REKLAMA

SuperFundusze 2: Nauczyciele biorą się do nauki programowania. Opowiada Karolina Olejak

SuperFundusze
Data emisji:
2017-06-19 12:40
Audycja:
Czas trwania:
12:22 min.
Udostępnij:

O szkoleniach dla pedagogów, dzięki którym będą mogli później prowadzić lekcje kodowania - wszystko w ramach Działania 3.2 PO Polska Cyfrowa

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
w Super w fundusze stąd też co poniedziałek ostatnio w radiu TOK FM Super fundusze w raporcie gospodarczym w naszym studiu dzisiaj pani Karolina olejek z ministerstwa cyfryzacji dzień dobry dzień dobry i małe dzisiaj Borussii właściwego w obrębie programu Operacyjnego Polska cyfrowa, ale proszę sobie bardzo specyficzne takie dofinansowanie co jeśli pieniądze, które są do przyznawania chodzi o wsparcie dla nauczycieli uczących programowanie co to znaczy właściwie dokładniej, Rozwiń » zanim przejdziemy do Meritum to taka zasada, której staram się, przez którą staramy się przestrzegać ministerstwo cyfryzacji ćwiczyli skomplikowanych sprawach prostym językiem więc, gdy starała się w opowiadać, a programowanie nic tak wszystkim chodzi nam odczarowanie z oprogramowaniem wszystkim kojarzy 6 i bardzo skomplikowanym z liniami kodów czynsz dla wybitnych i tylko mądrze Specjal po wybitnych jednostek i musimy im chcę pokazać, że oprogramowanie to po prostu pewien sposób myślenia rozkładania problemów na mniej skomplikowane i zawsze tłumaczący dzieciom, o co chodzi o greckim programowaniem robi takie ćwiczenie, że wcielam się w rolę robota i zadaniem dzieciaków jest wyprowadzić z sali, więc pierwsza ich myśl jest taka, że należy po prostu wydać polecenie wyrzucali nań robot jak maszyna nie zrozumie tak skomplikowanego poleceniem muszą rozłożyć na części pierwsza podać ilość kroków, które ma wykonać się powiedzieć tak grać mam duże małe w co to znaczy naciśnie klamkę z UE oczywiście dużo zabawy przy tym ćwiczeniu, ale bardzo dobrze pokazuje właśnie czym jest programowania i że i tak co wcześniej powiedziałam, czyli że testy w sposób tajny sposób myślenia ideologicznego ich składania skomplikowanych problemów na nas na innych na prostsze i brak mu programowanie jest wyższy taką czynnością, którą można wykorzystać w innych przedmiotach to nie tylko właśnie matematyka informatyka, ale nawet historia język Polski i tak naprawdę chodzi o to, żeby wyszkolić takich kadry, które będą miały w równie prosty sposób przekazać potem dziesiąte wiedzę nawet nie, mówiąc że z programowaniem po prostu, ucząc pewnego sposobu postępowania myślenie dokładnie bardzo często jest tak, że nauczyciele uczą tego oprogramowania tylko część radnych o tym nie wie co i tak tego nie nazwali zupełnie nie chodzi nam o wyszkolenie teraz armii programistów, chociaż programiści na rynku są bardzo potrzebni, więc dobrze, żeby jak największa ilość dzieci miała te umiejętności, ale bardziej chodzi właśnie o to, żeby wyłączyć z tego, że tego sposobu logicznego myślenia RM i że będę mógł, żeby dzieci miała szansę wykorzystać to z zawodu, które będą wykorzystane wykonywać w przyszłości to uczymy dzieci ale, żeby móc nauczyć dzieci musimy się odpowiednio wyszkolonych nauczycieli jak rozumiem to się do nich kierowane jest ten problem, którym teraz rozmawiamy tak działanie 32 w ramach programu Operacyjnego Polska cyfrowa jest działaniem nakierowanym nauczyć na nauczycieli i ten mechanizm konkursu jest taki, że mamy 72 obszary w Polsce, ale ich organizacje pozarządowe, ale także uczelnie wyższa czy często w różnych partnerstwa uczą nauczycieli tego jak w edukacji wczesnoszkolnej to też ważne, bo albo projekt skierowany jest dla nauczycieli edukacji wczesnoszkolnej uczą nauczycieli, ale jak oni później mają przekazywać tę wiedzę swoim podopiecznym chcieli, żeby móc otrzymać jakiekolwiek pieniądze to kolejny Grant z tego właśnie programu w nie mogę być po prostu nauczycielem, który zgłasza się do programu tylko to organizacja gościli musi znaleźć mnie jako nauczyciele, że my tego nauczyć dokładnie beneficjentem, czyli odbiorcy, gdyż tych funduszy są organizacje pozarządowe i to one później kontaktują się z nauczycieli z nauczycielami, których te, których będą szkolić i nauczycieli, którzy w tym rozdaniu, bo będziemy mieli jeszcze drugie rozdanie w tym konkursie jest bowiem, że wielka, bo wiemy w UE no jest niemal 6000 tych organizacji, która zajmuje się szkoleniem nauczyciele urzędnicy przyznali, że będą szkoleni przez organizacje dobrze, a w takim razie ile z tych organizacji i jakie są organizmy organizator, czyli co palić to właściwy, ale przede wszystkim są organizacje pozarządowe, ale mamy też beneficjentów w postaci uczelni wyższych są organizacje, które mają duże doświadczenie w nauczanie programowania na tym specyficznym jednak w tym specyficznym obszarze edukacji wczesnoszkolnej 1 z kryterium było wykazanie się doświadczeniem i przeszkolenie 5 przynajmniej 50 osób właśnie w tym zakresie mamy z 336 tys wniosków, które zostały przyjęte, więc synom połowa tych obszarów została pokryta w PRL, czyli małe organizacje, które zajmują się uczeniem nauczycieli tak, żeby mogli przekazywać wiedzę potem swoją nie jest swoim uczniom innych, ale jak rozumiemy właściwie organizacja, która się potencjalnie zgłasza do udziału w programie fakt to ona musi wybrać w osoczu wybrać szkołę czy nauczycieli, które będzie uczyć tak to dni to organizmy zadaniem organizacji pozarządowych było znalezienie tych szkół, do których chcą dotrzeć w ramach tych obszarów, o których wspomniałam to co bardzo chciałbym, żeby wybrzmiało to, że nie są to takie zwykłe szkolenia, bo bardzo często mamy do czynienia z tym ze szkoleniami w rodzaju spotykamy się raz 2 przekaże przekazujemy jakich informacji nie do końca mamy jakąś informację zwrotną tutaj mamy 30 godzin szkoleń stacjonarnych i nie bez szkoleń w Warszawie, gdzie ci nauczyciele zdążą się wjechać się odbyć konferencje i HR i właściwie tyle tyran tylko co szkolenia stacjonarne muszą odbyć się na terenie tych obszarów, o których wcześniej wspomniałam o tym, skąd pochodzą nauczyciele plus mam 15 godzin ENA na taką obserwację tych trenerów pracy nauczycieli już grupom, tak więc są wsparciem również na tym odcinku Lu praktycznym tak zły stan szybko wspomniała pani o tym, że Polska z Wronowa prąd 70 obszarów, czyli jak rozumiemy wniosek z tego jest taki, że program jest, bo obejmuje cały kraj, ale jest skierowany nie do tych dużych ośrodków właściwie tak projekt skierowany jest do gmin wiejskich miejsko-wiejskich wynikać z tego, że Rzym w tych obszarach na tych obszarach oferta jest bardzo uboga i właściwie dziecko mieszkające w małej miejscowości nie ma szansy z Jerzym styczność ze nie ma żadnej styczności tak z PiS z nauką programowania UE i mniej chodziło o to żeby, żeby dać równe szanse też tym dzieciom z mniejszych ośrodków, a organizacja może być też gaz Warszawa, ale szkolić w 1 szkole gdzieś boom w innej gminie ta organizacja organizacji może być nim może być z miejscowości, ale z dniem staramy się, żeby żebrać było to tak zorganizowane, że trener, który będzie szkolił później tych nauczycieli był gdzieś w okolicy żubry są to wsparcie później było realne jest żelaznym działek tak, by mógł odezwać się wraz z jakich wątpliwości konkurs też przewiduje ulgi Maria i takie takie wsparcie właśnie w wypadku trudnych pytań czy jakieś wątpliwości, które przecież pojawia się najczęściej jak już jak nauczyciele znajdzie się w szkole i i zaczyna sam prowadzić zajęcia w wspomniała pani o tym, że jej pierwsza jego część konkursu została rozstrzygnięta do powiedzmy o tym co się udało w tej części zrobić no ale pomysł też o tym, że jest jest to druga część, czyli jeszcze ze sobą walczyć tak 36 wniosków zostało przyjętych szkolenia dla nauczycieli zaczynają się nie więcej wrzesień październik, ale rzeczywiście nie udało nam się pokryć wszystkich tych obszarów między uruchomiliśmy drugi nabór, który rozpoczyna się wnioski można składać do 30 czerwca do właśnie końca września, więc jeszcze jest ambaras, żeby zerwać denerwuje to wspaniała okazja do tego, żeby zrobić coś poważnego uważam no to taki, że od samego początku, jakby tak, gdybyśmy nie mogły przeprowadzić słuchaczy przez procedurę suchy las oraz organizacja, która zajmuje się tego typu szkoleniami możecie nie brał pod uwagę, bo jest im tego, że może w takim ważnym konkursie wystartować rozgrzała co teraz co dalej do kasy zwracamy przede wszystkim my no zachęcam do odwiedzenia strony centrum projektów Polska cyfrowa, bo to ona jest dno, a nazwiemy operatorem tego przedsięwzięcia i wszystkim się zastanowić się czy rzeczywiście może wykazać się takim doświadczeniem, jakim wspomniałam, czyli przeszkolone 55850 osób przeszkolone w zakresie nauki programowania UE następnie MF musi spotkać się ze szkołami, które chce współpracować na terenie tych nad którymi zostały pokryte na stronie centrum projektów Polska cyfrowa znajdą wzory wniosków do logo zobaczą tam, która w terenie są bogate tak takie ma każdy z ojczyzną go tak wydaje szczerze, że w miarę jasny sposób LNG nawet laik może on może sprawdzić to co jest ważne też centrum projektów Polska cyfrowa organizuje szkolenia dla potencjalnych beneficjentów tłumaczy w jaki sposób wspiera przy przy wypełnianiu wniosków odpowiada na trudne pytania, które pewnie często się przy tego rodzaju procedurze pojawiają, czyli składamy wniosek był sprawdzamy sami siebie czy może wystartować w tym konkursie składamy wniosek zabezpieczamy jedno z tych miejsc, które jest zabezpieczony wcześniej w nie było my liczymy na rozstrzygnięcie, a ich może powiedzieć, że kwota, by rozważne są jakieś są zbyt w porównaniu z innymi funduszami europejskimi, które są do rozdysponowania są jakieś gigantyczne pieniądze na zawsze ochotę powiedzieć tak alokację, którą przewidzieliśmy czyli, czyli cała rozumiem, że wśród równych ratach w noc z 120 zyskał ponad 124  000 000 w tym czasie muzyk z rozdaniem warto wszystkich projektów to 47  000 000, ale kwotę, którą może wnioskować konkretna organizacja to maksymalnie na 1  700  000 to są te pieniądze, które mają trafić do tych, którzy będą prowadzić szkolenia na zorganizowanie tych szkoleń całej infrastruktury kres potrzebna także, że mają odbyć o tej, czyli mamy inne projekty inne dla Łukasza z grania nauki programowania w takie są z pań dochodem powiedziała nam początku, ale tak wygląda takiego szerszego obrazu jeszcze by mogli palić węglem takie taka lekcja właśnie tego się potem dzieci uczą w tak bardzo ważna jest właściwie to, żeby taki warsztat za zacząć od początku tak, żeby wytłumaczyć się czym właściwie to oprogramowanie dla ciebie ten sposób myślenia dopiero później przechodzimy do prac znaczka z konkretną aplikację, bo to co trudne w cenowym pierwszym objawem dużym gazie, jeżeli włożymy to jeszcze jakąś SLD i skomplikowany program będzie jeszcze trudniejsza, więc przeważnie to jednak będziemy pracować w konkretne n p. aplikacja najpier w tłumaczymy offline nowo, czyli n p . jakimi środkami albo na macie edukacyjnej, gdzie będziecie takie rozwiązania, by dokładnie te same problemy tylko tylko znani z Rosją, zanim wsiądziemy do drzwi realne już realnego świata, a także miał szanse lepiej zrozumieć, o co właściwie tylko w tym wszystkim chodzi, bo nie chodzi o to, żeby nauczyć pracy z konkretnym na rzecz tego właśnie tego sposobu myślenia, bo jak wiemy narzędzie bardzo szybko się rozwijają zmieniają, więc czy nie chcemy uczyć właśnie pracy czy z konkretnym oprogramowaniu czy konkretną aplikacją tylko tylko samego tego samego sposobu poruszania się w tym świecie jej tak projekty w inny z programu Operacyjnego Polska cyfrowa działanie 32 to właśnie wsparcie dla nauczycieli uczący programowania co właściwie najpierw bezpośrednio organizacji, które mają potem uczyć nauczycieli, którzy będą przekazywały przekazywali swoją wiedzę uczniom właśnie w zakresie programowania mam nadzieję, że udało nam się odczarować słowo oprogramowanie i pokazać czym ono tak naprawdę jest tu nie chodzi o skomplikowane procedury tylko o pewien sposób myślenia konkursy to ten dołek druga część konkursu rozumiem od od końca czerwca do września można składać do końca września do końca życia może z ubikacji, więc zachęcamy wszystkie organizacje, które mogą się tym zajmować właśnie, żeby wzięły udział w konkursie MO im państwo gościem dzisiaj w Super funduszach była pani Karolina olejek z ministerstwa cyfryzacji bardzo dziękuję za składanie GI ta Super w fundusze stąd w projekt finansowany ze środków funduszu spójności Unii Europejskiej Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: SUPERFUNDUSZE

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Słuchaj wszystkich audycji Radia TOK FM kiedy chcesz i jak chcesz - na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej!!

Dostęp Premium

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA