REKLAMA

Karolina Pindelska: " CrossFit i zdrowe odżywianie. To się nie wyklucza"

Rusz się, na zdrowie
Data emisji:
2017-05-07 12:20
Prowadzący:
Czas trwania:
13:58 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
ruszy na zdrowie Przemysław Iwańczyk kłaniam się państwo ponownie moim państwo gościem jest Karolina Pilarska dzień dobry trend na grach dietetyk, a także sportowiec sportowiec amator, który zakochał się w głosy się tak można Karolina o to by powiedzieć zdecydowanie tak od 2 lat czynnie uprawia crossfit, czyli jest aż tak bardzo bardzo zadowolony powiedz proszę czy łatwiej ci w sposób inaczej będąc osobą, która poznała sport na wskroś i od wewnątrz łatwiej ci Rozwiń » pomagać wprowadzić kogoś, kto ma problemy z własną uwagą i usiłuje np. schudnąć bądź też zdrowo się odżywiać, ale zdecydowanie tak na pewno dużo łatwiej prowadziło się osoby aktywne fizycznie przez to, że ja sam od 2 lat trenuje Iana prezesowanie niemało widać też osoba aktywna fizycznie dużo bardziej mi ufają wiedzą, że ja robię to na co dzień i też dużo łatwiej jest wysłuchać takiej osoby, jeżeli widzisz, że ona też ma jakieś doświadczenie w danym temacie nie poszło w ten mógł dostać ten kierunek dietetyki sportowych zajmuje się dietetyką ogólnie, skąd ten wybór myślę, że to przyszło naturalnie natomiast powolutku specjalizuje się w dietetyce sportowej przez to, że same ćwiczenia prowadzą coraz więcej osób aktywnych fizycznie mam nadzieję, że to będzie się rozwijało się rozwijał dalej nabieram doświadczenia tych doświadczeń jest bardzo bardzo potrzebne i co będzie się przekładała na efekty osób, które będę miała okazję prowadzić w przyszłości pewnie martwi, że nie pewnie masz już także naszych słuchaczy mówiącą, potwierdzając tezę, że nie ma uniwersalnych porad dotyczących dietetyki to prawda każda osoba jest indywidualne porady teścia dostosować indywidualnie nie ma w dietetyce żadnych jasnych odpowiedzi tak nie wszystko zależy od tego z jaką osobą mamy do czynienia z dietetykiem, który chce być skuteczne, ale oczywiście przy założeniu, że pacjent chce być też skutecznie opiera się na wynikach badań n p . z krwi czy wystarczy mu wywiad, jaki przeprowadza swoim pacjentem, a ja osobiście zawsze proszą o wyniki badań to jest dla mnie podstawa natomiast z wywiadów wyniki badań zdrowotnych to jest 1 kwestia kolejna część wywiadu żywieniowego trwała około 4050 minut, więc to jest 11 z aspektów prowadzenia danej osoby potrafią dość powiedzieć, jakie nawyki nasze życzenie restrykcje żywieniowe mogą być sygnałem do niepokoju dla nas sposób w jaki się odżywiam możesz troszeczkę PS, jakie nawyki pewne zachowania do lodówki po godzinie dwudziestej trzeciej unikanie śniadanie, bo to też staje się zdaje się normą dla tych, którzy pracują wytrwale ciężko jest to, że brak regularności posiłków i brak takiej podstawowej jest wolna od cen jak dieta przekłada się na nasze życie na nasze funkcjonowanie nie myślimy o jedzeniu na co dzień żyjemy bardzo szybko w biegu wybieramy też posiłki na nie zastanawiają się nad nimi wybrać to co mamy w tej chwili dostępne pod ręką, gdybyśmy bardziej zdawali sobie sprawę jak to się przekłada na nasze wyniki niekoniecznie sportowe tak już wychodzimy z dietetyki sportowej, ale nawet w pracy szkole w codziennym funkcjonowaniu myślę, że zrobilibyśmy to bardziej świadomie i znajdowali czas na zastanowienie się chwileczkę coś pojawia na naszym talerzu czy chcesz powiedzieć, że w dzień to odżywianie się wpływa na naszą sprawność intelektualną także zdecydowanie tak sprawność intelektualną sprawność fizyczną i nie da się rozdzielić tych 2 elementów po sporze niech ten crossfit gdzieś się zawsze w to by tę pasję do sportu w przed traktowaniem przez co by zawsze była dość aktywna fizycznie natomiast wrażenie, że crossfit to jest taki troszeczkę może tutaj przesadza, ale inny wymiar aktywności fizycznej jak z siecią crossfit zamykam się w tym świecie na początku ja byłam naprawdę zupełnym rzucone nad amatorem, ale nie potrafią zrobić ani 1 pompki nie potrafią się podciągnąć jak się okazało nawet nie potrafią zrobić bez prawidłowego przysiadł, więc w momencie, kiedy zaczyna się aktywność fizyczną takiego poziomu wszystko jest zupełnie nowa nie ma możliwości myślenia o innych rzeczach trzeba się skupić kompletnie na to co się dzieje w danym momencie na zajęcia to jest taka bardzo fajna odskocznia od codzienności jak wiele czasu potrzebowała, by przekonać do tego sportu ja się przekona od razu myślę, że to jest ogromna zaleta tego sportu, że po prostu się w pana też trwa w ponad 2 lata, a i imam nadzieję, że będzie trwał jeszcze dużo dużo dłużej musiała się rozprawiać się w swojej głowie z mitem, że od Rosji to jest sport bardzo obciążające, że być może nie jest do wszystkiego, a nie warto tak forsować własnego ciała bez zdecydowania w ataku też tak największym problemem dla mnie było, że jestem za słaba na crossfit myślę, że dużo osób też tak miłym myślę sobie przed rozpoczęciem treningów od nas tak jak mówię nie robią ani 1 pompki, więc wszystkiego nauczą się w trakcie niektóre osoby zniechęca to, że nie potrafią ci, którzy usiłują przejść na jakie zorganizowano zajęcia bardzo często martwią się tym, że odstają dużo bardziej od grupy, które w tych zajęciach uczestniczy od jakiegoś czasu nie było dla ciebie takim momentem zniechęcenia dla mnie osobiście mnie natomiast na początku bardzo szybko widzisz postępy i też bardzo motywujące do dalszej pracy po 2 latach te postępy już nie są takie bardzo szybkim miar miarodajne są, ale są zdecydowanie mniejsze niż na początku jest początek zmyślą o takim najfajniejszym czasem, jeżeli chodzi o motywacji motywacja do treningów potem ewentualnie może gdzieś tam spadać ilu osobom spośród tych, które przychodzą do ciebie po porady dietetyczne poleciła właśnie crossfit pomyśl też coraz szersza grupa jej dorosły zwraca się potem do mnie mailowo czy telefonicznie, że dziękują mi, że to była dobra decyzja w jej życiu też, że może posłuchała i są bardzo bardzo zadowolony ile konkretnie nie nie potrafię wskazać w jaki sposób ich przekonywać do tego tonu i jajek spotykał się z osobą pierwszy raz na wizycie czytam któryś raz w UE ta rozmowa trwa pół godziny godzinę czasami nawet troszeczkę dłużej z takiej luźnej rozmowie po prostu można daną osobę przekonać można też jakieś przykłady pokazać jak to się przekładać na życie na codzienne funkcjonowanie Mokros i to nie są tylko treningi moim zdaniem to naprawdę się przekłada na podejście do życia podejście do jedzenia podejście do wielu innych spraw morskich w jaki sposób to już tak należy przerwać w jaki sposób zmienia podejście do życia nie wiem wprowadzoną w uporządkowanie dla naszego harmonogramu dnia codziennego czy też winny sposób mierzymy się inaczej z problemami, które dotychczas wydawało nam się nie do pokonania no właśnie bardziej ta druga kwestia mierzymy się z problemami nie do wykonania, kiedy siedzi na pierwszy trening z Witowa i się z łona moim poziomie, czyli nie potrafi zrobić 1 pompki, a za jakiś czas robił pompki stanie na rynkach po to, widać, że jednak można coś w życiu poprawić można coś zmienić coś się przekłada w moim przypadku też na życie codzienne skoro potrafią na treningach to bardzo możliwe, że w życiu osobistym zerwany mogła pokonać pewne swoje słabości czy coś co wydawał się nie do przeskoczenia teraz jako dietetyczka zapytam czy akty w ogóle patrzeć na naszą samoświadomość jeśli chodzi o odżywianiu dla nas Polaków myślę, że wszystko idzie w dobrym kierunku natomiast nadal jest stosunkowo niska i trzeba o tym, mówić trzeba o tym, rozmawiać trzeba edukować ludzi już od najmłodszych lat, żeby bez świadomości zwiększa, ale idzie to zdecydowanie bardzo dobrym kierunku, gdy chcesz powiedzieć, że dostępność produktów, jakie są na rynku powodują, że bardziej świadomy zaczynamy wybierać i dostępność produktów chwili dostępności informacji na ten temat w internecie w telewizji radiu mamy coraz więcej informacji na temat zdrowego odżywiania bardzo z tego korzystać warto sobie przemyśleć ci dostosować swoją rzecz na to, że te w takim razie zapytam, czego bardzo często te informacje, które przekazywane są, zwłaszcza za pośrednictwem mediów elektronicznych także społecznościowych są ze sobą sprzeczne i teraz jak wartościować tę wiedzę i nie jak wyłuskiwać tylko te najbardziej wiarygodne dane nam zarzuca znakomicie sprawdzają się dietetycy warto mieć taką osobę w swoim otoczeniu, które będzie wskazała będzie potrafiła wskazać z czego korzystać, szukając pewnych informacji ja nie mam tego problemu, bo potrawy dość trafnie ocenić, które informacje się przydają którymi się nie przydają te i próbuje ukierunkować też osoby, które prowadzę, żeby też potrafiły w miarę świadomie korzystać z tych informacji jak bardzo powinien być rozciągnięty w czasie procesu zmniejszania swojej wagi i rozwiąże to też zależy od tego jak wysoka jest nadwaga, żeby zrobić to zdrowo bywają terapie, które polecane są także w internecie, które zakładają, że chudnie się nie w ciągu miesiąca 510 kg w spółki od pół kilograma do kilograma tkanki tłuszczowej tygodniowo co nam daje 24 kg miesięcznie myślę, że to jest takie optymalne tempo i wolniej tym lepiej niestety też bardzo trudne bo kiedy się współpracuje ze sobą ona bardzo oczekuje efektów szybkich efektów to też znani motywujące, więc myślę, że to 24 kg miesięcznie to jest taki kompromis dla danej osoby dla odpowiedniej motywacji i dla zdrowia, a skąd się wiedzieć, że tracimy tkankę tłuszczową nie, a nie tkankę mięśniową to już jest kwestia odpowiednio rozplanowane diety poza tym teście sprawdzamy analizator składu ciała składu ciała też dużo pomagają tu w tym aspekcie, jeżeli się współpracuje ze sobą niż z dietetykiem spróbujmy znaleźć miało to bardzo często w tamtym algorytm, który wyznaczał procent skuteczności tego całego procesu czy ile w skutecznym zbijaniu wagi znaczy dieta ile ruch też inne zdanie z większą stanowi wielka większa stanowi dieta procentowo może 70 % to będzie wielka natomiast to naprawdę idzie w parze nie potrafię, ale wyobrazić sobie osoby aktywne fizycznie, która kompletnie nie ty nie dba o to co też znajduje na jej talerzu, bo to nie przełoży się na na jej wyniki sportowe zdecydowanie, więc dieta moim zdaniem jest podstawą, ale ta aktywność fizyczna też musi pojawić, jakie są obostrzenia albo inaczej przeciwwskazaniem dla dla ludzi, którzy chcą podjąć wysiłku sportowego równocześnie odchudzając się czy muszą doprowadzić swoje ciało do jakiej jako takiej formy, żeby nie było to dla nich powodem do zrobienia sobie krzywdę moim zdaniem w każdym momencie możemy zacząć trenować możemy rozpocząć aktywność fizyczną pytanie tylko jaki to będzie rodzaj aktywności fizycznej tak dla niektórych osób ze względu na stan zdrowia zbyt mocno obciążone wysmakowana nie będzie można wykonywać pewnych ćwiczeń, ale też jest kwestia doboru ćwiczeń myślę, że są takie rodzaje i mamy tak szeroki zakres akcji w rodzaju aktywności fizycznej, że każdy znajdzie w lesie dobrze, ponieważ w niedzielę zaległy poniedziałek jest tym dniem, kiedy rozpoczyna się wszystko odnowa w Browarze i nowy miesiąc w Browarze i nowy rok to powiedz proszę, w jakich nie wiem 5 zasad powinniśmy wprowadzić do swojego życia, by stało się ono lepsze od zasad, które oparte są temu Canon dietetyczne Skandynawowie regularność posiłków na pewno jedzenie śniadań odpowiednie nawodnienie, czyli odpowiednia ilość płynów wciągu dnia też jest moim zdaniem niezmiernie, a co to znaczy odpowiednie nawodnienia myślę, że te 1,52 l dziennie, gdzie jest, o których słyszymy w wielu źródłach w tej chwili na testach konarze podstawa i też powinniśmy jeszcze zamierza zwiększać po prostu pić małymi łyczkami przez cały dzień idą upały w tej chwili, więc NATO na odpowiednie nawodnienie organizmu też pewnie będzie jeszcze kładziemy większy nacisk w kolejnych tygodniach i odpowiednia regularność co to znaczy jedzenie są 23 maksymalnie 4 godziny od momentu zjedzenia śniadania, które moim zdaniem tak do godziny maksymalnie do 2 godzin po obudzeniu się powinno się pojawić, gdy tylko dietetyk podchodzi do gminy bardzo modnej ostatnio reguły zasady takich okien bez żywieniowych tak, by swoje ciało utrzymywać się w 12 nawet więcej godzinnym pościel ja jestem raczej zwolenniczką w tradycyjnego podejścia decyzje takie Francja prowadzą osoby zwykle jednostajnym trybem bez wprowadzania postów moim zdaniem było posty wszelkiego rodzaju posty głodówki grozą grożą zbyt dużymi niedoborami składników pokarmowych nie jesteśmy w stanie przewidzieć jak organizm zareaguje jesteśmy w stanie ocenić tych efektów, które nastąpią to, które powinniśmy zjadać ostatni posiłek około 3 godziny przed położeniem się stać przecież, jeżeli jest aktywność fizyczna wieczorami nad późnymi wieczorami ten poziom powinien się pojawić, nawet jeżeli to będzie przysporzeń przesłać to co crossfit czy 33 do zdrowe odżywianie w innych troski i zdrowe odżywianie chroni nie da się rozdzielić te rzeczy moim zdaniem ona naprawdę idą w warzelni nie trzeba ich rezerwacji Karolina Pilarska była moim państwa gościem w programie ruszy na zdrowie dietetykiem, który zakochał się skusić myślę, że z takim przesłaniem pozostaniemy dziękuję bardzo za udział w tym programie dziękuję bardzo za rozmowę informacje Radia TOK FM, na które teraz państwo serdecznie zapraszamy po nich Hanna Zielińska jej gość w sztuce życia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: RUSZ SIĘ, NA ZDROWIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Posłuchaj o tym, co ważne w TOK FM Premium. Teraz podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam 40% taniej! Bądź na bieżąco.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA