REKLAMA

Konstytucja RP w szkole - o co pytają uczniowie? Z Sylwią Gregorczyk-Abram, Bartoszem Przeciechowskim i dr Krzysztofem Śmiszkiem rozmawiała Agata Kowalska

Post Factum
Data emisji:
2017-05-30 18:40
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
28:14 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
post factum audycja post factum Agata Kowalska przy mikrofonie teraz czas na rozmowy wciąż zapowiadałem ich rozmowa o tym jak prawnicy poszukali sobie wewnętrznej odwagi i weszli do szkół, żeby rozmawiać z młodzieżą w LM na temat przepisów prawa w dna mówi o tym, odwaga, ponieważ nawet czasem jak chcą rozmawiać z dziennikarzami to odpowiadaj tylko ziewanie Atu się okazuje, że spróbowali również w szkołach i też dodatek nie czegoś spróbowali jeszcze ze szkoły same Rozwiń » się do nich zgłaszają, więc o tym co ty szkoła się dzieje, dlaczego uczniowie i nauczyciele i dyrektorzy rodzice chcą rozmawiać o przepisach prawa w od jutra znanym pytać moich gości, czyli owych odważnych prawników ze mną w studiu koordynatorka całego projektu Sylwia Gregorczyk Abrams adwokatka i właśnie w ICORN autorka z ramienia stowarzyszenia imienia profesora hołdy dzielić otwory w i za chwilę będę panią pytać o to cóż to jest pomysł wreszcie chciał przywitać 2 pozostałych gości to już z terenu w, czyli z miejsc, w których odbywała się akcja w bardzo przecież Polski adwokat z Lublina, w który prowadzi do spotkania dzień dobry panie mecenasie i dr Krzysztof Śmiszek z polskiego Towarzystwa prawa Antydyskryminacyjnego w ich na co dzień, ale obecnie też 1 z tych odważnych szkolnych prawników dzień dobry Daniel dr Witold pięknego WEF właśnie ze Słupska pani mecenas coś co to jest za pomysł ten tydzień Konstytucyjny i dlaczego w szkołach przecież dzieci czy młodzież test prawdopodobnie ostatnia grupa społeczna, która się będzie musiała przepisami przejmować czy zajmować Czyż 3 w jakikolwiek sposób z nimi zmagać się, dlaczego wyszedł do tych szkół w, a tak zgłasza się pchać się wpychać się godzić się w tydzień Konstytucyjny esencja drzewa, którą Stowarzyszenie imienia pana prof. Zbigniewa hołdy po raz trzeci w dna organizuje Real Tesco rocznica, bo po raz pełne rok temu wystartowała pierwsza edycja z drewnem, kiedy zaproponowaliśmy szkołom rok temu taką inicjatywa neon polegającą na tym, że moi prawnicy my przyjdziemy do szkoły będziemy zmierzać konstytucji szkoła z drogą niezwykle entuzjastycznie co utwierdziło nas w tym przekonaniu, że to, że warto, że trzeba ich, że jest taka chęć ich samych uczniach i samych nauczycieli oraz rzymskie 2 czasu trwa, więc jak pan rozumie to zainteresowanie też chęć, dlaczego konstytucja przepisy tak wzbudzają taki zapał w mojej przekonaliśmy tak naprawdę przychodzimy do nich zaś oprawie i z okazji konstytucji sama nowość w barze rozmowa o pracę dla uczniów jest niezwykle interesujące, dlatego że druga z rzędu wyobrażeniu temat nie rozmawia, a właśnie nie ma takich zajęć, jeżeli jest niemal nie spotkać z odpowiedzią, a po co mi to wiedzieć podczas lekcji czasem tak to nie wszystkie lekcje są takie, że zwolnione z Błonia i z moich koleżanek ze zdecydowanie utrudnia w bardzo często ci uczniowie są wyzwaniem i to jest nasza rola, żeby im wytłumaczyć właśnie Żyda konstytucja to nie jest jakaś abstrakcyjna ustawa, że ona dotyczy każdej tak naprawdę swary w ich życia i udaje nam się właśnie podczas tych lat i to z nimi SD przepracowania rozumiem, że tu nie chodzi tylko o to, żeby na przyszłość wiedzieli tylko, że ich jako młodych ludzi też może, by przepis ten dotknąć czy to w sferze wolności czy praw czy zakazów absolutnie na takim koronnym przykładem tego mają przepisy czy zakazu jest kazus, które przygotowaliśmy w tej edycji, która polega na zadaniu pytania w lecie szkoły tłucznia uczniom można konfiskować Telephone felg komórkowe i Senatu konstytucja i okazuje się, że właśnie na takie bardzo proste 1 w ciemne proste stanie faktycznym czasie bardzo fajnie przejść przez wielu innych przepisów konstytucji i oni tak sobie na takie właśnie przekłada z zdają sprawę on może rzeczywiście na Warcie do niej zajrzeć i że jest taką ustawa umówmy się z żelaza więcej audycji odpowie drukujemy tam z trudem może wiedzieć jak znam Żytko nie wolno pożyczek prawniczy to zależy, ale to dla nas korzystne, a teraz chciał wrócić do dr. Krzysztofa Śmiszka, w który prowadził takie spotkania z pięknym w Słupsku panie doktorze to jak to wyglądało co to za lekcje, z jaką młodzieżą i jaki był kask, bo każdy z was ma wtedy przygotowany w ich tak rzeczywiście ja prowadziłam zajęcia w zespole szkół Agrotechnicznych imienia Władysława Reymonta w Słupsku uczyli młodzież, która zajmuje się raczej to przygotowuje się do wykonywania takiej technicznej zawodów i prawem raczej niewiele mają wspólnego prowadziłem zajęcia po łebkach i szkołę panią Beatą Nawrocką wedle pokonałem aniołem stażem prawniczym wykonywała zawód, który jak i prawnego chyba adwokata sędziego prokuratora i okładek miałem rzeczy wspaniałe wspaniałe wsparcie mam nadzieję, że w głębi wpłacie do pani Mariola Otóż jak i nawet prowadziliśmy zajęcia od 2 Bielak 2 po 90 minut Lwowa różnymi szlakami i będzie wybór pada wydłuża się bać, że trochę się obawiałem tego jak i młodzieży brakuje na notatniku, który prawdopodobnie będą trenowali mówili, że jakiś abstrakcyjny retro konstytucji, bo moje moje obawy okazały się na szczęście nietrafione dlatego Romowie od pierwszych minut wprowadzenia do prowadzenia zajęć jest absolutnie się zaangażowała go interesuje podkreślić, że unijny plan, ale w ataku lub niewłaściwe modelem dla prawie wszystkich kompakt z konstytucją idą tą książeczką koło dotarliśmy jest szkoła rozdała każdemu uczniowi to był pierwszy kontakt, a o 1 pierwszy kontakt upiec w obłokach, a o tyle zaskakujące, że młodzież w wieku lat na osiedle ma 8 KUL w oknach w dół po raz pierwszy w życiu uciekała lekką ręką OJ, jakże zaskakujące to chyba nie jest, ale w Legii na jakie tematy, jakie wyzwanie w ramach własnej konstytucji rebelii próbował jeszcze przedstawić no tak będzie mógł być dynamiczna mieć oczywiście o planach jak u o, a jako pozostałość były stoper trochę innym kierunku innym kierunku niż ich pogodzić, ale to bardzo dobrze ja muszę powiedzieć, że tematem nr 1 jedno Gierczak Matuła i bardzo ważny temat dla młodzieży o automacie aktualna ich m. in. KUL z Wrocławia i tej dla przemocy policyjnej opłat, a popyt na otrzymanej od Amber Gold ogłosiła, że uczniowie bardzo długo dyskutowali nad tym uniesiona obawialiśmy, że policja miała jak i policja ma uprawnienia, kiedy nasza wolność może być ograniczona i może nawet zatrzymywani przez policję, a jeśli tak to jak policja powinna ona by traktować ten pokój sprawa nr 1 tak powiedział, a tematem nr 2 co ciekawe Puław Głogowa grubości równego traktowania, ale tutaj przebiło banki dosyć mocno uczepiła się go od tematu i równości ekonomiczno-społecznej i obowiązków państwa traktowania równych obywateli gotowych laguna na widok mieszkania a, że to atut Ekonomiczno społecznej nie obyło no to było bardzo bardzo ciekawa, bo liczymy jednak mowa o innych umów od tematu pojawi się temat np. prawo do życia w kontekście praw kobiet, które pomogą przerywania ciąży uczniowie w ogóle nie boją się one tzw. pomocnych tematu chwytają go i oczekują łatwych odpowiedzi, a o takich łatwych odpowiedzi prawnik PL bądź co robią tyle z miast nie mogą wyjść, ale jeszcze 1 rzecz najciekawiej czy bym nie nie było tam takiego dna gdzieś w tle wrażenia tej młodzieży, że to wszystko nie ma znaczenia, że to cała rozmowa z konstytucją przepisach procedurach o wartościach zapisanych w ustawie zasadniczej to jest oczywiście interesujący może sobie miło o tym, podyskutować w klasie Ależ rzeczywistość jest po pierwsze, dużo bardziej skomplikowana, a po drugie w ostatni, zwłaszcza w czasie podważany jest porządek Konstytucyjny, więc toczy w konstytucji coś istnieje lub tego nie ma w to nie masz takiego wielkiego znaczenia po doniesieniu pojawił się wątek walka polityczna rośnie obecnie to, że nie miała niemal od kupionego w państwach UE obowiązywać od silnego odbicia w poglądach młodzież model bardzo bardzo mocno zainteresowała się tym, jakiego HBO regulowana przez rynek konstytucję pokoik NKW użyte telefonom komórkowym i prawo własności ach to łatwe to bardzo młodzież interesowało ich wyhodowali nie wiem jak w przypadku innych szkół, bo w naszej szkole to aktualny portret bitwa polityczna nie miało odzwierciedlenia ich tajemnicze jeziora i młodzież dosyć mocno o pomoc poważnie traktuje to co jest zapisane w konstytucji jak pozytywnie zespół nadal Krzysztof Śmiszek z polskiego Towarzystwa prawa Antydyskryminacyjnego bardzo dziękujemy za źle to połączenie telefoniczne w z nami jesteś tym razem przez Skypea jak to w nowoczesnym radio w pan Bartosz Cichocki adwokat tym razem z Lublina, w który również zmaga się z młodzieżą panie mecenasie w w jakim wieku byli byli uczniowie i tym z jakimi tematami pan zszedł z jakichś ideałów jak w Dywitach w tej decyzji dzisiaj miałem spotkanie z licealistami z drugiej klasy liceum trzeciego imienia Unii lubelskiej w Lublinie ze szczególną trochę może klasą, bo to jest klasa o profilu prawniczym, a ci młodzi ludzie częściowo już wiedzą w jakim kierunku podążają inni się zastanawiają zdobyło ciekawe spotkanie z Nerem jutro z kolei spotkaniem zajęcia hobby bardzo małym zespole szkół do Łęcznej to jest nie da niemalże pod Włodawą, a idealny do zespołu szkół idę tam jest gimnazjum, którym będziemy mieli nie będę zajęcia z gustem to będą młodsi ludzie, ale muszę powiedzieć także ten nie jest niejedno ma grać mam doświadczenie związane z dni zajęcia już kilka razy znam zajęcia zawsze od tego, że zgody na zbiór około 3 książki, a 1 bardzo grubą jedno nieco cięższą o 1 bardzo działek i w taki sposób nie mówić składek ani grzbietu i pytał uczniów, która to jest konstytucja ma ją nie zawsze wiedzą, że ta najcenniejsza jest konstytucja z i potem dopiero przechodzimy do tego co jest w środku i tutaj już jest inaczej do tego, że jak sobie przeglądałem programy wiedzę o społeczeństwie na poziomie podstawowym to są tam pewne zajęcia jestem, ale dosłownie godzin dotyczących konstytucji i 1 poświęcona wprost konstytucja oczywiście ustrojowe zagadnienia są także rozwijany, ale przypuszczam, że takiego kontaktu, jaki dają te zajęcia już trzecią edycję, gdy Yale organizujemy od początków we mnie jako Stowarzyszenie Zbigniewa hołdy to my nie mają szansy uczniowie z zyskać w czasie lekcji tutaj mają w rynku tekst dostają te teksty, ale prawnicy mogą mówimy o rzeszy rolników z całej Polski ani idą do szkoły razem z tekstami konstytucję, a mało tego, że poświęcają swój czas im ogromnie dziękujemy to jeszcze kupuję, bo teksty konstytucji przygotowują materiały, a listy wszystkich idea to od razu powiem, że wojna trwa akcja Radia TOK FM usłysz swoją szkołę w ramach, której wraz z akcją odwiedzamy kolejne miasta dyskutujemy z nauczycielami rodzicami dziećmi to wyraźnie wynika z tych rozmów, że takie spotkanie z osobą, która wykonuje dany zawód czy my zmaga się z daną kwestią czy z taką prawdziwą osobą ani z nauczycielem, który tylko jest przekaźnikiem w o opowieści o danej sytuacji to coś nie do przecenienia dla młodzieży w związku z tym tutaj na pewno państwo trafili w dziesiątkę z tym, że nie szkolą nauczycieli, żeby ci nauczyciele udawali się na prawników tylko po prostu wprowadzacie prawników do szkół, a proszę powiedzieć co jest tutaj jeśli mogę rejestrujących właśnie aspekt związany bardzo ważny należy ci młodzi ludzie oglądają tzw. prawnika na żywo przed sobą adwokata radcy prawnego czasami sędziego notariusza czy prawnika akademickiego i tu jest bardzo ciekawe doświadczenie, zwłaszcza wtedy, a w tych sytuacjach, kiedy młodzi ludzie mogą posłuchać w danym zagadnieniu od strony praktycznej jak n p . dzisiaj na tych zajęciach w liceum Unii lubelskiej omawiałem z uczniami tak m. in. kazus związany z wolnością wypowiedzi jej ograniczenia z 1 strony sytuacji, która związana była jest taki tekst używamy dotyczący GMO pani Rabczewskiej Dody, która powiedziała pewne słowa wyznawca ROA po Ewangelista właściwie żadnych podejrzeń wpływem oni z działań, pisząc Pistons Emilia ten nowy testament, a z drugiej strony o takiej sprawie, która dotyczyła no i została nie tak dawno rozstrzygnięta w Lublinie skazania paru panów, którzy o organizacji o manifestacji związanej ze obroną przed napływem imigrantów krzyczeli znajdzie się kino jest damski, ale najtrudniej ideowo, bo element twarzy, ale oni zostali skazani o tym, rozmawialiśmy na przykładach właśnie w konfrontacji różnych dóbr wolności wypowiedzi z kwestią związaną z jej ograniczeniami i tyranem mogą zaistnieć, a przy okazji o całej procedurze o sądzie, gdzie był sąd w przypadku pani na czeskie ona musiała przejść całą procedurę jak to wyglądało w przypadku tych panów z Lublina i to jesteś chyba element takiej od dna, które w tej edycji specjalnej zwracamy uwagę w NATO, by jak sądy działają w relacji z takimi właśnie wartość no właśnie o to zapytam o to o co już pyton dr Krzysztofa Śmiszka czy nie spotkał się pan panie mecenasie z taką reakcją, że w prawo prawem, ale wiadomo, że rzeczywistość jest inna, że w sądach to bywa różnie w, że to niema co się za bardzo na tym skupiać, bo to co zapisane to zapisane, a i tak różnie bywa z tą sprawiedliwością czym miał pan takie wyzwania przed sobą, żeby wytłumaczyć, dlaczego w jednak to co w kodeksach czy to co w konstytucji to ma znaczenie ma swą wagę i wydaje mi się, że nie miałem taki osobiście doświadczył, że o wygraną sprawę, że ta my nie wiem ręka rękę myje czy coś takiego po tekście taki, że to wszystko nie działa, że dziwnie ci młodzi ludzie, a to jest to jest wielka zaleta młodego wieku oni wchodzą w ten świat otwartą głową patrzą słuchają różnych słów z różnych stron, ale są krytyczni oni są krytyczni potrafią sami oceniać, ale inni skreślają nie wykazują jakiejkolwiek negacji 33 czy takiego cynizmu, których nam starszym już wie może powiedzieć mu powiedzmy zdarzyć w pewnych sytuacjach zwłaszcza, gdy zmagamy się z pewnym oporem materii to ja tego nie zauważy w no właśnie to zmyślą halo nieistotne, że młodzież myśli i oby im pozostało za chwilę wrócę z rozmową rozstrzygniemy to wielkie pytanie o to czy można konfiskować uczniom telefony w studiu Sylwia Gregorczyk-Abram ze stowarzyszenia imienia profesora hołdy, aby z nami również pan mecenas Bartosz prze Ciechowski z Lublina również członek stowarzyszenia po informacjach z panią mecenas wracamy w post factum audycja post factum i druga część rozmowy z po tygodniu konstytucyjnym, który właśnie trwa tydzień Konstytucyjny taka akcja, w której w prawnicy prawniczki odwiedzają szkoły w i rozmawiają z młodzieżą o przepisach prawa ze szczególnym uwzględnieniem konstytucji i tego co jest w niej Albin z zapisanej co nam konstytucja gwarantuje w sprawa nie jest prosta dlatego mamy Trybunał Konstytucyjny, żeby pewne rzeczy rozstrzygał, ale jak opowiadali też przed chwilą w LM prowadzący zajęcia prawnicy w młodzież też dociekliwa jest ich nie ułatwia ceną studiu cały czas koordynatorka całej akcji pomysłodawczyni całego tygodnia w pani Sylwia Gregorczyk-Abram na co dzień adwokatka i też członkini stowarzyszenia imienia prof. Zbigniewa hołdy z ich rozmawiamy właśnie od tygodnia o tym, po co ta akcja z i proszę sobie wyobrazić pani mecenas dostałyśmy maila od pani Marty, która napisała, że ma prośbę z i pytanie czy w Krośnie też będą prawnicy z akcji, a szczury, a szczególnie pyta o ulicę imienia i gimnazjum imienia Kopernika w Krośnie właśnie pani już ustaliliśmy znana pamięć wszystkie szkoły, więc w sprawie pani na liście w głowie to jest przerażające rzeczywiste realia większość szkół ma w głowie, ale jest ich ponad 350 c i w nie więcej, że chodzi o Krosno też się tam mamy prawników, którzy do szkoły idą w natomiast oni przeżyją, a z Rzeszowa, ponieważ nie udało nam się w Krośnie znaleźć prawników chętnych, więc apeluje teraz do prawników z Krosna w UE, żeby do nas dołączyli także adwokaci mówi RAŚ, który prowadzi to mogą czuć się radcowie prawni pracownicy organizacji pozarządowych pracownicy naukowi mogą być to studenci piątego roku, bo też uważamy, że nie są na tyle gotowi mogą takie zajęcia prowadzi pani, że nawet sędziowie zgłaszają się do dziewiątej edycji mamy bardzo dużo sędziów solarne, którzy zgłosili do prowadzenia zajęć wyjątkowo dużo w ogólnie są bardzo duże zróżnicowanie, bo są i studenci i sędziowie profesorowie prawa mamy też profesorów prawa, które na takie zajęcia już od 3 lat po edycji chodzą, więc czas rozmawiali ras udział i wiedzą, że to jest na tyle satysfakcjonujące i skuter bardzo duża bardzo dużo ma prawników, którzy są z nami od początku walczyli przez rok ruszy przez wszystkie edycje w, a jeszcze w tej dacie tuje w mailu pani Marty, który strasznie fajny, bo matematyką w styki tam elementy mają do wymieszania jakoś ekscytuje pani ma taki, że jej córka uczennica drugiej klasy liceum opowiada, że sama nie daje rady w tłumaczeniu różnych przekłamań, które funkcjonują w jej klasie szkole, a to jest Krosno na Podkarpaciu, więc sprawa jest trudna, tym bardziej przydałaby się taka wizyta w prawników w, zwłaszcza że jest to właśnie liceom, które co do zasady kształtuje przyszłe elity i tutaj jest nowa fajny moment maila pani ma także, że myśli może nieskromnie prosić o taką wizytę w tej alei winnych też szkole to bardzo prosi się podoba mi się pani Marto pani pomyślała też innych tak byśmy to wzrusza jest dziękujemy za maj dla i jak słyszymy w Krośnie istot wydarza tydzień konstytucji się wydarza to niekoniecznie rozmiarów przy we wszystkich szkołach nie od tych, które do nas zgłoszona PEC proszę mandat wysyłamy zaproszenie do wszystkich szkół z małych i dużych miejscowości znajdziemy tam, gdzie zaproszą, jeżeli prawnicy zgłaszają się do konkretnych miast mamy tam nie zgłosił szkołę wtedy dzwonimy do tych szkół do tych liceów mówimy o tej inicjatywie i jak robimy nabywcą, a drugą stronę gwiazda jedziemy tam się na wzrost bez nas trochę tancerz szkoły z adwokatami i jeszcze 1 mecz właśnie w tym momencie przyszedł od adwokata w pana Andrzeja, który napisał, że on osobiście wraz z kilkoma koleżankami kolegami z opolskiej Izby Adwokackiej z od dłuższego czasu prowadzi lekcje w o właśnie o prawie w ramach lekcji WOS w osobiście kilka razy prowadził ostatnie zajęcia z gimnazjalistami licealistami właśnie w ramach tygodnia Konstytucyjnego rodzice też zapomniana dawno w nowelizowanym walizę na pamięć historyczną żałuje 450 mecenasów i adwokatów wsi te zajęcia pisze pan Andrzej w to dla mnie ogromna przyjemność połączona z poczuciem odpowiedzialności za młode pokolenie lekcje są mam nadzieję ciekawe dbam o to by miały silnie interaktywny charakter i zawsze zasada nie ma głupich pytań sam stawiam też pytanie prowokuje do odpowiedzi czasem odgrywał sceny znów przychodzi prezes sądu do sędziego o wzrost cen na terenie wesel wiadomo, że są już go obrażać nie ma żadnych prezentacji na komputerze jest żywa wymiana poglądów młodzież wykazuje się o ogromną aktywnością z ich pytań pobrzmiewa zainteresowanie i pytania wcale nie dotyczą tylko konstytucji, ale innych dziedzin prawa głównie karnego na razie nam się też są zainteresowani, że ogólnie rewelacje pisze pan Andrzej no proszę taka trochę recenzja od razu od uczestnika dziękujemy za Jerzego pana mecenasa oczywiście w Visby opolskiej mamy bardzo tak silna grupa prawników, którzy są z nami właśnie od pierwszej edycji jeżdżą po kilkadziesiąt kilometrów po to, żeby każda szkoda najdroższe niema wakatów w sieci TEN-T poznałem jeszcze chwila, zanim odpowiem na nasz pytanie samego początku, czyli czy można konfiskować telefony w szkole jednak konstytucja jeszcze chwilę rozmawiamy o tych liczbach i tych szkołach z jeziora zapewne o to jak pani rozumie to zainteresowanie tym nic, gdy trochę mówiliśmy o tym, że część, że to dobrze jest wprowadzić LPR zawodowców tak tych, którzy się, że na żywo zamiast wyprawy na co dzień do szkół to młodzież zupełnie inaczej w pobudzać myślenie niż nauczyciel, ale w Ernst, dlaczego pani może to jest ważne, żeby młodzi ludzie wiedzieli jak funkcjonuje prawu kim jest prawnik czy może to temat tego, dlaczego uważam, że prace ziemne byliśmy znać konstytucję Zielona stopniała o prawie karnym właśnie kodeks karny w nasz interes, ale ranny w stowarzyszeniu Reid naszą pani prezes maja w mojej partii była ona matek powiedzenie, że ciemne konstytucja to taka trochę instrukcja grę, że od niej wszystko się zaczynają, żeby grać zgodnie z zasadami wygra też gry prawnego powinniśmy zacząć od rozumienia konstytucji bez tego nic nie uda dlatego uważam, że są to fundament to podstawa do tego powinniśmy zacząć po to, żeby przechodzić z uczniami przez kolejne np. te dziedziny prawa stąd też pomysł na 1 konstytucja, która tak jak to ścianka działowa Matras przy Czechowskiej nie ma takich codziennych zajęć samej konstytucji Annę na 2 się tak podczas rewizji je Anna jest spore zaskoczenie Azja w realiach jest to samo ustroju, acz wcielili na takich bardzo normalne niepraktyczny żali się coś niesamowitego rzeczywiście uczymy się w szkołach o ustroju, czyli o tym jak jest relacja parlamentu do rządu rządu do prezydenta w, a nie łudźmy się żyć w prawach wolnościach czy tym co jednostek do tych oczywiście nie umie służyć tej konstytucji, która przecież jestem o to, żeby schronić, a uczniowie nie mają zupełnie takiej świadomości mamy właśnie zaczynamy od pracy i wolności obywatelskich przechodzimy z in przez ten cały rozdział, ale prosimy, żeby czytali to trawa jak oni rozumieją jak co to oznacza mówimy o zasadzie proporcjonalności także niektóre prawa czasami muszą ustąpić innym realne i kiedy ja n p . zawsze testy uczniowie mają bardzo taką ugruntowana na swe prawo do prywatności to jest coś co w nich jest rzeczywiście chyba w tym wieku w wyjątkowo mocno zakorzenione w i zawsze uważają, że absolutnie nie wolno czytać korespondencji nie można być z dostępu do rozmów do komputera no do niczego w jak zawsze pytam no dobrze wyobraźcie sobie, że nagle jesteście osobami zaginionymi niema was czy wtedy n p . taki rodzic chcielibyście, żeby przeczytał w erze SMS LO ma z Lechem jedno CDI no może wtedy tak także muszą rozumieć, że są wartości wyższe niż niż to prawo do prywatności na takich prostych z pozoru przykładach dziś tłumaczymy im np. zasady ne proporcjonalności Berta muszę przyznać już z perspektywy trzeciej edycji w zjem rzucił się to bardzo podoba bardzo wiele szkół z nami zostaje w wraca w kolejnej staranne edycjach nauczyciele są bardzo zadowoleni mam nadzieję, że będzie na zaproszenie jeżdżą w kolejnej edycji nasze zaproszenie do Krosna w inną dobrze rozstrzygniemy rozstrzygniemy sprawę konfiskaty telefonów rozum to jest jakaś paląca kwestia w szkołach, czyli że wszyscy mają telefony, w jakich używają na lekcjach takich miej wzrok się kłopoty Greg udzielał, zanim powiemy, a potrzyma jeszcze państwo z Harlemu gówno istnieje zbożowe zamiast telefony czy nie to opowiem nawiąże krótko do tego co mówili obaj panowie, że w idziemy na bardzo bardzo różnych szkół właśnie z Warszawy z Lublina, ale z małej miejscowości pod w 2 dawano do szkół technikum mechaniczne gastronomiczne hotelarskie szkół samochodowych i z całą ulicę topowych w Warszawie czy innych miastach idziemy do klas specjalnych Szkot raport na szkołach Castro potyczkach specjalnych tam, gdzie uważają wychowawcy można Anne uczniów oraz w taki sposób edukować przeznaczyliśmy te zostaną brali uczniowie niewidomi mogą odrobić 1170 konstytucji chcemy realizować najbardziej SPO niż bon absolutnie dotarł do każdego rodzaju szkoły i ANR odpowiadający ratusz ma przystąpić do prawników ponad 460 więcej cóż to ogromna liczba to tylko w tej edycji, odpowiadając na pytanie, ale szkoła może zabrać telefon komórkowy, że test napisana na ujęte w statucie, ale zabrać w takim rozumieniu, że on musi być widocznym miejscu w inne także buszu miał do niego w każdym momencie dostęp czy też takie trochę zabranie i pokazanie, że on tutaj leży, w czym nie może go skonfiskować n p . do szuflady i uczeń pochodzi z tego bez klasy bez telefonu tak nie wolno robić, że statut to na to zezwala to rzeczywiście niezły kładą to jakieś takie kółko korytka czy kładą koło tablica leży już matką potrzeba to ma prawo wstać i z tego telefonu skorzystać nie można zabierać np. uzbierano od 14, ale tego dnia w konstytucji nacja co wiem to, skąd z kontrolą własność po prostu w no ale prawo własności to prawo własności ograniczenia mogą być np. właśnie do szkoły nie można wchodzić z innym różnymi przedmiotami n p . nie wiem w Realu z kuchenką turystyczną gazową w a, a na telefon mąż i ostrych można, ale prawomocność jest ograniczony, więc znam się jak to jak te odstawił go tak to tytuł szkoły różnych rzeczy czy regulaminu, który ma określać dochodzić do konstytucji tłumacząc, a nawet rozumiem, że trzeba w modzie zna statutu ogranicza prawo własności, która stawia w pewnym sensie tak, że mogą wewnętrzne regulacje tego dotyczy, lecz w natomiast w odpowiedzi gmc to też taka umowa pomiędzy uczniem szkoły mieli ich rodzicami tak na tych samych decydujemy się, by przystąpić do tej umowy przechodzące do szkoły natomiast odpowiedź na pytania czy można czy nie można nie nie można w pewnych sytuacjach może być to ograniczona, ale tak mówi ten telefon jest na wyciągnięcie ręki powinien wystawić jazzowej gitary Grzegorza Lecha teraz oddalanie tego telefonu, ale na pewno go zabrać nie wchodzi prawo prawo własności wszy jest zasadą generalną możemy ewentualnie ograniczyć nabór na inne właśnie tego rodzaju umowie dwustronnej jest no proszę no to proste nie takie trudne, ale tu czcimy razem też dyskutują o winie są do nich takie, że takie oczywiste, że wrześniowy dyskutują absolutnie nakazywała grzebać w odzieży jest bardzo trudna zadanie gratuluję wszystkim nauczycielom, że inne codziennie zmagają się z młodymi w duchu innymi pomysłami, bo dla nas dla prawników to jest naprawdę wyzwanie wiem, że prawnicy się bardzo stresują bardzo długo się przygotowują do tych zajęć silnych do tego jeszcze młodzież i niektórzy dorośli mają taką skłonność do podważania wszystkiego, czyli fotosy dla prawników staje się już pełną bazą i stoimy na tej bazie bezpiecznie, a potem gra idziemy dalej to tu nagle zupełnie w proch rozbijane i cóż począć jesteśmy na każdym kroku NATO chce być na razie nie, ale spotykam się z tym naprawdę w ośrodku każdej lekcji taki talent ich aż stał się ciekawy sam wjazd takich lekcji udział proszę państwa jeśli któraś jest szkoła czy klasa czy Łódź rodzic chciałby to proszę pisać na post factum małpa to krótka chcemy te wszystkie maile przekażemy z do pani Sylwii Gregorczyk-Abram na codzienne adwokatki AWS obecnie w ciągu tygodnia Konstytucyjnego koordynatorki całej akcji z ramienia stowarzyszenia imienia profesora hołdy bardzo dziękuję za spotkanie dziękuje ciasne informacje po nich oczywiście jeszcze więcej sportu w program post factum przygotował mec strzelecki realizował krzyż, gdy Kamil Wróblewski ja nazywam się Agata Kowalska spotka się z państwem na placu Defilad osiemnastej w czwartek, ponieważ finałową kończymy akcję usłysz swoją szkołę właśnie w Warszawie debata o 18 w czwartek zapraszam serdecznie w post factum Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: POST FACTUM - AGATA KOWALSKA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz internetowe radio TOK+Muzyka teraz 40% taniej. Wybierz pakiet Standardowy i słuchaj gdziekolwiek jesteś

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA