REKLAMA

Marketing kultury

Człowiek 2.0
Data emisji:
2017-04-15 15:40
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
29:11 min.
Udostępnij:

Poeci, malarze czy filmowcy mają dziś do dyspozycji media elektroniczne, dające im możliwość skontaktowania się z milionami odbiorców. Muszą jednak konkurować w nich z wszystkimi innymi produktami i usługami. Na czym polega dziś marketing kultury i jaką rolę odgrywają w nim nowe technologie? O tym opowiedzą Barbara Stawarz-García i Aleksandra Szymańska

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
studia ze mną dzisiaj Barbara Stawarz Garcii jastrzębi kontent dzień dobry dzień dobry w i Aleksandra Szymańska dyrektor Instytutu kultury miejskiej w Gdańsku i dobre przypominam państwu naszym merytorycznym partnerem jest magazyn Fokus na jego stronie Fokus to kapel można poczytać trochę więcej o tym, czym się będziemy rozmawiali, a będziemy rozmawiali ową no właśnie dosyć ciekawym dla mnie terminie w tyle dostał propozycję zrobienia tej audycji w ogóle szansę, by fani Rozwiń » konferencja marketing w kulturze w Miami jest taki punkt do zastanowienia się kultura wymaga marketingu tak się porobiło za tak w kulturę trzeba sprzedawać w tym takim w cudzysłowie, bo niektóre swoje w sumie do faktów jest musimy stosować, w którym śmiało reklamować musimy używać technik marketingowych, bo ona miała swoje miejsce no tak długo jak kultura jest tworzona przez ludzi dla ludzi komunikacja jest nieodzowną częścią oczywiście jest taki problem używania samego sformułowania marketing w kulturze, zwłaszcza instytucje kultury bardzo nie lubią idzie, stając ten język marketingowy język dotyczący komunikacji z widzem CSR użytkownikiem zbudowanie publiczności tezy są różne tak naprawdę istotą jest torze musimy mówić o tym co robimy dla kogo on też, że komunikacja jest kult corolli i drugą stronę także to są absolutnie nieodzowne elementy i bardzo ładne bronić myśmy zresztą celowo zdecydowali się na to, żeby mówić o marketingu w kulturze, bo jest on ważny, a to nie jest tak we własnym częściej twórców kultury czy działaczy uważa, że to nie przystoi takie urynkowienie tej kultury tak zamienić towar stawianie jej metaforycznie na półce obok proszku doprania rośniemy w juanie mieniła, bo co nie oznacza od razu urynkowienia to mówienie o marketingu niedawni część środowiska po prostu, bo marketing jest czymś naturalnym w biznesie handlu, a w kulturze tak może komuś wydać właśnie drażni, ale to chyba cały czas próba szukania języka do do mówienia o tym w jaki sposób mamy komunikować to co robimy nie, używając tego języka martwego, choć bardzo muszę powiedzieć wyprzedza i co ściek mówimy tu nic się będzie mówić o kulturze w internecie nie ma jeszcze chyba tworzonego języka, którym możemy mówić taki sposób, aby instytucje kultury czy twórcy kultury nie czuli, że drzew to w jaki sposób właśnie to jest w komercjalizowanym czy uruchamianie czy to zwami sprzedaż kamer UN nie ma sensu produkowanie czy tworzenie dóbr kultury, jeżeli nie chcemy się z nimi dzielić się, że nie mamy odbiorcy, jeżeli mamy świadomość tego odbiorcy no Hej, w czynie dochodzimy do tego co tak naprawdę z waszą kulturę i co to jest zwolnić specjalnością pani Barbary stoi Tallin tkliwości snuciu opowieści prawda uda się na tym się w kość zasada ta z dna snuć opowieści chociażby książki, bo też była tutaj tak, nawiązując właśnie do tej na dołku masowania kultury była taka szeroka dyskusja czy książki powinny się w dyskontach znaleźć, kiedy się pojawiły obok właśnie makaronu ryżu w promocji, ale z drugiej strony ona wychodzą naprzeci w odbiorcy, więc ktoś może niedługo skończymy do słowa, bo jest projekt ustawy o ocenie książki takiej cenie za nim udało się obniżyć do poziomu dyskontowe go raczej w z dyskontu przestano, ale jeśli będzie droższa to też panie lekarzu ustawę, żeby książka była w dyskoncie w Teheranie, by w każdym razie zmierzam do tego, że nic, że kultura potrzebuje marketingu, że dzisiaj media są wszędzie media wchodzą nam wszystkim niewłaściwie drzwiami oknami do domów, więc ze niesamowicie ważna też w marketingu odpowiedzialnej za przekaz i myślę sobie, że jeśli w tym przekazie jest więcej kultury kultura też potrzebuje marketingu, żeby do nas docierać to tym lepiej, więc ogromna dzisiaj siła mediów i wielka, że odpowiedzialny za co to się co się tam dzieje za to jako opowieść snujemy, jaki ty stary talii i można ten Story pęknąć dokoła jogurtów ze mnie bardziej cieszy jeśli zmiana historię dookoła dokoła kultury kultury wysokiej, więc myślę, że zdecydowanie kultura potrzebuje alei odbiorca potrzebuje tego marketingu w kulturę, żeby ta kultura mogła do niego dotrzeć, bo wiem, że jest lepsza bądź stosowanie tej informacji jest tak duża, że żona coś wartościowego też czasem po prostu ciężko trafić mówią w tym jogurcie 1 kultura kultura bakterii w na tak małe, ale z drugiej strony dostają się właśnie czy coś co się powinno zmienić, bo kultura od od kiedy właściwie istnieje byłe koszary hamowana była w jaki sposób do ludzi komunikowana począwszy od poetów czy w ulicznych recytatorów, a po dzisiejsze czasy czy to się tak bardzo wiele zmieniło, jeżeli chodzi o komunikację właśnie przez to media w tym także zepchnęły kultury na bok i ona teraz potrzebuje wypłynąć znowu jakoś pojawić się bardziej wyraźnie w myśl tradycyjnych mediach jest problem ze słupkami, że kultura nie jest czymś tak chwytliwym jak on jak przeróżne show, gdzie mamy znane osoby na ekranie akcją różne rzeczy walczą np. z tradycyjnych mediach no jest trochę spychana kultura nadgodziny poza krańcem, więc serwisy społecznościowe to znowu to miejsce internat w ogóle, gdzie odbiorca decyduje co i kiedy chce oglądać więc, więc stanowi bardzo zainteresowany kulturą świadomie wybierze i ma miejsce gdzie, gdzie ta kultura może się przebić, kiedy był monopol na informację mieliśmy tylko tradycyjne media ktoś decydował w internacie mamy jeszcze mamy niesamowitą wolność przekazu, więc tutaj odbiorca decyduje w nocy słupki w internecie otyłość zasięgi tak łatwo się liczą czy kultura wysoka tzw. mowa mogły konkurować z 2 z z memami skokami w tym czasie tam w tym internecie masowo pojawiał tytuły Stefan zawodowym jak mogli podjąć walkę na wychowankach nie lubi zestawienia kotów i kultury wysokiej, bo rzeczywiście są dziś skrajności no i można można ją wspominamy obok moczu ZMID Małgorzaty Niemczyk jest tak zatkana memach, ale tu znakomity w odchodach kultura wśród tak, ale musimy patrzeć na to z takiego, czyja wizja w internecie zdecydowanie ogromną szansę dotarcia właśnie także dla do tego, żeby trzymamy się dostęp do bardzo zróżnicowanej kultury dzisiaj możemy zarówno w internecie odnaleźć zresztą słychać w świetnej jakości koncertu, który został zarejestrowany czy czy jest dziś prezentowane w sali koncertowej albo tworzyć korzystać z treści tworzonych już w technikach cyfrowych i są zupełnie różne typy kultury internet tylko tworzy tak naprawdę możliwości, a w Timesie, że zupełnie, jakby nie nie ma sensu tego rozpatrywać w kategorii konkurencji czy spychanie na okres, czyli w Monako egzystować można korzystać z tych narzędzi to są wypracowane przez inne sektory inne niż kultura Arkę w wodach pytam o to nie ma w dni czasami się wydaje, że nasza kultura ani w Polsce jest jest taka stawka jednak jest marginalizowana jednak oczywiście jest potężna liczba Czytelników chociażby książek tak, ale jak się dotąd wpływ na statystyki są nawet się okazuje waży 60 % zniknęły książki w ciągu roku ta w wizerunek w cały rynek książkowy w Polsce jest wart tyle mniej więcej ile sprzedawca 1 spółdzielni mleczarskiej roli dobrze pamiętam to uda im to tam to ona pokazuje jak od mgły rozmawiamy, a z drugiej strony Lotos wiemy, że kultura powinna być wysokość społeczeństwu niezbędna jest ta opowieść cały czas powinna być obecna u nas tak, że oprócz obok tego jogurty, bo tych uchwał z gwiazdami powinna być kultura właśnie jak to zrobić, żeby ona z etapów była ciekawa no to są jakieś sprawdzone metody nowe metody taką bardzo skuteczną metodą jest na pewno angażowania odbiorców serwisy społecznościowe dają nam też to piękna, że ujawnia się na bardzo czuły punkt ego w budowanie naszego Super wizerunku takiej wirtualnej tożsamości, więc elementarz znany mechanizm udostępniamy, więc jestem, więc jeszcze udostępnia książkę polecam moim znajomym książkę albo melduje się w danym miejscu niech to będzie muzeum niech to będzie galeria i pokazuje, że biorę udział w wydarzeniach kulturalnych to jest budowanie swojego wirtualnego wizerunku swojej tożsamości takiego wizerunku aspirującego, więc staż w tych opowieściach coraz częściej biorą udział odbiorcy ale, ale takie bardzo motywujące do w ogóle do udziału w kulturze, żebyśmy się mogli pochwalić, bo jeśli czegoś nie zrobimy jeszcze po coś nie sięgniemy nie mamy się czym pochwalić, więc też tutaj widać jeśli spojrzymy na taki efekt oddziaływania serwisów społecznościowych ten pozytywny, że on nas często mobilizują do czegoś np. muszę wyjść pobiegać, żeby udostępnić, żeby biegało musiałem wyjść na jakiś koncert do galerii, żeby się tym pochwalić, a niestety no można na to spojrzy się też kultura narcyzmu, bo jest infantylizmu, bo też, ale z drugiej strony jeśli to motywuje naszych odbiorców do tego, żeby brali udział w kulturze to myślę sobie, że summa summarum na koniec dnia to będzie dobrze taki odbiorca zawsze będzie bardziej na kulturalną w Polsce fitosanitarne kwestia manifestacji politycznej, bo ostatnio się wielu moich znajomych widziałam w internecie chwaliło się tym 2 albo już było w noc lądują wojny światowej w Gdańsku albo już kupione bilety 32 zrobioną rezerwację Bonobo trzeba zobaczyć póki co jest z tu w tym momencie kultura zrobiła się takim medium znów chodzenia na pewne spektakle oglądania pewnych filmów innych nie bądź pewny produkt internetowych to są to są deklaracje fuchę dla dochodzących do nas poza narcyzm ciotą taką dziecięcą takie dziecięce samochód Towarzystwo nie wiem czy będzie to teraz o snobizm czy nie natomiast węższy zakres ważne, bo ja tym osobom, które tej wystawy nie widziały muszę powiedzieć, żeby jednak się na niej pojawić niezależnie czy jest w tej chwili rynek od dawna marzą ważne, żeby tam być naprawdę ważne, żeby zdobyć te święta i ważna wystawa, jakkolwiek zostaje zaś zinterpretowane to jak państwo bardzo namawiam do gry w lidze w kontekst tak jak Płynnościowy też jest no dobrze, ale balet fani się pójść do teatru cel czy pójściem do kadry nadal jest jeszcze sposób modna to faktycznie nadal do wylądował w nowe być może to wiosną zostaną młodszego pokolenia nie jest jakiś taki bardzo budujące status to bardzo indywidualna, bo to są osoby, które wychodzą założenia, że jest light teatru to interesuje to tylko mnie i ewentualnie np. osoby, z którą indyjską nigdy sama, ale są osoby, które wychodzą założenia, że są na tyle inspirująca, a Avia do miasta i przeceniania naszego naszego wpływu LM mówisz o takiej w ami wyimaginowanej publiczności, że my mamy wrażenie, że wszyscy słuchają, żeby dla wszystkich jesteśmy ważni, więc ważne jest zabieranie głosu mówienie, gdzie warto pójść co warto zobaczyć AM i na pewno z 1 strony ci automatycznie słuchaczy są automatycznie oni wcale nie słuchają, bo znowu wiemy, że każdy z nas najbardziej zaabsorbowany sobą swoim profilem na Facebooku swoimi lękami swoimi komentarzami, więc to jest ta ciemna strona, ale z drugiej strony na pewno do kogoś trafia taki odbiór Jacques, a n p . warto iść na ten spektakl na tak wzywamy też muszą tutaj wybrać taki nas poinformować o tym, mają ich odbiorców serwisach społecznościowych, a nuż ktoś pójdzie, więc do kogoś, kto trafia do kogoś nie, ale niemal nie ma takich badań nie znam też takich badań, które by mówiły jak to jak to się rozkłada pokoleniowo czy np. milenialsi tutaj już uważają, że nie warto się chwalić, bo go, bo nikt ich pod tym kątem mnie nie przepytał mnie przebadał a, a osoby młodsze kogoś, kto nie po kolonizacji nazywana ta sieć sieć taki to jedno tutaj trudno to trudno rozgraniczyć, ale też dzieci mają taki taką też całe tutaj na ich nam się wydaje, że ktoś się urodził Sojusz w czasach internetowych i będzie się płynnie poruszał to nie jest tak dzieci się zachowania dzieci w internecie, więc to też jest dopiero wykształcenie w sobie świadomość takich zachowań no ale wy tutaj od kultury odchodzimy trochę, więc w reż Lone niekoniecznie, bo na naszej konferencji bardzo będziemy się przy głębszym żona właśnie temu pokoleniu pokoleniu milenialsów i tę pokoleniową za treść tych ludzi, którzy urodzili się w 2001 . wieku i wydaje nam się to bardzo ważne zarówno w kontekście takich instytucji, które dzisiaj kierują ciągle myślą o tej grupie docelowej, ale też daje takich, dla których to za chwilę będzie grupa docelowa i o tym w jaki sposób torze jednak to jest trochę inne pokolenie z jedno jednak zachowane w innym w innej relacji z nowymi technologiami na ile to wpłynie też na to jak my powinniśmy reagować jako instytucji kultury w jaki sposób powinniśmy zrobić dzisiaj i tworząc nasze strony budują właśnie przekazy medialne, budując te systemy komunikacji w mediach społecznościowych, ale też w jaki sposób myśląc o już o konkret w ofercie co powinniśmy zrobić ich jedno jak szukać języka asy tą grupą zresztą nie tylko przyjrzymy się na razie na warsztatach, ale też przyjrzymy się Nero portowy, który powstał 7 lat temu to był raport Mirosława Filipiaka, który dotyczył właśnie młodych i mediów, czyli tak naprawdę dotyczył tego jak ma się relacja nowych mediów do uczestnictwa w kulturze i też najnowsze nawet 7 lat i coś co się przez ten czas zmieniło, bo rzeczywiście teraz dostałem bardzo intensywna 2 takich badań jest na Focha faktycznie niewiele w nim nie tylko, gdybyśmy chcieli Jana od dziś pamiętam był artykuł jest na słuchawki w Gazecie wyborczej dotyczący hasztagu teraz czytam, czyli takiego znacznika w tym ludziom w internecie oznaczają sobie właśnie informacje dotyczące tego czytając książkę i tam było sporo młodych ludzi napady młodych w tym sensie władanie nie tylko milenialsów to właśnie licealistów gimnazjalistów i oczywiście nas to statystyki czytelnictwa mamy taki, jaki mamy, ale to nie jest tak to młode pokolenie czy ta nie jest tak ma się tym jechali w trudno inaczej na pewno był winny sposób niż my do tej pory na innych nośnikach to pewnie trochę, ale odczytanie na szczęście to gdzieś tam cały czas jest jakimś sensie modna na początku zeszłego roku mieliśmy taki wysyp stron na Facebooku prawość zachęcały do czytania 1 książki tygodniowo mnóstwo osób wzięło udział w tych wydarzeniach deklarowało później zastanawiać wezwania na wyzwania tak przez cały rok później robi takie sprawozdanie czy faktycznie czytają, jakie książki czytając sobie polecają, więc wiem, że jest to motywująco to są takie bardzo bardzo pozytywne aspekty, więc o chociażby czytelnictwo nasz serwis społecznościowy ma pozytywny wpły w takimi akcjami na okręty NATO miejmy nadzieję, że będzie tych chorób układu więcej porozmawiamy o nich w drugiej części audycji przypominam, że to będzie na antenie o godzinie piętnastej 40 i gdyby państwo do nas ci napisać w pełnym adres mailowy człowiek w 2 latka z demokratą krótko szefem całego państwa niedługo w witam w drugiej części audycji w mikrofonie Jan Stradowski ze mną w studiu Kisiel Barbara Stawarz Garcia z pikantnym witam ponownie będzie nowy ponownie w i Aleksandra Szymańska dyrektor Instytutu kultury miejskiej w Gdańsku kino gry w nagraliśmy pierwsze części marketingu spółki uważa, że w dosyć szerokim ujęciu pomyślałem, że dobrze byłoby może zająć się prowadzi szczegółowo o tym jak to ma grać w kulturze dzisiaj wygląda, jeżeli chodzi o nowe media internet w wynajmowanych społecznościowych, a on to właściwie stawów dziś już twórca kultury bez takich mediów społecznościowych nie może istnieć nie powinien istnieć to już jest wymaganie takie wyrywali im pisać wiersze NATO musi mieć to na Facebooku może istnieć natomiast na pewno nie dotrze do ogromnej grupy odbiorców myślę, że mnie twórców można podzielić tak samo użytkowników są, a właściwie użytkowników ludzi, ale są osoby, które uważają, że serwisy społecznościowe nie są im do niczego potrzebna wręcz są szkodliwe tak samo są twórcy, którzy też wolą wolą być bardziej niszowi, ale z kolei el znajdować się na tej niszy, czyli tak samo użytkownicy, którzy np. opuścili Facebooka i są z tego dumny i uważają, że jest jakaś wyższość nad tymi, którzy są przez tego Facebooka zniewolenie, czyli trochę tak jak Niemcy nie mają telewizora mówią nie oglądają telewizji na razie jest to taka też, że nowa moda to coś, o czym warto się pochwalić się nie oglądam telewizję w takim domyślne osoba, która ogląda sięga połowy potem masowy przekaz DM sięga po co gorsza, bo nic, więc starszy z twórcami też trochę jest także albo nie chodzę na ścianki nie chodzę do telewizji śniadaniowych nie pokazuje się w serwisach społecznościowych albo właśnie zdaje sobie sprawę, że to niema wpływu na przekaz który, który tworzy i i ludziach użytkownicy serwisów społecznościowych też sieć Zielona takich, którzy wolą mieć swoje enklawy znają apteki zamknięte grono zamknięte profile i na użytkowników, którzy budują np. zawodowo swój wizerunek osobisty poprzez serwisy społecznościowe i tutaj wracamy do tego zasięgu 3 czy właśnie zależy nam na takim szerszym dotarciu czy pozostajemy w niszy, wierząc w to, że MO, że nasz odbiorca i tak nas, że i tak znajdzie w naukę, ale zostawia ślad w kontekście takim trochę dziwnych zjawisk nie z internetowych, bo on trafiam na dno na takie opinie czasami żal oto pisarz taki taki bardziej znany ze swoich krótkich statusów na Facebooku prawda, czyli twoje piszących książki to te papierowe książki, ale co to się sprzedają w formie fizycznej jest bardzo znany na Facebooku dokładnie z książek w albo np. można podać konkretną osobę poetka Joanna Lach, która ma profil na Instagramie i to ma 40  000 tych pysznych followersów, czyli czy śledzących jej zdjęcie jak sama w 1 wywiadzie przyznała większość chodziło głównie z poetką, bo wycofania zdjęcia, więc ludzie właśnie po komentują dają dają polubienia natomiast w ogóle jakoś nie mają pojęcia żona zajmuje się pisaniem wiele swoich i potem wchodząc do spotkania autorskie i o to, żeby zobaczyć na łono tak jak na zdjęciach, ale o to, żeby mieć styczność z poezją istotne wyprzedzenie Stocha taki dziwny trend ten numer z perspektywy marketingowej jest nieskuteczna, bo był po prostu tworzy treści, które nie mają wezwanie do działania czy do niczego nie prowadzą buduje ich błędne wizerunek w kontekście tego co tworzy, więc marketingowo nie jest nie jest dobre działania może eksperymentuje właśnie, ale czy to nie lepiej po pierwsze, możemy to potraktować jako eksperyment, a po drugie, może to właśnie sposób dotarcia na oczy, jeżeli jest w stanie tym co pisze o tym, zamieszcza zainteresować tak duże grono, a jeszcze do tworzy dobrą poezję to być może to one 40  000 potencjalnych Czytelników i którzy wyjechali zachwyceni po takim wieczorze także w dawnym patrzmy na to od tej strony przyciągniemy faktycznie zainteresowane osoby z poezją świetnie boję się, że jednak jest to taka trochę jest nauka, że kupujemy takiego wracając do kotów znowu kota worku dostajemy el coś co zawsze się będzie lepiej sprzedawać zawsze, więc więcej plików będzie miała prywatność będzie miał kod będzie miał mam te treści ambitne są cały czas niszowe i to też, że to też bolączka treści w serwisach społecznościowych i taki wybór albo tworzymy coś wartościowego albo patrzymy na to, że chce potrzebujemy zbudować zasięg, więc celem jest też tutaj jedno jest taki wybór jest ona faktycznie skieruje na swoją poezję świat nie boję się, że jednak nie taka też był ostatnio była taka akcja program zamieszczamy na tekstów własnych tekstów z wybitnych dzieł czy tekstów opisujących dzieła sztuki wydarzenia zamiast treści zamieszczanych i bardzo dużo ludzi rzeczywiście w to włączyć Voice zamieszcza o treści tzw. wartościowe i wręcz, że to była też fantastyczna akcja sposób na dotarcie i pokazania wielu rzeczy wielu książek wielu wierszy to też jest bardzo lubi to moda na zamieszczanie w 23 rano są osoby, które ja akurat ma na swoim Facebooku, które robią ich uwielbia zaczynać od tego moi znajomi nawet piszą wiersze cara mam takich poetów twórczych znajomych w ale też były nawet rdzenni akcje są już na żywo tak pytam w środę rano z wywiadów o niemal z rzezi niemalże tak zalany jest jak pisze wiersz fraszka codzienności, ale on, ale były też próby pisania książek poprzez posty facebookowy, więc psy, więc coś tutaj takie trafienie do odbiorców, którzy mu tłumaczenia książek wpadli, więc poszatkowane taką taką treść jeśli spojrzymy na badania jak czytamy dzisiaj w internacie to okazuje się, że akapit nie powinien być dłuższy niż 46 dni akces bardzo krótki przekaz książki już też zaczynają być tak to były łamane, żeby odpowiedzieć na tę naszą percepcję tekstu na ekranie komputera, więc to co dzisiaj czytamy na ekranie komputera przenosić do książek tak samo są łamane, więc były i były takie próby no znowu można dywagować czy wartościowe czy nie czy właśnie o to o co tutaj, choć wiemy na pewno, że ten problem z konsumpcją dłuższe treści jest coraz większe, ale nadal uznają jednak miejsce w internacie moich atutów audycję w 2 w cudów forma oczyszczenia stąd popularne jak jak te formy krótkie czułki tak krótkie, ale możliwość obejrzenia całego koncertu na YouTubie chociażby tak tańcząca koncertów co analizować możliwość zobaczenia opery w cyfrowej transmisji wysokiej jakości to jest coś co oczywiście jest niszą, ale cały czas jednak fani zagospodarowano czy AVA tar czekającą przynajmniej na zdecydowanie z tym, że tutaj też tak jednoznacznie badania mówią ci chodzi o to percepcję, że mamy tak duże przebazowanie i tak duży deficyt uwagi, że jednak element mówi się, że takie wideo na YouTubie piętnastominutowe to już jest naprawdę dużo, a takie taki dzień na blogi, które są coraz popularniejsze mają około 3 minut, więc aż tak bardzo krótka forma forma wizualna, a już jeszcze bowiem takim słowie pisanym to co tutaj tak jak mówię te bardzo krótkie akapity 34000 znaków to już jest dużo do przeczytania na każdej strony mamy trochę dosyć fajnego takie znów podejścia do nowej formy, jeżeli chodzi o popularyzację kultury np. mieliśmy też audycje dawno dawno temu jest to osuwisk polo na PL to ten serwis udostępnia zasoby historyczne w formie skanów dokumentów czy starych pocztówek pozwala na tworzenie właśnie memów fajnych obrazków do internetu, bo można znaleźć nawet pewni tego kota no i komicznego na starej pocztówce albo można znaleźć jakąś starą wsią wcześniej w zabawny cytat i co zrobić właśnie na zrobić memy, które potem gdzieś odpuścimy no nie takiego zasięgu jak ja jak to najbardziej popularne, ale bazują na KUL tu tylko na KUL tu woda zmiksowany niż wycinane i w zaklejonej zmienianej w reformach, które do dziś współczesna to dosyć jakaś metoda, żeby dom kultury w ogóle pokazywać takim BMW z podobnej kategorii też wykorzystywaniem kultury są selfie wszyscy poparliśmy selfie Mania selfie robią sobie prezydenci sal wyrobić sobie papież my też sobie robimy selfie, kiedy gdzieś np. wyjeżdżamy wiele wiele miejsc muzeów galerii wykorzystuje to, że ludzie zazwyczaj, kiedy przychodzą do galerii np. robią sobie selfie w centrum Pompidou dookoła eksponatów pojawiły się krzyżyki na podłogach, żeby ludziom pokazać, skąd najlepiej sobie zrobić salki, gdzie najlepiej do selfie wyjdzie w Manili powstało muzeum, które jest dostosowane tylko do do dorobienia sobie selfie są tam eksponaty z całego świata zrobione tak, żeby np. ktoś mógł sobie wejść w ramy i być fragmentem obrazu udostępniać Anny i hasztagu, choć dane miejsce, więc też chociażby salki wykorzystywane do promocji nie jest czy malunki wszelkie jestem tutaj udostępnią nam znowu buduje tam swój wizerunek wirtualną tożsamość przed moimi odbiorcami na 3 latach wino też mówić o przygodach lokalnych my jako Instytut kultury miejskiej prowadzimy właściwie to czas, gdy projekt wyszukane, gdzie właśnie te szukamy w domenie publicznej zdjęć grafik takich elementów, które kojarzą się z Gdańskiem są częścią dziedzictwa Gdańska i też udostępniamy je i one też zaczynają funkcjonować własnym życiem i takim słynnym, ale jest Heweliusz, który krytycznie biegacze sami internet ludzie rzeczywiście zaczęli zaczęto wykorzystywać współpracujemy tutaj też z Polską Akademią Nauk w Gdańsku właśnie, który też udostępniają nam treści takie, które dzisiaj już jest obarczone prawem autorskim, a tu chodzi o to w ten projekt nazywa się pan kreator tak taka wykładnia może się kiedyś dostałem informację, że nie jest takim Box, czyli czy automat internetowy szum, który zajmuje się kulturą pościel historią ta od osób to są zasoby historyczne my w po klubowe w tym potem porozmawiać właśnie na czacie na nas mama ma sądowe Facebookowym nowym spodziewa się za to więcej interakcji ale, ale błąd zawsze jakiś krok w tym kierunku jest eksperyment z nową formą takiego, w którym znów formą no nie wiem ja sama jeszcze jestem bardzo taka niepewna, gdy cieczy rzeczywiście, bo te są w stanie zastąpić komunikację z żywym człowiekiem zresztą poświęcimy temu co się na konferencję marketingowej cały panel i tutaj do poprowadzenia zaprosiliśmy Szymona Karpińskiego twórcy Mateusza transportu Uszatek stać, pod który akurat służy poruszanie się po mieście można bardzo łatwy sposób wpisując gdzieś jest gdzieś, gdzie się dostać dostajesz informację w jaki sposób można to szybko łatwo zrobić natomiast cena od znam taki przykład to on przynajmniej u nas media wpisał się swego czasu takim przykładzie muzeum Narodowego sztuki na Białorusi, która wykorzystuje właśnie, bo te do komunikowania o swojej ofercie i są podawane jest jako jako coś co rzeczywiście działa i być może jest rzeczywiście przyszłością dla dla tych instytucji, które mają się problem z komunikacją z ze swoim odbiorcą, aby roboty zastąpiły albo współistniały z innymi formami rozmowy z kimś, kto reprezentuje dana instytucja przydają dostępność współistnienia, bo oczywiście, jeżeli wiemy też, bo stosuje uznaniowe niedawno mówiliśmy w audycji w dziesiątkę synów i zachowują od Boga inaczej wobec nowej osoby, bo obok jest masa maszyna można przećwiczyć głupiego o coś niestosownego zobaczyć jak zareaguje, ale też oczekujemy tu odbędzie spra w będzie nam dział informacji będzie reagował na to co robimy w tym sensie to jest chyba fajne też nawiązanie do tej opowieści wojsko, których kulturę obyśmy byśmy wchodzili w dialog, bo w sytuacji, kiedy mamy AFI FoodCare mamy stronę internetową czy nawet profil facebookowy to powiedzmy 2, jaka instytucja kultury czy twórca kultury daje nam jakąś informację no ale to interakcji jest to kryminał ostatecznie też nie każdy ma ma czas 664 godziny na dobę i obcość komentarza życiowe taki robot, który będzie w stanie w zastępstwie za twórcę od co ta instytucja ta pomoc w tej w tym dialogu byłby to z powrotem się do tej narracji do tej rozmowy z takiej ulicznej rozmowy w Les twórcom kultury mnie tutaj to jest bardzo ważny kontekst jeśli mówimy o narracji, dlatego że był już 3 przykłady botów wykorzystywane komercyjnie, gdzie użytkownicy chcieli czegoś nauczyć, bo taki, bo chce się nas uczy i nabyła 1 w ich akcji, gdzie użytkownicy tak kierowali rozmową z błotem w fosie nazistą, tak więc zdominowali walkę z Hongkongu, tak więc więc właśnie Mbank jest to niebezpieczeństwo, ale ty jesteś ważny wątek przy okazji tej narracji jeśli my całkowicie oddamy narrację w ręce naszej społeczności w ręce użytkowników to nie do końca mamy nad tym ster nie wiemy, gdzie ona w tym kierunku ta narracja pójdzie, więc staż takie nauczki sporu z podwórka marketingowego, kiedy firma wykorzystywała n p . ten mechanizm treści generowane przez użytkowników powstawała Platforma z takim zachęcaniem twórzcie treści publikuje się tutaj treści czasami naprawdę były to treści, których nikt się nie spodziewał zabrakło narracji z braku takiego powiedzenia, w którym tonie w jakim kierunku w ogóle ta treść powinna zostać stworzona, więc też myślę sobie, że w kulturze też bardzo ważne, żeby właśnie ta narracja zawsze była prowadzona z góry, żeby był nadawany ton dyskusji, żeby ona się nie wymykała tak jest takie ramy na niepożądane to to na pewno łączy marketing Elany i kultura tutaj żar musi być nadawane będą powinien być nadawany w klatkę, czyli komunikacja, ale taka zadbana i taka też ukierunkowana Itaka, która powoduje wodną w danym miejscu robi się bardziej kulturalnie nie mniej kulturalnie właśnie krew tych rozmów więcej na ten temat będzie na konferencji marketing w kulturze dwudziesty 21 kwietnia w Gdańsku dwudziesty 2001 . aczkolwiek do Gdańska już chyba nie zaproszono bardziej zapraszamy do mediów właśnie, żeby śledzić ponieść rejestracja jest zakończona nie ma możliwości w tej chwili zarejestrowania natomiast będzie możliwość śledzenia poszczególnych paneli w internacie, a chętnie digitalizacja kultury w praktyce bardzo dobre i to jest odpowiedź na pytanie czy w dobrze czy nie na pewno warto na pewno warto próbować, bo rywali tej kultury będziemy nie będzie na nią obalić myślowe nie będzie w Polsce lepiej czytelnictwo nadal mamy taki, jaki mamy, jeżeli chodzi o konsumpcję kultury nadal jest nam sporo brakuje do, a do tego co byśmy chyba chcieli chce mieć, więc zachęcamy zachęcamy do dzisiaj w państwa powoli dziękujemy za uwagę w Zamościu, gdzie była Barbara Stawarz Garcii jest aplikantem dziękuję bardzo bardzo dziękuję w i Aleksandra Szymańska dyrektor Instytutu kultury miejskiej w Gdańsku zaprasza jak zwykle w sobotę o godzinie 14401540 mówi Jan Stradowski Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CZŁOWIEK 2.0

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" teraz 45% taniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA