REKLAMA

Jacek Cygan:"Taki rodzaj działalności jest zawsze jednorazowy."

Cudowne Lata
Data emisji:
2017-06-11 14:40
Audycja:
Prowadzący:
W studio:
Czas trwania:
31:21 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
cudowne lata Przemysław Iwańczyk kłaniam się państwu panie z Warszawskiego studia tylko mnie z domu naszego gościa Jacka Cygana dzień dobry dzień dobry dla niejadków trojga Sosnowiec ma w sobie, że wydajność radcy tak ważne postaci polskiej muzyki autostrady w ogóle Jan Kiepura Jacek Cygan Krzysztof Materna Władysław Szpilman młodzi też w Sosnowcu tak nie jakaś pewnie pan zakopany jakiś talent moneta rzymska jest jej stąd mówiąc poważnie to wszystko jedno pracuje na Rozwiń » drugie dlatego, że kiedy ja byłem małym chłopcem to mój tata mówił w radio puszczano utwór Jana Kiepury mówił Zobacz, kto jest Jan Kiepura wielki światowy tenor i on jest takim samym chłopcem z Sosnowca sekty tak nie mówił pamiętam to dzisiaj oczywiście to dla mnie nic nie znaczyło, ale potem po wielu latach jak jubileusz 80 lecia stowarzyszenia autorów ZAiKS to tu na hipotecznej podszedł do mnie pan Władysław Szpilman powiedział drogi krajanie szkoda, że nie napisaliśmy razem żadnej piosenki śpiewanej już nie pisze lekarz zabronił mi już pić, ale z panem na piesze 50 k i przez godzinami opowiadał o przedwojennym Sosnowcu także ten trend ten związek takich ludzi z miastem jest pewnie jakoś tam magicznie ważne, a później ludzie ci w jakiejś części usiłowali Warszawy pan też namiot to jest chyba taka normalna droga, że to jest centrum tusze najwięcej dzieje, chociaż oczywiście ja taką miałem drogie, że moja grupa nasza Basia kochana wygra festiwal piosenki studenckiej w Krakowie i wtedy nie ten Kraków stał się bardzo bliskiej z wielu powodów, a po tym, byłem kojarzony jest poznanie pewnie, dlatego że tam było centrum w muzyczne w tym sensie, że było najlepsze studio w jakimś momencie najwięcej nagrań tam robiłem z orkiestrą Zbigniewa Górnego no ale Warszawa to Warszawa to, ale nie każdy artysta, który uznaje za naturalną kolej rzeczy potrafi składać w tej Warszawie hołd nie chciałbym proponować końskiego tekstu dlatego poproszę, żeby pan przeczytał ten wiersz Pańskiego autorstwa myśli pan że, że radio to jest dobre miejsce, żeby wiersze czytać tak dopóki, ponieważ jest to taka rzadkość ostatnimi czasy myślę, że tak przekonał mnie pan cieszył się z tomu morskie błędy, których właśnie piłkarzom Warszawa chciałbym wejść na wzgórze i z jego spojrzeć na Warszawę objąć ją wzrokiem jak kobiety ramieniem patrzy dziś ponad dachami na miasto, które się nie kończy nic nie mówić patrzeć jak chmury bawią się i tańczą, dopóki będą chmury nad Warszawą jest posłużyć dziękuję ja dziękuję PS pan słyszałem Turcy wielu ludzi z pana współpracujących ma nieprawdopodobne pokłady empatii pan umie rozmawiać ze wszystkimi to też cytat mnie pan pisać dla każdego nie byłoby 1 z drugiego no pewnie nie, dlatego że pisanie tekstów piosenek dla kogoś wiąże się bezpośrednio z takim ogarnięcie psychicznym osoby i równie ważne jak to jak słowa będą przylegały do muzyki jest to jak słowa będą przylegały do tego człowieka do tej osoby do tej dziewczyny artystki artysty dlatego Janik pisze dla osób tzw. anonimowych Musie z tymi osobami się poznać wypić trochę wina przegadać w nocy, bo jak buduje na scenie postać to jest dla mnie najważniejsze, że widz musi wiedzieć kim jest ten facet, który śpiewa moją piosenkę, a szczególnie co jest ważne przy przy pierwszej piosence i miałem takie szczęście oczywiście nie jest duża rola przypadku, że napisałem pierwsze piosenki m. in . n p . dla Edyty Geppert, jaka Róża taki cierń i od razu określało określiłem ją osoby dla Ryszarda Rynkowskiego, kiedy odszedł z grupy vox wypijmy za błędy i od razu też było wiadomo, że to jest taki facet, który wychodzi na scenę i mówić, czego może chcieć od życia takiego się Kia w dla Edyty Górniak Italia byłam Ewą i też było wiadomo, że to jest taka osoba, która mówi, zanim w popiół się zmienia chce być wielkim płomieniem i t d. tak dalej dla Mietka Szcześniaka Niny przyszli z mroku, które wygrało pole także to jest trochę na granicy psychologia, które na granicy literatury i w piosence to jest bardzo ważne, żeby się te 2 rzeczy połączy przyzna pan, że ten rozstrzał ów przekaz jest olbrzymi z 1 strony Edyta Geppert da, a z drugiej strony są piosenki dla dzieci, że przypomnę 40 urodziny mojej żony, która zażyczyła sobie grunt na ten jubileusz chce zaśpiewać laleczkę Saskiej porcelany pomijam to wykonania, ale będzie zaprosił mnie pan na wsi baseny zaprosi dzieci chce usłyszeć w dobrze dba o względy nie nie ma racji, że rozstrzał jest ogromny właśnie to wszystko jest dokładnie inne ten sam rodzaj jakiegoś ukłon do do do człowieka, dla którego się pisze to tu nie ma żadnego rozdziału to, że jak pisze dla wysiadających z nich zabrzmi jak zarzuty nie wzniecali równie nagle od patrzenia na uwadze jak można każdego prawda i im mówiliśmy siadamy napisałeś nie może jeszcze musimy pogadać no to trwa i ja mu patrzy w oczy to jest dokładnie tak samo jak poznałem małą Magdę Fronczewski punktu miał 12 lat ile myśmy się wcześniej na śmiali na żartowali nagradzali nawet głupia lizanie mija mogłem dla nich coś napisać, bo czułem, że to jest mi osoba bliska, że nona może opowiedzieć o utrzymanie o innym prawda, że musi mówić, o czym dziś ważnym dowcipem fajnymi ta płyta jej była właśnie taka nawet bowiem taki drobiazg, który dla mnie bardzo ważne, że kiedy robiliśmy z Andrzejem Podgórskim okładkę tej płyty mieliśmy do wyboru jakiś szalenie roztańczone zdjęcia Magdy, która świetnie się ruszała, a wybraliśmy zdjęcie czarno-białe twarzy tylko ja tylko, żeby niebieskie oczy i to zdjęcie jest ona na płycie zaraz mogę panią sięgnąć do malował jakiś kokardki i mówi w chyba mam mam co trzeci chodzi człowiek człowiek ani nie jakiś fragment estrady i to jest chyba najważniejsze to jest dalej w dalszym ciągu to samo jak ostatnio pisałem piosenki dla Perfectu to przecież co dla mnie jest najważniejszy to że, żeby ten Grzesiu Markowski wyszedł na scenę i żeby ludzie mu uwierzyli i powiedzieli to jest gość tak, że to co tu tutaj nie ma w w tym, że to jest tak szeroko to nie osłabia tego mechanizmu, bo ten mechanizm jest ciałem cały czas taki sam albo wystarczy miejsca w pana duszy wystarczy pańskich emocji, żeby tak angażować się w stosunku do każdego artysty i Wandą może już nie, ale może to już się wypaliło nie czy wystarczy no w i trzeba sprawdzić ostatnie piosenki napisałem dla Maryli na jej nową płytę 2 ballady i też nie zawsze zdaje sobie to pytanie czy to już dziś nie po razie musi zakończyć, bo wie pan to jest i słuchaczy powiedzą pewnie sami o sobie to jest zawsze także taki rodzaj działalności jest jednorazowy to znaczy każda szynka z osobna i przeciw mówi, a to pan ma w rutynę to pan tam ciaśniej płytę dla nowych wokalista zdolnej chętnych nie i ja, zaczynając każdą piosenkę nie wiem czy to mi się uda napisać jako nabędzie żadna rutyna żadne doświadczenie żadne te przewidziane do godziny nic nie dają każda muzyka jest inna teraz pisze do muzyki każda muzyka jest zwinna i ma jakąś tajemnicę nie wiadomo czy ktoś połączy emocjonalnie brzmieniowo znaczeniowej tasiemce teraz możemy, ale naprawdę się zastana WIA od 3 do czyta się nie wyczerpało się kiedyś nie wyczerpie ja rozumiem, żebym idealny jest kanon muzyka wykonawca i tekst, a zdarzało się, że postępował pan dobre, bo zaczynałem od tego modelu stylu pracy jak pracowali starsi panowie, czyli pan Jerzy Wasowski Jeremi Przybora ta piosenka kiedyś powstawała tylko w ten sposób, że się autor brał tekst dawał kompozytorowi kompozycję układa go na pianinie i komponował muzykę Panny Jerzy Wasowski nawet bardzo pięknie dowcipnie to mówił też takie proste trzeba tylko z każdej sylabie przyporządkować inną nutę Nowak to genialny sposób natomiast potem rozwój elektroniki, zwłaszcza w latach siedemdziesiątych to wszystko wróci do góry nogami i w osiemdziesiątym w 80 tych zacząłem wyłącznie w prawie komponować do muzyki, którą mi dawali kompozytorzy i to była na początku muzyka tylko nauczka na gitarze czy na fortepianie, a potem już cała aranżacja, czyli bas gitara perkusja klawisze potem weszły te wszystkie sample i tak się rozwinęło dzisiaj prawie wszystkie piosenki pisze do do muzyki, ale oczywiście często sięgam też do tej drugiej często rzadko, ale często jak nam Zdzichy w Bodzanowie to w przypadku moich starych przyjaciół np. Jurek filar, z którym zaczynałem w stworzyłem grupę nasza Basia kochana teraz inny pracuje nad nową płytą i właśnie piosenki powstały w ten tradycyjny sposób, że dawałem teksty i ją komponował muzykę do tego i potępić aranżował śpiewał poszukuje analogi trudno mi ją znaleźć ubolewa pan nad nad tym, że idzie zapomnienie zawód tekściarza, że ludzie, którzy byli do tego predestynowani są odsunięci poprzez nie wiem jakieś takie ambicje tych, którzy utwory wykonują, bo są osoby sami przed wygląda tak jakby kelner nagle chciał wejść wygonić szefa kuchni, zanim zaczęli gotować no ale tak się zdarza chętne w aferze kelnerzy gotują na taki świat doszedł on takiej restauracji noc i nieraz nie wiem, że tak jest wchodzenie tutaj bywa 2 × tak jak przez pierwszy zostaną właśnie wie pan pije Jaś nie ubolewam nad tym co znaczy jak przez jakiś czas może 10 lat temu dziś inny ubolewał, a teraz już pomyślałem, że to i tak nic nie zmieni, ale ma pan gęsią skórkę poczucie lekkiego zażenowania, kiedy słucha pan tych profesjonalnych dostawców niektórych piosenek one n p . ścisk w samochodzie Bałtyk nie ma żona mówi Boże wyłącz to, że nie mogę jazu wyłącznie ich koniec pożegnanie, a w Doniecku tak może pana nakłonienia wiem, że to będzie stygmatyzowanie potrafi pan otworzyć te najbardziej pretensjonalne tak jak pan słyszał i którego pan nie chciał słyszeć wiele należąca do głowy wyrzucam wyrzucam wyrzucam z głowy wzywam to jest jest za mało czasu, żeby się takimi rzeczami zajmować i ja i tak zajmuje się wieloma rzeczami którymi nie powinienem i uświadamiam sobie, że że każdemu zostało tego życia, a nie dużo ostatnio odejście Wojtka Młynarskiego i Zbyszka Wodeckiego jeszcze bardziej mi to uświadomiło nie mogę nagle wyjść z tego nurtu powiedzieć dziękuję były zabawki do domu a, ale muszę tam ciągnąć pewne rzeczy, bo Bobo Musze, a ale, tym bardziej nie chce się zajmować takimi sprawami jaja pan komu mogę powiedzieć, że to wszystko jest wynika z systemu, że wytwórnie płytowe chcą mieć na nasze Ełku na pasku tych młodych wokalistów dają im muzykę z tzw . Publishing Łódź często najczęściej szwedzką i mówią napisz tekst na swoją płytę wybierz sobie Tomasz 31 wokalista musi to zrobić, bo jeżeli wygrał telewizyjny talent show to podpisał umowę, a talent show podpisał umowę z tą wytwórnią i ten wokalista musi to zrobić w wytwórni wytwórnia płytowa ma go na pasku i często mi się zdarza, że takie wokalistki, które gdzieś tam znam od lat, bo startowały w festiwalach dziecięcych dzwonią do mnie panie Jacku jak to się ten tekst pisze niech pan powie, bo ja muszę napisać na jutro poważnie to ty Janie żartuję wcale i tak powstają te piosenki, a oczywiście ku u podstaw jak nie wiadomo, o co chodzi to wie pan, o co chodzi chodzi o pieniądze to o zwyczajny pieniądze, bo chodzi o to, żeby ten, żeby zabrać prawa temu autorowi i wytwórnia płytowa nie nie przyjedzie do do tzw. tekściarzy renomowanych, mówi że oni się nie zgodzę, ale ci młodzi wokaliści nie mają innego wyjścia co chwilkę wracam do naszej rozmowy tonie Jacek Cygan z naszym gościem koła jesteśmy gośćmi Konecka czy jest ciekawy w jeśli serce nie stanie tor tor może za chwilkę z informacji Radia TOK FM zawsze jesteśmy są cudowne lato w naszym niedzielnym magazynie Radia TOK FM pozostań cie państwo z nami 5 lub w błąd drugi cudowne lata w radiu TOK FM Przemysław Iwańczyk kłania się ponownie pan Jacek Cygan jest moim państwo zrobią drugą kawę trzecią kawę też całkiem spokojnie po uwielbia detale prawda tak jak tekst musi detalicznie być perfekcyjny tak krawat musi być podana w dobrej jakości filiżance może nawet nie chodzi o dobrej jakości tylko, żeby mnie coś łączyło z tą filiżanką, czyli serducho o, czyli że mają dziś wybrałem kupiłem ją wybrałem albo dostałem od przyjaciela to nie jest tak, że ja mówię Och, teraz będę miał najlepszą filiżankę na świecie, bo to nie jest mi do niczego potrzebny, ale tutaj jak pies takiej filiżanki, którą kupuje wanty w muzeum Reina etat w biznesie mówi po Franciszku to jest rysownik, który kiedyś w przekroju miało swoje takie satyryczny rysunek szkic siedziba w parku latarnia Księżyc i ona robi na drutach i tak Wójcika owinięta na jego ręce sięga do Księżyca srebrna nić, którą oni robią i analogi w kształcie serca jakiś jakiś szalik czek na przepiękne rysunki byłem w jego muzeum i tam nabyłem tę filiżankę i z niej Piekar Lesko artyści nie działają pod presją czasu, a jednak w pańskim zawodzie się to to zdarza ja ja pisanie tekstów piosenek to jest absolutnie tak jak Wojtek Młynarski mówił praca szewca szewc robi buty na termin ja muszę zrobić piosenkę na terminale czym innym jest termin ich miesięczne dwumiesięczne czym innym jest telefon zrób jutro przecież, jakbym uznał, że ta piosenka jest niedobra to nie oddał tego tekstu tylko widocznie potrafi to zrobić w ciągu nocy tak się nad tym zastanawiałem się, że znana sprawa z Marylą Rodowicz łatwopalni, która powiedziała tak i Jacku jutro nagrywamy dziewiąty jedno łatwo pani musiałam to napisać i ja mówię że, gdyby ktoś ten proces twórczy mówi prześledził to byłoby ciekawe jak się pisze piosenki to może dać sobie lepiej iść w homilii w wiecu Maryla dzwoni napisałeś na nie zarobisz chodzę czytam jakieś pismo dla dla kobiet mówi może to miot pręży włączyłem telewizor wyłączyłem się ulubioną płytę posłem jeszcze raz tej muzyki wzrosłoby, bo to jest istota co to była zamówiona płyta ja mam takich kilka ulubionych płyt to może, by uciec Bejger, a może była to mina albo jak jakaś franciszkanie pamiętam żale puściłem posłuchałem wróciłem, żeby co ciekawe konia czy chodzę przeczytam jakiś wiersz spółki wyciągnąłem chodzę druga w nocy wchodzę w posłuchałem utworu co u niego Maryla zostawiła trzecia w nocy chodzę, ale nie ma cienia zdenerwowania, żeby bo, gdybym się spanikował tematem tego nie napisał koło czwartej rano wymyśliłem jak nazwać Agnieszką Osiecką Bytomia oddanie przecież być prawda i to mógł już do tego, bo wymyśliłem ten dwuwiersz znam ludzi z kamienia co będą wiecznie trwać znam ludzi z papieru co rzucają się na wiatr i taka była Agnieszka prawda i już widziałem, że to jest o niej przecież znałem ją dobrze ona była taką są z papieru co rzuca się na wiatr i stąd już ten krok był, a my tak łatwo palili biegniemy w ogień, by mocniej żyć i już to się napędziło i mogłem o szóstej to skończyć i wysłać faksem faksem do maja, czyli do studia i ona o dziewiątej komedia ładną opowieść filmowa, chyba że zakaz Buszta wokalistki będą do pana zwolnić panie Jacku proszę coś na scenę to samo same będą trasę kolejka w ulubioną płytę odstępuje SN w tę procedurę w proch się korzystać nawet wiem, jaki to był koniec z trudno wymienić wszystkich wykonawców pańskich piosenek, a czy jest wykonawca, dla którego pan jeszcze nic nie napisała chciałby pan mam na to pytanie przygotowaną odpowiedź nie ustalaliśmy to nie idzie wg jakiegokolwiek scenariusza nie dali Barbara Streisand Barbra Streisand oczywiście też pewno tak szalony świat po angielsku jak nie szkodzi jazda byłoby miło, że od, o czym dziś co ja wymyśliłem śpiewa, bo to jest niezwykłe połączenie muzyki i znaczenia słowa, czyli o na niej śpiewała przecież aktorsko, a jednocześnie wyraża w sposób niebywały dla mnie też piosence najważniejsze że, że ktoś wyraża, gdy dlatego ci moi artyści zależy mi, żeby mieli tyle emocji w piosenkach, które ja napisz, więc to jest taka odpowiedź, ale tutaj leży płyta, którą ty w tej chwili ściągnąłem znalazłem spółki w Zbigniew Wodecki dusze kobiet i chce chodzić także że, że jest sens, który rok czy przeczyta pan osiemdziesiąty piąty, który jest tak, że komuś usiłuje znaleźć coś może nie było w tym nie ma w nim nie było wtedy takiego takiej mowy, żeby pisać lata, żeby się płyty nie zestarzał za należały do złotego, więc przed denominacją 6 zlotych właśnie Zbyszku takie drogie płyty robiliśmy, dlaczego o tym, mówię, dlatego że właśnie to zaś napisaliśmy 2 tygodnie temu płytę Zbyszek przywoził mi z Poznania nagrano już przez zespół Alex będą muzykę połowa to był jego kompozycje połowa Arka Maliszewskiego i ja pisałem teksty przewoził 6 i śpiewał przed 1 teksty prawda już 3 u mnie tu na Elektoralnej, gdzie mieszkają w małym mieszkanku i ich od razu było widać czy to ma sens, bo to jest nasz najważniejszy pierwszy zaśpiewanie tego tekstu i jak pan pyta dla kogo chciałbym napisać oczywiście chciałem od dziecka napisać dla Ewy Demarczyk, bo ona ma też coś takiego, że każde zdanie jest w taką petardą emocjonalną nawet ballady jak śpiewa w to mają wielcy artyści i i dlatego mówię o tej Barbarze Streisand, że w taki, że może kiedyś to nastąpić ja bym zresztą od faktu, że to nie jest pozbawione pozy, choć pierwotny PL realiów największy Skrzypek świata Icchak Perlman był parę lat temu na krakowskim Kazimierzu kręcił film Skrzypek w domu klezmera i przyjechał do Europy spotkał się w Europie tylko 1 człowiekiem z panem Leopoldem Kozłowskim ostatnim klezmerem Galicji i 1 i zagrali razem Reiss i 1 bilecik modelek bilecik taboru największy poeta bard krakowskiego Kazimierza przetłumaczonego 30 pieśni i w pewnym momencie, kiedy skończyli go po domu nuty i mówi to jest brzuch szlamem też się nazywało taka moja kompozycja, żebyśmy zagrali oni zagrali i tu się państwo nie śmieszy, bo to prawda to nikt tego nie wymyślił, że emocja była tak duża, że żył za ty wypłynęła z okolic PKP ma na jej wpadła do Stali Mariusza Ion pyta, a potem polega, o czym jest, bo mówi, że to piosenka, a Polek powiedział ta piosenka nazywa się w gdy 1 za tak tak tak napisali test opon i powiedział Icchak Perlman pokaże to Dawid nuty pokaże Barbarze Streisand ona powinna zaśpiewać bolo podpowiedział młodszym jest ten tekst także czeka teraz na odzew był wyłączony z telefon mam cały czas włączony dzień noc i stają się spać wtedy, kiedy w Ameryce śpią, żeby być gotowa iść w 2 pan lubi słuchać swoich utworów czasami tak czasami lubię, zwłaszcza jestem zmęczony jadę samochodem tam którąś godzinę gdzieś tam autostrada we włoszech czy we Francji i wtedy sobie na stawie jakąś swoją starą płytę Anny Libet koniec nie ma tak jakoś precyzyjnie Prejs play liste to jest ze swoich płyt, więc mam w samochodzie takie płyty dyżurne, które działają właśnie jak trzecia kawa to jest nasza Basia kochana nasza pierwsza płyta to jest dar losu Ryszard Rynkowski bardzo to my dobrze mi robić to jest i płyta laleczka Saskiej porcelany dla dzieci na złotej kolekcji i to też świetnie robi z wolna grupa Bukowina moi przyjaciele, więc tak jak wymiana pisał, bo to oni napisali, że to są takie 4 polskie dyżurne, a jeszcze z piwnica pod Baranami, bo tam mam moją ukochaną piosenkę ta nasza młodość z kości i Halina wyrodek, a i tak sobie jeżdżę z tymi płytami, ale oczywiście też mamy włoskie francuskie bo, bo lubię słuchać miny, kiedy jadę obok tych winnic na Przełęcz plenerowej to jest fenomenalne wrażenie no właśnie nie jestem wścibski nie nie dla nich nie oglądam Pański zakamarków natomiast Widzew pozycje, które traktują o winie panelowi nowi chorzy z taką samą częścią życia jak muzyka czy 33 obrazy i nogami wino jest sztuką i dlatego się nimi interesuje a, a dla, dlaczego sztuką, bo jest tak samo trudno zrobić jak napisać dobrą dobrych wierszy namalować dobry obraz i nie ma co ukrywać, że dotarcie do w tej tajemnicy kiedyś jest obok winnicy i która wydaje to wina, które się kocha wzięcie stamtąd na pamiątkę kamyka i potem położenie go na biurko to jest właśnie to oddanie szacunku to w tym ludziom mity tej ziemi tymczasem to przecież tam w plecakach legioniści rzymscy przynieśli też sadzonki na do Francji 33 dzieci czy gdzieś tam do stycznia do Niemiec także to jest dla mnie niesamowicie ważne oczywiście ja wiem, że ludzie mogą się śmiać mi powiedzieć, że każde wino jest takie samo tylko cena już nie, ale tak nie jest tak nie jest i ja się tym nie interesuje mnie nie pretenduje do żadnego znawcy, żeby była jasność prawda niektórzy mówią o jak to wypijał Legii wiem, że z południowego stoku w 1999 nie oczywiście trzeba mieć specjalne predyspozycje, ale mam swoje ulubione butelki, a nawet powiem, że na moim biurkiem wisi butelka, którą podpisał twórca etykiety Robert Wilson amerykański reżyser malarz, który namalował etykietę na mu to młodszy etykiety malowali tam od lat sześćdziesiątych m. in. Chagall Kaliński Picasso on, żeby to 2001 roku, kiedy reżyserował w teatrze wielkim zaniosę mu te butelką whisky implantu ma też wyczerpany jak mówiono jednak przypadkowo znalazłem w piwnicy i podpisał miej i potem pokazywałem w restauracji, gdzie byliśmy z nim na wódce, bo tylko wódkę pije wyszedł kucharz i mówi aktor producent Józefa c wiał wiatr takie obydwie są pokażę ci i wyciągam butelkę i ta butelka wymknęła mi się zrobiła kilka strzale niedługo to trwało proszę wyobrazić spadała kilkaset jeśli ja się złapać odbiłem i rozbiła się z tym winem rozległ się jeśli tak mogę powiedzieć oszałamiający zapach i rozbiła się na 1000 części zapytają kucharze czy państwo tutaj w restauracji pakuje się dania na wynos to proszę mi zapakować tę butelkę i inna moja znajoma historyk sztuki posklejać łamie to poprawiła jako obraz i mam tego Roberta Wilsona z tym pięknym obrazie dźwięk na etykiecie wina w trzeba kochać wina o wniosku dziękuję panu bardzo za to opowieść cudowne lata Jacek Cygan nie zabrzmiało tak zniszczone koniec nie w ja dziękuję bo, bo powiem także jak pan nie zapytał czy ja kocham drobiazgi to to oczywiście w z drobiazgów właściwie składa się nasze życie nawet nie wiemy tego, że jesteśmy ulepieni z drobiazgów drobnych fascynacji drobnych miłości i boty wielkie mogą przyjść i odejść, a te mniejsze, ponieważ mają więcej skromności to nas kochają tak jak to moja filiżanka w i ta etykieta tego wina i jakiś ulubiony wiersz z tą pańską konstatacja nie jest, aby tematem na jakiś utwór w wypadnie, dlatego że, nawet jeżeli o tym, można byłoby napisać zupełnie inaczej prawda, ale w 2, jeżeli mówimy o cudownych latach to to są moje cudowne godziny 3 cudowne sekundy, kiedy mogę dotknąć ten swój drobiazg, by pogodzić książkę ulubioną popatrzeć na ulubiony obraz i napić się kawy zrobionych filiżanki dziękuję panu bardzo nas jeszcze dziękuję bardzo to było cudowne lata Jacek Cygan był moim państwa gościem informacje Radia TOK FM w niedzielnym magazynie Radia TOK FM 5 Hubert Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: CUDOWNE LATA

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA