedy razem się bawimy to coś w zakładach była też tak rozumiem, że rozwój wyczerpuje zaniepokojonych określenie, że drużyna wsłuchać się zmagać z córką 7 lat temu to tak jakby jednak było tam jakiś problem nie da się pojawią na to rozejrzyj ich tylko ktoś się z takich pytanie co się martwili czy to jest zarazem, że trudno jest usłyszeć może co taktyki kontakcie radiowym, z czym się martwi was próbujmy tego, by jeszcze iść jeszcze dalej zastanawia się nad kwestią taką, ponieważ w dzieci nieraz komunikują rozmaite swoje życzenia, żeby nie powiedzieć, że rozmaite swoje roszczenia, bo myślę, że to może być takie zmaganie się z 7 lat korzysta nie tylko szyby startowe dla zapewnienia trochę nie próbuje jakoś tam jak najprościej nazwać nazwać sytuację, która na myśli, bo zostaną też jest pani blogu znalazł taką radę, żeby zamiast szeregu zakazów nakazów formułować prośby informacji decyzja o pobyt w Lesznie co bardzo się spodobało no i w Wiśle nie wiem jak to miało wyglądać w praktyce, że pani zachęca, żeby wychować go nieposłuszeństwo nieposłuszeństwa Mariusz samodzielnego myślenia o bojach jak w PIT taka sytuacja się, że ten trochę zdaniem są wszyscy sprawę, że mają rolą jako rodzica nie jest to, żeby dziecko cały czas był obszerniejszy za każdym razem nie pytała co ma zrobić tylko o to, żeby umiała samodzielnie w dorosłe życie sam poradzić samodzielnie podejmować decyzje w Libanie takie standardowe takie były tradycyjne wychowanie polega na tym żeby, że dziecko ma taką wewnętrzną czy wewnętrzne zasady żeby, kiedy rodzice nie ma w pobliżu zachowywał się w sposób taki mniej więcej Grodziec było tylko życie zgred nie jest takie proste jest bardziej skomplikowane samo znajomość zasad nie wystarcza, bo większość sytuacji naszych życiowych, których podejmujemy różne decyzje to są sytuacje, które decydujemy w jaki sposób nasze różne wartości zasady pragnienia i t d. jakoś ze sobą w równowadze tak nie wiem utrzymać połączyć, które są ważniejsze, z którymi się kierować w danym momencie znajomość zasad nie wystarcza nie jesteś także, gdy rodzic może z góry przewidzieć jej wytłumaczyć dziecku wszystkie sytuacje życiowe, których spotkają mnie to co za każdym razem to jest inna nowa sytuacja jest oczywiście z tym, że byłoby jednocześnie istnieje cała w całą pulę sytuacji, które nie są przewidywane są np. program w pani, jeżeli jeżeliby po raz pierwszy wypuszczam dziecko na szyby poszło samo do szkoły np. mamy doprowadza do tej pory na to chciałbym, żeby ta trasa do szkoły odbywała się wg reguł bezpiecznego dojścia do szkoły, żeby od razu umiejętność w nim to nie jest zasada tak jak umiem zadbać o swoje bezpieczeństwo umiem przejść przez ulica wiem jak przejść przez ulicę, żeby to było bezpieczne to jest umiejętność zwyciężyć trzeba nauczyć nic co się via Veneto jest trochę także my zapominamy, że w życiu naszym bardzo dużo rzeczy jest właśnie umiejętnościami to ja bym taki przykład podała że, jakbym chciał komuś wytłumaczyć słowami jak się jeździ na rowerze prawda to zwierzę retro jest walutą wyćwiczyć mówi z wieloma rzeczami takimi, które my jako rodzice jest każdy z nich jest z w relacjach z dziećmi jest także dziecko potrzebuje pewne rzeczy wyćwiczyć, owszem, najpier w przy naszym wsparciu, ale generalnie no tak, żeby on to umiał zrobić nie tak, żeby się słuchało przyznają, że w gruncie rzeczy nie były to nieposłuszeństwo w tej formule dochodowej za nieposłuszeństwo jest synonimem samodzielność po prostu trochę też synonimem tego, że czasami spotykamy się z takimi sytuacjami, kiedy trzeba powiedzieć nie nie chcę tego zrobić nie zgadza się z tym to nie jest dla mnie Okaj to nie jest dla mnie w porządku z dziećmi często taki kłopot, że kiedy myśli nastawione głównie na to, że dziecko musi umieć mówić tak zgadzać się wsłuchać się to przychodzi taki moment, kiedy np. inne dzieci zaczynają grać rolę w jego życiu i ona ma dobrze opracowane to jak mówić taki się zgadzać ja dużo gorzej ma opracowany muzycznie i często nie potrafi tego zrobić i wtedy rodzice są bardzo zaskoczeni mówią, że to zupełnie jak z niej dziecko w ogóle, a ono dalej robić to samo, czego rodzice nauczyli, czyli się słuchać tylko teraz już nie słucha się rodziców rozkłada się pojawią grupa rówieśnicza to w takim razie niech zabrzmi jeszcze jeszcze jedno nagranie zabrzmiały dźwięki wróżką w pierwszej części to była szkoła z Polski druga była szkoła niemiecka wydają się, że nie było wielkiej różnicy przypomnę, że nasz gość jest dziś pani Agnieszka Staroń psycholog dziecięcy telefon 224444044 zapraszamy do rozmowy o słuchaniu dzieci właśnie, bo ten moment, kiedy się pojawia jako grupa odniesienia grupa rówieśnicza to ten moment, kiedy dziecko idzie do szkoły 1 z tego przejawów mowy już nie wyciąga, choć jest szczególnie wśród gości, zmieniając jest to, że zaczną używać słów zwrotów też rozmaitych obyczajów, które co właściwe dla środowiska szkolnego dość blisko uczniów, którzy widzieli w zgodzie do przedszkola w latach obrotomierz 6 Hiszpania ważenie idzie także, ale teraz większość ze stwierdzeniami nie były w przedszkolu jak też nie miała żadnych aktów prawnych do zalet chmury, ale mówi się go od takiej gwary uczniowskiej to tylko 2 chodzi o to jak na to reagować godzi się nagle się gwary taką ścieżką dołączymy domagać się w oczy uczy, że istnieją rozmaite style polszczyzny w związku z tym stolica nie rozmawiać z innymi jest językiem jest mi rówieśnikami z tobą zależą od czego to wiązać z zależą od czego nam od tego na czym nam zależy obok pani prezydent, że niezależna kontakty z dzieckiem to trochę jak słucham jego tonie skupia się nad tym jakich używa słów tylko jako treść chce przekazać teraz tak jak zależy mi na Opolszczyźnie to mogę próbować dziecko poprawiać korygować testy to denerwujące tak dorośli też tylko bardzo nie lubią niechby w, a mogę po prostu mówić do niego po polsku i naszych rozwiązań z jakiej uważam, że jakoś tam nie wiem, dlaczego jestem przekonana, że sposób uważam, że w warto mówić, ale też nie miałam poczucie, że dziś naprawdę są inteligentnymi ludźmi jak słyszał różne wzorce języka taki szkolny taki domowy i taki, który jeśli nie jak się tam bardziej oficjalnych to co ty dzieci nie mają żadnego kłopotu z przełączaniem się między tymi wzorcami nas trochę jak mamy taką sytuację dzieci wielojęzycznych, których nie wiem ojciec mówił w 1 języku matka mówi drugi ma w szkole się mówić jeszcze 1 języku to niemal kompletnie kłopotu z tym, żeby się między tymi językami poruszać jak kiedyś jednak dochodzi do tego momentu, że potem bierze, że dorośli zaczną mówić, że ograniczają się do takiego osła swojego jak mówi zachowali lektur i przesłać oficjalne mówią językiem jawnie prywatnym, ale to my trochę się poczucie, że to jest tak tak, że nas język ma funkcję komunikacyjną po pierwsze, głównie tak czy spod coś się nie mogli porozumieć to jest 1 rzecz, która kość stażysta nieważność, a druga jest taka, że język jest, że nawet choinki z jazzem związane z funkcją reprezentacyjną wśród kobiet Lotos może niektórzy wolą się taka tu prezentować się też czasami używam takiego języka używają nastolatki jak rozmawiam z nastolatkiem, ale taki zdarza się dlatego, że jeżeli do kogoś, mówi że w jego języku to on widzi, że raz słyszy to co do niego mówię zadzwoń do nas pan Robert samochodów halo wiele mam nadzieję, że z zestawem głośnomówiącym bar obok, których w surowych Williama dodali takie pytanie nie wiem czy pani robi to odbija je kilka drobnych, ale trochę trudne moim zdaniem odbije w komunikowaniu się bowiem w Lubaniu podatnika nie powiedzieć z Czechami w latach Waldemar Pawlak 2 jako winegret, aby byłyby to nie odda Robak, ale jeśli pani Maria del Campo pogrzebali dużo dużo ode mnie, bo było czyli, jakbym miał chyba problem, bo już na PL trener nie na temat, ale Bolek musieliby posiadać palić bardzo konkretnie barbet takich lokali daje mądra i przemyślane odpowiedzi, aby jednak Piotr, która wydaje mi czegoś Rudna koło w komunikowaniu się przydarzyło się o szczególnie dziękuję bardzo pozdrawiam gotowanie to co tu przed chwilą mówiliśmy, bo to wychodzi jak sądzę o takich o takich, zakładając akceptację słuchacza nie o tak tak myślę, że po po pewnym atutem jest to Kacper zachowali dotknąć chętnym to też pokazuje taką w swą funkcję komunikacji, która jest obecna, kiedy ze sobą rozmawiamy tak bezpośredni sposób nie da na żywo w albo nawet rozmawiałem są przez telefon też tak jest, że jeżeli 2 osoby ze sobą rozmawiają to jest taka funkcja komunikacji, która jest sprawdzamy co ta druga strona miała na myśli czy dobrze byśmy zrozumieli czy to co powiedziała mi zostało przez drugą stronę odebrany zgodnie z moją intencją w 2 poza tym, że przekazujemy jakąś treść tak powiedziałabym jednorazowo to zazwyczaj w komunikacji w procesie komunikacji z winy nadmiar treści, które służy właśnie do tego, żeby sprawdzić czy osoby się dobrze rozumieją z kim jest, że to jest taki moment, w którym jak rozmawiam z kimś, bo ktoś rozmawia ze mną ja nie do końca jestem pewna czy to osoba miała na myśli albo z drugiej strony to wtedy możemy sprawić, że w wodzie czy słuchaczy to teraz nie rozumiem czy też zgodziła się cieszę nie zgodziła czy to ci pasuje czy nie pasuje czy mogą być to powiedzieć jeszcze raz jest taka możliwość wstydzą się z kolei komunikuje się w nich aż mnie falujące przyszło pytanie czy jest blisko 3 czteroletnie czy cofamy się odnaleźć to zabieganie cofamy się do do czego jeszcze przed szkolnego etapu zadaje kłopotliwe trudne pytanie czy należy odpowiedzieć szczerze czy wymijając należy odpowiedzieć szczerze zgodnie z prawdą, a w taki sposób, żeby dziecko było w stanie zrozumieć, ale nikt nie ma też żadnego problemu, żeby powiedzieć słuchaj to jest trudne pytania potrzebuje się zastanowić poszukajmy nań odpowiedzi z MEN nie ma takiego, ale o konieczności, żeby to na to pytanie Pisz natychmiast sekundzie Mińska to mieć gotową odpowiedź można można się zastanowić na razie my też, że to, że to jakieś pytanie jest trudne dla nas to trochę świadczy o naszych oczach innych najczęściej pewnych obszarach tabu, które tak są dla nas trudne dziecka nie ma trudnych pytań są pytania, które interesują to dorosły ma także, że niektóre pytania z utrudnia dziecku odpowiadać no tak, że mogę dodać, że znają rodzi zwierzył mi się, że odkrył że po pierwsze, należy odpowiedzieć precyzyjnie wtedy zacznie rozwijać, jeżeli uciekł uważa, że dziecko traci zainteresowanie dość gadania odpowiednie potrzebuje 1 konkretnej odpowiedzi na jedno konkretne pytanie czasem też warto sprawdzić co zyskamy na myśli, bo zdarza się, że z pytania dziecka rodzice budują w głowie całą historię chodziło o coś zupełnie inne kapele procesu w ogóle to dorzuca pytanie, które zostało zabrane przez 5 latka, który bardzo smakowite oczywiście, dlaczego dorośli uczą dzieci ładnie mówić sami używają przy dzieciach przekleństw to jest bardzo rozwija ja bym powiedziała dziecku tryb zadatki pytanie, że też czasu nad tym zastanawiam, ale po prostu inna jedno, ponieważ brzmiały wręcz z tych szkół do interesu, żeby im k Th klasyk sytuacji rodzinnej wsi, choć część tej po tym, pytaniu jedno prowadzi sprawę to dla mnie to pytanie to nie do końca pytanie tak, ale to nasze życie tak to jest dla nas lekcja dziecka, że dziecko to zauważyło może mówić o tym, że tego nie rozumie, że to jest dla niego trudne misje, że mogłabym powiedzieć na przerwę się także rozum, że ta może być trudne dla dziecka jak widzi jak dorośli mówią, a dorośli tak nie pozwalają mówić jak jak sami mówią i co, że to nie jest do końca pytanie o to dlaczego i wyjaśnienie w pani Halina Peta mówi pani, że trzeba uczyć dzieci mówić nie, ale co, kiedy dziecko pływanie n p . nie pójdą do szkoły w PIT jam jest to sprawdzał państ w pytała co się dzieje jak jest powód dzieci chodzą do szkoły najczęściej nawet wtedy, kiedy jestem tam bardzo trudne dziecko, które mówi nie pójdę do szkoły naprawdę zazwyczaj ma bardzo poważny powód, chociaż ten powód może być taki, że wczoraj się zdarzyło coś bardzo przykre to jak dziecko tym pomógł jej przegadać to toną mówi to teraz już pogadają powiedziała mi po i pójdę w nie, ale no tak myślę, że to jest pytanie, które warto usłyszeć w 2 to tak taka informacja, którą warto usłyszeć w, a proszę powiedzieć, bo my właśnie turystyka sytuacji rodziny jest taka, że dziecko chodził do szkoły i zabiegane rodzic ma poczucie, że należałoby podtrzymać jakąś taką tt Beate Gauss komunikacji z pozoru komunikacji w związku z tym zadaję pytanie co w szkole, zwłaszcza że dziecko jest bardzo małe to odpowiada nic albo w porządku warto też trochę pytanie typu jak ja się spotykam znajomych, którym się nie widział od 3 lat, żeby tracą ciebie słychać w Polsce od partnerki to też nie jest pytanie, w którym naprawdę każdy z faktury zadaje interesuje się tym co mnie słychać dorośli też to wiedzą, ale czy biorąc pod uwagę, że jednak większość myśli większość naszych słuchaczy być może wodnych w Polsce te nie są rodzicami na cały etat tylko łączą pracę zawodową i termin wizyty w ważnej trudny może być rodzicem to sądzi pani, że nie sposób w jaki żeby uniknąć takich taki pozorny komunikacji w stylu właśnie co z kolei nic tak można powiedzieć, że życie widza czy dobry co ciebie wyrośnie czujesz, a co masz teraz hotel, ale jest chyba taki moment to jest w ogóle to, że te pytania, które ja mówię po pierwsze, dotyczą tego co tu i teraz dzieli między rodzicem dzieckiem ani tego co się działo godzina 23 g, a po drugie, dotyczą tego, że rodzic jest otwarty na to, że dziecko powie o tym co zdanie o ważnych, a nie powie o szkole bardzo dużo dzieci tak marzeń wychodzą ze szkoły te nie chcą gadać szkole w one chcą np. gadać Niewiem o PIT SA o książkach obaj SA, ale chyba jest tak, choć chcę pójść na spacerze, choć taki moment kiedy Adam jest emisja nazywa się fachowo lip SK przeobraża się już nie z dzieckiem, ale jeszcze tak naprawdę nie jest dorosłe mu i chyba jednak jest taka wtedy częsta, mówi że całkowicie bez wyjątków powszechna zasada zostawić dziecko chętnie nie mówi Bożek zaczną zakładać, że to jest gnać to jest forma zaznaczania to jest moje życie nie wiem to zależy trochę co życzmy sobie wcześniej wypracowali trochę się teza dos tak ten okres takie dorastają przez okres, kiedy zbieramy efekty tego co było wcześniej, więc właśnie się wcześniej dziecko mówiła myśmy nie słyszeli albo to co dziecko mówiło było niewygodne nie podobało mówi nam się pokazywaliśmy dziecku, że tak nie można w ten sposób nie można mów do mnie co innego tego nie chce wiedzieć tego nie chce słyszeć nie każde dziecko w wieku nastoletnim ma na to taka strategia to jak ten nie chce słyszeć tego co raczej chcę powiedzieć co jest nie powiem nic im inż. Stefan ze słuchania, czyli jak to nie bez łaski natomiast myślę, że dziecko, które ma taki, że możliwość otwartej komunikacji, czyli widzi ze strony dorosłych korzenie są też płacić to dorosły słyszy to samo mówi, czyli to niepokojące wtedy już właśnie zbieramy to, co kot to co wypracowali sobie wypracować przez ostatnie kilkanaście lat to jest bardzo wesoła puenta ale, ale rodzice bardzo dziękuję za rozmowę naszym gościem rodziny z estońską, licząc dziękuję bardzo dziękuję bardzo na zakończenie posłuchamy kompozycji Eugeniusza Rudnika pod wiele mówiącym tytułem nie wierz młodzieży na wieżę tworzyły Eugeniusza Rudnika, gdyby z powodu nam wciąż towarzyszą one, dlaczego to o tym w przyszłości tymczasem po mieście audycję przygotował mnie to strzelecki realizował Karol Kowalewicz już z państwem żegnam mówi Jerzy Sosnowski oraz film Zobacz ile to kosztem, ponieważ do refleksji rozmowa o roli dotyku w naszym
Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: SALON: NASŁUCHIWANIE (JERZY SOSNOWSKI)

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 40% rabatu w jesiennej promocji. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA