REKLAMA

Czy polscy nauczyciele potrzebują wsparcia? O Szkole Edukacji rozmawiają Katarzyna Znaniecka-Vogt, Aleksander Pawlicki i Jakub Janiszewski

Połączenie
Data emisji:
2017-03-17 14:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
24:29 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
tłumaczenie jest Lublin Olsztyn Igor w 146 Jakub Janiszewski przy mikrofonie ze mną studia goście Katarzyna zna niecka vox dzień dobry trener Aleksander Pawlicki Unia Rędziny obraz oboje ze szkoły edukacji szkoła edukacji aż dziwne pojęcie zachęcał teologia szkoła edukacja co dochodzi, gdy mieliśmy zresztą problem z tą nazwą nie próbowaliśmy znaleźć nazwę na taki pomysł, który na ideę kształcenia nauczycieli oni nową ideę kształcenia nauczycieli w nowym modelu i Rozwiń » szukaliśmy takich naz w, które były beton same wyjaśniała no i okazało się, że jednak o edukację znam najbliższa najbardziej zrozumiała dla naszych partnerów i dla nauczycieli dla studentów, a tak naprawdę to jest taka idea kształcenia nauczycieli przyszłych nauczycieli w sposób nowatorski nowatorski w tym sensie, że przez praktykę, bo my uczymy naszych studentów w ten sposób, że oni po prostu spędzają czas w szkole rano każdego dnia idą do szkoły spędzają tam 5 godzin, a potem wracają do szkoły edukacji, gdzie spotykają wykładowców rozmawiają teorii, ale także wzmagają swoich doświadczeniach tak przeszliśmy do Meritum, a rzecz dotyczy koncepcji w ogóle kształcenia podyplomowego nauczycieli to jest zasadzie, że 3 będącą sednem sprawy, bo nie ma tak, że w rozmawiamy ostatnio sporo edukacji doznajemy życia wtórnych i mówimy o tym jak uczynić tylko mówimy o tym, jakimi szkoły jak podzielić system jak my jako mieszankę szkoła w gruncie rzeczy są wszystko sprawą drugorzędną pierwszorzędną jest właśnie ta kwestia będzie wyglądała relacja nauczyciel uczeń jak ten nauczyciel będzie z samego siebie postrzegał jako Kongo w, z czym w zasadzie przychodzą do władz wasi studenci faszyzm i czego oni nie wiedzą, czego nie rozumieją, jaki stan mentalny i intelektualny takiego człowieka, który kończy szkołę i myśli, że zostanie za chwilę nauczycielami Ciastoń starych w przyzwyczailiśmy się w szkole edukacji, że wahamy się już inaczej nie mamy badań i ponieważ nie lubiliśmy na tej grupie jest akurat w tej chwili takich badań dotyczących tego, z czym oni przychodzą od razu jestem pełen wahań, bo nie wiem czy z tym każdy z osobna, ale w zaryzykowałem taki pogląd, który już o sobie, że jest to generalnie prawdziwy mianowicie przychodzą z tym, z czym i jak np. jako wykładowca w tej szkole tam przychodzę, a mianowicie przychodzą ze swoją starą szkołą w głowie, a ja też przychody ze swoją starą szkołą w głowie i to jest z tym, że wierni z aresztu z DC niestety Onet PL orzeczenia są rozmaite, ale z tą pewnością jest także dobrze jest być świadomym tych doświadczeń i zmierzyć z takim wyzwaniem i myślę sobie, że zarówno nasi studenci jak ja jako nauczyciel, jaki pewnie wszyscy nauczyciele świadomi tego, że mają jakiegoś swojego nauczyciela w głowie z takim wyzwaniem będzie musiał zmierzyć mianowicie że, zanim czegoś zaczniemy się uczyć wpier w musimy się czegoś oduczyć ich baz dorosły i w ogóle jest także i najpierw muszą rozmaitych rzeczy odłączyć Bębenek jest trochę rozmaitych rzeczy odłączamy i ten proces w istocie rzeczy właśnie kończy ja cały czas pracuje też z kolegą nauczycieli cały czas rozmaitych rzeczy się ludziom, że on ma to miejsce uciesze nowych rzeczy i przychodzą z tym, czego mają się oduczyć ze swoim Starym szkołami i nie muszą pokusiła, żeby trochę opowiedzieć o tym, czego oni oczekują, bo my z rozmów z nimi trochę wiemy mamy Aśka studentka matematyki, która mówi o tym, że to, że ona uwielbia matematykę i drożyzna ułamki i inni geometrię to nie znaczy jeszcze, że sama ją dobrze rozumie to wcale nie znaczy, że będzie umiała nauczyć tego innych i w związku z tym ona szuka sposobów jak te swoje pasje i zamiłowania itp przełożyć na metody pracy, które pozwolą zarazić dzieci tą pasją albo przynajmniej nauczyć ich tego druga nasza studentka polonistka mówi o tym, że ona pracowała przez chwilę szkole i myślała, że nie będzie musiała zajmować się wychowaniem, że po prostu będzie dzieci uczyć polskiego, a wychowanie trzeba po prostu będzie się toczyło OJ, nie interesuje i naprawdę ona po prostu nie chce w to wchodzić nie jest też do tego żaden sposób przygotowano zderzyła się rzeczywistością szkolną, w której się nagle okazało, że ma takie także problemy wychowawcze, że sprawa relacji z uczniami to sprawa zasadnicza i w związku z tym szukała miejsca, które będzie mogła się na ten temat czegoś więcej dowiedzieć doświadczyć o tym, rozmawiać dyskutować pani powiedziała na samym początku, przedstawiając szkoły edukacji, że staracie się uczyć nowych w nowy sposób nowymi metodami co to właściwie jest to znaczy nowe w edukacji dzisiaj w w bardzo na prawdach co to jest nowy w edukacji dzisiaj nowe edukacji dzisiaj myślę sobie to jest po pierwsze na pewno nie oznacza Pogoni za modą albo jest kilka takich chwytliwych haseł i szkoły ganiają za rozmaitymi medium modami stąd też domowe, które nie są dobrze osadzone w badaniach na przelot po np. taką część taką mogą i takim słowem kluczem, który chciałoby się powiedzieć, kiedy więcej zamykanie socjalizmu dydaktyka, a my coraz więcej wiemy na temat tego co się dzieje naszych głowach, kiedy się uczymy ranny, ale nie jestem pewien czy wszystko na ten temat się orzeka w tej chwili Huty im wszystko to co wprowadzać do szkół pod tym hasłem to jest rzeczywiście dobrze osadzony w badaniach z różnych powodów już chciała chodzić już szczegóły, ale takich mógł edukacyjnych jest dużo tymczasem cała sztuka moim zdaniem polega na tym, żeby jak powiada pismo wyciąga ze skarbca rzeczy starej nazwy i niekiedy stan rzeczy bardzo dobrze też się sprawdzają, gdybym miał powiedzieć co to znaczy nowe w dzisiejszej sytuacji to przede wszystkim polega to nie na doborze jakiś Bóg wie jakich rewolucyjnych metod tę metodę niekoniecznie muszą być rewolucyjne, ale raczej nowe polega na tym, żeby dostrzec, że nie pracujemy już z klasą jako taką, jaką pracujemy z 2 grupami w tej klasie bardzo często z pojedynczymi dziećmi i że w związku z tym my powinniśmy nowego skarbca rozmaitych starych nowych metod wyciągać te, które są adekwatne do potrzeb tych konkretnych dzieci na tej konkretnej lekcji w tej konkretnej sytuacji i na tym polega cała sztuka, a on a zatem gdy powiedział na czym ma polegać nowoczesne kształcenie to ono przede wszystkim powinno polegać na tym, żeby nauczyciel bardzo pilnie obserwował to co dzieje się w kasie to co dzieje się z dziećmi w AM i dostosowywał do tego metody natomiast nie należy sądzić, że znajdziemy jakąś sztuczkę albo jakiś wytrych, który pozwoli nam poprowadzić dobrze każdą lekcję albo dotrzeć do wszystkich dzieci za 1 zamachem nie ma takiego wydruku nie jest nią na urodę zatyka nie są nimi nowoczesne metody nauczania w sensie nie wiem multimedialnych tablic albo tabletów to wszystko się przydaje, ale równocześnie innemu obserwatorowi, kiedy pana słucham to mam takie wrażenie, że jednak jest gigantyczna zmiana między tym czym była szkoła, choć bez mojego doświadczenia czy szkoła lat osiemdziesiątych dziewięćdziesiątych, o czym jest dziś liczymy, że w ogóle się proces uczenia zdobywania wiedzy prawda w jej to jest zasadnicza zmiana, że jednak nie było kiedyś internetu teraz jest łatwość dotarcia do informacji zmienia wszystko zaszczyty zmienia jak rozumiem konieczność choćby zapamiętywania pewnych rzeczy ja pamiętam szkołę jako nośników koszmarną pamięciowe 10 wkurzał tysiące definicji, które się potem nic nie wie nic nic nie zostawało w UE, ale trzeba było ich zresztą, że trzeba powiedzieć elementem tej pilnej obserwacji nauczycielskiej jest świadomość tego co nazywamy wiedzą uprzednią ucznia to znaczy świadomość tego ludzie nie przychodzi do szkoły jako punkt tabula rasa nowa, a my jesteśmy ekspertami biblioteką nie on najczęściej przychodzi jakiś biblioteki to biblioteką mogą być rodzice to biblioteką jest internet bibliotekom bywają jakieś kanały tematyczne telewizji Jan całkiem sporo rozmaitych rzeczach wiem jesteś osobą, która intensywnie doświadczać świata i elementem tej pilnej obserwacji jest także uświadomić sobie co uczeń żyje maksymalnie wykorzystywać w tym sensie ten wątek rzeczywiście się zmienia, że uczniowie wbrew pozorom i wbrew temu nikt się słyszy, więc coraz więcej źródeł wiedzy z więcej niż tylko szkoła i oni wiedzą całkiem sporą, chociaż nie zawsze dokładnie to, czego my szukamy graczy nie brakuje wśród klas nauczycieli rozmaitych sfrustrowanych osób, które martwią się tym, że uczniowie nie czytali książek kronik czytali w dzieciństwie, ale zarazem oni nie czytali tych książek, które czytały te dzieci właśnie, że o zgodę zresztą próbujemy też uczyć w naszej szkole edukacji to znaczy właśnie takiego, ale przede wszystkim nękać inne elementy istotne nasz obraz jest modelowanie znaczy ludzie, którzy pracują już element edukacji wykładowcy torze mentorzy są osoby, które po pierwsze, wszystkie uczyły w szkole trzymam nie mam takiej sytuacji jest teoretyk, który opowiadał o tym jak można dobrze uczyć w szkole, ale tej szkoły nie widział na oczy tutaj Aleksander siedząca obok uczeni bardzo wielu naszych wykładowców uczy nadal, a Jeślinie to spędziło wystarczająco dużo czasu w szkole czy wiesz jak ona wygląda co więcej wierzymy, że modelowanie znaczy wierzymy w to, że nie opowiadamy o tym, że pracuje się w jaki sposób, ale sami tego nie robimy rzeczy tylko nasze zajęcia w szkole edukacja odbywa się taki sposób jak sobie wyobrażamy, że ten student potem ma pracować ze swoim uczniem zresztą on toreb natychmiast, ponieważ studenci nasi jak powiedziałam każdego dnia idą do szkoły przechodzą przez wszystkie szkoły, czyli podstawówki gimnazja licea spędzają tam mniej więcej 10 tygodni i prowadzą własne lekcje pod opieką mentorów, czyli nauczycieli, którzy pracują z tą klasą, ale także pod opieką Tudorów i robią lekcje, które są zaprojektowane wg tego, czego nauczyli się szkole edukacji, a potem mogą wrócić do świadczeń będzie dobrze słyszałem ten teoria nam się kompletnie nie sprawdziła spróbowałem tego na lekcji to nie wychodzi jak mogę zrobić mi to weszło, więc ten praktyczny aspekt nauki w szkole edukacji wydają się bardzo istotne i też takie aspekty sposobie wspierania bo jakby ten system polegający na tym, że nasi studenci przychodzą mają swoich torów możemy rozmawiać o tym, czego doświadczają w szkole jest coś co też modeluje idealną sytuacją szkolną to znaczy taką, w której nauczyciele nie zamykają się w swojej klasie tylko mogą liczyć na to nie wstydzą się swoich błędów, bo popełniałem błędy i test i mogę chodzić często nasze lekcje są pasmem porażek, ale pieczątką polega na tym, że możemy pójść i porozmawiać z kimś jest w ogólnopolskim w pokoju nauczycielskim poradzić się znaleźć pomoc to się dzieje w szkole edukacji, kiedy można stosować proszę porozmawiać także o tym co się nie udało i o tym co się udało podczas mojej ostatniej lekcji w szkole i dużo było, żeby nasi studenci wyszli ze szkół edukacji, marząc o takich szkoleń na co dzień to znaczy szkole, do której idzie się także o to, żeby porozmawiać z kolegami o tym jak uczyć lepiej i powiedzieć trochę o tym co się nie udało trochę o tym co jest w porządku 1417 za chwilę wrócimy do rozmowy z 1425 Jakub Janiszewski przy mikrofonie żoną studiu Katarzyna Maniewska wok oraz Aleksander Pawlicki oboje ze szkoły edukacji czym jest szkoła edukacji od strony instytucjonalnej pytam się może uczyć, że już powiedzieliśmy, że to jest szkoła adresowaną dla nauczycieli tak, żeby usprawnić ten proces edukacji ułatwić im powiedzie odpowiedzenia sobie na pytanie jak uczyć jakimś nauczycielem to bolesne, więc jak to jest zorganizowane co to za instytucja ta się to może liczyć szkoła edukacji założyła polsko-amerykańska Fundacja wolności i Uniwersytet warszawski i jest to oferta na studiach podyplomowych, ale tak dziwne dlatego, że to są studia dzienne, bo tak naprawdę nie da się nauczyć praktyki i inni tak jak prowadzić zajęcia w szkole WINB, więc są to roczne dzienne studia podyplomowe w tej chwili zapraszamy matematyków lub polonistów, bo takich nauczycieli chcemy kształcić jest to oferta dla magistrów, którzy chcą zostać nauczycielami, ale także Press oferta dla nauczycieli, którzy już pracują niewiele lat i czują właśnie zetknęli się różnymi wyzwaniami w szkole, z którymi sobie nie radzą i do których nie byli przygotowani w tej chwili studia są bezpłatne, więc jest to sytuacja wyjątkowa, a ponieważ polsko-amerykańska Fundacja wolności bardzo też wspiera społeczności małych miejscowości to jest też oferta stypendialna w związku z tym rejs jest pełna pula stypendiów 2000 zł miesięcznie oto, żeby móc tutaj przez rok bardzo dobrze przygotować się do tej bardzo ważnej roli, dlatego że tak naprawdę się rano jest w szkole po południu na uczelni to czasu na prace nie pozostaje czy rozumiem, że trzeba się poświęcić ten rok przeznaczyć na edukację właśnie ładnie a o czym marzyli poczucie, że to w jaki sposób się w Polsce czy nauczycieli na oczyszczenie mają zajęcia z dydaktyki jakoś jednak odstaje od ich potrzeb to właśnie, dlatego że że jest taki rozzie w między oczekiwaniami, a możliwościami w ogóle powstała szkoła edukacji i pewnie trochę tak jak nie chciałbym teraz oceniać wszystkich możliwych programu kształcenia nauczycieli normalnych uniwersytetach, ale nocą przez taki przeszedłem kończąc swoje studia na nic to właśnie w myśl o umorzenie w grudniu ogólnie wykonane nie ma takiego poczucia, żebym wysłała wiele nauczyć, żeby wyszedł najlepiej przygotowany i myślę sobie, że to wynika z kilku rzeczy trochę rzeczywiście z tego, jaka jest relacja pomiędzy przygotowanie do zawodu nauczyciela na takie regularnych studiach kierunkowych i taktyką tych doświadczeń praktycznych jest tak dużo, że w gruncie rzeczy wszystko to, czego uczymy się na pedagogice czy na psychologii tak dalej wydaje nam się po prostu czystą teorią to jest jakby 1 element drugi element jest taki, że jest sporo rozmaitych teorii związanej właśnie z kwestiami dydaktycznymi, a on natomiast wydaje się, że brakuje bardzo ważnego elementu takiego by od, którego pan nawet zaczął naszą audycję, gdy pan powiedział o relacji pomiędzy uczniem, a nauczycielem Otóż, gdyby przyjrzeć się rozmaitym badaniom dotyczącym tego jak w ogóle my nauczyciele w Polsce jesteśmy przygotowani to okazuje się, że jeżeli chodzi o takie kompetencje związane właśnie z dydaktyką albo z wiedzą merytoryczną to są przedmiotu to naprawdę jesteśmy całkiem nieźle natomiast, jeżeli chodzi o kwestie budowania relacji komunikowania się to nie jest najlepiej być może ulegamy pewnemu złudzeniu za co jestem nieźle radzimy, bo być może na tle ogółu społeczeństwa choćby przez to, że chodzi nie ustanie rozmaite relacje i tak relatywnie nieźle, ale zdecydowanie nie tak dobrze jak tego wymaga praca w szkole i ten fragment związany z budowaniem relacji z uważnym słuchaniem z obserwowaniem z komunikowaniem się n p . w sposób taki nie przemoc owe i t d . tak dalej, a zatem właśnie zbudowanie relacji czy to z rodzicem czy to z dzieckiem w drodze wydzielenia z nauczycielami to jest taki element, którego nie uczymy się najczęściej na studiach tradycyjny tradycyjnie pojętych studiów nauczycielskich nie uczymy się i pewnie też nie bardzo mamy tam wielu okazji do tego, żeby się uczyć, chociaż od biedy można, by się wrażenie pamiętam takich zajęć z mojej rozmowie z Anglii z czasów, gdy ja się przygotowywałem klientów związane ze zdobyczą naszych mentorów mentorzy to są nauczyciele w szkołach warszawskich, do których trafiają nasi studenci, którzy po prostu pozwalają im w czasie swoich lekcji prowadzić fragmenty lekcja potem sale lekcyjne Asi mentorzy to są nauczyciele, ale doświadczeni nauczyciele którzy, obserwując rozwój naszych studentów mówią, że tego właśnie brakowało to znaczy, że brakowało im takiej po pierwsze, opieki kogoś, kto wykonuje ten zawód po drugie, takiej możliwości przeprowadzenia lekcji potem dostanie informacji zwrotnej o tej lekcji, a zatem takiego przygotowania do lekcji wspólnego, gdzie mentor siada razem ze studentami tutora w szkole edukacji 1 ze studentem i planują co się ma wydarzyć, jakie są cele tej lekcji jak selekcja ma przebiegać i bardzo mówią dużo na ten temat mentorzy, że dla nich po prostu zazdroszczą po prostu zazdroszczą naszym studentom tego, że ani nie mieli takich możliwości byśmy się trochę uczyli w Ameryce w naszym partnerem w tym przedsięwzięciu jest dzisiaj z kolei z Allanem niedosyt jest najlepsza szkoła dla nauczycieli nie jest Stanach i Nowym Jorku oglądaliśmy jak oni tam robią przy tym, żeby to było jasne już aniżeli całego tego pomysłu i 3 obijaliśmy tutejszego przyglądaliśmy się jak oni robią i dyskutowaliśmy z nimi część rzeczy właśnie taki pomysł tej praktyki potem konsumowane i popołudniami na uczelni to jest m. in . ich pomysł w Centre Club jest wyobrazić jak wygląda taki dzień w szkole edukacji czy możecie przytoczyć jakiś temat, który jest poruszany albo jakiś zagadnienie, które mam, które z danego dnia poświęcać uwagę także był konkretny z tą wizją szkoły to chyba najprościej będzie odwołać się do moich wczorajszych zajęciach myślę, że ich imieniu szukać daleko naprzód wczoraj znaleźliśmy się w na takich zajęciach, za które ja jest odpowiedzialny wraz z kilkoma koleżankami, które nazywają nauczyciel jako wychowawcę, a on jak, w których przyglądamy się właśnie takie robocze wychowawczych nauczyciela przy bardzo ważnym dla nas założeniu, że to nie jest także wychowawcze z pewną rolą, którą niektórzy nauczyciele przyjmują tylko, że to jest po prostu taki ważny kawałek pracy każdego nauczyciela to znaczy każdy nauczyciel niezależnie od tego czy formalnie sprawuje funkcję wychowawcy po prostu jest wychowawcą nawet w ilości 1 nie chce, ale jeżeli tego nie chce, nawet jeżeli sądzi, że nie jest to i tak jest ich nasiona też zajęciach zajmowaliśmy się takim kawałkiem, który wiąże się z rozmową z rodzicem na temat ucznia, na który z, którą jest jakiś trudnej relacji projekt znaczy jego zachowania są dla nas niejasne tak niezrozumiałe dla albo wręcz po prostu irytujące mówiąc krótko się trochę go nie lubimy, a nauczyciel ma prawo do 9, ale wniosek jest jakoś poradzić tak i teraz jak porozmawiać z rodzicem, żeby w nie powiedzieć temu rodzicowi banku pod pańskim dzieckiem nie państwo coś z tym zrobią tak bo kiedy tak nauczyciel mówi to w istocie rzeczy spotykają się z bezradności tak to znaczy bezradny rodzic bezradny nauczyciel, którzy po prostu przerzucają sobie dziecka piłeczkę gorący kartofel tymczasem jak i porozmawiać z rodzicem, żeby z 1 strony mówił dużo dowiedzieć się o tym co się dzieje z dzieckiem w rozmaitych aspektach koncentruje poza szkołą być może ten kontekst my coś znaczy drugiej strony jak w tej rozmowie sprawić, żeby rodzice nie czuł się przesłuchiwany, a nie poczuł się oskarżony za błędy wychowawcze przeciwnie, żeby stał się naszym partnerem współpracownikiem, żebyśmy rzeczywiście razem mogli jakoś sobie poradzić z takimi głupimi kłopotliwymi zachowaniem tego dziecka z 1 strony, a z drugiej strony jak my jako nauczyciele też ewentualnie być może odkryć, że być może rodzice też człowiek to też należy też być może my jesteśmy właścicielami tego problemu to znaczy, że nigdy w takiej rozmowie okazuje się, że te zachowania są kłopotliwe nie tylko dlatego żony i w ogóle obiektywnie, jeżeli tak można rzec są kłopotliwe, ale dlatego żony członków po dniu np. w ramach pewnego modelu lekcji, której do, którego jestem przywiązany i rentach z Wisły będzie wczoraj do ćwiczeń czy jak eutanazja, której wczoraj mieliśmy najpier w wchodzą rozmawialiśmy potem ćwiczyliśmy tego rodzaju rozmowy z trójka z obserwatorami piesek z takim modelem obserwacji z informacją zwrotną to komunii to prowadzić wszelkie wywiady oni zaczęli od takiego świadczenia, które z gry wydawało się bardzo fajne AM polegający na tym, że oni no z praktyką przy przychodzą i poszliśmy po myślę, że Boniek z tych pomyśleli sobie o takim uczniu, który z osób się spotykają w czasie praktyk bądź prowadzą normalne lekcje i z którym jest naprawdę trudno, o którym myślą o sobie znać są krok do tego, żeby go już nie widział może z bronią jądrową po prostu, żeby zaczęli od tego, bo taka rozmowa się dziś musi zacząć, żeby pomyśleli sobie najpier w niezależnie od tego, żeby nie lubią i niezależnie od tego, że narzuca im się innej sytuacji z jakiego jest irytujące, że pątnicy przez las czym jest dobry i kiedy są takie rzadkie momenty, kiedy miłosierny rozmawia to dlaczego miłosierny rozmawia po i coś wiedzą o tym, rząd potrafi, żeby jak spotkają się z tym rodzicem w tej naszej sytuacji to, żeby najpierw spróbować podzielić się także tą informacją jest sztuczkami tylko, dlatego że pan taka psychologiczna, żeby po prostu rodzic nie pomyślał sobie Boże co mnie spotkało inne matki dziecko skończą się widziało Krzysztoń pomnie, ale przede wszystkim już sam ten pomysł doświadczenie firmy musimy sobie jak ten sposób się pan od klientów do węzła mały człowiek, który miał ograniczyć rolę w tym dobre cechy to już w ogóle zmieniamy nastawienie zależna od nich nie wszedł w komunikacji z rodzicem to już samo to rozwinęło się również o są takie krótkie momenty, kiedy jest naprawdę sympatyczny to coś zmienia to w rozmowie z rodzicami junkersy, czyli zobaczy zobaczy i co im łatwo przychodzi raczej trudno i jakie zachowania rodziców, które tam też nie poddawali mamy bardzo dużo robią symulacji też dużo o tym, mówią, że da im pomaga, bo nagle po prostu próbują sobie wyobrazić jak z po tej drugiej stronie, kiedy jest właśnie przykład rodzicem albo np. uczniem i że to jest niesamowicie uruchamia im wyobraźni myślenie pomaga potem formułowanie n p . taki komunikat w przypomina mi się teraz, kiedy państwo słuchałem w jak dodaje, że w drugiej klasie szkoły podstawowej mój tata wrócił z wywiadówki i powiedział tak już pani nauczycielka powiedziała to bierze intelektualistą Rudniew Lech już razem, że dożyję z tym piętnem chodzi o ochronę pewnie się nie mylił, ale rzeczywiście komunikat specyficzne jak dać dziecku, które batem dla podaje, że ja myślę, że my, że nauczyciel, który będzie absolwentem szkoły edukacji nie po 1 do żadnego rodzica ani żadnego dziecka, bo na tym z nim pracujemy bardzo dużo rozmawiamy o szacunku inni bardzo o języku też jak co on wyraża i w jaki sposób naprawdę może stanowić zarówno wsparcie dla dziecka jak inni na areszt taki znak na całe życie, że interes będzie na nim ciąży również z uśmiechem na nowym reszta w niczym pomagać w rozwój intelektualny we wczesnym dzieciństwie wiele wyjaśnia, że szkoła edukacji w jaki sposób można się skontaktować z 2 bardzo serdecznie zapraszamy na strony szkoła edukacji PL mamy tam w tej chwili trwa rekrutacja pierwsza tura do 31 marca okręg ograniczona pula stypendiów przypomina studia są bezpłatne zgłaszajcie się z mamy wiele osób, które przyszły do nas i w pierwszym roku przypadkiem, a wraz z samymi nauczycielami same są tym zdziwiona dziękuję bardzo Katarzynę Gdaniec Kawałko dyrektor zarządzający szkole edukacji i Aleksander Pawlicki wykładowca w tejże szkole byli państwo moimi gośćmi dziękuję bardzo dziękujemy rodzicom 1438 zaś informacje program przygotowała Agata Majewska, a realizowała dom Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: POŁĄCZENIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Skorzystaj z 20% rabatu, wybierz pakiet i słuchaj wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA