REKLAMA

Czym jest trening mentalny?

Rusz się, na zdrowie
Data emisji:
2017-06-04 12:20
Prowadzący:
Czas trwania:
14:22 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Przemysław Iwańczyk niedzielny magazyn Radia TOK FM ruszy na zdrowy Michał Dąbski jest z nami dzień dobra i dobry witam trener mentalny trener współpracujący ze sportowcami, którzy osiągają sukcesy, ale także w wymiarze olimpijskim przygotowujecie się wspólnym o szczególnych wyzwań częściowo w upale też dość szeroka nie chciał nikogo prosić dzisiaj w dzisiejszym programie być sportowcom, a właściwie sportowcom amatorom, którzy zamierzają z ruchu uczeń uczynić Rozwiń » części najlepszej strony swojego życia doradził jak mają co zrobić jak wyzbyć się na antenie cierpliwości im tego braku konsekwencji i spróbować zacznie zaraz może w większości przypadków to próby zostały podejmą były podejmowane, ale spełzły na niczym no właśnie takie trochę odwieczny pytanie, na które każdy chce znaleźć odpowiedź no i jednocześnie jestem przekonany, że każdy się zgodzić, że tym podstawowym paliwem do tego, żeby na co dzień uruchamiać nasze silniki do aktywności jest motywacja jednocześnie droga do znalezienia tego co mnie osobiście motywuje najbardziej, żeby dokonać takiej zmiany albo, żeby rozpocząć w regularność no to ta droga jest indywidualna na jej czasami patrzymy na inne osoby jak oni tak potrafią, że tak się ruszają, że im się chce no i pamiętajmy również o tym, że każdy z nas takim fundamencie tej swojej osobowości ma jakiś określony temperament i również często patrząc na kogoś, kto jest bardzo dynamiczny, kiedy my wcale nie jesteśmy tak dynamiczni Motak następnie wypełniamy taki duży błąd, bo jeżeli my z poziomu takiego naszego temperamentu wcale nie potrzebujemy tak dużo stymulacji po to, żeby żyć, żeby funkcjonować to nigdy nie od wzoru ujemne jakiegoś innego człowieka, który po prostu ciągle się ciągle się rusza, więc na wstępie bardzo często ludzie popełniają błąd, że od razu chcą za dużo, a czasami wystarczy 10 minut dziennie, żeby zrobić ten pierwszy krok do tego tak jak powiedział, żeby się ruszać na wyższym najczęstszą bolączką jest brak konsekwencji 1 dzień 2 jesteśmy w stanie utrzymać się gdzieś w w tej tych rezerw dyscyplin, a później już od zewnątrz przechodzi i ich to odkładanie dzisiaj to jutro to nie trud od poniedziałku od poniedziałku od nowego miesiąca miodowego miesiąca do 1 stycznia mamy zgadza się jednocześnie to odkładanie jest takim elementem rzecz w jaki sposób to nam coś załatwia, gdybyśmy tego nie odkładali to to znaczy, że no, bo mówiąc o tym, że coś załatwiać oznacza, że jeżeli mówię sobie, że doba dzisiaj zacznę jutro zaś na pojutrze zacznę kiedyś tam zacznę no to są takie nasze wewnętrzne próby takiego zachowania samooceny w ryzach tak, żeby nie powiedzieć sobie o kurde, ja chyba albo nie umiem albo tak naprawdę jestem leniem albo więcej, gdyby to jest taki element, który mówiąc, że zrobię to kiedyś po prostu ratuje sobie swoją sambę, a ocena myślenie o sobie, że jak kiedyś będę miał czas to jak ja zacznę to wtedy wszystko się zmieni, a to nie jest w ogóle generalny bundz z jakim podchodzimy do życia i liczyć się to co jest tu i teraz tylko liczyć się albo przeszłość tego nie zrobiliśmy, bo przyszłość co co zrobimy ich może tak to założyć jednocześnie również coś takiego, że mamy w sobie takie różne struktury tzw . ja i bardzo często mówi myślimy o sobie i wyznaczamy plany w strukturze tzw. ja powinnością owego, czyli to jak powinno wyglądać nasze idealne życie my w tej strukturze, która bardzo często jest w ogóle nie nasza tylko wygrana jest przez wychowanie przez rodziców, że właśnie jakiś wygórowane oczekiwania mamy do takiej struktury się porównujemy tak, że powinno być taki Targ, ale jeżeli tak nie jest to ja wtedy mam po prostu negatywne odczucia po medalu mamy takich w taki wzór, który z takimi idealnym, czyli po prostu, jakbym chciał, żeby było wszystko najlepiej im, jeżeli my tylko jesteśmy tak jak powinienem być, bo taki, jaki powinien być idealny to naprawdę ciężko funkcjonować, bo zapominamy o tym, kim jesteśmy i my w tej naszej aktywności czasami naprawdę wystarczy, że poruszamy się 10 minut wypowiedział się tej konsekwencji podział osią tej dyscyplinie 1 z elementów budowania takiej własnej dyscypliny jest to, że codziennie rano wykonuje 3 ćwiczenia, które trwają np. minuta po to, żeby stworzyć nowy nawyk czyli, jeżeli codziennie rano wykonałem 3 ćwiczenia, które trwają tylko minutę od razu powstaniu to uciesze nowego nawyku tworzą nowe drogi Euromoney jak gdyby również buduje poczucie własnej skuteczności, że jestem w stanie codziennie rano poćwiczyć minutę i nie chodzi tutaj o to z taką, jaką teraz eskalację dobra to teraz poćwiczy minutę to za miesiąc już banda 10 minut, a za 2 miesiące ja już będę ćwiczył godziny dziennie no Nieee no bo to jest znowu to bujda, ale chodzi o to, że ta minuta może dać takie poczucie, że ja coś robię także coś zmieniamy dzięki temu można przenieść na inne pole bardzo często wszyscy ci, którzy chcą zacząć się ruszać no nie bez kozery ten program nazywa się ruszy na zdrowie padają ofiarą własnych ambicji chęci dorównania właśnie innym i zamiast zacząć od minuty zaczynają od godziny, w których dodatkowo zniechęca ni przebrnął przez godzinę, ale już następnego dnia nie stan w handlu tak NATO to kto to nawet nie ma nie trzeba patrzyć przez pryzmat motywacji psychiki tylko przez pryzmat fizyczności ktoś, kto się nie rusza nagle zaatakuje po prostu, bo to jest atak na własne ciało, które potem był cierpi, więc dziwnego, że nie chce tego powtarzać jest takich bardzo fajny podział, który mówi, że plakat dyscyplina do działania do funkcjonowania NATO jest właśnie składa się samokontroli oraz inteligencji my teraz to, że inteligencja nam wszystkim pomaga to to oczywiste natomiast ona właśnie dyscyplinie bardzo często przeszkadza chociażby w ten sposób co ty mówiłeś, że my świetnie znajdujemy w sobie wymówki, czyli używamy inteligent do tego, żeby nie być nie mieć tej dyscypliny natomiast tym elementem samokontroli ja bardzo często pracując z ludźmi mówię, że przestanie mieć postanowienia postaci te postanowienia zrób bardzo prosty plan i potem przyłóż minimum motywacji więcej, żeby ten plan zrealizować, czyli nie twórz nadmiernej wizji jakich rezultatów tego co ty będzie tak samo z powodzeniem zdolny, ale prawda, gdybym miała tylko się zmotywowało, żeby mu wszystko zrobić, ale po co takie założenia jest jakiś katalog zachowań, dzięki którym może przejść krok po kroku, bo do skutecznego wejścia w sportowy światek nie mówię to zawodowca z tym do czynienia na co i jak mówią o tych, którzy być może dla zdrowia z chęci zgubienia kilku kilogramów robot lepszego samopoczucia chcą się zmienić, a są im dalej w domu w wchodzenie w sportowy światek to fajnie jest korzystać z osób z trenerów, które mają dobrą opinię albo można albo ktoś inny może ich polecić, bo ja rozumiem, że w takim obchodzeniu sportowy światek głosu która, która ma nadwagę, która ma być może jakieś inne problemy ze zdrowiem no to fajnie robić to potem po prostu z głową czyli, żeby niepotrzebnie w swoim jakimiś ambicjami nie przeciążać działa tylko właśnie pozwalać na to, żeby ten rozwój sportowy nabył takiej harmonijka, bo czasami osoby, które rzeczywiście coś się spodoba bardzo mocno wchodzą w jakąś dyscyplinę teraz modne bieganie no i zapominają o treningu stabilizacji zapominają o ściąganiu i prędzej czy później to w jaki sposób się na nich odbija on, mówi że kosztem dramatycznie, ale fajnie, jeżeli ktoś już akcentowanie zadbać o to, żeby ta wiedza praktyczna odmiana o odnajdywał się, gdyby na co dzień w tych ich i w takich treningu w tej drodze no dobrze by czekać na dogodny moment czy np. dziś powiedzieć co byś od jutra itp dziś powiedzieli, że od jutra dziś powiedzieć, że zaraz właśnie mamy takie przeświadczenie, że w ruszaniu się musi być ewidentnie wyznaczony czas startu, że to dziś ma dziś staje na starcie i od dziś wszystko się zmienia i sama samo wyobrażenie takiej sytuacji jest w i jest już nakładaniem sobie takiej presji, dlaczego dlatego, że no dobra to co będzie jak ja się przygotowałem powiedziałem sobie powiedziałem innym, że coś zrobi i nie wyjdzie i metal ten lęk przed rozczarowaniem co będzie jak mi to nie wyjdzie powoduje to, że również nie budujemy określonego planu, bo zobaczy tak samo jak na państwo też nas słuchają bardzo prosta rzecz wiele osób zapisuje co ma zrobić na kartce i w momencie, kiedy wykona jako oszczędności to z kartki skreśla równie dobrze można zaplanować aktywność ruchową, czyli za rozpisać sobie, że co trzeci co drugi dzień np. będę ruszał się przez 10 minut nawet tylko zrobię obejście dookoła bloku i w samym momencie, w którym ja zapiszę to na kartce powierz to w takim miejscu, że to widać to staje się dla mnie zobowiązaniem, czyja poprzez tylko napisanie zwiększa prawdopodobieństwo, że muszę to zrobić natomiast uwaga każdy można powiedzieć, że to wie jednocześnie właśnie tego nie robimy, żeby uniknąć tego lęku przed rozczarowaniem, czyli uniknąć tej sytuacji, która będzie niekomfortowa, że coś innego to powiedzieć od jutra się ruszam, a potem nic z tym nie zrobić, bo tak było minęło powiedziałem poszło w eter, a co innego napisać na kartce, a potem zobaczyć, że na tej kartce nie mogłem obok postawić Klusika my nie chcemy mieć rozczarowanie w związku ze swoją postawą dlatego nie planujemy, a pierwszym elementem zdyscyplinowane się do podstawowego ruchu jest przyjęcie takiego mini minimalne formy planu, do której można się odnieść i zmotywować, a nie do ogólnie czegoś tylko właśnie zmotywować się do tego planu nie motywują się do maratonów nie motywujemy się do posiadania 8 % tkanki tłuszczowej motywujemy się do tego, że będziemy codziennie aktywni zmotywuje my się do bardzo prostego planu, który zawiera bardzo podstawowe proste aktywności, a czy to nie jest żadnym gdzieś przegrywamy w takiej walce codziennie nie tylko w założeniach dotyczących sportu na ja osobiście mam właśnie takie przekonanie, że bardzo często tenor przegrywamy, dlatego że brakuje nam albo takiej własnej motywacji, których wcale nie musi być dużo albo właśnie trochę odwagi, żeby pójść za tym, żeby zrealizować swoje swoje plany, które wyznaczane są w jakimś celu w wiek jest jakimś ograniczeniem czy też nie, bo niektórzy mówią ich życiu wszystko rozumieją byli tacy, którzy mówili nauk o sport od ich i Jan Józef niedługo kończy 40 lat i zdaje sobie sprawę z tego jak kiedyś będący czynnym sportowcem, jaki był poziom mojej takiej auto motywacji do zdobycia w treningu i i i teraz i jestem starszy tym rozumiem, że ta motywacja w jaki sposób się zmniejsza również tak po prostu czasami mniej się chce, ale słabiej, bo wzrosła twoja świadomość, że z tego nie musisz mu musisz chcieć, a nie musisz no to jest 1 aspekt z drugiej strony jednak też czuję, że zmienia się kwestia związana z wyczuciem ciała SZ takimi potrzebami czasami jest bardzo intensywny funkcjonowaniem, gdzie po prostu rzeczywiście ta motywacja do tego, żeby utrzymać trening na wysokim poziomie, a nasze zmniejsza jednocześnie, ale ja nie słyszałam o czymś takim, że było ograniczenie wiekowe, tym bardziej że, nawet jeżeli spojrzymy sobie na kulturę wschodnią tam właśnie wiele starszych osób zawsze spaceruje wymachuje rękami praktykuje ćwiczenia oddechowe ze względu na to może przecież każdy z nas wie, że ruch to zdrowie Michałów słuchają nas ci, którzy zaczynają właśnie w otwarciu dziś jeszcze raz przeprowadź mnie przez ten proces spowodujemy, że zaczną się ruszać zaczną się ruszać na zdrowy dodatek słuchacze po prostu stać koło, ale i radością spróbujcie bez myślenia o tym, że zawiedzie się siebie albo zawiedzie się kogoś po prostu spróbujcie takie trochę takiej sposób, w którym wychodząc za chwile na zewnątrz na Dwór jak zrobicie sobie nawet nie jakiś specjalnych sportowych ciuchach, ale po prostu zrobić sobie marsz, w którym będziecie cieszyć się z każdego kroku, że to wystawiać ten krok, że to wy wyszliście z domu i to wy idziecie do przodu to będzie taka niesamowita uczucie takiej radości i ja mam bardzo życzę, żebyście nie szukali jakichś wyrafinowanych metod trenowanie ciała tylko, żeby z każdym krokiem maszerowania potem biegania potem Grzegorz rozciągnięcie czuli dumę, że robię to ja i że potrafię to zrobić powodzenia w takim razie władze Radomski trener mentalny były sportowiec teraz współpracownik o wielu sztabów trenerskich w rozmaitych sportach przestrzenie naprawdę bardzo szeroko, bo moim państwo gościnnie kościerską ja trzymam za was kciuki to była audycja ruszy na zdrowie teraz informacje Radia TOK FM pani Hanna Zielińska i sztuka życia Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: RUSZ SIĘ, NA ZDROWIE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Aż 60% taniej! Największa obniżka cen TOK FM Premium. Teraz podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam z 60% zniżką!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA