REKLAMA

Chcemy posprzątać rzeki - kpt Czesław Szarek o pomyśle użeglownienia rzek. Odpowiada dr Przemysław Nawrocki

Post Factum
Data emisji:
2017-04-25 18:40
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
27:58 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
post factum w audycji post factum Agata Kowalska cały czas przy mikrofonie i zapowiadana dyskusja na temat użeglownienia rzek ze mną w studiu przeciwnik z zakładem przeciwnik tego pomysłu dr Przemysław Nawrocki z WWF Polska dzień dobry dzień dobry państwo, a telefonicznie zwolennik tego pomysłu kapitan żeglugi śródlądowej pan Czesław Szarek, który jest prezesem stowarzyszenia na rzecz rozwoju żeglugi śródlądowej i dróg wodnych dzień dobry panie kapitanie dzień dobry Rozwiń » panie redaktorki dobre państwo w zdobywaniu rynku w el Kashif, a panowie znają no proszę, o ile działano wbre w, by o ponad 9 lat żel po drodze odkrytego toru wodnego, które się odbyło, a rywalki w Rawie Mazowieckiej Kołbieli na każde jedno w razie ich rozumiem, że by obydwaj panowie cały czas w takim razie na barykadzie, bo jest, o co walczyć pomysł użeglownienia rzek w co jakiś czas się pojawił, ale rząd prawa i sprawiedliwości postanowił ten koncept zrealizować no tak przynajmniej wygląda z dokumentów kolejną przygotowywanych idealny jak to, gdy czytam m. in. na portalu oko Press pojawiły się kolejne poszerzenia tej koncepcji tak, żeby te rzeki w RN stały się dostępne dla barek i transportu ale zanim zaczniemy dyskusję argumenty za przeci w zmieniać to chciałam, żeby każdy z panów biorąc pod uwagę swoje doświadczenie i praktykę zawodową powiedział co to znaczy urzekł widownię nie rzeki panie kapitanie w gazową LPG warto, aby uniknąć przekazania jej hołd i gospodarczych wobec byłoby wykorzystanie Lechii, bo wyjazd o VAT, a nawet lat było, bo prawo do transportu i nie tylko unikaj bardzo szeroko pojętego dobrostanu bardzo szerokie wody od rana na ten cel Majowie Nolana to nic nie możemy, chociaż z przyjemnością, ale nudne nas dzielą nas nie pozwoli, ale do poszerzonego powiesz takie ożywienie rzeki, gdyż jakich elementów wymaga znaczy co trzeba z tą rzeką zrobić, żeby ona stała się mniej działa barek czy dla innych rodzajów statków dostępna w żywych Majka 14 mowa tutaj od ich Cleo de obarczono stać jeszcze za mało, by wykonać jezior mazurskich zalewać wydanych po szybko tu już była wcześniej wg to wszystko funkcjonowało w odpowiednią dla danej dla danego kształtu odpowiedni standard jest to noc kilka kilkanaście ostatnich lat spowodowało, że ten temat został obywatel mógł być traktowany po macoszemu w tej chwili poproszę o zbrodnie PRL na chorobowe weszło upomina, by po prostu pobieramy też chcieć wielkich jej w LM pomoc chcemy przywrócić w domu kultury i Bartosz Kurek są dla Lalek dla nich zdanie ja rozumiem, że było dobrze stało się gorzej teraz chcecie przywrócić, ale co to oznacza przywróci, czyli co trzeba będzie n p . na takiej Wiśle nie zbudować bym pogłębić przebudować zabetonować na czym to pole będzie polegało rynek najpier w po krajach kluby w przydomowym ogródku najpier w posprzątać, czyli to wszystko zostało naniesione zarośnięte pobocza posprzątać, a dopiero do tego ich wybrać wbre w obiegowym pojęciom pogłębianie rzek w ramach RPO powód, by pojechać po pogłębieniu rzeki hasłem umownym dokładnie kogo chodzi o prowadzenie mówiły prawdę o utrzymanie owych etat takie plątanie dbałość o doglądanie fontann i t d. borykali się znakomicie fama jak leczymy choroby znakomicie mocno, proponując żądać moja to zgroza zgroza sama reguluje także one umorzone uznano to czynienie samoistne jej pogłębianie pogłębienie koryta, bo rzeka płynie w specyficzny Targ lub Ronaldo odpowiemy można się w szkołach uczyć, ale właśnie takie kończyłem, żeby pomogło liczba funkcjonować musi najpierw umyć muszą być do tego stworzone warunki ich woda woda przemieszcza rumor i ktoś był i jest całkiem ciekawie, czyli połowę tego co rozumiem pan mówi w ME w planie stanie, żeby przywrócić rzekom ich naturalny sposób np. pogłębiania się to, że je tak ma już mogę pomóc to znaczy komu zoperować i w pierwszej kolejności, aby waleczność i kara od apetytu i gospodarczych możemy to poprawiać rozbudowywać ich jak widać chciałbym robić coś więcej od prywatnych rękach, a moja budowania osiedli mieszkaniowych, a na odpowiednie koła i pewnie ma to być 1 dowód może być ono być, a Możejkami ma tylko 50 lat, bo to też może być ich w połowie uzależnione od spółki we wsi do znalazłem to zaraz będziemy znać co jest rzeczywiście apetyty są większe, bo jak patrzę na plany rządu to trafił pancerną i są większe, ale na wieść oddajmy głos drugiemu gościowi dr Przemysław Nawrocki WWF Polska to samo pytanie co to znaczy żeglowna rzeka z pana punktu widzenia użeglownienia rzek, a to oznacza w poproś to przystosować się łudzić się do rzeki ani rzekę do Łodzi w związku z tym to co np. chciałby pan kapitan sprzątać i łachy piaszczyste zarośnięte drzewami krzewami to jest właśnie to co sprawia, że nasze rzeki Wisła Bóg częściowo z Renatą realizowana od rana tekściarz są leki unikalne na skalę Europejską to są prawdziwe perły w to są wspaniałe krajobrazy, ale także za to zostaw wytaczają wcale jednak zrozumieć co to znaczy, że bronić rzekę, bo mówi pan dostosować Łódź duże k Italii także kontroli oraz dyrektor pan wymienił to jest najzwyczajniej w świecie przyjąć starcza nam przyroda dała w ich znaleźć taki sposób korzystania z rzeki tak jak to się odbywało przed wiekami, żebym korzystać z tego co urzeka sama tworzy nic tam nie trzeba sprzątać śnieg czy nie trzeba wycinać nic nie trzeba pogłębiać taka była kiedyś Żegluga oparta na tradycjach szkół lotniczych polskich francuskich i trzeba jeszcze dodać jedno z, że Żegluga na polskich rzekach, które są bardzo małymi żakami w porównaniu z Europą zachodnią przez wschodnią była konkurencyjna wobec transportu lądowego tak długo, kiedy trans konkurowała z furmankami w momencie, kiedy się pojawiła kolej w samochodem nie ma żadnych ekonomicznych szans, żeby Żegluga śródlądowa no może konkurencyjna celu w jakim ono o tym, mówić, czyli w podejrzane nawiązuje pan do 1617 wiecznych tradycji spławiania rzeką towarów, ale no mamy 2001. wiek i z tego co mówi pan kapitan można przywrócić rzece naturalne procesy, które sprawią, że to rzeka stanie się idealnym wodno wodną drogą do co pan kapitanowie naturalnymi procesami to jest zaburzenie naturalnych Protasiewicz odroczenie to jeszcze uregulowanie rzeki albo ostrogami np. żeby ktoś będzie w nurt rzeki do 1 głębokiego kanały są praktycznie likwiduje wszystkie najważniejsze elementy piękna krajobrazu i bogactwa Przyrodniczego albo pobudowanie na rzecz tej kaskady zbiorników jest kosztem to ani nie jest to naturalne ani nie ma żadnego ekonomicznego sensu, dlatego że w BOŚ wszystkich polskich wielkich rzek mamy tory kolejowe w, na które możemy przenosić np. towary są z tirów to słynne hasło tiry na tory i nie ma na liście bestsellerów Amazon, który ciągle się nie realizuje niestety co jest paradoksem w przy przedstawianiu tych planów rozwoju międzynarodowych dróg wodnych żeglugi Towarowej śródlądowej to jest ekologiczność transportu wodnego i ich to, że do tego na razie obowiązuje komisja Europejska tzw. Biała księga transportu to wszystko jest po prostu nieprawda w, dlatego że Biała księga transportu, mówi że powinniśmy dążyć do przeniesienia około 30 % przewozów samochodowych na tory bądź się na drogi wodne, ale ten cel, który zresztą nie jest żadnym obowiązkiem tylko można powiedzieć wytycznymi możemy zrealizować to procentach, jeżeli przeniesiemy to 30 proc towarów na torach nie mając to zdrada czy ma rację dr Przemysław Nawrocki, mówiąc że Unia Europejska wcale aż tak bardzo nie zmusza do tego, żebyśmy rozszerza Ali sieci dróg wodnych jak to jest absolutnie jestem przeciwny i już, ale byłoby to nieładne no i Wronek tam było panu Przemkowi z, jakoby Grecja powiem tylko teraz, tyle że teraz dopiero zrozumiałem, dlaczego przed na obiecane w spotkaniach 9 lat temu dlatego od dawna Europy spotkanie do UAM z daleka widać już umawiać się na kawę poza anteną w naszym powiecie gdy, czyja to jest unijną kasę na UMK czy ona zbiera te drogi wodne czy raczej tak w chwilach Georg Wilhelm von Triera nie tylko i to właśnie jest dbałość o obronę Unii, ale ja mam przede wszystkim jakość handlowe telefoniczne w samej Italii tel 1, który ma wolne by, by w Chełmku wzdłuż lokalizacja dróg kołowych i linii kolejowych w 2 wieku głodnych, które zwykle wykorzystujemy jako drogi Wodnej to tylko dodam jemu pozytywnym to się tak ładnie dla bogatych nabywa prawo multimedialnych po świętach OJ, nieładnie zdobyła po jedno było wyliczyć jak kobiety warkocz to się nawzajem uzupełnia i to jest wartość właśnie takiego transportu na na coś takiego Radia Europe inie tylko w, a dojrzewanie etap wynieść od wspomnień to proszę mnie jakoś tak już może skonkretyzować co ma być wożony tymi rzekami i skąd dokąd to znaczy jaki tutaj głównie handlem towar zyska na no no no właśnie my pogłębieniu Wisły pogłębieniu Odry jak i w jaki sposób też będzie bardzo z woleja z kolejami mówi Robert Roj pogłębianie Wisły pogłębianie Odry absolutnie topowym tematem od pogody hasło umowne Belka był moment, a chodzi dokładnie chodzi o głowę dokładnie o właściwą regionalną gospodarkę wodną i pewnie będziemy współpracować z rzeką ona nam to wielokrotnie opłaci także nie zgadzam się o trudnych nie wiadomo dowodem pana Przemka, bo pojednania, a w terenie realizowanych w ostrogach, które stworzą rzeczywiście mogliby o tym, by po progi i prośby o to by pakt bezpieczeństwa w samochodzie od drogi kierują nurtu do środka koryta i wtedy woda pracuje ona kobieta ma moc hitem kwiatek wymaga jak one te wszystkie rzeki pracowały, kiedy ludzie nie budowali ostróg Ależ to czy po drogich lombardu DAW no to bez winy, ale ich zdaniem ze mną, że ich czas, kiedy ludzie i DIC istnieją rzeki, na których nie ma dróg albo nie było ostróg, gdzie na razie okazała się regulowała loty do pani redaktor o tym, pani wspomniała ta taktyka się wtedy nie regulowała ona była to były Irek dzikie i tylko służyły słabo lub ich do składania prac tych i przy okazji jakichś tam ewentualnie towaru na czas natomiast Żegluga jest to transport dwukierunkowy zarówno w dół rzeki, jaki był jasny i teraz, żeby remont tego we właściwy sposób korzystać z człowiek musi wiedzieć, skąd czerpać pożytki z permu Chełmiec widać, a zatem doszło do wniosku, że prawdziwe duchy nawet by je tak i przeciwpowodziowych, żeby ich praca kobiet dzikich kotów nie wpłynęła nie zabierała i 1 lat ma w 1 szeregu potem w jej wyrobach drugim i t d . i werwy wprowadzała na środę kolejka i robiła itd itp zaczęto budować od drogi po co robi one pełnią rolę takiego jest takich pasów bezpieczeństwa, ale jednocześnie dotąd takiej kierownicy, które Albrecht wygodnej mocny nurt kierują właśnie znaczyłoby liderki i wtedy w zawodach bawi się odpowiednio szybko im mniej agresywny nurt jest to brzmi grą tak złej nawierzchni mamy zatem wybór padł to hasło PS jak pan słyszy takie Edmund taką można być nawet reklamy Wisły ostatnia dzika rzeka Europy to nie jest pana trochę żartuję, bo chyba nikogo to nie jest, która protestuje, bo nie jest odpadnie Wisła nie jest ostatnią wielką Europy i Wisła jest pierwszą i całą resztą Europy o stadionie teraz Wisła jest pierwszą i ciało lekką europejskich i bardzo bym prosił, żeby to że, chociaż przez chwilę każdy z nas 1 zlotemu mam Ewę z bardzo bardzo dziękuję za to odpowiedź mam wrażenie, że nasza audycja też jakiś szczególny sposób podkreśla użycie słów zależnie od tego jakich słów jak odbierzemy to zupełnie co innego płynie z tych naszych wypowiedzi zaraz wrócimy z rozmową, bo wciąż jeszcze czekam na informacje i od pana kapitana i pod ich od pana doktora jak to jest będzie z tym transportem towarów co znaczy co konkretnie skąd, dokąd będzie mecz przełożony rzekami też przyjrzymy się temu, jaki miałoby być nikt mnie by straty ekologiczne, bo w WWF Polska jako 1 z licznych organizacji ekologicznych bije na alarm to wszystko po informacjach z nami do Przemyśla ma Przemysław Nawrocki tu w studiu w Warszawie WWF Polska, a kapitan żeglugi śródlądowej Czesław Szarek telefonicznie po informacjach druga część dyskusji post factum w audycji post factum druga część dyskusji na temat użeglownienia rzek w Polsce głównie chodzi o Odrę i Wisła rząd prawa i sprawiedliwości chciałby stworzyć prawdziwe drogi wodne wręcz autostrady, bo jak czytamy na portalu oko Press właśnie doszło do zmiany w programie przewidującym ceny za całą koncepcję do tej pory miały być do rzeki w trzeciej klasy, czyli pogłębione do 1 i 8 m, a obecnie wpisano co najmniej trzeciej klasy co oznacza, że mogą być też rzeki jeszcze głębsze 2 i 8 m albo więcej w po to, żeby mogły pływać tam większe jednostki dyskutujemy o tym czy to ma sens jej komu będzie służyło w zemną w studiu dr Przemysław Nawrocki z WWF Polska, a telefonicznie kapitan żeglugi śródlądowej Czesław Szarek i panie kapitanie chciałam wrócić do tego, o co pytano Sawena w poprzedniej części rozmowy czyli jakie towary mają podróżować tymi rzekami i skąd dokąd czy już wiadomo w paliwie domowe jako bytu państwa trudno odpowiedzieć na tak postawione pytanie, jakie towary mają udać ale gdy wszelkie wszystkiego co Majka jeszcze raz powtarzam wszelkie towary mogą wejść brał on poważnie wiem, że mogą, ale to jest projekt gospodarczy, za które zapłacimy jako społeczeństwo, więc chyba dobrze byłoby wiedzieć czy jest jakiś konkretny plan n p . że z Gdańska do Warszawy, bo to ma być 1 z odcinków będą płynęły i tutaj właśnie mój znak zapytania są IKO jałowym będą one będą płynęły głównie z ładunkiem zunifikowane, czyli kontenery to jest podstawa transportu w tej chwili w całej Europie nie tylko w związku z tym my też nie możemy mieć ich od tej chwili Wojtynek Jankiem, ale chcemy równać do najlepszych w tej dziedzinie i też będziemy też kontenerach co będzie podróżował na tamte metodologii KNF jak trudno trudno wyobrazić wszystko może być wszystko może być jej otrzymają Global Real elektroniki jej garderoby nowe kleje wyroby hutnicze wszystko szybko szybko i miałaby nawet w bajkach może być wożonych do niedawna wwożonego temu węgiel woda w Euronet od połowy tej chwili, a szeroka skala była możliwość i kontenerowych tego powinniśmy ich nie dojdzie w taniej taki transport wodą niż np. gdyby te towary jechały koleją albo z ciężarówką, a rywale byli kierunkami ma być absolutnie żadnej skali porównawczej na domiar złego swego rodzaju nie konkurentem, ale partnerem jest kolej, ale mimo wszystko, ale co do biura będzie najtańsze lub do pracy podwładnej to jest rzecz oczywistą prawdą wodnych run for body Jet raportem my tańczymy najbezpieczniej jest inny dla człowieka i środowiskowych Maćka to nie tylko jej bezpiecznej dla człowieka, bo w przypadku ciężarówek i ruchu samochodowego na drogach i kolejami te same latami mamy różnego rodzaju kłopoty ma podobny jest wart nawet wielki głód zarazy będzie Ryszard uznane za bezpieczeństwo jeszcze się o to samo zapytać dr. Przemysława Nawrockiego z WWF Polska, dlaczego się sprzeciwiać, żeby komputery w wędrowały z Gdańska do Warszawy wodą i jak mówi odda pan kapitan taniej, dlatego że kosztowałoby to nasz całe społeczeństwo, gdyby rzeczywiście ten plan międzynarodowych dróg wodnych, czyli wodnych o trasie Brożek 90 miliardów złotych to jest tak absurdalnie wiele kart, ponieważ ekologiczne, by rachunki daje też są oficjalne dane rządowe szacunki kosztów, choć 70 do diewięćdziesięciu miliardów złotych rząd zadeklarował, że to będzie kosztowało takie też można znaleźć te materiały w różnych publikacjach rządowych to byłby najbardziej w kosztowny i najbardziej destruktywne rodzaj transportu, dlatego że to, żeby zrealizować skanalizowanie Wisły Odry innych rzek trzeba by było też jeszcze w ponad 320 obszarów natura 2000 rezerwatów przyrody jest kosztem ani z ekonomią, czyli za opłacalnością ten rodzaj transportu nie miałbym nic wspólnego byłoby niezwykle destrukcyjne dla środowiska ponad 1000 trzeba sobie zdać sprawę z tego, że ten sam towar tak jak planuje się przewieźć szkoda też od Bałtyku do morza czarnego przez Wisłę i Bóg, przez które nawet kajakiem czasami jest ciężko przepłynąć z podróżował, by sobie 2 miesiące podczas gdy ten sam dystans koleją można było przekonać się w 2 dni tory kolejowe już mamy wystarczy je tylko trochę zmodernizować przyspieszyć dla kończy się latami całymi projekty modernizacji kolei nie potrzebujemy żadnych wodnych autostrad, żeby przywalić z Gdańska do Warszawy komputery, które dojadą do Warszawy czterogodzinna przekażemy tu pasażerowie będziemy się w równie wygodnie podróżować po 2 miesiącach komputer to jak wiadomo już jest przestarzałe, więc tym bardziej, że problem pani Dawida nieco ponad te argumenty w GM w Nevadzie innych realiach Korbel nazwijmy to te argumenty są na konkrety proszę o gry było kompletnie mu bierność nie jest tylko Deyna naprawdę, bo byłoby, gdyby molo na dane te 90 miliardów to brzmi poważnie mówił pan, że to najtańszy transport, a jak kosztuje zorganizowanie tej działki kosztuje tak Lazio są duże pole widzenia znać kolej w letargu po połowie błędy musimy teraz do UE ale dlaczego musimy o g, dlaczego musimy czy nie można, by tych pieniędzy zainwestować w kolej dobrze znana kilometr tej renty z torów to wracalibyśmy, a nie rada powiatu przed chwilą powiedziałem, że prawo, bo wymagamy, by bardziej charakterystyczne, że transport drogowy kolejowy uzupełnia pra w do wodnych nawzajem uzupełniają go sobie wyobrazić ich piękne kobiety warkot filia rozmyła nikt nie łagodzi bardzo przekonującą rolą wypoczywającym obrazowaniem, więc brakuje jasne tylko ja pytam o to czy w ogóle ma sens tworzenia tej drogi Wodnej, bo w oczyszczeniu można stworzyć we fragmencie no jeśli już urobić to wiadomo, że dna całej długości rzeki jest czy nie lepiej zamiast inwestować w 90 miliardów i jak mówi pan doktor niszczyć przy okazji przyroda czy nie lepiej byłoby, gdyby rząd jednak postawiono uszyć łowienie większe, ale go przewozów towarowych kolejowych weźmy na mógłbym na ten temat naprawdę dużo dużo więcej powiedzieć napełniał w Wiśle tego nie powiem, jeżeli chodzi o transport drogowy odnieść się we właściwy sposób transportu drogowego byli 2 byli nawet jak uczelnie będą kolejowe, dlaczego nie dalej byłoby mu nie jest, ale to nie tylko to nie jest koniec złych, bo to jest 1 z wyborów dlaczego, dlaczego panem Przemysław stawiać sprawy taka zdecydowanie kolej no bo to jest ekologiczny sposób przewożonych towarów w Lubinie nie jest jego odwieczny problem by, choć nie jest ekologicznym w transport kolejowy nie jest raportem ekologicznym jak pan wstrzymaj remont ma na ten temat, by podyskutować na antenie HBO CNN to poligonie w rządzie zostawmy ten temat czy kolej jest geologiczne czy nie zachęcam słuchaczy jeśli mają opinię w temacie post factum małpa to krok gazem albo na profilu Radia TOK FM na Facebooku można komentować jeszcze chciałam zapytać o właśnie oto ekologii już parę razy dopadło mówił pan panie doktorze, że zostaną zniszczone no te obszary natura 2000 różne inne cenne siedliska dym, dlaczego zostaną zniszczone co ma co ma do uregulowania rzeki do tych do tych obszarów dlatego, żeby używka jeszcze tzw. parametry międzynarodowych dróg wodnych trzeba po prostu rzeki przerobić kanały, gdzie rośnie będzie mniejsza dla być dla ptaków dla krzewów drze w albo zrobić się, że jak ciąg zbiorników zaporowych co oznacza, że takich jak już po prostu byśmy nie mieli też byłyby tylko jeziora, którego Żak witały toksyczne sinice w związku z tym, ale wizja Nodara tak było, dlatego że służą profilowane zbiorniki zakładu zaporowe mają to do siebie, że nie zakwitają sinice też, że standardowe problem można powiedzieć zbiorników i ja jako dialog jestem przekonany, że komisja Europejska nawet eurocenta nieudana tak gigantyczne zniszczenia obszarów natura 2000 pod pretekstem ekologii, dlatego że jako hasło dla rozwoju transportu wodnego dla żeglugi daje się oficjalnie ograniczenie emisji dwutlenku węgla transportu samochodowego przy czym na barki można przerzucić zaledwie 32  000 000 ton towarów co daje oszczędność emisji dwutlenku węgla transportu samochodowego zaledwie 1 % jeszcze trzeba pamiętać, że Europejska agencja ochrony środowiska jest zdania o takie podaje obliczenia, że Żegluga śródlądowa emituje o prawie 40 % więcej dwutlenku węgla niż transport kolejowy Bernd to są dane średnie z Europy w związku z tym nie dość, że byśmy zwiększyli ilość dwutlenku węgla emitowanego przez żeglugę zniszczyli byśmy ogromne ilości pięknych naprawdę unikalne na skalę Europejską obszarów to jeszcze byśmy wyciągnęli z kieszeni tym razem polskiego podatnika, bo pewnie trzeba byłoby zadłużyć Polskę 90 miliardów złotych, które można byłoby zainwestować szkolnictwo naukę w ale może zbuduję, że do jazdy i już później będzie funkcjonował on także spory trzeba utrzymywano traktorem koszty utrzymania takich śródlądowych dróg wodnych rocznie to będzie ich do 5 miliarda złożonej z 9 odmienne to będzie wyciągany przez rok z kieszeni podatnika kolejne 5 miliardów gwiazd kosztem to Marta pędziły taka nawet nie korale stroi się znoszące złote jajka dla tenora technikowi w można powiedzieć bardzo hojny prezent dla zwolenników żeglugi w bardzo proszę to mówić mówić, jakie zawody teraz powinna młodzież się inwestować 1 ani się lewym kierować ku nim, ponieważ też oko Press pisze o tym, że ci, którzy najbardziej na tym zyskają to właśnie firmy zajmujące się projektowaniem tego typu zmian IT przedsiębiorstwa, które później będą drogi wodne utrzymywać panika pytania pan właśnie decyzja, bo nie tylko mało wrażeń było tak nie jest dla nich wprowadzono nadal złożyć publiczną dekodera jak rada kapitanów stowarzyszenia na rzecz rozwoju żeglugi lądowej i dróg wodnych my mamy takich właśnie kredytować stowarzyszeniu jest organizacją pro ekologiczną my jesteśmy pro środowiskowej jesteśmy organizacją proekologicznych my kwatera Hitlera konkludując, powiem powiem opłat najlepszej jeszcze niedawno Bardo mocno i tylko dzisiaj to taki błąd pojawił, że na potrzeby tego lubię detonuje się mu leki od tych bramek, a od głównych giełd wykłady na oddziale jest budowany stopień wodny o nazwie Maltę Litwę i na tym stopniu, o którym jest zabetonowany to robią robione instalacje i nie po prostu to kanał jedno zlotego z czego 15 km kanału wybudowanego i na środku cyfrą 2 § 2 i ciepła i 1 i pewnego ruchu LGBTQ druga czytamy tu akurat liczna i która była idol to był rok wcześniej przygotowana została wyrzucona i rywal Polaka to porobili, kto wie autorem tego pomysłu jest Wr panie doktorze musi ono na sam koniec krótko odnieść wreszcie wchodzi ono rzeka pomysł ze zbiornika ma uczyć się nieśmiała nie wiadomo, że pomysł był to WF-u naszym pomysłem było odsunięcie obwałowań Odry, żeby zwiększyć się miejsce, na którym się rzeka może nieźle rozlewać się i w ten sposób możemy uratować ludzi nieraz kosztem nadal uważam, że Żegluga śródlądowa ta, która jest przyszłością polskiej rzekł to nie jest wożenie towarów w sytuacji, kiedy mamy koleje jako alternatywę to jest po prostu Żegluga turystyczna INEA i rozwój takiej żeglugi możemy wspólnie popracować może to być unikalna na skalę Europy okazja pokazania pięknej rzeki, która sama kształtuje siebie koryto natury pełny metraż można zarobić, ale już na inną dyskusję w tym momencie przerywamy wędrować po murach rodzinnego Monika Danielak kończymy, bo używania w tamtym rynku nie każdy statek towarowy, który jest też każdy statek partnerem i ich ciała lub KUL tury wejdzie na odwrót Niemiec no ja powiem jak żeglarz na żyją wśród kontenerowców pływających nie chce żeglować, ale może Jaworski ma takie wybredny charakter kończymy panowie kapitan żeglugi śródlądowej Czesław Szarek prezes stowarzyszenia na rzecz rozwoju żeglugi śródlądowej dróg wodnych państwa gościem telefonicznym, a dr Przemysław Nawrocki z WWF Polska w studiu Radia radio TOK FM bardzo dziękuję panie doktorze dziękuję pani Leonie ciasnej formacji program post factum dobiegł końca przygotował go mieć to strzelecki realizował Kamil Wróblewski SMS ma Agata Kowalska i do usłyszenia w czwartek w Rzeszowie w post factum Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: POST FACTUM - AGATA KOWALSKA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA