REKLAMA

Fotoradary wróciły. Przynajmniej w Warszawie

Post Factum
Data emisji:
2017-04-14 18:20
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
14:05 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
post factum post factum Przemysław Iwańczyk kłania się państwo z 1825 mój kolejny gość to Marek Konkolewski dyrektor centrum automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym w Głównym Inspektoracie Transportu Drogowego i dobre w dzień dobry, a ludzie dobrze państwo żydowskie zamienił pan mundur z niebieskiego na zielone to prawda zielony ładny kolor nadziei kolor, który sprawia, że troszeczkę inaczej wyglądam, ale to pozory mylą, dlatego że w dalszym ciągu działa na rzecz Rozwiń » poprawy bezpieczeństwa na polskich drogach tylko w strukturach Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego tak jak wcześniej pan zauważył zawiaduje siecią polskich fotoradarów jest dyrektorem standardu ich pan spróbuje powiedzieć kierowcom, którzy lubią depnąć mówiąc kolokwialnie rzecz zielony kolor nadziei w Tychach nadzieję niesie przed nami okres przedświąteczny przed nami okres świąteczny na okres też nadzieję nie myślę, że ci, którzy jeżdżą przepisowo zgodnie z prawem, korzystając ze ścian w postaci znaków drogowych zwracają uwagę na wskazówka prędkościomierza nie będą mieli z tytułu Jean z tego tytułu żadnych problemów myślę, że poszła na fotoradary w myśl na stałe się wpisały w pejzaż krajobraz drogownictwa system automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym ta sieć fotoradarów, które zawiązywane przez Główny Inspektorat Transportu Drogowego funkcjonuje z powodzeniem od lipca 2011 roku obecnie Główny Inspektorat Transportu Drogowego posiada już 425 czynnych dobrze działających fotoradarów i jestem sześcioletni okres adaptacji takiej aklimatyzacji to już chyba to czas wystarczający, żebyśmy się przyzwyczaili do tych urząd, ale z zaczęliśmy się też od zwyczaju albo części tych fotoradarów została nim zaklejono przynajmniej na czas jakiś mówimy o fotoradarach samorządowych tak to prawda od 1 stycznia 2016 roku nastąpiły zmiany przepisów prawa, które praktycznie uniemożliwiły straży miejskiej straży gminnej do korzystania z fotoradarów stacjonarnych urządzeń mobilnych przenośnych służących do kontroli prędkości jadących samochodów przejazdu Szkota czerwonym świetle już takie były też oczekiwania społeczne spora grupa osób jednak miała pewne wątpliwości co do tego jak straż miejska gminna sprawuje nadzór za pomocą urządzenia są wykorzystywane jak zawsze z dużym szacunkiem odnosiłem się do straży miejskiej straży gminnej robią kawał dobrej pracy natomiast spora grupa kierowców miała zastrzeżenia co do sposobu korzystania z tych urządzeń i miejsc, w których te urządzenia, zwłaszcza przenośne były wykorzystane wykorzystywana i my praktycznie była taka była taka 15 miesięczna luka dotyczyło to także miasta stołecznego Warszawy dzięki staraniom głównego inspektora Inspektoratu transportu drogowego udało nam się 21 grudnia 2016 roku podpisać umowę ze strażą miejską w Warszawie umowę użyczenia tej grze fotoradarów warszawskich fotoradarów na okres trzyletni, gdzie te urządzenia będą wykorzystywane przez Główny Inspektorat Transportu Drogowego, a więc będą działać na rzecz poprawy bezpieczeństwa mieszkańców Warszawy nie tylko raz, stosując ten sam wybieg możecie państwo jako się jako Główny Inspektorat Transportu Drogowego poprosić o użyczenie tych tych fotoradarów gminnych w całej Polsce proszę pana my już takie próby czynimy co w kwietniu 2016 roku Główny Inspektorat Transportu Drogowego standard wystosował takie zaproszenie, jakie pismo z propozycją o bezpłatne przejęcie 18 fotoradarów w 18 w samorządach no warunkiem było, by było to ażeby te samorządy partycypowały w kosztach dostosowania tych urządzeń do systemu teleinformatycznego CPD CANARD koszt dostosowania takiego 1 urządzenia do systemu to wydatek około 50  000 zł nie otrzymaliśmy żadnej pozytywnej odpowiedzi natomiast mogę w tej chwili powiedzieć, że przekażą prowadzimy tak prowadzić rozmowy nie zostaliście pozytywne odpowiedziała może pan oszacować w jakim czasie zwróciłaby się ta inwestycja, ale proszę pana, ale jeżeli kierowcy będą jeździć poprawnie zgodnie z przepisami prawa będzie mało kolizji miał wypadków społeczność lokalna będzie czuła się mniej zagrożona to jest wartość dodana to jest wartość dodana to są wymierne efekty pracy tych urządzeń natomiast chciałbym tutaj dokończyć, że w tej chwili standard prowadzi zaawansowane rozmowy z kilkoma samorządami poprzez delegatury standard wojewódzki Inspektorat transportu drogowego rozmawiamy z przedstawicielami władz samorządowych może się okazać, że w przyszłości będziemy przejmować kolejne urządzeń natomiast 1 bardzo ważna uwaga do czasu nowelizacji przepisów prawa, które która, w które za tych przepisów, które zabroniły straży miejskiej gminnej korzystania z tych urządzeń samorządy posiadały około 400 urządzeń rejestrujących przenośnych mobilnych przy Dąbskim stacjonarnych część z tych urządzeń została sprzedana część z tych urządzeń po prostu się z zepsuła uszkodziła została zezłomowana wybrakowana część tych urządzeń kompletnie nie nadaje się do tego ażeby zostały one dostosowane do bardzo nowoczesnego systemu CPD SA nart z uwagi na fakt, że koszt dostosowania takiego urządzenia przewyższa jego wartość, a więc w tej chwili prowadzimy rozmowę z kilku z z kilku powiatami nikt nam na temat przyjęcia pewnych urządzeń natomiast tak jak wcześniej powiedziałem nie wszystkie nadają się do tego ażeby mogły być dostosowany do naszego do naszego systemu, a w co powoduje ten system zakłada, że te wszystkie urządzenia byłyby na poziomie technologicznym technicznym spełniającym wymogi co narty w jaki sposób działa to dla poprawy bezpieczeństwa, że to jest tak zautomatyzowane tak nowoczesny dywan to w technologiach szybkość, jaką w spływają informacje o kierowcach ona żoną przepis, ale na pewno tak jesteśmy także, że jeśli kadrowo do procedowania wszystkich spra w, które zostały zarejestrowane przez urządzenia fakt faktem trzeba będzie w przyszłości wzmocnić kadrę standardu, dlatego że wzrasta liczba procedowanych spraw chciałbym tylko powiedzieć, że w 2016 roku wszystkie fotoradary Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego zrobiły około 1  600  000 zdjęć, a procedowanych było ponad 1  002  000200  000 zdjęcia jest to naprawdę duża skala jest obraz ciężkiej nasz ślad również na jej 40  000 zdjęć to są zdjęcia, które z różnych względów nie był procedowany z uwagi na na torze np. były niewyraźne nieczytelne mieliśmy jakieś wątpliwości czy czy to dotyczy akurat tego pojazdu tak to wyglądało natomiast powiem panu 1 bardzo ważną rzecz zrobiliśmy pierwszy bardzo poważny krok do przodu, jeżeli chodzi o Warszawę w dniu dzisiejszym o godzinie dziewiątej 30 zostało uruchomionych kolejnych 20 fotoradarów przejętych od straży miejskiej w Warszawie lokalizacje są lokalizacje są podane na stronie internetowej ca narodu Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego chodzi o największe skrzyżowania w Warszawie tam, gdzie wcześniej z tych urządzeń korzystała straż miejska np. skrzyżowanie ulic Witosa Sobieskiego niepodległości Batorego Krakowska skrzyżowanie z aleją 17 stycznia Ostrobramska Fieldorfa Grójecka Modlińska Radzymińska spacerowa most Gdański armii krajowej ten trakt brzeski, a więc są to urządzenia, które działają już znanych lokalizacjach wykorzystywanych przez straż miejską i spora grupa kierowców zmotoryzowanych z dużą dozą jak to się mówi moja sympatia do zrozumienia podchodziła do tego tematu, żebyśmy dzisiaj te urządzenia po prostu odpali minęło 9 godzin i 3 minut od momentu, kiedy uruchomi liście to urządzenia ma pan mnie drażni inż. Maria życzyłbym sobie panu i wszystkim, żeby te urządzenia w ogóle nie robiły zdjęcia to będzie wartość dodana to będzie sukces, że dzięki tym urządzeniom, które działają na rzecz poprawy bezpieczeństwa polskie drogi będą bardziej bezpieczne Otóż w żadnym wypadku nie chodzi o fiskalizm i 1 bardzo ważna rzecz, bo padały różnego rodzaju zarzuty, że są to maszynki do zarabiania pieniędzy nie ma takiego tematu, że chodzi o inspekcję transportu drogowego taki temat się nie pojawia, dlaczego dlatego że, gdy te urządzenia przenośne urządzenia były wykorzystywane przez straż miejską gminną to czasami działały one z ukrycia i to irytowało społeczeństwo natomiast wszelkie urządzenia którymi dysponuje Inspekcja transportu drogowego do pomiaru prędkości mam tu namyśli urządzenia stacjonarne te, o których dzisiaj w tej chwili rozmawiamy przejęte na Szkocję straży miejskiej działają w miejscach gdzie, gdzie można mówić o jawnej transparentnej kontroli drogowej ten fotoradar jest daleka już widoczny jest pomalowany na żółto bardzo jaskrawy sposób i coś co najważniejsze tam, gdzie są czynne nasze fotoradary są ustawione znaki do 51 automatyczna kontrola prędkości na drogach o dopuszczalnej prędkości do 60 km / h takie znaki ustawia się w odległości od 100 do 200 m, a więc w przypadku Inspekcji transportu drogowego w żadnym wypadku nie można mówić o maszynce do zarabiania pieniędzy, bo działamy jawnie transparent i dobrze to teraz z technicznego punktu widzenia czy to prawda, że te fotoradary mają ustawiony próg tolerancji dla kierowców, którym nieznacznie o2 uda się w cudzysłów to biorę przekroczyć prędkość, ale to wynika z przepisów prawa do 20 do 10 km / h jest do 10 km / h praktycznie od 11 km w górę już osoba popełnia wykroczenia wykroczenia natomiast ja zachęcam z całego serca kierowców do tego, żeby zwracali uwagę na znaczenie i zakres obowiązywania znaków, by oczyścić się, więc ograniczenia prędkości zwracali uwagę na wskazówkę prędkościomierza i wracam do punktu wyjścia te miejsca, gdzie są czynne fotoradary są oznaczone naprawdę mamy mnóstwo miejsca czasu do tego, żeby zdjąć nogę z pedału przyspieszenia ani salwować się ucieczką w postaci koła ratunkowego jak jakiegoś prawa jakiegoś progu, który oczywiście zgodnie z przepisami prawa jest zapis, ale czasami nie uda się zejść do 50 km / h i trzeba też założyć, że ktoś będzie chciał zwolnić nie zwolnił wystarczająco, gdzie pan to czasami płacimy mandaty karne na nas na własne życzenie, a po drugie, znajdzie pan po Warszawie często samochodem jeździ pan też jeździ pan jest pan na pewno zmotoryzowanych dziś wielokrotnie przekroczą to skrzyżowanie, które pan słony Witos dysk zna pan to miejsce i automatycznie to co zdejmuje nogę z pedału przyśpieszenia do Ziobry jest jakaś różnica między tymi, jaka jest tolerancja dla gmin w tym urządzenia dla kierowców w ciągu dnia wieczorem oczywiście no to to urząd panie redaktorze ono wpły w na obszarze zabudowanym w godzinach od piątej do dwudziestej trzeciej obowiązuje ograniczenie prędkości do 50 km / h, a w nocy dwudziestej trzeciej do piątej 60 m na Godzillę tutaj o urządzenie święci atut 70 i panie redaktorze i to urządzenie automatycznie automatycznie po prostu zmieniam progi prędkości w zależności od pory, gdy z dnia inna cena to to z jasnych Słońc wielki wyborna mamy mało czasu zadam panu jeszcze to wyzwanie jest takie pojedyncze urządzenie może zrobić zdjęć w ciągu doby czy niema życzyłbym panu i sobie, żeby nie robił żadnych zdjęć i to będzie nasz wspólny sukces ale gdy pan zechciał odpowiedzieć na moje pytanie nie wiem nie wiem z kart pamięci no tak sądzę, żeby była cisza chętnie nam przez pana też te urządzenia mają Integera tory karty SIM i poprzez łączność bezprzewodową są obsługiwane przez operatorów standard na apel na pewno mają dużą wydajność natomiast nigdy tego nie sprawdzimy, bo nie wierzę w to, że jesteśmy kamikadze na lekturze jeżdżą na korzystanie z 4 kółek jeździmy coraz bardziej poprawnie polskie drogi są coraz bardziej bezpieczne i tak jak wcześniej powiedziałem, jeżeli te urządzenia w tych miejscach nie będą robić zdjęcia cesarz wszystkich pól sukcesu zamienił niebieski mundur na zielono spokojnie zielono mi zielono mi lubię zielony kolor i dumny jestem, że pracuje w Inspekcji transportu drogo, ale w dyplomacji w Brukseli też pan znalazł swoje miasto nie wiedzą, że życzę panu całej redakcji wszystkim zmotoryzowanym pierwszym pasażerom zdrowych radosnych spokojnych świąt Wielkiejnocy, a także bezpieczeństwa na polskich drogach w brzmieniu dziękuję Marek Konkolewski dyrektor centrum automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym Głównym Inspektoracie Transportu Drogowego był moim państwo gościć Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: POST FACTUM

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 60% taniej w promocji Black Friday!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA