REKLAMA

Najlepsi kierowcy świata przyjadą do naszego kraju. Już za tydzień 74. Rajd Polski

Jeszcze Więcej Sportu
Data emisji:
2017-06-20 19:20
Prowadzący:
Czas trwania:
14:44 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
jeszcze więcej sportu w radiu TOK FM Krzysztof Sendecki witam państwa w magazynie jeszcze więcej sportu dziś razem ze mną kierowca rajdowy Michał Kościuszko dzień dobry dzień dobry witam Michał Kościuszko, który się na rajdzie Polski, bo to już za chwilę za moment w ten pierwszy weekend lipca właściwie od czwartku piątku ostatnich dni czerwca rozpoczyna się rywalizacja tym razem nie za kierownicą, a w roli telewizyjnego eksperta komentatora rozumiem, że adrenaliny Rozwiń » pewnie trochę mniej, ale to jest chyba jakiś taki sposób na NATO, żeby znowu coś fajnego przy rajdach robić rzeczywiście tak wyjątkowo będę komentował dla RedBull TV wydarzenia na rajdzie Polski myślę, że moja rola będzie polegała na tym, żeby przybliżyć kibicom pewne niuanse tego rajdową zobaczyć trochę pomóc popatrzeć okiem kierowcy rajdowego eksperta kogoś, kto ma doświadczenie i zakręcamy auta WRC i na samym rajdzie Polski w co prawda nie sądziłem, że Bruce jest do Mikołajek patrząc zboku jak jeżdżą samochody rajdowe w zawsze sobie powtarzałem, że na mniej danych jak Bruce, a tylko jako kierowca no ale taka taka okazja ciekawa się tutaj przytrafiła, żeby się właśnie po opowiadać się na temat tego rajdu i być blisko tego wydarzenia, które je go jest głęboko w moim sercu to radzie zaraz porozmawiamy, ale jak się mówić o tym, że Rzymianie w takiej roli, ale trochę chyba miejsce wciąż marzy o tym, żeby wrócić jako kierowca na rajd Polski to powiedz mi jak stół twoją karierą kierowcy bo, bo 2013 rok rajd Niemiec tak wypadek i od tego czasu ta kariera trochę się posypała czy rzeczywiście jest jeszcze szansa czy ty masz nadzieję na to, że za kierownicą samochodu WRC usiądzie się i będziesz jeździł rywalizował na tym najwyższym poziomie no to jest trudne pytanie 3 czy wrócę, żeby rywalizować z najwyższym poziomem myślę, że na pewno nie w najbliższym czasie nie powiedziałbym do końca że, że kariera się posypała tez naturalnej kolei naturalna kolej rzeczy ja przyjeżdżałem bardzo bardzo wiele sezonów mistrzostwa świata z różnymi efektami sukcesami z porażkami również jak to w sporcie bywa i mam doskonałe wspomnienia i rzeczywiście serce za ciasny ciągnie, żeby wrócić za kierownicę samochodu rajdowego, chociaż raz mówi stare nierób tego zajmie się innymi rzeczami na ten moment właśnie tymi rzeczami się zajmuję, czyli różnymi projektami, które sobie wymyśliłem bardziej biznesowymi w UE, ale sport nie nie przemija i sportowcem się jest, a nie bywa tez, lecz bardziej mentalna na torze w tym momencie zajmuję się czym innym wcale nie oznacza że, że do samochodu rajdowego nie wraca na dobre rajd Polski kierowcy z całego świata mówią pewnie trochę w tym kurtuazji, ale może nie, że to 1 z najważniejszych rajdów w eliminacjach mistrzost w świata to ciebie jako kierowcy jako człowieka, który tam zna każdy zakręt w Mikołajkach chciałem zapytać z perspektywy kierowcy rajd Polski jest fajny, bo w rajd Polski naprawdę jest 1 z najlepszych rund mistrzost w świata, bo jest tam dużo prędkości kierowcy my lubimy jeździć po po szutrze po luźnej nawierzchni to daje ogromną frajdę dodatkowo mamy wiele szczytów po, których można sobie beztrosko skakać w i jest dość spory margines błędu na tym rajdzie w 2 często widzimy obrazki, kiedy samochody wypadają z trasy gdzieś tam 2 kołami 3 kołami przejadą po przez pole i wracają z powrotem na na trasę na innych rajdach typu Sar dynia typu Finlandia opuszczenie drogi jest równoznaczne z odpadnięciem z rajdu, bo albo uderzymy w drzewo albo z kamienic konar wiele różnych przeszkód w naradzie polskich przeszkodą nie jest aż tak wiele, więc daje to pewną swobodę można sobie pozwolić na więcej fantazji, a różnice na mecie poszczególnych adresów sam bardzo niewielkie, bo miejsc, gdzie można urwać nam to sekundę jest niewiele tam trzeba nieco bardziej zaryzykować kibice tego nie widzą gołym okiem jest to ciężkie do zweryfikowania wydaje się, że wszyscy jadą bardzo podobnie wszyscy jadą na na maksimum, ale te różnice robione są w, gdzie stał w lesie między drzewami właśnie, gdzie trzeba pozwać trzeba z nieco bardziej brawurowo pojechać wspomniałeś o kibicach dla nich to jest jakiś rajd w znaczeniu, że tam rzeczywiście jest szansa zobaczyć tych kierowców jest bliska podejście trzeba pewnie uważaj, bo tutaj też trzeba o tym, wspomnieć, że z kibicami czasami są problemy jacy są kibice w Polsce na jakiś rajd jest dla nich właśnie dla kibiców dla tych, którzy chcieliby się wybrać do Mikołajek to nie jest przypadek, że rajd Polski na stałe zagościł w kalendarzu mistrzostw świata, gdybyśmy mieli tylko piękna esej nic więcej to pewnie 1 rok może 2 jej skończą się przygoda rajdu Polski, ale na rajd Polski składają się również kibice mam mam namyśli świetna atmosfera, która jest przy oesach wiele polskich flag i nie tylko dziesiątki tysięcy kibiców na odcinkach specjalnych Europie to nie jest taki częsty obrazek Okaj dziś w Meksyku trzecie w Argentynie tych kibiców może jest więcej, ale z Europie na rajdzie Sardynii czy na rajdzie Portugalii czy na rajdzie Katalonii w Bemowie to szutrowych rundach tych kibiców aż tak wielu nie ma my tutaj przez ostatnie lata udało nam się spopularyzować rajdy samochodowe i IT rajdów było sporo w mediach i kibice rzeczywiście zaczęli się ten interesować jej moje starty WRC i starty Roberta WRC i Kajetana von w mistrzostwach Europy myślę, że przyczyniły się w rozpoznane rozpoznawalność tego sportu i inni dlatego tak chętnie w tej chwili kibice będą przyjeżdżać na na rajd Polski mamy piękne trasy piękne widoki najszybszych kierowców świetną organizację my po prostu święto sportu Motorowego, który przyjeżdża do nas dała do Polski, ale nie mamy Polaków przynajmniej w WRC inny i to jest pytanie też Duce jako byłego kierowcy, bo to nie wystarczy mentalności serce świetne zdolności nie wystarczy być bardzo dobrym kierowcą trzeba no pewnie kupę pieniędzy jeszcze do tego, żeby WRC wystartować jeszcze chociażby Hubert ptaszek swoim byłym pilotem Maciejem Szczepaniakiem, ale WRC 2 jak to z perspektywy polskich kierowców w tej chwili wygląda czy w ogóle istnieje realna szansa, żeby w najbliższych latach Duris kierowców z naszego kraju w tej samej czołówce przeliczyli WRC, w którym nie wiem z teamów albo w ogóle w tej rywalizacji jest zaistniał mam nadzieję, że tak oczywiście ci kierowcy muszą zabrać trochę więcej doświadczenia na nasza Polska reprezentacja w WRC 2, kto sam plan tak naprawdę pierwsze ich sezony z takiego poważnego ścigania na arenie międzynarodowej, więc jeżeli podejmą do tego na spokojnie jej będą zdobywać doświadczenie krok po kroku to wszystko może się wydarzyć wszystko zależy od ich determinacji i ich talentu na ile on wystarczy na jej mejle wystarczy pieniędzy sponsorów no bo bez tego nie da się pojechać to jest pewnego rodzaju paliwa do do naszych rajdowe, a bez paliwa nie pojedziemy nigdzie, jeżeli polskie firmy będą inwestowały właśnie w polskie talenty wtedy może wydarzyć coś pięknego dobra pogadajmy o tych największych najbogatszych płaczemy jeszcze po volkswagenie, który niespodziewanie opuścił świat WRC myślę, że nie płaczemy wręcz się wręcz jesteśmy zadowoleni, że nie ma już 1 dominującego zespołu jej w poprzednich latach mogliśmy się zastanawiać jak ty jak ta trójka volkswagena kierowca fabrycznych będzie sklasyfikowany na podium na torze będą na podium było pewne w tej chwili winna ciężko powiedzieć, jaki samochód będzie najszybszy w rajdzie Polski, który kierowca będzie najszybszy w rajdzie Polski mistrzostwa są najciekawsze z perspektywy ostatnich sezonów wcześniej mieliśmy 9 lat dominacji tereny, a później 3 lata dominacji volkswagena, a w tej chwili, kto wygra nie wiadomo co prawda Sebastiana, że prowadzi w klasyfikacji generalnej, a jego zespół prowadzi w klasyfikacji producentów, ale te różnice są bardzo niewielkie jej każdy kolejny rajd może przynieść nowe rozstrzygnięcia w no właśnie, bo tak jak patrzymy na zwycięzców to Orzeł 2 × Nashville 2 × 3 × wygrywali inni kierowcy w tym sezonie jestem sport jest wracająca po latach Toyota jest citroen jest Hyundai zastanawiam się czy dla Sebastiena ogiera dużo jeździłem w sporcie to jest utrudnienie, bo to jest taki teamy nazwijmy go pół Fabryczny tak czy czyją jest trudniej w porównaniu n p . z tym jakieś wcześniej w teamach fabrycznych i w rywalizacji z hyundaiem z toyotą USC terenem nie można jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie jest na pewno zespół Fabryczny ma większe zaplecze, jeżeli chodzi o budżet, jeżeli chodzi o potencjał ludzki, który może zaangażować w rozwój samochodu i z jak efektywne efektywne sezon nie wiem, ale Sebastian stanął przed dużym problemem, ponieważ rozwagę wycofa się właśnie niespodziewanie pijany miał dużo czasu na to żeby, żeby podjąć dobrą decyzję, żeby zebrać zespół, jeżeli wybrałby, której zespołów fabrycznych dostępnych na tamten moment musiał się dostosować do zbudowanych samochodów rajdowych on ostatnie 3 lata spędził w zmagania w samochodzie, który od od pierwszej śrubki zbudował pod siebie czuł się w nim jak ryba w wodzie atutem musiałby dostosować swój styl jazdy do do innego samochodu, jeżeli chodzi o samochód sam sport, czyli fiestę te samochody zawsze charakteryzowały się tak komu ma przyjazną charakterystyką dla dla kierowcy z grubsza nieważne, jaki kierowca siada do tego auta wystarczy kilka zmian i tym samochodem da się jeździć naprawdę bardzo bardzo szybko i łatwo dostosować swoje preferencje myślę, że to było w takie wyjście awaryjne dla Sebastiana bardzo odważne, bo nie zdecydował się na dobry kontrakt z toyotą czy z citroenem pod względem finansowym tylko na wartość bardziej sportową i ryzyko właśnie starcie z zespołem prywatnym, a dla nigdy wcześniej nie startował z zespołem prywatnym w mistrzostwach świata jak widać póki co to ryzyko się opłaca, gdybyśmy teraz mieli zakończyć sezon set byłby mistrzem świata M-Sport byłby mistrzem świata producentów no dobrze, ale M-Sport to jeszcze od Stanek, który wygrał ostatni rajd rajd Sardynii i to jest pytanie czy dostanie nowy człowiek do wygrywania w świecie WRC i inne taki, który przed, którym kolejne zwycięstwa to już tylko kwestia czasu na Rejtana to nie jest nowy człowiek w świecie WRC to jest człowiek, który miał się też wiele razy ścigałem w różnych kategoriach mistrzostwa świata i on od zawsze pokazywał te przebłyski tak samo jak wygrywał mając te WRC eos tak samo wygrał Teresy Hayden Baden, który w tej chwili jest kierowcą fabrycznym, który wygrywa również OSS mistrzostwa świata już takie same auta WRC jej od rana jak może dobrze namieszać w drugiej części sezonu jest w tej chwili na trzecie miejsce w klasyfikacji ostatni rajd wygrał sernik na Sardynii myślę, że do domu to skrzydeł, a nie zapominajmy, że w zeszłym roku mały włos nie wygrał rajdu Polski i w i będąc takim uderzeniu no może się działać na Mazurach myślę, że jest w ścisłej czołówce patrząc na potencjalnych zwycięzców rajdu Polski w 1017 Tesco do Sebastiana ożywa na chwilę wrócę twoim zdaniem to już jest człowiek, który dogonił legendy Sebastiana Loeba nie my zajęto jeszcze nie jest moment i jeżeli wystarczy mu determinacji to w Syrii ma wszelkie predyspozycje ku temu, żeby dogonić legendę na takie byłego założenia od samego początku on chciał przecinać Sebastiena Loeba, ale Sebastian ożyje ma w tej chwili tych tytułów na swoim koncie dużo mniejszy niż chleb, który zdobył 9 tytułów mistrza świata czegoś takiego nigdy nikomu się wcześniej nie udało, jeżeli ma zbliżyć się do tej liczby to wtedy będziemy mogli mówić o dogonieniu legendy w tej chwili dominuje od ostatnich kilku sezonów, ale ta dominacja musiały się utrzymać przez znowu kolejnych kilka sezonów, żeby zrównać z Sebastianem Redan na koniec trochę od rajdu Polski odejdziemy, bo muszę zapytać o Roberta Kubicę, bo znowu o nim głośno już nie rajdy, ale znów wyścigi znów nadzieja, że będzie jeździł w F 1 powiedz mi Boże ty wiesz pewnie jest więcej ode mnie jak i jak to oceniać czy czy Robert Kubica rzeczywiście twoim zdaniem jest w stanie wrócić do wielkiego ścigania bardzo trudno powiedzieć czy Robert może wrócić do do Formuły 1 rzeczywiście wziął udział w testach zorganizowanych przez Reno pokazał się z dobrej strony głównie wydolności owej niema ograniczeń fizycznych, które na przyjechał duży dystans autem WRC, który jest niezwykle wymagająca fizycznie, jeżeli na dzień jego prędkość na nie znamy czasów okrążeń znamy tylko plotki, ale to nie mnie czasy okrążeń chodziło w tym wszystkim chodziło o pokazanie samemu sobie głównie, że te ograniczenia nie są tak straszny jak mogłoby się wydawać, że można je przezwyciężyć no i życzę mu naprawdę z całego serca żeby, żeby dopiął swego miejsca w kawał historii, bo po takich przygodach, które on miał tak dramatycznych chwilach i różnych zakrętach życiowych w tym w tej swojej karierze NATO sportowej na powrót do samochodu WRC na nas na podczas weekendu grand prix byłoby czymś niesamowitym dziękuję bardzo Michał Kościuszko dziękuję bardzo kierowca rajdowy, którego podczas rajdu Polski zobaczymy w roli komentatora i eksperta rajd Polski już 3 w następny czwartek ja się rozpoczyna w Mikołajkach w, a w magazynie jeszcze więcej sportu to wszystko za chwilę informacje w radiu TOK FM a jeszcze więcej sportu w radiu TOK FM Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: JESZCZE WIĘCEJ SPORTU

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium teraz 40% taniej. Wybierz pakiet z aplikacją mobilną - podcasty, audycje i radio bez reklam zawsze pod ręką.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA