REKLAMA

Stres w pracy. Jak szkolić dyspozytorów medycznych?

Magazyn Radia TOK FM
Data emisji:
2017-06-18 14:00
Prowadzący:
Czas trwania:
12:19 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
niedzielny magazyn Radia TOK FM Przemysław Iwańczyk kłania się państwu ponownie, a w kolejnej odsłonie naszego programu państwo gorszym stanie dr Magdalena Kaczmarek psycholog Uniwersytet SWPS dzień dobry dzień dobry wracać będziemy w naszej rozmowie do incydentu, choć nie wiem czy to dobre określenie z minionego tygodnia, kiedy to dzwoniący po pomoc człowieka nad głową się na dyspozytora, z którym wszedł w polemikę ta skończyła się dość niefortunnym przynajmniej Rozwiń » tak można określić stwierdzeniem, że w człowieku każdy kiedyś umrze to słowa, jakim powinny paść nigdy takiej rozmowy, by z tego względu tak naprawdę umarł tak skończyło się to tragiczny proszę powiedzieć, kto tutaj był winny one są z pewnością dyspozytor, bo jednak poniosły go nerwy na zachował się nieprofesjonalnie, tak więc są tajne nie ma co do tego wątpliwości, że na pewno poniesie konsekwencje służbowe no bo na wchodzenie w polemikę tak czy jedno, jakie się ubrać się i obraźliwe zdania lan są leczeni powinny paść natomiast jest rzeczywiście bardzo stresująca praca tak należy to co o tym, pamiętać w ogóle porządek z dna ślad badania nad strażakami pokazują, że poziom stresu dyspozytorów jest jeszcze wyższy tak nas samych strażaków i samych strażaków, którzy biorą udział w akcji tak dlatego, że to z 1 strony bardzo duża odpowiedzialność azyl jest na bardzo mała kontrola połowy człowiek musi bardzo szybko zdecydować czy wysłać czy nie wysłać statek straży ile zadysponować tych jednostek pomyli się jej konsekwencje są duże prawda to, jakbyś za dużo to też źle tak Talbot też nie jest także, że tej tezie, że może sobie do każdego zdarzenia tak wysyłać pod wiadomo, że jest jakaś taka kołderka, która w terenie wystarczy zrobić n p. pogotowie nad zalewem dysponuje daną kogoś, kto tego nie potrzebuje, a w tym czasie będzie ktoś inny potrzebował tak także tutaj ogrzewanie też podejmować trudne decyzje te jeszcze bardzo szybko rozmawia z ludźmi, którzy są pobudzeni prawda, bo ktoś, kto dzwoni po pomocne są w jesteś sam silnym stresie, więc to jest niewątpliwie także że, że ten poziom stresu wypalenia zawodowego tak tutaj w tych zawodach jest jest bardzo bardzo wysoki, więc jakimś sensie tak trudno powiedzieć czy to jest usprawiedliwieniem oczywiście nie ugniemy się w ten sposób dyspozytor zachowywać natomiast Anna można powiedzieć, że to jest trochę taka może i systemowy problem prawda, że zły stan na dzień dyspozytorzy w są w gronie tych jest okazanie dopłacenia był uroczyście każe być więcej zarabiać ale, toteż jest myślę, że trochę mała ciągle troska o to że, że ta praca właśnie wymaga ich pełnego szkolenia to często trafiają ludzie bardzo tak wygląda w tej izbie, że bardzo przypadkowo, ale trudno powiedzieć, że przechodzili specjalne szkolenia tak to się temu pewnie czasem wydarza, ale brakuje takich systemowych rozwiązań to jest praca, do której ludzie boję się odpowiednio szkoleni nie tylko na dzień dobry tylko również w trakcie tak także to jest to się właśnie czasem o tym, zapomina, że nie tylko ci, którzy jadą do tych wypadków czy strażacy czy pracownicy, że dziś też pogotowie to też bardzo wysoki poziom stresu, ale właśnie ci, którzy siedzą w tym biurze siedzą prawda, ale ten ten poziom tutaj i zaangażowanie ich też jest bardzo wesoło pani doktor czy wobec tego pani zdaniem wszystkie tego rodzaju służby ludzie, którzy zasiadają na stanowiskach dyspozytorów powinni przechodzić cykliczne zdecydowanie tak sądzę, że szkolenia psychologiczne no tak na działalność prewencyjna psychologów powinna być tak samo ważnym elementem codziennej pracy jak ludzie stoją na niej tak, bo oni też muszą zabierać w nich emocjami ani próby są dla nich w jakim sensie tak trochę pewniej i są szkoleni wewnętrznie tak, bo są w tej chwili mogę są spore badania nad automatyzacją tego rodzaju tego rodzaju zgłoszeń że, analizując głos tak osoby, która zgłasza się można wiele rzeczy się dowiedzieć to ważna po pierwsze na wstępie trzeba zweryfikować czy jest wiarygodna zgłoszenie czy właśnie tak nudno zdarza się, że ludzie przez głupie dowcipy Radia prawda, więc albo zwolnią, bo chcą, by zwolnienie do nowo, gdy wiemy, że różne również różnie bywa i to jest bardzo frustrujące dla tych pracowników, że odbierają wiele zbędnych tak naprawdę telefonów tak dzwonią ludzie, którzy są pijani są pobudzeni jak dziś byłbym prawda środkami także często dogadanie się z tymi osobami jest trudne prawda więc, jakby to też może być to różne techniki, które nawet pomagają w tej pracy właśnie w ten sposób, że jakby te można na podstawie analizy głosu tak osoby, która dzwoni całkiem dużo się dowiedzieć m. in. właśnie o o poziomie pobudzenia o wiarygodność tego komunikatu i t d. wiem, że są takie zostaną na w Polsce jest takie jest mu kojarzy taki program, w którym jakby było, by były podejmowane takie próby nie najlepiej wdrożone, ale są różne właśnie systemy wspierania tych dyspozytorów proszę powiedzieć na ile zdjęć pani spotkała się z tym programem paradokumentalny z polskich telewizjach komercyjnych rzezią nie jestem widzę jak wahała się na tak tego typu program są tam inscenizowane zdarzenia, w których to dyspozytor telefon o aROM alarmowego 112 przyjmuje zgłoszenia prowadzić dialogu pokazany jest cały proces, czyli od momentu zgłoszenia do momentu udzielenia pomocy jest to zrobione tak jak nie innej formie można dyskutować nad warsztatem tego typu scenek, ale myśli pani, że tak kim w te w tego typu programy mają jakiś walor edukacyjny one uwrażliwiają nie tylko w stronę dyspozytorów, ale także samych tych, uważając proszą o tym jest coś takiego co robimy codziennie, a prawda pewnie każdy z nas ma w morze na palcach 1 ręki policzyć sytuacje, kiedy dzwonił czy większość osób rzadko kiedy dzwonimy, więc też trochę nie wie jak się zachować ma czas na giełdzie, że ktoś tam taki obojętny jest zamiast Les zderzenie tak z 1 strony zwani pobudzona emocjonalnie osoba prawna to bardzo często też wyolbrzymia problem tak albo sama nie wie nie da się ponieść emocjom, a po drugiej stronie jest ktoś, kto próbuje się uzyskać informacje prawda ma ich bardzo krótki czas na to, żeby nie tylko do Włoch takie banalne informacje, kto zgłasza gdzieś pojechać, ale musi szybko się dowiedzieć, jaki jest problem, a na czym da i jego rozpoznać udar czy rzeczywiście jest to pomoc potrzebna czy nie, jeżeli to, jaka pomocy tak dalej tak także także to sprawia takie wrażenie, że ten ktoś po tej drugiej stronie na mnie nie nie mnie pociesza tak tylko on chce uzyskać informacje we znaki robi wrażenie, że jest taki suchej i t d. osoby, które zwolniono też, jakby strach bardzo jest bliski złości tak to jest bardzo bardzo łatwo frustracja uruchamia złość władzy ci pracownicy dyspozytorzy bardzo często się po prostu spotykają z agresją w Brodach Sławno się ludziom ulewa złość czy jest, dlatego że są zdenerwowani czy, dlatego że na skale spotykają się z odmową Gallen też być każdy stereotyp tych pracowników takim też nie jest jakiś dobry tak to się raczej właśnie kojarzy mi taka znieczulica długo jedzie pogotowie i tak daleko, że często tak naprawdę bardzo szybko, ale wiadomo, że zawsze są nagłaśniane te sytuacje, kiedy coś się nie udaje mieszkają w 1000 w sytuacji, kiedy się wszystko przebiega dobrze jak w życiu proszę powiedzieć czy istnieje katalog z psychologicznego punktu widzenia predyspozycje ludzi, którzy powinni pracować dla stanowisk, lecz myślę, że tak może grać bardzo dużo opanowania, bo to klucz to wygląda to jest właściwym tego tygodnia fachowy dlatego właśnie od tego zaczęła się jednak umiejętność radzenia sobie ze stresem jest zróżnicowana jedni ludzie w mają naturalną taką taki temperament mają, że są bardziej spokojni trudniej jest ich wyprowadzić z równowagi, a są ludzie bardzo pomogli Mai den ci ludzie do tej pracy niewątpliwie mniejsze, nadając wrażenie nadają boli nie tylko, że gorzej sobie z tym radzą, ale ani też płacą ogromne koszty takoż sami denerwują tutaj z rzeczy, które nie jest wcale taka naczynek na w obu opiera się na pewnych predyspozycjach osobowościowych, ale jest neutralna, czyli kompetencje takie komunikacyjne a, czyli jak to uczynić, żeby ten dyspozytornia, wprowadzając stan złości tak potrafił nawet na to odległością trochę opanować emocje tej drugiej osoby tak sprawnie się dowiedzieć no i tutaj myślę, że rzeczywiście jest duże pole do popisu od tego, żeby dało nam, żeby nie było tak, że to są osoby dosyć przypadkowe, które trafiają dane ze straży po strażaków to wiem jak to wygląda to nie jest tak, że są badane predyspozycje to sami strażacy siadają przy telefonie, żeby wiedzieć jak postępować się też w czasie akcji mają praktykę za sobą czy są to ludzie chorzy są bardzo często fakt dysponowania tym, że już są dyspozytora mi tak mają taką funkcję bardzo często byli kiedyś na tzw . tym podziale bojowym tak jeździli n p. są już starsi albo mają jakieś problemy ze zdrowiem też fizycznego ja n p . są też powody w 2 zlotego 7 osób to muszą być doświadczeni ludzie, bo oni mają tak naprawdę właśnie gest wobec stanowisko kierowania straży tak także niemal takie funkcje jak był, kierując tą akcją muszą dysponować te środki, więc nie mają muszą mieć dobre doświadczenie naprawdę, gdy nie są ludzie którzy, jakby zaczynają swoją karierę zadam pani ostatnie pytanie, choć internatu dla pozoru niezwiązane zupełnie z tematem, którym dyskutujemy w jaki sposób to wszechobecność w naszym życiu różnego rodzaju call Center niewierną żonę dzwonimy z prośbą o pomoc w rozwiązaniu problemu technicznego telewizji kablowej Telefonia komórkowa, a nagminne wręcz nagabywanie ze strony sprzedawców garnków pościeli produkt tych, którzy proponują produkty bankowe i najdalej czy to właściwie nie powoduje, że my też tracimy kontrolę nad sobą mówi Jacob jako klienci, a w tym wypadku potrzebujący pomocy rozmowy z kimkolwiek podali stronie telefonu troszeczkę jak internet tak, że kiedy ma już w siedzimy z kimś twarzą twarz Broda to wie, jakby mamy pewne hamulce wiemy, że na pewnych rzeczy wytarte hamulce agresji na świat są generalnie większe prawa natomiast kiedy ta ten kontakt jest taki bardziej bezy, by pośrednik woda bardzo w internecie to widać na forach to się wydaje taki abstrakcyjny charakter chcemy tam wreszcie jest anonimowość, ale w telefonie też jest tylko głos prawda, więc można powiedzieć tę barierę tego, żeby się o kogoś ofuknął staną agresywnie się zachować tak dalej są wobec niższa, jeżeli na coś jeszcze nakłada nieustanna odmawianie mu też tego doświadczam prawda wydzwaniają są telemarketerzy fakturę nowy już tak powiem asertywnie po prostu odkładam ten telefon to do rzeczywiście dobry nawyk, ale ja bym tutaj przede wszystkim widniała ta, że dzwonią, że to jest z 1 strony są ludzie, którzy są pobudzeni woda w dno co się dzieje złego dzwonią po pomoc tak są zdenerwowani ogromnie nie mają doświadczenia nie nie wiedzą nic z tego nie uczą wcześniej, a jak mają udzielać informacji i t d . a z drugiej strony jest ktoś z Grzegorzem niestety z rutyną, ale złe strony za każdym razem to jest ważne prawda, bo popełnił błąd rzeczywiście człowiek może umrzeć prawda, ale też popełnił błąd wyśle niepotrzebnie tak to też jest, bo także on dodaje, że dyspozytor ma naprawdę w krótkim czasie musi podejmować bardzo wiele trudnych decyzji dziękuję panie bardzo teraz może pani dr Magdalena Kaczmarek psycholog z uniwersytetu SWPS, bo moim państwa gościem zapraszam państwa na informację Radia TOK FM, a płonie kolejna odsłona naszego programu jak z dzieckiem po zostańcie z nami Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: NIEDZIELNY MAGAZYN RADIA TOK FM - PRZEMYSŁAW IWAŃCZYK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 40% taniej w zimowej promocji!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA