REKLAMA

Jak się robi biznes w Chinach?

OFF Czarek
Data emisji:
2017-04-26 10:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
34:39 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
o Chinach na pewno nasi słuchacze usłyszeli niejeden raz i pełniący jakiegoś czasu coraz więcej słychać, że Chiny są coraz bardziej znaczącym państwem na arenie międzynarodowej niektórzy już czekają na ten moment, kiedy to Chiny będą nr. 1 będą rozdawać karty, a nie stany Zjednoczone i inni mówią, że może nie każdy marzy o jestem przekonany, że każdy coś w Chinach susza w NATO że, choć robienie biznesu na rynku chińskim oto trochę chyba znamy to z relacji Rozwiń » 1 z zespołów disco polowych, który także koło pojechał sprzedał 1 000 000 kopii swojej płyty zdaje się, że w 1 chińskie wiosce mówi to jest Super miejsce, żeby robić interesy, bo w dodał, jeżeli ktoś z całą ludność wioski kupi produkt no to właściwie tyle co by pół Polski kupiło w Alejach to wszystko wygląda w rzeczywistości o tym opowie nam pan Michał Bielewicz przedsiębiorca działający na rynku chińskim ekspert w sprzedaży na rynek chiński z firmy Ford, a w dzień dobry witam serdecznie dzień dobry Polski biznes, bo dziesiątki jak każdy słyszał wiem, że niektórzy polscy przedsiębiorcy są obecni na rynku chińskim, na których momencie znaleźli się tam pewnie bez tzw. kno w how nie tylko, jeżeli chodzi o robienie biznesu, ale chociaż, jeżeli chodzi o etykietę, bo to też nie jest tak jak w Europie, że przychodzi mówimy dzień dobry jestem prezesem to jest mój zastępca pan też z prezesem świetnie się dajmy potem sobie, by palić cygara kaj pogadamy o biznesie w istocie jest to znacznie znacznie inny proces niż w sprzedaży w Europie czy do krajów powiedzmy sobie umownie cywilizacji zachodniej te relacje interpersonalne są bardzo ważne, ale Chińczycy mówią o tych danin dobrą wodę, bo ja mam system rurociągów co oznacza dla nich dobry produkt boja wiem mam swoje racje jednak sprzedać i te rozmowy, które się toczą z chińskimi partnerami biznesowymi od początku one służą partnerowi chińskiemu do Poznania firmy Oki miasta firma na rynku macierzystym, jakie ma kanały sprzedaży z zagranicy, jakie ma strategię inna Chiny Chińczycy bardzo często nawet podczas imprez targowych mówią, jaka jest strategia Chin to bardzo ważne pytanie Polakowi chciałbym podejść, bo cały rynek wszyscy chcieli, dlatego że zabije to chciejstwo nawet Chińczycy bardzo mocno podkręcają mówiąc Chiny są takie wielkie przecież wszyscy o tym wiemy o dzień godnym nieprzygotowany producent mówi rząd chciał mieć 300400500 dystrybutorów swojego produktu w Chinach jest Real, dlatego że ich tu nie ma nie dlatego, że to jest dla nas mam automatyczna taka Europejska jest apelacja skoro w Polsce mam 60 to finał będą miały 500 to będzie łatwe tymczasem taki jest a jaki jest Chińczycy chcą pracować bardzo wielu przypadkach na wyłączność bądź to nasz kraj bądź to na prowincję bądź to ostatnio też bardzo popularne albo na wyłączność kanale elektronicznym czyni w internecie, aby w kanale tradycyjnym Chińczycy lato mówią o stanie market rozpustę prezentuje tam jedzie muszli i dowody bardzo rekomenduję wszystkim producentom zastanowić się na spokojnie przed wyjazdem poradzić być może osób, które tam są jak się przygotować do takiej rozmowy, czego oczekuje w jakim okresie czasu i jak rozmawiać z takim producentem brać takim przedsiębiorcom lokalnym dystrybutorem jak wydrukować wizytówkę jak ją wręczać to jest tak to jest istotna, ale wtedy chyba produkt z ważniejszych i są przygotowani firmy do tego, bo to jest decyzja strategiczna decyzja małżeństwa niemal trzeba jednak męskość przygotować, bo później Polski producent musi być gotowy na błyskawiczne interakcję z tamtym rynkiem albo wybranie sobie przedstawiciela na tamtym rynku, który będzie reprezentował czy, jeżeli chodzi o przygotowanie produktu to należy stosować in, skąd strategii i zacząć od Polski opis produktu wrzucić do internetowej go tłumy ocenia tak, żeby to nie miało do składu i przedstawić partnerowi chińskie mówiąc tak tłumaczyć na Polski dobytek przed Maciej Wroński rymy efekt, jaki będzie chyba możemy się, żeby mógł chodzić nie bardzo nie bardzo nie opakowania w przypadku produktów spożywczych są pożądane nawet w językach oryginalnych rzeczy dobrze było, żeby nam na tym, by grała w oryginale było jednak również, że Anglia angielska wersja natomiast to nie jest takie proste, jeżeli chodzi o komunikację produktu na etykiecie to zostawmy to chińskiemu partnerowi, który wie co musi być tam umieszczone w jaki sposób etykieta musi spełniać Cisco norma, bo to też ważne, czyli n p . nie wierzy też produkuje daje to długopisy w oto długo w Polsce to od krzyża był długopis czarny tam 03, a ja się związał jest szczęśliwy długopis czy wyda on też w ogóle ciekawa, że zna nazewnictwo chińskich produktów machinę produktów Marek w przypadku Marek nie tłumaczy, że Marek wprost fonetycznie, o czym musimy przetłumaczyć markę na język chiński, bo Chińczycy nie wymagają Marek tak jak my Wymawiamy np. Carrefour w dziale usług w dziale są tak, a na szkle Szczawnica rusza też pokazuje siłę, by woda Szczawnica Anka o takie coś z wodą to na podstawie pewnych unikalnych cech marki albo pożądanych cech marki, które producent definiuje chińskie majtki spiker będzie musiał przetłumaczyć to bodaj może być to równie dobrze woda dająca wiele szczęścia, bo ci jednak to szczęście tak dziwić, że tak bardzo duża jest to takich tłumaczenia odnoszące się do przyjemnych doznań ciężko hotel Sheraton ma tłumaczenia, które mówi lubię tu przyjść z wizytą na bazarze zawodowo, a prawda w gry to dziś omawiamy Alby to przez wizytą pokój 17 dni etanol tak chcieli strategia jest ważniejsza niż myślenie, gdyby o tym jak ten prąd będzie wyglądał jak będzie reklamowany jak jest plan marketingowy tutaj pomoże ktoś, kto jest na rynku chińskim, kto zna realia, że nie tłumaczymy 11 może raczej używamy, jakby innych odnośników kulturowych do promocji produktu natomiast tak trzeba mieć, ale trzeba znać realia na dziś w Polsce może mieć 60 dystrybutorów w Europie niemal 250 i nie należy do wciąż tego Chiny, bo w Chinach wyłączność jest ceniona także ktoś ma wyłączność na sprzedaż internetową albo poza internetową tradycyjną albo na miasto prowincje czy też nowe państwo naturalnie, ale to też trzeba byłoby zastanowić, dlaczego z, czego to wynika Otóż w Chinach panuje ultra konkurencja ogromna przeogromna konkurencja pomiędzy markami pomiędzy dystrybutorami bez tego dystrybutor, którzy Białek, który bierze dany produkt dystrybucja on przynajmniej 1 konkurencję chciałbym śmieje to znaczy nie chciał, by konkurować z dystrybutorami tej samej marki, bo niestety na rynku chińskim konkurencja na tym samym obszarze jest tą samą marką oznacza odcinanie należy taką walkę cenową, a koszty handlowe w Chinach i koszty nazwijmy to około handlowe są tak wysokie, że to dystrybutor mówi do producenta tym musisz chodzić na marszach tym musi chronić dystrybucję ty musisz to dystrybucja układać tak i dzieje, żeby chronić mój teren moja marża też swoje zadanie, a koszt około handlowe to, jakie to są jakieś tam tradycyjne, czyli założenie częściowo tradycyjne, ale to są też koszty takie wprost, który można mówić, że ci zapraszani na kolację nieliczne biesiady, bo jednak kultura azjatycka na pewno chińska to są za tym zakończone karaoke oczywiście czasem tak oczywiście czasem są to po prostu wspólne Lance, ale są to też koszty wprost nielegalne, czyli po prostu łapówki od dziś płacić dystrybutor kupcowi 3 osoby, która decyduje wybranego produktu określoną kwotę pieniędzy od sztuki albo albo od lot od wejścia dany kanał w ich faktury na łapówki sączenie można odliczyć od inni, ale wygląda na to zwrócić koszty Chińczycy wiedzą warto zwrócić koszty, o których czytałem też polegamy na paliwie i od obcokrajowcy nigdy tego nie robią, bo one jak jednak nie było komu tego, że jest to w beżowym kod kulturowy, by krzyż tam trzeba dać to, mimo że jest to mimo to tonie nie jest legalna działalność wobec tego my jako oprawcy, którzy tam sprzedajemy wiążemy się z dystrybutorami, którzy SA, którzy całość tych kosztów tych operacji wdrożenia tego produktu dla lokalne spółki biorą na siebie, chyba że pracujemy z dużymi sieciami i są konstytuuje one działy kupców wtedy zupełnie innego żaden kupiec nie odważy się powiedzieć no to teraz poprosiłam sztuki dla mnie czy, żeby wejść na rynek chiński będąc polską firmą to można tak po prostu sobie wejść na internet to wróci do wyszukiwarki dystrybutor długopisów i wody mineralnej w mieście Szanghaj dobra znalazłem pisze list dzień dobry szanowne panie produkuje długopisy czarne wiszące na niebiesko oraz wodę z góry chciała zainteresować państwa były produktem teoretycznie można, ale też bardzo produktywne po pierwsze, dystrybuuje po pierwsze, chiński dystrybutor chińskim partnerem dostaje mali ogromne ilości odmian tego nie czyta poza tym Chińczycy raczej zwyżkują sami swoi sami towar, który interesuje, gdyż taka dobra maksyma, którą któregoś razu powiedział mi klient nie musisz szukać, kiedy masz dobry produkt to ja znajdę ciebie i wydają się to najlepiej odzwierciedla strategię na tamten klepie się dobrze przygotować, żeby na tamtym rynku się pokazać na targach i wszystko porządnie przygotowane produkty przez certyfikowane, czyli sprawdzone, które wjadą zgodnie z prawem chińskim do Chin, które nie przygotowane chińskie katalogi zgodnie z chińskim schematem rowem prowadzony robienia katalogów wtedy pokazać produkt na targach i wtedy dobrze ich obsłużyć po tak jak szybko dostarczyć paprotki Prus produktowej mieć przygotowane w politykę sprzedażową przetargami wtedy znacznie łatwiej będzie znaleźć dystrybutora w byłem kilka razy na targach w Chinach, więc 1 , 5 zloty 1, ale pan wie więcej, więc wróciły nasze rozmowy po informacjach Radia TOK FM informacje o dziesiątej 20 państwach moim gościem jest pan Michał Bielewicz przedsiębiorca działający na rynku chińskim ekspert sprzedaży na rynek chiński z firmy Ford Fiat informacje po informacjach wraca jak zarobić miliardy w Chinach co chciałbym wiedzieć w pan Michał Bielewicz przedsiębiorca działający na rynku chińskim z firmy Ford Fiat być może zna odpowiedź na to pytanie wciąż jeszcze wpływy pokutują w Polsce stereotypy dotyczące, iż Chiny, ale też chińskiej w 2 i gospodarki, czyli że jakość to co się afiszują chińska, czyli poniżej to dla nawet taki zaniżonych form tania siła robocza co, więc to się trochę łączy a jaki jest w rzeczywistości rzeczywistość jest bardzo zwrotne w zacznę może tego drugiego, toteż stereotyp chyba najbardziej dotkliwe szczególnie w plasowaniu biznesu w Chinach Chiny stają się bardzo drogie, a zatrudnienie pracowników w głównych miastach takich jak Szanghaj Pekin kładziono Shenzen pewnie już niedługo też i Chengdu to są to są kwoty naprawdę znacznie wyższy niż w Polsce, więc musimy sobie z tego zdawać sprawę pana biznes, a czemu są wyższe są powodów po pierwsze, menadżerowie, którzy od tych, którzy odpowiadają kompetencjom firm z Zachodu z Europy generalnie, że menedżerowie, którzy mają odpowiednie oczekiwania wynikające ze swojego doświadczenia wiedzy moim przede wszystkim są testy sterowania kosztami życia wsi w Szanghaju czy w Chinach w kontekście są bardzo dużej to chcę od razu powiedzieć, że najem mieszkania jest kilkukrotnie wyższy niż w Polsce mieszkanie 50 m mieszkanie 50 m myślę, że będzie kosztowała około 3 ,51000 zł miesięcznie mieszkanie 150 do trochę taniej niż w Warszawie w no tak musimy przeraża maszyną, że może być 50 m to jest powietrza, którą liczycie w Chinach łączy z balkonami z ich udziałem w korytarzu, więc tak naprawdę jest kilka a, ale mieszkanie na trojga 150 m kosztuje około 10  000 zł miesięcznie wynajem ich to są kosztami z jak już do tego Kasztelan wie pan Mariusz zapłacenie 150 zł za prąd czy ten test w Empiku aż wygrasz każda para jest także dla pracowników dąży do zdobycia zapłaci to są rozsądne kwoty minimum 1500 USD za najdroższego powiedzmy sobie pracownika, który nadaje się stylami i jak gdybym poświęceniem swoim Doda do pracy z Europejczykami w miesięcznym miesięcznie plus oczywiście euro do tego z uzasadnieniem plus trzynasta pensja w oczy musimy pamiętać w Chinach rytuale, który jest nienaruszalne, czyli trzynasta pensja przed chińskim nowym rokiem, a więc to są kwoty idące w 1000 EUR, ale menadżerowie to już są kwoty idące dziesiątki tysięcy euro, ale menadżerowie chińscy czy nawet dobrze chińscy na mnie mówią, że tata, który trzeba tam lokować zapewnić mieszkania ubezpieczenia medyczne i t d. tego co bardzo wysokie koszty, więc obala mit, że Chiny są tanie oczywiście, jeżeli ktoś chciałby założyć fabrykę gdzieś daleko na prowincji, gdzie w wynajmie my tę najtańszą siłę roboczą będzie musiał doliczać do tego koszty zarządu nadzoru no ale będziemy bardzo ciężko uzyskać pewne parametry jakościowe no chyba, że to będzie są w pełni automatyczna fabryka coś co jest możliwe również w nosie jest z jakością i czy są bardzo wyczuleni na jakość, jeżeli mówimy im porad importowanych produktach to oczekują najwyższej jakości w w mojej ocenie nie ma w ogóle sensu, a propos one proponowanie do Chin i migrantów, czyli błędów Marek wybranych producent, które są drugorzędnymi nam lekko odchudzonej Chińczycy bardzo porównują jakość bardzo porównywalną jakość produktów każdej dostawie, badając bardzo precyzyjnie, czyli n p . jeżeli mówimy, że ciasteczka nadziewane jest 10 g nadzienia oni za każdym razem będą sprawdzali czy jest dziś gromadzenia po prostu była piąta ciasteczka estymacji kruchej zobaczą jestem tego nadzienia to wynika z gejów genetycznej generyczne wręcz nieufności do RODO RODO dla sprzedawców czy innymi słowy Chińczycy troszeczkę Stali się ofiarami własnego powstańczy biegłości tak to nazwał stąd też nie wyszukują najlepsze produkty na świecie od najlepszych producentów najlepsze marki i lin bardzo częstym sprzedaż słaby produkt można to zrobić raz i koniec nie szukaj nas my znajdziemy ciebie tak pan mówił przed jak na nowym produktom znając dobre produkty znajdziemy ciebie, ale wystarczy, że mam dobry produkt i czekał sobie siedzę sobie nie wiem w gdzieś w i czekał aż do mnie przyjdzie z chińskiej dystrybutorzy, czyli biznesmen czy no właśnie czy wybieram się jednak na jakieś targi o to, żeby ten swój produkt zaprezentować tam w bojowym ten sposób oczywiście wyobrażam sobie sytuację one przypuszczam sądzę, że mam dobry produkt i chiński większe, że na targi w Polsce czy w Europie i nie wybiera, ale wydaje, że dużo lepszą sytuacją jest brak do pewnego stopnia producent jest graczem nie tylko sprzedawcą zmuszony do obniżania ceny na nas też chodnik od rynkowej w związku z tym, jeżeli chce sprzedawać produkt to po pierwsze, rejestruje markę w IT jest rzecz, która jest bardzo często zaniedbywana przez przedsiębiorców rejestruje tam tam zarejestrowana Marka w Chinach w Polsce przepraszam nie oznacza realizowane marki w Chinach rejestrujemy marki fińscy chińskim Urzędzie Patentowym tam i to ma się odbyć się znacznie wcześniej nawet na kilka lat przed decyzją o podjęciu z wejścia na decyzję o wejściu do Chin czy to jest drogie jak dotąd trwa to jest proces, który w normalnym trybie trwa do 18 miesięcy normalnym trybie, czyli w momencie, kiedy nie ma sprzeciwów nie ma nie ma wielkich problemów związanych z tym, że czyjeś Macierz prawa naruszamy czy to jest drogie w powiedziałem to nie jest aż tak drogie to 1 Marka w 1 klasie to jest w rząd wielkości 600700 EUR zarejestrowanie tej marki 1 marki w 1 klasie przy tym trzeba dobrze dobrać klasy, ale to trzeba by popracować ze specjalistą toto to odpowiedź to na pewno przy czym czas zrobić z odpowiednim wyprzedzeniem i mówiąc rejestracja marki rozumiem, że też chodzi o taką zmianę naszej nazwy czy nazwy marki, żeby ona była atrakcyjna interesująca na rynku chińskim czy nie tłumaczy 1 do 1, jeżeli chodzi o 3 jedno znany z oznak słowny, czyli o LM wymowę tego oczywiście musimy to 0 to by zrobić to bardzo dobre dobrą praktyką natomiast musimy modyfikować logo do pewnego tabu, choć jest to często praktykowane przyznali się największe brandy, które mają albo dualne logo albo 2 logotypy to w zależności od lutego 2 Wiejak jak będzie lepiej na tamten funkcjonować przy czym dla produktu eksportowanego z Europy z Polski do Chin lepiej zostawić logo taki, jaki jest przygotować jego chińskie ziemie śląskie brzmienie i zarejestrować markę w oryginale i markę w chińskiej wersji w fonetycznej czy Urzędzie Patentowym w Chinach w odpowiednich klasach w tym również klaszcze sprzedaży internetowej czy grozi, a nie zarejestrujemy pewnie wszyscy zadają pytanie Ano o tym, że nie będzie można ją dystrybuować w Chinach w największe portale handlowe detaliczne myślę, że branżowe też tak jak dzień domki mało i choć wiem żądają certyfikatu potwierdzającego, że Marka, którą będą brali do siebie na Platformy jest zarejestrowana, jeżeli nie znaczy, że zarysowana w Chinach oczywiście, jeżeli nie dostarczymy takiego dokumentu to ta Marka nie będzie go sprzedać, ale jeżeli chiński klient albo osoba trzecia nie powołano zarejestruje naszą markę w Chinach co jest możliwe to my mamy problem w Chinach jest zasada florystów walczyli, kto pierwszy zgłosi Marka ten lepszy nieważne, że z tymi właściciele w Europie czy teraz, gdy biznes polegający na tym, że dziś Polak bierze sobie z PiS Marek polskich jedzie do Chin nie wszystko rejestruje i zaciera łapki czeka się pojawią proszenie podpowiadać chłopców bardzo dobrze w procesie ich rola chemii producenci róbcie to i tak zdecydowanie większym załóżmy mamy zarejestrowaną markę można oczywiście dobrać produkty sprawdzić wieczora spełniają wszystkie normy, bo wiele produktów to na co dzień konsumujemy np. spożywczych nie wiedzie do Chin, bo zawiera środki jakiś składowe, które są w Polsce dozwolona w Chinach jak np. biotyna np. sztuczne data beta-karoten ciastka i t d . tym bardziej a, gdzie sprawdzić jak dowiedzieli się, które składowe produktu mówi o produktach spożywczych są niedozwolone na rynku chińskim i przez to ten produkt musi być albo zmodyfikowane, bo po prostu niewielka są 2 miejsca na miejsce najbardziej oczywistym, ale trudnym to jest po prostu sprawdzenie tego w Chinach zgodnie z chińskim normami, ale też trudny proces, bo po pierwsze trzeba wyszukać wszystkie normy, które te, które dany produkt spełnia musi spełniać, a po drugie, po prostu przetłumaczy sobie te normy Chin w przypadku ciastek są to produkty dotyczące ogólnej normy dotyczące ogólnych produktów dotyczące zanieczyszczenia produktu normy dotyczące dodatków do produktu jest tam jest parę, więc trzeba po prostu znaleźć odpowiedź normy po prostu kupić usługę konsultingową jeszcze dowiedzieć tego i przebadać te produkty i przebadać, bo i bardzo dobrą, gdyż praktyką jest zgłosić później te produkty powstałe na jej analizie składu do chińskiego urzędu nazwałbym to bezpieczeństwa żywności tak jest certyfikujące go z prośbą o potwierdzenie, że produkt spełnia chińskie normy, jeżeli dostajemy dokument rząd spełnia wtedy zupełnie inną rozmowę mamy dystrybutorem dzień, do którego musimy zadbać mam zaledwie o markę ma certyfikaty na produkty mam przygotowaną politykę handlową wiem w jaki sposób chronił rynek w jaki sposób będę układał dystrybucja obecnego teraz siadamy rozmawiamy o zajętą nastąpiła warto wybrać się na targi na pewno tak nawet jako zwiedzający, żeby troszeczkę zobaczyć jak to wygląda to jest jak się prezentuje, bo muszę powiedzieć, że w Chinach intensywność marketingu jest znacznie wyższa niższa niż w Europie szczególnie Marek importowanych najlepszych Marek, dlatego że muszą po prostu dotrzeć przebicie przez całą masę komunikatów i dotrzeć do swoich konsumentów w wrócimy do naszej rozmowy po informacjach Radia TOK FM informacje dziesiątej 40 pan Michał Bielewicz ekspert sprzedaż na rynek chiński z firmy Ford Ka pies państwa i moim gościem informacje o dziesiątej 40 po informacjach wraca po pan Michał Bielewicz przedsiębiorca działający na rynku chińskim z firmy Ford seat jest państwa mamy gości rozmawiamy o tym jak zrobić biznes w Chinach polscy producenci Mela chińskim rynku spożywczym istnieją nie istnieją, dlaczego tak aby, dlaczego nie istnieją istnieją promują się od paru lat przyczyn nie udało się czym i jak mówi, a blok jako Polski w drodze nagłymi zaistnieć w świadomości polskich chińskich konsumentów najbardziej znaną kategorią chińscy pruskich produktów w Chinach jest chyba jednak lekko polskie mleko tak polskie mleko i jest to najbardziej znana kategoria, która stosunkowo najlepiej weszła w chińskiej chiński rynek i jest utrzymuje się strzałem ze zmiennymi etapem psuje sytuacja zacznie się zmienia oczywiście czas miejsce nie lubię się tego produktu na rynku głównie z genów cenowych szczęśliwe lekko chyba wszystko w Chinach jest szczęśliwa tak niż ich stroje są słodycze to widać rzeczywiście pojawia się przy czym chyba największym problemem stworzenie innym, że te produkty się zakorzenić się potrafią nas wchodzą do kanału sprzedaży i potem często z niego wypadają Chińczycy rzeczywiście oczekują, że Marka będzie pracowała razem z dyskiem ta znaczy sama strategia typu zakup zadzwoń zakupy zabierz inie wolno mniej ni więcej nie działa to, że to trzeba jasno się powierzyć to musi być decyzja, która producenta, która ukonstytuuje cały działał i eksportu czy działki, gdy ds. Chin, która będzie wspierała, bo trzeba znacznie bardziej się angażować to sprzedaż z chińskim klientem co daje mu dostarczyć standardy marketingowe trzeba przeprojektować opakowania być może zmieniać opakowania, jeżeli chodzi o techniczną wytrzymałość czy zmiana gramatury na mniejsze lub większe w zależności od potrzeb, ale najczęściej na mniejsze i to bardzo często wychodzi po pierwsze, jemy, jeżeli przejdziemy ten etap Zieliński 1 znajdzie wybierze inne psy sprzedamy domu to dojedzie przyjedzie szczęśliwie granice wejdzie na sprzedaży osłabić online później Fibak dźwiękiem mówi słuchaj tu się korek urywa albo to pudełko zbyt wiotkie albo od nich tego za dużo i wtedy następuje interakcja od producenta, jeżeli producent szybko odpowie na to zapotrzebowanie na zdjęciu z krucjatą jako substancja, bo w opakowaniu i dystrybutor będzie widział determinację wolę i szybkość działania producenta jeszcze raz chcę powiedzieć szybkość działania producenta to rzeczywiście można sobie zbudować bardzo silne i dobre podstawy ich zaistnienia na tamtym rynku, bo to błąd, bo dystrybutor widzi też, że warto się takim partnerem wiązać w, czyli szybka reakcja skuteczna reakcja taki jakiś pomysł znaczenie nie chodzi o to, żeby się pozbyć towaru z magazynu Alice Cooper to tam mamy chłopaka, który lubi dziewczynę, która poza sprzedała i prześle pieniądze na konto tylko o rozmiarze trzeba myśleć o tym, rynku prawie jako, a nawet bardziej niż o swoim lokalnym no pewnie bardziej godny na pewno nie, ale myślę, że nakład pracy w dziale eksportu ma na rynek chiński w porównaniu do rynku Europejskiego, ale myślę, że jedne Chiny dadzą więcej to pan cele niż rynek Europejski, a spojrzał pan czy rozmawialiśmy z branży spożywczej dostałem się czy Polska przez pryzmat produktów nie tylko branża spożywcza spożywcza istnieje w w świadomości chińskiego konsumenta, że jak go nie ma u nas obserwujemy wobec czekolada no to myślimy o takim państwie jak rzucił hasło niewielkich alkoholowe to w zależności od z mocy tego alkoholu też różne państwa na przychodząc do głowy czy są w Polsce w Chinach produkty, które kojarzą się z polską albo Polska kojarzy się z jakimi produktami wydaje się, że Polska w tej chwili kojarzy się najbardziej z 2 produktami pierwszy ten produkt spożywczy jako taki turban nośnikiem tej wiedzy jest jest lekko mam natomiast drugi to jest bursztyn w jednak taka jest bardzo dużo polskiego bursztynu to jest biznes, który jest bardzo rozdrobniony nie ma nie ma wiodących Marek, które giną gdzieś osa osadził, by się w bardzo dobrym miejscu miasta otworzył 1 salon firmowy tytoniu to nie nastąpiło, ale te 2 produkty są rzeczywiście znane mogłyby być bardziej znany myślę tutaj o produktach spożywczych, gdyby polscy producenci spożywczy nie mam wielości 200 ZUS lotnym wspólnie, by poszli do Chin wtedy zupełnie inaczej z Chińczykami z największymi producentami rozmawiało się o biznesie, jakie są zalety właśnie takiego blokowania wchodzi właśnie o podium, czyli z Sokołem i nie po pierwsze chodzi o wybór każdy, więc mieć wybór, ale też w relacjach pomiędzy Chińczykami, a pozostałymi innymi nad migracjami następuje ich zasada symetrii to znaczy, jeżeli jej ja jestem dużym dystrybutorem na tak ogromnym też zaopatrują się największe sieci mającym potężną siłę logistyczna najlepsze marki dystrybuuje to szukam najlepszych Marek najlepszych producentów i chce rozmawiać z dużymi, jeżeli jestem duży to nie rozmawiam z małym szkoda czasu innymi słowy, gdyby Polska organizacja poszła powiedziała ja mam tutaj 200 polskich brandów w każdym jest przez certyfikowane zarysowanych będą w każdym jest przez certyfikowanych 15 SK Jucha czy 30 skończyli 30 różnych produktów o to byśmy mieli parę tysięcy produktów, które byłyby gotowe do zakupu przez certyfikowane sprawdzone w Kluczach byłby gotowy 200 zlotym to stała sprawna machina logistyczna, która z dowolnego z wolnej grupy producentów zmiksował, aby szybko 1 kontener wstawiła go szybko do portu i dość dostarczyła klientowi to wtedy można jechać startuje z takim z taką ofertą nawet do największych dystrybutorów lub zrobi to co robią bardzo często Chińczycy zrolować tych dużych i wjechać małe miasta i powiedzieć małemu trybu zdrowi musi zamawiać kontenera 1 z czekolady i kontenera makaronu i kontenerami lekarz nic sobie mecz kontener z różnych produktów opalać się każdego i dostanie za 2 tygodnie za 2 tygodnie sportu i prześlemy ci makaron w mleku czekoladowym TAWS płatkami owsianymi a dlaczego jest a dlaczego nie jest tak jak pan mówi dlatego, żeby polscy producenci nie chcą się dogadać nie potrafisz dogadać myślę, że dogadywanie się album Józef Rojek solidarna reprezentacja nie jest niestety gdy poród mieć silną stroną Polaków myślę, że trzeba sobie uświadomić i jej rozmawiać na ten temat że, o ile w Europie możemy iść sam jest samodzielne, gdyż Europa jest łatwiej jest bliżej o tyle do Chin, które mają taki Janinę kod kulturowy warto jednak histaminy razem i w 1 bloku i dobrze przygotowani że, ponieważ wtedy rozmawia w porze pan, jeżeli się 200 % dogada i coś taki program to mogą iść do największych, ale wyznaje sieć do największych oto są kontakty na poziomie niemal rządowe są misje gospodarcze są wizyty wysokich polityków i to są miejsca, gdzie nas wysocy politycy są w dół tak, ale Chińczycy zielony jasna, ale Chińczycy oni do Gdyni przyjeżdża prezydent premier czy minister gospodarki czy minister gospodarki morskiej czy któryś bank jest minister tam za nimi jedzie grupa przedsiębiorców to komisja poza tym też na wyobrażam tę sytuację, gdy idzie w teren na targach w Polsce tak taka reprezentacja wybuduje stoisko nie 50 metrowe nie są matowe tylko np. 6 zdrowe robi wielkiej Wendt robić fajne konkursy i 4 można działać wtedy można je do producentów telewizyjnych i powiedzieć słać MMA mieszane produkty zróbmy porozmawiam protest będzie w strefie Stefczyka, ale w tej chwili w filmach środek to jest działa w Chinach bardzo to jest ta jest drugim to jest fantastycznie działająca branża podatna jest ten nawet nawet nie wprost takich programach rozrywkowych dla młodzieży, gdzie na butelce, gdzie na stoliku w jury oraz to jakaś butelka z napojem działa i proszę pana, że pan być nawet Włosi zrobili taki poda okres ten serial w programie Masterchef czas na największych znane marki spożywcze włoskie i tam miały rodaka smak proszę sobie regulować zobaczą państwo Maria Krzyżaniak tak wyobrażam sobie na szkodę w taki film akcji klasztor Shaolin po nim niż się na walają po walce mówią domyśla oraz zabiłbym się mleka w jak to sobie wyobrażam, a dzieliło ich może matka ani ich tak tak tak też sobie wyobrażamy na koniec jeszcze te będą się wódką zeszli kaczki sobie w Lillehammer godzą się już po porażce 1 pojedynku, czyli od PIT, jeżeli ktoś chce podbić albo dla lat gryźć, chociaż jurajskich gdańskich kinach właśnie chiński rynek to po pierwsze, by zmienić nastawienie z tego stereotypowego na na rzeczywiste, a liczy, że pewnie nie tylko technologicznie nie tylko finansowo, ale też, że chodzi o autorskie technologie związane z kapitalizmem tak z funkcjonowaniem rynku, gdy kapitalistycznego to do Chin są już daleko daleko daleko przed nami zgadza się z 2 fazami w ASO, żeby nie zgadza zgadzam się z branży oczywiście, że tak mało dodajmy, że oni, że Chińczycy bardzo poszli do przodu, że produkty importowane, które już wiele lat zjeżdżają zdobył bardzo dobrą pozycję, gdyż ich chyba jest najwyższy czas, żeby podjęto decyzję i żeby zdążyć przed kolejnymi krajami, które staną pewnie ten pomysł z Ameryki Południowej być może jest jeszcze bardziej wschodniej Europy, które już się tam pojawiają w czyje jest dogadują się na miejscu zdecydowanie dogadamy się, dlatego że wszyscy na tym odniosą korzyść cały sektor cała gospodarka wydają się nad morze tylko włącz się wygrać też mieszka w Chinach od stycznia, czego pan najbardziej brakuje lasu, bo za balast możemy się przejść powodował pooddychać powietrzem tematem określone Polski zapach audytu oraz, że będzie lasów, więc się przyzwyczaić no gdzież tam znajdę będę potrzebował, tym bardziej chyba, że Polacy ostatnich drze w pójdzie pod topór myślę, że jeszcze w Tatrach jest zapewnienie nie pójdą po to od tego ile naprawdę brakuje gry a czego panu nie brakuje znaczy, czego tutaj znowu nie ma w Polsce, a jest tam w nas to na pewno cieplej i druga rzecz, która jest, która z Szanghaju tak, by któraś, której którą, za którą bardzo lubimy to jest wieczny wieczne wyzwanie tak mam zmuszające nas wszystkich do rozwoju dojadą do takiego zmieniania się do doskonalenia się do nauki nowych rzeczy i zadłużania zaraz za pędzącym światem technologią rozwiązaniami to jest coś co w nogę daje niezłego fioła na ligę tak złego Busta w dziękuję bardzo pan Michał Bielewicz przedsiębiorca działający na rynku chińskim ekspert sprzedaż na rynek chiński z firmy Ford seat był państwa mają gra się dziękuję serdecznie dziękuję informacje Radia TOK FM, że kilka minut o godzinie jedenastej po informacjach wracamy do programu off Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: OFF CZAREK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 40% taniej w zimowej promocji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA