REKLAMA

Cz. 2 debaty Usłysz Swoją Szkołę w Poznaniu. Dyskutowali: P. Suszka, A. Skiba, L. Piotrowska. R. Jocz i dr K. Błaszczyk

Usłysz Swoją Szkołę
Data emisji:
2017-04-20 19:20
Prowadzący:
Czas trwania:
27:02 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
pozostali zaprasza Małgorzata Heydel były skały forum rad rodziców mama trójki dzieci w wieku 6812, jakiego chciał pójść także, że jako obywatelka tego kraju nie muszę mieć zaufania do polityków do polityki trafiają różni ludzie na różnym poziomie intelektualnym i jeżeli słyszę, że ZUS pani Walewskiej taki cel reformy to ja bym jak smok prosty nie wierzyć i wtedy Zaj pytanie, skąd taka diagnoza to kto postawił 3 jak został zbadany, żeby taką reformę Engine Rozwiń » wprowadzać, a jednocześnie więcej czytam, że wszystkie środowiska wszystkie, które zajmuje się edukacją krytykują reformę Uniwersytet Instytut badań edukacyjnych Panny i mogłabym wymieniać bardzo długo podobno są jacyś eksperci, którzy postawili diagnozę chciałbyś dowiedzieć, kto to jest i dziś mogą odwiedzić też pierwsza miała ujawnienia potwierdzi, że są w i notarialna protonami jest kompletnie turysty jest pusty śmiech to wynik wywołuje jak można utajniać informacji przecież jako obywatel jako rodzic nie nauczyciel tak inni nie nie bronię tutaj swojego miejsca pracy broń Boże wykonały martwi się moje dzieci ja chcę widzieć, kto jakim w jaki sposób postawić taką inną diagnozę, że to, że Polska dotacji w tak katastrofalnym stanie, że trzeba teraz wszystko zmienia, że tego nie wiemy, ale wiemy co innego pojawia się bardzo często argument ze strony pani minister Zalewskiej, że kiedy prawo sprawiedliwość ogłosił, że chciał likwidować gimnazja w następnym dostał w wyborach większość głosów w związku z tym społeczeństwo niejako samo poparło tę diagnozę czy te tym właśnie diagnozę tę samą receptę diagnozy nigdy nie poznaliśmy i w związku z tym to należy przeprowadzić to Wola diewięćdziesięciu 232 na pewno pani tylko, że tylko, że w Polsce nie mieszka 38  000 000 ekspertów ds. edukacji tylko są do tego powołane konkretne osoby jak ja czytam Anna wypowiedzi ekspertów są listy skierowane do pani minister Zalewskiej z apelem, żeby powstrzymać, żeby nie robić tego nikt nie wprowadzać reformy, a minister deklaruje ja nie mogę pojąć niedopowiedziane, ale poza wierność, a więc nas przepraszał jeszcze tylko 1 króciutko komunikacja ministerstwa z rodzicami i porażka strony internetowe infolinię dla rodziców porażka ja wykonywałam kilka telefonów będzie brał tego telefonu kuratorium wciąż jest zadać proste pytanie moja znajomość dodzwoniła dowiedziała się, że ta pani nie zna odpowiedzi na pytanie n p . czy dziecko sześcioletnie będzie mogło w tym roku budżet szkoły i powiedział, że proszę zadzwonić za 3 godziny to znaczy dla mnie to jest po prostu farsa cała tych reform nie pojmuje Anna na stronie dobra szkoła 2 PL niezdrowo panie oczywiście właśnie tam weszłam ich stamtąd po pozyskaniu dworca, gdzie mam zadzwonić, żeby rozwiać wątpliwości, a także w rytm to jest wszystko, czyli brak, ale wniosek o ignorowanie rodziców i wszystkich środowisk podsumowanie mnóstwo, żeby pani redaktor pani pozwoli proszę pan kurator w 21 zgodnie z dnia miał bardzo wie coś bardzo bardzo chętnie uczestniczy w spotkany i propaństwowe powtarzam na każdy na każdą prośbę na każde zaproszenie obojętnie, jakiego środowiska jego forum my uczestniczymy i groźbami i jest tak, że ten jednostkowy przypadek tego telefonu jaz prawdy zdiagnozuje i panie udzielę odpowiedzi czy tak było rzeczywiście bowiem poprzez nawet ten 1 telefon, a było ich dziesiątki i ludzie otrzymywali odpowiedniej odpowiedzi adekwatne profesjonalny i za jakość odpowiedzi odpowiada Wielkopolski kurator oświaty Ivicy kuratorzy i jeśli tej jakości nie było to proszę to udowodnić, ale nie na takim dowodzi, że aktorzy rozmawiał czy pani rozmawiała nie wypali z kim rozmawiają odesłano ją za 2 godziny to jest żaden go na czele z niemożliwe jakżeż, jaki to jest dowód no ale doświadczenie, ale co z grona należy odradzić nagrywać rozmowy nic nie przeproszono wizytator, który znany jako najbardziej nasza tutaj słuchaczka ma inaczej udowodnić, że taka sytuacja ziemia miała miejsce to znaczy ja ja zmierzam do tego, że jeśli tak się zdarzyło i miało miejsce to ty i ja tym sprawdzę to i oczywiście pani udziela odpowiedzi, ale chwileczkę 1 z państwa to tutaj pozwem o religii powiedziały nie, bo pan scali no ale dziecko sześcioletnie może iść do szkoły pyta pan jako ojciec jako dziadek czy zainteresowany obywatel nowo no dobrze stalaktyty rozebrana czy pan doskonale synowi powierzono zadanie Ano taki system po to, żeby dietetyk uratowano George, a od rozwiązań to może to panowie proszę państwa w jeździe po to jest debata, żebyśmy się licytowali na te sprawy możemy uznać za e-myto i po prostu powiedzmy 6 lat jak może już ze szkoły Lwowskiej w tym roku czy nie może chwileczkę już Majdan zostawiono prawo rodzicowi do decyzji w tej sprawie, a przecież to wszystko jest oczywiste i określone nie wie no nie narazili Zmechanizowanej pod warunkiem, ale prawo ma oczywiście trzeba spełnić pewne jest są warunki nowych barier rozwijamy teraz ten wątek, bo widzę, że to jest też temat zainteresował też państwa pytanie pytanie z sali, jakie warunki musi spełnić, by sobą dziecko, żeby to po prostu to jest sprawa przebadanie dziecka w poradni psychologiczno, by coś co bywało, ale dodano 2 to proszę pani ogląda pani Villas jak równy dowiedziała o inne pytanie wiele jak widać, że prosimy o mikrofon do tych regat była pani w jako ważny bilet w takim razie jak Kayah zła nasze laboratoria była następująca dziecko sześcioletnie musi do innych poradni pedagogiczno-psychologicznej to informacje również pod potwierdziła dyrektor naszej szkoły oraz następnie okazało się, że nie trzeba dzwoniłam do poradni pedagogiczno-psychologicznej i dowiedział się proszę panią tanie państwo nie potrzebuje żadnych badań, żeby z tym poszło do szkoły, jeżeli ukończyło przedszkole i edukację w zerówce przy przedszkolu czy szkole obojętne to przejść także, by był taki chaos informacyjny mówimy tylko 1 drobnym BDM po łokcie i też istotne ze względu na tę wielką kampanię Ratujmy maluchy i są to zadanie 6 lat ze szkół kolejne głosy z sali zachęca więc, że pan tam studzienek długo trzymał rękę więc, tym bardziej itp proszę zabrać głos dzień dobry jest to Ryszard mróz land jestem ojcem gimnazjalisty także ojcem gimnazjalistki rocznik 89 urodzony 89 oraz gimnazjalistki urodzonej 94, ale nie ma to nic dorzeczy w tym momencie po co jest szkoła, a właściwie co to jest szkoła wg mnie szkoła jest to prezent, które w, który dorosłe pokolenie nastu, które w tej chwili panuje rządzi kieruje sprawia młodemu pokoleniu kiedyś do czasów 89 do dziewiątego roku z tego co ja wiem obowiązywałyby od Kowala nauka skończyła się na ósmej klasie, czyli było 8 lat prezentu obowiązkowego albo jednocześnie powszechnego tak to nazwijmy następnie przyszła reforma Jerzego Buzka, gdzie było 9 lat prezentu, czyli praktycznie ładnych około 10 % jest to inż. Chris Holder co następnie teraz się i jest prośba nie prośba tylko jest to decyzja, żeby z powrotem zabrać tym prawem do 8 lat, bo rozumiem, że po 8 latach, jeżeli ktoś będzie nie mógł dalej się uczyć to nie mów wyraźnie albo nie będzie chciał to tak jak wtedy na 8 latach skończy przez 9 lat można się nauczyć się więcej niż przez 8 lat to jest chyba oczywiste teraz, jeżeli chodzi o gimnazja jako takie to czy reforma jest wdrożona już wdrożona reforma jest postanowione to, ale były zatrzymywanie było zatrzymywanie za pomocą czarnego marszu muszę powiedzieć jestem wierzącym praktykującym katolikiem natomiast były na czarnym marszu, żeby głosować chce pomóc za wolnością wyboru nie jest w arboretum, czyli jak Brazylia tak dalej, więc dziś będę w sobotę pod Sejmem może pani Zaleska może posłucha może ich ludzie słuchają pani kurator jest człowiekiem niech wyjedzie do tych rodziców, którzy od dwudziesty będą pod Sejmem niech przyjedzie niech porozmawia na razie nie było takiej możliwości poza tym dygresja ostatnia jest historykiem przed godziną temu z Westfalii Ursus, który zostało słyszałem, że powstanie wielkopolskie było jedynym zwycięskim powstaniem nie historia oraz radiostacje jeszcze przed rozbiorowych, że tak się wyrażę czy w tej chwili tokfm mówią wyraźnie, że podobno powstanie trzeci Śląski buty zwycięskim powstaniem, a nie tylko wielkopolskie było jedyne co przed chwilą powiedział prokurator, ale nie wie do końca jest inżyniera złego mówi wyraźnych za co lubimy jest piękne natomiast to są kroki taktyczne porozmawiajmy jak zmienić, ale spróbujemy zostawić gimnazja już to jest szansa, iż to jest pan dziękuję dziękuję głos dziękuję bardzo dziękuję chciałem w wezwaniu, które cierpliwie czekał pan, żeby się też mogą do tego odnieść, a z drugiej strony mam rozdarte serce bowiem, że państwo też chcą zabrać głos z sali, więc oddaje zgłasza się teraz pani Laura troska o trenerce nauczycie jak ja się odniosę do tych do tego hasła, kto tu się pojawiły, skąd my to wiemy, że musieliśmy zmieniać i pojawiają się rzeczywiście enigmatyczne jakieś informacje, że jakieś badania wskazują na to, że to co mieliśmy jest już do niczego, a my mamy mnóstwo badań, które pokazują, że te lata i reformy związanej z gimnazjami i oczywiście one się wdrażały też wolno i były też 3 kroki wstecz, bo odwołanie do szkoty liceów profilowanych też 3 nowe pokazuje, że ten pomysł od początku do końca nie był doskonały, ale te lata przyniosły nam pewien efekt w postaci wyników Pisa i też w dosłownym wymyślne reporterzy, których nie możemy się posługiwać w 2012 był ma był raport McKinseya aktywny and Company test taki raport, który badał najlepiej najbardziej rozwijające się systemy edukacyjne w świecie i proszę państwa my należymy do tych najbardziej rozwijających się systemów edukacyjnych świecie 20 systemów było badanych Polski system wypłat na poziomie dobrym co nie oznacza, że nie może się dalej rozwijać, bo był jeszcze poziom bardzo dobry wspaniały, ale uznano, że to jest właśnie system, który w ostatnich latach, czyli w latach od 2 tysięcznego roku, kiedy powstały gimnazja zrobił olbrzymi krok w kierunku stałego polepszania wyników edukacyjnych i to wskazuje to stałe polepszanie dało szansę, że to nasze to nasza zmiana była badana pojawia się pytanie co dalej to znaczy jak powinniśmy dalej poprawiać to co co już nam przyniosła efekty były rzeczywiste to są rzeczywiste dane pokazujące że, a gimnazja to co odniosę się co pan powiedział 9 lat rzeczywiście gimnazjum przesunęło ten moment selekcji, bo jednak dzieci w tej chwili po ósmej klasie wcześniej będą musiały się zdecydować czy idą do technikum liceum czy do szkoły zawodowej z badań wynika, że mniej więcej 15 proc do 20 % wybiera szkoły szkołę branżową czy wybierasz szkołę zawodową będzie wybierze, ale mówią o szkołach zawodowych, które tutaj były inne i teraz dzieci młodsze będą musiały podjąć tę decyzję dzieci moczą nogi zabieramy z edukacji powszechnej 1 rok lekką ręką i mówimy z Ukrainą w 2001 . wieku, gdy to jest działanie, które może nam przyniesie jakieś zmiany i skok nie wiem do trzeciego Tysiąclecia, w którym już jesteśmy jak jeszcze chciała powiedzieć troszeczkę o tym, badaniu o tym, raporcie McKinseya, ponieważ one też się, by mógł, by napoje przedstawił pewne rekomendacje i dla systemu, które wypadały dobrze co zostało osiągnięte systemy edukacyjne osiągnął pewną stopień organizacji, w którym szkoły nie rywalizują to jest bardzo ważne nie wiem czy pamiętacie początek był taki, że szkoły rywalizowały o piły i był używany jest taki liberalny od klienta potem ten język się wycofały wycofaliśmy się myślę wszyscy z tego języka, że nic nie będziemy rywalizować zaczęliśmy z upoważnienia wróci do sytuacji znalazły się tutaj miasto z lata elit przyszłemu liceum powinno zrobiła na wodzie dokładnie to będzie rywalizacja, czyli ta zmiana wprowadza znowu tą rywalizację to i to nie tylko w Poznaniu jeszcze w szkole różne branże widoczne jest niedobry, bo tak na chłopski rozum to tak szkoła się musi bardziej starać ucznia to lepiej niż kiedyś nawet uczeń źle dla systemu edukacyjnego forum prefekt szkół nie jest spotykamy wszędzie i to, że 1 szkoła ma nie wiem więcej absolwentów lepiej uczy czy nawet ma po prostu uczyć się czy osiąga wyniki tylko dlatego, że ma wyższy poziom naboru, czyli dostaje dzieci, które mają większy potencjał edukacyjny to często też jest związane z większym też potencjałem domowym bo, bo nie zawsze jest to związane z samą szkołą sami dziećmi to nic nie oznaczamy na ulicy spotykamy wszystkich absolwentów musimy zadbać o to, żeby te szanse były wyrównane dla wszystkich i to, że szkoły rywalizują to oznacza to, że pewne rozwiązania, czyli dobre praktyki zachowują tylko dla siebie edukacja jest tym, z czym powinniśmy się dzielić, bo to jest jakby dobro wspólne ich występ w każdy element rywalizacji nie powoduje, że kogoś wykluczamy, ale odradzamy to na ulicy znajdujemy tego wzgórza gotowana w odpowiedzi widzę pani Renata Bajor z magistratu jak poradzicie sobie z tym problemem, bo liceów w Poznaniu jest dużo nawet za dużo mówi jakiś czas temu wiceprezydent potwierdza to też naszych materiałach reporter Radia TOK FM, że jest bardzo dużo liceów i teraz się ich liczba nie zmniejszy tylko zwiększy, więc co zrobić, żeby za jakiś czas trzeba było zamykać tych szkół proszę państwa to prawda, że w poznanie liceów jest za dużą mają one bardzo szeroką ofertę, ale te 2 licea, które powstały w ostateczności nie będą do końca, a ulicami, które będą rywalizowały tak myślą tak, gdyby patrzeć dziś dzisiejszej pozycji, dlaczego dlatego, że liceom, które powstanie z gimnazjum 51 liceum z oddziałami terapeutycznymi jest odpowiedzią na potrzeby uczniów wymagających specjalnej specjalnego wsparcia jest tutaj nie jest wizja zalega wzbogaci się nie zwiększy, a liczba liceów zwiększyła, więc tutaj chodzi o tego typu rywalizacji o ten sam zasób tak, ale to będziemy nie będzie na zasadzie rywalizacji, ponieważ będzie zupełnie nieoczekiwanie liceum z oddziałami terapeutycznymi na innego ucznia w przypadku gimnazjum 58, która przekształca się w dwujęzyczne liceum, które się już to określiła i udowodniła władzom miasta, że jest potrzeba wypełnienia tego zapotrzebowania na inne oddziały dwujęzyczne to będzie podlegało pewnej rywalizacji, bo przecież my mamy lica, który takie oddziały dwujęzyczne prowadzą, ale jeżeli chodzi języka angielskiego akurat ten będzie w grę wchodziło język angielski też pól do tej rywalizacji będzie zdecydowanie mniej ja myślę, że liceum powstały z gimnazjum 58 będzie miał trudniejszą sytuację, bo przede wszystkim musi pokazać, że jest tak i propozycja ta inwestycja się rywalizacji tylko pokazanie kandydatom, że takie liceum powstało też kwestia informacji, więc trochę to ta sytuacja tego liceum myślę, że nie będzie jeszcze rywalizować ono będzie dopiero pokazywać tak mi się wydaje, że ono będzie, że on jak i wziąć za siebie organizację w walce o to, żeby jacyś uczniowie chcieli w nim tylko, że jest rywalizacja rozumiem trochę inaczej także funkcjonują szkoły zabiegają o jedno 4 dają oferta, ale mamy do czynienia z pań jest to sytuację techniczną, którego nie ma, a które będzie zwiedzać miasto zamierza już tutaj wesprzeć te nowe licea ażeby nie miał kłopotu z naborem proszę państwa no od szkoły oczywiście uczestniczą w naborze już jesteśmy, ponieważ pani kurator wydała zgodnie z przepisami zarządzenia dotyczące rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych obie szkoły są wpisane w system rekrutacyjny systemy elektroniczne i będą uczestniczyć takich zasadach, jakie oczywiście znam go pani prezes Giba właśnie z tego gimnazjum, które ma się przekształcić liceum czy martwi się pani o los przyszłej szkoły no właśnie będzie 9 wyraził do tej z szansy z publiczności no właśnie uczy się boimy raczej wierzymy w to, że wypełniamy właśnie tę lukę i zapotrzebowanie na dwujęzyczność zwłaszcza, że to będzie jedyna taka szkoła, która w każdej swojej klasie proponuje te oddziały dwujęzyczne w związku, z czym daje możliwość uczniom zdawania matury dwujęzycznej, bo trzeba pamiętać, że tylko uczniowie, którzy mają biologia chemia i t d. dwujęzyczne nauczano mogą takiej matury podejść nie może podejść każdy Kowalski, który sobie wymarzyli nigdy tego przedmiotu nie miano uczonego wina na świecie jest mitochondrium po angielsku igrają z LNG jest jasne, a korzyść tylko BOŚ na koniec bo gdyby powoli zmierzać właśnie do zamknięcia debaty czy czy pani zdaniem będzie kłopot teraz z tymi uczniami czy oni będą mieć kłopot przepraszam, że formułuje pytanie czy oni będą mieć kłopot uczniowie tej końcówki gimnazjum, czyli drugiej trzeciej klasy gimnazjum czy będą zaniedbani, bo takie pojawią się głosy czy będą uczyli się coś na takim tonącym okręcie, który już nikt nie pamięta LM i powiem szczerze jest to bardzo trudne być spokojnym o swoją pracę i jednocześnie myśleć o uczniach i myślę, że tu też zależy od każdego nauczyciela i Dyrekcji jak prowadzi swój zespół my dokładamy wszelkich starań, żeby żaden uczeń teraz nie pomyślał sobie, że ile codziennego na dalszy plan Boży nie np. dbamy nadal o to, żeby nie tylko współpracą z uniwersytetami była dla liceum, ale też dla gimnazjum, żeby uczniowie mogli się rozwijać dalej chodzą do teatru, gdzie gimnazjami i dzieci przyszli licealiści wyrwano mi taką możliwość dlatego to teraz wymaga od nas więcej pracy, więc do udźwignięcia tak jak teraz to, że charakteryzują się jeszcze krótkie zdanie ze strony pani założenie, że nic zdało magistra może uzupełnić założenie przy wdrażaniu, by państwo wiecie miasto Poznań tak jak wiele innych miast jednostek samorządu realizuje wykonuje przepisy i założenie nasze było takie władz miasta, żeby uczniowie gimnazjów mogli skończyć rozumiejąc tę trudną sytuację dla uczniów dla rodziców i to było nasze podstawowe założenie, żeby uczniowie mogli skończyć w tych miejscach, w których to nauka zaczęli i to tę zasadę stosujemy ją realizujemy, żeby ułatwić to przejście ktoś obleje to od osób w nowych ruchach rozmawia Ewa Nawalny został cichym głosem gimnazjalistów, ale nie może ognia myślę, że precyzyjny, że ustawa wprowadzająca przepisy tak dokładnie precyzyjnie mówi o tych sytuacjach wszystkich i pozostania na drugi rok w klasie, że tutaj nie będzie żadnych, ale co znaczy, że co trafia do podstawówki wtedy niektóre sytuacje tak, że rozłącznie, że podatek od tak ważne czas znaleziona wraz z prawdą jest ulotne jak tylko jako ciekawostkę, bo nie wiem czy życzymy tylko ludzie w Białej zależy tylko powiem państwu dziś mamy taką ciekawostkę osobista jako urzędnika jak przyszłam do pracy do urzędu miasta w dziewięćdziesiątym szóstym roku to przyszło mniej wprowadzać jako urzędnikowi reforma oświaty i wprowadzano gimnazja formy nazwie park i 3 Kowal byłam współautorem uchwały tworzące wtedy 54 gimnazja przyszło mi po tych 18 latach uczestniczyć w pracach odwrotnie fakty, kiedy tutaj akurat może teraz aktualnie zajmuje się szkolnictwem ponadgimnazjalnym jak to jest budowa jeszcze nieraz rozbierając diet powiem szczerze no było to doświadczenie również dla mnie jako dla urzędnika trudne nie, oceniając zupełnie merytorycznie, bo nie o to tutaj chodzi, ale tak mi się trafiło rzeczowo merytorycznie on też chodziła Ewelina Suska czekające już długo po poznańskich rodziców też z końcowego ja chciałam, by nawiązać, ponieważ uważam, że to jest szalenie ważne, o czym mówiła pani Laura mianowicie o tej rywalizacji i to nie jest kwestia tylko 2 poznańskich szkół tylko to jest kwestia wobec tego jak ten system funkcjonuje jak on jest ustawiony tak, ponieważ wydaje się, że nasze szkoły w ogóle są ustawione tak żony rywalizują ze sobą o ucznia cały czas tak jest i realne stąd są te rankingi prawda i t d. i np. sól podwaliną sukcesu fińskiego 1 z fundamentów tego sukcesu jest założenie, że szkoła ma być równa dla wszystkich tak to niema rankingów na niemal sprawdzania troską jest lepsza, która jest gorsza te szkoły mają być takie same dla wszystkich uczniów, a i wydaje mi się, że powinniśmy jednak nasze myślenie też kierować w tę stronę tak, bo już za daleko moim zdaniem poszli w wyścigu pomiędzy szkołami i pomiędzy po jego zagraniu ręką ze wszystkich ze wszystkich doświadczeń uczniów nauczycieli wynika, że te sztywne ta nierówność ta nierównowaga między szkołami i w tych najlepszych i tych najsłabszych źle wpływa na uczniów znaczenie tutaj tak naprawdę nie niezrównoważone niż zakładano pewien społeczny w ogóle noc ktoś inny wątek przypomnę państwu, że dba też będą miały ciąg dalszy w innych miastach, więc będziemy mogli i ten wątek podnieść jeszcze wiem, że są co najmniej 3 pozostali aż naprawdę krótko zachęcam zaprasza Anna Schmidt wice i chciałam powiedzieć tak po pierwsze jako nauczyciel będąc świadoma tych wyzwań, które niesie przedawnienie taka nowoczesna edukacja tego Home szukanie kontaktu z Legii z młodzieżą bowiem, że jestem i wiadomo, że z tym wiążą się też również wydatki w tym przerażona tym co niesie ze sobą reforma, jakiej koszty w takim taką pierzynę w zasadzie obrócone nie na to, czego my oczekujemy nauczyciele i czego oczekują uczniowie to po pierwsze, a po drugie, jeszcze, ponieważ była to umowa o młodzieży chciałam przypomnieć, że rada dzieci młodzieży powołana przez panią minister Zalewską Ferrell złożyła swego czasu, ale pismo do pana prezydenta, prosząc go odwetowym jeśli chodzi o to ustawy z taktyką tytułem przypomnienia to proporcjonalne już wiemy, że to zostało mi nie wzięto pod uwagę kolejny głos z sali i to będziemy powoli zmierzać do do końca naszej debaty więc, tym bardziej zachęcam do zwięzłości ja się przedstawiałem chciałem tylko na koniec przetoczyć taką wypowiedź z pewnego pedagoga i członka związku Nauczycielstwa polskiego została ona stosowana podczas protestów w Warszawie i nauczycieli rodziców i brzmiała ona mniej więcej tak, bo to porównanie podobne do konia, że nie można ich dzieci traktować jak gwoździ w fabryce, bo gwoździe można przetopić i odnowa je wyprodukować dzisiaj młodzież i młodzieży coś w pojemne to na takich wyrosną, jeżeli chodzi mają opinię na ten temat uważam, że w każdej zmianie dotyczącej takiej delikatnej sprawy, jaką jest edukacja trzeba podziwiać podchodzi naprawdę ostrożnie i przygotowywać się on naprawdę z głębokim przemyśleniu miej, bo jeżeli za szybko też prowadzimy i nie przemyślimy tego, kto nie może mieć to to może nie mieć to skutek skutków przez najbliższe lata, ale to w końcu wejdzie na taki sondażowy obawy ekspertów lub mniej gimnazjalistów jest coś stałego pacjenta dobrze zrobiliśmy jak słyszę takie głosy jeszcze samego siebie samego końca sali proszę bez mikrofonu niebo nie słychać na antenie wigor Lidia Muszyńska też państwa mówimy cały czas szkole, bo szkoła jest dla uczniów nauczyciele mają pracy dzięki dzieciakom się rodzą przejdą do szkoły to co powiedziała pani Laura o rywalizacji szkoła powinna uczyć sprawstwa nauczyć sprawstwa, dlatego że szkoła powinna uczyć się uczniów, czyli uczyć dzieciaków, które są w tej szkole tego tolerancji dialogu słuchania, ponieważ z tej szkoły wyjdą lekarze politycy, którzy muszą brać odpowiedzialność za swoje słowa i szkoła powinna uczyć na każdym poziomie czy szkoły czy klas podstawowych gimnazjum liceum odpowiedzialności, bo jeżeli szkoła i dzieciak już musi wiedzieć o tym, że ponoszę odpowiedzialność, że ma obowiązek, a tego niestety zapominamy zapomina szkoła zapomina czasami dom dziękujemy dziękujemy w dużych państw od dzisiaj kończymy ja wiem, że są jeszcze kolejne głosy ich chęć zabrania był większy udział w tej dyskusji mamy tzw. ciąg dalszy na antenie Radia TOK FM po dwudziesty pierwsze 20 specjalne wydanie wieczoru Radia TOK FM można dzwonić można komentować tę debatę krytykować ją będzie z państwem rozmawiał Paweł Sulik i a ja już dziękuje spotykamy się za tydzień w Rzeszowie i tak jak mówiłam może nas pisać na adres szkoła ma ponadto klub KSM i dzięki temu jak dyskutować w tej szkole dalej było co miasto to trochę nowy temat mam wrażenie też nowe doświadczenia dziękuję Poznaniowi, bo naprawdę wspaniała publiczność i chcę podziękować naszym panelistów panelistów to pani Paulina Suszka poznańskie forum rodziców dziękuję pani bardzo dziękuję panie pani Laura Piotrowska trenerka nauczycieli centrum edukacji Obywatelskiej do wydania dziękuję pani Renata Jocz kierownik drugiego oddziału organizacji szkół placówek oświatowych w urzędzie miasta Poznania dzięki serdeczne pani Agata Skiba nauczycielka języka polskiego gimnazjum nr 58 mówią, że będzie bohaterem dyskusji dziękuję pani i pan kurator dr Krzysztof Błaszczyk w wicekurator dla Wielkopolski dziękuję pani, która żyje bardzo dziękuję państwu dziękuję państwu i do usłyszenia, a na antenie Radia TOK FM niedługo Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: USŁYSZ SWOJĄ SZKOŁĘ

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 40% taniej w zimowej promocji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA