REKLAMA

Jak usprawniać ruch w miastach pamiętając o zanieczyszczeniach powietrza?

Post Factum
Data emisji:
2017-03-27 18:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
23:13 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
7 minut po godzinie osiemnastej słuchamy Radia TOK FM dziś podziali wystarczy na Marsa Indie EUR mówi Paweł Sulik, a najbliższe najbliższe kilkanaście kilkadziesiąt minut spędzimy razem program są przygotowane przez Jana strzeleckiego, którego wydaje analizuje Grzegorz Kita trójce proszę państwa poprowadzi nas i gdzie będziemy na pewno poszła też turyści na Białorusi czy też Białorusi powinno się mówić będzie zadbanie o rok są matowe, którą powiat w protestach, Rozwiń » które się rozlała po całym kraju usterką kulminacją premiera miejsce w sobotę później przeniesiemy się do Legionowa to powyżej 19, gdzie zorganizowano referendum o to, żeby się nie włączać do wielkiej Warszawy to jest taki projekt który, chociaż ustawa jest na ten temat niemal mieszkańcy Legionowa się gremialnie wybór wypowiedzi nie chcą być w tzw. wielkiej Warszawie, a już teraz będziemy odwiedzali różne miasta w naszym kraju to nie będzie nie tylko włącznie z Kraków Łódź i Warszawa słuchaczy zapraszam do tego na portalu Facebook profil Radia TOK FM komentujący, pytając również włączali się na naszej rozmowy, by rozmowa dotyczy nas wszystkich miejsc, w których żyjemy, ale też tego jak do nich i czym dojeżdżamy Radosław Wroński reprezentant strony społecznej forum na rzecz czystego powietrza w całym sporze to jest Kraków hala dobry wieczór dobry wieczór słyszymy się wspaniale łączy się telefonicznie, a w studiu Radia TOK FM jest z dr Jakub Jędrak Polski alarm smogowy dobry wieczór do PZU pomoże panom patrz mam problem z mówieniem dobry wieczór, kiedy za oknami rzecz jasna o tej porze, gdy trochę zmienia perspektywę chciałem, żebyśmy zaczęli mu powiedział że, choć różne miasta ale, żebyśmy zaczęli jednak od Krakowa w auli, a dokładnie od fragmentu obwodnicy Krakowa od tzw. trasy Łagiewnickiej i władze miasta mówi rzecz jest niezbędna inwestycja drogowa, że chodnik od lat wiadomo było, że w tym miejscu trzeba zbudować przy bardzo przepustką drogę z miejsca są oczywiście mieszkańcy, którzy obawiają, że hałas zanieczyszczanie i korki maksymalizuje się ale zanim owej będzie sam środek tego konfliktu to czy mogę poprosić do narodu afgańskiego roku o krótki opis tego czym ma jest ma być trasa Łagiewnicka Tokarz co to biegunka jest 1 z 3 odcinków, które mają posłużyć do zamknięcia tzw. trzeciej obwodnicy drogowej od strony zachodniej miasta Krakowa w plan powiedział tzw. tego, że Kraków od strony posiadała prawdziwą wewnętrzną obwodnicą autostradową w umowach nazywane czwartą zawodniczką, tak więc, że to na mapie w szczególności powstała wjechało, gdyż owo Info PL sport drogową upraw pod rynnę drugą Wodnika z filmu akurat w tym przebiegu zachodnim doskonale sobie trud, by w sportach wodnych odkrycia marzenie powstała po budującą tak naprawdę budujemy drogę już w terminach pod budowanym przebiegającą przez nich miasto może mieć to środek na balkonie tak daleko od centrum 144 km od struktury rynku głównego w Krakowie czy jak duża są takie z tak, iż patrząc z lotu ptaka to są takie o, oddalając się od centrum kręgi, które mają tak jak w wielu stolicach w Europie powodować, że ten ruch się będzie rozkładana w taki kij takie wokół Krakowa z założeniem, że któryś kierowca oraz jakiś czas, by chciał zjechać nad tą obwodnicę bliżej wynikom mniejszą bliżej centrum tak jak najgłośniej założeniem założenia miał pan podać głównym celem, któremu Arturem OSiR w miesiącu gadają tą drogą premier odparł organizacje ekologiczne społeczne również jej autorem jest odciążenie dróg obwodnic w przypadku własnych reguł zachodnim, ale ten wiersz lub, dlatego że tam segregował duży ruch tranzytowy kolejna droga Ham pela Group Richarda Burtona są daleko od siebie lgnie oczywiście były, więc ruch to ma pan o to by dalekobieżne jak i taki blok dzielnicowych był robot ma przebiegać przez środek na to by jej to droga rzeczywiście może to droga zachodnia ryczałt od nich, ale myśmy Dorotę, która powoli dokładnie, który odcinek może pozwolić odciążyć drugą obwodnicę, ale po z mową stworzyli tylko ściągania ruchu tranzytowego od chwili poruszać się od domu głodni on chce, by w środę powołaniem spółki, która buduje, która ma budować trasę Łagiewnicką radny miasta Krakowa do pytali ekspertów drogowych właśnie po to, co robić w ogóle zgodzić na powołanie takiej spółki była długa dyskusja bardziej brali chorobowe właśnie tak, że ta droga zbudowana w zbyt dużych parametrach podmiot, który w latach budowy drogi ekspresowej, czyli 3 bezkolizyjne węzły przekrój gwarowych poszły już o krótszym przebiegu ich jest właśnie podjechał pod rowami droga albo dorobienia sobie skrótów w relacjach dalekobieżnych np. ilościowo były do Katowic albo z Zakopanego do Warszawy w związku z odpustem rekomendowali radzie miasta, bo zgodę, ale warunkową zgodę od spodu uwarunkowaną tym, żeby ograniczyć parametry po trochu dziś zarówno zmniejszyć liczbę posłów ruchu jak i przekształcić się od skrzyżowania trwają bardzo brakuje nam to ponad rok od skrzyżowania dwupoziomowe potop potu, aby to żerowanie mamy odmienne przepustowości, aby mnie nie byłaby dużą pokusą do budowania jego ruchu tranzytowego dla dobra pozycja się spotkała, jakim odzewem to propozycja spotkała się tak mogę wam, że nowy świat dawno tak naprawdę, bo było drobnych uchybień kolejnych ekip parlament bowiem olbrzymie przychodzi bowiem podstawowy jeśli jest niebezpieczeństwo, że stoi najszybszy na największe obwodnicy ludzie będą skracali drogę poprzez tą trasą Łagiewnicką to z drugiej strony ktoś może być to będą to utrudnienie tu spowoduje to spowoduje, że tego jak rozumiem nie będzie, ale pan sam powiedział na początku, że chyba z tym mniejsze obwodnicy ludzie mogą też nad tą trasą Łagiewnicką tak wjeżdżać, czyli my no i ciągle na to pracujemy na takich niewiadomych raczej jak przy zachowaniu kierowcy, gdyż nie dał zbadać przewodzić to już chyba już chętnego do dowodu szczegółów oczywiście chodzi nam o obronie część ruchu drugiej obwodnicy, ale Lumel, aby osiągnąć stempel tak naprawdę od osób głównie dla postulatów, jakie dla osób niemających próbował utrzymać tempo osobny temat to by północny odcinek najbardziej północnych odcinków tej zachodniej obwodnicy trasie obwodnicy drogi Wanat Rafał Bieniak z on jest ono konieczne do tego, aby w stworzyć alternatywę dla przedsiębiorców traci moc głównie robimy wystarczająco bym ten odcinek można łączyć istniejącą sieć drogowa może funkcjonować samodzielnie i mądra i Hongkongu realizuje tak naprawdę od 78  000 000 zlotym od siebie butach sportowych z całej zachodniej części obwodnicy będą powinien być budowany w pierwszej kolejności ich potem pośrodku jest odcinek trasy pechowi Miechowickiej odcinek przebiegający przez klub Wisła my na główny bohater Łagiewnicka my tak naprawdę, zaczynając od handlu od południa powodujemy oddalenia w czasie realizacji tego najbardziej potrzebnego odcinka Północnego trasy Zwierzynieckiej oddalamy dlatego Habitat for 2 w odpowiedni kabel był koszt miliard 200  000 000 zł z czego tylko 100  000 000 dofinansowania ma budowę linii tramwajowej, która będzie przebiegać w fragmencie trasy Łagiewnickiej Porto 2 ośrodki, na które budżet na Okopową musi zaciągnąć kredyt wszystkie te 3 odcinki mają podobne szacowane koszty budowy trzylitrowy miliard 200 nawet miliard zlotych to w związku miast, bo jest to nam bardzo kosztowna inwestycja rozpisana na kilkadziesiąt lat temu sama odpłata oburzenia na trasę Łagiewnicką jest rozpisana w budżecie miasta od roku 2020, bo aż 4 dychy od drugiego w mało albo budować kolejne odcinki wałów Chrobrego urodził się John z żoną albo gdy ta trasa Zwierzyniecka z końca nie kosztuje też kosztuje przecież dostali pieniądze aż o pożyczkę od sportu i właśnie chodzi o to, że on oparty być on może kosztować nawet troszkę więcej niż z nich dochodzi niska, ponieważ panel długi tunel do zbudowania natomiast ona jak najbardziej potrzebna jej, że jej jednorodną oś daje ludziom wystarczają albo dorabiać jako głównego celu powinna powinna być budowana jako pierwsza naprawdę był fakt, jakby odwrócone kraj nasz bohater to od momentu mamy tu Majdan Piotr Duda podczas, których przedstawicieli spółki, która od lokalnych budowa trasy Łagiewnickiej w oponach na budowany odcinek ten, który dostał kiedyś on przygotowany od strony od strony formalnej od strony projektowej najbardziej mnie, dlaczego akurat do rodzinnego przygotowywana niegdyś najbardziej potrzebne w Tychach odbudujemy zabieramy się do budowy tego co możemy budować ani tego co jest najbardziej najbardziej przydatne dając pieniądze, które będą nas oddalały od możliwości budowy tego mało tego co jest najbardziej potrzebne czy nie gruzem najbliższej przyszłości będziemy mieć, jakie są jakieś, jakie są prognozy, że będzie realizowana ta trasa, która co, by z państwa, ale ona nie do takiego efektu jak jak to co pan proponuje taką taki scenariusz jak on ma on na niego takiego efektu ma z Tottenhamem od mądrości Górka układać podniosła jej zasadność jest zależna od wybudowania pozostałych 2 z zarówno informatykowi jak i Zwierzynieckiej w przypadku dowód umowa jest odwrotnie roku więzienia od lodu może wyhamować hamować potem możemy dołączać kolejne, które im Mariana głównie mniejszą rolę odgrywać za chwilę luźne rozmowy NT obszerną informację Radia TOK FM przybędą ziem telefonicznie łączą się z rozwojem Wrońskim forum na rzecz czystego powietrza z Krakowa, a w studiu dr Jakub Jędrak z polskiego alarmu smogowego i za chwilę po informacjach Radia TOK FM powracamy do rozmowy z 24 minuty po godzinie osiemnastej dzisiaj w poniedziałek wysłaliśmy do marca słuchamy Radia TOK FM drogę post factum w naszym studiu dr Jakub Jędrak Polski alarm smogowy czas dobry wieczór to klub ja liczę, choć na początku rządów Krakowa odwiedzimy jeszcze innym miejscowościom też to co spieszyć się aż rwą został przedstawiony w Krakowie podsumuje w ten sposób, że metodą na problem z dużą ilość samochodów i przeładowanymi ulicami i inne trasami obwodnicami jest budowa jeszcze 1 jeszcze 1 obwodnicy co, do której autorzy mają nadzieję, że ona przechwyci trochę ruchu są po 1 obwodnicy po to, żeby było więcej samochodów w międzyczasie, kiedy słyszę z informacji Radia TOK FM ma pan powiedział, że warto na chwilę przenieść do Wrocławia, bo tam z kolei budowa takiej takiej drogi wcale o nie spowodowała, że obwodnica jest pusta albo droga w centrum Wrocławia jest posłanką i tu są schody i to są samochody co do tego, że rząd to godne wczorajsza rozmowa z kolegą, który w tym zawodowo zajmują i ogrodu to żonie nie wprowadzono żadnej żądnego zniechęcenie kierowców do jazdy w centrum miasta no to sprawiło, że w w centrum miasta się nie poprawiło ono uczęszcza na obwodnicy ruch jest wzmożoną domek temu otwarto tu trudno temu, kto się i skierował to co mówiliśmy, że to co do pierwszej części to co można podsumować to aż tak dużo, że wszystkim dobry taki złoty środek i ile my byśmy takiego powiedział wszyscy zaakceptowali w Krakowie czy wielu innych miejscach pewne rozwiązania to właśnie drogo i 2 × 2 czy drogo parametrach drogi między dzielnicowej normalnym skrzyżowaniami z estakadami, które dużo tańsza, która ma służyć mieszkańcom do komunikacji między dzielnicami to to co nam się wciska mimo wielu protestów uchwały kierunkowej rady miasta tak dalej to jest coś co do faktury z trasą szybkiego ruchu co jest bardzo drogie co jest niepotrzebne co szpeci oczywiście miasto, ale zablokuje ruch tylko te trasy szybkiego ruchu być może ściągnie z centrum ze Śródmieścia na bardziej na zewnątrz ruch samochodowy niekoniecznie znaczy się do obsłużenia ruchu między dzielnicowego w danym mieście już ustaw do kroków to to budowle taki przypadek, bo do studiowania ogólnie tego typu zaznaczone są bardzo podobną do środy w Łodzi we Wrocławiu w Poznaniu w każdym innym polskim mieście no tak morderczą skromniejsze rozwiązania plus komunikacja publiczna np. transport na liście będąc przy tych rozwiązaniach związanych z projektowaniem dróg, a niektórych dróg po prostu szybkiego ruchu to też symbol towarzyszy spotkaniu, że trasa na Starym Polesiu zło w Łodzi to jest bardzo podobny przypadek to też jest dyskusja o tym czy ustalić taki szlak szybko samochodem w nosie przemieszczały co w założeniu ma dać nam ten efekt jest innego miejsca drugie szybciej przejadą będzie mniej korków no to jest iluzoryczna oczywiście to toczyły się na pełniejsze będzie miał nawet 1 proc więcej czucia dużo większą przepustowość to jednak u nas ograniczono ich i dochodzimy do ściany w nocy dochodzimy do takiej sytuacji, który był świadkiem, kiedy człowiek z demo zapytał retorycznie pana, który proponował takie rozwiązanie to, którą pierzeję ulicy wawelskiej proponuje pan wyburzyć nową przeprawą, żeby do tych postępuj z CIT to na dobę tak jest łączono się zapełni maksymalnie po pół roku po pół i te pieniądze zostaną wiosną, bo to Łódź jest ciekawa, bo z tego co wiem od kolegów z Łodzi z łódzkiego usługowego to tam nie ponosi żadnych dużych inwestycji tramwajowych na najbliższej przyszłości oto jest planowane lub zostało przeprowadzonych sporo inwestycji drogowych drogich i niekoniecznie po trwających właśnie ponoszą na pewno nie w takim paradygmacie zrównoważonego rozwoju przypomniał, że to mamy zapisaną w konstytucji w Polsce w zrównoważony rozwój tak, ale z drugiej strony pan jest pan reprezentuje Polski alarm smogowy i tak już ktoś może powiedzieć, że to one nie chodzi, o ile samochodów albo przepustowość Abbott 4 czy grzyba zablokował rozbili szklane i właśnie dokładnie tak na prostą powinniście być radykalni do końca, mówi że żadnych żadnej rozbudowy żadnych druków polskich miastach tylko tramwaje i nie notuje rowery to tylko za wcześnie złoty środek to stąd, że może zwrócić uwagę, że tego typu rozwiązania, w jakich słyszeliśmy w pierwszej części pytania ciasta to są logiczne skoro coś co z przerwy miały one bardzo kosztowne i zadłużający miasto to jest budowane i lansowane pod hasłem walki o czystsze powietrze to to nie poprawi jakości powietrza, a lokalnie pogorszy może dziś to, aby go ściągnie stamtąd nas koszty, jakie ponosi każda złotówka w stosunku do efektu to są to z wyjątkowo nieefektywny sposób im może zabraknąć na dużo skuteczniejsze działania Szkota transport publiczny to bardzo progresywne plan rozwoju sieci tramwajowej tak jest w Krakowie i też tuszowano bardzo fajny plan rozbudowy sieci tramwajowej na no to nie powinna podążyć wśród tych 2 miast też coś już mieszkańcom zaoferować, a skoro one być Warszawa drugi kolejny przypadek olbrzymie inwestycje gotowe monstrualne pieniądze za projekt budowy odcinka trasy Ns w Warszawie traw to dla warszawiaków od węzła z ulicą Marynarską salki do węzła z trasą armii krajowej wyznaje w skrócie taki kawałek, dzięki któremu będzie można jak to dobrze określić status lotu ptaka na na miasto przejechać z z północy z północy nas na nas po no limit ustalono na zachód może z Okęcia do Łomianek Wąs to bo, ale tutaj chyba jak rozumiem nie ma wątpliwości, że tam drogi brakuje także do Rzeszowa ma taką specyfikę zima to TomTom to w okolicach dworca Zachodniego w szczególności jej imamy mało tych mamy mało dług przekraczał tory i przez to na tych drogach, które są to już ogromne korki, więc być może jakaś dodatkową drogę, którą tło, by woda z ochotą krzywo nos z Włochami, by się przydało, ale ta trasa w Turcji wszystko jest kwestią tego jako nabędzie, jaki będzie miał parametry znowu do tego trzeba dużo mądrzej to rozgrywanie skoków, bo z tego co wiem to to prosta, bo planowano bardzo dawno podobnie, który teraz w Łodzi w Krakowie to są praktycznie są od 70 lat sześćdziesiątych, ale Warszawa zmieniła parametry dwukrotnie przez królował man skomponowaną doskonale znana tak blisko rozwiązania ludzkie dlatego też znacznie to właśnie, dlatego że jeśli pan chce ułatwić mieszkańcom komunikację z dużymi dzielnicami ani tu chodzi o ruchu np. spoza doszłoby do zgonu zawiezie tam będą ludzie między dzielnicami jeździli bar w wokół Warszawy mieszkają setki tysięcy ludzi właśnie się dostać dziś ktoś z warszawskiej dzielnicy panuje między dzielnicami, a tymczasem może być ruch ludzi, którzy się, że rozpoznawać co prawda i krok jest taka, że wasza wersja uduszona korkami podobnie Wrocław aglomeracja Górnośląska Kraków Łódź tak dalej, a to czasami postawieniu przez przypadek znaczy, że jakoś bez jednak coś drożeje, a koszty są zaporowe zmieniali konie nierówno tak jest, że jak Warszawa żyje w 2 no jak pan rozmawia teraz kimkolwiek na ulicy w Krakowie to pan powie, że ten z dramaturgią w swoim życiu nie widziałeś złodziei samochodów ima rację, bo nigdy tak wiele samochodów pogardą nie jeździło i horror ludzie też do Warszawy jak jest porządnym polskim dużym mieście jeździło tyle samochodów jeździ teraz dobrze zgadzam się zostałbym zlinczowany jestem jestem tego świadom doprowadził do furii kierowców stojących w korku mieliby tacy pewni natomiast są skuteczniejsze metody jeśli chodzi o pieniądze wydano na to o co tutaj tak mówią i prawdopodobnie jakaś skromna wersja tej trasy byłaby Okaj natomiast tu diabeł tkwi szczegółach, bo nie tylko parametry, ale i przebieg kawałek trasy u nas ma przebiegać w przy bardzo blisko gęstej zabudowy to są okolice ulica Włodarzewskiej twórcy 1 sierpnia wzdłuż linii kolejowej i tam się do podjęcia bardzo nagimnastykować, żeby tą trasę w pchnąć w bardzo wąski pas terenu mamy się przykro to z 1 strony, ale i tak będzie oddziaływać bardzo negatywnie na ludzi, którzy mieszkają, więc jeżeli już kiedyś tą trasą miałby powstawać jest alternatywne proponowany przebieg, które dużo sensowniejsze dla warszawiaków to z ulicą Łopuszańską Heathrow i potem ulicą szybką, więc to jest 1 z pomysłów, które gdzieś tam podają, więc to są takie szczegóły to do kamer będziemy wybierali trasy, która będzie więcej osób narażała nas to negatywne sąsiedztwo to to jest oczywiste hałas spaliny nikt nie chce mieszkać w pobliżu tras szybkiego ruchu czy będziemy starali się puszczać przez tereny, które są relatywnie rzadziej zaludniona najdalej od centrum to nie są do tego w środku tej konkretnej trasy to nie są duże różnice i pewnie w każdym mieście też można to skorygować sposób przebiegi takich tras, ale jest to takie z tyłu głowy muszą być pytanie ono naprawdę potrzebna część ginie na pewno nie nie kłóciły się z argumentem nie wiemy słuchaczy Słowaczki z argumentem, że głos radzić bez tego teraz, ponieważ nie poradziliśmy sobie nigdy sytuacją taką chwaliły się niektóre firmy, że o udało się w ubiegłym roku aż 1 000 000 samochodów nowych Polacy mają duże testy sprowadzane z Zachodu stare samochody, gdyby ktoś nie było nigdy tylu samo żąda niemożliwego ich za sobą, który jest najbardziej w mieście ograniczony jest przestrzeń na jezdniach po prostu jest maksymalna przepustowość, jeżeli ma pan 1 pas średnią prędkość samochodów i ustawione światła jakość, nawet jeżeli konto podkręcił maksymalnie to nie jest w stanie więcej samochodów wcisnąć tancerzy 9 osób chce przejechać umorzonych stąd Detroit Los Angeles czy budować 8 proc nowe drogi to koszt to droga donikąd, bo w liście w stronę Los Angeles zabrzmiało źle na to przytomnie Detroit, które są pod miastem tego także osoby nie życzy nikomu, więc doświadczenia miast zachodniej Europy pokazują, że to nie jest optymalne rozwiązanie i dużo lepszy jest inwestowanie np. zamiast burzyć te pieniądze na inwestycje drogowe i promować to sporty indywidualne to najlepiej zbudować dodatkową linię tramwajową lub przedłużyć jakąś istniejącą już zobaczyć co się stało na Alejach Jerozolimskich powstałą masę nowych estakad podobno liczyć się w każdym dużym polskim mieście itp to sprawiło, że nie mamy korków na Alejach Jerozolimskich na wyjeździe jeszcze dosłownie on dalej są są gigantyczne, a nie bardzo rozumiem, bo to jest duża trasa wyjazdowa jest to ważne czy pan sugeruje, że pytam, bo po prostu umieć zbudować linię tramwajową przy nim może nadal nie zdarzają to w związku z tym co panu tzw. zwęzić drogę nowszych mnie to niepewność co możliwe panie doktorze ale, ale np. mogę to dotrzeć także od innych, bo przed wojną zbudowano żadnej nowej linii warszawskiej kolei dojazdowej w jeśli chodzi o Warszawę wiadomo, że to byłoby lepszą może ludzie mieszkający wielu podwarszawskich miejscowościach mogliby nawet przy obecnym układzie linii kolejowej to samo w Krakowie w każdym innym miejscu w aglomeracji górnośląskiej częściej korzystać z pociągu jak sprzężoną z systemem Android to to jest to kwestia nawyków alkohol to kwestia istniejącego już ani istniejącej infrastruktury, więc to jest to co jest tą drogą, którą mamy czy będziemy dalej wydawali z rządu 4 miliardów, a naprawdę dużo więcej proszę zwrócić uwagę, że ktoś, mówi że inwestycja ta korekta późno na początku ten przypadek trzeciej obwodnicy Krakowa to ma kosztować 4 miliardy, a praktyka pokazuje, że już nie mam tylko tuneli pod wodzą przesuwanie małej rzeki i most nad dużą to te koszty mogą zostać spokojnie 2 × w stosunku do zamierzonych to są gigantyczne pieniądze te z rozprawy z igrzyskami drzew pakujemy się coś koszmarnego finansowo co będziemy odczuwali przez najbliższe 2 pokolenia chcę zapytać, dlaczego państwo nie naciskają na większą liczbę bat bus pasów dlatego dlatego to pytam, że to jest taki naoczny do zwykłego zjadacza chleba, który nie interesuje się transportem nie znoszę ofert jest taki widoczny znak rzeczywiście da się alternatywny transport przeprowadza to jest bardzo dobre punktów u siebie jak najbardziej naciskamy zarówno nasi koledzy koleżanki z Warszawskiego alarmu smogowego jakich doszłoby bez smogu to organizacja smakowe to ruchy miejskie odmówią doznało woli na razie specjalnych nie widzimy, ale będziemy jeszcze to nacisk kontynuować jest bardzo dobry punkt też nie ma lepszego argumentu o 3 autobusy być o wiele szybciej niż kosztuje i wierzy w klasach uczy się z samochodu jest to zdecydowanie tańsze i szybsza niż cokolwiek innego co nie wyznaczał buspas, o czym wytyczanie buspasów zdecydowanie szybszy niż budowa nowych linii tramwajowej część to co jest lepsze jest porównywany czasem z matką myślę, że jakość motocykliście najlepsza jest aż dwudziestokrotnie doszło do boju narzutą pamiętać, ale jest zgadzam się z panami to pokazuje coś tak na dobro klubu sposób powstają uczelnia dobrą wolę można powiedzieć, że to, iż kierunek w jakim chce podążać władze danego miasta Julita buspasy powstają tu dojść jeszcze dobry znak i to poprawia komunikację publiczną na pewno w Tereku Jędrak Polski alarm smogowy dziękuję za rozmowę w bardzo panu dziękuję, bo 1836 i sprzedam informacje Radia TOK FM po, których oni będziemy rozmawiali o tym co się w ciągu ostatnich tygodni zdarzało w Białorusi w post factum Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: POST FACTUM - PAWEŁ SULIK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" teraz 45% taniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA