REKLAMA

Polska szkoła reportażu = polska szkoła zmyślania? Dyskutują Mariusz Szczygieł, Adam Leszczyński i Tomasz Stawiszyński

Data emisji:
2017-06-02 14:00
Audycja:
Popołudnie Radia TOK FM
Prowadzący:
Czas trwania:
23:17 min.
Udostępnij:

Od pewnego czasu toczy się dyskusja branżowa dotycząca tego, co wolno reporterowi. Artur Domosławski w niedawnym wywiadzie dla Krytyki politycznej z Magdą Majewską powiedział, że w Polsce reporterzy mają, delikatnie rzecz mówiąc, kłopot z faktami i trzymaniem się rzetelnym rzeczywistości. Rozwiń »

Jak rzeczywistość literacka ma się do faktów? O tym dyskutować będą: Mariusz Szczygieł, reporter Gazety Wyborczej, Instytut reportażu, z dr Adamem Leszczyńskim z Instytutu studiów politycznych PAN, Gazety wyborczej i Oko.Press. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Popołudnie Radia TOK FM, Tomasz Stawiszyński, w studiu Mariusz Szczygieł, reporter Gazeta wyborcza, Instytut reportażu, dzień dobry i dr Adam Leszczyński, Instytut studiów politycznych PAN, Gazeta wyborcza i Oko.Press, dzień dobry, dzień dobry. Od pewnego czasu toczy się dyskusja taka, branżowa właściwie dyskusja dotycząca tego, co wolno reporterowi. Artur Domosławski w niedawnym wywiadzie dla Krytyki politycznej z Magdą Majewską powiedział, że w Polsce reporterzy mają delikatnie rzecz mówiąc kłopot z faktami i trzymaniem się rzetelnym rzeczywistości. Bardzo często te różne opowieści, które snują, choć podawane są jako opowieści o faktach, z faktami nie mają za wiele wspólnego. Rozwiń »
W podobnym tonie wypowiadała jakiś czas temu Ludwika Włodek, najpierw w tekście dla Krytyki politycznej, później w wywiadzie dla miesięcznika Press. Odpowiedział na to wszystko Mariusz Szczygieł w swoim tekście w Dużym formacie, mówiąc, że ci reporterzy, którzy nie mają za dużo talentu, to niech o tych faktach piszą, a ci, którzy mają talent, to niech piszą tak jak chcą. Na to z kolei Adam Leszczyński odpowiedział, też Krytyce politycznej, pisząc o tym, że Polska szkoła reportażu to Polska szkoła zmyślania.

Więc czy reportaże w Polsce rzeczywiście mają problem z faktami, że niektórzy Adam zaczynają i tutaj mieliśmy do czynienia z paroma bardzo omawiamy zresztą on spektakularnymi wpadkami i raz i nie będę teraz mówiła pisarka pomieszczenia dochodził potępiać autorów natomiast w problemy wydają się polega na tym, że to przyznać że, że jest tutaj w pewnej konstrukcji członkom śledczych pewnym rzeczom idei polskiego reportażu literackiego znajduje się przyzwolenie jest taka szara strefa powiedziałbym niedookreślony, a tego co wolno reporterowi zrobić materiał i gęsta szara strefa z ITI to dotyczy różnych chwytów formalnych, ale dotyczy też pewnych operacji na faktach ten gest może ruszyć się zastanawiać czy nóżka zrobienie 3 bohaterów 1 bohatera, ponieważ posłem do konstrukcji estetycznej i sprawia, że opowieść jest ładniejsza i na reporterowi czy to jest operacja na faktach czy Polacy estetyczna moim zdaniem jest to operacja na fakt teraz i mój problem nie leży z tym, że reporter robi to czasami mam chciał to on od razu sprostować zmęczeniu uważam, że to są zabiegi są z góry niedopuszczalne i podział tylko, że to są zabiegi niedopuszczalne wtedy, jeżeli się o nich nie uprzedza czytelnika to znaczy, jeżeli chodzi dochodzi do sytuacji, w której czytelnik bierze w księgarni spółki z napisem literatura faktu książkę i tam się nie znajdują fakty tylko tam się znajdują różne inne rzeczy i od tamtego czytelnika się nie uprzedza pan to jest absolutnie kluczowa sprawa znaczy dla mnie kluczowa jest w tej chwili zaufania pomiędzy reporterem i czy i czytelnikiem w teraz, dlaczego Polska szkoła reportażu jak sądzę mam problem ona ma problem, ponieważ nie i nie chce i Sundance po tym co ma już lepsze raczej nie chce albo nie potrafi pokazać uszu ustalić jakiś jakich reguł brzmi nie nie chodzi o kodeks karny inni tylko raczej o pewne powiedziałbym zwyczajem w i in dotyczące tego co wolno robić, czego nie wolno robić na bocznym albo, o czym należy czytelnika uprzedzić jakich operacji mężu przed ich w i teraz istnienia tej szarej strefy już od głosu Mariuszowi z sekunda istnienie tej szarej strefy powoduje tego nie do określenia, że ludzie, którzy czasami są niepożądani, a czasami są pozbawieni skrupułów, a Anna robią oni nabierają Czytelników murem z wprost sprzedający mleko faktycznie są faktami nie jest, a i w ten sposób robią złą opinię wszystkim pozostałym w tym n p . Mariusa von Mariusz a, ale natychmiast zweryfikowane przez Czytelników przez fachowców jest internet trasy via internet jako pewnym prawda jakiś rodzaj Opatrzności, która nad nami czuwa i natychmiast zweryfikowane jeśli tylko ktoś popełni błąd albo czegoś nie zbiera albo skłamie i inny, a w ten przykład, który podał przed wiąże się z kilku bohaterów robi 1 to tak naprawdę prawie nie ma miejsca we współczesnym reportażu miało miejsce kiedyś zrobił Wańkowicz i o tym, napisał nawet książki o tym, jaką jest, bo napisały w kratkę fontanna jak Google o metodzie reporterskiej, ale tak naprawdę to ja nie znam przypadku poza książką Wojciecha Jagielskiego nocni wędrowcy, kiedy z kilkorga dzieci zrobiły dwoje latem było od dawna można go od razu powiedział, że drodzy Czytelnicy robią to tak i tak jest porządków, gdy z porządku barwnych przypadków nie znam naprawdę rozmowę z wieloma reporterami przyjaźni się prawie ze wszystkimi reporterami w Polsce ja bym coś o tym, wiedział, kto to jest po pierwsze po drugie mówimy, że reporterzy mają problem to ja od razu zaznaczam, że energia tego problemu nie mam Wojciech Tochman królową nieba i znam jeszcze jest jednak z Iniestą nazwisk ludzi, których coś takiego problemu nie mają mamy tutaj o omawiamy ciągle te same te same przypadki pewnych wpadek niedociągnięć albo przekroczeń w ogóle znaczy, że w Jaśle i z taką taką wpadką była książka Andrzeja Muszyńskiego Cyklon, ale to była wpadka szkolna co rozumie przez szkolną wpadkę Otóż autor napisał piękną książką w Birmie naprawdę piękną, ale nie po sprawdzał kilku faktów w lesie kilkudziesięciu kilkudziesięciu liczba posłów się nie zgadza tam w parlamencie nie zgadzają się daty po prostu prawdopodobnie wydawnictwo czy redakcja nie zadbała o to, żeby dać do redakcji merytorycznej co powinno każde wydawnictwo zrobić, ale natychmiast zostało to ujawnione i 8 lutego odnieść no to nie jest także można sobie tak bezkarnie popełniać błędy i to ta opatrzność zareaguje dziś ten dzień co w Chinach, ale pamięta stosuje się odnieść do tego w jaki sposób prawda jak się odnieść sukces odniósł się, ponieważ tak, a PiS jego debiutancka książka jest facetem na równi z tym, że tak powiem czy łatwo się denerwuje jest takim typem Andrzeja znam, bo był studentem naszej szkoły jest takim typem Macio i niełatwo się przyznać do błędu nalewka Witold Szabłowski za to, że przywłaszczył sobie część dużego filmu w swoim tekście i nie poinformował o tym, zbyt dokładnie przeprosił za to w lesie to by wczoraj napisał, że dziś rano napisał na swoim Facebooku jeszcze raz o tym wszystkim ich na liście i w tekście Adama Leszczyńskiego i w tekście Ludwiki Włodek były przykłady rodem z ze Stanów zjednoczonych n p . gdzie ten fakt check-in jest bardzo precyzyjne i skrupulatny i jest kilka przykładów takich autorów bardzo popularnych w pewnym momencie, którzy dokonali w swoich tekstach różnego rodzaju nadużycia albo takich problematycznych lotów rusza z Wawrem rządzi się za tym to było bardzo poważne konsekwencje dzieje są Blair to jest ten przykład przytaczany przez przez obu autorów też przez w tekście Adama Leszczyńskiego, ale też Johna le man to taki piszący dla New Yorkera w pewnym momencie bardzo popularny autor, który wydał książkę p t . i Madeleine w stanach Zjednoczonych i w tej książce odkryto 1 taki sfabrykowane z kilku cytatów cytaty Boba Dylana i całą tę książkę wycofano z druku ile mamy dość, że jest on udział prawie odkryto 3 skończyły się dobrze małżeństwo skończyło się szczęśliwie rozwodem, czyli odkryto prawda no ale konsekwencje były jednak drastyczne dla kogo dla autora aktora ani dla środowiska nie mogą spadać za to, że mój sąsiad kradnie niemal dać poczucie, że to jest budowanie ich odpowiedzialności zbiorowej nienawidzą wraz z grona Legia 3 zlotych tak stać się taka odpowiedzialność zbiorowa pojawia w tych tekstach Adama Leszczyńskiego jak i Orląt rozwinie system zwany odpowiedzialności zbiorowej, a mój stosunek do odpowiedzialności zbiorowej jest taki jest mi przykro za Jedwabne za to co zrobić tam Polacy, ale w życiu nie przeprosi za to ja poniosę ja tego nie zrobiłem nawet 9 lat później nienawidzę odpowiedzialność zbioru nie przywoływać w darze od dużych wahań, ale nie jest przesada, a w wielu rozmowach i też nikt to jest tam tutaj tt tt mieli teza była inna to znacznie chodziło o to budowanie, odkąd z odpowiedzialności zbiorowej reportera tylko o to, że pewien pomysł literacki, jakim jest, jakim jest Polski reportaż literacki właśnie zawiera w sobie taką strefę, która skłania niektóre jednostki do naruszania norm zawodu, ale na razie idzie zbyt wygórowane w literaturę wmówić klasyfikowana niż literatura powinna być modyfikowana, a ja też namawiam do kodyfikacji tylko o mnie nic raczej dla ngo powiedziałbym do tytułu do określenia norm, w których np. można, by tam wznowili rywalizację z Koroną przykładną przykładną Szkot co z w krajach anglosaskich takich jak wielka Brytania stany Zjednoczone bardziej rabusie ukradli z Wielkiej Brytanii dziennikarze mają kodeksy etyczne ani i one są Super dokładne New York Times ma taki kodeks i on też jest niesłychanie pedantycznie dokładny moment, bo mówimy o tej to jest inna, ale nie mówiła Gazecie mówi od razu książkach do wsi z Muszyńskiej książkę Szabłowski książka porządku i porządku w porządku także Indianie mamy do stworzenia takiego słupa dokładnego kodeksów ma kilkaset zapisów uważam, że to być może pasuje do bardzo forów w sformalizowanej kultury krajów anglosaskich intencja naszej gminy natomiast może warto ponieść tych kwot tych wpadek jest dość już tak nie jest ich niewiele okrętu do tych ludzi wrócimy za moment informacje Mariusz Szczygieł Adam Leszczyński są państwa gośćmi w studiu cały czas Adam Leszczyński raz jeszcze dzień dobry fach i Mariusz Szczygieł oraz szczycie g Real w kim rozmawiamy o polskiej szkole reportażu o granicach, które wolno albo nie wolno przekraczać reportażu literackim no właśnie reportaż literacki zakłada, że mamy do czynienia nie tylko z dziennikarstwem, ale także z literaturą chciał spytać Adama jako mojego kolegę, którego cenię bardzo i ja, a zwłaszcza dotyczące jego światopogląd, bo jestem po tej samej stronie chciałbym spytać się, czyli 2 czy dopuszcza też taką rzecz w reportażu to pytanie zadał mi laureat nagrody Kapuścińskiego z ubiegłego roku Paweł Piotr Reszka reporter z Lublina, którego bardzo cenię do mnie zapytał czy może 33 czy ma on może reportażu napisać opowieść swojego bohatera odwrotnie od końca bohater ów udział od ADO Zet, a on odciążyć od, a czy twoim zdaniem można pisać tak to opowieść od końca czynie grzebią się lepiej czytało Sborna miała formę z miasta z pensji pod warunkiem, że będzie to ta sama opłata za mała wieś tylko równają się do zamienienia do obejrzenia od tych chodzi im udaje, że ciężko w tym są surowo Mariusz pisał w dużym formacie, że wasz Zet, że ma aż o tym co ma już pisał dużo w dużym formacie jest takie bardzo sztucznym przeciwstawienia prawda reportera, który chce tworzyć literaturę jakiś taki pociąg Group grupy nudnych smutnych inż. Oleksy z oburzeniem estetycznym sterty założyli literacko estetycznym pokarm i teraz problem polega na tym, że i jest pewna hierarchia priorytetów tutaj i e-maili i wydają się, że lojalność wobec czytelnika lojalność wobec faktu ma to priorytet nad tym nad lojalnością wobec własnego projektu estetycznego mając na skróty i ich, że sytuacje, z których syfonów wpadki, o których mówimy, ale wynikają właśnie z przestawienia tej hierarchii także one wnikają oni nie z tego, że ci, że są ludzie, którzy popełniają są skłoni do z natury do 1 000 000 osób po prostu oszustami tylko one wynikają raczej z tego, że ich poniosła własna, a ambicja literacka umiłowanie swojego talentu, a możliwe bez lidera w VAT nabywa bywa w 2 tylko tytuł jest właśnie z prądem tak, że w momencie, kiedy mniej dzieci kiedy, kiedy tynki nie są już, że to w tym nad zatarciu hierarchii na tych za zatory zatarciu hierarchii właśnie tych priorytetów w pracy po polega problem, a to ten przepis tt odróżniają jak sądzę reportera od zwykłego pisarza, który zawodem czcigodny Jan złożył je rodzina może kłamać nie możemy rachunek jest podstawa, ale teraz można powiedzieć wreszcie wszystko jest kłamstwem i nic nie jest kłamstwem i teraz każda rekonstrukcja takich zdarzeń rekonstrukcja na podstawie własnych wspomnień własnych obserwacji rekonstrukcja na podstawie tego co mam na mówią rozmówcy, czyli konstrukcja prawna ich historie z tych 4 wierszy, ale mamy tutaj ten przykład do nabrzeży rekonstrukcja może mieć wady subiektywizm rzekła z książki Jacka k Bandera obrotu PR, która była gorąco dyskutowana także przez uczestników wyprawy, w których Hugo Bader uczestniczył tam jest np. scena rozmowy pomiędzy dwójką nieżyjący bohaterów od Hugo Bader wprost, mówi że ją wymyślił, ale jest wiele innych zarzutów, którzy uczeń który, których uczestnicy tej wyprawy postawili względem narracji w książce mając na same doradczej Reas w uzasadnionym względami ewolucja zachowało się do tego nie poprosił autora, żeby się tego ustosunkował ja też prowadzę wydawnictwo, gdybym miał taki przypadek tobym po prostu tego reportaż zmusił tego reportera, którego książkę wydałem do tego, żeby usiąść z tymi bohaterami są to wyjaśnić albo, żeby napisać długie szczegółowe Warszawa nadal jest taki, że narracja, która jest uruchamiana w sytuacji stawiania takich zarzutów reporterowi właśnie taką narrację, że reporterowi wolno dokonywać pewnych uogólnień pewnych zabiegów o charakterze literackim więcej to ta idea chyba, o której dyskutujemy bywa czasem używana przez samych autorów do wiary zdania, że wolała opisać nie muszą wpisywać całego człowieka mogą pisać tylko jego ucho tylko jego ucho mogę opisać on może być metaforą całego tego człowieka, ale nie mogę składać jeśli ten człowiek jest kobietą nie mogę patrzeć z mężczyzną, czyli mogę być subiektywna, ale nie mogą popełniać błędów, a ja tak to widzę po to jest moje podejście inni być może mają inne i może to jest jasne przepisy podyskutować o tym co możemy ja dopuszczam wszystkie sposoby widzenia świata po prostu wszystkie i aktywnie urealnienie, ale w generalnej z niej, że istnieje różnica pomiędzy nim Susz subiektywnym opisem świata dopóki są absolutnie się wartością dodaną w pracy reporter, a i jawnym zniekształcanie faktów rozmyślanie idą do Top Toys, że ta różnica jest, że można je zacierać tak mam wrażenie, że taka tym samym, że jest on jest, że Żydów zacieśnić te zakazy patrzymy sobie krzywdy, ale wynik na sali, jakie są to fakt obiektywnie ustalić, gdzie jest ten wzorzec na rowerze dziś nas dziś sprawdzalność znane jest i jeżeli tajną mówimy tutaj oczka i w jakim kolorze spodni dziś nie rozróżnia tylko 16, ale równie powoli się ma, ale tak, więc LSE przypominają koszt rzeczywisty kolor ceglasty dobrze dobrze, a dla nich pomarańczowy i któryś z nas ma teraz, gdy ten fakt niedobrze, ale jest też fakt, że siedzimy tutaj rozmawiamy prawda i grze nie ma z nami osoby czwarta, która zrównała z założenia są one są fakty w dni w miękkich powiedział Lis jest kłopot i tu i teraz wydaje mi się np. zrobienie listy takich chwil takich rzeczy jest posunięciem się za daleko, choć są dużo Anglosasi, by to zrobić także oni do osiedli i to bardzo dokładnie skodyfikowane nigdzie bym, w którym momencie jest pewnym oporem jest prawo osób 14 w trudnym momencie nie ma planu natomiast Elany nie sądzę, aby z nimi nic nie można bronić nim nie można bronić oszukiwania czytelnika świadomego lub, jeżeli zmieniamy strukturę potentata fundamentalnie po prostu robimy inną opowieść ze względów na NATO, że nam się tym lepiej układa fabularny not want to sporo zajęć tylko współpraca będzie ciężko im oczy pod warunkiem, że występuje to jako reportaż na przebieg czytam takie książki nie wiem Prusa czatuje na Nikola SA obuwie takich klasyków Glaza Sandra SA to w zasadzie małym stopniu nie interesuje czy to wszystko dokładnie tam tak wyglądało jak oni opisują, bo to, zwłaszcza że coś na pograniczu właśnie w wyroku z listy naszą ligę, ale wiesz, że zgodnie, z którą jako wiersz Grassa autora Antala terminalnie chorym Czub tutaj polega ono tutaj jak ta więź lojalności zaufania pomiędzy czytelnikiem autorem pozostaje no bo bogaci wg reguł, które znane są takie same dla w jej wiecie o obaj ja albo oboje radzę, jaki sam go wiosną czytelnika trzeba szanować i zawsze to samo powiedzieć wyobrażam sobie, że prawda jak coś konstruuje, bo nie wszystko mogę wiedzieć i Gdyni przez nich nie do wszystkiego mogę dotrzeć może było tak Hanna Krall bardzo często lubi morze błota k i nagle ma okazuje się całą stronę tekstu, który jest tylko na podstawie może to może bardzo często Krall bierze z innej rzeczywistości, którą też badań i Easter czuje, ale pisze może poszła do ciotki Janki może nie poszła uważam, że tu trzeba być w porządku i gdy ja osobiście staram, ale czy to należy zapisywać w kodeksie Wojciech Tochman napisał na Facebooku nasłuchali się eldorado, a nie wiem może mu żona słucha w odniesieniu do postu baty Stasiński, która z kolei postawiła takie pytanie czy czy jest właśnie szansa na kodeksy etyczne zawodu raport oceniał Wojciech Tochman napisał tak nie ma żenująca dyskusja trzeba pisać uczciwie to jasne, ale każdy może pisać, ale jak chce nie tylko reporterzy wydawcy mogą wydawać nie wydawać ich decyzja, ale nic wyciągają wnioski decydują komu ufać, a właściwie nie jest to ewidentnie jasne, że rzuca pisze list w jego branży dziennikarstwo, a do zoo, a książką Detroit jak nazwa autor tej wspaniałej książki Detroit z Legią amerykańskich nazwał go okraść z wywiadów tak bzdury po prostu tam sobie pozwala na rzeczy, na które nikt się nie pozwolił reporter Polski, pisząc n p . o bohaterce o jakieś tam urzędniczce Detroit noże rzeczy nie będę ich tutaj cytował, ale że jest po prostu 5 tylko dos setnej potęgi biznesmena mnóstwo takich takich okropny dosyć rzeczy wobec bohatera i teraz zabronić mu tego no potem należałoby tylko do sądów w gminach chodzi o to, że tam są bardzo wyraźna granica między jego osobistą opinią jakimś takim chwytem narracyjnym, a powiedzmy tym co mam wiedzieć, że analizuje na poziomie samych fakty myślę, że nikt absolutnie nie zamierza za 0 z zabronić reporterem pisania ładnych książeczki są ładne literaturę dziękuję ci, że w żelazo póki co jest i to jest i to jest coś co mam wrażenie, że z ZZ zarzucał areszty krytykom, a to nie jest prawda tt kursy sedno polega na czymś innym na tym właśnie, że to w którymś momencie dochodzi do możemy się zastanawiać czy Inter Mancini i trudny moment następuje, kiedy on następująco dochodzi do jakiegoś oszustwa w Myślenicach tylko jak złapać ten moment turystom temu problem jak oka i teraz być może są to sytuację jakoś powtarzalne Tang, jeżeli byśmy zabrali np. można go podejść do tej strony to znaczy przejrzeć zrobić taki krok do historii tych wpadek w dość długo już grono nie niedługo właśnie, ale to Stallone Liza stały refren tej rozmowy w w ich zrobić historię i zobaczyć co one miały wspólnego z ronda, gdzie w, których momentach nastąpi wymiana nastąpi również podejście takiego od strony sceny badawczej Gemius szronem ani osiągać jak umiał to zrobić, bo to nie powinny odbyć, bo ci zarzucą, że robi to zawiści, ale powinien być ktoś, kto ma typowym twój aparat naukowy twój umysł podobny typ umysłowości i by to zrobił to wspaniały pomysł zastanowić się, gdzie jest możesz jak ZUS, ale absolwent, ale to są jednak studenci, a ja bym wolał dr w USA w rejestrze no właśnie, bo tutaj pojawił się ten przy przykład Charles de Gaulle dawstwa ale, ale ja myślę sobie innych książkach reporterskich takich, które się okazało w Polsce zagranicznych amerykańskich np. nie ma do niej Kraka uważa, którego tak książek sporo się też ukazuje o niedawnej też seria amerykański czarnego książce Lorensa rajd Austrię teologii na 333 czy innych tego typu tekstach, w których właściwie rzeczywiście tamten wymiar literacki jest bardzo skrupulatny te książki świetnie się czy znane są bardzo ładnie napisane natomiast tamten fakt check -in widać, że jest po prostu niesamowity zresztą w ogóle to jest chyba też trochę inny gatunek literacki w Polskim di BRE tej polskiej szkole reportażu mam wrażenie sporo takiego indywidualnego spojrzenia na kurs euro za takie małe kina za naukowe Charles Porter w Polsce jest osamotniony to znaczy sam musi wszystko zbierać sam to potwierdzać sam sprawdzać, a redaktorzy większości wydawnictw mu tylko poprawiają tę książkę stylistycznie i to nie zawsze i na lato też zwracał uwagę Ludwika Włodek razy zachował się ja np. mam 2 koleżanki 1 z czeskich tematu drugą od polskich, który miał osobiście płace, żeby on sprawdził różne rzeczy pomnie bowiem, że nikt nie zrobi i ich i naprawdę reporter nie ma na nim polegać tutaj nie zna wydawnictwa, które by dało do pomocy reporterowi kogoś, kto będzie go sprawdza możliwości problemy strukturalne finansowy i finansowe przede wszystkim Adam Leszczyński Gumny Janicki powiedział, że to ma być łatwe nie jasne oczywiście bardzo dziękuję Mariusz Szczygieł Gazeta wyborcza Instytut reportażu dziękuję bardzo dr Adam Leszczyński Instytut studiów politycznych Polskiej Akademii Nauk Gazeta wyborcza oko Press dziękuję bardzo państwu też dziękuję kończymy popołudnie Radia TOK FM Agata Majewska wydawała ten program Adam Szurek realizował ja się nazwą Tomasz Stawiszyński życzę miłego piątku i do usług
Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: POPOŁUDNIE RADIA TOK FM

Więcej podcastów tej audycji

POPULARNE

DOSTĘP PREMIUM

Teraz 30% zniżki na Dostęp Premium! Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW", aby słuchać podcastów TOK FM na komputerze i w aplikacji mobilnej już dziś.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
Przedłuż dostęp Premium taniej!