REKLAMA

Kopenhaga montuje licznik korków rowerowych - informacje ze świata transportu

Skołowani
Data emisji:
2017-06-10 09:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
09:07 min.
Udostępnij:

Krzysztof Woźniak zaprasza na audycję Skołowani, w której porusza wszelkie kwestie związane z transportem. Rozwiń »

W najnowszej audycji prowadzący porusza temat wzrostu liczby wypadków w miejscach, w których zlikwidowano stacjonarne fotoradary obsługiwane przez straż miejską lub gminną. Czy wpłynęło to na bezpieczeństwo na drogach?

Krzysztof Woźniak mówi też o zapowiadanej zmianie przepisów, która ma na celu uporządkowanie sytuacji dot. przewoźników takich jak Uber.

Kolejnym tematem jest rozbudowa infrastruktury rowerowej w polskich miastach. Czy Gdańsk idzie śladem Kopenhagi?

Więcej informacji z dziedziny transportu w audycji Skołowani. Zaprasza Krzysztof Woźniak. Zwiń «

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Dzień dobry, Krzysztof Woźniak przed mikrofonem, zapraszam na kolejną edycję audycji Skołowani. Pojawiły się, a raczej wypłynęły badania na temat liczby wypadków w miejscach, w których od początku 2016 roku zniknęły stacjonarne fotoradary obsługiwane przez straże gminne lub miejskie. Wynika z nich, że w 43 miejscowościach, w których były i to warto zaznaczyć kolejny raz, stacjonarne fotoradary, liczba ofiar śmiertelnych wypadków drogowych wzrosła o 46%. Więcej o tych badaniach po dziewiątej 20. Jest też inna sprawa, o której będę rozmawiać, mianowicie odpowiedzialność decydentów za bezpieczeństwo czynne na drodze, oczywiście na przykładzie fotoradarów, ale i innych, odpowiedzialność ministrów, posłów, zarządców dróg, policji czy właśnie straży miejskiej. Odpowiedzialności za działania, brak działań i za antydziałania. Rozwiń »
O tym wszystkim od dziewiątej 20 do dziesiątej porozmawiam z dr. Jonathanem chaszcze witam ekspertem prawa drogowego zapraszam gorąco teraz jednak kilka informacji ze świata transportu.

I zaczynamy od strajku taksówkarzy, który odbył się w poniedziałek w kilku miastach taksówkarze jak państwo wiedzą strajkowali przeciwko jak sami określają nieuczciwej konkurencji głównie chodzi o aplikacji systemy przewodów stosowane przez Ubera ministerstwo infrastruktury już od jakiegoś czasu zapowiadało, że będzie chciało zmiany przepisów w środę wydało komunikat w tej sprawie ministerstwo chce zmiany przepisów, która umożliwi blokowanie aplikacja m. in. Ubera resort planuje też licencjonowanie przewozowych pośredników i utworzenie bazy danych pasażerów całą sprawą zajmowała się Joanna Mąkosa, więc posłuchajmy.

Wg ministerstwa chodzi o uczciwą konkurencję i równe szanse dla prowadzenia działalności gospodarczej, ale regulacje szczególnie możliwość blokowania ubikacji dla tych, którzy nowych przepisów nie będą przestrzegać są nie tyle kontrowersyjne co trudne do wyegzekwowania uważa Wojciech Klicki z fundacji Panoptykon kilka prostych ruchów, żeby taką blokadę ominąć chociażby za pośrednictwem tzw. kanałów open, które zapewniają bardziej anonimową komunikację w internecie, chyba że będzie zabroniona, ale ktoś będzie Stangret chińskie ministerstwo chciałoby blokować wszystkie czynności służące zlecaniu usług transportowych bez licencji czy mój e-mail do innej osoby prywatne, w którym używam słowa transportu używam słowo podwieźć mnie urząd słowo 10 zł czy to będzie jakiś sposób blokowany wątpliwości wzbudza obowiązek rejestru przejazdów do 5 lat wstecz co pozwoli na utworzenie gigantycznej bazy danych pasażerów zdaniem Panoptykonu niezgodnej z konstytucją bazę, kto z nas i gdzie jeździ władza publiczna może gromadzić na temat obywateli informacje jedynie wówczas, gdy jest to niezbędne obecne przepisy wymagają od kierowcy przewożącego osoby licencji przewoźnika i odpowiednio przystosowanego samochodu, czyli takiego, który może przewozić od 7 do 9 osób jeśli samochód jest mniejszy kara to 8000 zł tyle samo kosztuje brak licencji przy jednorazowej kontroli kara nie może być wyższa niż 10  000 w uproszczeniu tyle, więc może zapłacić np. przyłapany kierowca Ubera, ale te przepisy też nie są łatwe do egzekwowania tłumaczy Adam Białkowski z Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego kontrole takich kierowców wyglądają jak każda inna nasza kontrola jest tym, że biorąc pod uwagę, że te Przewozy są ciężko identyfikowane wymaga od nas więcej pracy takie kontrole odbywają się również na podstawie informacji od niezadowolonych obywateli, czyli zgłaszają nam pewne uwagi swoje spostrzeżenia sugestie, prosząc o skontrolowanie takiego przewoźnika nad zmianą przepisów ministerstwo infrastruktury wciąż pracuje, ale plany zbliżone do blokowania ubikacji to nienowy pomysł obecnego rządu podobne regulacje zawiera m. in . ustawa anty hazardowa czy antyterrorystyczna Joanna Mąkosa TOK FM mam wrażenie, że ministerstwo chce pójść najprostszą drogą tak się zastanawiam co z głosem osób, które korzystają z takiej formy transportu Uber chwali się, że ma ponad 1 000 000 użytkowników, a może przepisy trzeba dostosować do nowych form ne do rozwoju technicznego to ciekawy temat myślę, że to bardzo ciekawe tematy czym staje się taksówka w dobie rozwoju mobilności autonomiczne auta car-sharing i t d . i t d. raczej od tego nie uciekniemy no ale zobaczymy jak cała sprawa się potoczy może mają państwo ochotę na studia podyplomowe Instytut badań przestrzeni publicznej w Warszawie ogłasza nabór na studia miejskie miasta metropolie adresowane są do osób chcących brać czynny udział w tworzeniu lepszego funkcjonalnego miasta do tych wszystkich, którzy pragną poszerzyć swoje naukowe kompetencje poznać specyfikę działania w różnych obszarach miejskich aktywności, a także szukających humanistycznego podejścia do sprawnego i skutecznego działania w miastach program studiów podzielony jest na 7 etapów procesu metropolizacji inne miasto w sieci relacji zarządzanie projektami miejskimi procesy rewitalizacyjne sztuka w mieście miasto polskie w systemie innowacji oraz planowanie i strategie rozwojowe polskich miast studia organizowane są we współpracy z Akademią sztuk pięknych w Warszawie rekrutacja potrwa do 15 lipca nie wszystkie informacje dostępne są na stronie internetowej Instytutu badań przestrzeni publicznej odnośnik znajdą państwo również na profilu Skołowanych na Facebooku w Cannes budowa węzłów integracyjnych Rębiechowo Osowa Gdańsk główny i wrzeszczy dodatkowo nowe parkingi dla rowerzystów i 26 km ścieżek tak Gdańsk spożytkuje 40  000 000 zł unijnego dofinansowania z Regionalnego programu Operacyjnego stosowną umowę podpisano pod koniec maja wszystkie projekty zostaną zakończone najpóźniej w 2020 roku np. węzeł integracyjny Gdańsk Osowa realizowany wspólnie przez gminę Gdańsk i Żukowo zostanie utworzony dzięki połączeniu ulicy letniskowej i bar niemieckiej i nowym parkingu on 40 miejsc postojowych dla samochodów i 100 dla rowerów zmieniony zostanie także układ pętli autobusowej w ramach innego projektu za 26  300  000 zł rozbudowane zostaną węzły Gdańsk główny i Gdańsk Wrzeszcz miasto dobuduje także trasy dojazdowe dla rowerów do węzłów Pomorskiej kolei metropolitalnej i szybkiej kolei miejskiej oraz węzłów integracyjnych Gdańsk główny i Gdańsk Wrzeszcz w ramach projektów przestrzeni Gdańska pojawią się również przy Gdańsku głównym kubatura nowy parking na rowery nowe wiaty na przystankach tramwajowych i autobusowych naziemne przejścia dla pieszych z dworca PKP w stronę City forum 10 miejsc postojowych Kiss and Ride oraz nowe tablice systemu informacji pasażerskiej przed Gdańsku Wrzeszczu kubaturowe parking na rowery 15 miejsc postojowych Kiss and Ride nowe tablice systemu informacji pasażerskiej tak, że tak w najbliższych latach Gdańsk zamierza wydać 40  000 000 zł z unijnego dofinansowania i na koniec jeszcze 1 informacja Kopenhaga stawia tablice informujące o korkach i rowerowych kopenhaski pomysł jest pierwszym takim na świecie infrastrukturę informacyjną, którą wykorzystywali do tej pory kierowcy wykorzystuje się dla rowerzystów pierwsza tablica już działa kolejne 4 będą montowane, żeby na ulicach było więcej rowerzystów przestrzeń musi być dla nich dostępna, a niestety rowerzyści w Kopenhadze muszą walczyć o miejsca na drogach rowerowych sami ze sobą tak twierdzi Morten kabel szef departamentu technologii środowiska w kopenhaskim ratuszu nowe tablice informacyjne pozwolą im na znalezienie najmniej zatłoczonej drogi działająca tablica jest zawieszona na wysokości około 3 ,5 m nad ziemią i ma wymiary 7070 cm podobnie jak planowane pozostałe informuje o sytuacji na trasie w kierunku do centrum miasta wskazuje sytuacje na drodze na wprost, a także przejezdność 2 skrętu w bok zastosowana technologia pozwala na widoczność w nocy i w dzień w pełnym słońcu, kiedy tam to tablica zwiększa swój kontrast 5 tablic, które w komplecie mają pojawić się na ulicach tego lata to program pilotażowy jesienią urzędnicy sprawdzą czy zachowanie rowerzystów istotnie zmieniło się pod wpływem informacji wyświetlanych na tablicach także tak Kopenhaga próbuje działać na korki rowerowe to tyle w tej części za kilka minut skrót informacji Radia TOK FM po nich fotoradary oraz odpowiedzialność urzędników za podejmowane decyzje gorąco zapraszam to
Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: SKOŁOWANI

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POSŁUCHAJ RÓWNIEŻ

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA