REKLAMA

Centralny Port Lotniczy czy lotniskowiec "Bolesław Kędzierzawy"?

OFF Czarek
Data emisji:
2017-03-20 11:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
38:39 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
a gdyby tak Szanowni państwo nagle na Bałtyku pojawi się lotniskowiec byśmy powiedzieli, ale zaraz to nie jest ten amerykański tylko to jest nasz Polski to jest lotniskowiec na miarę naszych możliwości dotąd może brzmieć prezes lot zdziwili i niektórzy o centralnym porcie lotniczym, który ma powstać kiedyś myślą trochę jako taki właśnie lotniskowcu trochę, że jest to dziwne nie w ZAK powiem nie przynależy do naszego kontekstu, a po drugie, ze względu na koszty inni Rozwiń » twierdzą, że to szansa na wielki skok dla Polski a o co chodzi mój dzisiejszy gość pan Witold Załęski członek rady nadzorczej bielskiego parku technologicznego lotnictwa przedsiębiorczości i innowacji dzień dobry dzień dobry panie redaktorze to jest bardzo proste pytanie, na które na razie będę się w ich wymijał z prostą odpowiedzią co sądzę o tym, pomyśle to jest też problem złożony w oczy budowała koło portu lotniczego centralnego portu lotniczego dla kraju nie jest niczym w wyjątkowo, a to i to być może jest górą w pułapkę, a która w tym pomyśle jest ukryta, dlatego że jak popatrzymy sobie na wiele innych krajów to one na jakimś etapie swojego życia tego typu port wybudowały skoro one wybudowały to czemu my mamy nie wybudować i UK Nieee to absolutnie przeraża fakt, że z tygodnia na tydzień z dnia na dzień gdzieś w czyjejś, a wybitnej głowie zrodził się on, że wracamy do centralnego portu lotniczego w zasadzie z tego co czytam sprawa jest przesądzony, a właśnie skala to chciałbym byśmy zaczęli od po zastanowieniu się nad tą skalą, a wielkie liczby mają to do siebie, że mało, który rozumie w związku z tym zastanówmy się nad tymi nad tymi liczbami i rząd szacuje koszt budowy tego lotniska na 2030 miliardów złotych ja jestem bardzo głęboko przekonany, że ten koszt zamknie się kwotą 3540 miliardów złotych 10 miliardów dolarów, czyli 10 miliardów do EFTA w do tych 10 miliardów dolarów za chwileczkę jeszcze wrócimy jest taki chcę być największy skandal chyba w bój o współczesnej Europy nazywa się on lotnisko Willego Brandta w Berlinie wydawałoby się, że to jest niemożliwe, ale Niemcy biją wszelkie rekordy niegospodarności szaleństwo zupełnego zaczęli przerabiać swoje lotnisko Schönefeld tam powstaje główne lotnisko dla Berlina jest to zrozumiałe jest ono powstaje Berlin był podzielony na chodnik przechodnie tak naprawdę nigdy nie miał dobrego lotnisko i to lotnisko budują już od 10 lat szacuje się, że na lotnisko wydadzą 10 miliardów euro, czyli mniej więcej tyle samo budują lepszy przy przyszłym, że przysłane w walucie, czyli przy gotowych drogach to przygotować infrastrukturze przygotować kolejce przygotowanych liniach i t d . i tak Brigitte bard nie wierzę, że ci inaczej nie widzę powodu, dlaczego centralny port lotniczy w Polsce, który ma powstać w polu miałby kosztować mniej niż 10 miliardów dolarów euro czy też 40 miliardów złotych i teraz po 40  000 000 zlotego kwota, w którą się fajnie mówi, bo na początku 40 miliard i tak nikt nie wie ile to jest tak naprawdę moja żona się zaczyna gubić powyżej 100  000 zł i w zasadzie pewnie każdy z nas gdzieś tam zostaną w popiersia, jeżeli taką inwestycję średnio 50 lat, czyli amortyzacja takiego takiego lotniska też 50 lat to roczna amortyzacja tego lotniska też 807800  000 000 zł dzienna amortyzację, czyli dzienny koszt samych budowy tego lotniska są 2  170  000 zł jest taka schodzili się banki co dziwić banki musimy zarobić, żeby zwrócić całą inwestycję a gdzie koszty pracowników, gdzie koszt Okaj, kto powie ktoś tego typu inwestycje się nie zwracają mniejszą po to, żeby się zwracał dlatego robi państwo ani prywatna firma, chociaż moje państwo państwo tomy i państwo to znowu państwo przecież nie ma własnych pieniędzy właśnie tu to znaczy co to znaczy 40 miliardów, jeżeli jest na 40  000 000 nie ma nas 401 000 000, ale jeżeli władza milczy, ale jeżeli jest to 40  000 000 zlote z 1000 zł na każdego Polaka w bruk wziąwszy pod uwagę, że połowa jest w niej pracujących tu być każdy pracujący Polak wyjmuje z portfela w 2 łyżki mało dużo sporo wydaje mi się po to, proszę porozmawiać z tymi ludźmi, którzy zarabiają 2000 miesięcznie czy chcą wydawać 2000 zł na lotnisko, ale w taki mam kilka faktów śmiesznych sugestii przygotowałem się koszt terminala LNG w Świnoujściu to 2 , 6 miliarda złotych, czyli możemy kilkanaście terminali, a tu wszystko połowa inwestycję puszka cała kasa net to, jaką widzieliśmy od Unii Europejskiej od momentu wejścia do niej to 365 miliard złotych, czyli 1 tego co byśmy żyli w Dallas w samym lotnisku mówi bardzo fajne są dla porównania mam stadiony euro to 4 do 4 ,5 miliarda, czyli 1 tego co chcą coś co chcemy wydać na to lotnisko i wreszcie czy 1 km autostrady po może drogi szybkiego ruchu to 40  000 000 zł, czyli lotnisko centralny port lotniczy to 1000 km autostrad w Polsce i to system kontekstu, którym warto chodzić i wraca do tego do tego przykładu, który w, którym pan redaktor powiedział Amerykanie w tej chwili budują już SS Diarra Oxford najnowszy lotniskowiec atomowy, a jest wielka dyskusja w Stanach Zjednoczonych, ponieważ on ma kosztować 10 miliardów dolarów, czyli tyle mniej więcej ile chcemy wydać na centralny port lotniczy jak z tego miejsca apeluje, ale zdecydowanie zbudujmy lotnisko w 3 i będzie ona równie potrzebne, a za to być dużo śmiesznie, czego nie rozwiąże problem marynarki wojennej w Ciechanowie BSC jedno mamy brzmiał, że pełnienie wielkie możliwości nazwania, a nawet myślę, że ich jedyna rzecz Bolesław kędzierzawy RP zgodnie z niesamowitej nas w związku z tym nie będzie wiedział, gdzie taki niewidzialny lotniskowiec Grzegorz g 39 można, ale z listy goły Adam Małysz wchodzi w grę, żeby tak się to wybicie z progu dobrze to tylko to jest skala IT, jeżeli zaczynamy dyskusję nowości zaczynam na torze mówi pan stadiony mówi pan terminale LNG, ale słabość ląduje na terminal będzie na stadionie raczej gorzej, ale chyba ląduje na Okęciu, a kiedy od kiedy pogląd, iż normy i wolę, bo np. zdjęcie z Bona przypadek kpt tak po 1 głosie Pomorza ta gorzej niż w zieleni, ale tu chętnie się bardzo dobrze sprawdziło, bo jednak wylądował, więc nie wiemy czy na centralnym porcie liczą jednak na lód na Okęciu misja ląduje całkiem nieźle blisko nie trzeba budować w Grodnie zgodnie z Syrii jest tutaj jest tutaj wiele zalet taka tendencja do przenoszenia lotniska z miasta poza miasto ma swoje sukcesy i ma swoje porażki co jest warunkiem sukcesu warunkiem sukcesu jest przede wszystkim potrzeb takie spektakularne sukcesy, o których możemy mówić to były nałogu sukcesy wynikające z tego, że miasto się zaczynało dusić, że ten wykorzystywany pod lotnisko był niezwykle potrzebny miastu, a i ktoś poszedł po rozum do głowy i doszedł do wniosku, że nie ma sensu utrzymywać miasta w centrum, ale i lotniska w centrum miasta też przypadek Hongkongu, gdzie było stale zresztą legendarnych wszystkich miłośników lotnictwa lotnisko z miastem miasto odda lądowało się między blokami 2 spektakularne widoki są tam wiaty były w związku z tym te samoloty tam prawie o te domy zawadza co co oczywiście było zmorą pilotów ale, ale w innych dawał wiele atrakcji wszystkim miłośnikom lotnictwa zamiast Hongkong się dusi tereny po lotnisku zostały natychmiast sprzedany i zajęte pod rozbudowę miasta, a lotnisko wyrzucono na sztuczną Ariadna na sztuczną wyspę koło koło Hongkongu i to jest sukces i rzeczywiście, jeżeli mielibyśmy takie parcie na tereny Warsza i jeżeli ktoś wypowiedział odważnie i oczywiście to też jest początek pewnej dyskusji likwidujemy Okęcie budujemy centralny port lotniczy po to, by miało poważne podstawy ekonomiczne natomiast w chwili obecnej Jasło wyższe, że zostaje lotnisko Okęcie, a budujemy centralny port lotniczy my tutaj musimy się odwołać do negatywnego doświadczenia, jakim jest doświadczenie w Montrealu to jest dokładnie z kropką w kropkę scenariusz, który chcemy się przeprowadzić jest lotnisko Drwal, który 18 km od Montrealu Montreal zaczął podchodzić pod lotnisko podjęto decyzję znowu o charakterze politycznym, żeby budować lotnisko 60 km lotnisko Mira Bet co się okazało okazało się to lotnisko wybudowano pozostawiono oba lotniska linie lotnicze w ogóle nie były zainteresowane przenoszeniem się na lotnisku omija Abel mecz skończył się także w 2015 roku zburzono mil, aby po jej terminale, które tam wybudowano i dzisiaj ono służy wyłącznie jako lotnisko towarowe jako lotnisko Cargo bez ruchu pasażerskiego pieniądze wydano na marne czy nam to rodzina mamy dobre doświadczenie w wydawaniu bez sensu pieniędzy na lotnisko i tu przykład Radomia nie widzę nikogo niczego nie nauczył to jest problem o charakterze cmentarnym lotnisko nie jest traktowany jako element infrastruktury tylko jako powód do dumy, że lotnisko ma być użyteczny proszę zobaczyć co się stało w wielu niewielkich miejscowościach proszę prześledzić całą noc wszystkich słuchaczy też apeluje prześle ci są całe dyskusje w radzie miasta Radomia sprzed 57 lat, jakie tam padały argumenty o tym, że Radom nie jest gorszy, że będzie miał swoje okno na świat to bardzo fajnie brzmi tylko dokładają do tego czworoboku po parę paręnaście milionów złotych nikt stamtąd nie chce latać lotnisko stoi w mało się psuje, bo jest mało używany, gdyż to są pieniądze wydane te wyrzucone w błoto ćwiczyła to Hiszpania parę lat temu dlatego Unia Europejska przestaje płacić za lotnisk w Unia może przestać płacić, ale Chińczycy chętnie zainwestują w drogi lotniska w, a mówi o tym, że przez powódź do tego wątku po informacjach Radia TOK FM Witold Załęski z państwa moi goście euro w centralnym porcie lotniczym rozmawiał w programie wczoraj informację o jedenastej 21100 z Central Fund Poland centralny port lotniczy czy dostanie zobaczymy na razie mówić, że tak w państwowym lesie jest pan Witold Załęski członek rady nadzorczej bielskiego parku technologicznego lotnictwa przedsiębiorczości i innowacji mówi pan lotnisko Okęcie wiąże się nawet nieźle się ląduje na Okęciu natomiast są tacy, którzy mówiono, że może się nie wyląduje, ale nie można parkować za mało miejsca do owcy co chwila słyszymy, że coraz więcej pasażerów obsługuje co może faktycznie nie da się już tam za bardzo nigdzie niczego dobudować, bo z 1 strony 1 droga z drugiej strony kolejna droga wszędzie już chwilę ulice, więc może faktycznie należałoby jakieś takie z rozmachem wielką inwestycję gdzieś w środku wybudować i nawet za 1 000 000 dziennie za 2  000 000 dziennie pokazać, że Komorowscy pozowali im potrafimy wybudować lot kolejny postulat to kolejne nazwiska przedłużyła frajdą, skąd pomyłka ten centralny Paul w polu budujemy no żyw no tak znaczy to jest to Jezus uczy się żelazny argument, żeby wydać 40 miliardów złotych wyższe kończą parkingi wokół opery, w czym jeżeli, jeżeli budujemy są za lotnisko do 40 miliardów dlatego zawsze kończą parkingi wokół Okęcia to i to co będzie myślę bliskie rekordu świata gospodarności Okęcie po pierwsze, Okęcie ma ogromny jeszcze możliwość to jest absolutne wpadanie histerię Okęcie nie zbliża się do swoich do swoich graczy z kryzys gospodarczy pokazał, że rozwój Okęcia nie jest rozwojem linii o pan w dziewiętnastym wieku 1 z francuskich encyklopedystów napisał wstrząsającą analiza przyrostu liczby koni osłów w Paryżu i wyliczył, że w 1960 roku Paryż utonie w końskim ład i nieraz tych koni będzie, tyle że nie, dlaczego dlatego, że przyjął jakąś tam ekstrapolacji liniową i wyszło może wpływ w Paryżu będzie 7  000 000 koni i okręcił się rozwija Okęcie ruch na Okęciu się rozwija Polska nie ma struktury takie jak w oczach 1 przykład dziś jedno lotnisko dlaczego, dlaczego lotnisko w Pradze zawsze się rozwijało się chwile, gdy Czesi mają jedno lotnisko to pamiętajmy, że mamy wiele dobrze rozwijające się lotnisko w Krakowie dobrze rozwijające się lotnisko w Katowicach dobre Lotnik dobre lotnisko w Gdańsku i t d . tak Okęcie w tej chwili obsługuje między 1213  000 000 pasażerów ma 2 pasy startowe, które się krzyżu i to krzyżowanie się pasów, odkąd pamiętam jest podawany jako o ograniczenie możliwości liczby operacji lotniczych, ale londyńskie Stansted, a obsługuje 22  000 000 pasażerów na 1 pasie jest i robi to w najbardziej zatłoczonej przestrzeni powietrznej świata, czyli na Londyn tam są 4 wielkie gigantyczne lotniska, a nie ma w skali globalnej kawałka nieba, który z bardziej zajęte niż niebo nad Londynem i i tam sobie spokojnie Stansted radzi z 1 pasem na 22  000 000 pasażerów my mamy 2 fakty krzyżujące się problemy i Okęcia i rzeczywiście istnieją natomiast koszt to jest nić jest absolutnie pomijalny problem w sferze w porównaniu ze skalą budowy centralnego portu lotniczego pasy startowe Okęcia można rozszyfrować zbudować drugi pas startowy rzeczywiście ograniczeniem jest obwodnica Warszawy, która została tak poprowadzona, że to uniemożliwia natomiast wpuszczenie tej obwodnicy w tunel nie będzie kosztować więcej niż 35 % kosztów związanych z budową lotniska w polu rzeczywiście terminal Okęcia, kiedy się zapcha natomiast, jeżeli poważnie mówimy o rozwoju lotniska Okęcie, jeżeli poważnie podeszli byśmy do, a do tematu budowy dużego lotniska na pasie Okęcia to ja jestem absolutnie przekonany, że zrobimy to za 10 % 15 to z górką tego co planujemy wydać na centralny port lotniczy wpuścimy obwodnicy w tunel w Rozprzy żyjemy pasy i zbudujemy nowy terminal albo nowe terminale od strony obwodnicy, czyli na Paluchu tam są tereny to można wszystko zrobić w przy tego typu inwestycjach jesteśmy w stanie to zapewni ci w spokojne funkcjonowanie Okęcia, czyli przepustowością Okęcia przez kolejne 30 lat, a PIT i to naprawdę nawet biorąc pod uwagę to, że będziemy musieli, a sporo wydać w związku z tą obwodnicą i w związku z tym, że trzeba będzie jej elementy wpuścić pod ziemię mamy takich przypadków mnóstwo wszystkie wielkie lotniska Europy, że nie wszystkie, ale bardzo duża część wielkich lotnisk Europy na tyle się rozrastała, że gdzieś tam którąś z obwodnic autostrad dróg dojazdowych musiało i przykryć musiały musiały przed przykryć pas startowy co jest znowu 1 z ulubionych elementów obserwacji miłośników lotnictwa w busie jedzie gdzieś tam do Amsterdamu oglądać jak ja się droga wjeżdża pod pas startowy jak wielkie jumbo Jet przyjeżdżający nad nad drogą to to nie jest nic wyjątkowego w i tak naprawdę ja nie widzę silnych merytorycznych argumentów za tym, żeby centralny port lotniczy robić w polu, a nie rozwijać Okęcie Okęcie jest lotniskiem, które istnieje od kilkudziesięciu lat wszyscy, którzy w ścieżce podejścia do Okęcia budowali domy wiedzieli, że budują domy w ścieżce podejścia do określić te sprawy zostały, a Tesco sprawy zostały rozwiązane nie spodziewałbym się, że Okęcie nagle stanie się lotniskiem, które będzie obsługiwało 3040  000 000 pasażerów, jeżeli popatrzymy Senat tempo wzrostu na to jak i reagują reagują lotniska na problemy i ceny paliwa na problemy z zarobków mieszkańców, a to okaże się, że te wzrosty wcale nie są tak ogromne i zajmie się możemy przygotowywać czy powinniśmy przygotowywać dziś do MON do tych 2020 paru milionów złotych, a to jak mówię Stansted robi na 1 pasie i w ogóle, by nie wymagało moim zdaniem samolotów 20  000 0122  000 000 pasażerów SOR-ów pasażerów i w ogóle, by nie wymagało wielkich wielkich inwestycji jej no i pytanie jest jeszcze takie są z Okęciem jeżeli, jeżeli zbudujemy centralny port lotniczy co z tym wysiłkiem inwestycyjnym, który już żeśmy ponieśli to jest mrzonka, że będzie centralny port lotniczy i jednocześnie będzie funkcjonowało okręcie, jeżeli damy liniom lotniczym wybór będziemy musieli wszystkim pozwala poza latem dać wybór no bo lot, z jaką spółka Państwowa, lecz tam, gdzie są narzędziem ukazywana ta ręka pana no to będzie to kto może to i biedy to doprowadzić do sytuacji takiej, że pasażer z Londynu będzie mógł wybrać British Airways, który doleci do przejęcia i wszędzie syf taksówek za 3 dyski będzie na centralnym albo będzie mógł lecieć LOT-em na osiedlu Podwolina w notach do modlitw Gumieniec są dobrym przykładem i proszę zwrócić uwagę, że Modlin sukces Modlina jest niewątpliwie ja szczerze mówiąc, iż być może obwarzanki czy jakiekolwiek zyski, bo jej wiarygodność Radia słabo wierzyłem w sukces Modlina, ale sukces Modlina niewątpliwie jest sukcesem 1 linii lotniczych Modlin to jest ballady i nikt inny 7 do Modlina nie przeniósł zwróćmy uwagę, że na Okęcie cały czas operuje WizzAir Norwegian pozostałe Niemców call i po i pozostałe linie lotnicze, czyli ery i stworzenie lotniska alternatywnego jest tak naprawdę stworzenie lotniska dla trenera wszyscy się cieszymy, bo jest jakiś tam sukces, a w co się stanie jak się i jak się znany ze swoich kontrowersyjnych pomysłów prezesa NRA na nas obrazi np. wypowie Radom, a pojadą np. tabloidom rajdowym błędom w także dno jest to w jest dyskusyjna sprawa pojawia się argument w polu zła w aż boję się tego słowa serce boli jak o tym, mówią, że centralny port lotniczy stąd potrzebne, żeby budować schab no i i to jest w temat, który latem miałby to ona polegać to właśnie co to jest schab pcha to jest węzeł w FOB to jest lotnisko, które wybrała sobie linia lotnicza i po to, żeby dowozić do niego pasażerów i dalej grupować i wysyłać dane generalnie, czyli arsenały np. solą, a w humorze jest gorszy przykład są generalnie 2 szkoły w paleniskach Otwocka Europejską azjatycka i amerykański w Europie Azji rozwinął się system handlu w generalnie wszyscy, którzy latają powiedzą, żeby polecić sobie do nowego Jorku lecimy do Frankfurtu dlatego Frankfurtu zlatują się samoloty czy do Amsterdamu z różnych niewielkich miejscowości czytaj Warszawa Kraków i t d . tam się przysiadają wypijają osy piwko o kawę i siadają w duży samolot, którym lecieli z wybrany wybrany i chce tak oczywiście taki klasyczny największym chyba przykładem tego tego myślenia są te wszystkie linie jest z zatoki Perskiej Dubaj Tour, do którego właśnie lecimy po to, żeby się przesiąść Dubaj ma ogromny rów tak naprawdę prawie nikt nie wysiada no bo po jest lotnisko przesiadkowe Amerykanie poszli, by ten historię lotnictwa w stanach rozwinęła dziś inaczej oni jednak bardziej latają Gminny punkt do punktu o bonie jest ZST LO 8 stanowisk to jest taki monarcha nie jest mięso Kanta, ale oczywiście gola strzelił Andres są takie natomiast tam ruch wewnętrzny wewnątrz Kontynentalny odbywa się głównie po bardzo by po punkt do punktu przyszło im to widać także w polityce airbusa i Ebay grali jedni poszli w kierunku budowy tych ogromnych samolotu, który właśnie mają obsłużyć, aby odbić poszli w budowę nieco mniejszych, które mają latać po ojcu portale wróćmy do tego schabu w kontekście w kontekście centralnego portu lotniczego to wróćmy do jego po informacjach państwa my gościmy pan Witold Załęski członek rady nadzorczej bielskiego parku Walków parku technologicznego lotnictwa przedsiębiorczości innowacji informację o godzinie 1140 już za kilka minut po informacjach wracamy a gdyby centralny port port lotniczy służy jako HBO taki nasz Polski Hall zwoziły wszystkich do centralnego portu i dalej czy da, skąd wracam sobie z nowego Jorku ma pole apotem szybciutko helikopter Ka i do Warszawy no cóż cóż to jest tak, gdyby rzecz się dzieje poniekąd, żeby był chaos w musi być linia lotnicza, a od chamów nie tworzą państwa nie tworzą premierzy nie tworzą prezydenci nie tworzą także prezesi partii politycznych tylko schaby tworzą linie lotnicze, a chłop jest HBO linii lotniczej mamy schab w Kale mu w Amsterdamie mamy 2 ucha balów Hans we Frankfurcie Monachium troszkę w Düsseldorfie mamy wreszcie hab w Londynie żali się połowa połowa Heathrow należy do, ale jak British Airways tak jest no i t d . i t d . i t d. tamte w stanach jak możemy się łatwo przypisać do każdej linii lotniczej i jej HR i polskie linie lotnicze lot mają swój habit na Okęciu mają już działa i nie ma w tym żadnej nowości nie ma w tym nic dziwnego o lot tak działa od lat, że zwozić sobie ludzi do Warszawy, po czym ich wsadza swoje samoloty dalekodystansowych i Wierzeje dale, a fakt, że przez ostatnie lata lodów w bardzo poważnym kryzysie, a za długo latał na Boeinga 707 za długo czekał z VAT za bardzo się opóźniały dreamlinery de facto doprowadziło to lot do do bankructwa przeszedł restrukturyzację, ale rozwija te połączenia fakt czytamy w Los Angeles był uruchomiony Pekinu uruchomione zostają unieruchomione w Tokio uruchomiony w co się dzieje w widzimy ilu pasażerów z Ukrainy lata lata lotem ilu pasażerów z Polski jest przywożonych do przecież tak naprawdę w 2 większość połączeń krajowych w ramach starań o 6 no właśnie z rywalem w ramach salonu z już większość połączeń krajowych to są połączenia właśnie przesiadkowym właśnie po to, żeby się mówi wierzy w lotniczym windować cen tym większe wypełniać te większe są w tej to nie jest tak, że budowa centralnego portu lotniczego stworzy cha in popiersie nie musimy stworzyć Mucha jest po drugie nie będzie miała żadnego wpływu czy w tyle tylko, że ten hak przeniesiemy z Okęcia w pole czy da to jakieś korzyści pewnie jakieś korzyści da lotnisko będzie większe będzie więcej slotów tyle złotych mogą się okazać par 2 zloty 011001 000 000 to są w bramki w czasie każde lotnisko ma jakąś przepustowość w związku z tym sprzeda je możliwość startu lądowania w określonych w godzinach w określonych w minutach danej linii lotniczej na tych najbardziej zapchanych przesądza kolekcja liczy lotniska świata sloty stają się elementem negocjacji czy wręcz stają się elementem aukcji, ponieważ ZUS jeżeli, a jakaś linia lotnicza rezygnuje z jakiegoś lotniska to się zwalniają, a zwalniają olejowe z mocy i pozostałe linie lotnicze się się rzucają na to mówi, jeżeli mówimy o jakichś poważnych korzyści zbudowania nowego dużego lotniska centralnego to na pewno liczba wolnych lotów jest ważnym elementem, ale pomysły na to byśmy o tym, też proces innej strony czy, jeżeli będzie więcej tych lotów to czy więcej nie zacznie do Polski latać Lufthansa czy więcej nie zacznie do Polski latać British Airways czy 3 psy co nie kryje mój ukochany KLM i czyściła LOT-u będzie od tego większa czy mniejsza jej znowu wrócę do tego, że pomysł budowy centralnego portu lotniczego jest z definicji złe co znaczy czy czy warto mieć centralny port lotniczy no tak warto oczywiście, że warto tylko za 40 miliardów złotych suma korzyści, które daje ta niebywała inwestycja powiedzieliśmy sobie kijki kilkanaście LNG w Świnoujściu ileś tam stadionów i t d. cezurą dla rodziców lotniskowiec w końcu może pan poseł PiS Bolesław kędzierzawy nasza słodka lekcja, że może jest to łatwiejsze rozwiązanie może po prostu przemianować zmienić nazwę lotnisko w Warszawie tak tak to by rozwiązało to różne wzory mogło pewne emocjonalne emocjonalne problemy problemy rozwiązać i tylko jak i myślę, że tu jest inny problem tuż po problem spektakularną część działań, a politycy długi tylko ci, chociaż ci tak na pewno lubią działania spektakularne mozolne zrobienie Okęcia w wyrzucenie obwodnicy podziemie Ross skrzyżowanie pasów zbudowanie kolejnego terminala to nie jest działanie spektakularne, ale powiedzenie oto Polska na prawie imperium buduje się prawie Frankfurt w prawie w polu i jest bez pieniędzy europejskich pokażemy, a co to jesteśmy gorsi od Niemców no panie redaktorze jestem gorszy od Niemców, a nie ma pan centralnego portu lotniczego Piotra tego, że jestem w testach w trochę jestem gorszy właśnie o tym o tym od obrad tylko tych 2 wielkich lotnisk no, a tak możemy i możemy powiedzieć dać ludziom pewne pewien standard oto zbudujemy wielkiego to lotnisko to będzie trwało i przez to jakiś magiczny sposób np. lot zacznie lepiej działać musimy powiedzieć 2 słowa o locie, bo idea hubu jest powiązana z lotniska jesteśmy przy liniach lotniczych, dlaczego np. w, a realia polskich Indian udaje się podać drinka i podać drugiego drinka zagrać kubeczek podać tacki zabrać się zaraz jeszcze podać słodycz kim jest zabrać mało tego, iż lody podać ani autorzy nie udaje Expo dostanie czas jest obiadem to zbiorą w następnej turze za 1,5 godziny siedzi pan tak w tym głowy inny punkt to jest kwestia to jest kwestia ich wszystkich innych linii polskiej i amerykańskiej kanadyjskiej i nie mogą tej dawki zabrać nie wcześniej za 1 , 5 godziny w ostatnio leciałem chińskimi liniami i też umiał widocznie są bliżej i japońskich linii i wiedzą jak to się robi w, a dyskusja o jakości serwisu to jest dyskusja, a my nawet temat rzeka i a w ich, dlaczego ten serwis wlocie jest taki, jaki jest to wynika z dużym stopniu są bardzo mocnego programu naprawczego struktura tyle agrestu, która restrukturyzacji, którą motoryzacji takie strefy relaksu struktura złoża gliny właśnie na scenie nie do końca tak czy w ich natomiast proszę, żeby zwrócić MO, że czuła, gdy lot po wielkim kryzysie zaczyna wychodzić na prostą to zawsze bardzo zły czas dla LOT-u, ponieważ jak kot jest w kompletnej dziurze czarnej, a to wszyscy mówią sprzedajmy lot sprzedajmy w, a zaczyna się wdrażać jakiś program naprawczy OSiR pod samolot Nokia nie wiem po co, o czym lot jest powieść jest cel posiadania Narodowego przewoźnika w 26 Narodowego po pierwsze, zarówno z Narodowym, dlatego że nie jesteśmy gorsi od każdego odnośnie jesteśmy gorsi inna niż właśnie na nasze marzenie wszyscy jesteśmy może mówić po lekturze reprezentujemy tych gorszych dlatego nie potrafimy się wzbić poza naszą miałkość UE w jak tylko lot zaczyna stawać na nogi to się okazuje, że jest Peru w koronie nie będzie mieć nie będziemy Niemcowi sprzedawać w domu przepraszam tych Niemców w strasznie fajni ludzie, ale jakoś tak dobrze się ich używać jako jako przykładu i jak tylko zaczną wychodzić na prostą to już jest drogocenny i go nie sprzedaje w związku z tym jak nie sprzedajemy to tam znowu zaczyna się wszystko sypać, bo zaczynają w to mieszać politycy znowu zaczyna przynosić straty jak zaczyna przynosić straty to wszyscy mówią inni trzeba go sprzedać należy go sprzedać sok z restrukturyzować złe zrestrukturyzować no, więc zaczynamy go restrukturyzować jesteśmy parą kolonizacji ma być po kolei, więc znów nie sprzedajemy i tak by Hapoel Fine i proszę pamiętać 1 rzeczy ceny paliwa to jest języczek uwagi do współczesnej branży lotniczej w tej chwili ceny paliwa są niskie w związku z tym lot ma dobre nowe maszyny, bo strzał z gry z Dreamliner ami był absolutnie strzałem dziesiątkę spadły koszty, a do tego jest na gaz przerobili cofa i biomasę biogaz przerobiła w Pile wprowadzili tu w i spadły ceny paliwa lot staje na nogi zbudujemy osoba za 42 miliardów złotych, a ceny paliwa pójdą w górę, ale znowu będzie w kryzysie i co chwila sprzedamy nieco inna walka z wiekiem, skąd jest pewny byt to tu przekonanie w części młodzież ćwiczy tu czyhają, żeby kupić do budynków ma miły Bóg ja wiem jak wyglądają lotniska, które kupili byków kupiły wielkie firmy lotnicze OLT czy też lotniskowe wiem jak w raporcie, czyli lotnisko w Klagenfurcie KOV kupiło lotnisko w Limie, a wiem jak wyglądało przed kupieniem ziemia wygląda po kupieniu nowych Szwajcarzy także kupili parę lotnisk i zrobili z nich bardzo bardzo fajne bardzo fajne miejsce tym czy lotnisko czy lotnisko musi być państwowe nie lotnisko nie musi być państwowe w, a w wyjeździe niemieckie to będą tańsze tańsze jedzenie no i kiełbaski nam każą jeść to Włosi no tak będzie tańszy niż to co starostą 5 Piłat przypomnę to na pewno od razu zrobić ja osobiście umorzenia na lotnisko Toyota banku biorę kredyt, a lalką jacuzzi naukę jak na sobotę w i picia nie mogę, ale kanap jeszcze mogę Grzelczak imponujący Detroit to jest kolejne zagrożenie dla całej tej idei, że cała ta idea opiera się na lot się jak bardzo dobrzy życia tej linii lotniczej strasznie się trzęsie żona wychodzi, a na prostą jej natomiast to nie jest potencjał tej linii nie jest wystarczający do tego, żeby budować taki port, a i w żaden sposób budowa takiego portki i nie przyczyni się do tego, że emocje zacznie bardziej rozwija się rób to sens jak lot się rozwinie jak Okęcie zacznie i kilku naprawdę po tych inwestycjach, o których mówiliśmy zacznie się zapychać po rozszyfrowaniu pasów po zbudowaniu dodatkowego terminal wtedy wrócimy do tego tematu typ pola między Warszawą Łodzią pełno tu czeka dziś wcześniej nie miał, kto kupi też jest pytanie kto, gdzie kupił działki być może to jest jak odpowiedź jest stan w strukturze własnościowej działek w niedzielną sam bym pojechał może poszuka jakiejś działki gdzieś tam pod pełną jeżeli, jeżeli mamy budować tam lotnisko to to może warto kupić te działki, zanim działki zostały sprzedane no właśnie pytanie czy rzeczywiście jej natomiast te wszystkie argumenty, które służą za budową centralnego portu lotniczego tak naprawdę można zrealizować w oparciu o infrastrukturę, która już je za 5 %, jeżeli za 10 to i to co naprawdę niezły poziom, czyli stówka dajemy 1000 niekoniecznie no tak bym powiedział stówkę dajemy 1000 niekoniecznie w spółkę Bushido obrobić tak bardzo dziękuje Witold Załęski członek rady nadzorczej bielskiego parku technologicznego lotnictwa przedsiębiorczości i innowacji był państwa i moim gościem informacje Radia TOK FM zbliżają się wielkimi krokami centralny port lotniczy o godzinie dwunastej samo południe po informacjach popołudniu Radia TOK FM, na które zaprasza Maciej Zakrocki, a dzisiejszy program przygotował Paweł Zientara, a zrealizował Adam Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: OFF CZAREK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Wszystkie audycje, kiedy chcesz! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj, słuchaj wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA