REKLAMA

Walka kas - polski klient zachowuje się nie jak pan, ale jak cham – mówią polscy sprzedawcy. Gościem Pawła Sulika był Mariusz Sepioło

Post Factum
Data emisji:
2017-05-17 18:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
11:03 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
post factum w Trześni w godzinie szóstej 1806 słuchamy Radia TOK FM rozpoczynamy dzisiejsze wydanie programu post factum, a dziś 17 maja w środę dobry wieczór dzień dobry mówi Paweł Sulik za szybą wydawcy dzisiejszego programu Paweł Kierzniewski, a za grubą szybą realizator Krzysiek Woźniakiem w tym składzie mówimy wszystkim państwu witamy, a pierwsza nasza rozmowa będzie wzrastał dotyczyła tego prastarego chciałoby się powiedzieć sformułowania, że punkt widzenia Rozwiń » zależy od punktu siedzenia co widać jeśli usiądziemy na kasie w sklepie staniemy za ladą z drugiej strony nie jako klienci tylko jako ci, którzy tu użyję tego czasu nie obsługują klientów tego chciał się dowiedzieć pan Mariusz Sepioło z tygodnika powszechnego i napisał artykuł p t. w walkach kas z autorem łączymy się teraz przez Skypea halo dzień dobry dzień dobry wita z wersji z pana tekstów nie wylewa się fala nienawiści werbalnej nienawiści, a przemocy słownej wylewa się taki obraz społeczeństwa, które jest przerażająco i teraz nie wiem skonfliktowane czy też nie tyle skonfliktowany co, próbując wyrzucić swoje frustracje, dlaczego Otóż, dlaczego w tym miejscu jak to się objawia na drogach powiedzieć trudno jest jak my zdiagnozować mamy do czynienia z podziałem, jakim się dziś takim właśnie, nawiązując do tego mojego przewrotnego tytułu walka kas klasowe podziały między tych, którzy obsługują takiego powiedziałem tych, którzy są obsługiwani czy też może z jakimiś danymi rozwoju naszego społeczeństwa, w którym właśnie pewne cechy się ze znacznie mają w męskich Kondrat jest drugim człowiekiem, który jest dziś tam być może, który uważany za niczego w hierarchii trudno mi to stwierdzić, czyja w tym dymisja w inne, jakby tej stanąć po stronie musieli Posnania 3 g pestek we sprzedawców ich ich głosu wysłuchałem Enei i starałem się, że w tym tekście ten język nienawiści, o którym również pan redaktor wspomniał UE nie wybrzmiał w głosach tych sprzedawców, którzy są niezmiernie sfrustrowani tempem wzrostu cen TC tej rozmowy z z ministrem się wygładzić potok, żeby właśnie ta frustracja nie znalazła taki wyrok ten tekst termalnego przyłożenia, ale rzeczywiście ona jest duża, a pan chyba z czego się z czegoś wynika natomiast inne przyczyny tego są tego nie staram się doczekać staram się tylko oddać głos z tym, którzy tego głosu na co dzień nie nie mają chyba go potrzebują, bo tak jak powiedziałem zresztą tak jak w tekście zaznaczone tych malutkich rejsu tytułach na poziom frustracji jest duży chyba coraz większe zaskakujące jest to, że jest najwyższy w sklepie z butami coś da, bo z mam takie wrażenie, że sklep jest z obuwiem są w ogóle w Polsce obraz w jakiś taki stereotyp taki mit miejsca, w którym pracują osoby jakoś się nie wiem niezdolne do domów do pracy w innych branżach albo albo jakoś tak niewykształcone 34 motywami jednak powiedzieć się skoncentrować się bierze, ale taki stereotyp jest, ale pan z 2 oraz z tego powodu, że ludzie, z którymi pan rozmawiał o zdrowie pana tekstu pracujący w takich miejscach są obiektem najczęściej ataków egzema tak to jest z czego w latach oczywiście jest z rozmów ze sprzedawcami, który przeprowadził utraty, jakby się rozłoży FF w dłuższym czasie w ostatecznych rozmów wiemy wiele i starajmy się jeszcze zgrupowanie w 111100 o frustracji sprzedawców no właśnie ten ją wraz ze mnie taki obraz kształtuje znaczy obraz klienta które, które przychodzi do sklepu nie tylko, żeby nabyć towar ale, żeby mógł pan czas oczywiście generalnie nie chcę generalizować, ale bardzo często, żeby pokazać swój status materialny swoją hierarchię z UE miejsce w hierarchii społecznej w nogę na jego widok trudno zrozumieć natomiast łatwiej zrozumieć się złości frustrację poczucie krzywdy sprzedawcy, który właśnie obsługującego niemiłego i aroganckie okien klienta, ale jako osoby, z którymi pan rozmawiał, który swą czasami na co dzień obiektem takich ataków ze strony klientów jak psy to tłumaczą jak i jak wąsy wytłumaczyć te ataki, które go, które są na nich przypuszczano w jaki sposób opowiadający o tym jak umieszczą głowę, że coś dzieje w ich opowieściach jest duża doza takiej nie takiego żalu pretensji i jej przez nich przemawia bardzo często na niej zapowiedź zazdrość złe słowo ale, ale taka frustracja spowodowana nieobecnością z powodu materialną za sierpień pod pozycją w społeczeństwie trop, którą mają oni mają ich klienci no chyba to jest najprostsze i nad najczęstsze wytłumaczenie, że część skrzywdzeni tym, że człowiek, który zarabia kilkakrotnie czasem więcej od nich przychodzi do nich miejsca, w którym pracują ciężko na swoją pensję nie tylko dodam, że my średnia zarobków sprzed polskiego z coraz to jest 1790 zł to podaję za portalem wynagrodzenia PL stawki godzinowe to 70 zł netto na brak tymczasowych, które przychodzą i jak w pokazują swoją misą pozycje i no tutaj w powodują także przed dużą frustrację wśród sprzedawców liczba to właśnie ta różnica tanieje zauważalne nierówności i jak werbalnie też pokazywane nieufność między między nimi jest powodem tych substancji czynnej leku z dniem tutaj obowiązuje schemat, który mówi tak ty tu pracuje w sklepie z męskością to jak to jest powinienem ja powinienem być powinna być obsługiwana mi powinnaś zaskakiwać tak to są te mechanizmy psychologiczne nawet brak reakcji ze strony sprzedawcy jak traktuje jako niewypełnianie obowiązków się w ten schemat wpisuje się ulica wita nas z 1 strony mamy mamy właśnie nasi klienci e-sklepów jest niematerialna na kolejny reportaż znaczy to jest tylko pragnę zauważyć 1 strona medalu na pewno są klienci, którzy są bardzo uprzejmi bardzo mili są tacy największa z rozmów z doradcami domy są są również tacy, którzy oczekują pewnej ich obsługi na wysokim poziomie i Ukraina jest zrozumiała, bo każdy z relacji z innym człowiekiem Polacy oczekują uczciwości i takiego jak i szacunku i właśnie na zachowanie się określony sposób nowość, ale też są tacy, o których tutaj na części chyba opowiadają mi w tekście moi bohaterowie, którzy starają się swoją swoją pozycję wyobrażoną pozycję, bo grasz obrażonego siebie zakomunikować innym to scena ojciec, kiedy pan się swoim lśniącym złotem wskazuje sprzedawczyni pozycja na półce, którą chciałby zakupić nowy bank tej imprezy jest dobrą dobrą metaforą dla całej tej relacji między polskim klientem na polskim sprzedawcą przypomnę albo ograniczają bowiem tym, którzy Stali jeszcze tekst, że odda miejsce scena, w którym której przychodzi klient i nogą wskazuje w buty, które chciałby zakupić co sprzedawczyni trombity opowiadano odegra bardzo jako tego takie poniżające i Raula chyba wybuchła też czy ona będzie nie jakość w sensie takim, że zareagowała tak zareagowała, ale nic winna to też jest kolejna strona tej historii znaczy pracownicy sklepów nowe zjawisko odzieżowych obuwniczych spożywczych monopolowych, a monopolowych może orzec niższą stawkę, bo te są w większej części franczyzobiorcy którzy, którzy odpowiadają sami dla siebie, lecz oraz zatrudnieni pracownicy dużych sieciach sklepów są są zobligowani do tego, żeby zachować określony sposób zachować standardy, które zapisane są w regulaminie pracy, a te standardy niestety nie przewidują zachowanie, które urągają godności człowieka od 3 schodzi z listy przychodzi klient jest miły uprzejmy, który pokazuje swoją wyższość jakiś taki stan co miesiąc czy wreszcie wprost obraża osoba, która obsługuje lot daje ci się pracownicy nie mogą zarezerwować w jakiś zareagował pewnie Eweliny, stojąc na ulicy 3 czy wątku dzisiejszy cyrk czy gdziekolwiek, odcinając się po prostu tego albo albo odpowiada z emisji sposób, ponieważ standardy muszą być zapewnione, żeby zapytań klientów do tego sklepu wrócił do klienta dzisiaj e-sklepy nie mogą i mogą stracić to też znak naszych czasów, że nawet ci, którzy Nate ziemie są nam nie są wobec nas inne mili uprzejmi nie zachowują się tak jak my byśmy chcieli się wobec nich zachować zimną nikt raczej w tej mówiąc brak to właśnie o pracownikach sklepów musimy zorganizować tworzy się błędne koło w ten sposób powracamy do początku naszej rozmowy, a jedyne co mogę zrobić to nie nie reagować jak z 20 wiek jak widać z tych wypowiedzi niektórych bohaterów tekstu to jest też drogę, która prowadzi donikąd bardzo dziękuję za naszą rozmowę pan Mariusz Sepioło autor tekstów walka kas w najnowszym tygodniku powszechnym był naszym gościem łączyliśmy się przez przez Skype pan to jest bardzo smutny tekst, ale bardzo namawiam państwa do zapoznania się z nim przemyślenia, które temu towarzyszą na pewno wprowadzą nas, jakie do takiego to do wniosku, że następnym razem będziemy w jakimkolwiek sklepie to Niewiem jak państwo ja na pewno tak brzmią trochę inaczej popatrzmy na tych ludzi z drugiej strony Lady czynami informacji Radia TOK FM w post factum Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: POST FACTUM - PAWEŁ SULIK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Teraz wszystkie pakiety TOK FM Premium 40% taniej!

KUP TERAZ 40% taniej

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NULL
Array