REKLAMA

Jak tworzyć kostiumy, które zapierają dech w piersiach? Mówi Dorota Roqueplo

Do Zobaczenia
Data emisji:
2017-05-20 18:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
42:11 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Patrycja Wanat dzień dobry rozpoczynane magazyn filmowy do zobaczenia w studiu ze mną dzisiaj jest Dorota rok na dzień dobry dzień dobry kostium Agrafka wielokrotnie nagradzana Renner twórczyni strojów kostiumów do wielu wielu filmów i będziemy dzisiaj o trawę rozmawiać o poze w o poprzednich filmach, ale też skupimy się myśleć na filmie inne Sergieja Łoźnicy, acz Wencel kwicie, że to jest film, który w tym momencie bierze udział w konkursie głównym na festiwalu Eska Rozwiń » na nowo i właśnie festiwal w Cannes rozpoczął się kilka dni temu na środę wieczorem wczoraj rozmawialiśmy z Grzegorzem mogą młodziutki im polskim reżyserem, który swój film pokazuje Annę w konkursie filmów krótkometrażowych i będzie tam walczył o złotą palmę Enej przez cały tydzień zarówno w magazynie filmowym, jaki w kulturze osobistej po siedemnastej 40 w ciągu tygodnia będziemy rozmawiać z twórcami krytykami filmowymi będziemy opowiadać o tym co w kamasze dzieje nam, zanim zaczniemy sobie tutaj rozmawiać o o różnych sprawach, bo na pewno to nasza dyskusja będzie zmierzać w różnych kierunkach NATO chciałam zapytać samego Sergiej Łoźnica JL wasz najnowszy film, bo my tego filmu jeszcze nie widzieliśmy Annę pokazy będą się odbywać w drugiej części festiwalu canneńskiego, więc może wyciągnąć od ciebie kilka informacji co to w ogóle jest jak testy kostiumy Adam wyglądają to jest w ogóle film w ogóle jest o Sergiej układa mi jak postawiłeś pytanie cel jest niesamowitym reżyserem jakimś szczęściarzem z Cannes, bo to jest jego trzeci film długometrażowy i trzeci raz jest w Cannes za każdym razem w głównym konkursie not ten film to jest mój drugi film z Sergiejem pojezierzy w le węglem tak SN jest niesamowity, bo można, by było pomyśleć, że jesteśmy z 2 różnych galaktyk w lewo on jest raczej fatalizm z tą chwilą widzieliśmy go jego filmy, a ja jestem totalną optymistką, ale gdzieś się spotykamy się w punkcie wyjścia i uwielbiamy razem pracować chyba to jest absolutnie uwielbiamy obopólne filmy łagodna na Polski jest filmem opowiadającym o kobiecie UE, która jedzie w daleką podróż na do łagru dowiedzieć jest w co się dzieje z jej mężem powróciła, jakby paczka Dani nie będę opowiadać filmów, bo uważam, że to zawsze odbierała Jasną tajemnicy natomiast to co udało się Sergiej Jowity w tym filmie, a widziałam dosłownie kilka dni temu fragmenty, które mi pokazał już tuż przed zakończeniem montażu w finalnego to jest jak jakiś niesamowity obraz to jest tak malarskie, a zarazem on opowiada takimi długimi ujęciami i to jest tak piękne nie wiem no kolorystyka tego filmu też jest jakaś bajeczna oczywiście to jest praca operatora scenografa de facto głów nową moja działka też w tym bierze udział i na każde ujęcie co jest czyje malarstwo to czy trzeba przyznać, że ten film jest taki nurt malarski było do bólu wszystko to co zobaczyła mnie nos tak raczej zatkało, bo pozytywnie oczywiście to nie jest film, który można porównać do Indii w soboty jest inna i na inną opowieść prawda poza tym jest współczesny można, by było pomyśleć to co ja tam bowiem kostiumową w Village, w którym rozliczane na razie jest może być, ale tys współczesność rosyjska prawda daleka Rosja i nam się wydaje, że ona jest taka sama jak tutaj, a na każdą jest bardzo odległa i ona gdzieś indziej w tył okradali w one jest taka bez wysypu Kowa Fin sam w sobie jest dosyć przerażający jaja scenariuszem przeczytałam to mi ciarki przechodziły po plecach, ale to jest właśnie właśnie Sergiej dokładnie to Tondel dot zostajemy tu się na chwilę od poruszyła kilka kilka rzeczy, o których Szczawnicy trojga metrowe więcej zapytać i innym możemy chcemy się oprzeć na tym na ten film, ale można się odnosić też dała do do innych filmów w pierwszy powiedziała, że im współczesny co ja tam takiego mogłam robić i to chyba jest i chyba chyba to ciągle pokutuje, że wydaje nam się, że skoro jest to film współczesny to na co zakładamy to w tym przyszliśmy jedziemy na nas na plan filmowy, ale rzeczywiście tak to bokserowi Zbyszek Cybulski w Chinach i hantle robił ale, ale prawda jest zupełnie inna nawet tak zaczęłam zastanawiać w pewnym momencie czy trudniej jest o odzwierciedlić w rzeczywistości współczesności niż odzwierciedlić epoka to znaczy ja zawsze mówię, że epoka jest o wiele łatwiej dla mnie było po prostu ktoś się znana 17 wieku może reżyser operator, bo obejrzał dużo malarstwa jej się podczas IAA we współczesność rano były ważne, że zwykli ŁKS uważa, że ma racji, że każdy wie jak sąsiadka jest ubrana, a każda sąsiadka jest inna krew, by każdy dozorca jest inny poza tym tak jak powiedziałam, że my my się znajdujemy w dalekiej Rosji, gdybym nie miała tak cudownej dokumentacji zrobionej przez cel jej aktu trzeba pamiętać jest dokumentalistą, więc jego wizja świata jest bardzo prawdziwa, a nie udaje on mnie nie nie udaje świata, który filmuje on naprawdę odzwierciedla więc, jakby on ode mnie też wymaga prawdy ja nie mogę mu przedstawić coś co nie on mnie nie uwierzy i to jest fenomenalny, bo kompletnie jest inaczej, jeżeli się robi taką bajkę na temat współczesności prawda jak można powiedzieć, że zrobiłam film z Kingą Dębską ostatnio boski plan naj to jest niby współczesne oś, ale to jest wymyślony tłok światu co jakiś opowieści o ludziach, ale nie jest to 1 do 1 prawda dokumentalna atuty Sergiejem jest to takie bardzo mocnej i wydaje mi się, że co jest, więc na pewno cud to jest na pewno trudniejszy dla gości MOK Rafał, bo na każdy ma swoją wizję właśnie wydaje mi się, że taka współpraca z Sergiejem, która jest dla mnie fenomenalne oby się dogadujemy, bo wiemy, o czym rozmawiamy, a oprócz tego dla mnie jest bardzo też ważne, żeby każda ta postać miała psychologię i ergonomia wnętrza, żeby nie było tylko na papierze napisał na gola i Sergiej tak pracuje z ludźmi to znaczy, że rząd potrafi wyciągnąć na każdy to co on chciał w tej postaci to jest niesamowite, bo pracuje też system testami, którzy grają bardzo ważne gole w kawie tam na obchód może 40 aktorów to zresztą są sami statyści, których on ona jakąś magię taką, że on wyciąga z nich prawdy i grają w ogóle nie nie czuć, że jest kamera to jest właśnie ten trend jego talent ten ma doświadczenie dokumentalisty z listy tak na IT jest takie, ale to jest na pewno trudniejszy film współczesny jest trudniejszy, bo po pierwsze nie jest on my się godzimy w jakim środowisku nie żyjemy we wszystkich środowiskach jak nowy musimy Tomka, gdy wyciągnąć, więc trzeba wejść w inny świat i nie można latać do sklepu najbliższego jej powiedzieć teraz biega albo powiedzieć aktorowi to pan przyjdzie w swoich dzielnicach swoje spodnie i w swoich butach i swoje koszule buty zbyt duża tuż obok Anny, a jeśli wracając jeszcze do innych reżyserów to nad chciałam jeszcze w tej części zapytać OTL od współpracy z reżyserem pozostanę, na którym etapie już nie raz tak powiedziałaś o tym, że to porozumienie reżysera jest z reżyserem jest kluczowe znaczy to, że musi cię gdzieś tam nawet dziś macie różne charaktery musi się znaleźć w w 1 punkcie znaczy ta wizja musi być wspólna i ty też mam wrażenie, że masz te takich reżyserów, z którymi idzie dobrze pracuje się nieraz nie odważy to, że rzezie gdzieś tam też, że jak tylko oni będą robić ten film no to pewnie na tym planie ze mnie będziecie tak z reguły tak jest jak w Józefowie 1 film to się potem jakoś się plącze po nasze życie czasami jest oczywiście czas który powoduje, że nie robimy jakiegoś filmu razem, ale to porozumienie jest konieczne tłumaczy ja nie wierzy w to, że reżyser, który będzie zimny jak głaz nie zamienił ze mną albo, że będzie mieć kompletnie inną inną wizję Lotos wiadomo, że nie będzie działało Anną wydaje mi się, że jeżeli jest ta nić porozumienia to nawet nie trzeba dużo gadać, ale to strasznie szybko się czuć można wyczuć jak i w którym kierunku no n p . z tym właśnie filmem Sergieja to było niesamowite, że ja myślałam o tej postaci narysowałam projekty i w czasie pierwszych kup w dal wyszła taka, jakby nic, która miała prowadzić stąd główną bohaterkę i Sergiej powiedział dokładnie tak chciałem i to ja widzę a, a to było po pierwszej naprawdę naszej rozmowie na temat scenariusza i to było to, w którym momencie gogle prace nad kostiumem się zaczyna go też do Rosjan to musi być bardzo wcześnie też gdzieś na nadzieję na tablety scenografii, bo ktoś z taką osobą stron, gdy poza reżyserem najmocniej od rana czujesz, że na pewno reżyser to jest w ogóle nie ma no zależy np. Sergiejem ja potrafię teraz zaczynam szykować następne filmami powiedział, że mi przyśle scenariusz co 2 tygodnie stoi, a zdjęcia mają być dopiero w styczniu w przyszłym roku, więc przypuszczam, że zaczniemy szykować ten film we wrześniu w październiku już się zacznie, jakby kaca taka intelektualna, a taka materialna zaczniemy na pewno w listopadzie leży, by stworzyć kostiumy każda im dłużej jest czas na intelektualną, czyli rozmowy rozmowy rozmowy na k, a zarazem to czasami może być krótka rozmowa, ale długa droga taka intelektualna jak sama ze sobą inne Gazy z moją wyobraźnią most no z tym co on mi przekazał jak co nazywamy godzeniem kostiumów jest czasami jest bardzo trudne jak teraz mam teraz taką taką sytuację, że grodzisko w drzewo z hasłem inwestuj bardzo ciężko mi to idzie, a muszę go wylać na papier prawda, bo ja w ogóle wychodzę założenia, że trzeba wylać kostium na papier nawet współczesny, bo się ma tendencję do mówienia, że tylko historyczne się rysuje nieprawda ja rysuję też współczesne, bo uważam, że nawet, żywiąc się zmieni o tym na Hubach to on ma swoją duszę wtedy one jakoś zaczyna działać i inną wydaje mi się, że druga taka osoba bardzo ważna Otóż scenograf szkoda, ale scenograf to jest scenografii operatach w ogóle dla mnie operator jest mega mega ważny, bo operator możecie zepsuć kostiumy, a umorzyć dodać mu kłody i wtedy ja uważam n p . że Messiemu tłum chętnych z czego bardzo lubię nowe czy jest bardzo Cichy i nic nie mówi no na pewno mi dodało mu do diamentów do tego do tego filmu tron cara, która jest ze mną dzisiaj stoi za chwilę wrócimy do naszej rozmowy test wciąż magazyn filmowy do zobaczenia Dorota rak pro jest dzisiaj moim gościem wspaniała kostiumograf Ka rozmawiamy o kostiumach filmie wychodząc od Sergieja Łoźnicy od nowego filmu Sergieja Łoźnicy, które bierze udziału w konkursie głównym festiwalu w Cannes i pewnie za chwilę do filmów jeszcze wrócimy, ale chciałbym zacząć w porze w w ten sposób bardzo mnie do da bardzo nieciekawie twoja odpowiedź urodziła się we Francji tam mieszkała wiele wiele wiele lat i wróciła do Polski ARM nawet wi-fi co mam nawet nie włóczyła progresji oraz siłę zmieniać się tam godzinami, jakby z kolej rzeczy powinnam tam mieszkać prawda szkoła na studia taran szkołę część długu potem wróciłam znowu no trochę rodzinie każda moja mama, która była Polką, jakby w zdecydowała się na na bok, żeby wrócić no została dłużej pozostał do końca swojego życia ona mnie tu przyciągnęła inną no czasami swych dosta w na front Och, jest co mnie co mi się stało, że zostałam, bo mam czasami takie, ale co ja tutaj go w Łukowie w Polsce, a zarazem Annę fajnie jest jest Europa każda jej 3, jakbym mieszkał w Polsce we Francji w Niemczech czy w Hiszpanii czy w we włoszech jestem naukowej kończyła dopóki jest blisko lotnisko Gdańsk po to, dobrze ślady jeszcze dobrze w tym czuję, że można tak funkcjonować i Mru np. pracując nawet na Łotwie miałam takie uczucie, że należy naprawdę do takiej grupy etnicznej któryż nazywają go po liceum to mniej pasuje i coraz mniej myśleć czy Polska 3 Francja 3 jak mnie bym się przeniosło np. do Hiszpanii teraz bardzo lubię Hiszpanię i chętnie bym tam mieszkała, ale to on może już za stara jestem na takie przed przerwą Kowalski, ale podoba im się też, kto żyw w moim zawodzie mogę pracować w różnych miejscach właśnie dzisiaj jak mu odmówiłam fi 1 filmy w Islandii agresywnych krwawi, ale musiałam i inne, ale to jest cudowne szkoda, że można być wszędzie i rzetelne, że to jest taka nasza siła no tak, ale duetu teraz jest po Annę tak sobie wracałam myślami do tych z lat 80 dni myślałam wersję o tym jak to się 1 i jak to jest przeprowadzić z Francji, która jest za nowym w tej Europie zachodniej w Zelgnie trzeba to wszystko po prostu walczyć na każdym kroku i nagle nagle trafiasz do polskiej, gdzie wszystko to na najmniejsze rzeczy po prostu kosztują wiele Zachodu żeby, żeby je dostać znaczy ja ja miałam bardzo na początku była taka euforia, bo mi się Polska kojarzyła bardziej z wakacjami rada myśmy zawsze przyjeżdżali na miesiąc albo 1,5 mama przyjeżdża z tego Zachodu wynajmowała jakiś duży dom całe kuzyni kuzynki siostry dla dzieci siostry pełno kuzynów kuzynek wszyscy się przy przewozach nie przez ten dom i to było cudowne czy to było w górach czy nad morzem i na początku łatwo trochę taka euforia takie przedłużenie wakacji HBO, a po tym, zaczął mnie to Chodźko to tak jakoś męczyć, bo po pierwsze, straszniejsza go co jest dla dziecka wydaje mi się, bo przyjaźnił się tworzy wszędzie obojętnie czy jest wojna czy nie wojna jak się jest po sobie miasto 44 ton przeczytam tyle historii niesamowity, że obojętnie życie trwa prawda, więc strzeżonym czy była ciężka komuna i było szarobure i nie było i gustu fanom masowych to człowiek się przyjaźni i jaki jest młody to jeszcze więcej ma otwarcie nasenne na świat gadanie nie narzeka cały czas, ale na pewno na pewno brak wolności nie, jakby udusił nie idzie 1 rzecz takie kłamstwo kłamstwo i ciągłe kłamstwo, który był potwierdzany czy to w telewizji czy przez takie mówienie między między zdaniami każda z PRL -u Gruzja 4 lata, bo wizja potworne elit to było chyba, że to była rzecz, która mnie na mnie największe zrobiła wrażenie i najbardziej mnie męczyła potem był stan wojenny, więc z nałogu sama przeżyłam chłopaka w internecie więc, jakby tak taki miałam takie uczucie że, że to jest kraj, który cały czas ma takie dziwne dziwne losy historii chyba jeszcze miał taką dziwną historię, że jak był stan wojenny, a byliśmy na karcie stałego pobytu i wezwali moją mamę z nami powiedzieli, że możemy wyjechać w każdej chwili, ale stracimy wtedy karty stałego pobytu i dziwne prawda, bo ja strasznie tęskniłam wtedy za Francją i a tu nagle cała nasza trójka jak mama się odwróciła do nas mówi to co wracamy wszyscy powiedzieliśmy nie, a nie widzieliśmy w lewo raz jest suma po raz pierwszy, jakby doświadczyliśmy co to jest nie móc wyjechać z nut coś stać byśmy mieli rozruch, ale różnie się nie jest ludzi właśnie nie wiedzieliśmy ile to miesięcy trwało oczywiście to nie trwało bardzo długo, bo to trwało 5 miesięcy, ale wystarczająco, żeby człowiek nabrał takiego szacunku do swojego paszportu francuskiego, że można po całym świecie jeździć no nauczyło mnie to ja na początku byłam zła, ale potem sobie pomyślałam, że dostałam taką szansę, by Poznania w 2 kultu mówi się, że Polacy Francuzi są podobnie, ale to nieprawda rafineryjne i wszyscy kompletnie inni jej w tym co jest niesamowite doświadczenie o tak bym powiedziała czasami sobie, mówi że inaczej, by się potoczyło na pewno moje życie, a on, ale to doświadczenie, a my w obcych na awans, ale teraz, a później my oczywiście jak już po osiemdziesiątym dziewiątym roku i mnóstwo filmów i mnóstwo zleceń mnóstwo nagród i t d. tak dali też wspaniałych ludzi, których spotkała się na na swojej drodze też twórczej i przyjacielskiej Anny, a w tym momencie jak patrzysz na to co się dzieje to w totalnym nie jest zła, że gdzieś to wszystko po prostu nie zaprzepaszczone jestem zła tak jestem zła jest mi jest mi przy kozie, że nie widzimy pewne rzeczy, które są takie niesamowite, że przez po raz pierwszy mamy taką wolność no po prostu pierwszy raz jesteśmy w Europie jest przez 50 lat komuny wszyscy marzyli o tym, Zachodzie w końcu dostaliśmy się do tyłu głowy w końcu mamy coś fantastycznego to ja widzę za krytykuje się tak jakby i cały czas jest mówione jest rzecz, która mnie chyba najbardziej boli to jest to oni i my to znaczy oni my jesteśmy w Europie my jesteśmy w dół to my nigdy nie oni z komendy dopóki my nie zaczniemy tak mówić w Polsce to co zawsze będziemy się czuć się albo outsiderami neon, a krytykować przyjazd Szmal powinniśmy ścierać do tej samej bramki, żeby być kontra Ameryka chce kontra głos, bo tak się strasznie boją tej hostii tutaj jakby nie wiem tylko czyhali no to dlaczego nie możemy się zebrać do akcji są naszymi wrogami tamci są na, dlaczego tacy jesteśmy to wynika z historii wynika z Mazur Zwolak lessy, a przecież jak się czyta historię polskiej telewizji polskiej jak Jagiellonów to przecież byliśmy takim cudownym narodem przyjmowaliśmy wszystkich Dona do nas uciekł w to znaczy do Polski uciekali Żydzi z Hiszpanii, bo ich tak tam załatwiali przyjmowaliśmy były brawa dla wszystkich no po prostu wszystkie religie się w między sobą kotłowało jeśli nic takiego nie działo, a tam teraz nie wiem może to ta Polska sienkiewiczowskich nie wiem dla mnie to co tam jest takie takie uczucie, że coś coś nazwaliśmy podłodze może to są nasze kompleksy, a może to jest to że, że za dużo inteligencję wy tłukliśmy albo nie mam szacunku do tej inteligencji, bo to też jest inna rzecz obdarzy krytykujemy tak łatwo i zazdrościmy i uważam, że zazdrość jest potworną potworną wadą dla ZOZ zazdrość wynika z kompleksów też najczęściej, ale zazdroszczę wam tak sobie mówią, że jeżeli się zazdrości to to wychodzi z tego odnowy wsi w najgorszych rzeczy zazdrościsz sąsiadowi ze złości się noc każdemu to jest okropne dla 2 długo rozmawiać o tym, każda obecnie za chwilę wrócimy już do do filmu oczywiście, ale chcę się szczyci się zapytać czy, lecz ty wstydzi się za zaraża Polskę teraz czy pojawiać się to uczucie to znaczy wstydzić 7 to znaczy w i na pewno jest mi wstyd jak słyszę pewne rzeczy, które się odbywają np. na wpół Unii Europejskiej lub po prostu jest mi wstyd, bo po prostu mieszkam tutaj mam kre w polską reprezentuje Polskę, jakby jak wyjeżdżam gdziekolwiek to przecież pracuje w firmie Polski nie pracuje w francuskim filmie tylko w Polskim, nawet jeżeli pracuje z innymi reżyserami, którzy nie są Polakami, kto reprezentuje Polskę i tego niemożna skreślić z mojej z mojej je z historii z tożsamości w absolutnie bym natomiast jest mi wstyd jest mi wstyd że, że jesteśmy takimi ksenofobia mi, że jesteśmy rasistami, że nie potrafimy zaakceptować ludzi, którzy bardzo często godzili się w Polsce mają tylko ciemniejszą skórę, a czasami już to długa 33 generacja bardzo często mnie atakują ideach w końcu zrobić sowita pani Le Pen zrobi porządek chwała Bogu pani Le Pen nie przeszła, a co to znaczy zrobi porządek z lęku zrobi porządek i innych, a głosowali na nią bardzo często Algierczycy, którzy już żyją 3 generacje we Francji z lęku przed czym przed tą niewiadomą, a to przecież oni przyjechali 3 generacje temu jakość są Francuzami zęby trzeba strasznie uważać na to ponad ten brak akceptacji innych, bo każdy z nas tyle ile Bóg istnieje też różnych ludzi po prostu nie nam nie wolno zapomnieć, że każdy z nas jest unikatowy i i ja jako chrześcijanka uważam, że w mamy największy grzech, że my tak pojmujemy świat my powinniśmy być otwarci, bo jak się czyta Ewangelię co niestety, ale dla tych, którzy w to nie wierzą one nie jest prawicowa ona jest lewicujący myślę, a Francja się zmienia zmienia się na pewno się zmienia ona się zmienia nawet z wydaje mi się, że ona jest tak jak była bardzo otwarta to teraz przez to, że jest bardzo duży napływ, ale to też trzeba zrozumieć żony inaczej wygląda niż on jest przekazywany przez media, ale jest dużo takich ról i braw, które nigdy nie zostały napisane na każdy dla takiego napływu ludzi z innych stron świata Cargo i inne trzeba by było to przeglądnąć krowy, żeby ten Francuz, który się czuje Francuzem nie czuł się outsiderem i ja to świetnie rozumiem, ale to nie jest powód, żeby nie być jak co Francuzi mówią też rodak GI i Francja zawsze przyjmowała i to z to jest w naszym kodeksie moralnym i et de etycznie inna, gdy Francji oczywiście to się zapomina, ale no, bo jest ekonomia jest brak jest kryzys, o czym się nie mówi prawda głośna, ale we Francji naprawdę kryzys ludzie nie mają co czasami włożyć do garnka i trzeba o tym, pamiętać natomiast nie wolno zapominać o tych podstawowych rzeczach właśnie o przyjmowaniu była akcja w stacji o integracji integracja jest bardzo ważna, jeżeli chcemy współżyć to musimy dobrze integrować, a tu wydaje mi się, że był też takim no w każdym kraju się robi gafy prawda człowiek każdy kraj ma swoje problemy tak nie jest także my tutaj siedzimy teraz narzekamy właśnie tylko jaka ta Polska po prostu czasami jest za wodę nachalne pełnią żadnych szans na Polsce buduje strasznie lubię ten, ale tylko w razie to ta strona takiego jak to nazywam źle pojmowanego oko katolicyzmu to znaczy tego jak ja nie mogę zrozumieć tego niemiłosierny kotach tego zamknięta, nawet jeżeli ktoś czyta Ewangelię nie może się tak zachowywać to to jest moje zdanie, ale może może ktoś wymyśli na 10 marca inaczej płaci po drodze rak pro jest dzisiaj moim gościem za chwilę wrócimy do naszej rozmowy raty wciąż magazyn filmowy do zobaczenia magazyn filmowy do zobaczenia Dorota rok to jest dzisiaj moim gościem Ross gada byśmy się na temat polityki i społeczeństwa, ale myślę, że to jest bardzo ważna dyskusja to są też takie cenne takie rzeczy od, których w tym momencie uciec na pewno nie można zresztą też, że na festiwalu w Cannes mini jest pokazywany taki krótki metraż Oli Czerwińskiej wspaniałej młodej reżyserki, która właśnie pokazuje taką Warszawę tuż przed wybuchem konfliktu zbrojnego i żona pokazuje tam taką sytuację akta jak ta granica między pokojem, a wojną może być naprawdę bardzo bardzo leżą krucha, ale ja bym chciał, żebyśmy wróciły Adolf i filmów wieszcza i rent i tyle do łożnicy, ale do UE przede wszystkim do 2 filmów, o których wtedy tytuł już wymieniła się tutaj nie 1 wymieniła City miasto 442 ja wymienię tu będzie Hiszpanka i zastanawiam się czy czy to były firmy, która może nie byłeś idealnym nie wynajmę największym wyzwaniem, ale 1 z takich największych wyzwań czy może był jakiś inny film, który jednak w realizacji okazał się trudniejszym to znaczy w każdy film jest trudny był to musimy sobie powiedzieć, bo czasami się wydaje, że 2 osoby, a tu się okazuje, że one są tak trudnym i całych całuje on tu ważna jest jest trudny inną tego nigdy człowiek nie wie jak zaczynał kombinować nad filmem to taka jest takich zaskoczeń na pewno mój ni krzyż Lecha Majewskiego i takim silnym bardzo wymagający, bo po pierwsze, było bardzo mało pieniędzy mało czasu, a wszystko było krwi szyte w ich farbowane, więc to jest na pewno FIM, który wymaga wymagał dużej inwestycji takiej organizacyjnej zesłania w wychodzę założenia tak jak przy śmieje, że Andy aż dyrektor w filmie ten scenograf jest odpowiedzialny za całość chyba za 0 wszystkie piony jej kostiumograf to samo mama i krawców i ludzi, którzy patronują i kapeluszników to znaczy młody Stuhr i noc cała machina, która powoduje, że te kostiumy będą stworzonej to jest taka mała fabryka na pewno film każdy z tych filmów jest tak z innej bajki no i miasto 44 wymagało, jakby takim rzetelnej i wiedzy historycznej nie tej książkowej tylko to szczęście porozmawiać jeszcze z ludźmi, którzy żyli z dziewczynami, które brały udział w tym, który dzisiaj mają 90 lat nie da i tychże pytała, jaki kolor miały te sukienki z dala od wieków Kancelaria jak on nawet o materiałach mniej niż o zachowywanie ach, film, bo te dziewczyny miały coś takiego żony wyszły na 3 dni karta prawie wszyscy wyszli na 3 dni, a zostali jedni bardzo szybko odeszli z tego świata inni zostali ranni inni przeżyli i walczyli do samego końca i ja sobie jeszcze trzeba mieć z tą empatii, żeby sobie zdać sprawę, że wody włącznie po 2 tygodniach woda, a kobiety są kobietami każda jest fizyczność nasza jest to, że chcemy być ładne, nawet jeżeli już jest kompletna degrengolada to kobiety zawsze starają się być ładne to jest niesamowite szczypanie sobie policzków warg oblizywanie warto, żeby mieć ładny kolor i tyle rzeczy się dowiedziałam, które spowodowały, że te kostiumy wyglądały tak jak wyglądały, bo możliwe, że nie nie zrobiłam 1 do 1 żadnej żadnej rzeczy opór 3 kostiumu ze ślubu Witos za porozumieniem Janka Komasy strój ze sceny na podwórku, kiedy jest ślub to oryginał był, u których noga oglądaliśmy kilka razy i ja zrobiłam absolutnie bluzkę taką, jaką ona miała i jak panna młoda uważam z Jankiem, że to jest ważne rzuty z takim sygnałem sprzedaży lub przed śmiercią, bo wiadomo, że uniesie Wilkoń kończy, jakby ta historia miłosna ale, żeby taki zaznaczyć wyznaczyć taką historię, że to, by była harda i tam jest niesamowicie przypilnowali wszystko jej 3 kostiumy Magdy Butkiewicz, która robiła wojsko też, jakby każda utrzymać tych Niemców tak jak w ryzach tak jak oni mieli, a jak to cywile i mieszanki takie paramilitarne, które tam funkcjonują, żeby miały Tomka, gdy Hiszpanka natomiast była kawałkiem historii, ale kawałkiem historii też w tym naszym w tej naszej wyobraźni, więc ja sobie pozwoliłam na na pewne ekscesy kostiumowe, a zarazem trzymam się epoki aleją gdzieś pomieszała mi i ONZ są tam wizja reżysera też była taka, że nie można było tak łatwo wpaść w wodze fantazji absolutnie jej Łukasz i Karina ze zdjęciami też pozwolili mi na nas szaleństwo i jak wybieraliśmy kolorystyka to bardzo często ktoś ich potem mówiło to taka nie ty taki mocny kolor mówi no tak, ale te mocne kolory były przecież jak sobie bardzo często kolorystykę taką jak sobie ustalamy właśnie z reżyserem jest operatorem jest wpływ kolorystyki to też jest nasze wspólne to nie jest tylko ja potem to jestem ja, bo decyduje, że to będzie niebieski ani na przykładzie Rooneya ale, że to jest w tej gamie każda i te wszystkie 3 filmy to są takie właśnie tym każdy z nich jest kompletnie różny, a każdy jest wymaga kompletnej innej wiedzy i jej innego przygotowania do gry mamy specjalistów w Polsce powiedziała tutaj o tym, całym zespole, który na, z którym pracujesz badamy rozmawiałam z Allanem Stars Team, który opowiadał mi, że on tutaj ma takich mocnych swoich pracowników, których ciągnie po całym świecie na przekładni i z nimi stara się nam współpracować i zastanawiam się jak jest nowością jest z Polakami tutaj w tej w tej grupie w tym zawodzie, więc wstyd LM na pewno mam fantastyczne 2 asystentki takie które, z którymi to znaczy miałam n p . Emilka Czartoryską moją prawą rękę przez wiele lat, które już wydry zadebiutowała w ostatnią godziną dość przyznam się, że jest bardzo dumna, bo to jest taki lokal, gdy widzę jak i jak ona idzie cudownie świat jest Beata Święcicka moja Kalwarianka 1, która też już robiła filii firmy samodzielnie, ale pracują ze mną, bo ja lubię pracować z tymi samymi osobami, bo uważam, że to zapewnia nam po prostu pewność, że zrozumiemy się jak ja wezmę kogoś obcego to zanim się nauczyli mojego myślenia to minie dużo czasu jeszcze jest Marzena Wojciechowska i naprawdę Emilka już nie pracuje, ale Beata i Marzena to jest taki mój Team, z którym już 10 lat jest kim non stop im to jest bardzo ważne na pewno pracuje od wielu lat z 1 krawcową, który jest bardzo ważna jest Teresa Holc, która jest bardzo rzetelna jest panią po Politechnice więc, jaką nam Chin i 3 i Gowin patronem to są po prostu jest 1 do 1 tam nie ma nawet błędu milimetra w bo to jest właśnie ta Politechnika w tym i 8 i na pewno jeszcze jest Marta Kownacka, która szyła mi kostiumy damskie do nie tylko damski poprawia, a nawet męskie do Hiszpanki i ona jest taką artystką, która potrafi wyczarować to co ja nawet na narty psuje, bo to też jest talent prawda bo jakby nie było tych wszystkich osób to wszystko, by została na papierze Noonan mamy kilku kilkunastu dawnych szewców mam fantastyczną modystka w Chorzowie Zosie no ale to są wszystko ludzie, którzy są gdzieś tam go z głoszeni po Polsce bardzo często mam taki Pakistan smutek, że był taki liceum 3 liceum technik teatralnych, które nie istnieje od wielu lat i tak się wykruszają ostatnie osoby, które studiowały jej uczęszczały do tej szkoły i ja naprawdę pracowałam z takimi ludźmi i NATO genialni byli malarze Dydek w notatce tapicerzy nów fantastyczni ludzie, ale ich prawie nie ma i te zawody, które na każdy przy filmie to muszą być zawody takiej rzemieślnicy z Realem na najwyższym poziomie do zup są w zaniku, bo wiesz, dlaczego to tytanowe Adamiak Anna rozmawiałam z UE i Joanną Kos-Krauze o kinie historycznym oczywiście teraz w Polsce jest wielka dyskusja na temat kina historycznego, ale ona właśnie powiedziała, że coś bardzo ważnego, że oczywiście kino historyczne kino historycznemu nierówne prawda i pytanie, jakie robimy robimy je propagandowe czy robimy zgodnie z prawem tak dalej tak dalej Ależ to jest bardzo ważne, żeby te filmy powstawały po to, żeby te zawody nie właśnie te zawody rzemieślnicze, żeby one nie zginęły Noto to jest Super ważne tylko to co jest przerażające, że coraz mniej ludzi jest, którzy są, żeby to przekazać to znaczy nawet młodzi może, by chcieli, ale co myśli mamy fachowców i to jest przerażający osoby, które czekają osoby, które budy to jest haftują osoby, które łowią kapeluszy własnoręcznie nie Torzym sztampowo prawda maszynka AB WIG tylko, że każdy kapelusz jest robiony osobno no jest tyle rzeczy i innym miejscu żal nie jest tylko osób body and not, a zarazem to kosztuje wiele historycznych kosztuje i wizja się robiliśmy Nikifora każdej z Krzysztofem Fin, który uwielbiam niania ten film strasznie lubię, ale wiem ile to nas kosztowało stresu, żeby mieć wszystko prawdziwe np. we Francji albo uwagi możesz znaleźć prawdziwe ciuchy z 1800 sześćdziesiątego 1700, nawet jeżeli się uprzeć to znajdziesz, a tu nie ma nic może przez to wojny, które tak przeleciały w 1 z drugą stronę, więc i zarazem też nie mamy za bardzo szacunku do naszych magazynów i nasze magazyny, który miał przepiękne kostiumy, gdzie są w ich nie ma tych kostiumów i a więc nie ma tych rzemieślników fantastycznych nie ma nie ma dobrych magazynów i gdzieś jesteśmy tacy opuszczeni w tym w tych kombinacjach i oczywiście mam fantastycznych ludzi, ale też jest coś takiego ziem np. we włoszech moja przyjaciółka, jakoby filmy Toma wynajęty duże np. pomieszczenie, gdzie wszystkich nas sprowadza Hyundai ma praliny Halinie ma faceta albo kobiety, która robi partyjne maksa Wczasowej i wszyscy są na tej dużej hali przy hali czy dużym mieszkaniu i na to wszystko skupia w 1 miejscu my natomiast w Polsce latamy oddaj nasze do Kajfasza płacimy zresztą przez to bardzo dużo czasu i teren ten zawód jest taki od piątej rano do do dwunastej w nocy co jest dosyć męczące ani sobota niedziela jak jest w okresie przygotowawczym nie narzekam, ale jest to męczące tam nie ma tego no bo po prostu nikt by taka krawcowa się nie zgodziła pracować przez całą noc, ale może pracować tydzień przed zdjęciami, ale nie nie przez 2 miesiące okresu przygotowawczego i to może, że jest tyle ludzi, którzy n p . jest Allan Starski, mówi że miał 1 pana, który tylko malował fałszywy masz już nie pamiętam, a ja wiem, że są ludzie, którzy się specjalizują tylko tylko wpłaty nie, a ja mam takie dziewczyny żony muszą oni patynę i pilnować kostiumów i wyszykować ze mną no, jakby muszą te wszystkie zawody mieć w palcach Herda i to jest po to jest to co nas odróżnia byśmy niestety kończyć naszą rozmowę, ale bardzo bardzo dziękuje też, że nareszcie się spotkałyśmy ranne tutaj w TOK FM Nate cóż będziemy też śledzić losy Annę łagodnej Sergieja Łoźnicy testy na ostatniej firmy bierze udział w konkursie głównym na festiwalu o w Cannes też niedługo Kingi Dębskiej też tendencję przecież będzie miał swoją premierę więc, więc w teście miły miły bardzo Fin LM w bardzo cenne bardzo gorąco chodzi dziękuję Dorota rok loco scenografka była moim gościem w tym Kujawianki jest się my zapraszamy na relacje z festiwalu w Cannes od poniedziałku do piątku po siedemnasty 40 w kulturze osobistej na niej oczywiście za tydzień magazyn filmowy po osiemnastej również, że tutaj poświęcony festiwalowi w Cannes siedemdziesiąty, więc dużo różnych ciekawych rzeczy będzie się działo zapraszamy, żebyście państwo z nami Intel wszystkie wydarzenia śledzili dziękuję bardzo Patrycja Wanat do usłyszenia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: DO ZOBACZENIA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i słuchaj wygodniej z telefonu!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA