REKLAMA

Usłysz Swoją Szkołę w Opolu cz. 2 - Jak zmieni się praca nauczycieli po reformie edukacji?

Usłysz Swoją Szkołę
Data emisji:
2017-04-13 19:20
Prowadzący:
Czas trwania:
26:34 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
sprawdzanie państwo mówił już kilkakrotnie wskazali, że będziemy wiedzieli jak ta reforma działa jak mąż wraz z nią poradzili po pierwszym egzaminie ósmą rasistów, czyli w za 2 lata natomiast zdumiewające jest to jak ewoluować swój własny projekt, bo ministerstwo opracowało projektem projektem reformy edukacji jak zamierza ewoluować swój projekt ministerstwa edukacji właśnie Otóż to naprawdę to to jest mój ulubiony fragment o ocenę skutków regulacji weźmie pod Rozwiń » uwagę liczbę szkół podstawowych zmian nowość szkoła, czyli na ile zmian będą uczniowie uczeni odsetek uczniów kończących technika i branżowe szkoły i o ile placówek doskonalenia nauczycieli się o stanie, bo po zmianach przepisów koniec w Chełmnie do prób, które im tego, o co pytam tu nie ma, więc być może państwo wiedzą co tam się wydarzy, gdy robi się dowiemy, ale na pewno ministerstwo nie chce tego też sprawdzać kolejnych głosami za życie na herbatę Zajączkowska Kaim i jestem w podwójnej roli, jaką ma małą ucznia klasy piątej Mikołaja i jako polonistka z dwudziesto trzyletnim stażem szósty liceum najpier w chciałam zapytać właściwe w imieniu mojego syna on w jaki sposób materiał, którym miał omawiać poznawać w trzyletnim gimnazjum zostanie przeniesione do klasy siódmej ósmej jestem słuchaczem słuchaczką państwa radio i na waszej antenie słyszała wypowiedź pracowników wydawnict w podręczników, którzy już wprost mówią o tym, że nie da się po prostu się nie da zrobić w ten sposób, żeby treści programowe trzyletniego gimnazjum wyrzucić brzydko mówiąc to podręczników klasy siódmej i ósmej IR dyskusja się toczyła na waszej antenie jakich treści należy mojego syna pozbawić chodziło m. in . o matematykę historię i państwo pyton, czego zostanie mój syn pozbawione z czego zrezygnujemy podobno z funkcji kwadratowej jeśli chodzi o lektury, bo to jest bliższa mi osobiście dziedzina jako polonistce EMA nie być Szekspira w EMA nie być Moliera w UE ma nie być również Sofoklesa Antygona GM jeśli chodzi o metodę projektu, bo tutaj państwo uczą okradnie w liceach 23 lata pracuje w 1 szkole od zawsze posługiwała się metodą projektu i do tego nie trzeba żadnej reformy oświaty, żeby to metoda się posługiwać i to nie w tym leży tutaj naprawdę problem w bardzo delikatnie mówimy o tej reformie, która na, którą żyje całe moje środowisko pracuje w liceum i wydaje się, że na naszej szkoły to nie dotknie, ale dotknie oczywiście, że dotknie już w tej chwili byliśmy informowani przez pana dyrektora, kto ile godzin otrzymają oczywiście musieliśmy zatwierdzać taki, głosując nad synem nad propozycjami już wiem, że moje koleżanki moi koledzy poloniści zamiast 18 godzin będą mieli te godziny 13 jak bardzo nie chcą usłyszeli, że żelem i jestem egoistką, bo pracując w liceum interesuje się tylko o tym co się dzieje z moją szkołą, a nie interesuje się tym co się dzieje z gimnazjami, bo to nieprawda, bo mamy przyjaciół koleżanki Polaków mówił również gimnazjach, które są wygaszane bardzo piękne określenie co z tymi ludźmi, którzy mają być przenoszeni do podstawówek podstawówki mają braki we własnych etatach panie tutaj ma ministerstwo zapewnia, że będzie wręcz, żeby zatrudnienie będzie potrzeba nowych nauczycieli ani z UE, jeżeli dyrektor, obsadzając nauczycieli trwającym godzinę nie zapewnia pełnego etatu nie będzie przyjmował pracownika z zewnątrz tylko będzie dawał godziny swoim nauczycielom wydają się, że to, by było nawet niezgodne z prawem szybując kogoś z zewnątrz, że jego nauczyciel tych godziny nie ma za chwilę wrócimy do pani pytania o to, czego pani syn zostanie pozbawiony natomiast play, a propos metody projektowania w tym momencie głos słuchaczki ze swą z Facebooka pani Agata napisała metodą projektu wymaga od nauczyciela spotkań z uczniami po lekcjach przygotowywania projektów domów przez samego nauczyciela szukania materiałów dla ucznia ewaluacji ich pracy to jest bardzo pro pracochłonne i ja robię 2 projekty w roku, bo więcej po prostu nie daje rady to jest dla mnie bardzo obciążające i cóż za tę pensję i za te wszystkie opinie, że jesteśmy darmozjadami, którzy mają 2 miesiące wakacji pracują po 18 godzin tygodniowo po tym wszystkim co się naprawdę odechciewa to tylko taki głos dodatkowy pokazujący jak drugą stronę medalu no dobrze to teraz ktoś z państwa zechciałby odnieść do kwestii choćby po lekcji bez Szekspira i Moliera może nadrobią liceum ma podstawy programowej ulicą także Barbara Chyłka no nie wiem jak jeśli chodzi o szkołach ponadgimnazjalnych to niema, więc odpowiedź jest niewiele natomiast ja mam takie wrażenie jak zrobić lekarz nas nasze środowisko próbuje się tak trudno analizować ma też takie wrażenie, że wylewa się na nas pomyje że, jakim prawem w ogóle odzywa się, że jesteśmy czegoś niezadowoleni ze mnie moim zdaniem jest grupa zawodów tzw. zaufania publicznego wśród nich jest właśnie bycie nauczycielem nam, że te przeszły osoby, które kochają swój zawód i są zaniepokojone, którą stronę idą tu o tych zmian ja mówię zmieniajmy szkołę, ale róbmy to inaczej róbmy to w dialogu jeśli tak mogę powiedzieć nie róbmy to rozmawiając z osobami, których zmiany też dotyczy, bo też tak się akurat składa, że mam koleżanki kolegów, którzy byli w grupach eksperckich i ja wiem jak oni opowiadali co tam było tam tak naprawdę nic nie było co do 2 grup eksperckich proszek to znaczy robiłem to byli nauczyciele poszczególnych przedmiotów, którzy zgłosili się w ministerstwie, żeby tworzyć właśnie nowe podstawy programowej miał okazję być w Warszawie i ja wtedy, kiedy było tak jedno spotkanie i jechałyśmy razem z koleżanką pociągiem z powodu nowi ona była zbulwersowana, bo nasz pan z pewną nadzieją, że będzie mogła zmieniać polską szkołę tak tutaj prawda na barykady i t d. świetnie, bo takich idealistów potrzebujemy natomiast spotkała się z wielkim rozczarowaniem, dlatego że tam przyszła pani mnie przedstawicielka ministerstwa dzień dobry tutaj macie państwo materiały do widzenia i pracujcie ludzie wiedzieli co to właściwie, dlaczego się od nich oczekuje też takie smutne tak w momencie, gdy się, mówi że że były te spotkania konsultacje, dlaczego teraz dzisiaj mamy do czynienia, z czym tego co się nazywa też, iż tak mogę użyć jego słowa bunt rodziców ci rodzice są bardzo świadomi tych zmian, które mnie w tej chwili w tej reformie zachodzą to jest akurat chyba in plus, bo w końcu zainteresowali się czy może nieźle używam słowa w końcu zainteresowali się może bardziej są bardziej świadomi tego co, czego dotyczy ich dziecka bowiem też historię, bo akurat tylko czy są świeże to kolejny głos świeże świeże moje kwalifikacje, które zdobyłam wzeszłym roku studiując tutaj notowane na Uniwersytecie naszym opolskim mianowicie, iż chodzi o siódmą ósmą klasę dzieci będą w historii powtarza to samo, bo przecież dziewiętnasty wiek współczesność szóstej klasie w tej chwili dzieciaki szkolić w nowo powinien być egzamin 8 aut mówi utrwali im się no nie wiem, ale w momencie, kiedy się lubuje takie zagadnienia jak nie rozbicie dzielnicowe jak reformacja jak nie rewolucja francuska to znaczy no coś się pani tata, bo historia powszechna rzeczywiście to jakoś się bez mniejszości można powiedzieć bardzo ciekawy głos z Facebooka też przez państwo zacytuję, a propos druku dyskusji z uczniami o ich przyszłości reformie edukacji pani Martyny pisarze to nie jest żadne wciąganie dzieci w grę polityczną, bo dzieci są podmiotem tych zmian mają prawo do wiedzy na temat swojej przyszłości co mi przypomniało słynne protesty uczniów w czasie jeszcze z rządów ministra Giertycha wtedy to uczniowie organizowali demonstracje, ale sami się można być wciągnęli do polityki wtedy nie można było pojedzie ktoś nim manipuluje na tym, chociaż nie były też głosy, że to wszystko manipulacja i pani Beata dzieci z powodzeniem można pytać o zdanie w wielu szkołach dzieci mają wpły w na swoją przestrzeń przykładem rozmów z dziećmi są badania w działaniu z nimi proszę również przyjrzeć się szkołom Korczakowski no tak no tak no tak wracamy do Korczaka kolejny głos z sali, by nie widzę tu rozszerzać to znaczy ja jeszcze nie usłyszałam odpowiedzi w sprawie w sprawie mojego syna i obawia się z Iranu jak upchnąć wiadomości trzyletniego gimnazjum w dwuletniej podstawówce, o czym myślą o siódmej ósmej klasie pani premier zrobić ma pan może jakiś pomysł ja nie jestem specjalistą w tych przedmiotach, które pani pyta jak wiadomo wszystkie przedmioty i zapewne na szkoleniach te kwestie będą poruszanej nauczyciel będzie przygotowany do tego jak zrobić, żeby podstawę programową można było zrealizować, a propos miasto do tych wszystkich takich pojedynczych kwestii dotyczących podstawy programowej to wypada powtórzyć to co już tutaj padło, że podstawa to są tylko czy chce, aby się wydaje, że padł to są to to są pewne zręby faktów, które musimy, by zrealizować jako nauczyciela natomiast to nie jest nie jest coś co nas ogranicza to jest tylko taka tak jak powiedziałem no to jest podstawa, na której możemy budować jeszcze inni jeszcze realne rozróżnia się na trasie, które nie są zapisane w rozwiązaniu angażu z 1 z nauczycielami, który zresztą współorganizuje 1 z protestów nie dla chaosu w szkole Jon mówił, że ta nowa podstawa programowa w sprawie rząd już nie będzie miał czas na własne treści rząd bardzo by chciało nauczyciel historii, więc duże pole do popisu, ale że podstawa programowa i ta liczba godzin absolutnie uniemożliwiała mu, mimo że jest sprawnym nauczycielem na jakąkolwiek elastyczność, więc chyba problem jest, a w tym czasie napisał pan Arek, że on rozumie kwestię Szekspira, bo Shakespeare, a nie kształci posta w patriotycznych, więc może dlatego w rewolucji ogólnoludzkich apelują o to chodzi, by być albo nie być w bardzo to raczej należy wnieść wózek Poznania nauczyciel nie jest panie kuratorze cudotwórcą i myślę, że musimy ograniczać do pewnej ilości godzin, na którą się składa między nimi środka i jeżeli mamy do dyspozycji 4 godziny to trudno, żeby wychodzić poza podstawę programową i poza lekcjami Elanie wieczorami może tajne komplety reorganizować dołączanie młodzież z 23 lata pracuje w tym zawodzie, więc naprawdę wiem co mówię, bo już państwem gościa zasygnalizować, że jeśli ktoś jeszcze masz pytanie czy opiniami czy krytyka to proszę koniecznie podnieść rękę bo, bo znów to wpływa na to jak jak przebiega debata jak ku czemu mamy dążyć kolejny głos zalicza Piotr Pakosz przede wszystkim rodzice jeszcze we wszystkich etapach sam uczyłem się w szkole średniej klasowej moje starsze dzieci w ośmioklasowej mój syn przeszedł ten czy te 3 etapy jestem też nauczycielem i mamy również żonę nauczycielkę, która mimo, że nie było w organizacji to straciła godziny, bo to jest taka prawda jest populacja nie ma młodzieży i być może w ten sposób uratuje się w nowej szkole poduczyć, czego uczyłem nie korzysta na emeryturze ja akurat ta koleżanka wychowanie fizyczne i nigdy się nie oglądam na nikogo imprez ponad 50 zorganizować mistrzostwami Polski włącznie i nie patrzeć na czas czy uda mi się w proc podstawy programowe z zrealizować przede wszystkim za euro fundusz koła, bo jesteśmy z tego rozgrywka linowa jesteśmy tak też byłem rozliczany spokojnie koleżanko nie ma żadnych problemów, a sukcesów na nie tylko, że realizują podstawy programowe, ale również rozwijam zainteresowania meczem cztero i w państwo pracujecie większości w szkołach miejskich, a co mają powiedzieć nauczyciele ze szkół wiejskich tak jak przez całe życie pracowałem w szkole wiejskiej właśnie gimnazjum wyrównywał w pewnym momencie dawało szansę tym dzieciom, których obszar wiejski Gocław wymienia Tomasik owi mój syn przeszedł 3 etapy i wiem jak poprzednie dzieci jak nasza odpowiedź, więc jak to się je jak to jest w szkołach na wsi, jaka jest różnica między tym co my tutaj obowiązują na alkohol mój syn miał to szczęście, że pierwotnie w dwujęzycznej w Koźlu rogach przeniosłem go do szkoły wiejskie Reńskiej wsi pieńki sobie radził i nagle przechodzi ten etap szkoły podstawowej idzie do gimnazjum nagle niesamowity bunt klasy do dnia dzisiejszego mogę z nim poradzić, mimo że jest we wspaniałym liceum sztuk kolegi Szczuka on sam może powiedzieć, ale ich ta burza ja nie wiem być może jestem słabym ojca ma nie jest, aby przekazana mi pan rozmawia się z hormonami pan rozbawiony miną Ależ to była wina gimnazjum, ale tu chodzi o zgodę ustalamy winnego czy do gimnazjum było innych o remont, a on przede wszystkim jako rozwojowy, ale mogę tak powiedzieć, że ja mogę protestować na 1 proteście byłem w Warszawie, ale nigdy bym se nie pozwolił ażeby moje wielkie święto edukacji przyjść w T-shircie i protestować to o żadnych nowych złóż do szkół wiejskich, bo to jest zagrożone wrażenie dużo ciekawsze strzelby jak to metafory rzeczywistości różnie bo gdy byłeś słusznie przedstawicielka ZNP wskazała na tę na tę zmianę dla dzieci z mniejszych miejscowości przez wsi, które przez wiele lat nie była to duża szansa tak, ale wciąż jest 1 rzecz, ale i jako zbyt dobrze po tej reformie co się zmieni na wsiach po prostu dzieci będą w dalszym ciągu realizowały w tej swojej społeczności to dobrze czy źle uważam, że jak najbardziej do wsi dobrze oczywiście, że tak dlatego zostają w swoim środowisku ja ostatnio z 1 panią rozmawiam, bo przecież badania OBOP pokazał jedno 3 jednoznacznie, że 57 % społeczeństwa jest za zmianą jest zmianą reformy, a tylko 24 % jest przeciwny, czyli jakieś inne chyba żeśmy była też tak czytam ostatnio to było 70 % raz rządzili umorzenia dokończy burza prasa nie widzę, że pani z moderatorem o nich nie przeprasza takie nauczycielskim szefa czas główną zasadą przerywa przepraszam bardzo, więc ja uważam, że ten okres szkoły podstawowej w dobrze przepracować i czteroletnie liceum jak najbardziej, żeby to było pełne ogólne wykształcenie i myślę, że przygotowanie do studiów będzie wtedy wspaniały zresztą dyr Iszczuk, który nie jest istotnie niższe w tej kwestii może sam potwierdzić jak to jak to przebiega, a jeśli chodzi o nauczycieli jak na początku myślałam, że to będziesz fajnie jest zmierzało, bo to jest fakt zastany musimy wszystko zrobić, żeby jak najmniejszym kosztem przeszło przyszła ta reforma jest zespół powołany ds. statusu zawodowego nauczycieli w 3 panelach w 5 panelach pracuje trzeba rozmawiać nie protestować musimy zastaliśmy to i wszystko zrób, żeby jak najłatwiej przejść ten okres w trosce o czy nauczyciele jeżdżą ja wiem, że koleżanka się martwi odwrót od 3 budynkach, a cała podziemna czy na wsi, gdzie już teraz w 4 czy wpięciu placówkach realizują jesienią Marcin, ciesząc się, że mogą realizować swoje posłanie do orzeczeń zniesie martwy i zależy może to nie zawarli pracy, który pojawi się Lwy dla nauczycieli jest optymizm młodzi ludzie Love jesteście dobrze wykształceni przygotowani to jest wy jesteście mistrzami jako nauczyciele musicie wszystko zrobić, żeby to młodzież przygotować normalnie do życia do życia nie tylko ważny pewnie ta wiedza, ale często jest ważniejsze to przygotowanie i umiejętność jeszcze chciałby bowiem, że co najmniej 1 osoba z sali chce zabrać głos jeśli ktoś jeszcze to, bo będziemy powoli zmierza do końca, więc naprawdę proszę sygnalizować pan radny w tym czasie chciał się odnieść jak i jeszcze ad vocem tutaj słów do reforma reforma jest konieczna nowa to jest nieuniknione tylko chodzi o to, że było narodu była odłożona w czasie, żebyśmy rzeczywiście mogli się przygotować, że woda miała rzeczywiście rodzaj nogi o to tutaj w tym całym procesie chodzi i wszystkim dom tutaj siedzimy zapewne zależy na dobru naszych dzieci przede wszystkim, ale jak myślisz, że tę reformę można jeszcze zreformować, czyli trochę ją zmienić czy i raczej wszystko zawsze można zmienić no proszę koszt co za optymizm proszę bardzo kolejnego znany to Ludwik Cohn jestem mamą czwartoklasistów i pierwszoklasisty i właściwie chciał zadać pytanie panu kuratorowi, bo być może coś przegapiła nie wiem staram się być na bieżąco z doniesieniami medialnymi na sucho pani Radia TOK FM Romuald od czasu do czasu ich słuchać więcej dobra ja mam krótkie pytanie w jaki sposób przebiegały konsultacje z rodzicami, bo ja często słyszałam, że były różnymi środowiskami do tej państwo reprezentujecie grupa nauczycieli w większości takie mam wrażenie jak wyglądały konsultacje z rodzicami, bo przepraszam może przegapiła moment nie nikt nigdzie zdanie nie pytał pani kurator powiem tak był piec był taki czas zaczęliśmy spotkania od spotkań z samorządami to były 3 spotkania we wszystkich powiatach, a później w każdym powiecie było spotkanie najpier w z rodzicami z dyrektorami później znał uczycie la mi, by później później z rodzicami było takie spotkania w każdym powiecie ona była awizowana były plakaty były informacje rozsyłane również do szkół i były były powiaty, w których frekwencja była bardzo duża i dyskusja bardzo burzliwa były też takie, że było tych rodziców trochę mniej, ale we wszystkich powiatach byliśmy NATO oraz wyjazd z futbolem jazu w kolejnej, jakby po serii tych spotkań my spotykaliśmy się już można powiedzieć na na życzenie na życzenie tango plażowania, które chcieli się z nami spotkać, bo widzieli jakiś problem oto wjechaliśmy jeździliśmy również na nas spotkania z radnymi na uczestnictwo w komisjach stałych rat rozmaitych miejskich gminnych powiatowych miało wpływ na reformy zarzyna in ile z tych wozów wpłynęło na zmianę tego co zaplanowali duży wpływ miał, bo np. do ZUS zaczynało się często spotkania na czym nos punktem wyjścia można było po nim może być było spotkanie samorządów, ale i to może spotkania z ludzi radość wszystko się wiąże ze sobą, na którym przedstawiane były pomysły na NATO nową siatkę nad tą nową sieć szkół później samorządowcy wracali do swoich środowisk i przedstawiali to rodzicom nauczycielom mieli spotkania w szkołach tam, gdzie był opór wtedy rodzice zwracali się do nas, żebyśmy spotkali się z nimi wyjaśnieniem czy tak może być on mówi, że to jest niedobra i na przygody wracaliśmy do rozmów znowu samorządami w ten sposób były wypracowywane jakiś model one się czasami zmieniał kilkukrotnie, bo właśnie był jakiś o drugiej, o czym mówią o rząd chciał wysłuchać chórów szkół tak tak, a o idei reformy z rodzicami rozmawiał to tak jak mówiłem już wcześniej na tych spotkaniach dotyczących powolny w powiatach to spoty są takie spotkanie było z rodzicami do pani naczelnik oddanie w 2 mieliśmy taki wynik, ale ja i w jaki państwo informowali to znaczy, że my informowaliśmy poprzez dyrektorów szkół, że takie spotkania się odbywają mieliśmy spotkanie z my ich mianownik zaczęliśmy spotkanie z rodzicami ze szkoły podstawowej nr 9 zloty teraz to już nie są kierownice mieliśmy spotkanie również z radami pedagogicznymi i wszędzie, gdzie rodzice rzeczywiste takiego spotkania za pośrednictwem dyrektorów uczestniczyliśmy w tych spotkaniach, czyli my, ale bardziej odnośnie sieci szkół natomiast niedalekie były problemy trochę się tam, gdzie problemy mogą być notowane są likwidowane natomiast tam, gdzie ośmioklasowej przekształcają się bośmy prasowej, że takim bezpośrednią osobą, która ma największe kompendium wiedzy jest sam dyrektor szkół dyrektor szkoły byśmy poprzez takie seminaria spotkanie z dyrektorami przygotowaliśmy specjalną prezentację dotyczącą reformy prosiliśmy, żeby o problemach wewnętrznych, bo każda przekształcające się szkoła ma swoją specyfikę, żeby dyrektorzy rozmawiali z nauczycielami rodzicami jest też podać przykłady, że myśmy wzięli pod uwagę opinie uczniów m. in . w 1 z koncepcji przekształconego gimnazjum liceum, kiedy mieliśmy taką formułę, że chcieliśmy przenieść inne liceum w to miejsce i kiedy zapytają zapytaliśmy za pośrednictwem ankiet uczniów czy ewentualnie takie rozwiązanie byłoby sensowne się okazało, że za nich szybko się jako organ prowadzący konsultacji z dyrektorką szkoły rysowaliśmy się z tego, że można nazwać uczniami jeszcze wiem, bo pani mówiła sali, że była na 1 z takich spotkań tory tyłem proszę o oddanie mikrofonu i relacje, ale króciutko była na 2 spotkaniach jako nauczyciel jako rodzic to spotkanie wyglądało w ten sposób, że najpier w obejrzeliśmy slajdy dotyczące reformy, które są dostępne na stronie internetowej jako nauczyciele rodzice mieliśmy dokładnie już oglądane, po czym były zadawane pytania z sali i nowości na żadne z pytania otrzymywaliśmy odpowiedzi pan kurator był szóstym liceum obecny na tym spotkaniu każde pytanie kończyło się jeszcze nie wiemy to jeszcze nie jest pewne jeszcze nie sprowadzony z Kielc leżało w to było chyba szóstego albo 9 grudnia no to rzeczywiście był moment, kiedy jeszcze nerwowa co pamięta zdawać szyny do nieba do toalet to było jedyne spotkanie zorganizowane dla rodziców i dla nauczycieli wcześniej był było spotkanie dla dyrektorów tych, którzy w tej samej szkole później byli nauczyciele rodzice byli nauczyciele już teraz kolejność nie pamięta uczestniczyła w obu spotkaniach jedno i drugie wyglądał identycznie żadnych odpowiedzi pani kuratorzy tak, bo takie spotkanie to było jedno chyba z najtrudniejszych spotkań, jakie mieliśmy, dlatego że od początku było widać niesamowitą niechęć do do nas w nas podczas spotkania uczestniczą zawsze przedstawiciel wojewody i lojalni i oczywiście pracownicy kuratorium, ale powiem może coś czym się bardzo na razie, ale sposób w jaki państwo prezentowali swoje zdanie noc to był bardzo nieelegancki ten to bardzo delikatnie wymyślone to wszyscy mówimy o tym, żeby rozmawiać no, więc ja z każdym rozmawiam, ale na nikogo nie krzyczę ja rozumiem, że też, że poziom emocji jest dużo my też cały czas śledzę komentarze na Facebooku, gdzie jest bardzo dużo komentarzy z wielką liczbą wykrzykników, ale i większe zdanie brzmi nie było żadnych konsultacji myślę, że stąd może być ten poziom rozgoryczenia czy wściekłości rodziców, którzy dowiedli właściwie zostali postawieni przed faktem dokonanym na dodatek bez przerwy powtarzano, że to na ich życzenie ta reforma się dzieje i wtedy rzeczywiście może dojść do innych różnego rodzaju wymiany emocji to ja tak tutaj, próbując uspokoić proszę państwa będziemy powoli kończyć się ich jeszcze coś co za rolę, bo nie chce, żeby ktoś wyszedł rozczarowany, ale przede wszystkim co powie, że ta debata w Opolu dobiega końca natomiast akcja usłysz swoją szkołę nie, a to, dlatego że jesteśmy w procesie procesie wdrażania reformy edukacji relacjonujemy ją do państwa na antenie Radia TOK FM, ale również próbujemy ją zrozumieć szukamy białych plam tu znajdujemy pytania znajdujemy odpowiedzi czasem zostajemy ze znakiem zapytania towarzyszymy państwo w tej reformie ich rodzicom nauczycielom i władzom, które jak widać mają też dużo pracy w tym momencie i pewnie do września będzie można o tym wszystkim dyskutować my dyskutujemy jeszcze przez kolejne 7 tygodni kolejne miasto Poznań słuchać nas oczywiście można na antenie Radia TOK FM w UE i oglądać, a inny ale, a dzisiejszą debatę kończymy serdecznie dziękuję całej publiczności wszystkim, którzy zadawali pytania nawet ostrych i wszystkim nauczycielom nauczycielką, którzy do tej zasiedli zastałem jest panel panelowych pani dr Irena koszyk naczelnik wydziału oświaty w urzędzie miasta będzie pani nauczeni bardzo dziękuję za wszystkie informacje był z nami pan radny Marcin Gar biec mniejszość niemiecka dla samorządu bardzo dziękuję panie radny drogami wesołych świąt rzecz o proszę bardzo dziękujemy pani Marzena Kawałko również radna jako przewodnicząca komisji edukacji w radzie miasta dziękuję panie radny dziękuje serdecznie wszystkiego dobrego wszystkim państwu życie dziękujemy i by pani Barbara Chyłka wiceprezeska związku Nauczycielstwa polskiego dla okręgu opolskiego również zdrowych wesołych świąt i chyba też takiego trochę spokoju dla nas, bo tego potrzebuje najem zaapelował, że pani wznowiła bloga, bo tam bardzo ciekawe rzeczy można poczytać tego edukacja oraz chwilowo tak nową wystawę zajęta czymś w aktach tuż za pracą się rozglądam na wschód podjęta w ogłoszeniach parafialnych lub innego niech pan Michał się opolski kurator oświaty, który zgodnie z tym co zresztą deklarował ministerstwo gotów był na rozmowy odpalono państwo pytania, czyli spełnił zapowiedzi resortu jest tym bardziej panie kuratorze dziękuje cały czas jestem do dyspozycji wyrzekając się do usłyszenia lub innych Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: USŁYSZ SWOJĄ SZKOŁĘ

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 60% taniej w promocji Black Friday!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA