REKLAMA

Jeździ na wózku inwalidzkim i 400-konnym samochodem rajdowym. Sebastian Luty o jego pasji

Jeszcze Więcej Sportu
Data emisji:
2017-05-23 19:20
Prowadzący:
Czas trwania:
14:04 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
jeszcze więcej sportu w radiu TOK FM Krzysztof Sendecki witam państwa w magazynie jeszcze więcej sportu dziś razem ze mną kierowca rajdowy kierowca wyścigowy Sebastian luty dzień dobry dzień dobry witam i LO no to jest radio, więc nasi słuchacze nas słyszą nie widzą jak ci widzę i zastanawiam się jak często zdarzać się, że ludzie reagują na innym wielkimi oczami łamało, gdy widzą siebie za kierownicą rajdowego samochodu mógł, więc strata netto jak może powiedz co Rozwiń » ty widzisz tak, czyli faktycznie osoba na wózku jest, że z 95 w 2 % paraliżem rąk, czyli takim bardzo bardzo znacznym nie jestem w stanie samodzielnie brać kierownice no imamy duże problemy z poruszaniem się na wózku manualnym porusza się takim wózku ze wspomaganiem elektrycznym, a od PSL twoje pytanie no tak ogólnie wszyscy się dziwią i wszyscy otwierają szeroko oczy no i tak wszyscy Lotto jest też dla mnie nawet ja się czy jesteś taki uznano, że kurczy, że robi coś wyjątkowego to dobra to pogadajmy o twoim samochodzie man, który jest wyjątkowy, a właściwie prawie tak jak ty, bo dla niektórych samochód rajdowy jak zajrzy do środka to już jest dziwne, bo klatka było zupełnie inne fotele zupełnie inaczej to wszystko wygląda twój samochód, bo niby jest to Mitsubishi lancer, czyli klasyka rajdowa, ale my, ale w środku to jest jakiś statek kosmiczny raczej nie ma kierownicy na dzień dobry, a co tam jest, dlaczego na tak statek kosmiczny to faktycznie trochę tak to tak to wygląda na to jest bardzo poważna adaptacja Mitsubishi lancer EVO czy napis musieliśmy zbudować rajdów KE apotem pałeczkę przejęła firma niemiecka, która musiała dostosować prowadzenie tego samochodu do sterowania 2 uczestnikami zmian na to jak powiedziałem nie jestem w stanie być kierownicę muszą mieć joystick, czyli po lewej stronie na lewą rękę mam joystick, który odpowiada za ruchy kierownicą po prawej stronie joystick, która wpada za ruchy gazu hamulca raz i to wszystko jest sterowany 3 komputerami tak jakby na wszelki wypadek 1 najwyższa to przyjmuje kontra drugi sąd rzeczywiście zapasowe baterie no i tak prowadzenie tego samochodu to trochę faktycznie może jak lot samolotem tu łamane na grę na konsoli, gdy Alty w nim też normalnie może 3 po ulicach po mieście jeździć esejem mogę znaczy to ten system sterowania umożliwia jazdę po mieście natomiast sam, jakby samochód jest na to, że jest rajdowy NATO on nie spełnia homologacji drogowych na etacie nie powinienem no ale panowie policjanci jak zobaczą Motor raczej zrobił sobie wspólne zdjęcie i jest szczególnie rozśmiesza i jakim podaje dowód rejestracyjny zębami no to to raczej rozchodził się w zgodzie wiem, że nie wszyscy chcieli budować ci ten samochód czy przerabiać było mówić o tej firmie niemieckiej, ale wiem, że też byli gdzieś tam Amerykanie, którzy przestraszyli jak usłyszeli, że to ma być samochód rajdowy tak to prawda Amerykanie mają podobną technologię natomiast oni ją stosują zresztą z powodzeniem, ale w cywilnych samochodach do takiego ruchu Miejskiego, gdzie nie ma aż takich wymagań nie ma takich prędkości nie ma aż takich przeciążeń i oni powiedzieli no kurczę nianie nie zrobimy tego mi może, mimo że na pewno brata zarobili na, jakby wiadomo też prestiż, ale Allena powiedzieli nie Okaj na to jest za gruba historia dla nas natomiast Niemce stanęli na wysokości zadania zebrała się zebrało się pół Politechniki niemieckie na jej udało się w na dobre i turystyki zamiast kierownicy i pedałów gazu hamulca i t d. to jest 1 rzecz druga najnowszy jak się jeździ rajd to są właśnie przeciążenia to są ostre zakręty to jest fotel rajdowy jest zupełnie inny niż realny Niewiem czy musiałyśmy przystosowany specjalnie dla siebie np. fotel czy Niemczyk klatka czy całą resztę tego samochodu żeby, żeby móc sobie w tym samochodzie poradzić trochę tak klatka muszę mieć troszeczkę ani inni Belka na drzwiach muszę mieć oczko niżej osadzoną ze względu na to, żeby mogły mieć 3 osoby do tego samochodu wsadzić no bo jak i na pewno wiesz sam nie jestem w stanie tego zrobić jak też kwestię ewakuacji przy ewentualnej walce 3 czy jak wyzwanie to efekt trzeba mnie z tego samochodu szybko wyciągnąć natomiast, jakby sam fotele rajdowe też niestety w moim przypadku no ja stabilności i tułowia nie mam praktycznie żadnej, więc musieliśmy fotel rajdowy jeszcze dolać odpowiednio piankę taką Banaś istotą stosuje się Moto sporcie, która dopracowała się idealnie do kształtu mego ciała jonami nie obejmuje także jak znajdę jakieś uda się tym 3 osobom wsadzić do samochodu na to w zasadzie ruszam tylko o lekko głową no i moimi sojusznikami także agent stabilizacji mam zapewnioną, ale to był bardzo długi złudne proces, gdzie będzie możemy zobaczyć na jakich zawodach na na jakich trasach Anno oto teraz możecie mi zobaczyć się mili państwo na pierwszy mecz Stream rejs Inga, czyli już w sobotę za kilka dni na torze Łódź to w ogóle Super impreza pierwsza seria liczy na to, że będzie 2 w tym roku w przyszłym roku może nawet trzy-cztery zdobędą pierwsze zawody osób niepełnosprawnych i gdzie ramię w ramie będą rywalizowali kierowcy niepełnosprawni sprawni niestety kierowcy niepełnosprawni nie będą większości rywalizować na razie zupełnie cywilnych samochodach także może nie będzie aż tak spektakularnie jak je jak kierowcy sprawni, którzy już jednak mają samochody rajdowe nas będą na na mniejsze ograniczenia, ale będzie naprawdę fajna impreza patronem i ambasadorem jest Krzysztof Hołowczyc mamy bardzo duże nagrody to jest teraz pula nagród jest 20  000 zł wiem, że jeszcze dzisiaj było kilka wolnych miejsc tak zapraszam też jeszcze nie zapisał, a ma ochotę wystartować w zawodach zapraszamy do do zgłoszeń i tam będzie można zobaczyć na co dzień trenuje na Bemowie na złom czy nie na Łodzi na złe, że to zależy bardzo różnie staram się jeździć 23 × w tygodniu tak, żeby nie wychodzić z formy na jej temat wysoko postawione cele także ten plan treningowy musi być do tego dopasowane do tegoż państwa zapraszamy do Łodzi z tonu jak to w sobotę nie tylko łodzian, ale może ktoś tam kto sobie przejeżdża albo chociażby z Warszawy to też błąd nie jest tak daleko, żeby się wybrać na Toruń Łódź zastanawiam się nad 1 rzeczą było rajdy samochodowe Motorsport w ogóle jest niebezpieczna dyscyplina ty nie masz takich obaw nie boi się po prostu tego, że jak to się wydarzy będziesz miał wypadek jak samochód zawiedzie to ty naprawdę tak naprawdę własnych siłach nie jest w stanie z tego samochodu uciec boję się tego tak jakby nie będę mówił, że nie no bo każdy rozsądna każda rozsądna osoba się tego boi no głównie problem byłby w przypadku samochodu zaczyna się palić nawet to rozwiązaliśmy potrójny system gaśniczym ja mam nadzieję, że nigdy jak do tego nie dojdzie zawsze dużo z bardzo inwestuje i stawia bezpieczeństwo, czyli specjalne kołnierze kaski zawsze jeżdżę z pilotem, który jak to jest przygotowany do tego kto, który wie tak naprawdę jak mnie wyciągnąć z tego samochodu jakże coś działo zawsze staramy się też przed startem rozmawiać się z ekipami z Oskarem kończy ze strażą, która zawsze takich zawodach jest, żeby też jak przekazać informację, że jedzie osoba, która jest nie w pełni sprawna i no tak, żeby możliwie maksymalnie zadbać o o oto bezpieczeństwa, ale no tak trochę się boję to jest cieszy też ambasadorem projektu Avalon Extreme ludzi niepełnosprawnych, którzy uprawiają sporty ekstremalne jak wielu jest z niedzieli z takich osób jak tylko takich szaleńców, którzy nie mają np. swoje samochody ścigają się wjeżdżał bowiem, że jak w różnych sportach, które to to już nawet tutaj w studiu Radia TOK FM kilka kilka osób było, ale z ich chodzi sama Motosport to jest jak Atos liczba jeśli chodzi o Polskę Europę w Europie wygląda to lepiej natomiast w Polsce no i dopiero raczkuje Motosport osób niepełnosprawnych no i też, że m. in . Avalon Extreme przez swoje 2 działy, jakim jest zawalone Ekstrim Drift Yawal aneksji rajdy stara się wypromować stara się pokazywać osobom niepełnosprawnym, że nawet w przypadku takiego paraliżu jak ja jeśli bardzo chcesz to jest to możliwe ja znam 4 osoby które, które jeżdżą samochodami rajdowymi i są niepełnosprawne one są znacznie innym stopniu niepełnosprawne na jej znaczne są bardziej znacznie bardziej sprawny niż ja ci można powiedzieć, że jest taki za najbardziej i kulawy ech, z nich wszystkich, ale w całej nie ustępuje w, a jak to jest z tobą gdzieś tam wracając do dodał do twojej historii życia tych przed wypadkiem też jeździłeś próbowała się samochodów to jest także ta pasja gdzieś tam Okaj wydarzyło się co się wydarzyło ale, ale wróciły do Motosportu czy też zupełnie nowy pomysł na życie po po tym co się stało ja zawsze interesowała Moto sportem zawsze miałem starałem się mieć fajne samochody takie samochody z jajem natomiast nigdy nie startowałem nigdy nie miałem licencji rajdowej startowałem z kilku karta za taki zupełnie amatorskich no wtedy były inne czasy nie pozwalały NATO o fundusze także benzynę we krwi miał zawsze Allena nigdy nie zajmowałem się aż mi aż tak intensywnie tym tematem jak teraz także no to jest pasja raczej nowa no dobrze, a to tak wracając do tej działalności w przy okazji Avalon Extreme i promocji osób niepełnosprawnych, chociaż Moto sporcie pytałem się o to jak ludzie reagują, gdy ci widzą, a jak reagują organizatorzy np. rajdów wyścigów, kiedy ty po prostu przychodzi jeśli chcesz zgłosić się do takiego rajdu reagują zadziwiająco dobrze, jakby nie zostałem ani razu jest planowane czy jakby nie dopuszczą do startu w UE, ale trzeba zaznaczyć, że póki co startuje w amatorskich de facto imprezach które, jakby nie wymagają homologacji samochodu i nie wymagają licencji rajdowej to są już grube imprezy są fajne imprezy ale jakby mimo wszystko ciągle naradzie amatorskie natomiast jak będę chciał przejść na klasę pro Noto zderza się z problemem zrobienie licencji rajdowej jak ty gdzie przepisy mówią o tym, że trzeba w ciągu 8 sekund opuścić samochód samodzielnie no, więc ja się rzeczy nie będę mógł tego zrobić im problemem może być również homologację samochodu taka rajdowa już minie nim nie drogowa tyko rajdowa i moje systemy mogą nie spełniać wymogów na badaniach technicznych więcej no to jest też bardzo gruby mur, który jak ożywić raz, ale ja będę chciał się z tym zmierzyć i no i jak kurczę ja to licencja na pewno zrobi wcześniej czy później pytanie jeszcze jak, ale mnie jednak, że są jakoś katapulta zamontuje w samochodzie będę samochód opuszcza wciągu sekundy pali 8 także not sex com jedno 1 zlotego tak winne na pewno do tego dojdzie aktorstwo i pilotem różnie na początku była moja kochana żona, ale ona biedna wycofała się z tego potem moim bratem był mój były trener, ale teraz aktualni jeszcze bez pilota no tak różni w zasadzie na dni co impreza trochę inna osoba Tomaszek i się rajdowych idoli wśród tych nie najlepszych rajdowców świata, których podziwiasz, na której się trochę w Gniewie wzoruje się albo chcesz jeździć tak jak tak jak oni w nas dla mnie zawsze idolem był Krzysztof Hołowczyc to jeszcze właśnie z czasów, gdy byłem takim małym szkraby mi i ziemniaki kolejno ze to z polskich osoba, która oprócz tego, że jest i doskonale to jest, że jakby Mal takie podejście do życia, w którym Story miał się zgadzam, czyli czerpać pełnymi garściami jak dobrze się bawić robić to co tak naprawdę jest najfajniejsza w życiu natomiast no kurczę no Ken Block to też jest Super gość i w zasadzie tak trochę nawet stylem czy ubierania się czy jakby na etapie kreowania wizerunku Avalon Extreme czy budowania chociażby małego samochodu tak gra się tym jest stylizowany tak proszę państwa, a Sebastian luty 1 z jego idoli będzie ambasadorem, czyli Krzysztof Hołowczyc rynny i twarzą zawodów, które w Łodzi już to w sobotę Sebastian luty tam będzie bowiem powiedzieć niepełnosprawny kierowca rajdowy, ale zapewniam państwa, żyjąc nawet w 1 % nie potrawy tak samochodem jeździć jak mój dzisiejszy gość dziękuję za te rozmowy, zapraszając na sobotę do Łodzi to jeszcze na koniec takie 2 zdania najważniejsze, dlaczego do Łodzi na tor Łódź w sobotę warto przyjść, dlatego że w całej Polsce tego dnia nie ma lepszej imprezy, a nawet jeśli jest to niema takiej nagrody takiej bomby i takich gości specjalnych tak zapraszam, kto jeszcze nie są zgłoszenia zapraszam można też na Allegro wylicytować przejażdżkę ze mną, jakby ktoś chciał zrobić komuś prezent albo sam skorzystać to też zapraszamy nowe wrażenia gwarantowane Sebastian luty dziękuję bardzo dziękuję bardzo to było jeszcze więcej sportu za chwilę informacje w radiu TOK Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: JESZCZE WIĘCEJ SPORTU

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium - Radio TOK FM bez reklam: czyli TOK + Muzyka, podcasty z audycji Radia TOK FM oraz podcastowe produkcje oryginalne TOK FM. Tylko teraz w cenie 15 zł za miesiąc. Na zawsze!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA