REKLAMA

Zmiany nawyków żywieniowych Polaków.

Niedzielny obiad
Data emisji:
2017-06-18 13:20
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
16:30 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Przemysław Iwańczyk kłaniam się państwo w kolejnej odsłonie naszego niedzielnego magazynu niedzielny obiad dzisiaj nie będziemy ani restauracje nie spotkamy się z szefem kuchni ani też restauratorem dziś spotkamy się z Aleksandrą Urbaniak z dietetykiem z przychodni sportowo dziś dzień dobry witam państwa bardzo serdecznie jak sama nazwa wskazuje dietetyka kwiaty w pani przypadku związana jest ze sportem w dużej mierze, ale chciałbym, żebyśmy porozmawiali o tym jak Rozwiń » zmieniły się ostatnimi czasy nawyki żywieniowe Polaków ich generalnie przywiązanie do tego co mają na talerzu i w jaki sposób potrafią się odżywiać to właśnie ta fundamentalna kwestia nie jemy tylko się drzwiami prawda odżywiamy się tak oczywiście co się zmieniło Polacy bardzo dużą uwagę zwracają w tym momencie w obecnych czasach NATO co jedzą to bardzo ważne jest racjonalny kaloryczna bardzo ważna jest jakość spożywanych składników żywnościowych nie wiem czy mamy tutaj dobry przykład z Zachodu po naszych zachodnich sąsiadów, gdyż niestety, ale stopień otyłości w krajach Europy zachodniej jak również Stanów zjednoczonych jest wysoce niepokojący w związku z tym tutaj raczej nie powinniśmy mieć dobrego przykładu obraz dobrego przykładu powinniśmy indywidualnie dobierać to co jemy założeń przepraszam bardzo wchodzą w słowo czy nasze samopoczucie nasza reakcja na przyjmowane po karnym ma determinować naszą dietę jem dobrze czuje się po miesiącu to mięso powinienem jeść tak oczywiście, że tak zwracać uwagę na ilości tak zwracać uwagę na sposób przygotowania posiłków, żeby nie tracić wartości odżywczych, bo niestety, ale metody kulinarne wpływają na straty tych tych składników natomiast stojak krzyży w zimie powinniśmy powinniśmy dobierać składniki żywnościowe o potrzebie i Gorzów znając siebie dobrze dobrze skoro ten zachodnioeuropejski wzorzec być może nie jest najlepsze z różnych to nie jest najlepszy nie jest najgorsze, chociaż indywidualnie możemy się doszukać niewątpliwie niewątpliwie jakiś przykładów oczywiście pozytywnych natomiast nie można generalizować natomiast trzymamy się raczej tego co mamy tutaj u nas w kraju i słuchamy siebie i naprawdę nie wymyślają i nie szukajmy jakichś dziwnych rozwiązań w naszych kuchniach, bo kuchnia Polska jest naprawdę bardzo dobra i nie powinniśmy tutaj mieć żadnych wątpliwości co do tego dnia nie kwestionuje tego żaden sposób natomiast kolejnym takim przejawem mody Eko przyszła do nas jest kuchnia śródziemnomorska, w której się w jaki sposób zakochaliśmy, ale przynajmniej stawiana za wzór jeśli chodzi o korzystne działanie dla naszych rodaków tutaj obcują absolutnie nie chciałam nie chciałam przedstawiać kuchni polskiej jako kuchni wybitnie dobre i wskazanej dla wszystkich oczywiście, że tak są są takie przykłady jak kuchnia śródziemnomorska bogata w ryby bogata w kwasy jednonienasycone bogata woli z oliwek jak również wino w niewielkich ilościach, która pozytywnie wpływa na funkcjonowanie układu sercowo-naczyniowego i wszelkich chorób związanych z miażdżycą cholesterolem no moglibyśmy tutaj wymieniać bardzo dużo, więc tak jak mówiłam chwilę chwilę wcześniej możemy znaleźć się wśród zachodnich stylów żywieniowych w wyjątki i takie interesujące winni dla nas rozwiązania kulinarne od celu powinniśmy zacząć, chcąc zmieniać swoje odżywiania się najlepsi od czego powinniśmy zacząć od regularności spożywania posiłków to jest chyba taki fundament, który który, o którym powinniśmy pamiętać oczywiście woda tak dobrze albo zatrzymajmy się najpier w na wodzie zaś to powiemy da rząd przed sobą butelkę miasto będzie najlepszy przypominać oczywiście regularność posiłków tak usłyszałem historię, że ten sposób odżywiania się co 3 co 4 godziny jest wymysłem koncernów spożywczych tylko po to, żeby jak najwięcej kupować najwięcej spożywać jak najwięcej jeść no wiem jak tutaj nie mówią regularności co 2 godziny tylko indywidualna regularność oraz Jana przykład Targu wśród pacjentów nie jest konieczne wśród wszystkich osób z zaleceniem posiłków są 3 godziny jest to jest to spowodowane rozmaitymi czynnikami mianowicie niektórzy nie mają czasu nie mają możliwości związane z związanych z pracą zawodową, żeby jeść co 2 godziny są 3 godziny wówczas trzeba ten sposób żywienia jakoś inaczej proponować pacjentowi natomiast wydaje mi się, że regularnie można regularnie 3 × dziennie można regularnie 4 × dziennie ta ma absolutnie wykluczam stoi dwu mecz 2 × dziennie spożywanie posiłków, bo to jest absolutnie to jest absurd tak wg Niemca jest też niezdrowe i też zależy jej celem jest uzależniona od tego co chcemy osiągnąć i jak mamy cel to, bo jeżeli chcemy przyspieszyć metabolizm, jeżeli na każdy z nas chciałby przyspieszyć metabolizm nikomu nie na nie mnie nie zależy na tym, żeby nasz metabolizm uległ zwolnieniu tak w regularne spożywanie posiłków to jest 1 ze sposobów na przyspieszenie dach co jeśli zależy pacjentowi na redukcji masy ciała wówczas trzeba zwracać na to szans na lato przyspieszenie metabolizmu natomiast jeśli mamy się po prostu dobrze odżywiać należy zachować regularność i odpowiedni rozkład składników żywnościowych w poszczególnych porach dnia czy posiłki regularne powinny być się mieć taką samą wartość krótko mówiąc powinniśmy dzielić na głównej takie połowiczne powinniśmy żyć na dniach powinniśmy zmieniać zmienia się ilości ilość składników odżywczych w zależności od pory dnia od fundamentalnej śniadania oczywiście, robiąc są takie 2 główne posiłki natomiast tutaj zwracam uwagę na to, że nie są nie my nie jest niewątpliwie istotnym elementem naszego życia, który również nie towarzyszy jest sport w związku, z czym należy nasze posiłki również uzależnić od odbywanych treningów i od godziny aktywności fizycznej, ponieważ jeśli nasza aktywność fizyczna ma miejsce o godzinie 19 nie wyobrażam sobie w Rzymie nie zjeść obfitej kolacji po treningowej, która będzie wieczorem tak, ale abstrahując od tych, którzy uprawiają sport są tacy, którzy ciężko pracują fizycznie i rozumiem, że zaraz po tej pracy należy zjeść najobficiej posiłek dnia zarząd, który ta praca jest inżyniera jeśli wyszli ktoś pracuje fizycznie do wieczora to może być oczywiście obfity posiłek, ale on nie musi być najbardziej kaloryczne tak samo mówi o osobach uprawiających sport, który leży, którzy wykonują aktywność wieczorem również wieczorny posiłek nie musi być na jego obficie się po najbardziej obfitym posiłkiem jak już rozmawialiśmy przed tron najbardziej obfite śniadanie obiad to są główne posiłki naszego dnia to co z tą wodą zapamiętam słupach są związane z MR wolej z Super park bardzo bardzo ważna jest woda jak dobrze pan wie 80 % co 3 nawet ile nie wymusi już nie pamięta z fizjologią, ale naprawdę bardzo duża ilość procentowa to jest woda w naszym organizmie teraz ma pogoda sprzyjała temu, że bardzo zużytej wody wydawały się w związku z tym niezbędne jest uzupełnianie wody i oczywiście elektrolitów w, a dowody należy dodawać, ponieważ picie słonej wody to też pozostawia wiele do życzenia co to znaczy elektrolity musi mieć do apteki kupić sobie w elektronice Wasiak trzeba iść do apteki kupić sobie elektrolity albo można zrobić sobie samemu i zostanie w domkach woda mieli cytryna trochę soli tak oczywiście to umowa Anton ma dobrą bardzo wierzę tak miło z miłą psuli sok z cytryny za różne przepisy z masy rozmaitych przepisów mają elektrolit z różnymi sokami z różnymi dodatkami jest tutaj można z glukozą, więc tutaj można po prostu glukoza w różnych smakach często naprawdę można ponieść ponieść swoją wyobraźnię i przygotować sobie są bardzo dobry napój, który nie tylko w przez nas przeleci, ale naprawdę nas nawodnić, a w wodzie jak bardzo zindywidualizowana powinna być dieta jeśli chodzi o oczko do mięsa mięso ryby, bo ulegały pewnym trendom ulegamy pewnej modzie teraz jemy mięso teraz jemy mięso teraz jesteśmy wegetarianami teraz nie jesteśmy tak dalej tak dalej nie wiedząc o tym, mody i sens to jest tyle, które pojawią się w prasie w mediach społecznościowych w telewizji co wie pan to są mody, które po prostu są teraz później przeminą później się zmienią tak tak jak to bywa zmową tym moim zdaniem tym nie powinniśmy się sugerować w ogóle można tego spróbować w życiu bywa no bo jesteśmy ludźmi i kto nie próbuje ten tego nie znają nie pozna, tak więc można oczywiście spróbować natomiast to nie są moim zdaniem sposoby na racjonalne żywienie w ciągu całego życia dobrze czy pani jako wykwalifikowany dietetyk, który współpracuje ze sportowcami, ale nie tylko poleciła, by komukolwiek diety tzw. oczyszczających, które teraz robią furorę, czyli przez kilka tygodni dało nawet więcej wiemy tylko, bo pijemy najlepiej w postaci soków warzywa i owoce nic więcej nie prosta krótką odpowiedź nie, ale im proszę zajrzeć do belek portalu tam wszyscy ci, którzy osiągnęli sukces związany z utratą wagi wyglądają fani fit chwalą się właśnie tym, że to soki warzywa owoce, że co ja im gratuluje i naprawdę, jeżeli osiągnęli swój sukces w taki sposób to naprawdę podziwiam szanuję i ja jestem mniej rozumu rzuca się na naszym zdrowiu może w pełni w późniejszym etapie możemy uważam, że to takie takie sposoby na redukcję takie restrykcyjne zmiany żywienia powodują deficyty deficyty, które w naszym organizmie się pojawiają mi nos w pewnym momencie, jeżeli nie zostaną uzupełnione będą się kumulowały i mogą doprowadzić to jakiś film w naprawdę większych braków na co nie można sobie pozwolić stąd przez całe życie trzeba się odżywiać dobrze od urodzenia przez dojrzałość oczywiście w zależności od od ZUS od fizjologii naszej naszego organizmu czy to jest kobieta 4 mężczyzna to oczywiście tutaj w tutaj nasze żywienie musi się różnić, bo różne są nasze poczucie realnej i różne zapotrzebowanie jak również aktywność fizyczna jeszcze raz powtarzam to też musimy zwracać uwagę podczas układania diety i podczas dostarczania składników żywnościowych, bo sama dobrze wiem im powiem panu tak jak, polecając pacjentom jak wisi jakiś sposób żywienia bądź bądź jakąś metodę kulinarną zawsze jest tak, że to jest rzecz przeze mnie sprawdzona ja teraz też maksymalnie współpracuje ze sportowcami w związku ścian, a obecnie maksymalnie wykorzystuje swoje zdolności wysiłkowe, żeby móc w sposób profesjonalny rozmawia ze sportowcami w nie są w zawodowym sportowcem i podejrzewam, że nigdy nie będę, bo to już nie są moje czasy ale, żeby jak na jej bardziej zrozumiały sposób móc, by móc posiąść wiedzę na temat ich potrzeb dotychczas rozmawialiśmy o tych, którzy chcieliby zacząć zdrowo się odbyć, a co z tymi, którzy mają nadwagę chcieliby schudnąć zapomni pani mówi o okresie letnim co jest związane z kolei PiS ze spożywaniem płynów do umów w okresie letnim jako takim momencie, kiedy nasze sylwetki powinny być niemal idealny no tak mają tutaj dużo jest osób, które wiosną decydują się na na korzystanie z gabinetów i porad dietetyka, ponieważ zbliża się warto, ponieważ trzeba trzeba pokazać tym więcej ciała w związku z 8 zaczynają zwracać na to uwagę w to jest długi proces, tak więc nazwała, ponieważ redukcja masy ciała trwająca 2 miesiące nie jest nie jest przeze mnie zalecana, ponieważ przy popularne efekt jo-jo to jest 1 sprawa natomiast odcięcie kaloryczne powoduje, że wspomniane przeze mnie już, że deficyt różnych substancji i kaloryczne muzyka iluzoryczne, bo z tym jest związane z zawartością substancji odżywczych może to rozregulować naszą gospodarkę hormonalną n p. może może oczywiście, że tak nagły spadek ciało to przecież kobiety kobiety, która no przecież kobiety chorujące na anoreksję Otóż taka patologia tak boja jestem też, by to bardzo za bardzo interesuje się różnymi jednostkami chorobowymi nawrócenia przygotowano reakcji, kiedy kobiety nie jedzą, kiedy są skrajnie szczupłe z ważnych wydziałach patologicznie chuda noszą hormonalnie są zniszczone tak inni zanik miesiączki i mamy inne zanik owulacji, a więc tutaj w nie wydaje mi się no może nie aż tak drastycznym byłyby, chociaż na pewno tak na pewno nie nie tak drastyczne byłyby skutki grozi mu kaloryczne jego ugrupowanie kobiety, która nagle nagle inne obcina sobie kalorie tylko w związane z tym mógłby być w pierwszym momencie dyskomfort uczucie słabości ciągłe zmęczenie i to jest niebezpieczne tak, ponieważ ta kobieta bądź też mężczyzna musi normalnie żyć musi normalnie pracować musi normalnie funkcjonować, jeżeli młody nie ma od odpustu od Oxygen od codziennego spożycia 1 , 51000 cal, a to co się z nią walki nie można tak robić nie można tak robić, bo znam pacjentów, którzy współpracowali w z różnymi przychodniami dietetycznymi innymi i pokazywali swoje diety ja byłam przerażona i dziewczynami mówi proszę panią jest cały czas zmęczona no to tutaj chyba wnioski nasuwają się sama to myślę, że nie wyczerpiemy całego zagadnienia w jednych audycji gość niedzielny obiad, ale o podstawach podstawach w dostawach oczywiście porozmawialiśmy pokrótce, ale i tutaj naprawdę temat jest niewyczerpany dobrze to następnym razem się teraz zapisuje się na rozmowę do pani pani Aleksandra Urbaniak dodaje dietetyk z przychodni sportowo moim państwa gościem transformacji Radia TOK FM ciąg dalszy naszego niedzielnego nawiązuje do widzenia państwo, bo po łup w oko całej audycji wysłuchać w aplikacji mobilnej TOK FM oraz na stronie tokfm PL i Kosznik Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: NIEDZIELNY OBIAD

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium teraz 40% taniej. Wybierz pakiet z aplikacją mobilną - podcasty, audycje i radio bez reklam zawsze pod ręką.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA