REKLAMA

Taksówkarze kontra Uber. Kto ma rację? Rozmowa z mec. Patrykiem Abramowiczem

Pierwsze Śniadanie w TOK-u
Data emisji:
2017-06-06 06:00
Prowadzący:
Czas trwania:
12:54 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
pierwsze śniadanie i wtoku Piotr Maślak przed mikrofon mikrofonem państwo przelać odbiornikach co mnie niezmiernie cieszy szósta 6 na zegarach tradycja to tradycja dobrze, że nie jeszcze 6 sekund równo 106 no i oczywiście temat, który rozdział państwa myślę, że do czerwoności niemalże, który dzisiaj, czyli wczorajszy protest taksówkarzy w kilku kilkunastu miastach totalnie sparaliżowali ruch mit nowoczesnego wygodnego Ubera musi upaść mówi 1 z taksówkarzy będą Rozwiń » przepisy blokujące takie aplikacje deklaruje minister infrastruktury Andrzej Adamczyk co to to nie mówi minister nauki Jarosław Gowin oraz oraz wicepremier Mateusz Morawiecki, stojąc w korkach mieszkańcy miast tworzą natomiast profile związek pokrzywdzonych przez protest taksówkarzy i ślą w eter słowa powszechnie uznane za obelżywe, a państwa i moim gościem jest mecenas Patryk Abramowicz Kancelaria transportowa Legal trans i komu tu wierzyć panie mecenasie witam pana, gdy robi nam państwo SPA przypominam IBE kwestie uznano, iż do jego historii zamierzchłych, kiedy członkowie Cechu buntowali się przeciwko usługom świadczonym przez osoby funkcjonujące poza OC mgr Banyś Barta czy akomodacja cło na znaczeniu pejoratywnym utrzymała się grzecznie w Atenach nie wyobrażam, żeby te słowa, ale badaczami swego czasu zostali uznani wszyscy ci, którzy BUR Bona hodują w beczkach więcej niż 1 × w związku z tym, że cech cech rzemieślników był tak silny zażyczył sobie wpisania w prawo, że wolno tylko 1 raz, że tak też niewątpliwie dzieje się tak godziłem, ale z drugiej strony pewien szlachetny trunek dzięki temu powstaje, a niżej byłem aż tak daleko, ale ten natomiast sytuacja rodząca się podoba im po Kisiel przesiąknięte również zobligowana Otóż z 1 strony mamy grupę zawodową, która chce bronić, bo interes gładko nie po piwie ze względu NATO, iż w porównaniu do użytkowników chce, by po raz drugi Ruda ku temu, korzystając z IKE i tytule art. DUB UŁ nałożono na nich zostały one liczne i usługową uciążliwe obowiązki BU GU in, czyniąc ich działalność nieco mniej konkurencyjną w stosunku do użytkowników czy też zgoda witających ich notyfikacji niewątpliwie można je też odmówić racji trzeba spojrzeć sobie radzą za ignorancję za ubezpieczenie obowiązkowe płacą podatki muszą inwestować w kasy fiskalne w taksometry to jednak kosztuje to prawda mają obowiązek instalowania nazwiska, bo uczą lub życie działalność, licząc obniżyła nieco innej rzeczy, bo miałam pomijamy bank albo pan czas ograniczamy, że w transporcie drogowym nakłada również obowiązek uzyskania licencji także na osoby, które dokonują krajowego transportu drogowego osób samochodem osobowym albo pojazdem samochodowym przeznaczonym konstrukcyjnie do przewozu o życie nie więcej niż 9 osób może iskier i innymi słowy te w, posługując się w wymogach ustawowych i należałoby również takich osób, które świadczą usługi za pośrednictwem Ubera oczekiwać posiadanie licencji, ale skoro jesteśmy przy barze o jak czytamy w bo te plany ich opublikowane na stronie i na oficjalnej stronie internetowej tego podmiotu usługobiorcy i pomogła liczą, że osoby wykonujące przewóz mogą nie dysponować taką licencją, a także osób, które Przewozy chcą świadczyć takie emitenci Enigma natomiast, że w moim przekonaniu problem leży, gdzie indziej problem nie leży po stronie obligacji, które kojarzy klienta z usługodawcą, bo podobna jacy funkcjonuje chociażby na hotele i miast problem leży w egzekwowaniu prawa i gra już jest i prawo mówi, że jeżeli dana osoba o różnych 3 × w tygodniu poświęca kilka godzin dziennie, a świadczenie albo czego czynić sobie źródło zarobku stałego bądź podatkowego i nie ma wątpliwości, że prowadzi działalność gospodarczą, a z tym wiążą się określone konsekwencje tak jak on tak, że ich wspomniał pan obowiązki w zakresie ubezpieczeń społecznych mamy obowiązki w zakresie ubezpieczeń zdrowotnych natomiast bardzo trudno o prawo egzekwować w pan redaktor o miejsce na dygresje na temat, bo mający zgodę na dygresje na temat niedawnego koncertu Aerosmith, bo byłem świadkiem, kiedy już w obecności BOR funkcjonariuszy policji tłum osób ruszył na czerwonym świetle przed przejściem na piersi to sytuacja się bardzo skojarzyła z tym, że mamy do czynienia chyba Ubera Otóż okazuje się, że nie jesteśmy w stanie przynajmniej na ile, a oni w stanie zatrzymać ani tych usług, które ewidentnie to ja myślę panie mecenasie, że dotknął pan przepraszam, że wchodzą słowa, ale dotknął pan sedna sprawy amisze przypomina tu pozwolę sobie na jeszcze 1 dygresje skoro stworzyliśmy z nich oś dramaturgiczną naszej rozmowy Otóż swego czasu ktoś mi opowiadał, iż przeglądał prasę sprzed 100 lat i czytał o jakże gorącym i rozpadającym serca warszawiaków jest w sporze między dorożkarze ami, a taksówkarzami, którzy to nic nie wyjechali na ulice stolicy Polski nasza historia lubi się powtarzać, że jak powiedział, że MKOl UE to mamy zawsze to samo, ale ciągle inaczej UE natomiast chciałem jeszcze zwrócić uwagę na jego bestia już w przedmiocie tych usług wypowiedział się urząd ochrony konkurencji Ochman ba i oficjalnym stanowisku pojawiło się jego zdaniem uważam, że nie powinno się tam był na stanowiskach nadwyżkę i jest nieco niepokojące i żłobki chce tym stanowisku opublikowanym za pośrednictwem internetu wskazuje, że jako, że usługa Ubera od 1 i no i innowacjach technologicznych pac one zastąpione aplikacjami, a utylizacji, ale ich uwierzytelniania znaną nauczycielką oceny jakości to zdanie wydaje się sugerować, że te czy do nowoczesnych technologii czy też jakiś pozytywna opinia wyrażona także inny sposób miałyby ściągać przedsiębiorców z określonych kategorii przedsiębiorców obowiązek uzyskania licencji oczywiście urząd ochrony konkurencji o mandat, bo mając do najliczniejszych wypowiedzieli się odbyć po orędownikiem żadnej ze stron zajmie się kwestią, ale przepraszam to warto dodać, że to główne przesłanie UOKIK-u brzmi, że po monitoringu nie ma konieczności interwencji urzędu zarówno w zakresie ochrony interesów konsumentów jak i ochrony konkurencji właśnie przede wszystkim było ich jednak zajmie się kwestią ochrony konsumentów i konkurencji i bardzo, dobrze więc nie pochylił się o kwestię fundamentalną tą, która w istocie stanowi oś sporu, a więc kwestią tego przy, stanowiąc dla taksówkarzy konkurencję korzystają z Ubera właśnie wypełniają wszystkie swoje obowiązki fiskalne i obowiązki w tym nie tylko PiS, a w zakresie uzyskania ICO panie mecenasie, żebyśmy nie wchodzili w szczegóły dotyczy decyzji czytamy w opinii aż o kilku innych instytucji, które się pochylił się myślę, że pan minister też w ZUS infrastruktury też nieco mniej przemyślanie wyskoczył przed szereg deklarują, że likwidacja takiej zlikwiduje takie aplikacje, bo to jest nieuchronne zniknie Uber, a za chwilę ktoś bardziej kreatywny wymyśli inny sposób na to, żeby obejść jakiś zakaz, który powstanie wprowadzi nową aplikację czy to nie jest trochę tak, że jak zwykle prawda leży pośrodku, że może część tych obciążeń dla taksówkarzy należałoby zlikwidować, bo komu dziś niepotrzebnie zda egzamin z topografii miasta skoro nawet taksówkarze sprawdzają za pomocą GPS-U, gdzie są korki, a z drugiej strony wprowadzić jednak jakiś wymóg posiadania licencji dla kierowców Ubera choćby po to, by pasażerowie mieli gwarancję i poczucie bezpieczeństwa wsiadając do samochodu obcego kierowcy jest pytanie stary świat, chociaż pytanie filozoficzne zdanie to one tak jak godzina, że możemy go, ale na ile państwo powinno wracać działalność gospodarczą, aby liczba ich dyskusja ożywia się współcześnie, ale rzeczywiście ja również odbyłoby się do tej kwestii filozofię złotego środka natomiast trzeba mieć świadomość, że aby, żeby ryby państwo czyli aby dokonać odpowiednich zmian ustawodawczych tak dalej no nie wystarczy zablokować Basia to wymaga działań na zupełnie innym poziomie oraz działań DHL nasza rozmowa została zainicjowana niejako czyste wydarzenia wczorajszej zapowiedzi kolejnych blokad wydaje mi się także to jest działanie emocjonalne po podobnie jak emocjonalne są wypowiedzi przedstawicieli rządu, ale musimy mieć świadomość tego ile by Basi w państwie demokratycznym, ale ten ośrodek decyzyjny jest rozmyty to znaczy najpier w musi wyjść inicjatywa ustawodawcza i pech ta inicjatywa ustawodawcza musi przejść odpowiednią procedurę następnie pewnie potrzebny był jakiś akty wykonawcze droga do tego, by daleka i najbliższej perspektywie czasu nie wydaje mi, żeby to priorytet i ja przyznam szczerze moim zdaniem ten złoty środek bardzo by się przydał po obu stronach, bo np. potrafi sobie też wyobrazić sytuację, kiedy to kierowcy taksówek są z opublikowanymi do stworzenia albo korzystania z jakichś aplikacja, która pozwoli im w mini pasażerowi kontrolować trasę, którą się poruszają dublerzy kolejna dygresja trzymajmy się na podróż taksówką wycieczka krajoznawcza ulicami Warszawy o godzinie czwartej rano w drodze do pracy, mówi że chciałbym zgłosić reklamację, bo nie potrzebuje naprawdę zwiedzać woli innych partii SNP działa to musi pan do siedziby firmy jechać, a za pomocą aplikacji Uber robi to kliknięciem w 1 guzik w moim telefonie, jeżeli trasa mi się nie podoba, a 30 sekund później na zwrot pieniędzy na koncie to też należy oddać tej aplikacji, że ona wprowadza pewną przejrzystość do funkcjonowania tylko dlaczego politycy tak łatwo ulegają szantażowi 1 czy drugiej grupy no to koalicjant tyle za euro, a jest prawnikiem pan wolałby się trzymać litery prawa, a ja dziennikarz mógł sobie pozwolić na frywolne filozofia PRL bardzo źle niech powiedzą mi się na tym temat, który by tak, by pomijać, ale musimy wiedzieć, że te wypowiedzi, które się pojawiają są wypowiedziami na skierowanej na aktualną potrzebę formułowali rzadko, ale one wkrótce zostaną przykryte innymi wypowiedziami o zdarzeniach mieliśmy do czynienia przebiega innymi zdarzeniami natomiast problem pozostanie ich boją kontaktu zauważa rzeczywiście Uber daje pewne nowoczesne narzędzia, które niewątpliwie te przysługują się miękko konsumentom niewątpliwie również konkurencja ze strony Ubera w szczególności konkurencja cenowa nie przysługuje przysługuje tym jak szybko ich nie musimy też policzyć na spłatę taksówkarzy, którzy zostali zamknięci w po pewne choroby i regulacji prawnych funkcjonują w tych okolicach od jakiegoś czasu i nagle na zasadzie jak oddać go na zasadzie proporcji pojawia się konkurencja, z którą wcześniej nie mieli zupełnie go czy nie można, by powiedzieć, że pojawi się nowy dokument, który stanowi dla nich zagrożenie niewątpliwie ogromne to jak duże zagrożenie nie odczuwają manifestuje się w ich próbki powietrza podjęliby się przed zagrożeniem dla obu miast panie mecenasie niestety musimy kończyć, ale bardzo dziękuję za tę rozmowę mecenas Patryk Abramowicz Kancelaria transportowa legenda trochę wpół słowa przez 2 Mb ściany masz tego banku, ale niestety informacja, o ile miłego dnia panu życie jeszcze krótko jedno zdanie zmienił od pana Tomka jestem przekonany, że próby usunięcia Ubera z Polski pogłębią tylko patologii wśród taksówkarzy, a pani Ania napisała właściciele wypożyczalni kaset wideo nie blokowali największych miast po wejściu w jej audi gospodarka to żywy organizm radio TOK FM to żywe radio ciasne informacje Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: PIERWSZE ŚNIADANIE W TOK-U

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium - Radio TOK FM bez reklam: czyli TOK + Muzyka, podcasty z audycji Radia TOK FM oraz podcastowe produkcje oryginalne TOK FM. Tylko teraz w cenie 15 zł za miesiąc. Na zawsze!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA