REKLAMA

Jak w Polsce wygląda wychowanie komunikacyjne?

Skołowani
Data emisji:
2017-05-06 09:20
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
33:12 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
druga część audycji skołowani Krzysztof Woźniak przed mikrofonem i przed mikrofonem drugim Krzysztof Wójcik gruba masz wieloletni pracownik Warszawskiego warto i Fundacja zapobiegania wypadków drogowych dzień dobry trener witam porozmawiam sobie o tej edukacji Novotel, gdzie nie spojrzeć, jeżeli chodzi o edukację najmłodszych no to kiepsko nowa podstawa programowa mało co jest w ogóle z niej na temat wychowania komunikacyjnego można powiedzieć, że w ogóle nic tylko jakiś Rozwiń » tam hasło rzucone, że dziecko pod tymi po tym okresie będzie umiało się bezpiecznie przemieszczać co to znaczy bezpiecznie to już nie wytłumaczono zresztą podobnie jest teraz nie oszukujmy się i żeby to sprawdzić jak dzieci są edukowane, jeżeli chodzi o bezpieczeństwo drogowe to trzeba było sprawdzać wszystkie szkoły w Polsce i zobaczyć jak to nauczyciele do tego podchodzą w, a co z tego wynika z nut niestety to że brak systemowego podejścia do nauczania komunikacyjnego i dalej idziemy edukację kierowców też słyszymy, że z tym jest kiepsko, ponieważ kiepska zdawalność no i są przede wszystkim statystyki coroczne jesteśmy na szarym końcu w Europie, jeżeli chodzi o bezpieczeństwo na drodze panie Krzysztofie nas pytanie jak i jaki jest efekt tej edukacji to już inna to pytanie znamy odpowiedź ale czego brakuje u nas narodzi, żeby jednak edukacja była dobrze zaplanowana pojawia się zastanawiam tyle lat żyjemy na tym świecie i tyle lat już jesteśmy w wolnej Polsce i dalej rozmawiamy o tym jak zagospodarować ten wielki obszar edukacji drogowej w 1 000 000 to, że brakuje tutaj właściwego podejścia podejście takiego podejścia takiego, w którym będziemy w i będziemy chcieli nauczyć dzieci od samego początku, czyli najmłodszych lat ma uznajemy, że w edycji wychowania komunikacyjnego będą się uczyli w szkole natomiast to już jest troszkę za późno one pewnych nawyków już są nauczone wcześniej przez rodziców no tak, ale rodzice też nie mieli tej wiedzy no bo oni byli źle edukowani, więc takie trochę błędne koło w to gdzieś, gdzie trzeba postawić tezę tę granicę, od której rozpoczniemy dlatego jajach i myślę, że wielu też ludzi zajmujących się kwestią bezpieczeństwa na drodze jesteśmy zatem, że po to, wychowanie komunikacyjne zaczną się już od najmłodszych lat, czyli od, których od 3 lat pytają o pół wieku przedszkolnym w te nawyki muszą być tam po prostu za czwarte to prawidłowe wzorce powinny być tam już eksponowane czy są prawidłowe wzorce, jeżeli chodzi o rodziców dla uśmiecham jestem wiem, że nie do końca tak jest n p . takich, które staramy się zawsze podawać na pewnego rodzaju zdarzenia, gdzie jesteśmy rozmawiamy z rodzicami to jest to przykład taki, że czekamy na nas na zmiany światła w niedzielę w ne na zielone obok nas zjawiska widzimy, że nie jadą żadne samochody w nowych MF dobrze to idziemy, ale pamiętaj możesz tego przejść tak w z rodzicem tak, by dziecko zwiąże nauczona już uwaga wzorców, a ja panu podam jeszcze inny przykład dobrze Raszyn i wcale nie w niedzielę czytam w weekend w kończącym zajęcia dzieci wychodzą ze szkołę i jest kupno samochodu dookoła szkoły i wszyscy mówią uważajcie, bo to są samochody ale kto przyjeżdża tymi samochodami do do szkoły rodzice dzieci jasne mam mam podobny przykład znać troszkę inna ale, ale zbliżone niedaleko niedaleko mojego domu jest szkoła jest jej przedszkole i tam rodzice przywożący swoje pociechy parkują ubrany w zlotego na przejściach dla pieszych, gdy butelka zostawiali zostawiali swoje pociechy dawali z ustaleń uciekali dalej to jeszcze nie jest zagadnieniem, ale często jest także wzajemnie blokują sobie wjazd blokują wjazd nauczycielom na teren na terenie szkoły są już złe wzorce musimy starać ich unikać mimo tego, że czasami kosztem naszego czasu, bo myśmy dalej zaparkować musimy pokazywać z naszym pociechom, że to, że tak wojna bez ranienia no właśnie dzieci widzą to, że tatuś mamusia stają natychmiast mamusia część może tylko na chwileczkę tak mąż zaraz odprowadzać odprowadzanie często trwa 10 minut albo dziecko musi się przebrać i t d . tak dalej w i te dzieci widzą, że takie zachowanie jest to możemy w ogóle jeśli rozmawiam możemy powinniśmy zacząć od jakiegoś systemowego szkolenia rodziców w dni tak ja powiem panu, że rozmawia często rozmawiamy też z nauczycielami nauczyciele pokazują nam podobny problem, że my rodzice nie do końca chcą współpracować nie możemy generalizować, ale większość z rodziców, przekazując dziecko do szkoły uważa, że reszta zrobi nauczycielki współpraca nauczyciela rodzica musi być cały czas, jeżeli nie ma tej współpracy z nauczycielem nie osiągnie sukcesu w mówiłem przed dziewiątą 20, że będzie można dzwonić 224444044 i tak się stało pani Agnieszka w Warszawie dzień dobry dobra, ale oni jednak dzień dobry mogę mówić tak jak najbardziej Norbertanek na nogach Ejfman chyba tak, aby zwolniła go w gronie, których raz z rzędu, a my też jesteśmy szczęśliwi, że skończy się udało, a nie wiem tylko temat nie jest szczęśliwy, ponieważ chodzi o zachowanie rowerzystów na ulicy konkretnie Okopowej Okopowej i Powązkowskiej reklama związany drachmy ludzie wychodzą z kościoła ludzie idą na cmentarz cmentarza pełno ludzi dalej niż w starych młodych, ale w Licheniu na rowerach dosłownie trwają nie wiadomo czy po lewej stronie czy po prawej stronie po to, się tym zainteresuje tam nie ma ścieżki rowerowej, ale byli już są nie do przyjęcia naprawdę triumfem po oczywiście po wypadku ja boję się w pewnym momencie, kiedy szłam to naprawdę już, pomijając to religia ludzi jak ludzie zachowują odskakują problem, bo to sprawowanie wiedzą, gdzie krzyczą przeklinają plebana, a więc trzeba zrobić ktoś musi tym odcinkiem ten telefon wart dlatego dzwonię do państwa w gorącą prośbą w imieniu tych wszystkich, których tam na tej ulicy jechał tam ludzie przechodzą do tramwaju projekt jest jednak na to jeszcze na przejściu z nich byli również wsiada tylko Michnik przeczuwają, że na drugą stronę pani Agnieszki tą rozmową kupić ten temat jak najbardziej dlatego będziemy przekazywać to do odpowiednich władz, czyli miejskich, które są odpowiedzialne m. in. za niebezpieczny odcinek Top Gear Elbląg dotarł do spółki Hel ewentualnie jechało nim chwalić kolegom no to i tak zwykle bywa z polskimi drogami o wszystkim co robić coś się nieznany teraz powtarzam van der Kirche dotowaniu wam dziękuję bardzo pana proszę bardzo pana posła po 4 kultur i 7 lat rzadko pomaga no LO Bączkowska tutaj od kościoła o tym, cały odcinek za kościołem i przejście do linii tramwajowej bardzo dziękujemy pani Agnieszka radny Warszawy życzymy powodzenia i bezpiecznej drogi apelujemy do zyskiwali prawo do wszystkich rowerzystów, którzy byli to od radnych rowerzystów nie wiem no cóż chyba zrobić, żeby mieli jakąś jakoś niewielkich ścieżkę wytyczyli drogę kilku latach jednak niewielkie po drugie, zaś bardzo miło było ich być, gdyby infrastrukturę rowerową i dziękujemy kłaniamy się apelujemy do wszystkich rowerzystów, jeżeli nie ma drogi dla rowerów to nierzadko nie możemy jeździć po chodnikach i dodanie do mojego gościa jak jest pan pomyśli wiedzy na temat wśród rowerzystów na temat przepisów i czy jednak to, że oni znają przepisy no to stale boją się jeździć po prostu po jezdni i czy to nie wynika właśnie z braku edukacji myślę, że rowerzyści, bojąc się jest częścią to jest to jest nie, dlatego że w Żan na jezdni niestety panuje wciąż dość duża agresja i nie ma porozumienia te m. in. uczestnikami ruchu, a rowerzystami podobnie myśli jest sytuacja na linii pieśni rowerzyści tutaj musimy znaleźć wspólny środek ostatnio jechałem swoim samochodem widziałem różne zagrożenia dla niechronionych uczestników ruchu czy takim takimi jacy są rowerzyści i i po prostu to zła i niewiele brakowało tragedii to jest bardzo ważne o tym, odcinku, który mówi pani, która do nas zadzwoniła ja nie jestem pewien czy tam nie ma gdzie w pobliżu ścieżki rowerowej, ale ważne jest to ważna jest on, że jeżeli rzecz rowerzysta na chodnik może znaleźć tylko wyłącznie w, jeżeli nie jest to, jeżeli nie są spełnione inne elementy, czyli bez najeżony jest ścieżka rowerowa nad tą ścieżką muszę podążać jest wyznaczony pozna rowerów to powinien też nim być, jeżeli ona od niego woń jest znaleźć dopiero wtedy, kiedy na drodze jest podwyższona prędkość albo warunki warunki Sony albo zmarł mu się w elitarnym, ale to jest ważne, żeby między rowerzystami pieszymi było 0 zachowane zachowana ta ta wzajemna wyrozumiałość rowerzyści muszą o tym, pamiętać, że żal, że jeśli mają na chodniku swoje prawa i ich nie oglądam rozpad jak ja tak sobie myślę, że z różnych badań m. in. robionych przez Allegro wynika, że rowerzyści znacznej mierze ich znacznej części mają prawo jazdy, który tak dużej nieraz rozmawialiśmy mówiliśmy, że obowiązkowe i dziś karty rowerowe dla osób pełnoletnich, ale są potrzebne, bo wtedy rowerzyści będą znali przepisy, ale z tych wszystkich badań zresztą też dużych liczb, które pokazuje GUS, że większość Polaków w ogóle ma prawo jazdy jakiekolwiek uprawnienia do kierowania w pojazdami część osób ma kartę rowerową już nabytą w szkole Nowin, więc jak nie przeliczając większość osób jakoś na te przepisy mimo tego jeździmy niezgodnie z przepisami od dotacji moim zdaniem jest to wynik braku edukacji i braku tłumaczenia, dlaczego jazda zgodnie z przepisami czy też może inaczej to, nazywając i bezpieczna jazda zgodna z przepisami opłaca się i jest to kraj, a ja mam wrażenie w wielu przypadkach że, że ludzie uważają, że jeżdżenie zgodnie z przepisami to jest przepraszam za kolokwializm dla frajerów i że to jest trochę dla takich osób dla zawali drogi i t d . dla osób, które się boją jeździć przecież po co to ograniczenie prędkości spotu, żebyśmy łamali Natanek, jeżeli wychodzimy założenia, że przepisy, bo też wyjęła Masny to tak tak to będzie niestety znaczył ja uważam, że powinniśmy dołączyć do tych wzorców takich zachodnich, w których których, jeżeli są określone, jakie standardy to one są po prostu stosowany w naj najgorsze rzeczy jest taka, w której uznajemy, że tylko to co możemy spotkać na najcięższego to jest otrzymaniem mandatu i 5 natomiast zapominamy o tym, że niechronione uczestnik ruchu może stracić dużo więcej niż tylko pieniądze na pieniądze za mandat to jest jego zdrowie życie w tym wypadku dochodzi do tego upadku dochodzi dość często tutaj mam ze sobą Makurat z MON statystyk za 2 szesnasty rok w i prawie 5000 wypadków z udziałem rowerzystów 2016 roku tutaj ta odczyty jak i jakiej nie w jakim przedziale wiekowym rowerzyści biorą udział w w tych wypadkach najczęściej to są to właśnie dzieci młodzież i osoby powyżej 60 lat, czyli taki program adresowany do seniorów i do tych osób młodszych jest jak najbardziej tych skazanych i instytucje, które by uczestniczyli w czynie w ośrodku ruchu drogowego wprowadzono zaczął w porozumieniu z ONZ z Mazowiecką policją w wprowadzono taki program, w których w którym, która w do tych osób do tych osób w były skierowane w zainspirowana zajęć edukacyjnej zwaśnione ona miała za zadanie to aż do takich grupach inicjatorów czy tez fascynatów toru powrócił myślę w następnej części, a tymczasem pani Magda z Gorzowa dzień dobry chwilowe bardzo proszę słuchamy mam nadzieję, że od rynku edukacji, bo o tym, dzisiaj rozmawiamy w edukację w szkołach i nie tylko w szkołach, ale w ogóle edukacja drogowa, bo jak podkreślam pan bierze właśnie w wieku przedszkolnym dodaje w PRL edukować nie tylko Wlk PGE, a ja mam właśnie taką córkę, która trzyletnią klacz właśnie dostał do przedszkola po i edukacją rozpoczęliśmy od samego początku idea bank zaczął chodzić w UE i pokazywaliśmy, jakie zasady panują nad obrotem ale kiedy ta ścieżka rowerowa a kiedy można przechodzić po zmianie świateł naciskania przycisku specjalnych PRL ich w tym momencie moja córka pomimo przerażenia i dziadków wujostwa z zawsze staje przed przejściem dla pieszych i przed każdą ulicą a dlaczego mimo przerażenia dziadków wujostwa co z tym przerażającym Moniki, a nie wydano tylko do EMA, a Guide utwardzone i rożne rodzaje mam ja mam ja mam tak samo, gdyż handel cena 3 letniego okresu muszą złożyć życzenia ma urodziny z najnowszego dostanie pierwszy swój rower, więc to wszystko się też gmina, a ja mam tak samo orzekł, że też każe się zatrzymywać i ten nawyk u dzieci wprowadzamy już i oni też zatrzymują się rozglądają w sytuacji, kiedy jest dopiero możliwość przejścia to on to przechodzimy proszę pamiętać o tym, że dzieci nie wyczują rzecz nie wyczują odległość samochodu my dorośli widzimy, że jest daleko idziemy na dzieci widzą tylko z daleka samochód nie rozróżniają, jaką prędkością nadjeżdża, więc każdemu z państwa radziłbym, żeby zaczekali mimo wszystko do takiej sytuacji, w której na horyzoncie nie będzie tego pojazdu i wtedy bezpiecznie nel z dzieckiem przechodzi pani Magdaleny do pani pytania, a jak oni tłumaczyła swojej córce, że trzeba zatrzymać się przed przejściem dla pieszych, ale duma to tylko wygrana daje mi to dla ich hobby dla pierwszych jest komitet dla samochodów samochody mają swoje miejsce na ulicy, ale mamy swoje miejsce na chodniku dla emeryta i mnie uważa pani, że to jest tworzy pewien podział właśnie na tych na tych samochodziarzy kierujących samochodami innych ludzi pieszych czy też rowerzystów może jak sam by było wytłumaczyć, że zaraz są różne grupy one wszystkie muszą dbać o bezpieczeństwo czytelność tych jaj, że jest za łzy jednak za młode dziecko to niezrozumiałe dla gości Maciej Kochan po takiej linii realny pół godziny samochodem tak głośno Management SA GL, że mogą zrobić krzywdę też one szybko jest on i tak ośmielam się jak lej jamę odnajdziemy powoli mogą do tego jak gorsza samochód i tego landu musimy bardzo uważać na to, bo jedyna droga, ale i na apel Nathan Chandler zrozumienie jest, a potem na pewno będziemy chodzić szczegóły jak zachować dalej, bo córka bardzo lubi jeździć rowerem po takim jak po ich biegowe na pewno będzie chodzić, ale szczegóły, ale apel początek o realiach rozróżnienia na samochód, który ma to miejsce amen można przejść przez ulicę wtedy, kiedy zniknie 1 z głównych aren szukaj, bo PL do widzenia czarno-biała, ale my Renata Bekier odpowiednia przynajmniej taki mam wrażenie, że pani Magda zrozumie bardzo dziękujemy pani skrót informacji pod kluczem wracamy proszę państwa edukacji dzisiaj proszę dzwonić 224444044 boisku z informacji o prezesie z polowań Krzysztof Woźniak przed mikrofonem w studiu Krzysztof Wójcik wieloletni pracownik Warszawskiego portu gruba masz i Fundacja zapobiegania wypadków drogowych i rozmawiamy o edukacji proszę państwa można zwolnić zachęcamy ją edukacja edukacja to wygląda w szkołach jak powinno wyglądać 224444044 z kolei wani małpa to krótka sami profil Skołowanych na Facebooku oraz mikrofon Radia TOK FM też można nazwać nagrać swoją opinię pan Jarosła w Podkowa Leśna dzień dobry, ale halo jeszcze tylko teraz powinniśmy usłyszeć na co dzień dobry o dzień dobry tak nas, że doskonale ruch po państwo mówicie tutaj edukacji w szkołach staramy się jak i choć jak widać też inny problem tłumaczy Tomasz g policja rowerowa w Polsce istnieje coś takiego jak policja drogowa i oficjalnie nazywa się natomiast moich obserwacji i ja jeździłem do stosunkowo niedawno bardzo dużo samochodem jeżdżę rowerem chodzę pieszo policja podejmuje się 2 rzeczami tłumaczy rozstrzyganie w Modlinie przedszkoli, jakie wypadki poetka i drugą rzeczą prostą radary natomiast mowy o 3 mierniki prędkości, ponieważ to od razu muszę przerwać mierniki prędkości, na podstawie których zatrzymywane jest pojazd do kontroli n p . bo jeżeli chodzi o radar czy też fotoradary to policja nie zajmuje się tym jest odpowiednia instytucja centrum automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym i ona ma wszystkie fotoradary też odcinkowy pomiar prędkości, więc tutaj proszę o policji, bo tak również o pomiary takie ma być właśnie takie, które są to jest malutki moim najskuteczniejsza to znaczy, że od razu po przekroczeniu człowiek jest, bo dostaje mandat nie po jakimś czasie bramek, tracąc urlopu i okazuje tutaj na niego tak podmiot w regionie nikt nie chce mówić o tym, mówić o ignorowaniu wyjętych z zachowań kierowców łamiących przepisy, ale ja tu oferuje przejazdy kolejowe np. moim zdaniem ma w Baku o przy przejeździe kolejowym, a niejedno ma 4 i nie wynika z braku tej edukacji, o którym mówimy wcześniej to znaczy, że w szkołach nie uczono, że na kursach i uczono ich jak podaje, że człowiek, który 1 min bierze musieli się odpowiednio zachować się tego egzaminu, a później obowiązują zupełnie inne prawa parkowanie na chodnikach akurat w mojej miejscowości no i ja jestem tym złym człowiekiem, który w, których brak na to uwagę pani do policji z prośbą o interwencję i tu się podzieję natomiast wydaje mi się, że wreszcie polot Kijewo nie ma żadnego znaczenia każdy kierowca uważa, że mało tego właśnie, niemniej to nie każdy, ale Lech w rozmowach z osobami, które parkują na chodniku, gdy chodzi mają one niewielką uważają, że nie wolno parkować na jezdni trzeba jednak sejmik 2 chodnikami na chodnik bez względu na to jakich pełno chodniki szerokości noda Alto to to wynika z tego, że nie mają odpowiedniej wiedzy tak jak sami mówią, że nie wiedzieli, że nie wolno tutaj parkować dostał gotowy ale dlaczego pewien niesmak, ale właśnie o tym, dzisiaj rozmawiamy znają tego co prawda no właśnie, dlatego że policja kompletnie na to nie zwracał uwagi no tak, ale oni jednak ktoś kto, kto jeździ samochodem NATO i wnioskujemy, że ma prawo jazdy, chociaż pewnie część osób jeździ bez prawa jazdy bez uprawnień takie osoby też się zdarzają, ale jednak odrębnej wyjątek od takiego jak najbardziej na A1 z wielu z nich regułą, a nie wyjątki to panie Krzysztofie to na kursach nie jest nim nie są osoby uczone, że parkować na chodniku to można, ale w określonych warunkach Cleareksu powinny być łączone myślę, że nawet z tekstem pytania egzaminacyjne, jeżeli chodzi nam teoretyczne natomiast z problemem, z którym dzwoni słuchaczy mamy do czynienia też innych miejscach w Polsce w i myślę, że po egzaminie już jakiś czas tego egzaminu mienia zapominamy albo inaczej nie przyjmujemy wzorce takie, jakie są stosowane mogą z niej i po prostu są nie stosujemy się takie do przepisów jak jak należałoby się do niej stosować myślę, że takie powinny wspólnie na samym początku audycji ważne jest tutaj właściwe zrozumienie pomiędzy różnymi uczestnikami trudna drogi, jeżeli każdy kierujący jest jest też pieszymi też się zdarza chodzi wodnego i musi pamiętać o tym, że rzetelna odpowiedni dystans odpowiednia odległość powinna być zachowana tak żeby, żeby te finansowe mogą się przemieszczać jak zwraca na to uwagę czy zwracają także na to uwagę swoim zdaniu swoim kursantom zwraca na to uwagę także instruktorom, gdyż nie mam, żeby pamiętali o tym, żeby wzajem za, żeby te wzajemne relacje były zachowane to nie jest moje ocenia nie jest to kwestia restrykcyjność żeby, żeby tylko karać karać ale, żeby może w drugą stronę i w jaki sposób nagradzać za dobre zachowanie we daje technologia ta jest to jest to jest to jest może inne kontrowersyjne, ale proszę zobaczyć, że z na noc w krajach już, które któreś mający za sobą taki system zaczyna być stosowane, czyli de, czyli ci, którzy są dobrze no to sam akt to jest u nas jest coś takiego jak on jak odznaka wzorowego kierowcy się państwu przypomnieć, ale ale, żeby ją dostać, jakie trzeba spełniać kryteria nad morze najmu w darze panie Jarosławie bardzo dziękujemy raz dziękuję do usłyszenia z kolejny głos to może tym razem z profilu Skołowanych na Facebooku w wychowaniu komunikacyjnym brakuje czy pan Jakub wychowaniu komunikacyjnym brakuje ciągłości jest coś w środku nauki w podstawówce czasem jakaś karta rowerowa, a potem długo nic to co przekaże dzieciom na kursach na kartę rowerową one bardzo szybko zapominają, a ciężko o znakach mówić na przyrodzie lub nawet podczas wycieczek szkolnych szkoła niestety, ale niewiele może kluczowa jest tu rola rodziców, zanim przejdziemy do rozmowy to kolejny słuchaczy już sporo jest na linii, więc pan Łukasz z Wrocławia dzień dobry dzień dobry bardzo dobrym dośrodkowaniu z boku raczej wspierał go bać się, że to tylko mogę tylko ripok MBP partie apel o PIT Świętego Szczepana Witka można było degustować i 5 letnia córka, ale siła dobra szkoła ruszy o dochodach późno, żeby edukować dzieci, a po lewej przypominać różnego rodzaju znaki drogowe i karty rowerowe, ale go swoim przykładem miałem niedawno spółka jechał w weekend w ich nie ma progu kadzidła działkowicz obok rowerków upodobań każdego Robert Dowhan, który jechał chodnikiem startowych, by dać do niczego wjechał na rower na światłach i rok musi być, ale jechał szybko krótkich w środku FOT Lech jak delikatnie wjechałem w tył samochodu wiem to liczenie trwało, ale ogólnie, żeby dostać mandat od ich wjechali, choć był on pojechał on głęboko byliśmy apelował Gibała 1 ze zwolnienia ulgi nie mogą opiewać warto też brak światła AP epa Barbara chciała wejść w halach i to takich przykładów jak dziecko ma na własnych oczach odbiegało Playboya tak jak oni konia wcześniej jest model produkowany od samego początku naprawdę od Boga podniesie jego pochodzić po schodach klubu po samochodzie i nie wyjdzie na boisko pomógłby w błoto, a podatkiem Belki LG Energy hit tygodnia Ligotę w 2, a nie ukarze mówią no tak, bo był pan, mówi że pan edukuje swoich dzieci a jaki ma pan poczucie zredukowania siebie, jakie pan wartości wyniosły z przedszkola nie wiem czy pan chodził, ale z czasów edukacji po to, że nie wyniosłam radnych, bo jak Muchy śrubowej mały kamyczek do moich rodziców łódzkich hoteli wam się do bardziej dokonałem ich bardziej wolę jeść i księgowość i kowboje i religii, by w amoku potężnym odzienia nic oprócz niego afl euro jakieś takie sytuacje, gdzie mojego wykładu został nowym logo klientów dotkniętych lub z powodu robót drogowych odpiera jednak odbył, bo o roli hegemona akurat my RO ku bardziej to co się może dalej czy takie bardziej najpierw o podejście do tego tematu inne zmobilizowało ich banknotu o zmaganiach o takiej taką osobą, która zawsze otrzymuje je oglądać terapia genowa takie, których stopień jej na pomoc panicznie się pogorszyła się tak w portfelach miały zielone światło dla po nagłej przejechał odcinka, a Pagi Mateusz Wilk Wisła Legia ma o to by osoby albo kinomanów przejazdach niestrzeżonych zielonych do tego dochodzi do wojny autor połowę mówi, że ma takie zielone światło, żeby się rozglądać, aby oczekiwał Trybunał o jakiego od roku powiedzieć, że klient, którego darzyłem poprawiły o tej rozsyła je bank SA na rowerach GJ ciepła były w Otellu to jest bardzo ciekawe wnioski mówi no i jak to rozumiem najmłodszych latach to trzeba mówić trzeba uważać na samochody, a czy właśnie coś pan, mówi że rozmowę, że kiedyś może będziesz mieć prawo jazdy i będziesz prowadzić samochód już od Mikołaja już chcą mieć model Ion oraz to jak wielką wielbicielką LUG reporterka Tylka nauka to jest to tylko rok do rzeki trzeba wiedzieć też nie wolno nam lek. Robert chować ich samochodzie pociągu torba podróżna zmusiła dział obecnie około 5 parał się tu baba przed różnego rodzaju lotu i pochwalać mając 6 lat wiem, że dzieci do tego, bo nie udało możliwość działania jak one będą mogły wołały o GP jak dziecko w wieku kilku lat, a u niego w szkole w oparciu o 1 kurs obok trwały tam godzinę do tego nie wiedział o 1 nie będzie wiedział, którędy pojadą po to, aby niejako tak mu tak jak w ubiegłym tygodniu ma uprawnienia na motocykl, a mogłoby tu ma kartę rowerową warto ją poniżej lat lęk i wyparują tak, aby być bogami nadwodna i oknami będzie aplikować o powiedziano tylko nowe rondo kopuła, a tu była tak już od ognia mojego ja na głowę podstawowe leki złożone do torebki i szkoła, by hokeja na molo pomost porwała fala powodzi i jak pan zwolennikiem tego jak nauczyła się dzieci od początków życia Ełk, a i szkoła nauki, bo obok Obamy ciężko bardzo dziękujemy Łukasz Lonka z Wrocławia mądre słowa należy o tym, też rozmawiamy, że jednak należałoby jednak najpier w wyedukować rodziców, żeby edukować dzieci no właśnie, bo wojewódzkie ośrodki ruchu drogowego w swoim statucie muszą m. in. robić zajęcia dla nauczycieli tak i jak to wyglądało za pana czasów, bo ja rozumiem właśnie, skąd nauczyciele mają brać wiedzę na temat dobrego wychowywania dzieci czy też, że rozmowy z rodzicami na ten temat tam specjaliści z worków z zaprosili nauczycieli na szkolenia nauczyciele także sami mogli się zgłosić byli kierowani przez dyrektorów szkół na minus zachęcaliśmy, żeby byli to były to osoby z pasją, które chciałyby nas uzyskać coś więcej to nie jest kwestia w tym, żeby kogoś, kto nie ma prawa jazdy, kto nigdy nie doczekał browaru przygotować teraz z przepisów ruchu drogowego jeżdżą na sucho tłumaczyło osobom w UE tłumaczył młodym osobom jak to powinno wyglądać to od niej miałoby sens swojej ludzi i by było nudne nie sprawdzał się natomiast haniebne zostało zrobione teraz Mainz moi następcy kontynuują to jest wieszcza lepszym rozdaniu, więc gorąco państwa, a także zachęcam, żeby z tego korzystać bowiem także, że tam jest dopięta także i praktyka czyni, czyli pokazujemy, pokazując pokazują oni w jaki sposób praktycznie zachęcić osoby te mogą osoby do tego żeby, żeby jeździły zgodnie z przepisami rowerem, żeby potrafiły zachować na drodze przede wszystkim, żeby było bezpieczne na razie wracając jeszcze bardziej można go do tego zapowiedzieli, że co powiedzieli nel coś co pan przeczytał Leeds powiedział nasz słuchacz potwierdza się to, o czym mówiłem na początku to nauczanie nauczanie musi być od najmłodszych lat i i musi być ta korelacja pomiędzy rodzicami na in nauczycielem talentem Mont and mody dziecko, które wejdzie do do szkoły już tak pierwszych dobrych nawyków musi być ta musi być namoczona i kto to może sąd właśnie wynika z rzeczy, o których chciałbym na koniec z panem porozmawiać również jak dobrze wiemy te zajęcia na kartę rowerową ono odbywają się w części teoretycznej i tam są wykłady z podstawowych pojęć z zakresu prawa ruchu drogowym też jest część praktyczna, ale ona jest w miasteczkach ruchu drogowego jest nikt nie wyjeżdża z dziećmi na ulice w 2, a moim skromnym zdaniem to jest tak jakby kursanta na prawo jazdy dopuścić do egzaminu tylko wyłącznie po placu manewrowym mają z nimi sztamę elementami ruchu drogowego, ale to jednak nawet na wielkim boisku zrobią jest sprawa już zobaczyć, że do tej nauczyciele obawiają się ewentualnych konsekwencji, jakie mogą się wydarzyć to ta część praktyczną, której pan powiedział to jest coś dodatkowego dodatkowego, które gminy, które dostają w w nazwijmy to gratisy to szkolenie po pierwsze nie jest on nie dotyczy tego przepisu tego dotyczy też sposobu przekazywania tej w tej w tej wiedzy jak zainteresować tych młodych ludzi w 2, jeżeli odbywa się już na miasteczko ruchu drogowego to tam jest pokazane ukazanej i system tego szkolenia, które później nauczyciele mogą w swoim regionie zaadoptować zgodnie z infrastrukturą, jaką mają dobrym wzorcem zachodnim, które u nas jeszcze długo długo nie wejdzie jest coś takiego się, że powiedzmy pięcioosobowa grupa dzieci zdawały się z dwojgiem nauczycieli 1 z przodu drugi to wszyscy na rowerach po jadą na drodze pomiędzy szkołą domem między domem masz on i to nie jest zawsze najkrótsza droga tylko najbezpieczniejsze Słowianie Orlen takie tezy mają dzieci pewnym pewien nawyk już zrobiony jak się poruszać warto czasami nadrobić drogi, ale pojechać bezpieczne przejście z przejazdem okres ma to są ważne rzeczy po nas niestety jeszcze długo tego Adlera długo tego nie do, bo w myśl, że nie jest też się boimy boimy się ewentualnych konsekwencji, a tam się nie Bano w, a można za marzec jak ja życzę sobie życie żeby, żeby tych odważnych było jak najwięcej i na gorąco będziemy ich dopingować myślę że, że tutaj osoby, z którymi wcześniej pracowałam, z którymi pracuje teraz w fundacji czy poprzez portal panie organizm wychowanie komunikacyjne będziemy mogli też podpowiedzieć pomoc i 2 i poszukać firmy, że trzeba zorganizować takie przejazdy dla chętnych rodziców, którzy ja myślę, że bardzo dużo jest osób, które w, które oddadzą w ręce specjalistów właśnie takie małe grupy kilkuosobowe, żeby się specjaliści pokazali tę drogę z domu do szkoły Super sprawa myślę że, że to jest też będzie pierwszy tak jakby krok do tego, żeby EFTA strony jest doskonale Krzysztof Wójcik gruba masz wieloletni pracownik Warszawskiego wojewódzkiego ośrodka ruchu drogowego Fundacja zapobiegania wypadków drogowych rozmawialiśmy Adecco edukacji dziękuję państwu za wszystkie głosy za to, że państwo dzwonili dyskusja trwa jak najbardziej na profilu Skołowanych można też do mnie przez cały czas pisać na skalowanie małpa to krótka sami i na koniec najciemniej pod brata pod latarnią mały dodatek odnośnie parkowania na chodnikach polecam sprawdzić jak wygląda w ciągu dnia ulica Ksawerów koło K G Policji w Warszawie polecam sprawdzić po dziesiątej wieża zwierza i dr Dorota Sumińska ja zapraszam 1220 zmotoryzowani do usłyszenia Krzysztof Woźniak informacja Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: SKOŁOWANI

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA