REKLAMA

Uliczna scenografia. Rozmowa z prof. Piotrem Tetlakiem

OFF Czarek
Data emisji:
2017-06-20 10:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
37:38 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
lider i ich cenne na Malta Festival Poznań TOK FM na Malta Festival Poznań także w program Owczarek zdaniem maltański wydanie poznańskie chciałem tylko przypomnieć wszystkim naszym słuchaczom, że przy radiu TOK FM jest patronem medialnym Malta Festival Poznań, a w naszej aplikacji oraz na stronie tokfm PL znajdą państwo zapis wszystkich debat, które odbywają się na placu wolności w ramach festiwalu Malta także albo aplikacji albo na stronie tokfm zapisy tych debat, które Rozwiń » się odbywają państwo byłem gościem jest prof. Piotrze Tetłak architekt wnętrz scenograf rzeźbiarz autor widowisk pracownia zjawisk teatralnych w katedrze scenografii na wydziale architektury wnętrz scenografii Uniwersytetu artystycznego w Poznaniu lider interdyscyplinarnej grupy teatralnej asocjacja 2006 dzień dobry witam serdecznie dzień dobry moich oczywiście uczestnik i twórca w różnych konfiguracjach festiwalu Malta od lat kwot od kiedy pan w od samego początku nie nie to jest od dziewięćdziesiątego szóstego roku ale, toteż jest jakiś taki nasz największy wycinek chyba o moim życiorysie, bo on tak bardzo mocno nieprzerwanie trwał do 2012 o roku i to była taka moja, jakby nową część mojego życia w zasadzie można powiedzieć, że w jakiś sposób m. in . przez festiwal Malta zdecydowałam się zostać tu tak to jest hit w Poznaniu Poznań był to 1 człowiek, który zaproponował mi współpracę na Uniwersytecie w plusie niestety nie ma kolegi prof. Jana Tomaszewskiego wśród nas boli i klimat, który się tutaj wytworzył, którą zaproponował, bo pierwsze działania teatralne jeszcze dno Akademii sztuk pięknych zaprasza na zaproszenie tworzyliśmy po osiemdziesiątym szóstym roku i jako autorzy obchodów Świętego Piotra i Pawła porad i widowisk z tej okazji, by to tu cię jak i moi część moich kolegów, jakby tworzyliśmy po wszystkim, jakby tak zrobiło na mnie to duże wrażenie, że zdecydowałem się w jaki sposób to kontynuował co pociągało w w Malczycach festiwal festiwal bom mógł pan zrobić całą masę rzeczy w dowolnym punkcie Polski czy świata, bo też coś było wyjątkowego, że tonie, że to poznać Tomal każdą ulicę to przetarg na życie życie w dorosłe to jest chyba o to co się wiąże w jaki sposób wóz z wędrówką w moim życiu, bo jednak pochodzą z Podkarpacia Rzeszowa i jakby coś, że relacje rodzinne zawód formował moich rodziców, czyli życie w aucie wzrost płac z rodziną organ mistrzowski świetnie świetnie pasowało, jeżeli chodzi o właściwą poszukiwania własnej tożsamości i wypowiedzi twórczej teatrze, zwłaszcza uliczne wędrowny był taką formą jest do tej pory niezależnie od tego czy jestem gotów jestem scenografem teatralnym w różnych rejonach Polski ale, ale zdecydowałem się, by rozbudować asocjacje wzrosną z tej okazji potem stworzyłam fundacje do tego wszystkiego i reguły są dorosłe w tym wszystkim moim już byli studenci dyplomaci rozrusza asystenci na Uniwersytecie i niezwykłym jak rozbudowują taką wizję dużego wędrownego teatru, w którym przypomnę, że są Romowie i dźwięk jest takim naszym zaprzyjaźnionym z reżyserem Lech Raczak ma w tej chwili powstaje nowa produkcja w reżyserii Janusza stolarskiego w tym co 29 czerwca to nieładnie tak jak ten sposób poszukiwaczy Świętego Pawła, a czym się różni myślenie w myśl o swoje kwestie te systemy graficznych czy kwestiach, jakby na tworzenia spektaklu czy się różni teatr uliczny czy rad przestrzenie teatru w takim klasycznym budynku zamkniętym na scenie z widownią jest pytanie, jakie hity jak jakiś sposób myślisz, że chodzi o scenografię Jerzego zwrot o tworzenie widowiska, kiedy teatr jest na zewnątrz wśród ludzi albo w ruchu w drodze, jeżeli można poleżeć na grę w osadzie musi jako prawa ręka reżysera, a czasem nawet inscenizator jako inscenizator musi myśleć o wszystkim, ale na słynnym teatrze ulicznym jest to jeszcze więcej, dlatego że że scenograf często występuje w roli nawet kwas producenta, ale jest to o tyle fajne, że z scenografów Teatro w dużych ulicznych n p. przy alternatywnej trudno tu w pewnej epoki już od 2 bierze udział udział w rodzaju misji społecznej, dlatego że w jedno do teatru wiadomo, że przechodzą ci, którzy są tym zainteresowani, bo czasami bardziej uczuciami mniej, a możesz przez procesie wybrali róg, ale ile dolary tutaj jednak widz natyka się na swój dialog preferuje jednak taką formę niepowetowaną otwartą do otwartego teatru jednak od 1000 tablic gwóźdź mam poczucie, że w grze często to przygotowuje nawet tego widza, który przechodził zainteresował się mu, żeby zrobić krok dalej, że 1 teatr ta forma nawet już wtedy miał otworzyć gazetę trzeba pójść i kupić program jednak zaczyna się interesować zdarzyło się to wielokrotnie zauważą, że ci, którzy często przychodzi na spektakle i dla dowcipu i już pod koniec spektaklu zupełnie inaczej reagowali często obserwowałem to, stojąc zboku w różnych miastach na różnych festiwalach, gdzie graliśmy 3 jako jako ten rok czy po, współpracując z innymi reżyserami no jednak czy jednak jest to jedno coś takiego czy mam poczucie, że przyzwyczajamy społeczeństwo uczymy dialogu i tolerancji dla wielu forum prezentacji twórczych, czyli Rozmierzy, jeżeli ktoś co chwilę napotyka się na jakich dziwnych ludzi, którzy opowiadają dziwne historie to potem słyszy Golgota Picnic albo jak słyszy inny tytuł to mówić po daje u nas takie rzeczy raz na rok były bywa i tak znaczy ja zauważam, że jest, że jest to jest to jest to jest metoda w oczy, jakby jest to szansa dla społeczeństwa, ale nie wszyscy bowiem wiemy dobrze, że ta nie zawsze jak ktoś jest będzie chciał patrzeć to we wszystkim zobaczymy i w każdej formie nawet bardzo delikatnej i nawet bardzo pozytywnej coś co mu się będzie nie podobało ale, ale zauważyłem, że nie będzie to już tak radykalne i niemalże namową do wojny będzie to zawsze dialog g 2 dialogiem między między ludźmi czasami zaostrzonym, że będzie to zawsze dialogi do tego do tego zawsze namawiam, żeby jednak dużo forum teatru alternatywnego i ruchu offowego występowało, jeżeli festiwale mogą to zrobić to dla mnie to jest jako ktoś widział obserwator uczestnika i badaczom z kierunku scenografia to bardzo dobre rozwiązanie i potwierdzonej trudno jest wybudować taki spektakl scenograf pomoże sferą producentom trudno jest, bo to jednak od niepewności warunków atmosferycznych utrudnienia, jeżeli chodzi o prawne historia obwarowania różne no bo musimy spełniać dostarczyły zostajemy wszystko całą infrastrukturę cały sztab chrztu Rusi czuwa nad tym co produkujemy coraz Lis Jan z ciasto ono białego domu staram się uczestniczyć w produkcjach, które jedno w teatrach i 3 do 4 produkcji rocznie na terenie Polski, a do tego są te zewnętrzne, ale no mam ten trend ten rozrzut, że widzę, że to jest bardzo przyjemna jednak praca scenografa w teatrze dramatycznym i 33 operowym to jest Super natomiast nowe niebywałe wyzwaniem jest praca kolektywna uczy uczy tolerancji w zespole no to jednak musi być na mało na Oliwie ona ma machina, żeby ten spektakl w krótkim czasie powstał w ich teatrze dramatycznym trochę to panie z szefem był 1 z szefów już mostek organizuje pracę tak, żeby wszystko no ale działa tak oczywiście z całym organizmem bojowców to jestem gościem w tym teatrze jako realizator czy to teatru w Legnicy czy ostatnio w Zielonej Górze maczugą w gorzowskim tu są różne tytuły, ale inne, ale tam rzeczywiście są one duże co czasami Księżyc świeci co Boruta aktach stanu w rozwoju wsi Huta w Legnicy skarb wdowy stary dobry ostatnio z Lechem Raczakiem, ale wcześniej tam był jeszcze ma psa od no rusz na plac wolności w duchu wątek, a propos poznański powstało w 100 Stolat 100 minut natomiast nie, ale tam też właśnie dobrze, że poruszyliśmy ten plac wolności i w Legnicy po to, jesteś ciekawy przypadek często częstych gości wiele lat temu na festiwalu Malta i to z paroma tytułami, że dobrze pamiętam to jest takie połączenie teatru dramatycznego, ale jednak w miejscach nie teatralnych tam jest cały sztab ludzi i cała trwało całą trwały mechanizm doboru w takiej lub w postaci gen. Jacka Głomba po, ale to jest bardzo bardzo wyjazdowy teatry wymaga od scenografów i realizatorów no takiego takiego myślenia właśnie jak w teatrze offowym trze, bo jednak w ruinach zrealizował proponować je ograć tę sytuację to musi być bezpieczne, ale wyglądać naturalnie często te miejsca stare hale o ożywione no no bo dostają drugie życie często burmistrzowie władze miasto rady miasta zwracają dzięki temu na to uwagę, bo przychodzą na premiery i wizerunku trudno przecież Alaina historia dla teatru albo w ogóle dla dla grupy, które nie mają dachu nad głową warto ożywić, a nie jakiś się też budżet wyciągnąć liczy jak zaproponować żeby, żeby teatry mogły 3 kultura rozwijać w takim miejscu dzięki takim spektaklom otwieramy oczy patrzy to jest taki przykład, który na, który się zawsze powoływałem, jeżeli chodzi o miejsca nie teatralne, bo takie mnie też bardzo interesują i to jest to dość dokładnie co proponuje w pracowni zjawisk teatralnych wrócimy do naszej rozmowy po informacjach Radia TOK FM formacji za 2 minut o godzinie dziesiąty 20 prof . Piotr Cieplak architekt wnętrz scenograf rzeźbiarz autor widowisk jest państwa i moim gościem informacje za 2 minut o godzinie 13 rusza 20, a po informacjach wracamy do programu off czarek w państwo byłem gościem w studiu Radia TOK FM w Poznaniu jest prof. Piotrze Tetłak rzeźbiarz scenograf autor widowisk architekt wnętrz pracownia zjawisk teatralnych w katedrze scenografii na wydziale architektury wnętrz i scenografii Uniwersytetu artystycznego w Poznaniu lider interdyscyplinarnej grupy teatralnej asocjacja 2006 przypomina, że kolejna premiera 29 czerwca to jest wędrowne widowisko w reżyserii Janusza stolarskiego i w kompozycji muzycznej i Jacka Hałasa po raz kolejny podnosimy temat relacji Świętego Piotra i Świętego Pawła nas bardzo interesowały, bo często spekulowali, iż na ten temat my bardziej przypominamy 2 postaci i są może z nimi się łączyć nie szyldem Apostolis samozwańcza postu no ale też, jakby zawsze staraliśmy się ich pokazywać w takiej w takiej, by dyskursie gminę publiczne oczywiście na naj spektakl, który spektakl uliczny może nam na to pozwolić, bo jednak to są inne realia i my jednak o dużą dużo gramy z symbolami tutaj wyciągamy pewną historię w zasadzie mnie zainteresowało coś co mogłoby się mu wydarzyć, ale dziś na pograniczu, bo bolało mnie interesuje już temat, kiedy ruszą jako święci patroni miasta Poznania no no, jakby już są, gdzie indziej tak dłużej, bo są po drugiej stronie i mnie bardziej ten temat interesuje się, by w sposób bardzo taki zdystansowany i z przymrużeniem oka ostaną się 2 postacie przybliżać poznaniakom goszczą Poznania potem razem Święty po będzie poszukiwał Świętego po nie wiadomo, gdzie go znajdzie w trybie kryminalna jedno ma mocno archeologiczną, że to kuchnia, a i tutaj w stylu takim bardzo bardzo bardzo komiksowym mogę dużo, że w słupskim bankowym przedstawiamy, bo Święty Piotr podróżuje w w asyście parunastu aniołów takich rozrabiaków to trochę jak je do marki wino z USA Joe dno można, by tak to się równać ale, ale tutaj tutaj jednak gdy jednak większość tej ekipy nie będzie miało za dużo dopowiedzenia głównymi bohaterami Święty Piotr, który będzie nas prowadzącą tematyką jak i od w poszukiwaniach i sztuk historycznych mogę to przyrównać go do felietonów historyczny panowało Szymańskiego doszło do teatru z co będzie się na zewnątrz poza salą sceną teatralną, którą znamy z teatrów dramatycznych to jest lud to co pan mówi to wynika, że ktoś przychodzi patrzy, o co to jest niewiele zainteresuje się stany z boku popatrzeć na jej na koniec przychodzi wychodzi odmieniony łamał to było naprawdę doświadczenie, które zmieniło moje życie to będę lepszym człowiekiem bardziej tolerancyjnym myślę sobie, że oprócz tego takiego w widza powiedziałbym jak wzorzec metra serwer, który pewnie każdemu twórcy teatru ulicznego chodzi tu jest masa ludzi, którzy jakoś wychodzą niezadowoleni albo, którzy wręcz 3 rozpraszają innych mówiąc to w ogóle jest skandal marnowanie czasu pieniędzy albo takich, którzy pewnie przychodzą z jakimiś pierwszy beczkami zrobią sobie po prostu mam malutką imprezkę, jakie są pani Dorocie niepożądane zachowania takie nieoczywiste takich, które tornado organizują może trochę się są częścią tego ja pamiętam sprzed wielu lat jednak dużo na rynku teatry francuski jest takich prowokatorów troszeczkę ulicznych awanturników nie przypominam sobie nazwy, ale pamiętam wędrówkę ich przez Poznań pogrzeb pogrzeb i tak jest start talk talk były właśnie takie zachowania i one będą, kiedy takie takie działania będą gościły na na festiwalu ale, ale właśnie to jest fajne, że zachowujemy równowagę są ci, którzy wkrótce powiedzą jak z trumną do sklepu mięsnego moja, gdzie są, ale jednak w momencie kiedy, kiedy dowiedzą się, że to, jakby prezentuje się tradycyjne który, jakby przyjechał z innego kraju troszeczkę inna inne mają korzenie teatralne, ale też przez ekspresji machnął ręką i pójdą na często jest oczywiście problemy mają organizatorzy po tych tych problemów z samego początku nie brakowało i nie będzie brakowało nam mamy tych sił tych tych incydentów pełną aleja uważam, że to, że to, że to, że to jednak przyzwyczaja społeczeństwo do różnych wypowiedź, ale i to, że już ale, ale są też ci, którzy powiedzą no dobrze zobaczymy do końca co chcą powiedzieć no i Podolski załadowano nową pompą wygłupiali się trochę jedziemy dalej może tam coś będzie fani szanują oczywiście za chwilę trafią na spektakl lalkowy, który ich, jakby przekonuje inna, ale stwierdzają notatką to co takiego forma wypowiedzi jest fajna może teraz już za tydzień pójść z dziećmi do dowodu do teatru lalkowego no i to tu coś takiego mi chodzi oczywiście jako o troszeczkę utopi mnie na to wszystko po 3 kij ma nadzieję, że może jednak bardzo tak mam nadzieję marzą o tym, żeby jednak społeczeństwo więcej dialogu wału niższy niż niższy wykrzykiwał uosobienie jest to oczywiście wina są, jakby innych form dydaktycznych gdzieś tam u podstaw to jest niestety szczerze że, że trzeba edukować poprzez tego typu formy nad na pewno naszych stan naszych no trudno się służby nasz nasz mąż służby teatralne służby no nie teatralne bardziej, ale to już wszystkich ci tych, którzy podejmują decyzje i wydaje im się, że są lepszymi krytykami niż 4 Misztal Truman był ważny, że Malta staje się takim trochę festiwalem bardziej bezpiecznym tak, tym bardziej sterylnym to wszystko się dziś odbywa w przestrzeniach zamkniętych albo wydzielonych w klasie TETA ta wizja się pan mówi tych teatrów ulicznych takich wydarzeń, które dziś atakują niespodziewający się niczego widać przechodnia, który właśnie pozostaje w we wspomnieniach w książkach czy w opowieściach tych uczestników, którzy mówią, a jeszcze pamięta właśnie ten pogrzeb pary powraca rury różne inne przestoje powracają, ale się dlatego żona dziś, by takie oczywiste, że się w przestrzeni chciałam pomóc taki punkt taki spacer jest z punktu ADO punktu Bertus sobie prawda dolewamy kieliszek wody gazowanej jak niegazowanej Atu widzimy tu siedzimy tu się pokładamy taki tak jest nieludzko i i to celebrytka albo teraz tym roku jeszcze jest tak wiele z Rewala w walkę z systemem aż tak duży w cudzysłowie i wszyscy tak się tracimy po plecach mówiąc o legendarny festiwal Malta jesteśmy tutaj pijemy z prawdą białe wino i owoce zajadamy się w przenośni oczywiście rodzi się resztek sztukę cierpi jest to mnie nie na to pytanie w zasadzie noty Zbigniew trudno jest odpowiedzieć jednoznacznie ale, ale na pewno on jest legendarny i i myślę, że jeżeli coś się nie stanie będzie takim naturalnym jest, że festiwal w taki festiwal musi się zmieniać znaczy, jakby bez zmiany są potrzebne na progresję musi być natomiast cieszę się że, że bardzo dużo młodych ludzi prezentuje się, że te sztuki wizualne on został jednak tak jak już wcześniej gdzieś mówiłem takim festiwalom i kultury sztuki jest teatr, ale jest więcej tych innych form no i prezentacji twórczych i to jest fajne i oczywiście sentymentalnie się od osoby bez wiersza jednakowoż no no i jest bezpieczna, ale to też jest jakby sprawa tak orzekł, że jakby kwestia pokolenia są, jakby jesteśmy już troszeczkę lub w winnym momencie stać, kto jest jednak ponad 20 lat jesteśmy tutaj ale czy coś taki mieszczański może nie Nobla z mieszczańskiej no to jak poezja wydaje się, że rzecz, że fajnie, że odpowiadają teatr teatr Polski teatr nowy no przecież mamy stronę sceny debiutów, które się tam w tym roku znalazł bardzo fajne, bo prezentacje młodych młodych twórców reżyserów i scenograf, ale no jest to wiadomo bezpieczniejsze, bo mamy całą infrastrukturę i wszystkie służby do dyspozycji i to jest jakby naturalna uczuciu mógłby z tego nie skorzystać ja bym po prostu były jednak jednak chciał więcej tego tego dużego teatru na ulicy, ale to jest moja tylko wiadomo, że jestem tutaj również można ją oraz Sobieszewo ciasteczka wcinają mówią o jaki to kontrowersyjne jak z życia się, że przyjęte w jak chyba tak pewnie, że taki ateista z początku dadaizmu po raz w lidze trudno mi wnikać, jakby nic w jeziorze bądź dopada mnie na nie wypada wiadomo, ale z drugiej strony no co lud ciemny lud chce nie wiem czy to akurat tak do końca jest natomiast są dzieje się dużo już w samych wypowiedziach, że w wypowiedziach twórczych no mówię tutaj osób głównie twórców sztuk wizualnych wydaje mi się, że to są ciekawe rzeczy i tam takiego mieszczaństwa nie ma kiedyś było może mieć większy mieszczaństwa byłoby, gdyby to tylko był Poznań ale gdyby tylko same teatry poznańskiej 33 twórcy poznańscy się prezentowali, ale jednak to jednak mamy co mnie bardzo cieszy kolegów z Poznania, ale jednak przyjechało wielu wie wielu reprezentantów z z polskiej my mamy jednak religią bałkański, więc mamy tutaj jakby prezentacje bardzo fajną wrócił do naszej rozmowy po informacjach Radia TOK FM informacja, że kilka minut o godzinie dziesiątej 40 prof . Piotr Cieplak scenograf rzeźbiarz autor widowisk z państwa moim gościem przypominam, że w aplikacji radio TOK FM oraz na stronie tokfm PL znajdą państwo zapis wszystkich debat, które odbywają się na placu wolności w ramach festiwalu Malta, a radio TOK FM jest patronem medialnym Malta Festival Poznań informacje wracamy po informacjach państwa i moim gościem jest prof . Piotr Cieplak scenografia pracownia zjawisk teatralnych w katedrze scenografii na wydziale architektury wnętrz scenografii i testator i artystycznego w Poznaniu oraz lider interdyscyplinarnej grupy teatralnej asocjacja 2006 trochę omal się wspomnienia partyzanckie trochę o scenografii w Lesznie, w którym kierunku iść Quadry chyba jest, by powspominać czy może połączymy ze stresem oraz na Malcie scenografia na Malcie, ale też to jest ciekawe że, że poznańska scenografia kierunek scenografia można tak to ująć fałszywką był, jakby w Kuby w odniesieniu do innych kierunków w Polsce, czyli kierunek w Warszawie i kierunek w Krakowie nasz Stasiek kierunek my jesteśmy, zupełnie jakby wyrośliśmy z innego dnia to jest ciekawe to jest pień, który można powierzyć on jest takim z 3 nasion się z konta te pańskie można, ale coś w trybie architektoniczne, a o tym, kierunku ma i, toteż są sztuki mieszane, bo na kierunku są scenografowie Solnym z wujkiem etnografia został złożony z pedagogów, którzy czynnie się zajmują scenografią od lat może pracownia zjawisk teatralnych była w ten cios jedyną, kiedy kierunku powstawały Witan, jakby była kwintesencją tego ale, ale to są sztuki, jakby wizualne różne, bo to są tacy pedagodzy moi trzecie to jest festiwal Malta i to się czuje komisja Akredytacyjna, kiedy była u nas bardzo mocno to wychwyciła, że to są właśnie takie korzenie i torze, że wyrośliśmy na takim ani innym wydziale są to co pani nie pedagodzy i duże uznali ten festiwal o dobro od dochodu o o rozwód odczytali jak najbardziej pozytywnie natomiast na modłę, jakby Apropos festiwalu Malta, bo jednak inni Jarek Tomaszewski i ja i prof. Bogdan Cieślak no bo przecież w katedrze w na kierunku scenografia wykłada też Lech Raczak Piotr Kruszyński nowe produkty karoserię analiza tekstu dramatycznego to jednak są ludzie, którzy mocno, jakby uczestniczyli uczestniczą od czasu do czasu festiwalu to atak doświadczenia, by zbudowały ten kierunek i 4 czy ten element maltański jest tak widoczna że, gdyby pan zobaczy jakości jego scenografii przedstawień tancerzom odczuje to takie Maltańskie elementy to widać czuć słychać w coś się w powietrzu unosi ten u nas ta para wodna to u nas u nas to jest ewidentne gdzieś tam natomiast to już trzeba by był w tej chwili zapytać naszych absolwentów, którzy krążą po tym, świecie i mają swoje realizacje i rzeczywiście rzeczywiście czujesz się to związki mocno mocno scenograficzna, ale pamiętajmy o tym, że może to co się dzieje na Malcie też można powiedzieć, czyli tą płytą w pewnej nazwijmy to sam specyfik, czyli po prostu to co by mama no widzi na macie taki jest czy też kierunek scenografia Poznań poznański kierunek scenograf, czyli działania performatywne na styku instalacja teatr scenografii inscenizator, bo tak tutaj też taki TOK pod tym kątem kształcimy natomiast nie mówimy naszym wychowankom, że o FUS słuchać świetnie tylko będzie mógł pracować w teatrze i tylko tego uczymy ich jednak uczymy to jest już głównie w mojej pracowni działania uliczna i renty, czyli koncerty projektowanie scen i scenografii do Fordonu do koncertów to są są działania performatywne tego ostatnie wydarzenie ma dyplom magisterski w mojej pracowni, gdzie u postacią główną i reżyserem był Janusz Stolarski, czyli myślenie scenografa gdzieś na styku filmowego i teatralnego one o zaadaptowanie przestrzeni, ale zamiast kamery jest widz Perform ma tylko bardzo mocno to akurat przy tym ostatnim spektaklu było widać i jakby się odczuło widzowie odczuli to także w czasie prezentacji w czasie premiery na Golęcinie po prostu było w ramach teatralnego Golęcina Fundacja asocjacji widzowie zostali, jakby poddani podobnemu procesowi nie tylko byli świadkami one, ale to się to wydarzyło kreatorem tutaj był scenograf scenograf performer, czyli uczyli w tym przypadku pani dobrą wodę oczko w bardzo ciekawe są też zaoczne studia, by nie o lasach albumu roku ZFRON jeśliby Lech Poznań Zawiszy, ale jeśli ma, ale restauracyjne, ale nie, ale na architekturę wydział architektury wnętrz scenografii ma zaoczne wieczorowe, więc można nabyć na kierunek architektury wnętrz i też można w ramach tego wybrać pracownie scenograficzna no dobrze rozwijała w takim razie o kamieniach te, które się przed potrafi koordynować nowe firmy trzeba się przygotować tak koszmarnych błędach matematyka rysunek, a takiego, że zakres tej kreacji scenograficzny to najbardziej dumny tabu wspomina pan, że to był taki moment po prostu absolutnego topu to był chyba Kociewia było takich i jest sytuacji ale, ale często wracam w prezentacjach i podczas warsztatów do takiej kwintesencję chyba wszystkiego co się mogło zdarzyć to jest rabin ma Haralda i golem rabina macha ogonem, czyli prawda śmierć w reżyserii Lecha Raczaka o czymś scenariusz jego autorstwa duże widowisko plenerowe rozebranie poznańskich legend w ogóle mnie o rok nie ma Harald to chyba jest takim takim przestrzennym przykładem działa działania w miejscach nie teatralnych połączenia teatru dramatycznego i ulicznego gdzieś, gdzie to jest bardzo ciężki temat snu Shelby poza tą widowiskowość, bo to są obiekty, które mają po 5 m wysokości Centaury to bubel połączyłem się już w swojej wizji takiej plastycznej jednak mitologię swój głos biblijnymi historiami i opowieścią o legendami oraz minima horroru Golema no, jakby się gracze bardzo bardzo fajnie, bo to wykorzystał uznało znamy się od lat i jak budowaliśmy to widowisko to jest coś bardzo dobre przykłady jak jak scenografii reżyser mogą razem budować spektakl inni, ale nie musi być w tym momencie reżyser scenograf scenograf odpowiadał usługodawców po prostu na Nana Nana wyzwanie reżyserował razem budowaliśmy Leszek pisowcy Mariusz wiedział w jakim kierunku pójdę, a ja projektowałem obiekty rosną nam się złożyło w pewnym momencie wielkie koła, które gdzieś tam martyrologiczny nawiązują do pełnego wydarzeń w sposób symboliczny dla wózków gigantycznego wózków pokażcie piecu krematorium, ale to to było też odczytywane w czasie spektaklu nie do końca chodziło nam o Holokaust, ale dziś pewne analogie się rzeczy się pojawił na projekcje zdalnie sterowane ekrany na czyszczenie pola gry, czyli nazywam się nową przestrzenią pola gry, dlatego że duży, że scenograf tą używamy w cudzysłowie, bo to jest projektant teatralny Jerzy to wbijał używam głównie, jeżeli chodzi o projektowanie pola gry w tym przypadku każda przestrzeń zaanektowała na dużą przestrzeń była dla nas bardzo dobrą oczywiście kontekstu niewielkiej klasycznej architektury zabudowań był bardzo dobry krok, bo tam owym bardzo dobrze w ten sposób sprawdzały się te proporcje 5 m, których cztero pięciometrowy obiektu przestrzeń pola gry 30 m na 50, ale zrobiliśmy to jesteś początek, bo asocjacji 2006 takiego prawdziwego dużego wędrownego widowiska w rządzie premiera była na festiwalu Malta to jest wyprawa na bazie tekstu Borgesa coś w reżyserii Lecha Raczaka, ale spektakl, który zaczynał się na osiedle brzegu jeziora Maltańskiego i wędrował w tam, gdzie teraz mamy metę, czyli w zasadzie można powiedzieć nieco tutaj przegiąć, ale to mi więcej było pół kilometra spektakl, który cały czas się rozwijał cały czas się pojawiały obiekt dziesięciometrowe Pegaz na wielkim wysięgniku pirotechnika pływające gazu z motorówkami na na jeziorze Maltańskim na te 3 etapy część tych gazów biegnie się teraz firma zacznie się Marcin dla tych podróżnych jesteśmy taką, a ludzie, z którymi współpracuje często są nie tylko scenografa i to był to co czas wychodzi już to są ludzie, którzy mają różne doświadczenia scenograf rzeźbiarz architekt wnętrz sama takie doświadczenie takich taki to taki oddział specjalny często wokół siebie gromadzą to on nie tylko umiejętność projektowania w tym momencie świetne przełożenie technologiczne, ale z drugiej strony to są ludzie, którzy to już to już gdzieś tam mają doświadczenia cząstkową inscenizacyjne co niektórzy nawet quasi reżyserski, więc jakby świetnie potem nam to wychodzi, z czym rola rola 1 lidera jest bardzo ważna to w dużym kolektywnie podczas dużej produkcji, gdzie wszyscy wszystko mają do powiedzenia no słabo wychodzi jednak 1 przewodnik musi być też kiedyś to przewodnik, który właśnie na te wszystkie elementy i trawią pirotechnicy i Rosja nie jest reżyseria światła z biotechnologii to jest bardzo ważne wręcz, jakby nie był w tym 3 osoby w tym co widać, że inni ludzie szanują Maciek nie Nowotki zakon zapraszał do wszystkich rzeczy jak są fachowcy, którzy przedłużą wydarzenie musi być człowiek z uprawnieniami dotąd nie rozmawiamy o ja wiem, o czym mówi o o wierze nie rozmawia do końca z laikiem tylko mam świadomość pewnych sytuacja się od lat spadające dachówki i t d . na trzęsienie przy obu drużyn potężnym uderzeniu detonacji pirotechnicznego to są kwestie w oparciu o wyprawie Gdańsk feta, bo wszystko się udziałów nów o kulisach placu węglowego tu wszystko trzeba wziąć pod uwagę jak się planuje z organizatorami wędrówkę takiego spektaklu i ze wszystkimi realizatorami, których się do tego zaproszą, więc asocjacja taka jest, ale też zauważam, że koledzy, którzy zapraszają mnie już nie tylko jako scenograf chodu spektakli, które tworzą biorąc są bardzo pod uwagę, bo było nie jest to tylko projektowali scenografię, ale proszą na tyle, bo wcześniej okrąg tak żebyśmy, żebyśmy razem budowali ten spektakl czy mają scenariusz mają wizję natomiast czasu zauważyłam, że żal, że pytają jak co zrobił, ale jak to rozwiązanie jak i scenograf jeszcze ktoś pomógł zaproponować jako, którzy mogą uaktywnić moc to jest bardzo fajny, dlatego że w razie oczywiście później jestem tylko scenografem ale, ale też spytać się buduje w zespole, a propos tych realizacji dużych to chyba są takie 2, które sztandarowe, które są kwintesencją i moich takich osobistych możliwości i rozmachu, z którym prywatnie mogą sobie prawo poradzić oczywiście przy przy doborze bardzo dobrego, bo bardzo dobrych współpracowników, bo tu krótszy kluczem są bardzo dobrzy współpracownicy, bo z tego ani o każdy, a już ani rów bardzo panu dziękuję za wizytę prof. Piotr Cieplak scenografia architekt wnętrz rzeźbiarz autor widowisk z pracowni zjawisk teatralnych w katedrze scenografii na wydziale architektury wnętrz scenografii Uniwersytetu artystycznego w Poznaniu lidera grupy teatralnej asocjacja 2006 lub państwa mają goście przypominam 29 czerwca kolejna premiera o osiemnastej start plac wolności fontanna przypominam też z o aplikacja radio TOK FM na stronie tokfm PL tam znajdą państwo zapis wszystkich debat, które odbywają się na placu wolności w ramach festiwalu Malta informację za 4 minuty o godzinie jedenasty po informacjach wracamy do programu off Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: OFF CZAREK

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Wszystkie audycje, kiedy chcesz! Teraz TOK FM Premium 30% taniej: podcastowe produkcje oryginalne, Radio TOK FM bez reklam i podcasty z audycji. Nie zwlekaj, słuchaj wygodniej!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA