REKLAMA

Cz. 2 dyskusji o reformie edukacji w Gdańsku. Rozmawiali: M. Kończyk, P. Kowalczuk. J. Mathey, D. Ringwelska i prof. E. Gracz:yk

Usłysz Swoją Szkołę
Data emisji:
2017-05-04 18:00
Prowadzący:
Czas trwania:
48:47 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
odniesie do tego co mówiła pani kurator tych planach, które rodziły się już od 2011 roku chciałam wiedzieć, że to było 6 lat temu 6 lat to jest mnóstwo czasu i ja myślę, że tutaj pewna rzecz chyba troszkę umknęła, bo gimnazja dzisiaj gimnazja, które były 10 lat temu chyba już były 10 lat temu prawda właśnie 10 lat temu na Jeża i maszynowy to są zupełnie inne gimnazja jak uczeń liceum, ale mam doświadczenie z gimnazjalistami m. in. właściwie ze wszystkimi Rozwiń » poziomami edukacji, ponieważ prowadzę zajęcia z edukacji filmowej ze wszystkimi grupami wiekowymi praktycznie nie widzę bardzo dobrze, że to nie są te same gimnazja na początku to było także zajęcia z gimnazjalistami to była najgorsza kara, jaka mogła spotkać się prelegenta prowadzącego zajęcia natomiast w tej chwili absolutnie nie mam takiego poczucia mniejszej wydaje, że gimnazja przez ten czas także przez to ostatnie 6 lat wypracowały sobie takie metody może być po prostu przeżyć tak przecież na to nie może być tzw. Giza z badań IBE wynika jasno, że gimnazja sobie świetnie poradził, że przed przeszły ten trudny moment na brawa dla ekspertów Instytutu badań edukacyjnych Boni rzeczywiście od Odry z dużą robotę zrobili, żebyśmy się tego mogli dowiedzieć życie przez pierwszy okres dziecięcy były tu było sporo problemów oraz nauczono się pracować okazało się, że tutaj można wiele rzeczy wprowadzić groźniejsze nie stosować to też jest 1 rzecz, jeżeli porównamy badania, ale wymaga ministerstwo edukacji przyznaje, a gimnazja n p . bardzo ładnie przeszły te granice jeśli chodzi o uczenie w 1 tylko badano piętnastolatków uczenie ich Lenovo myślenia o kombinowania rozwiązywania problemów nawet ministerstwo edukacji w uzasadnieniu swojej własnej reformy obrazuje, że winę dlatego wolno dlatego też może wracając do podstaw to powiem 1 rzecz, że właśnie, bazując na tych Plusa jest już prowadzone, że 20 % każdego przedmiotu będzie realizowany metodą projektu, a metoda projektu jest, że bardzo dobrze znana, bo każdy gimnazjalista kończące gimnazjum musi taki projekt oddać ich zrealizować, a dzisiaj 20 % każdej lekcji powinno być, ale właściwie osobowo jest bardzo ważny mówimy o postawie promuje klasykę polskiego czasu różnica w słowach ma znaczenie tutaj do tej pory był obowiązek obecnie ministerstwo wycofało się z tego jeśli nauczyciel będzie chciał mnie nie zamieszczał będzie za cały okres nauki nie nie będzie ogłaszał realizowanej też metodą projektu jest oczywiście nie ma mowy nie ma obliguje jest ich jest metoda projektów jest dla nas poważny przedmiot w każdy przedmiot i nie ma tzw. jednorazowego projektu powiedzmy którego, który był wymagany na skończenie gimnazjum dzisiaj też jesteście wymagane natomiast ja chcę powiedzieć, że byśmy były precyzyjne pani kurator ze wszystkich analiz wynika jasno, że nauczyciele nie będą musieli jeśli nie będą chcieli uznają za niekonieczne wprowadzać metody projektu jakiejkolwiek formie i z badań i wezmą się do nich odwołam wynika, że wielu z nich z ulgą przyjmie, ponieważ nie lubi pracować w tej metodzie coraz bardziej wymagające nakładów wymaga więcej na oddziale radnego oraz w dół w rozwoju spółek jak bowiem Śląsk mógł całe roje dużą rolę nauczyciela w każdym obszarze edukacyjnym tak naprawdę ja bardzo przepraszam możecie się panie ze mną nie zgadzać, ale nauczyciel w dalszym ciągu powinien i dla mnie osobiście jest mistrzem powinien tak być dlatego też są zaproponowane do pani redaktor na pewno jak już, że tak cytuje też badania IBE to proszę przetestować najnowsze badania my w Najwyższej Izby Kontroli, która wskazuje na pewne elementy dotyczące nauczycieli ich elementów zresztą międzynarodowe badania dotyczące również kompetencji nauczycieli wskazują na to i to jest też, że trend ogólny teraz już 2000 powiedzmy 16 siedemnasty roku wskazują na to, że nauczyciele powinni również kształcić siebie, czyli przez całe życie w kompetencjach społecznych oni korzystnej roli miast na kształcenie się wybrnąć, ale mając oczywiście dorastanie wówczas nad wyraz na nich Ewa Graczyk, która cierpliwie czekała dobrze tu wykorzystano gdańskiej, ponieważ bardzo wynosiła pół minuty dlatego chciałem powiedzieć, dlaczego wydaje się to jest wielkie nieporozumienie rzeczywiście szkoła musi być zmieniana jest, by szkoła jest, ale także z tego względu, że świat się zmienia, jakby w ogóle za jakiś czas szkoły w ogóle może nie być może, by się radykalnie inna, ale ta zmiana jest fatalna ona jest całkowicie wbre w rozsądkowi nowoczesność Filip chciałbym powiedzieć jest anachroniczna teraz przygotowują się na to spotkanie jeszcze raz przeczytam różne podstawowe wiadomości do dotyczący reformy edukacji, bo w Finlandii, która jest takim wielkim oświetleniem, by uciec z loco blokowanie blokowanie przedmiotu uczenie razem uczyli współpracy, jakby przemyślenie sprawy od cen wszystko to tutaj jest oddłużony, a jest lokowano czysto formalna sprawa podziału na powrót do podziału na 2 to jest absurdalne po drugie jest nieprzemyślana sytuacja po komunikacyjna, że mówimy tu ludzi uczniów studentów, którzy się zmieniają uczymy do świata, którego nie znamy i jak gdyby radio czy, a i to nie jest tak, żeby się mamy przystosować dom my jako nauczyciele im coś, czego oni wiedzą i mamy zbudować nowy typ komunikacji i dlatego z tego wynika trzecia rzecz bardzo ważna nauczyciele muszą być ludźmi szczęśliwymi jak babki i Chin wiadomo wiadomo było w najlepszy sposób na wychowanie dobrego dziecka dziecka, które będzie szczęśliwe zdolny i aktywne jest szczęśliwa matka nauczyciele też muszą być szczęśliwi, a od, czego zaczyna się to reforma zaczyna się od kolejnego włamania nauczycieli, którzy słabo zarabiają jako kobiety są często lekceważenie innych gówno prawda o zapewnienie im realnie 2 × w bialskim protest nauczyciele używają nie chcą tej reformy nauczyciele wiedzą, ale się na nią muszą zgodzić po cichu łamie to łamie ich charaktery naprawdę chcecie, żeby wasze dzieci było uczone przez nieszczęśliwy złamanych ludzi jak ja po to jest nasz obraz obmywanie się dziewiąta dziewiąta rano roraty nauczyciele nie uzyskiwali żadnych podwyżek płac, a w 20092012 ostatnie przepraszam 2012 ostatnia natomiast powiedzieć, a wzrastały obowiązki, które przyjmowali na siebie winę oraz prac z braci część dużo, więc wyglądają idealnie zdrowy w regulaminie, które są robione na bazie systemu informacji oświatowej nauczyciele nie stracą prawo jest gotów będę żądała dla nich z zielenią, która oddaje symulacje, a teraz pani sama pójść z nadzieją mówią wyliczenia systemu informacji oświatowej, która jest w momencie ich bibliotekarek i bibliotekarzy szkolnych straci pracę w Gdańsku, a więc pani redaktor momentach dajcie powiedzieć cokolwiek redaktor też jak dobra zmiana pani profesor non je za słowa natomiast tylko dodać, że szczęśliwy ojciec też tym jest potrzebny tylko matka, żebyśmy zapomnieli drugi wątek dotyczący dla wielu gwiazd minimum psychologiczne mamy do pełni szczęścia i 682 kwestia bogatszy samych nauczycieli propozycja znowu wszystkich 6 korporacji samorządowych naprawdę wszystkich od wiejskich do wojewódzkich nie wie co się zdarzyło była taka pani minister zacznijmy od nauczycieli to jest właśnie to finansowanie rozwój zmiana, której mówi pani profesor mentalnością wartość pokoleniowa tak to wszystko co jest potrzebne naprawdę w Polskiej szkole pani minister powiedziała nie, bo to nie jest związane z reformą z takim uśmiechem właśnie do tego zdjęcia, które mówią pani kurator mówi nie pani minister to jest podstawa reformy nie wdrażają kuratorzy nie wdrażają samorządowcy tylko nauczyciele i o tym, cały czas zapomina pani minister w całym tym działaniu dlatego my mówimy o tym, do podwyżki, o których pani mówiła fakt podwyżki były i tylko za rządów pana Donalda Tuska do podwyżki dla edukacji były teraz są lub ponad 50 % podpowiada prezes ZNP natomiast to przemówi pani kurator regulacja w tym roku najpier w nazwana służbą bez waloryzowania dotacji oraz udział 15, bo te pozwolą wykonać ją będzie 15 % w ciągu 3 lat, ale nie tylko, dlatego że uzdolnieniami zrównoważona i znalezione w Iranie zgadza się zabija naprawdę od bibliotekarki szkolnych bibliotekarzy, bo miasto Gdańsk wyliczyło w dość dokładnie ile tych etatów stracą nauczyciele i ile pozostali pracownicy oświaty pomyślałam właśnie w bibliotekach szkolnych w kontekście naszego dzisiejszego spotkania wolna jest wyliczana w stosunku do liczby oddziałów liczby uczniów, którzy są w tej placówce my akurat dbamy o to, żeby to było zawsze na najwyższym poziomie nie obcinamy tych godzin w bibliotece szkolnej, nawet jeżeli jest mniej uczniów, dlatego że ale i reforma realnie zmieni nie, dlatego że możemy dodać te środki i tak oto geje i Gdańsk naprawdę daje dodaje ponad 40 % ze swoich pieniędzy niezależnie od tego o czym mówi pani kurator i nawet jeżeli nie możemy wpływać na złość chcemy to robić tak dobrze bodaj z powrotem, bo znów zaleje kolejne osoby wszyscy wszyscy chcą w bazie bibliotekarze są też grupą, która bardzo chętnie się rozwija tak jak nauczyciele i próbują wszystko zrobić, by te lekcje były bardziej atrakcyjnym w centrum edukacji nauczycieli naprawdę promujemy czytelnictwo organizujemy mnóstwo szkoleń, które pomogą im też naszym dzieciom rozwijać miłość do książek i TSA grupa, która też że, gdyby dla nas zwartej w nocy dzwoni zapyta pani Dominika Ringwelska przed chwilą mówiła teraz oddajemy głos z salek kolejna osoba czynnie wspierać dziękuję bardzo dziwne hobby jest Emilia bydła jest z liceum chciałam sobie bowiem zdania tego, że gimnazja nie są niszczone tego są przekształcane coś pewnego razu, kiedy jechałam z dekad drogą widziałam wielki billboard czy można powiedzieć po mszy w z napisem nie być nasze gimnazjum to było takie małe gimnazjum, ponieważ nie mogli się przekształcić mieści mi na to pieniędzy dlatego uważam, że w tym dwoje dzieci, kto uważa, że są przekształcane uważa, ale uważamy, że prawdą jest to, że niszczymy to system edukacji przez usuwanie pewnych aspektów poza tym uważam dodatkowo, że w gimnazjum ludzie bardziej wyrastają małe piwa jest tak, że dzięki gimnazjom mam wrażenie, że ludzie tak naprawdę dokonują pewnych wyborów w podstawówce to są wciąż w Szwecji i posadzkę kojarzymy z dziećmi West okaże się przekształcimy to mam wrażenie, że będziemy nadal uważali za Obamy dzieciaków, a gimnazjum jednak już się stara się, by trzeba powiedzieć dość wejścia poza tym uważam, że coś, iż chodzi o projekty to wydaje mi się, że 1 wielki projekt otrzymał z Limy to z Echo Iwan zainteresowanie danej danego człowieka danej osoby danego ucznia byłby dobrym pomysłem, skąd powiem, ponieważ Mieszko PBG są od dawna wprowadzanej mieszka bardzo dobrze sprawdza, kto miałby z komiksu, który miał bliskie ktoś inny opis literatury akcyjny nawet może robić z tego sztaby zostało zupełnie zabronione wydaje mi się, że powinniśmy dać nagrodę głosu ludziom, a nie sami decydować za nich i wydaje mi się w żeliwnych i tak trzeba, więc emocje i zapytać o takiej umowy jeszcze mogłaby pani zostać jeszcze przy mikrofonie mieście zapytała tę lekcję polskiego, bo dzisiaj będą się upierać, że to jest ważne i znaczy jak jak to jest coś z tą literaturą w szkole teraz czy tak jak mówił przed chwilą pani kolega czytamy, bo musimy, bo nas zmuszają czy też selekcji potrafią być ciekawe co też mogę powiedzieć, że tam lekcje są ciekawe, ale musi prowadzić ciekawe nauczyciel w mojej szkole opłaty składa się także zakład ma szczęście stać nas zachęcić jeśli przykładowo jest akcja w stylu, że tak powiem brzydko co we macie przeczytać coś takiego takiego, a osoby nie ma czasu ma za dużo obiektów, aby takim sportowcem to po prostu nauczyciela albo mówi na jaki stanie może znać audiobooka mówisz, czego może się tak naprawdę to osoba nazwijmy to dodrukować z tej książki my starzy znaliśmy rozwiązanie wydaje mi się, że szukanie rozwiązania jest najlepszym pomysłem, a nie stanie się wymusić na życie to przeczytać, bo tak to nie wytrzymać, bo szczerze to on jak, dbając o 1 szkole pierwsze gimnazjum powiedzieć po drugiej gimnazjum będziemy przez Krzyżaków jeśli tak się składa złożyło, że jeśli przyniosą z tej szkoły i gdy byłam już drugie gimnazjum w innej szkole to Krzyżaków już nie było i im nie przydały mi się tu jedno 100, a drugą sprawą jest to, że jakoś po prostu nikt nie widział po to, uwagi nie zmusił mnie do tego powiedzieliśmy jak chcesz pomóc szczególnie, a jeżeli strat przez poszerzenie przejmować, gdzie bardzo dziękuję za ten głos chciał powiedzieć też na profilu na Facebooku na profilu Radia TOK FM nie trwała transmisja trwają komentarze naszych słuchaczy Sławek napisała 1 ze słuchaczek Żaka z że, owszem, ma ma zawsze ma, odnosząc się do tego co przed chwilą powiedziała pani Jolanta Madej, mówiąc że uczeń nie chce czytać to właściwie nie wiadomo co z nim można zrobić to tutaj pojawił się guz, który przepraszam państwu, bo tyle spływa tych głosów, że nie umkną, ale już do niego wracam i ich, że nie zgadza się z takim stwierdzeniem, bo jeśli zainteresujemy ucznia to pasja tego czytania będzie zaraźliwa na 1 z obserwowanych lekcji pisze pani Beata nauczycielka potrafiła rozmawiać z uczniami, dlaczego nie przeczytali książki i w efekcie oni zafascynowanie rozmową postanowili jednak ją przeczytać, czyli jakieś sposoby zawsze są kolejne głosami zachęcam zapraszam zabranie głosu Łukasz Kubot jestem nauczycielem reprezentuje siebie a czego pan uczy historia jakich, jaką młodzież, które w tyle wiemy jest to jedno z gdańskich liceów przysłuchując się państwa dyskusji i Omanu nieodparte wrażenie, że reforma budzi silny opór, ale nie do końca nie rozumiem, dlaczego część argumentów w gruncie rzeczy pochodzi z krytyki aktualnego systemu oświaty tak jak państwo tutaj debatują na temat czytelnictwa lektur w szkole pomyślę, że z tą reformą nie ma nic wspólnego raczej jest to diagnoza edukacji tu i teraz inne argumenty w gruncie rzeczy, bo też są dosyć pozorne tak jak pani Ewa Graczyk powiedziała, że podstawa programowa to nowa zasadniczą czy lista lektur przepraszam ona jest tylko nieco bardziej kontrowersyjna niż ta, która była do tej pory konserwatywna nie kontrowersyjna nieco bardziej konserwatywna dokładnie tak to też nie jest argument w gruncie rzeczy na rzecz tak radykalnych negatywnych ocen moim zdaniem ta reforma WIG istota polega na tym, żeby zerwać z włączeniem w trybie 633 i wprowadzić przywrócić gruncie rzeczy, które buczenia 8 + 4 wydłużyć cykl edukacji w miejscowej takiego porządkowania ja osobiście nie wiem czy to jest dobre czy to jest złe ja nie chciałbym usłyszeć od państwa, dlaczego mu tryb dwustopniowej jest gorszy oczywiście zwracam się tutaj do przeciwników i chciałbym zapytać również zwolenników czy może zwolenniczka, dlaczego ten tryb i 8 + 4 jest rzekomo lepsza jeśli mamy już formować nasze oceny to odnosimy się do konkretnych faktów dziękuję Super dziękuję bardzo to czy któreś z paliwa, bo mamy pół sali, które chciałoby odpowiedzieć na te pytania pani profesor proszę bardzo Ewa Graczyk widzi też państwo staje chciałby też odpowiedź na pytanie pana, bo mamy bardzo proszę to zachęca też do podnoszenia ręki pani profesor odpowiedzi zagra w tonie to jeśli mogę to zrobić już jako przeciwniczka reformy oczywiście jest po pierwsze, że po pierwsze, by to są właściwie są tam można, by powiedzieć tak schemat uczelnia podjęła względami jest sprawą dość wtórną z mojego punktu widzenia to znaczy najgorszy jest to znaczy w najgorszej najważniejsze jest właśnie w gruncie rzeczy to czego, czego jak uczymy to jest najważniejsze to coś do play-off ostatecznie, ale oczywiście coś co się dzieje między uczniami, a nauczycielem autorytet nauczyciela strasznie ważne, by jak jeszcze raz pochylić uczniowie czytają także dla nauczycieli, jeżeli szanują nauczycieli liczą się z jego zdaniem to zrobią coś dla nich doskonała druga tura lat ta struktura edukacji nie jest tak istotne znaczenie von Trier dania przeciwne zmianie, bo co teraz natomiast koszty tej przebudowy edukacji będą monstrualnej widok na sobie nie zdajemy sobie sprawę i ty i w dodatku to jest pusty to jest mieszanie w pustej szklance to sinic od tego nie zmienia to jest ogromna ilość straconego czasu pieniędzy wysiłku i ból w równym to w pani kurator niezałatwionych wtedy bardzo ważnych trudnych spraw niż ja mówię, że to podstawa programowa w prawie niczym się nie różni to po cholerę to wszystko pani kurator pani Monika kończyk wznowi Pomorska kurator oświaty ta zmiana tych lat ze tego z systemu 63, a na 84 czemu ono służy to, że coś z mają coś lepszego będzie ja przede wszystkim zapowiedź tak, że stał się członkiem pani profesor myślę, że tutaj pani profesor ma swoją opinię, którą należy szanować brać pod uwagę ja chcę powiedzieć 1 rzecz, że tak jak pakiet podkreśliła podstawy wracając do podsta w programowych to jest kwestia bardzo subiektywnych czasami oceany, dlatego że lektura absolutnie to tak jak przeczytałam tutaj oceny innego profesora już zaraz powiem, bo osiedle Gutkowo premia za zapowiedź 1 rzecz, jeżeli nawet, powołując się na badania Pisa jest 1 z wniosków badań Pisa jest podział na czym później dziecko wybierze inny typ szkoły zostanie przeniesione do innego jak bez systemu w sensie budynku bardzo często jest to lepiej i lepiej wychodzą badania Jaś mówią badania Pisa, ale proszę zrozumieć tak bardzo często tutaj się powołujemy na różne badania międzynarodowe to lubimy dlatego też mówię o 1 z wniosków z badań Pisa natomiast druga rzecz, jeżeli mamy bardzo dobrze poszatkowane system dzisiaj mamy 3 lata edukacji wczesnoszkolnej, która jest bardzo istotna drodzy państwo edukacja wczesnoszkolna 13 to jest fundament waży nie zmienia opóźniają marsz realiści mamy później znowu mamy przez dzieci czy dzieci młodsza młodzież była tak, że to nazywam dalej dzieci, które nie decydują o wyborze gimnazjami to wszyscy powtarzają idą na kolejne 3 lata i kolejne 3 lata my dzisiaj porządkowali szans sparaliżowanie gimnazjum nie ma nauki trzyletniej, bo drodzy państwo w pierwszej klasie gimnazjum powtarzamy to co było w szkole podstawowej w drugiej klasie gimnazjum jest naprawdę poważna nauka i poważne przedmioty i poważny nowy materiał trzeciej klasie z gotujemy w swoim pubie loft to nie wynika to żadnych badań i przygód, ale jak najbardziej realnego tabletek może zapytam się również tutaj nauczycieli jak wy jak przebiegała jak Grad mam umowę z syna w gimnazjum, ale czy likwidacja gimnazjów nawet jeśli poziom resorowania jest woda nie odróżnia nas chronią żadne analizy inną drodzy państwo to jest najważniejsza rzecz, bo dane mu śladowy ta teza o tym, że gimnazja tak naprawdę trwają 1 roku było nie rozbierze rok bez stada nie trwają 1 rok dobrze nadal jest za nasze Półtorak i tak samo chwali całą dzisiaj to jest nic zdało mi jest o Janie lubię tego stwierdzenia bardzo nie lubię, ale tak naprawdę półtorarocznym element, ale jakich analiz wynika poza tym, że nauczyciele tak powiedzieli, kto przeprowadził solidne badania analizę dotyczącą tego jak przebiega proces edukacji uczniów gimnazjum czy rzeczywiście to początkowo nie wpływa negatywnie na proces boją się Czarnobyla MR no właśnie to jest koniec nazwanie redaktorów właśnie we wnioski tych badań, które też pani tutaj przeholowano ba nawet doganiają Lisa obcych rękach, ale oczywiście mogę pani dzisiaj mowa o nas to jak dzisiaj pani pokażę za badanie stężenia tego, ponieważ Adam Roślewski deski do badania nie ma nic nie podstawia ruch, bo nie wsiadłem jeszcze 1 rzeczy ta teza pojawia się również w uzasadnieniu ustawy jest to miejsce, w którym ministerstwo nie próbuje się na żadne analizy raporty, ponieważ po prostu nie miałoby na co się powołać kolejnego z sali w tym czasie, zachęcając zabranie głosu zaraz potem goście Stali wrócimy do pana prezydenta Putina, który nazywam się Marta Rutkowska jestem tutaj od wielu lat uczy w szkole, ale także o jestem mamą szóstoklasistki państwo tutaj skupiać się na takich sprawach związanych z dorosłymi, a po konsultacjach na na tym, kiedy zaczęła się rozmowa o tym, że szkoła powinna być zmieniona na finansach dla nauczycieli, którzy często pracują, bo mają powołanie do tego ich finanse na ogół od składają na drugi plan, a mi chciałbym zapytać, kiedy skupimy się na dzieciach mojego telefonu w barwnym bardzo chciało pójść do gimnazjum marzyło o tym, mimo, że poszło do szkoły wcześniej ma dopiero 11 a dlaczego co z tym, że mąż uważała, że to jest nobilitacja tak jak mówiła pani uważała, że to będzie coś nowego jest otwarta gotowa NATO i to jest rano to rząd i zabrał my dorośli zebraliśmy i to co było jej marzeniem tak rząd w 2 będzie teraz zostanie w tej samej szkole z nauczycielami, którzy od 17 lat nie uczyli dzieci w jej wieku nie mają pojęcia jak to zrobić oczywiście oni będą się uczyli jak to zrobić, ale na razie nie mają tego doświadczenia będzie pracowała w systemie dwuzmianowym będzie uczyła się godzina 1630 jak w fabryce proszę mi powiedzieć pani kurator co do braku jej tata, bo ona sobie poradzi z innymi lekturami na sobie poradzi z 2 ze zmianą kanonu nauczyciele też sobie z tym poradzą, ale co widać ta reforma, gdyby w 2 w pytaniu jest pani pracę, a potem wiem, bo pan prezydent zgłaszał, więc zaraz zaraz po odpowiedzi w głowę pani kurator zachęcam ja jak zapowiedział także program państwo ja jak spowiedź tutaj słyszy głosy poco to wszystko myślę, że dzisiaj już to odpowiedź się raczej powinna być jak wprowadzone w Rypinie nie to jest to już miało, na jaką jest, a ja chcę powiedzieć, o czym marzy się szacunek dla Krzysia zada pan ja tego nie brzmiało co zyska ta dziewczynka przepraszam nie poda pani imienia córki Zuzi, a co z gazu jak na tym, że zamiast do gimnazjum pójdzie do siódmej ósmej klasy jak rozumiem pierwszy raz pierwszych roczników do nieprzygotowanych na to nauczyciel nie ma oczywiście nauczyciele drodzy państwo jak ja bardzo mocno będę stała na, broniąc nauczyciele wigilii i ich wykształceniu i oczywiście tak samo Zuza będzie się uczyła tak Zuzia tak, ale będzie się tak samo uczyła fizyki geografii biologii chemii po siódmej klasie to dlatego, że jeżeli lekarz będzie mogła w dalszym ciągu będzie w tym samym środowisku Homo pozwala odpowiedzieć, że mienie władzy, bo w niewolę, więc na wymianie poglądów nie, ale Szanowni państwo, ale właściciel firmy jak zachowajmy kulturę to Gdańsk jest naprawdę jest tak pięknie pani kurator zdaniem wciąganie widza jak łączność nie zdradzimy będzie z moim środowisku z nauczycielami, którzy na pewno będą bardzo dobrze przygotowani do nauczania również mojej przedmiotowego nauczania spiralnego będzie miała możliwość zdobycia wykształcenia ogólnego w wymarzonym wymarzonej szkole, bo to niekoniecznie musi być liceum ale, żeby straż miejską było gimnazjum, ale generalnie, żyjąc tutaj się nic nie stanie w dalszym ciągu będzie mogła się czy wznowili cytowana idą do siódmej ósmej klasy, bo za chwilę będzie również najstarszym kinie, ale wszystkie wszystko, więc mówią, że to nie jest to samo nobilitacja co trafi do nowej szkoły z nowymi nauczycielami nowymi koleżankami kolegami, ale rozumiem, że w ZUS-ie wyłonieni drogą chamstwo, kiedy jak ostatnio też rozmawiałam z 1 z uczniów pytając, jaki jest w gimnazjum Boguta gimnazjalistek powiedział mi żadnej różnicy nie ma, bo akurat był w zespole szkół tak jak podkreślam, że większość gimnazjów drodzy państwo już była ze szkołami podstawowymi i dla ucznia to naprawdę nie było żadnej zmiany ocenia dobrze żadnych zmian w Czechach generalnie będzie 1 ciąg kształcenia bez żadnych pieniędzy, bo po to, żeby lepiej być przygotowanym dożycia po 12 lat zaczynał nowy most i życzymy mu, że państwo uczniów pani Ewa Graczyk ofensywy ogólnego kształcenia o tym, iż nie ma o tym, bało się mówi, ale to także oznacza to jest bardzo nie demokratyczna zmiana, ponieważ część uczniów od została dostali nic nie dostał już szans dałby montaż rolet można znowu staje nie każdy uczeń dostaje dużo zalet jest szkoła branżowa dojeżdża do stopnia, która wreszcie szkolnictwo zawodowe daje szansę każdemu uczniowi do zdobycia matury i pójścia na studia dzisiaj szkolnictwo zawodowe, jeżeli uczeń wybierze szkołę szkołę zasadniczą, żeby zdobyć wykształcenie musisz się cofały, jakby musi iść do szkolnictwa dla dorosłych dzisiaj ta droga jest otwarta druga droga, która jest oczywiście technikum pięcioletnie z komponentem również od ogólnym i o te dzisiejsze oczekiwania to jest pięcioletnie technikum czteroletnie liceum i pozwoli pan prezydent cierpliwie czekał Piotr Kowalczuk wiceprezydent zarówno porządkować szczególnie otrzymają państwo dzieci, bo to jest najważniejsze pięciolatek nie ma obowiązkowego przygotowania przedszkolnego oraz państwa NATO akurat są badania to są jedyne chyba bufet oparty jest nie dotarli najlepiej zbadany to jest moment wyrównywania szans edukacyjnych sześciolatek nie może pójść do szkoły nie może rozwijać swoje 3 do edukacji, bo państwo mu to nie też o odebraniu zrozumiałem, że poniosła z końcem września 9 lat 6 + 3 to była edukacja ta podstawowa, czyli szkoła podstawowa gimnazjum się zakończy się po 8 latach zostaje odebrany kolejny rok edukacyjne nie jest prawdą, że od września 2 otrzyma wszystko w tej swojej przerobionej szkole, ponieważ gminy mają tylko 60 dni podczas wakacji na dostosowanie placówek edukacyjnych wiem, że zaraz pani odpowie, że w przepisach jest na parę lat do przodu, ale mówimy o realnym przygotowaniu pracowni wszystkich tych przedmiotów, o których pani mówiła w Gdańsku w 74 szkołach wpły w tej reformy po 46  000 000 zł same przebudowy i same przystosowania tych placówek edukacyjnych, które można, by spokojnie wydać na to, czego dzisiaj po drodze edukacji brakuje tych środków nawet nie ma zaplanowanych w obecnym budżecie i rzecz chyba najważniejsza jest to o co dopytywała mama Zuzi pani redaktor rytuał przejścia uczeń był przygotowany na to tak z przedszkola wychodzi do szkoły staje się uczniem przechodzili do pasaż przejście na ucznia tak samo uczeń szkoły podstawowej przechodzi staje się gimnazjalistą to jest naprawdę bardzo ważne treści psychologicznie się to zostało odebrane 18 lat temu państwa ekipa solidarnościowa z ministrem Handke i z panem wiceprzewodniczącym Solidarności książkę tego samego związku, którego pani pochodzi wprowadzała gimnazja mówiliście państwo wtedy, że system 6 + 3 i jest bardzo dobry, dlaczego dlatego, że przygotowuje go szybko zmieniającego świata dzisiaj człowiek nie będzie pracował po 40 lat nie to niewiele mniej jest warunek minie rok był 2 formy ministra Handke, ale taka mała gmina nabyła państwa retoryka wtedy i ona rzeczywiście okazała się mała może bardzo leżała 1 z rywalami zdania są obłożnie chorych na wiosnę nie daje na niego zjazd zaczynam swoją wykaz i pamiętam ministra Handkego pamiętam jak moja szkoła pani wzięła się w muzeach oraz jego woli i mała rzecz najważniejsza od 1 września wrzucać je państwo odbezpieczony granat do wszystkich szkół podstawowych nie jest prawdą, że to nie są oddzielne organizmy nawet tak są w zespole, bo one są odrębnymi zorganizowali z ekipą, która uczyła w różnych miejscach są świetni nauczyciele, ale oni dzisiaj muszą zbudować nowy zespół szkolenie pracuje się samodzielnie szkoła to nie jest praca dla liderów politycznych, a praca zespołowa wzrost o osobie, która wywołała ten ten fragment naszej dyskusji, czyli mamie Zuzi, bo wie rozumiem, że chciałaby się do tego wszystkiego do tych odpowiedzi na pani pytania odnieść to jest mi przykro że w po nim co dalej zrobić edukacją mojego dziecka, że spowodowali strzałem w państwo tą reformą bardzo dużo zamieszania w szkołach, że moje dziecko, ponieważ ja protestuję i dziesiątego każdego miesiąca w Gdańsku i taka akcja, że rodzice nie posyłają dzieci do szkoły i że moje dziecko wtedy słyszę, że jest leniem od swoich koleżanek kolegów, bo nie przychodzi do szkoły w państwo podzieliliście dzieci dorosłych już sobie z tym poradzimy tak my rozmawiamy, ale dzieci nie potrafią tak rozmawiać i z nich szuka dziękuję za głos jeśli państwo, bo widzę, że kocha 18 osób trzyma rękę w górę zachęca do kolejnego głosu Joanna Krysiak matka sióstr szóstoklasisty mogę krótko powiedzieć z przysługujących tej dyskusji chociażby, że ta reforma jest zła i nie powinna być wprowadzona, ponieważ wszystko co się o nim mówi jest kłamstwem np. to, że jest przygotowana jak można ogłosić reformę i mówią, że jest przygotowana, kiedy po ogłoszeniu dopiero zaczyna się przygotowywać jakiekolwiek szczegóły na jej temat co to jest przygotowane nic rozmawiamy dzisiaj o konsultacjach na temat próby podstawy programowej, a za 4 miesiące ma być prowadzona o tym, że przez 2 miesiące wakacji się nauczyciele nauczą pracować z nastolatkami i jest 1 rzecz pani kurator reprezentuje pani tutaj właśnie całun całą postawę władzy i na temat stosunku do rodziców w stosunku do dzieci arogancji, ponieważ nie umie pani słuchać ani nie ma ani jedno pytanie pani odpowiedziała na temat w obozie posługuje się pani tekstem opinia możemy mieć opinię to nie jest kwestia opinii to jest kwestia życia dalszego naszych dzieci nasze dzieci edukacji nasze dzieci i pani opinia jest istotna istotne jest za to, żeby takie reformy przygotowywali eksperci fachowcy, a nie politycy po to jest polityczna zmiana my rodzice nie poddamy się myśli pani, że pani powie nam kilka słów, że niby jest fajnie, a także będzie wszystko przygotowane jak nic nie pokrywa z rzeczywistością jest jakaś alternatywna rzeczywistość na dodatek dialogu tutaj żadnego nie ma są konsultacje to znaczy, że pani przyszłość wypowiedziała to nie są konsultacje trzeba umieć słuchać, a tutaj ani razu pani słuchała i założyć, że bawimy się pani wniesie do mojej wypowiedzi zupełnie w jakimś nieistotnym detalu i w związku z tym my będziemy protestować i grą jak 10 maja w nasze dzieci nie pójdą do szkoły, aby z tego 6 maja zrobimy wielką demonstrację ogólnopolską, ponieważ tak, ponieważ nie da się na to, żeby traktować tak arogancko i nasze dzieci nas, bo chodzi właśnie tak jak pan mówić o naszych dzieci o naszych dzieci mój styl jest szóstej klasie nie będzie królikiem doświadczalnym dla aroganckich władzy w 2 i tekst o dzieci ze wsi tak dzieci ze wsi edukacja dzieci ze PAK prosi o przedstawianie się Anita Czarniecka jest matką aż gimnazjalistów ale, ale też przebywa na terenach wiejskich i wiem jak i jakie są opinie osobom innym mieszkamy tutaj w Gdańsku, więc to jest inna rzeczywistość niż na terenach wiejskich, ale dzieci chodzące na wsi do szkoły dojeżdżające najpier w do szkoły podstawowej, a później do gimnazjum proszę mi wierzyć rozmawiam z nauczycielami wraz z rodzicami ma znaczenie gimnazjum to już dla tych dzieci jest przeskoczenie o pewien etap LPEC pewnego el pewien etap pójście do góry tak, jeżeli to dziecko nadal będzie dojeżdżać do szkoły podstawowej w tej samej wsi w tej samej gminie ono bardzo dużo na tym straci i teraz w nawiązaniu do tego co mówiła koleżanka 26 maja wzywamy wszystkich słuchaczy wzywamy wszystkie środowiska społeczne nauczycieli i obywateli, którym zależy na tym, żeby przyszłość naszych dzieci do kolejnego pokolenia Polaków miała, żeby dzieciaki były wykształcone wzywamy do tego, żebyście wyszli na ulice razem z nami i oprotestowali to reformy, która nie jest reformą ona jest reformą i chcemy dać szansę PiS-owi przygotujcie się zróbcie sobie reformy, ale zróbcie ją porządnie z fachowcami, a nie róbcie tego kosztem naszych dzieci dziękuję od razu jeśli panie pozwolą w pewnym oddać głos pani pracę, bo do niej były kierowane te 2 głosy, więc pozwolę pozwólmy pani brat się odnieść, a potem na pewno będą miały panie szansę do UE bierze mikrofon, bo wydaje się, że to co powinno być ustalone być może ustawą może pani to zgłosi pani Zalewskiej to może należałoby odwołać się kości unieważnić problem wieku dojrzewania, które dzieci przeżywają w gimnazjum wtedy nie będzie kłopotu z żadną szkołą na studiach nie było do końca tego ust 1 ich propozycja PiS kuratoria wymienią się do wyjazdu bardzo przepraszam ta wynika z Bożej z 1 kwestię no wydaje mi się, że wiek dojrzewania ma swoje prawa i zawsze miał w zależności od rozwoju czasami przypadał na gimnazjum czasami na liceum i to myślę, że to jest psychologicznego punktu widzenia chyba normalne nie odwołamy wieku dojrzewania i tego elementu noża w reż Jacka ironizowała, więc 6 miliard dolarów to myślę, że to Rzymianom pomóc odpowiedzieć to właśnie odpowiadam, że zdaje z tego sprawę, że to nie chodzi o wiek dojrzewania natomiast rodzice z tego co wiem pani była na 1 ze spotkań, gdzie byłam też jest z tego co pamiętam była pani wtedy razem z rodzicami na spotkaniu ja powtarzam cały czas rodzice jak najbardziej są odpowiedzialni za edukację swoich dzieci za wychowanie swoich dzieci to państwo decydują dlatego też sześciolatki decyzją o rodzicach, a mogą wejść do szkoły zdaniem firm przy tak, ale nikt nie mógł już 6 lat nie tutaj pan prezydent mówił, ale odnieśliśmy inwigilowanych żołnierz może boją się edukowane rozpoczęły się zmieni wprawiło ją szans mimo odwołania, jeżeli ostrzeliwać państwo państwo nie wiem na czym polega moja ignorancja w stosunku do rad rodziców ignorowanie tego co ja natomiast ja chcę powiedzieć 1 kwestię reforma jest przemyślana i jest przygotowana, jeżeli panie odnosi się do konsultacji, które teraz trwają potrwają teraz projekt konsultacje, czyli przed powiedzmy konsultacje, jeżeli chodzi o kanon lektor szkolnictwa podstawowe ponadpodstawowe Gottlieb poziom średniego to by pani natomiast, jeżeli chodzi o lektury i całe podstawy programowe to już dawno są koniec czerwca będą podręczniki wszystko idzie zgodnie z uchwał nie idą zgodnie z harmonogramem, a ja przypominam te czasy gdzie, gdzie zatrzymano rok szkolny bez podręczników, bo nie zostały jeszcze wydrukowane Blatter przeprasza nowy zadać pytanie pana pani Jolanta Matyja proszę pana w celu bardzo proszę przepraszam Wojciech Solarz i prawo do pani trafi, ale jakoś nie mogę się doczekać manager zaraz po i trafi pozew mówi pani o tym, że byty te pieniądze, które płyną przez kasy centralnej z kasy miasta to są tak naprawdę pieniądze na wszystkich proszę jeszcze dokończyć myśli, więc pytam o pieniądze to są nasze pieniądze wypracowane przez lata naszego w gnoju naszej codziennej egzystencji w naszych zakładach pracy teraz, by te pieniądze zamiast być zrujnowany na przebudowę na niszczenie mogłyby być spożytkowany na edukację nauczycieli na warsztaty nauczycieli na podniesienie komputeryzacji i zaspokojenie potrzeb każdej szkoły na jego wyniki język światowy hiszpańskiej angielskiej to jest podstawowa i poza tym rozwój dziecka to jest rozwój biologiczny jest 8 godzin ciężkiej pracy dziecko w szkole powinno być wyrzeźbiony w powinnam mieć brokuły kalafiory paprykę i powinno być edukowane, dlaczego jednak to nie tamto i tak powinno być codziennie, a tego nie ma dentysta okulista opieka zdrowotna, a to idzie na ruiny pieniądze idą na ruiny nas jeszcze nie zamiast na określenie punktów słabych i tego co powinno być zrobi po prawie żony od dna i staje na listy pani kurator odstępuje od pani poziomu wypowiedzi słuchanie tego, o czym tutaj ludzie mówią o nas słuchanie pytań, jeżeli pani nie ma nic nic innego jak Słuchajcie państwo nie poruszy wstrząśnie wypowiadać, bo szkoda czasu lepiej tam jest kierować swoją energię w bardzo dziękujemy chcemy opowiedzieć tak organizacyjnie, że w tej pani trochę za brata głos poza kolejką, a ja wiem, że jest kolejka w te osoby, które grzecznie czeka w kolejce bardzo przepraszam, a jej zachęca do 1 nie wprowadzenia anarchii, bo albo jak widać emocje są duże, a wiele osób czeka cierpliwie zachęcam kolejne osoby jak tylko się może odmienić grę odpowiada tak jak najbardziej zgadzam się z panią, że to jest właśnie to co potrzebujemy dzisiaj, czyli EMP zdrowe żywienie dlatego też, że zapowiedzi ostatnich ministra nie wiem czy pani słyszała w ma być dentysta w każdej szkole to co zabrano już w każdej szkole wydanie płyty na deszcz wyludniają, że wyżywienie, bo rzeczywiście jest to problem z najszerzej Samorządowego czy centralnego posłem szefem rządu, bo trudno nie nie w ramach wygrała Legionovia Legionowo na myśli albo pieniądze nawet na 500 plus sam zaproponował za programowane tylko dopaść, ale zachód od 2, ale po, którym należą ZO wy no ale zna on wie jak aleje drzew lub nabycia samych, gdzie będzie praca jeszcze natomiast ja chcę powiedzieć, że zajmowali się będzie chorowało na premie nasz budżetowej na rok wcześniej przysłaliście państwo do gmin środki do końca października na listopad grudzień 500 plus nie ma pokrycia no proszę mi na pozór nie wykluczamy, że od miasta, ale ta nie ma pieniędzy no, skąd pani chce wziąć pieniądze na dentystę jak nie ma na podstawową opiekę medyczną i nawet na nie dokonać premier Morawiecki pracuje nadzieje były pieniądze nadal sprawuje nad uściślenie, jeżeli już trwa lato i których po prostu i tak więcej nie jak zarobić 1 rzecz się my dzisiaj możemy dyskutować i we opinie jak tutaj pan prezydent mu umowy, jeżeli w wiezieniu nie ma pieniędzy wojewodom Briana de Bordeaux generuje 1 kwestię, która jest zapowiedziana, jeżeli chodzi o właśnie opiekę m. in. dentystyczną i wyżywienie boja się zgadzam bardzo z panią, że dzisiaj młodzież jest czasami śmieciowe jedzenie samorządy zapłacą za te no nie na wolność samorządy zapłacą mandat, bo mamy jasność kolekcji, ale nie Kolejorzowi nie gimnazja kolejny głos z sali pozwólmy kolejnej osobie dużo dzisiaj emocji, ale może uda się z ruchu Katarzyna wrocławska dom bez karty terapeutka klinika zaburzeń mowy czytania pisania liczenia w Gdańsku przede wszystkim marzy mi się dyskusja ponad politycznymi podziałami ta jest bardzo ważny, dlaczego dlatego, że mówimy o kibicach tak, czyli o kimś niezwykle dla nas ważnym najważniejsza jestem za tym, żeby przywrócono ośmioletnią szkołę podstawową i czteroletnie liceum, ale nie na szybko nie bez konsultacji tylko właśnie z konsultacjami i to szerokimi konsultacjami mówi to jako mama dwójki dzieci 1712 lat jako Arte terapeutka, która odwiedza nieraz młodzież w wojewódzkim szpitalu psychiatrycznym na oddziale młodzieżowym, gdzie jest młodzież zdecydowana większość młodzieży po dramatycznych doświadczeniach okresu gimnazjum myślę, że państwo takiej wiedzy nie mają wglądu wina gimnazjów czy Wilanowie wina przeszczepienia n p . ze szkoły podstawowej do gimnazjum, bo są te gimnazja w zespołach ze szkołą podstawową są również gimnazja, które są z liceum i to może funkcjonować całkiem dobrze to są często indywidualne przypadki nie możemy generalizować, bo dokładnie tak po prostu nie można generalizować idealny, ale żadna prośba do pani, żeby też nie generalizować rozumiem też rozumiem bazary, jeżeli miałabym z tym doświadczenia by, czerpiąc podjąć decyzję to jestem za tym, żeby jednak zostawić dzieci w szkole podstawowej do usług, więc myślę, że teza, że gimnazja doprowadzają do tego, że młodzież trafia do szpitala psychiatrycznego jest może się rozrastać, dlatego że wyobraża sobie, że bardzo wiele młodych ludzi trafiał do szpitali psychiatrycznych również w czasach sprzed reformy ministra Handkego m. in. wtedy, kiedy mieli po prostu trudne warunki w szkołach natomiast przeszczepianie takie rzeczywiście, że dziecko musi z tej szkoły podstawowej, gdzie już jest ta klasa powieści zgranie w grupie tak szczególnie pod koniec Stach jest przeszczepiony do jakiej szkoły gdzieś tam dalej nie jest zdrowe dla dole scena nie wiem, jaki pani przeszczepianie mówi, bo to nie są sadzonki to odczuć nazwy i posiadać w wodzie zalać rzeczy, żeby ktoś upolitycznia my to minister Kopacz powiedział Rosjanin żołnierze państwo podrażniają anioła Dudy z rejonem właśnie o dzieciach paktu minister Kopacz powiedziała rodzicom podczas spotkania wymiany delegacji wiceminister edukacji, że nie ma mowy na żadne rozmowy na dalszy dialog trzeba wprowadzić reformy, bo za rok są wybory i toniemy powiedzieliśmy tylko by samorządy rodzice tylko ministerstwo doraźnie, ale drożej zlotego skóra się też zauważyć, że często dzieci po trzyletnim liceum nie są przygotowane młodzież przepraszam już nie są przygotowane tak dobrze, bo studiów, o czym czytamy z opinii nauczycieli, którzy uczą później Adam młodzież na studiach, że to jest jednak oczywiście jakość na zalanie nadrzecznych konferencja rektorów polskich ogłosiła, że jest za tym, żeby zmieniać sposób edukowania młodych ludzi w liceach oto, żeby oni byli lepiej przygotowani na studia, ale nie poprzez likwidację gimnazjów i zupełnie innymi metodami, więc te wyraźnie nawet sami rektorzy wiedzą, że ta reforma nie przysłuży się nim ich celom, czyli temu, żeby spędzili po prostu lepsi, ale też innych zastanawia mnie ta myśl o tym, że żeby, żeby jak gimnazja stanowią dziś takie, by przed taką przestrzeń problematyczną mówi pani, że jest na liście są to takie zamknięte w forintach trzyletnia gdzieś prawda aż dziecko jest posłem po 6 latach potem gdzieś na zewnątrz, by zostać powierzone z Lopezem redaktor nie ma takiego takiego obrazu to jest tak naprawdę na wszystkich etapach drodzy państwo samobójstwa zdarzają się również pasach i wymianie wuja sama mówi o charakterze, a ja akurat konkretny wniosek o Alejach, a konkretnie bowiem jak to wygląda nie można zrzucać na barki gimnazjów jeszcze raz powtórzę dzisiaj gimnazjaliści powrócą do podstawówek, które są do tego kompletnie nieprzygotowane przez 18 lat nie pracowali nauczyciele z osobami na tym etapie rozwoju tak dokładnie na tym przez 18 lat wypracowali metody pracy właśnie takie, które pozwalały na to, że można było dzisiaj we współczesnych warunkach rozwijać tego domyślać, że najważniejsza najważniejsza rzecz, żeby zmiany były wprowadzane po szerokich konsultacjach to jest najistotniejsze jest pani jest pani Dominika Ringwelska z centrum edukacji nauczycieli, która przygotowuje nauczycieli między nimi z podstawy programowej i znają się czy teraz zajmowała się opiekować się pani nauczycielami z podstawówek, którzy będą musieli się zająć siódmą i usług rasistami liczą oni się garną i teraz tłumnie w w panice trafiają, bo od września mają nowe wyzwania może nie tłumnie i w panice, ale rzeczywiście są liczne głosy nauczycieli, którzy pytają już jakieś szkolenia możemy im zaproponować, ponieważ do tej pory uczyli się do szóstej klasy, a już wiedzą, że będą uczyli młodszych młodzi się pani kurator mówiła, czyli siódmą i usług macie już gotowe do szkolenia my oczywiście projektujemy i planujemy jak najlepsze szkolenia dla nauczycieli i diagnoza jest wiele czasu macie na przygotowanie szkoleń to jak gdyby jest cały czas prace na bieżąco to nie jest tak, żeby teraz dopiero zaczynamy projektować szkolenia i planować my już wiedzieliśmy, że ta reforma się zbliża i staraliśmy się przygotować się najlepiej proponujemy nauczycielom różnorodne metody narzędzia, które mogą wykorzystać do pracy można można przygotować się do opieki nad siódmą już mogli się z tą w ciągu tych 34 miesięcy, które jest to bardzo krótki okres, ale miejmy świadomość, że nauczyciele szkolą się na bieżąco mamy pełną obsadę na naszych szkoleniach i mamy listy rezerwowe, czyli jak jest takie zapotrzebowanie czujemy się potrzebni i głosy nauczycieli czy telefoniczne czy mailowy z pytaniem o takie szkolenia cały czas napływają mi się staramy na bieżąco jak gdyby zaspokajać potrzeby, ale wiemy, że graliśmy razem, o ile znaczy, że są nauczyciele, którzy mogą nie załapać się na jezdnię jadąca z listy rezerwowej się obawiało co będzie z tymi, którzy uruchamiamy dodatkowe edycje wg pot się, że znowu musieli jeśli tylko będą ze szpitala pieniądze na zwolnieniu w kuponie proponuje, by cię słuchać tego nie słyszy że, żeby zamiast tych dodatkowych szkoleń to zmieni zamiast reformy do tego Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: USŁYSZ SWOJĄ SZKOŁĘ

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Wszystkie audycje, kiedy chcesz! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj, słuchaj wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA