REKLAMA

Z Iwoną Pasińską rozmawiają Łukasz Wojtusik i Marta Perchuć-Burzyńska

Magazyn Radia TOK FM
Data emisji:
2017-06-17 11:00
Czas trwania:
10:16 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
, a nie, bo Przemysław Iwańczyk kłaniam się państwu i zaproszą w roli tyleż prowadzącego co nawigatora po dzisiejszym magazynie Radia TOK FM jest siedemnasty ciężarowca sobota minęła godzina jedenasta e6 Malta Festival w Poznaniu to będzie temat nr 1 na naszych dzisiejszych spotkań będziemy łączyć się z Poznaniem już niebawem także w kolejnych naszych wejście m. in . po godzinie trzynastej będziemy także na Malcie w popołudniu około godziny piętnastej 30, ale nie Rozwiń » tylko słuchać nas państwo stałe punkty naszego programu to rzecz jasna Homo science twój problem moja sprawa człowiek w 20 porozmawiamy także dr Wojciechem Woźniakiem o tym jak zmieniła się publiczności sportowa w perspektywie długoletniej, czego możemy spodziewać się na trybunach piłkarskich i z tego wynika zmotoryzowani oczywiście będzie naszą naszym gościem także była ósma autorka książki ekspedycjach nie, ale już się teraz krótszy spraw bieżących takich jak niestety śmiecie Helmuta Kohla, który uznawany za twórcę nowoczesnej Europy oraz też Piotr Łukasiewicz będzie naszym gościem tak to też istotna sprawa, bo wciąż istnieją kontrowersje co do tego czy żyje albo oddalić też, że nie łączymy się teraz Poznań Marta Perchuć-Burzyńska Łukasz Wojtusik, którzy spotkają się już niebawem dali wolną basistą dzień dobry kłaniam się witam was dyrektorką polskiego teatru tańca oddaję wam głosy tak jak powiedziałem Malta Festival to dziś tu nr 1 naszego magazynu matek co roku tańczy z najlepszymi tańczy i ze znanymi sobie bardzo tańczyć dlatego naszym gościem jest właśnie Iwona Pasińska dyrektor polskiego teatru tańca w Poznaniu witamy serdecznie choreografka reżyserka tancerka dziś na mecz prezentuje się wieczorem dziadowskie, które niedawno weszła na scenę poznańską 3 projekty inspirowane Mickiewiczem dziadek opowiadał już za nami na Malcie to było wczoraj dzisiaj wieczorem gorycz i niech żywi grzebią umarłych te 3 projekty to 3 różni twórcy choreografowie Kaja Kołodziejczyk Tomasz Bazan oraz Aleksandra w euro się w duecie z reżyserem Tomaszem Adamkiem wszystkie te spektakle krążą wokół tematów eschatologii tożsamości krążą wokół śmierci krążą wokół był w Wiedniu i tak jak pierwsza pozycja to duchy znalazła wirtualnym świecie innych bardzo tu i teraz obecny ty tam, gdzie wykonaliśmy nasz prezydent Warszawy ma tak pozostały 2 krążą wokół tego co wiemy o śmierci dziś tu i teraz chorzy mówi mi propozycja o Aleksandrze roszczenie żywicieli umarłych w PwC która na bardzo smutne jest taki egzystencjalny znacznie zauważamy śmieci po co się wydarzy na tej scenie pozostaje bez zauważenia wady tych, którzy tworzą bezcenny, gdy chcemy żyć rozwijaliśmy się od tego jak Mickiewicz dziś tutaj jak można przeprowadzić rozmowy z Włochami jeśli nie zauważymy śmierci, gdzie indziej jestem mamą i co my wiemy o śmierci Edmunda to było to co widzieliśmy dniówki internetu wszyscy 3 twórcy z części drugiej akurat cała trójka skoncentrowała się na tej części drugiej chciała dotknąć tego tematu w w sposób, który byłby aktualny, który byłby też poglądem większości w zespół pracował nad tymi 3 projektami należy z Czechami śmierć także w nowożytnej poświęciliśmy nawet temu panel taki zdołaliśmy mądrych z uniwersytetów prof. Dobrochna Ratajczak ową sugerowała, że zamknięta z wychodzeniem z domu już dawno temu, gdy teraz umieramy jak oni mówimy jak zauważa jak Bóg jest aktualna ile czasu poświęcamy temu, żeby spędzić z zeznań mój wnuk to, ale propozycja Aleksandry którąś z autorką chce się skupić na pogrzeb ślina na wywołaniu tego co jest ponad narodowe co jest aktualne wszędzie i kilka tygodni pracowali nad tym rytuałem, który okazał się nie jest rytuałem jest ceremonią, który znowu się rozpływał to coraz wszyscy czekaliśmy na w momencie, że to nikogo nie obchodzi nikogo nie wzrusza dlatego wycofano z stałości mogły ten moment inwestowano w takie pojawi się w rzeczywistości czy śmierć jest niezauważalne grał w drużynie przerabiamy tego w życiu codziennym tak pani powiedziałaby tak uważam, że wypadliśmy śmierć kompletnie z dyskusji publicznej z naszych domów, by zmarli odjeżdżają zaraz po tym, jak umową tak naprawdę są wywożone częściej nie ma już tych wieczorów jazzowych ruchy górnej części właśnie przy zmarłych to przez to, że wysłaliśmy do dyskusji dom powinno się pokazywać sztukę jeśli i o tym, właśnie na przypomnienie nie wiem czy powinno się zajmować, ale my się zajęliśmy, ponieważ nasz program w tym roku rok w ślad wywołuje pewne tematy, które są osadzonych, który wydawał nam się ważne i ważki do wyrwy i podjąć i ich chyba okazał się ten temat ważny skoro z Iskrą wzbudza coraz kontrowersje w na dni kontrowersje Londyn dyskusję i i powoduje pytania, czyli dzień śmierci jest w hospicjach szpitalach domach starców w domach opieki jest przypadkowa, a też w przez moment nas to obchodzi w poniedziałek przez chwilę szła miastem i ścian wypadek i widział nas wszystkich również ja byłem tym gapiłem i już była folia położona ja tak samo jak wszyscy właśnie się rozeszły w kategoriach tak ta, którą tańczyć w rejony świata z tak rygory czy też właśnie jest jest zwalniany z Gliwic są to nie zaznał goryczy to nie zazna szczęścia w niewielkiej i krążył cały spektakl wokół wywołania gorycz nawet ich samych o twórcach lewica myślę, że aż żal, że autorce udało się uchwycić te wszystkie stany, które powodują, że w odbiorcach pojawia się uczucie spektakl zaczyna się wywoływaniem tak spraw sensorycznych to znaczy jest ciemno i co słyszymy ich nie potrafiły zidentyfikować 2 dźwięku, który w 2 tysiące dziewiąty Kuna z o tych tancerzy weselnym w portach w związku z tym wszystko co przerabiają przepracowują przez swoje i tworzą na tej sali słyszalny dla dla VIP dla widzów, gdy wchodzi światło jesteśmy odbiorcami pewnej zbiorowości, z której się mogą wyłaniać dla widzów postaci w tej drugiej części widma i inni i dążyli do tego, żeby wstawić na chwilę życie i sprawić temu ten stan opon o okrzykach, o którym nie powinniśmy zapominać, czyli doznać porażki, żebym mógł docenić rzeczy innej i to tak znowu dotyczy tu i teraz, czyli tego przed śmiercią i co my wiemy o śmierci i co my wiemy o tym, nic nie wiemy szykujemy się kiedyś w następnych, bo sztuka dobrego umierania teraz cały czas kanony religijne czy ty ty czy takie wytyczne społecznościowego lokalną dyktują prawa, do których powinniśmy żyć czy przy czym czy taki jest nie byłoby sądu by, gdybyśmy wzięli wg reguł, które sami sobie wyznaczamy Mickiewicza rozumie z tego co pani mówi jest trochę tak tak naprawdę pretekstem uzupełnimy opowieści co jest najtrudniejszego i powiem o taktowaniu mówieniu frazą mickiewiczowski ową, ale w języku teatru tańca myślę, że kwestorzy te propozycje wszystkie 3 zakotwiczył się w tej drugiej jeździłyśmy dużo szczęścia, ponieważ ona jest ogólnie scenicznych oględzin EPO pozwala adoptować normalnym dramatycznym da się w 1 000 000 zł w małych średnich w związku z tym było łatwo się nie musieliśmy się dążyć do tego co osiągnięto w teatrze dramatycznym od realizacji, które ujmują podłącza się z bardzo niewiele w i mogliśmy naprawdę skoncentrować się dane nam 1 z Cedyni na istocie, obok której która została wyciągnięta i wokół tego pracować albo procesować to wieczne przypomnijmy jeszcze dziś o dwudziestej pierwszej 30 gorycz po 2002. 30 Nieżywych grzebią umarłych na scenie wspólnej, czyli Polski teatr tańca na Malcie z nami była dyrektorka teatru mamy posłów bardzo dziękujemy, że bardzo dziękuję przypominamy, że będziemy z państwem trzynasty lub jego rowerową orkiestrowy prawie jeszcze kilka niespodzianek o 17 zapraszamy tutaj plac wolności, ponieważ będą na żywo w podstawie będzie można z nami porozmawiać o książkach, które są związane trochę z pokrywami, bo projekt poprawek moty w przewodni festiwalu Malta i będziemy sponsorować między nimi wówczas Ziemowita Szczerka, owszem, są Włodek, a także w książce Roberta Kaplana także czekamy na państwo tutaj na placu wolności poszerzenie wyrażać pogodą w 2 Malta Festival Poznań w 2017 Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: NIEDZIELNY MAGAZYN RADIA TOK FM - PRZEMYSŁAW IWAŃCZYK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Posłuchaj o tym, co ważne w TOK FM Premium. Teraz podcastowe produkcje oryginalne, podcasty z audycji TOK FM oraz Radio TOK FM bez reklam 40% taniej! Bądź na bieżąco.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA