REKLAMA

Parkuj... I stój w korkach?

OFF Czarek
Data emisji:
2017-04-24 10:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
36:29 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
każdego dnia to może krótszy sobót niedziel a, ale każdego dnia dziś państwo, którzy mieszkają w miastach małych średnich dużych 2 × dziennie mają taki moment, kiedy wszyscy wjeżdżają do pracodawcy wracają z pracy, że jak to jest, dlaczego to nigdy nie, dlaczego skąd, skąd tak korki z jak to się dzieje, że te korki są od lat i nikt nie wpadną pomysł jak szeryf korków pozbyć przecież wydaje się to mogę może być proste wystarczy dobra czy Wola polityczna Rozwiń » pełna chęć do pomocy ruszą naukowcy można powiedzieć, że uda się to rozwiązać no ale jest zima musi być zimno jest miasto muszą być korki, ale czy muszą być czy nie da się z tymi korkami zrobić czy pomoc naukowców do czego się przyda być może na to pytanie zna odpowiedź dr inż. Tomasz Tomasz Dybicz zespołu inżynierii komunikacyjnej wydział inżynierii lądowej Politechniki warszawskiej dzień dobry dzień dobry Szanowni państwo Szanowny panie redaktorze temat nie jest nowy na zasadzie pasze z korkami od lat zajmuje zajmuje się korkami od lat, ale inni naukowcy zajmowała zajmują się tym mieście wcześniej im w zasadzie można powiedzieć, że znamy receptę wiemy co zrobić, żeby nie było korków na rozwiązanie jest bardzo proste niestety prawie nie ma nic w akcje nie jest możliwe jest wprowadzić się w taki sposób, żeby tych korków nie było co ma namyśli, dlaczego są korki, zważywszy przede wszystkim korki pojawiają się wtedy, kiedy jest właśnie on powiedział mamy godzin szczytu, czyli dużo samochodów chce wjechać do miasta takim przejechać ulicami nic to właśnie z tego powodu tak samochodów jest w tym momencie zbyt dużo na ulicach jest rozwiązanie, żeby tych korków było miejską musimy zorganizować system transportowy w taki sposób, by zachęcić mieszkańców, żeby nie dojeżdżali samochodami inni tutaj nie jest w UE rozwiązaniem budowa nowych dróg, dlatego że już doświadczenia z krajów chociażby Ameryka tak to świetny przykład, że budowa nowych dróg powoduje tylko większe korki, tak więc to nie jest to nie jest tak, że mamy receptę tak zbudujemy nowe drogi zbudujemy systemy zarządzania oraz 2 pasów to 4 tak w paradoksalnie to czasami powoduje większe korki niż wcześniej, dlatego że my faktycznie dostosowujemy swoje zachowania do tego co ona widzimy tak widzimy drogę widzimy ją tak naprawdę, kiedy nie ma na nich korków oczami wyobraźni to prototyp pracy dojeżdżamy szybko gramy jesteśmy rozczarowani, że inwestor pomyśleli o SC, a dodatkowo chociażby to przykład to w tej chwili obok obwodnicy Warszawy jest taki, że w wydawałoby się, że to powinno być bardzo bezpieczne rozwiązania po to, podczas kiedy każdego dnia mamy na niej wypadki tak raz wypadek na takiej szybkiej drogi 3 szybkie drodze powoduje to, że tworzą się gigantyczne korki z Doniecka też Niedźwiadek leżał biedne i biedne, ale nawet o setce w tym wypadkiem takie dobre powodują, że to korki są jeszcze większa niż, gdyby tych dróg w ogóle nie było nic kluczem do rozwiązania nie jest budowa nowych dróg tak kluczem to jest tak naprawdę itp to są nasze zachowania tak czyni nasze zachowania np. dotyczące parkowania był testowany model 2003 roku, kiedy z w Warszawie Śródmieściu w centrum zniesiono opłaty za parkowanie to taki projekt oddala, ale tak nam to w zasadzie potrzebowaliśmy sytuacja samego wprowadzenia płatnego parkowania wyborów 1999 czy już dosyć dawno w zasadzie nawet, że większość nie pamięta co się działo w Warszawie przed wprowadzeniem tego potem opakowania na miasto było to dantejskie sceny pop ping, pomijając fakt, że cały czas nie udaje się w naszych miastach z Józefowa przypisów Tax Care odnośnie parkowania także kierowcy mogą parkować się można powiedzieć, że chcą bardzo często nic z tego powodu nic się w ogóle nie idzie polityczna to w nosie straż miejska ma to w nosie ciężko powierzono w nosie, ale nie możemy tego tematu wskazują też jest także i kierowcy nawet kiedyś mogli parkować jeśli sytuacja była taka, że bardzo często samochody z były pozostawiane przez inne samochody wszystkie place skwerki były w centrum miasta pozostawiane sytuacja, bo na dłuższą metę nie głównie do utrzymania w i niejasność Consus podjęto decyzję, żeby wprowadzić potem pakowanie efekt był diametralnie tak nagle te wszystkie samochody zniknęły wystawka na tamte czasy była stosunkowo wysoka, więc osoby, które musiały przyjechać samochodem nie miał problemu, żeby znaleźć miejsce załatwić sprawę i o badania przeprowadzone po tak czy trzeci mieszkańcy byli zadowoleni czy osoby, które parkowały czy czasem czują, że są potem parkowanie czy ci, którzy przyjeżdżali parkowali większość, mówi że tak natomiast tempo tysiące trzecie roku, bo taka specyficzna pora, kiedy była zmiana ustawy w efekcie czego przecież wciąż nie mogą być w żadnym polskim mieście płatnego parkowania na jaw sekrety, bo taki trochę jak właśnie przez przeprowadzanie tak nagle pojawia pojawiło się nie wiadomo, skąd tak dużo samochodów za osoby, które włączać to one w trakcie w trakcie tego od 10 dni co o tym, sądzą czy jednak wolał, żeby było to potem pakowanie wyraził się, że tak tak, bo to jednak widzimy mechanizmy, które powodują, że w swoje zachowania dostosowujemy do tego wagę do naszego otoczenia i najlepszym przykładem jest Sztokholm może sobie wyobrazić, że u nas, jeżeli ktokolwiek wspomni, że powinny być opłaty za wjazd do centrum to od razu powstaje lament burza polityczna, a nawet z wyborach był taki przypadek także, bo odnotowała 1 z Reska dla nowo krytykowany także mógłby kiedyś wprowadzić opłaty za czas to centrum i być może trochę wynika z tego, że my chcemy mieszkańcom powieściach mają żyć tak czy n p . z taśm inżynierowie, a potem pomyślę, jakie są skutki pewnego stylu życia tak, czyli syn jeździ samochodami to skutkiem tego będą korki i a w Sztokholmie zebrano w ten sposób, że na próbach wprowadzono właśnie pod zawiasy centrum, które trwało około pół roku mimo to 20000706 . roku i po tym okresie testowym zostało przeprowadzone referendum mieszkańcy Sztokholmu opowiedzieli się zatem, że są, żeby to płatna w płatnej producent obowiązywał i obowiązuje tak, czyli już zobaczyć ziemi mieszkańcy prosta, kiedy mają możliwość przetestowania czy tak jak u nas postęp płatnym parkowaniem, kiedy mogą sprawdzić fakty są one nie mają poczucia, że ktoś się ma ochotę skoczyć my Castle Party chorzy ci się są rozwiązania, które im pomagają 6, gdy ja się, że problem nie polega na tym, żeby z nazwą zabraniem czy też umożliwiać wjazd do jakiej strefy tylko, żeby zaproponować sensowną alternatywę czyli, jeżeli ktoś będzie mógł np. zostawić samochód na obrzeżach w jakim się w jakiej przestrzeni parkingowej dużej jak i używać albo rowerów miejskich albo sieć i transportu publicznego, która szybko i bezboleśnie zawiezie go tam, gdzie chce dojechać w gotowości nie ma sensu pchać samochodem do centrum w Warszawie, ale nie tylko w innych miastach problem polega na tym, że co z tego, że ktoś nie przyjedzie samochodem to oznacza, że teraz będzie czekało, żeby przelać 5 autobusami 2 tramwajami do miejsca, do którego chce dojechać mało tego i będzie stał w tym autobusie w korkach, bo oczywiście autobus nie ma dnia zarządzono zaadresowanego buspasa tylko Ostoja oraz innymi no, więc skoro ma stać korków w autobusie no to lepiej siedzieć we własnym samochodzie Przemysław Sulej muzyczkę no tak to jest cel, bo bardzo często powtarzany argument za tym potrzeby ma alternatywę prawda, ale właśnie kierowcy nie zauważają rzetelna to alternatywa jest miło rajdzie jest w MON w Warszawie osłonę warszawian panu redaktorowi pytanie czy pan dojeżdża do pracy autobusem nie samochodem właśnie i dobrze sobie wyobrazić, że sami muszą poświęcać 2 godziny Bakero też 3 nie oszukujmy się, że lokalizacja tutaj redakcji jest takim miejscu rzecz się obsuwa to spot zbiorowy nie jest najlepsza, ale popatrzmy popatrzmy na takie ryzyko Kowalskiego warszawiaka, który mieszka tu pracuje aż z centrum tak i Arafata dojazd do centrum Warszawy jest bardzo dobry natomiast czas w jakim stanie rzek, ale ich miasto jest centrum dobra wszyscy są mniej, ale jeszcze jest, że zbadane naukowo fakt, że kierowcy tak naprawdę AM CRU postrzegają komunikację zbiorową jako coś się jakiś kłopot damom usiądą do przystanku muszą stać w tym autobusie natomiast jest to udowodnione naukowo, że ARP jak patrzą na schemat komunikacji zbiorowej to w zasadzie w tym nic nie widzą mają poczucie, że bez samochodu nic nie dojadą one natomiast wystarczy, że spróbują tak dlatego są organizowane w Europie chociażby te dni bez samochodu to na co organizowane w dniach powszednich, żeby właśnie mieszkańcy po prostu trzymał istota sporu zbiorowego w i spróbować jednak się okazuje okucie tym w transporcie zbiorowym możemy dojechać próbowałem godzina 45 w porównaniu z 27 nadal tak, ale to, ale to jest jak będą może być przypadek nie trochę nieszczęśliwe lokalizacji redakcji, ale z drugiej strony to co to co my mówimy, że system transportowy powinien być zrównoważony, czyli nie chcemy powiedzieć, że w ogóle nie ma miejsca dla samochodów w mieście, bo to jest nieprawda, o czym wszyscy mówimy nic się z samochodowymi swoje miejsce komunikacja zbiorowa powinna mieć swoje miejsce natomiast osoby, które mi ciężko pracują w pobliżu metra czy w pobliżu linii tramwajowych naprawdę mają bardzo dobry dojazd i chociaż ja sam na Politechnikę muszą wierzyć na ławce miejsce, choć właśnie autobusem z przesiadką na metro niezgodne z 6 m Politechnika ach, oczywiście to widzi pan część mojego problemu byłaby rozwiązana, gdyby autobus, którym z przyjemnością, by je z różnych powodów nie stałoby w korku oczy, jaki sens tworzyć komunikację publiczną skoro nie jest uprzywilejowane skoro nie ma buspasów, ale wróćmy do tego innych wątków po informacjach dr inż. Tomasz Dybicz zespołu inżynierii komunikacyjnej działu inżynierii lądowej Politechniki warszawskiej z państwa mają goście wzięli o korkach w mieście parkowanie o tym czy uda się stworzyć taki system, żeby nikt nie chce, żeby korków już nigdy nie było miasto zawsze wróciły po informacji informacje o dziesiątej 20 państwa i moim gościem jest dr inż. Tomasz Dybicz z ich zespołu inżynierii komunikacyjnej wydział inżynierii lądowej Politechniki warszawskiej przed informacjami wspominał pan od tej niefortunnej lokalizacji w redakcji Radia TOK FM, która sprawia, że akurat z mojego miejsca być może dojazd samochodem jest łatwiejszy niż w komunikację miejską, ale myślę, że to jest tylko 1 z problemów, bo lat temu pewnie będzie się działo 15 ta okolica była ta uliczka z ulica 3 uliczka, bo jakoś tak o zapisie uliczką przy kolejnej mniej zapyziałe ulice czy kolejnymi zapyziały uliczce ich problemów toczyły się problemy, ale nie te, o których mówimy i nagle w ciągu ostatnich 10 lat pojawią się tu kilka, a pewnie wkrótce już kilkanaście budynków mieszkalnych kilka, a pewnie wkrótce już kilkanaście biurowców no ale wraz z tym nie poprawia się ani infrastruktura tych uliczek ani nie przybyło 300  000 miejsc parkingowych, które by mogły obsłużyć taką liczbę samochodów nowych tak, bo mamy i mieszkańców i klientów wspomniana przeze mnie policja łamane przez straż miejska generalnych Malma ma w nosie to, że nie robi się tzw. podwójne parking przy to są ludzie stawia samochód na ulicy mało tego stadionu przez samochód tylko na skrzyżowaniu z wolą dziś w pasie skrętu wprawo zostawia pan samochód na światłach awaryjnych zaraz by łatwiej znaleźć za znakiem zakaz zatrzymywania się postoje w i są i nic nikomu nie przeszkadza i każdy ma to w nosie no tak oto nasza Polska natura 2 takich przykładów jest bardzo dużo w Warszawie, ale właściwie, dlaczego tak jest, bo my mówimy o czeskiej, że nagle się w ciągu 10 lat powstało tutaj sporo biurowców Nitras jest pytanie, dlaczego te biurowce tutaj powstały, dlaczego nasz kadr Służewiec powstał tam w takim miejscu, który słabo strzeżone komunikacją zbiorową tak samo jest mało miejsc parkingowych ludzie zostawiają gruz z pokoju wszędzie na bank na każdym skrawku wolnej przestrzeni 2 z czego to wynika wynika z tego, że kuleje u nas na planowanie czy brak tak naprawdę stref, które miasto powinno przygotować gdzieś, gdzie powinny powstawać inwestycje obsługiwane dobrze komunikacją zbiorową z transportem drogowym w efekcie mamy sytuację tak, że to deweloperzy na promują miasto poda w jest dziś jako wolna działka, więc one budują biurowiec kieszenie zastanawia się inwestor deweloper nie zastanawia się co akurat w tym miejscu za kilka lat jest planowana jakaś modernizacja czy będzie planowana ta komunikacja zbiorowa nie probostwo w danym momencie bić się tylko o to, żeby postawić biurowiec, a potem niech miasto się Marcin takiej obsługi rozpoczynać się one, marnując w ten sposób w ten sposób się z dnia zamiast zbudować sieje, który będzie efektywnie działać Tomasza nogę można gdzieś w Europie najlepszy przykład jest Londyn 2 czyli gdzie inwestorzy budują biurowce w Londynie budują w strefie, gdzie jest Citi państwo od ponad 300  000 miejsc pracy powstają tam biurowce praktycznie bez wiat bez miejsc parkingowych tak, dlatego że jest to strefa obsługiwana bardzo dobrze transportem zbiorowym jak popatrzymy na wyniki, a badania są robione corocznie w Kołodko raptem parę procent osób dojeżdża z samochodami cała reszta dojeżdża winny sposób głównie koleją i metra oczywiście Warszawa jest mniejszym miastem czy w tej linii metra nie będziemy mieli natomiast już w tej chwili widać także są w Warszawie miejsca, gdzie moglibyśmy rozwijać strefy biznesowe i a nie pozwala deweloperom na dowolne budowanie w różnych miejscach, ale co z tego, kiedy władze Warszawy nie były zainteresowane tym i Warszawa była konstruowana pod dyktando deweloperów jak odpowiedział, a władze Warszawy tylko wypina pierś to nowe odznaczenia za śpiewającą fontannę czy piknik taki czy owak kicz jakiś filmik promujący faceta, który drukuje w Wiśle, a tymczasem wszyscy się miasto się dusi i powstają strefy właśnie biznesowe czy strefy mieszkalne, ale nikt nie pomyśli o tym, że przydałaby się szersze ulice albo więcej miejsc parkingowych albo co innego to jest dramat Warszawę z wielkim dramatem o umorzenie został bardzo tragicznie natomiast w obronę chciałbym mniej niż układy z metrem do pracy to sami, jeżdżąc samochodem różnie natomiast celem do Doniecka problem Warszawa Legion ogólnopolskiej tak to nie to nie jest problem w sporach byłych bezrobotnych byłych prezydentów Warszawy, że nie byli w stanie upilnować tego panowania przestrzennego tak naprawdę zawiodły zawiodły ogólnopolskie przepisy natomiast DM właśnie coś co my możemy zrobić teraz także jak sobie na szkoccy radzić, bo muszę szukać rozwiązania możemy psu usiąść na zakazy źle i chociaż np. z prowincjonalnych hodować pszenicę w OKE niektórzy tak robią sobie chwalą, ale w sferze 1 000 000 wasze jakoś nie wyprowadzi na dziś oddamy nożyczki mi się boją niektórzy są teraz rozmawiamy o tych miejscach parkingowych prawda krzyż w tej chwili, gdy popatrzymy na szkło także w dziewięćdziesiątym dziewiątym roku to opłata wynosiła ponad 2 zł w tej chwili jest 3 zł za pierwszą godzinę, czyli przez tyle lat 17 lat, a wysokością pot się ponownie zmieniła bardzo niewielkim stopniu adresu w ogóle sens, gdy wysokością właśnie właśnie tego nie wiem ciężko w tej chwili prawda jest dyskusja o tym, że stawka ma być maksymalna stawka ma być 9 zł tarasy i gdzie jest z 3 wcześniej ta maksymalna stawka też określona w rejs Nilem mało było związana z ceną benzyny jest to w zasadzie niezrozumiałe, dlaczego Sejm zajmuje się wysokością stawek i rozumie, że mogę dyskutować na temat mechanizmów jak ta stawka kształtować i jest tutaj nikt tak naprawdę nie ma żadnej rewolucji, bo wyższe mechanizmy, które z ZUS są związane z potem parkowania są znane od dawna w zasadzie to co ma ich brak poboczy na cele płatnego parkowania, bo wszystkim wszyscy zapominamy Tesco, żeby zapewnić zagwarantować, że zawsze parę procent wolnych miejscach, czyli niezależnie z jakich, a to będzie w godzinach szczytu to będzie szczytowe zapotrzebowanie na parkowanie czy niższe ktoś, kto ma do załatwienia sprawę i musi przyjechać samochodem, a to pomoże przyjedzie znajdzie to miejsce nie będzie musiał krążyć szukać tego miejsca, bo parkować jak będzie zdesperowany Topor w lesie samochód i po prostu biec osoba wizyta lek. Tomasz Frączek pół roku i niestety Kuroń, który dziś farciarz n p . tak więc że są płatne parkowanie służy, żebyśmy mogli zbilansować zapotrzebowanie z podażą miejsc to jest właśnie tak krzywo elastyczność popytu jest naszym w zasadzie pełną analizą, którą mogliśmy wykonywać, żeby oszacować maksymalną stawkę w myśl sprawdzę, jaki jest popyt dla aut może np. wyjście z sobą zrobić badania ankietowe policzy samochody, które parkują na nich inni też fakt ten pop tak na parkowanie, ale gospodarz to jest to ile mamy dostępnych miejsc parkowania, jeżeli podaż przekracza popyt to znaczy, że stawka jest wysoka tak wtedy możemy to stawka obniży się, że jest odwrotnie to wtedy stawka podnoszę Made jest to działanie elastyczna tak, gdyż mogą być ziemia miasta, że np. w obecne stawki są za wysokie mogą być przypadki w 16 zdecydowane zbyt niskie taka prosta obserwacja proszę zobaczyć mamę n p . z wsi parking płatny parking koło Pałacu kultury i taki mamy potem parking przy dworcu centralnym różnica wstawkach jest oczywista my też się bez widzimy jak zapewniony punkt parking przy dworcu centralnym jak przy Pałacu kultury, a w złotych tarasach tam stawka jest około 5 zloty i tych miejsc jest fakt sporo wolnych zobaczyli widzimy, że w przypadku Warszawy to jest centrum, a stawka 5 wszyscy taką stawką zaporową dosyć także już, jakby to ten trend zapotrzebowania na parkowanie jest bardzo mocno ograniczone natomiast co jest w tej chwili 3 zł za pierwszą godzinę zdecydowanie za Nisko tak czy być może to optymalna stawka w tym obszarze była gdzieś pomiędzy trzeba 5, ale to, żeby to określić należało przeprowadzić badania jest czysto, bo bardzo bardzo poniżej 9 zł, który mówi Sejm teraz kierowcy jak słyszą 9 zł kwota to jakby w pierwszej chwili reagują podniosło się tak jak tydzień złoty nadal będzie kosztować, ale to nie ma takiej potrzeby prawda nie powinniśmy dyskutować na szczyt w sejmie od maksymalnej stawce tylko mechanizm jak konstruować mechanizm, który będzie wyznaczał płatne parkowanie, a nie znaliśmy oznaczała alternatywa, czyli właśnie rowery buspasy rozważamy o nich pisze Rory w Warszawie jest rozbudowany system ścieżek rowerowych oraz San Siro z roweru Miejskiego buspasy i mamy coraz więcej buspasów to wszystko wszystko funkcjonuje tylko jesteśmy w stanie wszystkiego zrobić tak naraz no to podtrzyma uczy poprzez proces jest procesem przekształcania się miasta Nowaka czasami to co krok ten proces przekształcania się miasto zostanie zatrzymany na źle zaplanowanym zaprojektowanym skrzyżowaniem zdarza się zespołom zalet, ale i, ale to nie jest problem lokalny zespół wokalny żeliwa pan np. ważne skrzyżowanie i on zostanie zaprojektowany bez głowy co nie może opędzić się zdarza, bo wie pan zdarza się niewielu zadzwonił telefon w domu zeznała musi nas, że woda już nie możemy wszyscy popełniają czasami Brendana raz, ale jak można oswoić błąd już w projektowanie skrzyżowań i że jest, w którą można zweryfikować czas tego nie znają, ale tak, że jeżeli jedno skrzyżowanie potrafili z rozwagą cały system macierzy system jest zły cudnie zmienia tego 1 skrzyżowania lat uwidoczniło słabość systemu to RAŚ od skrzyżowania mówi ona przed skrzyżowaniem targowa Solidarności i właśnie tutaj to jest tak naprawdę problem, że Modlińska, że my mamy do rozumienia do czynienia z bardzo szerokimi ulicami, które się krzywią się takimi ulicami graczy generalnie zachowań jest za zaprojektowanie, żeby Tomice takie skrzyżowania były sprawne i jest praktycznie niemożliwe, dlatego że mamy sygnalizację świetlną tak musimy zachować pewną wstęp bezpieczeństwa z nazwami to czasami między zielonymi im większe skrzyżowanie bardziej rozbudowane centra odstępy czasowe są dłuższe atak niż w osadzie w mieście budowanie tak wielkich skrzyżowań jest pozbawione sensu, bo ja, bo po remoncie n p . z Niemiec, gdzie organizowałem szkolenia dla aut m. in. obecny przedstawiciel tramwajów warszawskich też rolę inżyniera ruchu żadnemu zlotemu i elit rozmowa dotyczyłaby priorytetów dla komunikacji zbiorowej, by z nich, że w ich bardzo dużo, mówi że muszę zapewniać portfela komunikacja zbiorowa na tym jak mamy tak duże skrzyżowania to ten parytet jest tak naprawdę ograniczona, bo oprócz niemożliwe do wprowadzenia Maik po po prezentacji niech to szereg waha się w Niemczech, bo takie pytanie należy wyciągać to możecie zrobić tego, że macie takie wąskie ulice roztrząsa się nie da zrobić odpowiedź, bo taka jak to przecież my żeśmy to prowadzi do tego, żeby to co do wąskiej kiedyś stał sobie szerokie i oczywiście ani nie może wprowadzić portal dla komunikacji zbiorowej co zrobiliśmy zauważyliśmy jak tak wtedy mam szerokie pole, żeby młodszy tym skrzyżowaniem z rozczarowaniem ruchu efektywnie oddziaływać na zachowanie kierowców takich dużych skrzyżowaniach zawsze będziemy mieć bardzo duże straty czasu to dlaczego robi tak duże skrzyżowania, a nasz powstały w jest nie tak albo przebudowane niedawno było przebudowana tam zawsze były złe warunki ruchu natomiast także tą przebudową coś popsuliśmy oczywiście, że tak zawsze było źle nie no problem polega na tym, że żyję pazury wybierze wybierze jakiś pas np. na Radzymińskiej jedzie pan tymczasem zmaga się okazuje, że ten pas nagle włączył się z pasem skrętu w lewo i który ma słabą wydolność, a więc po pierwsze, stoi pan na pasie, który powinien jechać, ale stoi, bo już samochody się przelewają potem pojedzie zamiast być jechać prosto okaże, że nagle istotnie związał się pan na pasie skrętu w lewo przez panią prosto ani nic się w pustostanie bez sensu takich miejsc jest więcej, ale wrócił do naszej rozmowy po informacjach Radia TOK FM dr inż. Tomasz Czyż Tomasz Dybicz jest państwem gościem informacje o dziesiąty 40 informacja wracamy tą ponadto już pisze pan nagość zdaje się mówić, że receptą na kolejki do kas w hipermarketach jest ich zamykanie co jest oczywistą bzdurą jest pomysł adaptacji omijanie czy kradzież opuszczanie zakupu, bo przecież nie to nie jest żadne alternatywne rozwiązanie dla 1004 tyle moja sytuacja z wyjazdem do pracy jest bardzo podobna do tej opisanej przez pana redaktora z Bemowa na mordercę samo chodem i 25 do 30 minut komunikacją 1 , 5 godziny z 2 przesiadkami po 10 minut czekania n p . na mrozie pana gości dziwi, że nigdy nie biorę autobusu oczywiście, że wolą być więziony i sobie spać czytać książki, ale moje życie za krótkie, by spędza 3 godziny w komunikacji każdego dnia pan Tadeusz pisze wg planu drugiej linii metra na na Bródnie kończy się o linię metra na Bródnie kończynę przy ulica rem Bieliński paręset metrów dalej na zachód znajduje się przystanek PKP toruńska, skąd łatwo Dolinie SO Okęcie Modlin trasa toruńska z 8 A 2 z 7 jest miejsce na duży parking park and Ride i co jakoś nikt z decydentów tego nie zauważyła to tylko paręset metrów, że pan Tadeusz pani Kamila z Warszawy tworzenie gett biurowych czy przemysłowych, które wymierają na noc jest chory tworzy raka miasto no tak nie wiem, czego zacząć porządki w Eko pana syn dojeżdża do Mordoru niestety zgadzam się z sushi z nim, żeby dojechać do Mordoru komunikacją zbiorową jest ciężko, ale nie nie mam żadnego dobrych wieści tak Mordor jest to tak aż 100 sztuczką tkanką miejską stronie powinien tam powstać nie było tam nigdy planów, żeby to żywioł widać to deweloperzy zaprojektowana, że to jest wina gronowe z Berlina wino powinno być tak naprawdę wina leży po stronie deweloperów, ale pierwszy w życiu albo systemu, który do tego dopuścił władz, które do tego dopuścił jest pytanie czy władze mogą zablokować tylko są władze oprócz pobierania oraz szybów wykracza poza ślepo poza moją kampanię na rzecz pan bronić OFE były w nim obok obecnych prezydenta w pożarze to tak, że życie nie jest zero-jedynkowy dalsze przypomnimy sobie jak wyglądała sytuacja Warszawy po oporu w czasie reform tak było to duże zakłady przemysłowe, które upadły był to w zasadzie taran zapuszczone pojawili się w i inwestorzy, którzy chcieli go trochę zrewitalizować się w teście plany były takie, że popchnął tam powstać park biurowców tak, ale zaczęli pojawiać się kolejni kolejni kolejnych kolejni być może rzecznika zdalnie za pomocą tak samo zawiesiło kinach na powiększający dla miasta i coś zostały zabudowane, a kolejne ekipy rządzące Warszawą powtarzają, że o to może się byśmy nim w końcu zainteresowanie w taka nie rozmawiajmy o 1 Hansen szef SS w czasie dzisiejszej audycji jest oczywiście zgadzam się z codzienną słuchaczką, która stwierdziła, że budowanie Gac nie ma sensu, bo pani Kamila warszawianka miast Warszawy także się restauracja tegoż naj naj najbardziej najbardziej efektywnym sposobem jest, żebyśmy mogli wymieszać funkcję zobaczymy, jeżeli mieszkańcy mieszkaliby blisko swoich miejsc pracy automatycznie podróże byłyby krótsze mówi może ktoś chce się grać, bo niestety nic nie możemy w wraz z Regionalnego podpisanie umowy o pracę mieszkanie na na należne od, chociaż nasze centrum Warszawy prawda czy zależy nam na tym, że browar centrum Warszawy się wyludniło nie, ale nie możemy tego zrobić ustawowo tylko tak naprawdę musimy zachęcać szczyt w postać atrakcyjne oceniają, że w rodzaju warunki także ci mieszkańcy mogli zostać na szkodę, jeżeli niektórzy mają samochód taki dla nich nie oszukujmy się, że uda nam się całkowicie wyeliminować samochody życia, bo nasz kodeks ktoś ma rodzinę tak to kto będzie miał sytuację, że chce tym samochodem pojechać z rodziną na wakacje, choć mąż ofiary w ciągu w ciągu dnia prospekt korzysta z komunikacji zbiorowej ale kiedy na trawniku dwudzieste posiada samochodem komunikacji zbiorowej nie da się efektywnie zapewnić w o każdej godzinie dnia nocy z każdego miejsca w jakim są lepsze pan takie osoby musimy zapewnić możliwość w Princeton to zaparkowało oczywiście odpowiednich zasadach taktyką już wszystko wymaga pewnego przemyślenia wspomniany przez pana Służewiec przemysłowy, czyli Mordor, czyli miejsce, do którego wybierzemy naszych słuchaczy co może zespół inżynierii komunikacyjnej wydział inżynierii lądowej Politechniki warszawskiej za prąd za proponować, żeby ta część nie była częścią, która zawsze jest alternatywą albo pół godziny samochodzie albo 3 godziny dziennie w komunikacji i przede wszystkim się nas zabić żonę z parkowaniem tak czy doprowadzi do sytuacji, żeby samochody parkowały tylko na tych miejscach, które są lego przeznaczone być może wprowadzenie płatnego parkowania w tamtym miejscu co już doprowadzić do tego, że korki będą mniejsze raczej się, jakby w sposób sprowadzić postrzegać parkowanie nie skąpi niejako parkowanie sama w sobie tylko jako problem komunikacyjny czy w i tworzą się tam korki czy musimy ograniczyć parkowanie na tyle, żeby samochodów wyjeżdżało mniej wtedy pobawią się również warunki dojazdu dla komunikacji zbiorowej w znacznej, ograniczając je rozwiązać 1 problem rozwiążemy też drugi set dojazd komunikacją zbiorową będzie bardziej atrakcyjne natomiast Learning i sądy są to nie wniosą do rozwiązania, które można, by wprowadzić na dzień tak wszystko wymaga czasu też również w odpowiednich, a w sobotnie derby wygasły słyszał pan mówi tylko wydaje się, że wprowadzenie płatnego parkowania to jest 1 rzecz, ale druga rzecz jest taka, że za chwilę wszyscy zaczną parkować tam się w miejscach przeznaczonych do pakowania się o to chodzi, żebyśmy straż miejska i policja też rentowność tego, kto ma towarzyszyć właśnie chodzi o to, żebyśmy do tego nie dopuści tam jutro nie dopuścić Ano właśnie najgorszy w najgorszym sposobem jest po prostu wprowadzenie barierek tak silni i że jesteśmy w stanie z zmusić służb przysłał zmusić tak, żeby egzekwowały przepisy to po prostu wprowadzimy tam barierki tak fizycznie nie będzie mógł wjechać jest to nie są należne wyrównania w zamian za bajkowe są ulice zabarykadować wszystkie trawniki zabawie Kowalczyk te pasy namalowane na jezdniach, bo przecież tam też ludzie parkują mało tego morza po zabawie Kowalczyk np. pas skrętu wprawo z Czerskiej w Gagarina, bo tam też ludzie parkują, bo tak się nie da, czyli rozgałęziają się, że muszę już nam taka też się też inny problem na stronę inżynierii ruchu możemy powiedzieć, że trzeba, żeby wyegzekwować przepisy produkować tam, gdzie się da natomiast są to, że ktoś egzekwuje Lutnia też na to nie mamy wpływu tak też musi być współpraca wielu służb tak czy problem to, żeby rozwiązać problem kompleksowo wymaga zaangażowania wielu osób i las, a jeszcze 1 pierwsza taka prosta rzecz, kiedy rozmawialiśmy z 1 z przedstawicieli urzędu gminy, ale dla tak, dlaczego wasze dopuszczają taką sferą takiej sytuacji z tym parkowaniem odpowiedź, bo taka, że to, dlatego że nie narzeka nie mamy żadnych skarg tak, czyli sami mieszkańcy radzą sobie radzą dojeżdżająca codziennie widzą w tym nic złego tak mi się nie skarży bo gdyby do urzędu dochodziły skargi tak o nim wtedy musieli się z miast zająć naprawdę tak przy sobie wyobrazić Żuraw z liczbą skarg na dziko oraz reprywatyzację w Warszawie urząd też nie słyszał walczy z zupełnie inny problem, ale co pokazuje jak jakiś słuchawek brak słuchu mają urzędnik z rabatem deweloperzy też są zainteresowani tą Banasik ładowano pożyteczne są zainteresowani, żeby zmniejsza się czy wprowadzać płatne parkowanie są w tym obszarze, dlatego że boją się efektu, który wystąpił po wprowadzeniu płatnego parkowania w centrum Warszawy były takie parkingi np. na placu powstańców Warszawy tak, bo to 1 z najbardziej obciążonych przez miejsca, gdzie są samochody stały jedno 100 i ważą się działo jedyne miasto się opłaca się w Toruniu w środku tego placu był płatny parking tak po co się stało po wprowadzeniu, bo tak to gdzie stawka była 5 zł Boscha w dziewięćdziesiątym dziewiątym posad za parkowanie ba 5 zł pan parking co się stało, kiedy wprowadzono płatne parkowanie to duża część samochodów, która właśnie stało wokół tego potęgą park parkingu znikła w tak na razie nie mówię co się z nami dlaczego, ale psy i nie było, więc ci zaparkowali na tym drogim parkingu nagle mieli tańsze parkowanie właśnie przed tym parkingiem widzimy, że czasami chodzę po tego parkowania dla niektórych tez korzyść ich, że właściciele tego parkingu nie mógł zrozumieć jak to się w ogóle stało tak oni myśleli że, ponieważ było dużo kradzieży trwa tak dalej parkowanie na ulicy było niebezpieczne takie też były czasem, że właśnie w ten popyt na ten patent partii wynika z tego, że kierowcy czują się tam bezpiecznie natomiast okazało się, że to obchodzi tylko kasa tak, kiedy była możliwość zatarg z opakowania tanie tanie po prostu zostawić ten parking był pusty tak samo jest Wola poranić deweloperzy wynajmujący są ważone, wynajmując biura biurowca stanęła również miejsca parkingowe są zainteresowani, żeby jest też miejsce korzystano tak teraz boją się jak będzie wprowadzone płatne parkowanie dzieci dostają od g zniknął natomiast ci co parkują na ich parkingach właśnie memami tańsze miejsca pod tak siebie deweloperzy taszczy tys widzów jest bardzo skomplikowany proces w czyje jest rozpad mówi to nie zanosi w najbliższym czasie na rozwiązanie problemów, by korków i parkowania czy w ogóle problem korków to sprawa stron naszego życia tak muszę sobie muszę sobie uzmysłowić, że ma dziś przywiązujemy do samochodu ten po prostu muszę jeszcze musi się to wiązać również, że są korki, dlatego że w 3 Stanach w stanach przerażonych próbowano nadążyć za tym trendem, tak więc samochodów więcej dróg w efekcie powstały takie miasta Detroit, na które patrzą stają się z szansami, dlatego że go nieco w takich miastach mieszkać tak wszyscy, którzy mają dobrą pracę się przeprowadzają po raz tak teraz w sytuacji, kiedy byśmy przeprowadzili się wszyscy pod Warszawę tak to w zasadzie skazuje się właśnie na korzystanie z samochodu, bo takich miejsc nie da się dobrze służyć komunikacją zbiorową komunikacją zbiorową możemy obsłużyć dobrze tylko obszary, które są miasto zorganizowało nie mamy niskie zorganizowanie oni są dziś przeniosę do centrum, ale niech ktoś się gotuje opłaty czy też o mnie nie stać mnie właśnie mam taki mechanizm, że jeszcze przed przenosimy pod miasto to skazujemy się tak zabawa na korzystanie poza niewielkim przypadkami jest szyna kolejowa tak skazujemy się na korzystanie z samochodu w WestLB testowa 16 życia, ale styl życia jest taki jak pisał słuchaczy albo 3 godziny dziennie w komunikacji miejskiej albo 25 rund samochodem tak rząd ma receptę także mniej, bo choć, który ma ograniczyć się miejsca parkingowe m. in. Malev nie jest nie jest łatwo zrobić nie wiem, dlaczego tak tylko z receptą jest prosta wykonanie czy stan jest niemożliwe teraz już nic nie nie jestem w stanie powiedzieć dlaczego, ale tak się dzieje w Chinach UK trafia na życie i okazuje się, że życie, a natomiast swoją naukę w szkole być może paradoksalnie, gdy w artykule trębacze podesłał liście to się okazało w The Economist jest informacja, że ten jest szansa, że skupili się po samochody autonomiczne nie będzie potrzeby budowy miejsc parkingowych tak ten samochód przywiezie pracownika, a potem sobie DJ będzie miał spełnia inne funkcje jest to dla mnie wizja trochę utopijna, dlatego że nie są w stanie sobie wyobrazić, bo korki powodują ci kierowcy tak, którzy dojeżdżają do pracy taki czas zostawiają samochody na ulicach jest pusto metraż proszę sobie wyobrazić, że wszystkie samochody, a najpóźniej, kiedy wyjeżdżają są korki tak przy sobie za ważne wszystkie samochody, gdyby kręciły się w mieście non-stop to mielibyśmy nastąpi korekta przy sądowej system w ogóle utopia, ale za to inną szansę na front zwraca uwagę, że są takie systemy nasza w stanach Zjednoczonych szczególnie w Kaliforni także kierowca może wjechać na pasy są ważne dla autobusów, ale za niego płacić tak teraz w sąsiednich pasach jest korek od niej on wjeżdżają z nowym pasie jeżdżą autobusy ponosi koszt opłat przez dolara teraz, jeżeli jest tu przybywa chętnych, żeby z tego pasa skorzystać cena rośnie las to miejsce na Zatorzu korzysta z tego pasa tego tak naprawdę są nasze było zagwarantować przejazd określonych warunkach tak, czyli to samo spotem parkowanie w plażowym nie płacimy za to miejsce tylko płacimy za to możliwość zaparkowania, kiedy tego potrzebujemy tak to jest scena za tą pewność i teraz, bo wyobrażam sobie taką sytuację jak będzie systemem samochody autonomiczne testy z daleka przyszłość to być może będzie taka sytuacja, że kierowca wsiądzie do samochodu i wypoczywaliśmy do pracy, a sam podpowie niestety teraz nie mogę zawieść, bo są korki albo spowodujemy większych korekt pozostałych albo albo to opłata będzie np. psy wynosiła ileś dolarów dostał złoty tak w naszym przypadku się do nowego samochodu zwykłego dnia termicznego Jane bardzo podziękuje dr inż. Tomasz Dybicz zespołu inżynierii komunikacyjnej wydział inżynierii lądowej Politechniki warszawskiej był państwem był gościem dziękuję również podać, że państwo i poniekąd też informacje o jedenasty po informacjach wracamy do programu Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: OFF CZAREK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 60% taniej w promocji Black Friday!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA