REKLAMA

Fotograf pyta widza: Dasz wiarę?

Kultura Osobista
Data emisji:
2017-06-06 17:40
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
12:50 min.
Udostępnij:

"Dasz wiarę?" to pytanie zadają kuratorzy wystawy głównej trwającego w Łodzi Fotofestiwalu. Fotografowie grają z wyobraźnią swoja i widzów, zadają pytania o zaufanie i wiarygodność tego, co widzimy.

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
kultura osobista Patrycja Wanat dzień dobry rozpoczynamy kulturę osobistą dzisiaj kultura osobista rozpięta między Warszawą, a Łodzią, ponieważ w Łodzi są moi goście członkowie rady programowej Fotofestiwalu Agata Zubrzycka Franek Amer dzień dobry kina Brigitte będziemy rozmawiać Fotofestiwalu, który rozpoczął nam się kilka dni temu 1 czerwca, ale jeszcze do 11 czerwca foto festiwal trwa możemy oglądać się na wystawy, ale też możemy brać udział w różnych Rozwiń » wydarzeniach czy to pokazach filmów czy różnych innych spotkaniach to wszystko jeszcze do do końca tygodnia trwa radiu TOK FM jest patronem medialnym Fotofestiwalu jak co roku, więc dzisiaj my troszkę głębiej przyjrzymy się temu co na tych wystawach możemy oglądać wydaje mi się, że temat tegorocznej jest bardzo ciekawe tym hasłem Bóg głównej wystawy jest takie pytanie dasz wiarę w kinie i marcem i to pytanie to hasło zawiera gdzieś się w sobie no z 1 strony gry z wyobraźnią, ale też Bagry z odbiorcą prawda grę samego fotografa z odbiorcą tak zgadzam się chodziło nam o to w jaki sposób widz angażuje się w to co ogląda na ile jest w stanie wciągnąć się w te światy, które tworzą dla niego artyści i ten jest w nich jakby od początku wiadomo, że jest fikcyjna natomiast pytanie, jakby co widz zrobi z tą w jaki sposób zinterpretuje to cegły wyciągnie z samej wystawy artysty plastyka hańbie razy modnymi czytelne bardzo ważnymi w tym momencie zagadnieniami nie wiem postprawdy czy Szwejk newsów w pewnym w pewnym sensie tak sytuacja to się z zmieniła, bo chociażby projekt żona funku Bartyli, który w zaczynał tworzyć w latach 80, kiedy jeszcze takiego pojęcia jak po sprawdzianie było i omal wprowadzał, jakby z celowo fikcja do do tych swoich wasali zdjęć natomiast dzisiaj trochę funkcjonujemy w takich czasach, kiedy przyzwyczailiśmy się do tego, że ktoś nas oszukuje i Jakub ten sposób zgadzamy się na to, a tutaj stawiamy takie pytanie na ile jak potrafimy rozdzielić stamtąd fikcje i na ile ona może być dla nas inspirująca i znajdą może pobudzać naszą wyobraźnię i ty jesteś takie myśli o puszczenie oka po prostu do widza, ponieważ właśnie projekt Jeana funku berety no bo podchodzimy popatrzymy na to niesamowite zwierzęta i rośliny wąż z nogami kury czy małpa ze skrzydłami ptaka i gmin patrząc na nadanie NIP zdajemy sobie sprawę, że jest to niemożliwe, że żeni one nie istnieją w rzeczywistym świecie nikt z nas nie widział takich postaci i stworów naprawdę, ale w sposób, jaki to jest przedstawiony właśnie na zasadzie takich archiwów archiwalnych fotografii imię i tych notatek model zaczynamy myśleć zastanawiać firmie mogę mówić o sobie mam nadzieję, że też widzowie nasi goście też, że mieli podobne odczucia oglądając właśnie te propozycje, że im dom możemy takie odczucie, że coby było, gdyby jednak gdzieś tam w dalekiej dżungli gdzieś nagle spotkać takiego zwierzaka na czym ty też się pochylać się trochę nad zagadnieniami manipulacji w tym przy tym temacie postać konkubenta czy innych artystów, których pokazujecie w Łodzi to są artyści, którzy nie ukrywają tego, że chodzą z nami wygrać, czyli Lech mą pokazują nam zjawiska fantastyczne albo czy jakieś ważne zakresu, więc kiksem czy innej niż fantastyczne zwierzęta czy rośliny, ale można przedstawić np. jakieś wydarzenie w sposób na manipulację tez mocne słowo ale, ale tak, ale trochę zmanipulowany i nie zgadza się, jakby my też trochę wychodzimy z takiego założenia, że jak byłem składaliśmy takie momentu, w którym nie ma już za bardzo sensu dyskutować o tym czy fotografia mówi prawdę czy czyni mówi prawdę czy może być dowodem my trochę wychodzimy z takiego założenia, że to, że z wysoko fotografia z sama w sobie już, jakby w swoim swoich korzeniach jako medium jest formą manipulacji i przedstawiamy jakiś wycinek świata kadru jemy obraz z pokazujemy tylko fragment jej bardzo łatwo dzięki temu możemy dostosować do go do sposobu naszego myślenia czy naszego założenia o tym jak chcemy opowiedzieć o świecie i my w tej sytuacji chcemy pokazać, że nie jest to bynajmniej to, że fotografia w pewien sposób jest już fikcyjna i jest pewien sposób zmanipulowane to nie jest jej wada, ale to jest jej zaleta, bo to otwiera dla artystów i też dla widzów zapewnia, że mamy nowe możliwości i wprowadza też, jakby do fotografii taki element gry gry pomiędzy artystą, a odbiorcą tak się przez przesłuchujących wycina w pełni się zgadzam, ponieważ program, który stworzyliśmy jest efektem właśnie wielu takich rozmów i PMI i szukania od odpowiedzi na różne pytania albo właśnie tych pytań które, które chcemy zadać myślę, że właśnie w tym roku bardziej zadajemy pytania niższy niż dajemy odpowiedzieli też zostawiamy dużą przestrzeń właśnie dla widzów do tej interpretacji i pole do dołu do popisów w dla niej zresztą właśnie same tak sobie myślę teraz o artystach, bo te wrażenia i mnóstwo spotkań my po weekendzie teraz teraz mamy chwilę na to, żeby odsapnąć i tak się zastanowić nad tym i właśnie po tych wszystkich spotkaniach tekst, by mi się, że właśnie Martin Koller, którego wystawę również prezentujemy p t . układ prowizoryczny samych właśnie o tym, mówi że, że opowiada historię, ale alei gumy lub same bawić się tym że, że zostawia taką niewiadomą i przestrzeń właśnie dla widza żeby, żeby sam w sobie coś dopowiedział i zinterpretował to my tegorocznym grand prix Fotofestiwalu odebrała Dominika Gęsicka za swój projekt, gdy system IT Will Live i to ode to co się wydaje mi się nudne ciekawy wątek tej naszej rozmowie, bo ona w sumie dokumentuje życie realne, ale te fotografie wyglądają zupełnie nierealny plan daje takiego tak jak teraz sam tytuł Atelier tego jej projektu mówi NATO nie jest czy to jest realne życie prawda czytała czy też rzeczywistość tak to prawda Dominika w ich kilka razy już stwierdzoną śpi w Bergen, żeby tam dokumentować życie mieszkańców, czyli kraje z hutą lodem krainy, gdzie nikt, by nową Ukrainę, gdzie żyjemy ale gdzie matka niemożna umrzeć w, ponieważ chciała się tam nie rozkładają w krainę, gdzie przez pół roku świeci słońce przez pół roku żylne toniemy w ciemnościach tak jest faktycznie coś na granicy snu, ale jawy prawdę raczej tak sobie myślę, że historia Dominiki też jest szczególna, bo Dominika w pewnym momencie swojego życia za zadecydowała, że ma ochotę trochę zrzucić wszystko i wyjechać gdzieś gdziekolwiek tak naprawdę to jest postęp to mogą być też inne miejsce daleko daleko stąd może winnej strefie klimatycznej możemy innej półkuli, ale zobaczymy aż z 2 i Spielberga który jest jest miejscem szczególnym miejscem, które raczej nie kojarzy się z wyjazdem wakacyjnym, ale z miejscem, do którego w, które można, by nazwać trochę z końcem świata i na tym końcu świata odnalazł naprawdę niesamowite historie trochę tych stworzyła taką swoją własną bajkę Tauron i tę wystawę, gdzie możemy oglądać wystawę finalistów oraz zwycięzcy czynnik grand prix możemy oglądać wart inkubatorze Tymienieckiego 33 w waszym głównym centrum festiwalowym chciałbym, żebyśmy na koniec jeszcze powiedzieli o Annę Zych laureatce książce fotograficznej realny, bo tutaj z kolei mam wrażenie, że z ta książka traktuje bardziej o przyszłości prawda takiej fotografii dokumentującej porad można o nim powiedzieć zgadza się z zwycięska książkę fotograficzną publikacji roku, czyli konkursu, w którym nagradzamy najważniejsze książki nie tylko książki fotograficzne, ale też książki o fotografii z czasów zwycięską książką jest za wjechał w ich mentor skarbu fotografki wydaną przez fundację archeologia fotografii i jest to książka składająca się z 4 części oparta na archiwum warszawskich fotografki Zofii komentatorskiej, która dokumentowała Warszawę zaraz po wojnie dokumentował w odradzającym się w ze zgliszczy Warszawy losy mieszkańców jest książka w zarówno interesujące, jeżeli chodzi o całą warstwę wizualną i fotograficznymi dokumentującą, ale także niechlujnym, jeżeli chodzi o tak w stylu i to co było ważne dla dla żyli fotograficzny publikacji roku to torze nie jest to tylko książka dla wąskiej grupy odbiorców, czyli takiej takich zapaleńców fotografii i kolekcjonerów albumów fotograficznych czy książek fotograficznych, ale jest to książka wykorzystująca fotografie i książka była dla każdego zapraszamy w takim razie do art inkubatora zapraszamy do w Łodzi jeszcze do 1 z tego czerwca foto festiwal tam się odbywanej cóż zapraszamy też na pokaz syn filmów, bo to również ten zbliżający się weekend prawda firmy dokumenty o fotografii oprócz pokazów filmowych mamy również właśnie rozpoczynamy drugi mit w weekend pokazem cel jest, więc się właściwie na to jest tym pokaz byłem w muzyczną wizualny animuje my stare zdjęcia z archiwum Veolii pokazujące węzeł Łódź fabryczną jest to kolejna odsłona już przy współpracy właśnie z Veolii także zapraszamy serdecznie również w piątek na pasaż Schillera wszystkie szczegóły oczywiście na stronie foto festiwalu one również informacja Radia TOK FM będziemy informować będziemy wracać do tego co na Fotofestiwalu w Łodzi się dzieje bardzo dziękuję Franek Amer Agata Zubrzycka, czyli członkowie rady programowej Fotofestiwalu dziękuję bardzo dziękujemy Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: KULTURA OSOBISTA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj podcastów TOK FM bez reklam. Wybierz pakiet "Aplikacja i WWW" i zabierz TOK FM na wakacje!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA