REKLAMA

Ze świata finansów do świata filmu - mówi Rafał Kapeliński, reżyser "Butterfly Kisses"

Do Zobaczenia
Data emisji:
2017-05-06 18:00
Audycja:
Do Zobaczenia
Prowadzący:
Czas trwania:
40:18 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Patrycja Wanat dzień dobry rozpoczynamy magazyn filmowe do zobaczenia Rafał Kapeliński dzisiaj na studia dzień dobry dzień dobry rozmawiamy jeszcze podczas festiwalu off Camera w Krakowie potrwa jej wpisy z firmą, które będziemy się rozmawiać my tutaj jest właśnie w konkursie i czekamy z emocjami na galę zamknięcia, które już dzisiaj wieczorem, ale przede wszystkim chciałam porozmawiać o tym filmie więcej, dlatego że film już za tydzień wchodzi do kin w całej Polsce Rozwiń » od 12 maja będziemy mogli oglądać na bardzo ważna informacja jest taka, że film zdobył inny kryształowego niedźwiedzia na ostatnim Berlinale, czyli główną nagrodę w takim sekcji liczy na rejsie 14 plus, czyli Anny sekcji skierowanej do najmłodszego widza z osobami z chwilowych odbiorcach tego tego filmu jeszcze będziemy więcej na rozmawiać, ale Mann ale, ale chciałbym zacząć się mną nowy przede wszystkim od od pana kariery od pana ścieżki, którą pan w swoim życiu Lech wygrał czy trudno jest osiągnąć sukces za granicą w myśl, że wszędzie jest tak naprawdę trudno osiągnąć sukces RM jestem Polakiem jestem polskim reżyserem, który realizuje filmy w Anglii, ale myślę, że komuś takiemu jak Kia, czyli mimo wszystko outsidera Avii z całą pewnością nie jest łatwiej, a sądy outsiderowi, dlaczego myślę, że inni wyjeżdżają zagranicę nawet ja jechałem z zagranicy jako bardzo młody człowiek wydaje mi się, że za granicą zawsze pozostanie za granicą jej istnieją pewne w pewnej granicy pewne unormowania pewne pewne aspekty powiedzmy sobie funkcjonowania w rzeczywistości angielskiej, które bardzo trudno przełamać to co jest najtrudniejsze bardzo trudną rzeczą, jeżeli chodzi o realizacji filmów za granicą jest to, że operuje się mimo wszystko w obcym kręgu kulturowym sztuką oczywiście jest taką dosyć się intymną sferą rodzaje bardzo lubię czerpać inspirację do moich filmów z moich własnych doświadczeń teraz powiedzmy sobie w niebie, gdy chciał zrealizować film na temat mojego dorastania i zrealizować go po prostu w Anglii to oczywiście to natychmiast pojawia się jakiś dysonans, ponieważ ja urodziłem się nad Wisłą, której bank nie ma i na tym polega ono sporo trudności jeszcze będąc studentem londyńskiej szkoły filmowej, kiedy spróbowałem zrealizować taki bardzo Polski pomysł, że wzorem w Londynie wydawał się, że może każda historia można gdzieś się gdzieś przerzucić gdzieś się zrealizować w chińskiej, ale ta próba zakończyła się artystyczną porażką to bardzo fajna Polska historia realizowana w warunkach angielskich okazała się jak najbardziej martwą i to była tak dla mnie bardzo bardzo ważna lekcja, która pokazała mi, że jednak, operując w obcej rzeczywistości zdecydowanie nie jest łatwiej, gdy nie jest łatwe, ale może to działa no bo boi, bo trzeba znaleźć ten język uniwersalny i Pater fajki system o tym co się właśnie udało peugeota oczywiście zawsze drugą druga strona medalu i teraz, obserwując powiedzmy sobie Londyn pozycję outsidera również można z z tego zrobić pewien atut i to jest trop, którym podążał, realizując film w Tatry walki ze sfery opowiada ożyciu paczki chłopaków na osiedlu południowym Londynie, ale tak naprawdę ten film jest również w pewien dziwny sposób zapisem tego co ja pamiętam z innego okresu dorastania jeszcze w Toruniu Peja miał 1617 lat także rzeczywiście może coś takiego zrobić, ale trzeba być bardzo ostrożnym i trzeba dajmy się kilka razy odnieść na tym gruncie bardzo poważną porażkę, gdyż tego nauczyć to do Butterfly z jeszcze za chwilę wrócimy ale, ale chcemy iść pana podpytać właśnie ten słynny hotel na wyjazd powiedział pan, że wyjechał pan z niego jako bardzo młody mineralny człowiek a, ale w ogóle na etat ta ścieżka, którą pan wybrał jest dość nieoczywiste znaczy to nie jest szkoła filmowa w 1 Dzida druga etiuda mały metraż tak dalej tak dalej się chyba w 90 % może nawet 909 % Anna dzieje tylko o nowym Narodowym ta ścieżka potoczyła się zupełnie inaczej zaczął pan od w zasadzie od od Bankier z twardego zajmowanie się inne pieniędzmi, ale film pojawił się bardzo wcześnie służy czytałam, że już, jaki miał pan 13 lat to to Doda ta fascynacja zapisem rzeczywistości już wtedy się narodziła się rozwijała w tym przerażona pojawiła się stosunkowo wcześnie, ponieważ już w wieku 67 lat pamiętam, że oglądają filmy Chaplina i które mnie absolutnie fascynowały wyglądają również w nieco poważniejsze filmy, których w ogóle nie rozumiałem, ale w tych filmach zawsze było coś co wydawało mi się szalenie interesującym to rzeczywiście zacząłem pisać sam zacząłem płacić takie podjąłem bardzo pierwsze takie bardzo nieśmiałe próby zrobienia własnego filmu przymiarki 1314 lat zapisania się do klubu filmowego i bardzo szybko stworzyłem sobie małą taką salę montażową praktycznie mają swoje własne laboratorium, które pozwalało mi wywoływać własne firmy i w ten sposób realizowana to film będzie do osiemnastego roku życia pokazałem moim przyjaciołom w Równem pokazywać się w rodzinie z różnymi różnym skutkiem oczywiście i dopiero wtedy jakiś taki bardzo świadomy sposób to pomyślałem o tym, że, że mogę swoje nie dorosłe życie związać z kinami, ale wtedy o studiach oczywiście w łódzkiej filmówce and na czym chyba masz tych marzy każdy młody człowiek mieszkający w Polsce, który interesuje się firma o tej łódzkiej filmówki na nic nie udało się dotrzeć, ponieważ bardzo wcześnie wyjechałem z Polski okazało się że, ale też tam chyba sam zrezygnował że, toteż rzadko zdarza, że ktoś się i jedzie do łódzkiej filmówki mówi nie ma się tutaj nie podoba tak było nie podobało mi się nie podobało się z łódzkiej szkole filmowej, ale wydaje mi się, że to była resztek emocjach linii nie była jakaś taka do końca świadoma decyzja, a helem byłoby inaczej być może tak, chociaż ja absolutnie uważam, że szkoła filmowa jest konieczną dla kogoś, kto interesuje się firmy wydają się, że tak naprawdę świat filmowy bardzo się zmienia i wielu młodych ludzi, którzy doskonale sobie w kinie raz są tacy jak oszukać Quentin Tarantino nikt do szkoły filmowej nie chodzi, o którym jest szkoła filmowa potrzebna dla niektórych jest tak naprawdę ogromną stratą czasu inne powiedział pan do tak szkoła filmowa nie pretensje niani pretensjonalnie reżyserzy tutaj studenci się przesadzają, bo korytarze to nie jest dla mnie biorę z 20 USD do kieszeni i jadę w świat tak jak powiedziałem świat nawet 20 USD to jest takie bardzo przysłowiowe dno praktycznie nie miał pieniędzy Move Future zdobyło 2022 USD tego tak naprawdę nie pamiętam, ale rzeczywiście mają na ten zachód temu praktycznie bez pieniędzy i bardzo szybką jazdę z re zorientował się, że teza, że ten zachód wcale na mnie czeka tak naprawdę odepchnął mnie chce komuś bardzo taki bardzo zdecydowany sposób i w pewnym momencie zdałem sobie z tego sprawę, że jeżeli chce zrealizować na Zachodzie film ja sobie ten film sam może wyprodukować, ponieważ nie chcieli sfinansować chcieli sfinansować projekcja filmowa dzisiaj tak naprawdę polega tylko wyłącznie na finansowanie tych filmów oraz oczywiście producenci bardziej lub mniej kreatywni, ale tak naprawdę non pomimo tego, że wiele chętnie się zmieniło cały czas, aby zrealizować film musi mieć pieniądze to są ciągle niemałe pieniądze Goi oraz zdają z tego sprawę że, że te pieniądze musi zdobyć sam dlatego w moim życiu Troja taką woltę bardzo gwałtowną i rzeczywiście poszedł do szkoły biznesu, gdzie studiowałem finansowej 2 lata później znalazł się już pracowałem w elitarnym banku inwestycyjnym są w Londynie czy zaczęłam zarabiać spore pieniądze i po 5 latach byłem w stanie sfinansować swoją edukację filmową oraz epitety wcześniej we wczesnej już poważniejsze dokonania filmowe w tym właśnie to jest to jest moment, za który pana niezwykle podziwiam, bo nie wiemy ile osób był tak chętnie Niemena zrezygnowałoby z intratnej pracy w banku tak wywieźliśmy finansowych w strukturach ige zrezygnował z tej wygody i podążyło za tymi marzeniami, które zrodziły się w młodości, że to nie jest myślenie HOKEJ byłem dzieciakiem nie wyobrażałem sobie, że będę robić filmy, a teraz to już może zajmę życiem i zarabianiem pieniędzy, ale takich hollywoodzkich scenariuszy o prawdę mówiąc nie znam nikogo w bankowości, które tak naprawdę z bankowości odszedł, bo samo dno bessy z bankowości się wyrzucanym, a i to jest również doświadczenie, które szpital w trzecim zawale z rzędu na zamienia się w Bełżycach też tak może być, ale w moim przypadku było także po wielkim krachu w roku 2000 drugim, jakby medali rynkiem finansowym imperium technologicznemu po prostu mój bank postanowił zrezygnować z usług całego zespołu, którego ja byłem częścią w jak naprawdę zostaliśmy z tego banku stawiany w deszczowy dzień wyrzuceni i dopiero w tym momencie ja zdecydowałem się powrócić do filmu, ale o tym, kim tak naprawdę bardzo poważnie ciągle myślałem pracując w banku i taki bardzo świadomy sposób się do tego powrotu się przygotowywała mnie wiedziałem, że wierzę, że opowiadanie historii, że kamera to są rzeczy, które naprawdę mnie interesują to są rzeczy, z których chciałem żyć w rzeczy, które tak naprawdę chciałbym robić i w momencie, gdy tam prace w banku straciłem w w obradach naprawdę bardzo zadowolony z tego, że wreszcie ktoś tutaj pomogą mi wykonać bardzo trudnej decyzji, bo kwestie, które pani wspomniała są jak najbardziej prawda z pragmatycznego punktu widzenia są jak najbardziej prawdziwej i naprawdę nie jest łatwym powiedzieć Adios wielkim pieniądzom i teraz idę spełnia swoje marzenia, a zwłaszcza, że ten kina, zwłaszcza kino artystyczne do bardzo intratnych zawodów nie należy absolutnie się, jeżeli chodzi o to intratne setek takich bardzo dziwny mit inżynierem reżyser filmowy jest osobą zarabiającą bardzo dużo pieniędzy jest absolutną nieprawdą oni je np. ucząc londyńskiej szkole filmowej zawsze podczas pierwszych zajęć z młodymi adeptami reżyserów z całego świata pytam się nie Słuchajcie jesteście pewni, że jesteśmy filmowcami naprawdę, jeżeli jest mieć z tego filmu dzisiaj od jutra zaśnięcie studiować księgowość to życie wasza będzie ciekawsze pełniejsze i tak naprawdę być może dużo bardziej intratny, więc zastanówcie się poważnie to co robić ze swoim życiem oczywiście Witos przepis z przymrużeniem oka w prawo Kobyliński znam gościa za chwilę wrócimy do naszej rozmowy to jest wciąż magazyn filmowy do zobaczenia ze mną w studiu Rafała Rafał Kapeliński reżyser filmu Butterfly Penny Kiss czy z Anne i zatrzymajmy się do metra właśnie przy tym filmie chwilę my teraz rozmawiamy akurat w Krakowie na festiwalu off Camera, gdzie ten Annę filmem bierze udział w konkursie, ale co tydzień nie szkodzi dała do kin w całej Polsce trochę wyżej wspomnieliśmy, że to jest historia dorastania historia, a 3 chłopaków, którzy Annę, którzy spędzają swój wolny czas na dyskusjach o seksie przede wszystkim Chałat z Anne taki moment w życiu właśnie Mn mężczyzny, gdzie to jest temat nadrzędny jednak myślę, że taki nie mając 1617 w oczy lato oczywiście dotrzyma zaczynamy na temat seksualności rozmawiać kognicji tutaj rzeczywiście pomiędzy chłopcami do rozmowy przybierają bardzo różne kształty, a to nie jest także, że rzecz, że ten temat dominuje absolutnie wszystko co również inne tematy Janczura dorastając oczywiście powiedzmy sobie to akurat kwestia również była kwestia bardzo ważną, ale jest również moment, w którym niechęć ta bardzo wiele książek, które usuwały bardzo wiele różnej muzyki, które pojawiają się jakieś takie pierwsze fascynacje nie wiem w moim przypadku np. literaturą amerykańską to jest tematów tak naprawdę jest bardzo wiele, ale dorastając przybranego przekłada się bardzo dziwną pozę lubię mówić na tematy prywatne poważne i właśnie powiedzmy sobie niewybredne żarty na temat jej seksu w na dominującą wielu konwersacji, czyli tam maskotek, którą zakładamy to to grono przyjaciół, w którym każdy jest po prostu samotny absolutnie wydaje się, że jest tylko i wyłącznie 1 skromna pozwani przez przez to poza bardzo trudno się przełamać tak naprawdę niewielu z nas ma taką odwagę, by pokazać to co jest troszeczkę głębiej w środku właśnie w tym wieku 1617 lat i tacy są moi bohaterowie nie opowiadają różne rzeczy każdy tak naprawdę z nich próbuje prześcignąć się prześcignąć pozostałych w tym Niewiem jak w zły sposób Rymarz n p . o dziewczynach prawdę, ale tak naprawdę wydaje mi się, że wszyscy są bardzo samotni są tak naprawdę bardzo bardzo fajni chłopcy nieco zagubieni, którzy tu żyć panie kują udają, ale każdy z nich za czymś tęskni limit ten scenariusz wpadł mu, kiedy panu w ręce i co coś co było takiego w tym scenariuszu, że Penn też postanowił pan zrealizować ten scenariusz nie na szkodę rozwijać jakąś swoją historię ja myślę, że przede wszystkim w momencie, gdy przekazano 1 scenariusz on był jeszcze bardzo surowy to był scenariusz tak naprawdę wymagające ogromnej pracy i nad tym scenariuszem całym zespołem pracowaliśmy na przestrzeni na prawie 2 lat chce mnie zaintrygowało w ten scenariusz to przede wszystkim w jakiś taki swój bardzo własny intymny głos to jest coś co mnie zawsze przyciąga coś co nie zawsze w kinie fascynowało i robiłem filmów, które do takiego mokre takiego głosu własnego nie posiadały druga rzecz, która spodobała mi się polegała na tym że być może to coś wynika z mojego doświadczenia w bankowości, ale ja lubię podejmować ryzyko ani Legia podejmować ryzyko artystyczne wydaje mi się, że tendencje, które wykazuje nasz młody bohater oczywiście grany przez tira Stevensona są 1 z niewielu takich kulturowych tabu, które myślą o pedofilii tajnych danych ujawnić inne źle, że to jest 1 z ostatnich tabu prawda, który zawsze wywołuje pewną taką bardzo konkretnej zdecydowaną reakcję i podobał mi się to, że ten film była właśnie zjawisko pedofilii jednocześnie z tym zjawiskiem absolutnie nic wspólnego, ponieważ moim zdaniem jest to film o tym, że ocieramy się w życiu właśnie taki model życia innych ludzi i ich naprawdę, chociaż nazywamy ich najlepszymi przyjaciółmi tych pra w do wielu z nich nie wiemy absolutnie nic, ponieważ każdy każdy nosi w sobie jakąś tajemnicę, którą po prostu nie chce się albo nie może ich mniemaniu się z nikim innym podzielić się trzecia kwestia, która bardzo mi się podobała to jest to, że w scenariusz pokazał właśnie taki moment, w którym po 1617 lat zdają sobie z tego sprawę, że to beztroskie życie w nasze dzieciństwo w Senacie musi się zakończyć to są takie momenty, w których Ion właśnie kończy się w takich momentach, których zdajemy sobie z tego sprawę, że taki niewinny bezpieczny świat pod skrzydłami naszych rodziców, gdy żyjemy pod skrzydłami naszych rodziców rząd może nagle się bardzo gwałtownie zmieni, że przy jeziorze inne możemy w pełni będzie zostać skonfrontowanie z doświadczeniem, który jest, które brutalnym złym doświadczeniem, które na, które nie jesteśmy absolutnie przygotowani do świąt takich kilka doświadczeń w moim życiu to Boniek nie samobójczej śmierci 1 z moich pierwszych nauczycielek albo nie wie, gdzie jest najlepszego przyjaciela do Niemiec, którego potem już nigdy nie widziałem zresztą ci było mnóstwo takich sytuacji wydawał się, że jazie na tę sytuację w tym scenariuszu rozpoznałem wiedziała na czym polegają te emocje w momencie gdy, gdy jesteśmy skompromitowani tymi stała się taką powiedzmy sobie złą stronę świata wiąże się takie emocje jednoczy się bardzo sami ja wiedziałem że, że te emocje są sami doskonale znanej wiedział, że żyję będę mógł je na ekranie odtworzyć były takie 3 główne powody, dla których ten scenariusz nie zainteresował mnie do radnych z kont jeszcze ta czynność można na chwilę wrócić wreszcie Niemcy czy to fascynacja czy to zainteresowanie ranne w tym okresem w życiu człowieka było no bo to nie jest też pierwszy film w krótkim metrażu również pan, gdyby on patrzył na świat oczami Annę młodych ludzi NFZ, dlaczego o napaść, dlaczego ten moment i je jeszcze tak myślę, że Nate różnice z wiekiem coraz trudniej nam jest wracać do tych szczerze prawda opowiadać o tych od tych czasach w tych latach nastoletnich mówi my też wszyscy jednak dojrzewamy i patrzymy nawet na to co przeżywaliśmy z dystansu, a przez to zupełnie inaczej w tajgę to dla mnie wyrok z takiego właśnie dorastania jest strzelanie interesującym, ponieważ wiąże się to oczywiście jakimiś takimi moimi wspomnieniami, których dajmy się ukształtował mnie w sposób poważny i tak naprawdę zaważyły na tym kim ja jestem dzisiaj po drugie, wydaje mi się, że jest to taki okres badacz takich ciekawych burz i raportów, w którym to w naszym życiu bezpiecznym życiu zaczynają się poruszać takie pełne płyty tektoniczne prawda i z tego wynika wiele rozterek wiele bólu o wiele w takich przeżyć, które ekspresową szuranie unikalne w tym wieku wiele rzeczy jest z pierwszych są też na zupełnie nowe powiedzmy sobie nie wiem wiele rzeczy uczymy się mając 67 lat, ale w sposób powiedzmy sobie szczerze nie do końca świadomy bądź natomiast mając lat 161718 wkracza już tak to trochę dorosłe życie jej w linię, jeżeli w naszym życiu zachodzi jakaś poważniejsza zmiana to odbieramy już ją w sposób jak najbardziej świadome i to zawsze wydawało mi się szalenie interesująco szalenie lubię książki właśnie, które opowiadają o tym, okresie dorastania np. buszujący w zbożu prawda jest taką klasyczną pozycję zawsze była 1 z moich ulubionych książek i nie będą też polega na tym, że każdy z nas każdy wie, że tak naprawdę robi filmy na 23 tematy i ten okres dorastania takiego w wieku nastoletnim jest zdecydowanie 1 z moich głównych tematów i zawsze czułem żal, że jest to coś na czele temat Nene ne MO co się, o czym ja ja mogę jakiś interesujący sposób opowiedzieć o te świnie nie zmienia dzieciaki ciągle dojrzewają ten sam sposób wszyscy musimy przejść przez te same rytuały przez to same momenty niezależnie od tego czy to były lata siedemdziesiąte czy to już są lata 2000 tam bowiem trzydzieste niezależnie od tego czy wielka Brytania to jest Polska myślę, że tutaj z czasem zmienia się absolutnie wszystko rytuały powiedzmy w wieku dorastania 25 lat temu dzisiaj sądzą zupełnie na oczywiście pozostał jakiś wspólny mianownik ale, ale zmieniła się naprawdę bardzo dużo ja ja obcuje z moimi studentami bardzo cię dużo czasu spędza w szkole oni są co prawda trochę starsi, ponieważ po 222568 lat, ale obserwujemy bardzo wnikliwie widzą, że rzeczywiście to ich dorastanie wygląda zupełnie inaczej, ale mimo tego dodaje mundial to, zwłaszcza z punktu widzenia opowiadania historii szalenie fascynujące, bo w własne doświadczenia jako punkt wyjściowy do opowiadania jest interesujące tylko właśnie do pewnego momentu można oczywiście robić kino bardzo osobista na temat tego co się przeżyło niektórzy nawet próbują odtwarzać przeżycia swoje powiedzmy sobie za okres dorastania 11, czyli w sposób taki bardzo zręczną realistyczny ja uważam, że się, że to nie jest najlepsza metoda ja uważam, że o tym, okresie trzeba podać taki sposób na Long to bardziej uniwersalnymi, chociaż ja zawsze inwestuje w bardzo wiele samego siebie opowiadana przeze mnie historie to zawsze zawsze bardzo uważać na to, aby ta historia cały czas była zrozumiała dla widza trefnisia, żeby się w tej historii było coś co jest nie tylko moja, ale powiedzmy sobie miał miejsce 25 zlotemu, ale również czy jest coś się utożsamić się młody człowiek zachowujący się dziś, a teraz jest trudniej na dojrzewać czy jest łatwiej nie wiem nie wiem nie wiem na ten temat nie mogę powiedzieć absolutnie nic nie wie, jaka opcja brzmi odpowiedź na to pytanie wydaje się, że bardzo trudno też mówić o różnice w dorastaniu pomiędzy polską Angelą się, że zawsze dorasta się stosunkowo ciężko zawsze towarzyszy temu wiele radości, ale również inni sporo bólu i tutaj na pewno się nic nie zmieniło natomiast, jeżeli chodzi o didaskalia tego dorastania to jeszcze 5 lat temu mówi dzisiaj to to zmieniło się absolutnie wszystko jest ciężej czy łatwiej no tak naprawdę trudna do NATO pytanie odpowiedzieć Rafał Kapeliński ze mną studia za chwilę wrócimy do naszej rozmowy to jest wciąż magazyn filmowy do zobaczenia Rafał Kapeliński dzisiaj jest cena w studiu rozmawiamy z trochę tak o życiu dorastaniu innej firmie Butterfly jej wpisy w ten film za tydzień już chodzić do kin w całej Polsce film nagrodzony kryształowym niedźwiedziem na ostatnim Berlinale Anna chciał jeszcze zapytać czy praca kamery w tym filmie była idea jest z 1 strony główny bohater jest takim trochę podglądać uczennice ludzi, bo mówi, że ludzie interesują, ale ta kamera też podgląda bohaterów filmu w tako nam cała tak naprawdę koncepcja pracy kamery opiera się na obserwacji jest to obserwacja bardzo obiektywne, kiedy strona obiektywna z drugiej szalenie subiektywną, ponieważ rzeczywiście w bardzo często filmie oglądamy świat poprzez jego perspektywy jego oczy są kamery wideo czarodziejkę głównego bohatera jednocześnie rynkowi przygląda się jego najlepszy przyjaciel trwają, który tak naprawdę jest narratorem opowiadanej historii to ona mówi o tym co wydarzyło się, że Eco i o tym jak jego dom powiedzmy sobie epizod wżyciu doczekają się zakończą także sposobowi opowiadania jest rzeczywiście bardzo taki subiektywna jednocześnie obiektywnymi tego narratora wprowadziliśmy do filmu stosunkowo późno jest za zabieg tak naprawdę bardzo literacki to jest to co widzimy w wielu książkach n p . w literaturze amerykańskiej w dokonaliśmy tego zabiegu, ponieważ wydawało nam się, że skupienie tak trudnego filmu na postać głównego bohatera w sposób w taki powiedzmy sobie czysto bezprzedmiotowe byłoby sporym ryzykiem pedofilia jest częścią jest emocjonalnie bardzo jest bardzo zimna ona wywołuje bardzo określone relacje Dudy tak naprawdę nie ma miejsca absolutnie na żadną dezynwoltura pedofilskim Wisłę pedofil, który dokonuje powiedzmy sobie takiego się do nich dokona jakiejś niedobrego czynu prawda jest oczywiście człowiekiem, który powinien zostać wtrącony do więzienia to są prawdy te są to są sprawy, z którymi chyba tak naprawdę nikt nawet nie próbował się kłócić w ale pokazanie tego człowieka właśnie z perspektywy jego najlepszego przyjaciela, który z nim przebywać tak naprawdę nie wie co się z nim dzieje umożliwia nam w inne zadanie na nadanie historii zupełnie nowego wymiaru, o którym naszego pedofila oprawce spoglądamy w zupełnie innej perspektywy, do którego tak, do której tak naprawdę nie jesteśmy w kinie absolutnie przyzwyczajeni wygląda praca kamery obiektywnej subiektywne w pozwoliła nam niejako rozszerzyć formułę tego typu filmów i zadać fundamentalne pytanie czy trzeciej jest oprawcą trzon jest ofiarą na to pytanie oczywiście nie próbujemy odpowiedzieć na to pytanie musi odpowiedzieć sobie każdy sam, ale samo dno pytanie jest bardzo intrygująca moje zdanie i jeśli zatrzymamy się w myśl jeszcze chwilę przy tej branży tej pedofilii, a może na wynik lepszy pedofilii są odbiorcy Butterfly Kiss jest mi powiedział na początku, że film zdobył kryształowego niedźwiedzia Afryki sekcji Generation 14 plus na festiwalu w Berlinie to jest sekcja skierowana do Köln młodzieży tak to nazwijmy ogólnie Elany i zastanawiam się nowością, jakim widz czuł pan myśli, bo to też nie jest tak, że to jest film młodzieżowy prawda jego adres to nie oglądając go nie miałam takiego takiego poczucia z drugiej strony to też może państwo zaskakiwać, że film poruszający taki temat czy temat pedofilii przez Berlinale został właśnie skierowany do Nowicy młodszego w UE myślę, że jak wspomniano to mimo wszystko nie jest film o pedofilii to jest rzeczywiście film o relacjach pomiędzy młodymi ludźmi takich filmów powstaje dziś stosunkowo mało im szczerych filmów o dorastaniu powstaje naprawdę bardzo bardzo mało miałem bardzo zaskoczony w momencie, gdy dowiedziałem się, że nasz film rzeczywiście w Berlinie będzie pokazywany w sekcji skierowane przede wszystkim do ludzi młodych, ponieważ uważam, że jest ona swój sposób bardzo dorosłych film trzeba trochę pożyć coś naprawdę sporo doświadczenia życiowego, a drugiemu co na to pewien sposób ten film przeżyć, żeby w móc na jego temat trochę podyskutować, ale wtedy okazało się, że to mu czynsz i młodzieżowe w Berlinie to ona główną nagrodę i rozmawiając z młodymi ludźmi na ten temat uderzyło mnie to, że się każdy z nich zaraz w tym filmie coś takiego swojego bardzo prawdziwego w czytnik był dla nas bardzo bardzo duże zaskoczenie w Camp przecież dorośli ludzie odbierają ten film zupełnie inaczej tutaj rzeczywiście jest spotkają się z wieloma interpretacjami nie niektóre z 10 tanio odetchnęli niektórzy ten film nawet uznali za noc moralnie szkodliwy za złe, ale również są tacy, którzy czuli się filmem szalenie poruszeni, ponieważ nas zmusił ich taki bardzo w przebiegły sposób to do pomyślenia i to tak naprawdę moją główną ambicję, aby tutaj nie wyrokować nie pouczać nikogo, aby nie próbować ambony czegokolwiek głosić, ale chciałem pokazać młodego człowieka w sytuacji naprawdę tragicznej, której on jest ze sobą zupełnie sam i być może właśnie ta samotność poczucie pewnej bezradności poczucia tego, że tak naprawdę ten świat dorosłych nie jest w stanie dzisiaj odpowiedzieć w jakikolwiek taki wartościowy sposób na zbyt wiele pytań powoduje, że młodzi ludzie cały czas mimo wszystko się z tym filmem łup utożsamiają i myślę, że oni oglądają ten film zupę, a inny sposób niż właśnie ten liczy teraz nie miałam wrażenie, że rząd żywo, że ten film mamy zmusza może dlatego liczy po etykietą powiedział niektórzy go mogą wręcz odrzucają, dlatego że on jednak zmusza nas to zadania sobie pytania, którego nikt sobie zadawać w oczywiście jest to bardzo trudnym pytaniem czy jak wspomniałem z moralnego punktu widzenia bardzo trudno się stworzyć argument, który próbował, którym które, w który namawia, by nas do tego, aby spojrzeć na taśmę wyspa solna pedofilię zupełnie inny sposób my pracując nad scenariuszem próbowaliśmy przez pewien okres czasu n p . w odpowiedzi na pytanie, dlaczego młody człowiek może wykształcić tego rodzaju myśliwca co może powodować ciężko to, że tata pije w domu prawda może sprawić, że coś z takim młodym człowiekiem bardzo dziwnego zaczyna się dziać i pojawia się pewne dewiacji i pedofila jest 1 z nich, ale bardzo szybko zażyć zarzuciliśmy ten styl myślenia po to, ponieważ wydawało mi się myślowo bardzo bardzo płytki, a jednocześnie już po nie chciałem zawsze, żeby to, żeby parafia, jaki sens, bo filmem jak najbardziej obiektywnym opartym na na obserwacji na skupiającym się na naturze ludzkiej jako taki jaki, jaką on jakąkolwiek ona była i pokazanie mi pewien bardzo konkretny sposób ani nie ani oceniani byli pełnometrażowy debiut fabularny nagrodzone w Berlinie bardzo dobrym początek cóż to cóż tu powiedzieć więcej, ale w PLN w zastanawiam się czy kolejne projekty w Anglii czy tu czy w Polsce jednak w i oczywiście chciałem zrobić film w kiedyś w Polsce i z pewnością taki zrobiono w tej chwili koncentruje się na moim kolejnym projekcie, który zatytułowany ekrany Gardens jest to film jak najbardziej angielski być może ten film pełen tak jak w przypadku barów tak jest zbędzie polską angielską lub angielską polsko angielsko polską koprodukcją tego jeszcze nie wiem, ale będzie to film nakręcony całkowicie w Londynie w języku angielskim być może pewnego dnia uda mi się zrealizować film pełnometrażowy w Polsce to tak naprawdę nie do końca zależy tylko właśnie ode mnie szczerej będę miał trochę szczęścia, jeżeli będę miał odpowiedni pomysł co z pewnością o to zawalczyć o nią ma pan jakiś scenariusz kina historycznego w szufladzie, bo teraz to się bardzo przydaje kraty w chińskim rodzimej kinematografii nie bądź kina historycznego, ale ma wiele pomysłów, jeżeli chodzi o wezmą sobie grunt Polski to ci okresami naszej historii określeniem jest fascynujące stawka druga wojna światowa kampania wrześniowa bardzo chciała zrobić film na ten temat bardzo chciałbym zrobić film o powstaniu warszawskim winne są tematy są to tematy wielkie, które moim zdaniem ciągle w ciągle prowokują i ciągle przedstawiają ogromny potencjał, jeżeli chodzi o o interpretację o o przedstawienie tego, który tych okresów historii Polski sposób na jakiś nowy świeży myślowo inne śledzi pan to co Chase szef polskiej kinematografii baterię z tak jak najbardziej stara się oglądać najnowsze polskie filmy mamy w Londynie Polski Festival Kinoteka, która pokazuje najnowsze polskie produkcje staram się je łapać się przy okazji różnorodnych pokazów w Londynie i w być może ze względu na to, że w ciągu ostatnich 2 lat byłem bardzo zajęty realizacją właśnie mojego nowego filmu nowych polskich produkcji ciemnieje, ale zazwyczaj jest jak najbardziej na bieżąco, więc coś jest coś co z tym panem poruszane wyjątkowo mocno z tych ostatnich produkcji innych myślę, że w żaden z nich nie stosunkowo mocno nie poruszyło ja tutaj może wspomnieć, że zajmuje się chwilowo bardzo trafnej teraz oglądając filmy na pewnym etapie ogląda się się zupełnie inny sposób ja niestety już droższe mam pewne maniery oglądania filmów w sposób powiedzmy sobie technicznym bardziej zawodowymi i od dłuższego czasu inni nie widziałem filmu, który rzeczywiście zrobiły na mnie emocjonalnie już wielkiego wrażenia natomiast, jeżeli chodzi o polskie firmy wydaje mi się, że polskie kino przeżyło, jaki taki bardzo głęboki kryzys jeszcze jakiś 810 lat temu teraz jest zdecydowanie lepiej polskie filmy przede wszystkim myślowo prób jądrowych, więc ryzykować ci poruszają tematy, które w Nielbie schował uniwersalny, ale resort rzeczywiście tematy, które dla Zachodniego widza są bardziej intrygujący, jeżeli chodzi o stronę techniczną to, w którym dajmy się polskie kino w noc nie należy być najciekawsza wydaje się, że tak naprawdę, jeżeli chodzi o o kwestie formalne to to całość zostajemy jesteśmy zachowawczy były mistrz eksperymentu mają od walki z czego to wynika nie znaczy to polega, ale oglądając polskie filmy z perspektywy zachodniej oponę niektóre z nich oczywiście nie wszystkie ze strony technicznej myślały koncepcyjnej sławą są tylko poprawne to już w tej chwili wydaje mi się w kinie wystarczy w kinie dzisiejsza eksperymentuje w kinie dzisiaj próbuje się włamać na różnorodne niż barierę tak naprawdę bardzo mocno próbuje się eksperymentować wydaje mi się, że pierwsze polskie kino ME w warunkach nie należy do najbardziej powiedzmy sobie oryginalnych w tym momencie Anny chciałbym na koniec jeszcze zapytać, korzystając z tego, że może stoi pan Treatment rozkroku Brytyjsko lennem polskim to mną chciałam zapytać czym problem Polaków w wielkiej Brytanii o sytuacji brexitu i inni i to wszystko co w Europie się realne dzieje myśli pan, że to w jaki sposób będzie miał wpły w na pana praca albo w ogóle co dzieje się w tym momencie w wielkiej Brytanii, gdzie są, jakie są głosy stres związany z tą pewnością w dzisiaj panuje w rządzie Brexit w Anglii po panuje histeria prawdami pijana rzeczywiście Brexit jest 1 z takich głównych tematów które, których się dyskutuje, jeżeli mówimy innym o Polakach wanilii to Polska społeczność węgierska się szkolenie z urlopu bezpłatnego dwutysięczna czwartego roku rośnie także wszyscy Polacy pracują na zmywaku to już nie wszystko jest tak, że wszyscy, że Polacy są nie wiem trenerami 86 naprawdę wielu Polaków stało się częścią tej tak naprawdę mocne angielskiej klasy średniej i społecznie ekonomicznie mają zdecydowanie mocniejszą pozycję w przeciągu ostatnich kilku kilkunastu miesięcy atmosfera w dal emigrantów w Londynie rywali całej rzeczywiście bardzo się zmieniła Nikoli w sposób niekorzystny ja znam wiele osób, które zdawały się wrócić do Polski uznał, że wielu ma kilku przyjaciół, którzy zdecydowali się wrócić do Niemiec do Francji do Hiszpanii w GM w tym także wydają się rzezie Polaków wali w tej chwili nie przybywa dajmy się, że jest tak nas naprawdę coraz mniej, a wiąże się również to z tym, że w inny dla mnie gol dla outsidera za każdym razem, gdy przyjeżdżam do Polski no widzę ogromny skok kulturowy ekonomiczny mówi tak znane e-sąd co naprawdę bardzo korzystne zmiany, które wiza też w Polsce z perspektywy outsidera wydają się, że to jakość życia w Polsce się ciągle polepsza natomiast w Zjednoczonym królestwie ona już od dawna uległa pewnej stagnacji teraz Brexit jest taką gorzką kroplą, która teraz wydają się przechyla tor czarę goryczy ni wiele osób tak naprawdę bardzo głośno myśli pisze o tym czy trzeci pobyt w Zjednoczonym królestwie ma dalszy sens to oczywiście wielu Polaków w Londynie w Indiach przyjechał do do Anglii ze względów ekonomicznych, ale nie wszyscy są one są też tacy, którzy głosowali zupełnie innych powodów są jakieś takie życiowe ucieczki i różnorodnie się życiowe historie, które powodują, że to tam czują się lepiej bezpieczniej sza broń nigdy nie wrócą natomiast w ci, dla których nie wiem, kto się funt jest mocny czy słaby jest najważniejsza noc zdecydowanie w tej chwili chyba myślą o powrocie, ale pan nie w areszcie uporać się myśl jest Rafał Kapeliński je był moim gościem bardzo bardzo panu dziękuję panie zapraszamy na Butterfly KIS z Pekinu już za tydzień od przyszłego piątku w kinach w całej Polsce będzie można oglądać dziękuję bardzo dziękuję Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: DO ZOBACZENIA

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

40% rabatu w zimowej promocji TOK FM. Nie czekaj - zdobądź swój pakiet "Aplikacja i WWW" z solidną zniżką, aby słuchać wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!