REKLAMA

Postulaty kierowców dot. ruchu drogowego (powtórka z 21.01.2017r.)

Skołowani
Data emisji:
2017-06-03 09:00
Audycja:
Prowadzący:
W studio:
Czas trwania:
39:47 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
ważny dzień dobry audycję skołowani jak co tydzień w sobotę o dziewiątej porozmawiamy o ruchu drogowym bezpieczeństwie na drogach o transporcie dzisiaj proszę państwa o kierowcach oczami kierowcy także Tuszyńska mogłoby się wydawać inaczej niż to jest schowanych, ale jak najbardziej wskazane ze mną w studiu Tomasz pióro polskie Towarzystwo kierowców dzień dobry dzień dobry panie Tomaszu Towarzystwo, którego panie z przedstawicielem wystosował w pewien apel o różne Rozwiń » pozycje się w tym apelu znajdują co bym kierowcy mam wrażenie byli chyba państwa zdaniem mniejsze panowanie na polskich drogach i tak myślę, że dobrze jest wyjście tego słowa w co pan rozumieć też Towarzystwo rozumie pod po tym, takim ogólnym stwierdzeniem, że kierowcy są szykanowani na polskich drogach ja myślę, że takie odczucie nosiło się w momencie, kiedy było powszechne odczucie, że kierowcy są w sztabach źródłem dochodów dla budżetu państwa, ale i każdy podatnik jest taką osobą tak, ale wydaje mi się, że w akurat służby, które do tego były chętnie wykorzystywane mam namyśli policja PL głównej mierze powinno się ją może obarczyć odpowiedzialnością za bezpieczeństwo za pomaganie kierowcom za sugerowanie pewnych rozwiązań właśnie zmierzających do poprawy bezpieczeństwa natomiast w założeniach do budżetu 2015 roku 3 dni to sprawa miała wymiar skandalu okazało się, że były zgoła założone limity mandatów, które policja była zobowiązana nałożyć, ale nie tylko względem kierowców jak i nie tylko, bo również pierwszych rowerzystów aż takich i w tym momencie można sobie z tym doskonale wyobrazić, jakiej sytuacji zostało postawionych komendant główny policji, który miał do wyrobienia limity w związku z tym ich organizacyjnie wciąż są ogarnąć musiał to podzielić zapewne na rejony każda każdy powiat każda Komenda później miała swoje limity do wyrobienia w związku z tym policja zatrzymała się zastanawiać i Yale i sięgać do głowy po pomysły w jaki sposób te limity wyrobić skoro będą z tego rozliczani tak pan mówi, że to w 2015 roku, bo w założeniach budżetowych, ale ta sytuacja wyrobienia tych norm mandatowych od lat była nie tylko w tym 2015 roku, ale może to się nie wpisywał faktycznie w tych założeniach budżet dobrze to jak najbardziej, chociaż myślę że, jakbyśmy prześledzili niektóre to w jaki sposób inne lata założeń budżetowych to w jaki sposób, aby się też to pojawiało, ale ten stan był przez wielu latach grobowcach, bo to sytuacja narastała przypomnimy sobie do jakich żenujących sytuacji dochodziło, które tak naprawdę uderzały w prestiż i wiarygodność służb mundurowych, kiedy mogliśmy znaleźć na YouTubie filmiki nie ukrytych w krzakach policjantów strażników miejskich wyskakujących z zaskoczenia i tak naprawdę po kierowcy domy wszyscy no i jeżeli weźmiemy pod uwagę skalę ilość kierowców po latach z ne potężna część społeczeństwa odczuwaliśmy zaczęliśmy odczuwać odbierasz to jako po prostu zastawiane pułapki na nasz, a więc nie miało w tory czy te miejsca usytuowania radarów czy też usytuowania się policjantów nie nie były wybierane ze względu na poprawienie bezpieczeństwa tylko właśnie ze względu na szansę przyłapania kierowcy na wykroczeniu NATO nie jest także kierowcy czy też wszyscy uczestnicy, czyli uczestnicy ruchu drogowego muszą wiedzieć, że zgodnie z przepisami zgodnie z tym, jakie zasady obowiązują na drogach muszą jeździć w każdym miejscu, a nie tylko tam, gdzie z jakichś powodów rok wcześniej wydarzyło się więcej wypadków w teście z panem zgadzam Otóż przepisy powinny być przestrzegane i powinniśmy jeść zgodnie z przepisami, aby było bezpiecznie, bo to jest naszą taką ogólną troską natomiast oznaczenia na drogach i i te wymogi ograniczenia prędkości one powinny być adekwatne do sytuacji i to jest pewnego rodzaju musiałam wyważyć różne racje poruszamy się samochodami i dlatego że jest to wygodne szybkie wyrażamy ryzyko związane z poduszką z używaniem z korzyściami wynikającymi z tego podróżowania już w momencie, kiedy byliśmy rzeczka może już w kierunku absurdu tutaj ten przykład czy będę pokazywał, ale o to, żeby jak jest to uwypuklić należeli ustanowiliśmy wszędzie, bo to, by wpływał na bezpieczeństwo ruchu drogowego ograniczenie prędkości do 33 do 20 to z punktu widzenia bezpieczeństwa można, by uzasadnić rzeczywiście byłoby bezpieczniej przy 20 niż 3 czy obecna w 6070 natomiast czy to byłoby efektywne dla dla nas wszystkim myślę, że w miastach tak nie w każdym przypadku poniżej rozmawiamy o miejscu, gdzie jest nasilony ruch pieszych i w Śródmieściu to oczywiście tak natomiast w miejscach, gdzie są obwodnice czy też jest drogi, pełniąc taką taką funkcję tranzytu NATO w tym wypadku jest to pensja powinna być dostosowana do warunków tam panujący no tak no bo tam nie ma właśnie tego łączenia się różnych uczestników ruchu drogowego, a mówiąc w miastach oczywiście, że pewnego skrótu, czyli miejsca, gdzie te drogi różnych uczestników ruchu drogowego się przeczyć przecinają jak została też takiej aspekcie ABS, by zmobilizować służby odpowiedzialne nasz w swoich dziedzinach do tego, żeby te obowiązki pełnił w momencie, kiedy policja została o skierowała swoją uwagę na inne tory dla NATO takiego organu fiskalnego w ton mniej zajmowała się sprawami, które do nich należą no i od lat są im mniej dotrze do czego zmierzam często te płatki na kierowców wynikały z pomyłki nie ponosi dziś ta pamięć, ale niestety często popadamy w rutynę w momencie, kiedy miały miejsce dziś roboty ustawiali właśnie ekipa remontująca realiów mówi o szczególnym przypadku i ustalali drogowcy znak ograniczający prędkość i tam było absurdalne w sytuacji, gdy normalny ruch panowała w 230 km w normalnych warunkach można było jechać 9080 i drogowcy po skończeniu prac zapomnieli zdemontować znaku i po policjanci powiatowy komendant mając obowiązki odnośnie oznaczenia dróg w swoim powiecie ujęte są sytuacje wyłapać dać sygnał trwa, aby to skorygować to dziś zauważał, że miesiącami czasem to trwało linii ratuje naszą uwagę wręcz przeciwnie zaczęły się ustawiać tam patrole policji no bo była świetna okazja do tego, żeby kierowców przyłapać, a w sytuacji radykalne i z tak radykalnego obniżenia dozwolonej prędkości przy zaostrzonych przepisach dotyczących zabrania prawo jazdy no i kończyło się to często ono dramatami osób aż o osobistym bowiem żadnym razie działania prawa i zatrzymywaniu przepraszam zażywaniu prawa jazdy to mówimy też na tych drogach pozamiejskich poza obszarem zabudowanym, gdzie faktycznie do remontu Zlatan ten przepis dotyczy tylko ich łączny obszar zabudowany grunt tańcami nie można o szczególnych przypadkach żadne takie były w jak wasze mówi o tym, że powinniśmy współpracować jeśli chodzi o bezpieczeństwo natomiast w tamtym momencie to mówię o rok 201415 tak jakby wezbrała fala tego nie niezadowolenia kierowcy to zauważali, bo to było już jaskrawe myślę, że w tamtym momencie zostało to skorygowane widzimy to nawet po działaniach i myślę, że powinniśmy ich ilość i powinniśmy wejść na bardziej rozsądne to Tomasz pióro polskie Towarzystwo kierowców rozmawiamy o tym jak kierowcy widzą samych siebie na drogach zapraszam państwa do dyskusji oczywiście skołowani małpa to grupka sam z holowaniem aut, a to kropkę FM pro fisco zwanych na Facebooku można pisać czy kierowcy oczywiście państwa zdaniem są szykanowani na polskich drogach czy może jest to inaczej, a może jest także, że ten system w jaki sposób tak jak i gości dzisiejszy mówi wymusza pewien sposób zakładanie pułapek tak na na uczestników ruchu drogowego a kto z z naszego punktu widzenia momentami wyglądało skrót informacji po skuciu wracamy do rozmowy Krzysztof Woźniak przed mikrofonem ze mną dalej w studiu Tomasz pióro polskie Towarzystwo kierowców i rozmawiamy o tym jak kierowcy, gdy rodzą kierowców i bezpieczeństwie na drogach oczywiście polskie Towarzystwo kierowców wystosowało postulat różne postulaty m. in. na Wildzie nowelizacja kodeksu ruchu drogowego prawo drogowe powinno być przejrzyste zrozumiałe i pozbawione zapisów nie wpływających na poprawę bezpieczeństwa i płynności jazdy, a jedynie umożliwiające służbom dokuczliwa kontrole na drogach o tej dokuczliwe i kontroli trochę rozmawialiśmy, ale tak od ogółu do szczegółów szczegółowe przepisy, które nie wpływają na bezpieczeństwo to, jakie pana zdaniem naprzeci w siebie głównie jachtu to nam chodzi w ołów mam takie wyrównanie szans dla obywatela wobec przedstawiciela władz gminnych, dlatego że obecna przepisy nie definiują tego nie rozgraniczają kompetencji policjanta od jego wolnej w woli, a nie chciałbym, żeby to było odebrane jako atak na policję, że wypadki, bo to takie sprecyzowanie tych przepisów pomogłoby również policjantom była bardzo w istotny znaczenie, bo w sytuacjach spornych jedynym praktycznie dowodem w sprawie są zeznania policjanta, który stworzył monument datki, który był na miejscu zdarzenia i w tym wypadku kierowca nie ma żadnych szans na prawdę objawioną, dlatego że sąd daje wiarę funkcjonariuszowi policji, a ja tutaj nie nie chciałbym z ziemi też powstało takie wrażenie, że jak są zamożni Wola policjanta natomiast w błąd tkwi w systemie powinniśmy się jakiś sposób tego w pełni uniezależnić, bo jak Najwyższa Izba Kontroli wskazuje to jest raport z wiosny 2014 roku 40 i jedynie 40 % policjantów przybyło obowiązkowe wliczone obowiązkowe szkolenie w zakresie dochodów z drogówki w policjantów, którzy zajmują się ruchem drogowym niecałe 7 % policjantów ne z drogówki w Trzebuni obowiązkowe, ale w mojej i w naszej opinii o PIT powinno jest wymagane powinno być szkolenie z czynności podejmowanych w czasie zdarzenia drogowego czy w czasie wypadku w okolicznych, jeżeli ktoś jest nie przeszkolony nie zna tych procedur w ciąży opóźni się odbić, a nawet 1 w prawidłowym określeniu winowajcy zdarzenia to z kolei ma swój dalszy skutki odnosi ubezpieczenia i wypływała nasz dowód coraz szersze polano, bo widzimy co się dzieje teraz na rynku ubezpieczeń, zostając ubezpieczenia ma kolosalne znaczenie w związku z tym nasz postulat na idzie w tym kierunku, aby zresztą takie sygnały już honorze trzeba będzie będą te kroki w tym kierunku robione jakieś kroki, żeby się, żeby nikt i urządzenia którymi dysponują policjanci, żeby nie miały możliwość rejestracji tego zdarzenia taki sposób, by można było zidentyfikować pojazd w obraz możliwość zapisu tego tego zdarzenia, aby mostu później przedstawić, żeby nie opiera się tylko na to notatkach wyższą sporządzane w sposób wadliwy zresztą ten raport Najwyższej Izby Kontroli o tym, mówi wśród przyczyn w przypadku wypadków na jej czas TomTom podawaną jest niedostosowanie prędkości do warunków panujących na torze jak wnioskuje Najwyższa Izba Kontroli mieszczą się to stąd, że to się znajduje jako pierwsza rubryka wyraźnie zezwala się wydatków natomiast w Orchówku przy prowadzeniu ankiet wśród funkcjonariuszy okazuje się, że wskazują oni bezpośrednio lub jako przyczyna tych przeważająco przyczyna powstawania wypadków niż zagapienie się kierowcy zmęczenie zaśnięcie i co istotne, że szybsze odczuwamy to jest tylko instynktownie wyczuwamy tu jest stan jest ich stan dróg gminnych i ten brak szkolenia niewłaściwe wyposażenie techniczne niż określona procedura postępowania powoduje, że wszyscy tak naprawdę, bo zdarzenie drogowe wypadek kolizja może zdarzyć każdemu wszyscy jesteśmy w niebezpieczeństwie kolizja ta kolizja tutaj nie ma uszkodzeń ciała to ważniejsze są wypadki zdrożeć drogowe czy te właśnie zdarzenia, które re w jaki sposób wpływają na zdrowie nas wszystkich nas tak myślę że, gdy rozmawialiśmy rozmawiamy o tym, właśnie on wyrównaniu szans takich trochę wydają się, że dojdzie z czasem technologii rozwijają się technologii, że każdy kierowca tak naprawdę przez uczestników ruchu drogowego również w swoim zakresie może zadbać o o wyrównywanie szans, czyli właśnie rejestrowanie przez kamery w smartfonach czy z samochodach też połączenie nawigacji urządzeń nawigacyjnych i wideorejestratorów, więc to się chyba będzie działo tak samoistnie trochę tak, ale czym innym jest samoistne działanie i czyjaś indywidualna w inicjatywa, a czym innym wymóg prawny wobec funkcjonariusza, od którego mamy prawo wymagać sią od instytucji Państwowej mamy prawo wymagać dlatego żona jest dużo potężniejsze od nas i w związku z tym, ale on, a tu po ich stronie powinny stać te wyższe standardy do spełnienia obywatel który, w którego spotyka kolizja 3 czy wypadek raz w życiu niż do tego można na to przygotowany niewierna postąpili to zaskakująca sytuacja dochodzi do tego stres nie myśli o tym, o czym będzie myślał, że na tydzień przez 2 tygodnie, czyli o likwidacji szkody o tym jak i 3 to czy i jak się zdarzenie przebiegało tak dalej ten rozsądek i to zimne myślenie chłodne przychodzi tuż troszkę później śląskość, a to co się dzieje na miejscu zdarzenia ma kluczowe zdarzenie jak to jest znaczenie jak to zostało zanotowane, bo o tym, będzie mowa i to będzie rozważał w przyszłości sąd i dlatego dlatego o stąd wypływa to nasz postulat w towarzystwie rozważali państwo jak powinna wyglądać karta wypadku leży karta zdarzenia na drodze, gdy tak szczegółowo żeśmy na ten temat nie chwali też wiadomo jak zawsze spłaszcza nie mamy wydziału prawnego i stałego jak już szans na jakiś tam spotkaniu, ale tamta to jest dobra sugestia, a i pewnie troszkę czasu na to w przyszłości poświęcimy kolejny postulat uproszczenia przepisów związanych z uzyskiwaniem prawa jazdy szkolenie kandydatów na kierowców powinno położyć główny nacisk na praktykę i umiejętności, które sprzedają się w codziennych sytuacjach spotykanych na drogach egzamin powinien być przyjazny co nie znaczy łatwy ani jak obecnie sprawdzianem na umiejętności błyskawicznego rozwiązywania testów bez możliwości poprawienia omyłek czy powrotu do wcześniejszych pytań piętrzenie technicznych trudności w rozwiązywaniu testów jest niezrozumiałe wprowadzane w niepotrzebne wprowadza niepotrzebny stres i skutkuje wielokrotnym odchodzeniem do egzaminu w le tam telefon posła może ponieść troszeczkę skorygowany w międzyczasie należy bowiem ważne, bo w tej chwili już ta uległa zmianie natomiast on został sformułowany na samym początku naszego funkcjonowania, kiedy w dom ten systemu uzyskiwania uprawnień z i wymogi o waszym na co wskazywały również procent zdawalności Nobel ubył jakiś błąd, bo to tu do filmu przypuszcza, że jesteśmy jakimiś przeproszą za wrażenia upośledzonym społeczeństwem, gdzie dziś, gdy potrafimy jeździć samochody w porównaniu z innymi znanymi nacjami, więc to nie w tym tkwił problem i tak naprawdę umiejętności kierowca każdy z nas nabywa z doświadczeniem to jest rzecz, którą to my nie da się nadrobić w czasie zadekretować, że zrobimy to w ciągu lat, czyli tyle godzin czy w ciągu tylu tylu miesięcy i w związku z tym do czego zmierzamy do tego, że w oko powinno być rozsądne, że źle znaczy rozsądna po 3 podstawowe umiejętności oraz uczulani i uczenie odpowiedzialności, bo to co u nas szwankuje to jest właśnie brak egzekwowania odpowiedzialności czy wymagania odpowiedzialności od uczestników ruchu drogowego, dlatego że wszyscy jesteśmy zasłużył na to, że było bezpiecznie wszyscy byśmy chcieli wyeliminować piratów drogowych tych, którzy zachowują się nieodpowiedzialnie i oni powinni być już rzeczniczka ruchu wyeliminowali to także powinno się od odbijać na ich osobiste i sytuacji w momencie, kiedy przyczynili się do znacznej szkody majątkowej albo co gorsza ktoś poniósł uszczerbek na zdrowiu czy stracił życie na skutek takiego zachowania mini Lotto ten człowiek powinien w jakiś sposób zadość uczynić temu co zrobił dla bliskich tej rodziny oczywiście to nie zwróci to nie jest kwestia przeliczania życia czy studia na pieniądze, ale po pierwsze po to by w pewien sposób zadośćuczynił tym osobom, które poniosły Tuska, a ten, a z drugiej strony ta osoba, która ma się do tego przyczyniła nie zapominamy o sprawie co roku czasu i gdyby okazało się, że ten czy tamten dostał żądnej miał przesądzony zasądzone odpowiednie wysokie zadośćuczynienie to myślę, żeby to na pewno w dużym stopniu wpłynęła na odpowiedzialne zachowanie na drodze jasna ale jaki na to wpływ ma system szkolenia kierowców nie ja zacząłem od odpowiedzialności akapity, ale i, ale i tak i tu, bo też tutaj funkcjonowanie 2 się wrócić do usankcjonowania zgody system naczyń połączonych w tym momencie, kiedy na takim kursie pokazane byłoby skutki wypadków to co spotyka nieodpowiedzialnego kierowcę, gdy w znacznym stopniu przyczyniłoby się to do ostrożnego rozpoczynania się tak powiem przygody za kierownicą, ale uważam także to trochę wygląda, że pokażemy te zdjęcia, ale młodzi kierowcy czy też mało doświadczeni kierowcy myśląc, że oni jak już dostaną to prawo jazdy to ich to nie dotyczy ich to im się to nie przytrafi się oni będą jeździć tak fantastycznie, ale i tak fantastycznie będą zachowywać na drodze, że na pewno nie spowodują VAT w wypadku czy też nawet ich to piętno wypadku drogowego w żaden sposób inny nie dotkną i że mamy do czynienia to jest różnica w sytuacji, kiedy mamy do czynienia z puszczaniem płazem w sytuacji, kiedy ktoś odpowiada później przez całe życie, bo wpłacił musi musi wypłacić zadośćuczynienia i na pewno znaczna część osób dbała, by to pod uwagę wzięliśmy pod uwagę statystyki i to, że młodzi ludzie powodują dużo i to tragicznych skutkach wypadków no to właśnie ta tylko wymuszenie czy wskazywanie na na konieczność odpowiedzialności na nadwozie przy mogą przynieść dobre rezultaty, ale jednocześnie w pewien sposób Towarzystwo uważa, że są dostrzegane wśród kierowców właśnie m. in. przez policję, która teoretycznie ma pilnować tych zachowań czy też wpływać na i powtarzanie się i właśnie przez funkcjonowanie rurociągu jeszcze raz powtórzę absolutnie nie mamy nic przeciwko działaniom policji ukierunkowanym na poprawie bezpieczeństwa w ruchu drogowym i właśnie nasze postulaty czy apele idą w tym kierunku, aby właśnie odciążyć policję od innych zadań, żeby ona mogła się właśnie skupić na tych sprawach dotyczących bezpieczeństwa honorowe aut jak waszym zdaniem czy w ogóle w waszym zdaniem w tym momencie w tym systemie szkolenia egzaminowania kierowców w jakiej zmiany powinny nastąpić przy egzaminach czy egzaminy powinny być łatwiejsze niż teraz są po powinniśmy skupić się na to jak tam już pan cytował na umiejętnościach praktycznych takich, z którymi mamy do czynienia nadwozie ani wydumanych jakiś ekwilibrystyczny manewrach na placach manewrowych, które pozwalają jedynie oświadczenie tego placu malarz tak zgadza się i w tym i dla, o czym mówią, że tutaj troszeczkę musimy to już zmodyfikować, bo rzeczywiście coś w tym micie wokół dzieje mam nadzieję, że to naprawiać posuwa się do tego przyczynił fotoradar to następna kwestia, o których chciałbym z panem porozmawiać, ale myślę, że w następnej części, ponieważ zbliża się czas skrót informacji Tomasz pióro polskie Towarzystwo kierowców zapraszamy oczywiście naszych słuchaczy do dyskusji z holowaniem auta to klub KSM skołowani małpa to klub KSM i profil Skołowanych na Facebooku pani Lena na Facebooku my w pierwotnej pierwsze pytanie na początku audycji było czy kierowcy są szykanowani, więc pani Lena odnoszę się do tego jest coraz lepiej, choć zawsze może się bardziej można się bardziej postarać niektórzy szybko tracą cierpliwość, kiedy jedzie się po prostu ich przepisową czterdziestką pięćdziesiątką myśleć, ale chyba, że pani na specjalnie obniża, że pomimo niemal z zaśnięciem zdarza w takiej sytuacji, bo sam sygnalizowałem powiem, w którym mieście, gdzie o 3 miesięcy właśnie funkcjonowało ograniczenie do 40 km / h zupełnie nieuzasadniony sposób to ograniczeniach prędkości oraz o fotoradarach po kursie informacji Tomasz pióro Krzysztof Woźniak zapraszamy na kolejną część posłów z informacji i trzecie i ostatnia część Skołowanych Krzysztof Woźniak przed mikrofonem za mną studiu dalej Tomasz pióro polskie Towarzystwo kierowców i rozmawiamy o sytuacji kierowców o tym, kierowcy, ale też ogólnej sytuacji na polskich drogach i przed skutkami formacji zaczęliśmy rozmawiać o limitach prędkości panie Tomaszu tekst limitem prędkości w Polsce dobrze są ustawione limity prędkości oczywiście ta moda ustawowe w prawie o ruchu drogowym pięćdziesiątce w terenie w obszarze zabudowanym poza różne inne limity na estradach 144 tutaj nie postulujemy zmianę on te prędkości w mogą zostać natomiast to co i o czym wspominałem nam chodzi o adekwatność oznakowania i nie zastawiania pułapek 1 na kierowców to jest ten nasz postulat itd wspominał pan o radarach i tutaj też, że nie jesteśmy bezwzględnymi przeciwnikami radarów wręcz przeciwnie one powinny być ustawione tam, gdzie rzeczywiście jest to uzasadnione z otoczeniem i konieczne jest zwolnienie do tej prędkości, która tam jest zadano natomiast nie i powinno być powrotu do jakich sytuacjach mieliśmy jeszcze kilka lat temu, że to było maszynki do zarabiania pieniędzy i to było znaczne pozycje w budżetach to musimy uszczegółowić miasto chodziło o te fotoradary mobilne fotoradary straży gminnych czytamy w miejskich do tego do tej sprawy także odnosiła się Najwyższa Izba Kontroli i RM już 1 , 5 roku temu w sejmie nastąpiła dziwna sytuacja, ponieważ cały ten system możliwość ustawiania przez straże gminne fotoradarów został wrzucony do 1 worka, ponieważ straż gminna miejski miał możliwość ustawiania mobilnych, ale również stacjonarne i te stacjonarne jak wykazywał m. in . centrum automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym czy też policja w porozumieniu, z którą straże gminne te stacjonarne fotoradary ustawiały one były w tych miejscach i do lutego Najwyższa Izba Kontroli nie miała zastrzeżeń, ale bez tych miejscach, w których mogło być, a posłowie dziwnym trafem wrzucili zarówno mobilne, jaki stacjonarne do wszystkiego, odbierając w ogóle możliwość strażom gminnym rejestracji wykroczeń wynika z oczywiście z nieprzestrzegania prędkości tam była wyższa trwała jeszcze bardziej zmasowaną, dlatego że itd fotoradary często nie były własnością samorządów tylko firm zewnętrznych, które korzystały na tym, a to z kolei na determinuje kolejne pytania czy inne służby poza państwowe są uprawnione do tego, aby gromadzić dane osobowe przetwarza się archiwizować wizerunki to była głośna sprawa u nas właśnie mankamentem jest to, że staną się prawo w Chinach skutek Otóż impulsu i nie jest to przemyślana sprawa wynikająca z analiz i tak naprawdę w prawo jest idealna idealna sytuacja powinna być delikatnie korygowane z czasem dodała zmieniają się warunki techniczne sytuacja i reagujemy jakąś delikatną korektą Munoz się to odbywa się odbijam się od ściany do ściany i wszyscy na tym tracimy, dlatego że i policja, ponieważ ma zachowywać i samorządy policzyły w tym momencie na jakiś tam określone wpływy zostały z dnia na dzień pozbawione to niema znaczenia, że uważam, że są zaś, że słusznie w tym momencie, ale chodzi o całe planowanie i nasze funkcjonowanie to w takie działanie pod wpływem impulsu ma szerokie negatywne skutki należy jako Towarzystwo uważacie, że fotoradary czy też straże gminne straże miejskie powinny mieć w jakimś stopniu możliwość kontrolowania uważam, że nie, dlatego że jest to służba ja już są nam o tym, że policja nie jest dostatecznie wyszkolona w przypadku straży miejskich uzupełnienie może mówić o jakimkolwiek szkoleniu nie chciałem tutaj negatywnie się wypowiadać, ale w tej dziedzinie straż miejska ma niewiele do rządu powierzenia dlatego ruszyliśmy z tak naprawdę go poświęcić znało znaczne środki na edukowanie kolejnej służby równoległej do tej, która się na tym zna już nie efektywne nie powinniśmy tego kosztu ponosić tych rent i wspomniał pan o tej dystrybucji środków z mandatów drogowych, że faktycznie gminę jak to niektórzy uważają zarabiały po prostu dostawał pieniądze z tych zdjęć z tych mandatów za przekroczenie prędkości również tych mobilnych fotoradarów, które jak wiemy i Najwyższa Izba Kontroli wskazywała nie były dobrze ustawione w tych miejscach, w których powinny być tu pełna zgoda a jakby to było, gdyby faktycznie przez jakąś centralną instytucję taką jak jest centrum automatycznego nadzoru nad ruchem drogowym, który ma w tym momencie jako jedyna instytucja prawo kontrolowania fotoradarami w Polsce i wymuszania zwolnienia przez właśnie ten system fotoradarów, jakby miał wyglądać ta dystrybucja, ponieważ w tym momencie środki z mandatów zrobione przez centrum automatycznego nadzoru nad drugą nad ruchem drogowym w pełni w całości przekazywane są na fundusz drogowy, ale są ogólne tylko pytanie w jakim stopniu te pieniądze trafią do gmin w, na których mogłoby dochodzić do tych wykroczeń nieprzestrzegania limitów prędkości my postulujemy od samego początku powstanie takiego funduszu bezpieczeństwa drogowego to on w utworzeniu takiego funduszu i zasilanie było z mandatów musiałoby całkowicie te spekulacje dotyczące fiskalnej woli zapełniania dziury budżetowej przez kierowców mandatów i jeżeliby te pieniądze szły na poprawę bezpieczeństwa wtedy byśmy co do tego nimi wątpliwości to i wciąż apelujemy i to wnioskujemy w wyżej, jeżeli dobrze pamiętam na nic z tej puli, o której pan mówi na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego jest przeznaczone około 1,5 miliarda rocznie natomiast wpływy z mandatów z około 500  000 000 zobaczmy o ile by to pozwoliło zwiększyć zakres działań poprawiających bezpieczeństwo tak tylko te 1,51 000 000 ton na poprawę bezpieczeństwa ruchu drogowego to mamy na myśli co to mamy chodzi o poprawę ruchu dla Lotosu to są zadania, które są skierowane w te punkty, gdzie szczególne zagrożenie to jest kwestia bezkolizyjnych przejść dla pieszych to jest robienie lewo prawo skrętów w to jest przebudowa skrzyżowań to są pieniądze, które są przeznaczane na te miejsca, w które zostały stwierdzone niebezpieczeństwo w ostatnio Najwyższa Izba Kontroli, jeżeli już wspominamy te instytucje również o wypowiadać na temat działań policji straży gminnych w zakresie poprawy bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu drogowego w pieszych rowerzystów i tam wskazano, że działania policji w Solinie adekwatne do do wielkości czynów, jaki popełniają Niechronieni uczestnicy ruchu drogowego jak rozumiem jako rozmawiałem o tym, raporcie wielokrotnie to Najwyższa Izba Kontroli ma zastrzeżenia, że policja zbytnio kara nakłada sankcje mandatowe na pieszych rowerzystów, a nie właśnie na kierowców samochodów w rejonie zarazem Jandzie tego piesi rowerzyści są szczególnie zagrożeń w Jabłonnie 6 Żuk ciężko, bo 1 o wymknął i z dnia antagonizm mogli tutaj kierowców pieszych i rowerzystów, dlatego że tego się przenikają nas jesteśmy kierowcą uważam, że Tomasz pieszym BN i ogólne bezpieczeństwo jest nasze dna w naszym interesie ogólnym to, że policja w ten sposób zachowywała Anna nie może się dziwić, bo jeżeli wrócimy jeszcze do tych limitów, które były wtedy na nałożą to też było podzielone i na pieszych i dla kierowców w związku z tym policja, a w tym kierunku działa może również i pieszych musiała dyscyplinować tam mieliśmy do czynienia, bo to to już są założenia rodem z warsztatu palisz czarnego, bo prewencyjne legniczanka legitymizowanie kierowców czy też pieszych, a tak to było tam powiedziano nam Imianowski, który sprawdzi się rutynowo ponad 6  000 000 kierowców i połasili się 700  000 pieszych to, jeżeli takie zadania zostaną pobici podzieliło się inaczej zachować sam byłem świadkiem i jest miejsce w Warszawie, gdzie policjanci chowali się za kiosk ruchu i obserwowali, której pieszy przejdzie przez naciągane świat przez 3 mało uczęszczaną drogę nowszy samochód żaden nie jedzie pierwszy się śpieszył przeszedł policja wyskoczyła ewidentnie dla niego czatował w Belgii i Damian kanonizował to jest błąd systemu, jeżeli złe założenia położymy i wyznaczymy wówczas, gdy jej ci, którzy muszą się do niej dostosować czasem, że to dla zewnętrznego obserwatora wygląda absurdalnie to na jakiej podstawie powinny być działania policji ustanowione w Polsce też mówiliśmy o tym, że chodzi o sprecyzowanie przepisów, jakie są obowiązki nadal działa takich praktycznych na drodze wniesienie tych z innej ważnej dla Polic, jakie powinno być to nie rozliczanie z wpływów z mandatów tylko z prewencji wyobrażam sobie to w ten sposób, że jeżeli oceniamy i daną jednostkę policji znanego w okręgu w niej powierzonego z dołu cieszy nas fakt, że w tamtym roku mieliśmy tutaj 10 wypadków, a teraz mamy 55 nie to żeśmy ukarali od 20 kierowców więcej zebraliśmy przez to 100235000 zł więcej nie takie kryterium tylko kwestii kryterium bezpieczeństwa i profilaktyki to tak tylko, że NATO bezpieczeństwo tak jak pan też wspomniał nie ma wpływu tylko policja, ale również poprawa infrastruktury drogowej teraz tak se myślę, że faktycznie mogłoby być także w 1 roku jest 10 osób, które były ofiarami wypadków drogowych niekoniecznie śmiertelnymi w następnym roku tych 10 już niema i 0 w tym momencie na tym obszarze drogi nad niekoniecznie musi być wpływ dobrego działania policji ma pan rację Otóż to nie jest ostre i tak naprawdę nie ma szans na to, żebyśmy co w ściśle mogli ustalić, kto jest praca na lata policzenie istnieje od 32 i nie mam w perspektywie żona przestanie istnieć za 5 lat tylko działa działa ciągle i z założenia odnosiły się do policji z ufnością, że działania są celowe przemyślane i ani nie domniemuje, że oni po prostu się tam lenią i że nie będą nic jeść, gdy robisz w sytuacji, kiedy te limity mandatów zniszczą niemy to jest fałszywe założenie i ja mówiłem, jeżeli założenie jest błędna to później dochodziły do absurdalnej rzeczywistości wszystkich oczywiście postulatów polskiego Towarzystwa kierowców nie mówimy o kilka minut nam zostało, więc chciałbym dopytać pana o rzeczy, o których dopytują nasi słuchacze i pan Ryszard czy dobrze rozumiem, że polskie Towarzystwo kierowców proponuję, aby kierowca poniosły Sheffield finansowe skutki zdarzenia na drodze chodzi o to zadość uczynienia, którym pan mówił w poprzedniej części i wydanie od słuchacza czy to oznacza również postulat zlikwidowania instytucji ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej nie nie to nie to nie oznacza Otóż każdy z nas musi być ubezpieczony w, dlatego że każdy z nas może być sprawcą, ale może też być ofiarą wypadku i każdy z nas musi mieć się bezpieczeństwo wypłaty w pewnych granicach przynajmniej, a i nie będzie dochodził Dalinu to już indywidualnie dochodzi od indywidualnego sprawcy natomiast te limity, które zresztą obowiązują w tej chwili ubezpieczenia ZUS są gwarantowane sumy ubezpieczenia jak dobrze pamiętam też ma 5  000  000 EUR w przypadku szkód osobowych jest wymienione w przypadku szkód majątkowych i to należy utrzymać natomiast w sytuacji zawinionej wyjątkowi brawury powinna odbić się możliwość dochodzenia i taka jest tylko, że powinno się zmienić się takie nastawienie są sądów w Rzgowie mniej powinni się przejmować sytuacją materialną sprawcy szkody, a bardziej osobą poszkodowaną uważa pan, że wszyscy uczestnicy ruchu drogowego powinni mieć obowiązek płacenia takich składek właśnie odpowiedzialności cywilnej nie tylko kierowcy tu głównie na kierowców, jeżeli chodzi o komunikacyjny oczywiście ubezpieczeń tak uważam, że tak należy nawet tutaj nasze pomysły w takich wewnętrznych tutaj w rozmowach idą w tym kierunku, aby dostać nawet zrewolucjonizować podejście, że był ubezpieczony nie mógł pojazd kierowca w, dlatego że ta sytuacja, która jest obecnie ta z punktu widzenia zupełnie logicznego Ola nie ma sensu, bo już ubezpieczony pojazd, a nie kierowca za 2 i niezależnie od tego ile wart jest dany pojazd szkoda może być różna w wysokiej wartości pojazd może zrobić dużo szkoda, ale ma wartość była też może zrobić urząd szkoli potem się okazuje, że najmniej znamy i montaż na to czasu, aby formować nie znam tak naprawdę właściwej realnej ceny ubezpieczenia Tomasz pióro polskie Towarzystwo kierowców bardzo dziękuję za rozmowę w szachy bardzo dziękuję również państwo za wiele pytań nie na wszystkie oczywiście było czasu, żeby odpowiedzieć także myślę, że będziemy wracać jeszcze do tego tematu Krzysztof Woźniak za niecałe 4 minuty informacje Radia TOK FM bardzo dziękuję do ZUS Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: SKOŁOWANI

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 40% taniej w zimowej promocji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA