REKLAMA

Jak skutecznie poprowadzić edukację nastolatków?

Strefa Szefa
Data emisji:
2017-06-04 15:20
Audycja:
Prowadzący:
W studio:
Czas trwania:
31:08 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
pozycja strefa szafa przy mikrofonie Marzena Mazur witam państwa bardzo serdecznie po to jest dopiero co my świętowaliśmy dzień dziecka i dzisiaj o dzieciach będzie właśnie, ale nie od tych dzieciach kilku letnich, które przemieni się to najbardziej księży słowami dziecko, ale tych dzieciach, które już zostaną dotknięte przez obecną reformy lub jak usłyszałam całkiem niedawno na antenie naszego Radia do formy edukacyjną, czyli Dean te dzieci, które właśnie są Rozwiń » już w gimnazjum albo to gimnazjum kończą i myślą o ne edukacji na poziomie średnim teraz jeszcze mówiono kanapki z gimnazjalnym, a za chwilę już wrócimy do tej nomenklatury z przed 15 lat będziemy mówili o szkołach średnich i ponad gimnazjalnych no właśnie było jak z tymi dziećmi jest ich oczywiście mamy swoje stereotypy i wiemy, że są z dzieci zawieszone absolutnie w świecie cyfrowym zresztą czternasty 20 była była audycja mogli państwo pewnie słyszeć z Leszkiem tylko na autorem książki nastolatek dla początkujących też słucham tej audycji tam wiadomo właśnie chodzi o to, żeby rodzic nie nadąża za dzieckiem a, gdyż nie podoba idea nadążanie za dzieckiem, abym bardzo chciała bardziej wyciągać dziecko w stronę samodzielnego myślenia chronić się trochę przed tą cyfrową rzeczywistością i przed tym na co ona jest narażona, czyli narażono na wkuwanie formułek składnie pamięciowe w dużej mierze aha zupełny brak logicznego myślenia jak taką edukację nastolatków można poprowadzić jak to wygląda o tym, właśnie sam dzisiaj z państwem porozmawiać chociażby po torze potem te osoby mogły być dobrymi pracownikami BF studiu państwa i mój gość pana Robert Krool współtwórca twórca fundacji i liceum Life Skills Ziajski z 8 przetłumaczyć jako umiejętność użyteczną życiowo niegodność w sumie 6 umów tak umiejętności życiowo przydatne przydatny życiowo liceum Lewski z co to jest do początkowo myśleliśmy, że to jest projekt edukacyjny, a tak brzmi fatalną passę i ponieść w edukacji sieć ma jak i Jarek Sikora, który z lekarzem ponad 25 lat staliśmy zakładali przygotowują się do tego projektu natomiast rzeczywisty sprowadziła nas na ziemi, bo jednak to był projekt deweloperski, cytując Littella literalnie pewne kwestie związane z ustawą z rejestracją takiego obrotu i z tymi wszystkimi kwestiami, które do tego przynależą oczywiście przeszliśmy pełną procedurę w kuratorium jako szkoła niepubliczna ma uprawnienia szkoły publicznej i obowiązuje nas Polska podstawa programowa, którą absolutnie nie przeszkadza w tym ani czasu było ani osobami dla nich, bo jakakolwiek nie przeszkadza w tym, żeby zmienić sposób nauczą ich nie rozumiem no właśnie w wszyscy nauczyciele krzyczą, że to u ta podstawa programowa ich bardzo blokuje, bo po pierwsze jest ona niesamowicie przeładowana, że nie ma czasu uczenia czegokolwiek innego, że w klasach liczy się po prostu po tych flag lekturach czy po tych zadaniach i tylko pułapkach kładkę, żeby tylko zdążyć ten program zrealizować, bo za chwilę będą wakacje inie zdążymy, a panowie pan mówi w imieniu swoich nauczycieli, żeby państwo nie przeszkadza nie przeszkodzą w ogóle to znacznie ściany realizują państwo realizuje oczywiście o drugim po prostu, dlatego że nauczony tym się różni od szkoły co do zasady, że w szkole uczy się co myśleć o nauczaniu chodzi o to, żeby nauczyć jak myśleć, a różnica między 12 jest bardzo poważna zasługuje na poważną dyskusję o dużym szacunkiem zawsze odnosiłem się do i pedagogów nauczycieli, ponieważ po co do nich należą od wielu lat wizażu nauczyciele po prostu są przeciążeni to jest bardzo trudna praca, zwłaszcza w szkołach publicznych, ale też widzę np. przyglądaliśmy się przez szereg lat szkołom prywatnym to też jest problematyczna ponieważ, jeżeli szkoła nie ma jasnych kryteriów po stronie rodziców przyjmowania w trakcie rekrutacji przyjmuje po prostu każdego, kto zapłaci lansowaną nauczyciele mają pierożki orze to strawienia chociażby z tej przyczyny, że część tych dzieci to są dzieci bananów, czyli takie, które wyróżniają nas lepiej niż właśnie drożdżowe, jeżeli zapłaciłem tam znaleźć wyjazd wiąże się z planów uczelni w Polsce coś w tym stylu to akt przyciągną tam wykładowcą ten ton pedagog nauczyciel ma do trudno jak komisja doboru do zrealizowania opłacą sobie, że szkoła publiczna przeładowano wtorki i mamy w klasie 30 osób i jest dużo przedmiotów kiczowatą podstawę programową zrealizować trzeba po prostu sprawdzić to procent trzeba je przygotować trzeba je rozliczyć to jest bardzo dużo pracy im w pełni można zrozumieć nauczycielom rząd zmiany nie będzie lubić tak samo jak w pełni można było zrozumieć coś kilkanaście lat temu tamtych zmian nie lubili moment w zasadzie nikt z nas nie lubię takich zmian, które są wprowadzane odgórnie systemowo ją zmieniają wszystko natomiast możesz się skupili nie ma w treści podstawy programowej, bo ono na stronie interesuje specjalnie, ale na sposobie nauczania, czyli na tym, jakie priorytety, jakie formy w jak na osi czasu powinniśmy podchodzić do tych kwestii związanych ze sprawą kluczową w życiu człowieka, czyli jak myśleć samodzielnie jak być szczęśliwym oczywiście to właśnie było jak rozmawiam z z pracodawcami, ale też z rektorami dziekanami wydziałów wyższych uczelni to oni wszyscy mówią właściwie 1 głosem dzisiejszą młodzież po przyjściu z liceum czy z technikum jest absolutnie nieprzygotowana do do użycia brakiem kompetencji społecznych, jeżeli mają, więc też już za życiową, czyli użyteczną życiowo, że mają, więc to jest wiedza typowo teoretyczna praktycznie nie przekłada na na moralne życie inne, więc o świecie mają taką, że wiedzą, kto jest jakimś celebrytą i z czego szczegóły jest sławny natomiast ani nie przekłada się ono n p . na znajomość mechanizmów reklamowych czy Kiss FM to są osoby którymi łatwo manipulować, które mi, którym łatwo zaszczepić różne idee, ale takiej DM podziały skrajny wręcz no i praktycznie są całkowicie pozbawiona samodzielnego myślenia rozumiem męża pana szkoła w, chcąc zmienić może tak nogi groźba, że jesteśmy placówką prywatną w związku z tym herbem w przyjmujemy 20 osób rocznie więc, jakby od samego początku jest przemyślana poukładana i skupiona na tym, żeby na końcu pierwszej klasy to młodemu człowiekowi jego rodzicom przedstawić raport dotyczący indywidualnej strategii edukacyjnej co już jest czymś zupełnie nowych, ale i podważa ich racjonalizacja jej się uczą młodego człowieka to są już osoby, które nie chcą być nazywane dziećmi ruszają 16 lat n p . to już nie jest dziecko i i pewnie już nie chcą być nastolatkiem, a raczej młodym dorosłym jak szesnastolatka nauczyć samodzielnego myślenia co do grobu przednią ścianą jeśli spojrzeć na nano to poprzednie pytania związane z tym co oni potrafią i Indiach to co oni potrafią i wynoszą z gimnazjum to jest to co oni potrafią z czasu wolnego np. cała batalia pytań, które zadajemy co umiesz naprawić są co masz zrobić w domu są co ostatnio zrobiłeś sam jest oczywiście potwierdzone przez rodziców przez rodzeństwo to jaki jest wiele dowodów społecznej słuszności, które potwierdzają, że są dzieci, które potrafią coś zrobić sama już w wieku 16 lat potrafią coś co ma naprawić potrafią się zająć młodszym rodzeństwem interesują się tzw. kwitem na bycie opiekunem podczas obozów kolonii jest wiele rzeczy, które miało tylko, że do tych dzieci mogą natomiast jeszcze większym kłopotem tak, żeby trochę przejdą do tego ostatniego podania jest rodzic ze względu na to żona ma w tej chwili taką manierę wśród rodziców i bardzo pilnie strzeżona podczas kwalifikacji u nas jak powinno być jak jest krytyka rzeczywistości jestem klientem, który płaci w związku z tym będzie wymagał, więc my się przyglądamy temu, jakie to rodzina może tułał, jakie oni mają ceremonię czy oni potrafią rozmawiać o rozwiązaniu, ale czy uprzednio potrafią sobie zadać pytanie nie jak rozwiązać problem tylko co jest problem i widzimy, że w większości przypadków tych dzieci, o których rozmawiamy z młodych ludzi, którzy nie potrafią nic sami zrobić problemem nie jest to dziecko problemem jest rodzic, który nieobecna Jon stawia wymagania, które są czasami kuriozalne to znaczy ja muszę dodaje, że skoro on nie miał niczego w dzieciństwie i przez to było bardzo ambitne bardzo waleczny bardzo chytre bardzo agresywną to znaczy, że jego dziecko też takie powinno być podczas gdy jego dziecko miało wszystko w zasadzie nie musiało nic walczyć o to tu niejeden raz musieliśmy jak córka czy są powiedzieli jak co masz pieniędzy umowa ze ścianki wiszące są pieniążki prawda zaraz, ale to są to co nas interesuje w tym wszystkim, żeby wybrać te dzieciaki, które już mają jakiś zalążek kwestii, które potrafią samodzielnie zrobić, gdzie widzimy w tej rodzinie, że to rodzina ma jakiś rytuał ma jakąś ceremonię teraz dochodzą do tego drugiego pytania my skupiamy się na tym, żeby wykształcić zalążki po pierwsze, kryteriów własnych wyborów czy liczy to jest mój projekt to nie jest mój projekt to są moje ambicje sztos obco ambicje oczywiście w połączeniu z grą wsiach to jakby jest dość istotna sprawa w tej całej materii chodzi o to, żeby wykształcić też pewną optykę i umiejętność wyprzedzania 3 ruchów do przodu teraz widzimy czasami, że mamy osobę dorosłą, która robi karierę w korporacji np. ktoś mówi panie Robercie to świetny pracownik to świetny kierownik on potrafi myśleć o 1 róg do przodu podczas gdy faktycznie jak spojrzeć na adeptów gry wsiach takie motorów, jakiego obrazka w sumie pogrywa czasami to umiejętność kalkulacji tych 3 ruchów do przodu jest taka zupełnie przeciętną arcymistrz oczko 2 lata temu udało nam się do Polski zaprosić tego rosyjskiego arcymistrza mieszka w stanach Zjednoczonych Kasparowa realną potwierdza, że 70 ruchów kalkulowane do przodu dla arcymistrza to jest coś normatywnego najprostszą wszystkim pojawia się jeszcze wątek uważność to jest to może go w Ernst jako szefa przyczepić do 1 rzeczy powiedział pan, że państwo wybierają już tych młodych dorosłych tych nastolatków, którzy już mają zalążek tego, że na cześć im zależy też potrafią czegoś chcą łącznik widać w nich to samodzielne myślenie o NATO PS rozumiem trochę łatwiejsza sprawa się do uczuć tych co sami chcą, a nie budować motywację na na noszach jak w pełni się w pełni się z tym zgadzam i stąd uważam, że w ogóle do pracą pedagogiczną szelest trudno, zwłaszcza w szkole publicznej, ponieważ nie ma specjalnie wyboru muszę po prostu igraszek jak leci sobie z tym radzić jak ustalanie jak w rejonie Jasnej góry to jak i w związku z tym narzekania na to, że żal, że nie wiążą się już tam nie robią się, że powinno być inaczej bywanie pokazywanie tych wszystkich filmów na YouTubie albo na kodeksie jak powinna wyglądać edukacja to czasem jest oderwana od rzeczywistości kompletnie, bo bo, jeżeli pani Moskwa szef 1616 przypadków w sposobie na skraju patologii kolejnych 10 na skraju dysfunkcji albo po prostu dysfunkcyjnych i rozrosła szóstkę jakiś taki w miarę normalnych na to taki pedagog musi co z tym poradzić co ma, a nie możesz o tym, że powinno być inaczej w naszym przypadku trochę inaczej, ponieważ faktycznie wybieramy i właściwa selekcja stanowi o tym co będzie na wlocie tak naprawdę, ale się nagrody przyglądamy temu co ta rodzina wnosić o to rodzina razem robili Okońska za ten czas wolny, ponieważ z badań, które nas bardzo zainteresował wynika, że to jak ktoś gospodaruje tym czasem wolnym nie tylko na etapie studiów, ale już na poziomie liceum jako ten czas wolny nie tyle co spędza lecą tam robi decyduje o tym czy tam kształtuje się tzw. osobowość postawę, czyli taka, która jest w stanie przeżyć np. odmowa jest w stanie przeżyć trudną rozmowę potrafił zarządzić ryzykiem, ale to co dla nas bazowałem i to co ma sprawdzamy w tej w tej w tej rodzinie otoczką są jakieś kryteria w ogóle dokonywania wyborów w najprościej to sprawdzamy w ten sposób, gdzie to młody człowiek z takich szkół w złożu to obligacje wtorek oboje, jeżeli widzimy, że są kryteria pod hasłem lokalizacja są w bliższej n p . tak albo jakie są pieniądze na forum prosto albo 3 nauczyciele, którzy tam swą słyną z tego, że np. mają naprawdę świetnych uczniów te kryteria wyglądają po prostu jakieś namiastki logiki, że państwa rozmawiamy o kształceniu współczesnym kształceniu ludzi myślących młodych ludzi młodych dorosłych zaproszono skrót informacji Radia TOK FM, a potem wracamy do dyskusji o audycja strefa szefa przy mikrofonie Marzena Mazur stanie państwa i mój gość pan Robert Krool współtwórca fundacji i liceum Life Skills Life Skills rozumiana tutaj jako umiejętności życiowo przydatne użyteczne sieciową użyteczna skończyliśmy właśnie skończyliśmy m. in . na tym, że chcieliśmy sobie porozmawiać o kompetencjach społecznych, które są łączone z ulicą Life Skills i co znaczy kompetencje społeczne w dzisiejszym świecie znaczy słowo są te kompetencje życiowo przydatne coś co się przydaje wżyciu wg państwa no właśnie potoczy się mówi żona są non profit owo, ale my jesteśmy zdania, że tam są poważne może emocjonalna rodzinna od, których się mogą mówić dzieciom uwagę słuchaczy zwrócić mu dla nas bardzo ważne raport w tej sprawie można go otrzymali dzięki uprzejmości BCG, który nas troszeczkę wsparło w to jest raport światowego forum ekonomicznego i BCG na temat kompetencji 2001 . wieku państwo sobie wejdziesz tam mocną stroną Ależ jest dość szybko znajdzie się to w i damom wyodrębnienia 3 kategorii to tak, żeby odpowiedzieć na pytanie pierwsza kategoria to są tzw. sprawności bazowych to 3 tom wysławiania się sprawność matematyczną sprawność naukowo sprawność informatyczna oczywiście przedsiębiorczość wiedza o kulturze społeczeństwie i dostał szansę, bo zupka, którą ktoś powinien wynieść z podstawówki natomiast już gimnazjum to jest wątek dotyczący kompetencji intelektualnych techniczną rozwiązywanie problemów twórczości abstrakcję od promocji i tak obsługa klienta praca zespołowa no cóż Globo to jest po prostu Globo dyplomacji obsługa klienta to po prostu tak, gdy w gimnazjum widzi pan ma to miejsce znaczą dowożeni widzą go ręki nasz związek z Ursynowa w twórczości abstrakcyjna albo pracy zespołowej to już to jest abstrakcja talerze z braku znamion gimnazjum w Warszawie, które obiecywało, że jest gimnazjum teatralnym i raz poszli do teatru pod koniec zeszłego roku właśnie po egzaminach więc, jakby grzebanie w kłopoty, gdyby taki, że w tą podstawą programową nie reguluje użyteczności rynkowych, czyli jakby, jeżeli tam pedagog z dyrekcją niż ciąży i nie przyjrzą się jak z niektórych przedmiotów zrobić projekt jak prowadzić prostą rzecz żona przekonał się zrobić 5 % wprowadzania 5 minut wprowadzony następnie z 25 minut pracy grupowej w dwójkach trójkach do dwójki trójki coś potem są prezentują taką noc podsumowują on udziela informacji zwrotnej to są dość proste rzeczy lub, które można wykonać tylko po prostu no raz trzeba o tym, wiedzieć w 2, jakby troszkę się przygotować do tego w teraz dochodzimy do wątku, który dość ważna z punktu widzenia użyteczności, bo pani zrozumiała to pytanie o wyliczać co co tu jest jeszcze nowy w tym raporcie światowego forum ekonomicznego i BCG jest coś co my siedzimy od ponad 25 lat i teraz udało nam się przeszczepić szkoły to są kompetencje emocjonalne i Yoko ono się ukazują, że rzecz w tym życiu dorosłym jednak odgrywają największą rolę Onoszko pierwszą taką wytrzymałość psychiczną no, nawet jeżeli technicznie potrafi rozwiązać zadanie problem do tego jeszcze wszystkiego potrafimy ogarnąć wątek zespołu to bez tej wytrzymałości psychicznej to wszystko po prostu nie ogarniam tego ważne testowanie eksperymentowanie z przeżywanie wielokrotne rozmowy i weź na przeżywanie trudnych rozmów albo Woźniczko to co się czasami nazwa przywództwo omówimy angażowania drugiego człowieka nie musi być już są po prostu zaangażuj go zwyczajnie zaangażuje się już być kierownikiem projektu wprost z wykładni 10 proc i zróbcie z czworga dni na szkodę u nas wszystkie wycieczki organizują uczniowie są o VAT zwrot łącznie z excela z wyborem z przewodnictwem z bardzo wszystkim oczywiście wykonawcy już biorą udział pedagodzy, ale jest to dość istotne druga rzecz, która może być ciekawym przykładem to są umowy użyteczne, które robimy rosną pół roku jak osoba prezesa NIK licealiści wygłaszają mów Rosji to musi być mowa użyteczna ma nawet walory terapeutyczne on wynajmujemy teatr pod ziemią była scena przychodzą rodzice z rodzinami pedagodzy po prostu Chmara ludzi oni się do tego bardzo poważnie przygotowuje taki też trochę ten tekst dla licealistów tak jest dobrze z myślą tak tylko jak przygotowanie wokalne aktorskie powiedzmy sobie do tego wszystkiego oczywiście pod patronatem stowarzyszenia profesjonalnych mówców jest o tyle ciekawe, że oni faktycznie, przygotowując się cały czas pracują nad treścią tak, żeby to treść była czymś co można wziąć w rękę po prostu i no, jeżeli mówimy w ogóle o kompetencjach emocjonalnych motu na koniec pierwszego roku na koniec drugiej drugiej klasy wystawią sztukę pełnowymiarową sztuka na deskach teatralnych są przygotowane przez profesjonalnego reżysera ulicą Tatran nie nie to jest normalne liceum przygotowującym do życia, ale to jak teraz rozumiem jak granie w spektaklu możemy przygotować do pracy w korporacji w 2 i ja się z dziecka w teatrze improwizacji i strategią w teatrze improwizacji to może wszystkich słuchaczy zainteresować, którzy mają dzieci jest bardzo prosta cokolwiek sobie cokolwiek się nie wydarzy poradzić sobie to strategia w teatrze improwizacji to przygotowanie aktorskie to psychodramy, którą odgrywają tak n p . z wrodzonej matki i zrodzonego słono zrodzonego ojca są przeżyciem takim emocjonalnym dla tych młodych ludzi, gdzie często się zdarza, że n p . na numer konta z rodzicami raz w tygodniu czasami są spotkania z rodzicami to kanclerz dwudziesty pierwsza musi wyrzucać ze szkoły w Łodzi wypas się spotkanie skończyło i oni mówią o przeżyciach z tymi dziećmi żonie wracają do domu przeżywają duże, że rząd, że n p . snu do nich dotarło, że koń kiedyś okłamali pomadkę czy tego co do prostoty psychodramę to było takie głębokie przeżycia, że rząd zrozumiał czy ona zrozumiała, o co chodziło w tym wszystkim co ma wręcz takie aspekty terapeutyczna to trochę w tym wieku jest dużo hormonów dużo emocji i ach, takie uważne podejście jest w ogóle tą ścieżką uważności, którą ma sens, bo mamy ścieżkę medyczną i ścieżką uważności toczyli słyniemy z tego wspólnik jako lekarz od 23 lat przygotowuje przez naturę wysokich lotów do studiów na Akademii medycznej to już ponad 10  000 ludzi poszło przez niego Ronson, a drugim takim to bardziej to to mój roczny szlaczki słowo tą ścieżką uważności i netto przykładamy bardzo dużą wagę do kwestii emisji ścięło emisji głosu oddechu łucznicy wszystkie rzeczy, które na, które uważność zwraca uwagę niestety również też na kwestie związane z zatrzymywaniem się podczas analizy, czyli nie chodzi o to, żeby spieszmy się spieszą, zanim do nas dotrzeć nie ma sensu tylko, żeby zatrzymać na właściwą niejasności w analizie tekstu, jakim prawem zaniemówiłam, bo wydaje się to tak kapsule absolutnie w MOPS w nie przystające do współczesnego świata współczesnego systemu szkolnictwa przez zastanawiam się w co i tak długo siedzą uczniowie z państwa w państwa w klasach od ósmej to od ósmy 20 do 1720 i wychodzą zrobionymi lekcjami są specjalne bloki relaksacyjna są specjalne ćwiczenia o duchową przyp umowa związana z rolek z Rosją są momenty takiego skupienia no i jest dużo ruchu przerwy polegają na tym Globusie groszach lodówki po golu piłka i totalny zakaz posiadania smartfonów ósmy w liście do 1720 zauważyliśmy właśnie Polacy z Gdańska zrobili bardzo ciekawe badania na ten temat, że 5 minut gapienie się w smartfonach powoduje, że potem przez 15 lat człek jest nieobecna mentalnie i Anna Czaban to i tak jest usuwany jest w stanie uwierzyć w kompetencjach emocjonalnych na końcu jest współodczuwanie emocji drugiego człowieka, czyli empatia po prostu empatia taka uważność i oddanie tych emocji można tego nauczyć można to rozbudzić w człowieku to takie pierwotne w każdym z nas Roman instynktu takie rodzicielskie macierzyńskie prawda i w takim 16 latków taki 16 lat co to wszystko drzemie tylko czasami coś, czego dokopać drogą chociażby w dobrej literatury dobrej sztuki wzruszający tak, oceniając to co jest nie tak myślała cóż 20 osób, które państwo przyjmują, bo to są szczęśliwcy ewidentnie no i pewnie chciałbym jak w Info młodszy tym czasie znaleźć w tej dwudziestki nierówne są to założenie zaś to co pewnie poznawałam albo przeżywam po trzydziestce mogłabym załatwić dużo wcześniej i miałabym miałbym z głowy, a przynajmniej tak jeśli teraz widać jak patrzę na ma na tym program, który jest naprawdę niesamowite, ale rozumiem, że to jest jednak zarezerwowane dla dzieci z bogatych banków, czyli tak właśnie jazda z mienia jesteśmy fundacją my jesteśmy fundacją, która dokłada do tego interesu niż za świadome zrobili narażono w zasadzie tylko 3 oczka wyżej powyżej oraz osobie szkoły społeczne zdajemy sprawę z tego, że taką kwotą bazową czy też kosmosu graniczną z 22  000 zł rocznie powyżej 22  000 i już nie możemy zbierać wezmą się poruszała w tych niższych, jakby warstwowych mamy też ufundowano wątki stypendialna w tej chwili rozpisaliśmy cały program takiego no propozycji co surowe do społecznej odpowiedzialności biznesu to zrównoważony rozwój przedsiębiorstw, z którymi czasami współpracujemy, czyli fundusz stypendialny dla przyszłych lekarzy i naukowców, ale też dla przyszłych innowatorów się skupiono bardzo mocno wątku Orlandi czyli jakby przygotowujemy też 3 z kim badawczym to jak zaś to się jak ktoś spojrzy na to naszą radę programową naukową to ona jest i bardzo dobrze dobrana pod kątem, że są inżynierowie to co z krwi kości i lekarzu i rewidenci i osoby, które się ruszają w obszarach humanistycznych kultury sztuki i ten wątek dotyczący funduszy stypendialnych jest dość czekały w tej chwili, iż ostatnio rozmawiali z panem prof. Uniwersytetu Koźmińskiego w dosłownym rok, które nam zwrócić uwagę, że faktycznie to stąd, których jeszcze nie zaczął, w którym dziś wpisujemy, żeby zaprosić firmy do partnerstwo mówiąc zobaczmy kształcimy przyszłych lekarzy i faktycznie dla mnie 33 dla Marka Sikory to zupełnie normalne, że jak my gadamy z takim 181918 latkiem to może, jeżeli widzimy rząd poważnie traktują matematykę biologię chemię, jeżeli wiemy, że on po prostu stołówką w to mocno idzie to mogą już traktujemy jak człowieka, do którego kiedyś trafimy i najbardziej zabawne, że to nie jest to, że wiele osób, które 20 lat temu chodził do konkursu teraz szli znanymi lekarzami może dojść kilka razy trafić za nie zamierzam urodzić zawsze mieć warto jest mój znajomy zawsze, mówi że trzeba mieć 3 zaprzyjaźnionych ludzi to jest prawnik lekarz TF zażywać lekarz pierwszego kontaktu i ksiądz jak sama w rozmowie z Rosji przez znajomych 3 takich zaprzyjaźnionych to człowiek jest kryty może być też pomogą w skrzynce w rzutach refleksji nad morze wycisza w Polskiej rzeczywistości pewnie częściej Śląsk może pastor albo jakiś duchowy przecież dużo razem Korean, czyli co rozumiem, że jak słucha nas teraz jakaś korporacja, która w inny nie ma np. laboratoria badawcze Orsay albo zajmuje się medycyną albo poszukuje ludzi z wykształceniem medycznym, ale takich właśnie samodzielnie myślących faktu ogromnie żałuję, bo to może Przygodzka, ale to może uczestniczyć w tych programach stypendialnych, żeby ufundować milowe dla osoby, która być może, której być może nie stać na takiej całun, ale chyba nigdy w ramach wdzięczności potem projekt w trakcie rekrutacji widać np. rząd jest bardzo ciekawa rodzina, która naprawdę no widać, że spółka ma dobrze tom mają wspólne tematy wspólnie spędzają czas w 10 graczy chłopiec naprawdę są ogarnięci to po prostu im mama jest pielęgniarką to twarz policjantom nie są w stanie pokryć takich nawet posła z podstawowych kosztów tego ucznia, więc jesteśmy skorzy to w jaki sposób, by dołożyć też elastyczniejsze jakoś zjednoczyć drugą firmą porozumieli się o to, żeby nie stracić tego dziecka trwa tak, bo to nie są duże kwoty, lecz o to tu nie chodzi o jakich setki tysiące 3 miliony lat są to są kwestie związane kilka tysięcy rocznie, gdzie można naprawdę takiego dzieciaka przygotować co jest dla nas istotna to coś to zupełnie nowy trend to właśnie to jest także w po zostało nam 30 sekund energetycy czy rzeczywiście jest szansa, żeby edukacja poszła z tą stroną, bo ja słucham o tym i jestem zachwycona idealnym pomysłem w ogóle tym zestawem kompetencji kompetencji 2001. wieku, ale czy naprawdę mamy szansę pójść tą stronę czy jako społeczeństwo jesteśmy w stanie docenić takie rzeczy w domyśle rywale z takich szkół może powstać, więc my jesteśmy w stanie zrobić tylko 1 na pewno zachęcą pedagogów nauczycieli, którzy słuchają, żebyś do nas odezwali, bo coś z szukamy dalszych nauczycieli i pedagogów natomiast byłbym jest trochę tego szkolnictwa prywatnego i ono wcale nie jest takie złe natomiast jeśli chodzi o publiczna pani ogłoszenia to zmienić tak po prostu my mamy taki model, który po wojnie komuna dobrze zaszczepiła w niej zwróćmy uwagę, że elity, które zostały w tamtym czasie wykształconą są elitami do dziś żadna reforma teraz z tego nie zmieni, chociaż na szczęście tak nie obejmuje szkół szkół średnich te rozwiązania systemowe to z produkcją masowo, a my jesteśmy umowa, którą się państwa to była audycja strefa szefa państwa jak i moim gościem był Robert Krool twórca LM w Edfu twórca fundacji iglicą Murawski z bardzo dziękuję bardzo dziękuję rozmowa ja nazywam się Bożena Mazur bardzo dziękuję państwu za wspólnie spędzony czas audycje wydawała Agata Strzałkowska realizował Karol Kowalewicz dziękuję wam psa za pracę za chwilę Ewa Podolska zaprasza na audycje u TOKtora, a ja zapraszam na strefę szef już za tydzień do osuszania strefa euro 232 i całej audycji wysłuchać w aplikacji mobilnej TOK FM oraz na stronie tokfm PL i Kosznik audyt Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: STREFA SZEFA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" teraz 45% taniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA