REKLAMA

Teatr zaangażowany według Strzępki i Demirskiego

Światopodgląd
Data emisji:
2017-06-21 16:00
Audycja:
Prowadzący:
Czas trwania:
31:29 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Agnieszka Lichnerowicz serdecznie po raz kolejny pozdrawiam państwa i witam z Poznania w Poznaniu trwa festiwal Malta i gośćmi festiwalu są również Monika Strzępka i Paweł Demirski dzień dobry dzień dobry dzień dobry znanej uznany doceniony nagradzany duet teatralny, ale na festiwalu Malta można było obejrzeć serial telewizyjny artyści autorstwa Moniki strzępki i Pawła Demirskiego reżyseria, który część słuchaczy mogła już widzieć, bo był emitowany przez telewizję Rozwiń » polską kilka miesięcy temu i znów doceniony przez krytyków i widzów miejsce to jest dużo komplementów nie wiem, dlaczego nie chce, by w, ale niektórzy twierdzą, że to najlepsza od co najmniej 1 z najlepszych polskich seriali ja bym zapytała, więc na początek, jaki teraz oglądać seriale, które są dobre, więc trochę poszukać waszych inspiracjach, ale inspiracje były przed, a teraz oglądamy, bo to naprawdę to to teraz jego ojciec ja uważam, że teraz Monika jakich ma ostatnio chyba rok anty seriach zwrot anty serialowy, a ja nie mam i uważam, że ostatnio do tej znanej najciekawszej absolutnie już tak naprawdę jak mówimy o tym, że seriale to wykraczają poza ekipą gramy źle się tam piął się przyznać jestem trochę dzikie lekcję oglądamy z -li ne ty na to miały Teresą taki swoją ulubioną zabawkę decyduje się nazywa amerykańscy bogowie, a jest na podstawie powieści kajmana pod tym samym tytule i tak rzeczywiście ogrom wspaniały koncert, ale też ogromną nonszalancję opowiadania w serialu to wkład w tej jego piąty epizod był w ogóle zupełnie poza Spodek był głównym nurtem fabuły, a jest jakość wspaniale napisane też widać tam autor powieści, czyli kajman był producentem płyty i to chyba dość dobrze widać pewne jest to bardzo z taką wielką nonszalancją przeprowadzonych tu wspaniałe i bardzo jak to się mówi kolokwialnie Raya beret czemu pani Majki zwrot niech go zamknęli giną one w najem czy mogę na antenie o tym, mówić, ale była taka Platforma nie do końca legalna opłacana przez nas i w związku ze swoją nie do końca legalność została zniwelowana no no tak ale, ale problem polega na tym, że wykupiliśmy ją Platformy i na tej Platformie już nic tak ciekawego nie pojedynczych sprzed lat to było interesujące, że obejrzałam bardzo poważnie zniechęcić mnie ja po prostu dbam o to dbam o czas swój, którego coraz mniej i staram się po prostu inaczej, gdy noty krótko mówiąc nie mam gdzie tego oglądać do znaczeń też nie wyobrażam sobie, że nagle wykupi wszystkie Platformy, gdzie się pojawiają nowości Paweł ma chyba trochę więcej jak ja korzystam z legalnych źródeł mnożenie kosztów rozmawialiśmy, o ile ENERIS dowiedziała się zeznawać przeciwko sobie pytań aha jeszcze w duchy już wielokrotnie o tym, mówiono i debatowano, czyli o fenomenie tego serialu, który obserwujemy od co najmniej kilku lat i sam fakt, że do tej pory tworzący w teatrach zdecydowaliście się jak rozumiem to był wasz pomysł mi wasza inicjatywa, żeby taki serial zrobić sugeruje mi, żeby również znaleźliście tam przestrzeń do twórczości, której nie widzieliście choćby w teatrze jedno dni wolnego na nie widzieliśmy w rachunku w 2 będą one też po podjęli ten temat z tego powodu, żeby to był jakiś taki czas to były zupełnie czasy były inne niż dzisiaj, bo my byliśmy wtedy dosyć rozpieszczeni teatr ziemi i tym co nam w sumie jakieś taka twórczość teatralna oferowała i co my byliśmy w stanie zaoferować widzom i chyba byliśmy trochę znudzeni teatrem to jest się z tego dzieła, a równocześnie nie mogliśmy się od tych form teatru oderwać co sugeruje temat naszego serialu, a czytam, że jeśli jakimś kolejnym nie tak tak myślimy, że to jest dosyć przyjemna zabawka zrobienie serialu z to jest jakiś tam inspirujące, więc pewnie byśmy się też inspirująca jest to inspirujące aż tak taki mamy jakiś nawet parę pomysłów tamtejszych mamy ich powoli rozmawiać i rozwijać jakiś pomysł pomysł ale czego ty to przyjemna zabawka detekcji smakują naprawdę sama jestem zafascynowana i tak zastanawiam się, dlaczego was to tak wciągnęło, że potwierdzi się po prostu moje tezy, że ten serial to jest wielka rzecz ręcznie jutro oto co Monika, mówi że liczymy, że zrobiliśmy wspólnie Niemki 20 przedstawień, a robienie z reguły przedstawienia teatralnego ma zupełnie inny rytm chcieliście w takiej ciemnej sali prób przez 3 miesiące temu przez 2 miesiące to w PiS bardzo przyjemne to też jest fajna zabawka, żeby nie było natomiast jest po prostu robi różnicę to jest inna praca być te wszystkie rzeczy związane z dniem jak ja pisałem scenariusz potem jak był plan zdjęciowy to co jakiś fajny takie nowe rzeczy, które są po prostu innej tej ta inność różnica teatru robi jakąś jakąś przyjemność jakąś przygodę jeszcze jedno pytanie mam nadzieję, że ono nie będzie brzmiała aż tak banalnie 3 obawę, że będzie brzmiało, ale zastanawiam się trochę waszą mówi, prosząc przy okazji płachtami to może dobrze ale dlaczego waszym zdaniem ten serial wam się tak udało to znaczy, dlaczego podoba się krytykom, dlaczego podoba się widzom jednak w Polsce takich powszechnie uważanych za świetny serial jest niedużo mało, gdyż tym podawaniem trend się kosztami nie szarżował nabył prawo wiedzieć, że telewizja Polska zabiła ten serial klasę emisji tak dalej oglądalność w dużej mierze sukces tego serialu oglądalnością to żaden sukces w pewnym sensie mitem Travelist PL tam porażkach, toteż była taka rzecz, która mnie przynajmniej na chwilę pyszczek podcięła skrzydła inni z 2 generalnie mi się odechciało z tą krytyką, toteż tam różnie natomiast wydaje się, że byśmy włożyli dosyć z w to swoje doświadczenie i widzów strefę z oglądania seriali, ale też z pracy Monika, zwłaszcza w pracy za z aktorami teatru po prostu wyczekuje przeniosło i wydaje się, że koniec końców wyszedł serial, który ma ręce nogi niż wydaje się chyba najistotniejszym powodem, dla którego uznajmy, że ten serial jakoś tam się udał jest to, że to była nasza od samego początku do końca wyznaczyli na żadnym etapie produkcji nie pozwoliliśmy w to ingerować jedyna ingerencja to była ingerencja ekonomiczna i to się niestety, a może sterty działo już na planie, bo rzeczywiście, gdy ty to była wariatka kompletnie produkcja nie do końca przygotowana i też chyba nie do końca zdawaliśmy sobie sprawę bez tego, jakie są konsekwencje tego, że ten budżet jest taki skromny ja wiem dzisiaj że, gdybym wtedy na początku tej drogi w naszej serialowej miała świadomość z tym co się wiąże taki budżet z jakimi wyrzeczeniami i t d. tak dalej ja bym po prostu powiedziała zróbcie sobie to sami ja dziękuję ja nie wchodzę w to, że to jest rzeczywiście, jeżeli mówi Wojtek formujemy jakich takich ciemniejszych wiatraka, jeżeli mój wcześniejszy wyciek i chyba z tego nalewek i wyciągać wnioski mam wrażenie, że w Polsce wnioski są raczej wniosków to tak się nie bardzo wyciąga to jest rzeczywiście to, że to była autorskie w sensie, że ich, kiedy przyszło jakieś uwagi od redakcyjnych telewizja, a propos scenariusza to zrobiliśmy parę awantur wiecznej po prostu nie wzięli pod uwagę innej mieliśmy taką możliwość wybrania tego pod uwagę dosyć słabo ich przekonywujących rys zloty i komfort też nie niegodnie z jego konta jest komfortowy sen był też walka z Synthosu brutalne starcia retorycznej nie tylko te nie były miłe rozmowy to były w były krzyki przekleństwa natomiast do obsady żeśmy sami wymyślili, żeby nie mieliśmy takich bez zbędnych Bytów w rodzaju reżysera castingu w erze Monika Sejm pomogła dobra wszystkich współpracowników absolutnie, czyli autora zdjęć bar w Bartka Laska Barzani kompozytora w i t d . tak, by to oczywiście, że tutaj cały dać się oddać honor Jerzemu Kapuścińskiemu rząd powiedział dobra, by się na tym znacie więc, by to co w mieście i rondem jest duży komfort życia i 4 lat będzie tak, bo chodzi o to, że leki za dużo ludzi takich, którym się udaje się na tym znają to jesteśmy do końca dobrze, a wracając do teatru jesteśmy na festiwalu Malta, który z kolejnym kolejną inicjatywą czy projektem artystycznym pod krytyką władz, które ostatecznie o złym obcięły dotację bonie podobał im się kurator Oliver Frljić na początku chciałbym zapytać czy Oliver Frljić na znak protestu nie przyjechał do Poznania wy z takim oświadczeniu tłumaczący, dlaczego się na to zdecydował napisał, że mimo, że był często poddawane różnym formom presji politycznej cenzury nigdy nie było to działanie tak jawnej nie pochodziło od członka rządu też mówił o tym, że skoro minister Gliński oskarża go stanowienie zagrożenia dla podstawowych zasad współżycia społecznego, dlaczego nawet 1 słowem nie potępił aktów przemocy skierowanych przeciwko aktorom kierownictwo teatru powszechnego jak się odnosić się do takiego bojkotu, bo to jest takie pytanie, które w wielu środowiskach również waszym pewnie się pojawia czy rozumiecie decyzje kuratora właśnie ci sami się spotykać się z takim z takim dylematem land taktowanie zręcznie tym większa mówi Iwona wyszła po nim przejęli tytuł przedstawienia w Starym teatrze 100 zostało uznane przez część środowiska za zdradę cokolwiek byśmy powiedzieli będzie obciążonych takim odium na to jest mi się wydaje, że ludzie są wolni robią to na co mają ochotę z drugiej strony to dostanę się tak na taki już stricte wizerunkowym kuratorskim, jakby tak wizerunkiem tej decyzji wydaje się, że byłoby chyba jakoś tak weselej śmiesznej bardziej w bardzie jakoś tak nie wiem swoiście Lewantu przyjechałby środek pokoju zachować trochę, jakby nie nie mogę tego aktu erekcyjnego jeszcze odpowiedzieć po prostu być morale być może uzna, że to jest kopanie się z koniem no bo rzeczywiście tzw. dialog z ministrem kultury obecnym to jest kopanie się z koniem, a współpracowali wyjście z telewizją polską, gdyby chciała z nami realizować projekt waszego wymyślonego serialu najniżej to się odbywało na naszych zasadach, bo to jest pytanie co znaczy też w środowisku ludzi kultury artystycznym zadajemy sobie to pytanie czy bojkotować w sposób zorganizowany telewizje i prawdopodobnie niebawem obłowić na NATO pytanie, skąd się należy od razu skomplikowane rzeczy ostatnio byliśmy w takim spotkaniu, gdzie byli też filmowcy byli ludzie też teatralni reżyserzy filmowi artyści różnych różnych dziedzin my też powiedział, że będzie bojkotował nie będzie robił filmów to metoda jest taka, że taki sygnał, który jeśli mówimy to oni się raczej ucieszyłby druga strona nie robi film oto chodzi w lewo nie robimy filmów niesie wydaje dla mnie takim autorytetem telewizyjne w całej tej tematyce też bojkot to nie tylko mogę telewizyjnych Olga Lipińska Olga Lipińska zawsze, mówi że tamci się można wcisnąć wcisnąć sobie nogę między drzwi to tam należy to robić oczywiście, jeżeli chleb na jakieś próby cenzorskich wobec kosztem tych świąt trzeba narobić krzyku i opuścić pokład, ale wydaje się chyba znacznie wcześniej do końca zdania, ale jakoś tak raczej myślą o tym, że, jeżeli coś można zrobić coś zawłaszczyć Lotto łaciate, zwłaszcza kiedy wydaje się, że w tej obecnej trasy tak ostrych sytuacji to nasze nazwiska są już takie tam też wiele z drugiej strony mieliśmy też rozmowy z pełną obrzydzenie wjechaliśmy na ósme piętro TVP 1, ale nie zabito Nantes nastał powstałaby też jesteście współzałożycielami Gildia polskich reżyserów i reżyserek teatralnych toczy się w odpowiedzi na zmianę kierownictwa dyrektora teatru starego w Cracovii kolejnego teatru 3 2 siłowo bra w po ekipie i t d . tak dalej czy macie poczucie bycia poco się jednoczy znaczek jest sens jako jakiś pomysł na to działanie takiego jednoczenia się, bo było tych projektów jest kilka jednoczący artystów z różnych dziedzin choćby po to, żeby stworzyć jakąś poważniejszą Platformy ludzi kultury ludzi artystów, którzy będą mogli współpracować i będą mogli się wspólnie w sposób Zjednoczonych przeciwstawiać temu co robi obecnie rząd torowisku, którą warto zauważyć, iż zrobić jak zmieniają rektorat z tymi teoretycznie nie może no tak oczywiście no ale możemy myślę, że możemy słyszeć jakich takie Echa liberalnych ciągot TOK FM i Hoogerland, których wiara w portfolio Beyond pewnie zrzeszać się Monika nie rzecznej i nie jak wszystkie, bo związki na Powązki w nie mówiono o nieco łagodzi też się związek zawodowy jest prostsze poproszą o Poznaniu wypadków z ciekawe czy uchronili się przed zwolnieniami kogoś petarda Doda nie, ale teraz, by sprawdzili, jaki chodzi o PIT w tym okresie 2 moje pytania 1 to znaczy co takie Stowarzyszenie może dziwić jego siłę czy taka Gildia po drugie, czy środowisko jest rzeczywiście Zjednoczone widzi sens dalszej walki Maciek i poczucie, że jest siła energia i że już ataki czy czy też ataki cenzorskie ze strony władz powodują, że ludzie artyści, tym bardziej, a są zdeterminowani, żeby walczyć o swoją wolność twórczą czy się zniechęcają wydaje się, że ludzie czują jakąś taką potrzebę nie to nieco martwić odczują dopiero teraz, kiedy rzeczywiście ta władza przykręca śrubę rzeczywiście takim dosyć mocny kluczem ciężkim francuskim albo w zasadzie to samo można było robić za rządów Platformy, które też często kulturowo to tak sobie średnio rodziła się zniesieniu zajmowała nawet dobrze być może tu potrzebna była aż tak mocny taki rozpoznawalny silny impuls z tyłu Boże Boże cenzura nas mija termin trochę mówię tak ironicznie, ale z drugiej strony to rzeczywiście tak się dzieje, że jest jakaś energia drugiego, toteż nie dotyczy młodych reżyserów, jeżeli tylko mnie też muzycy się włączają różnorodne środowiska tam, w które zaczynają być sobą myśleć o współpracy przy współpracować, a wydają się na to pytanie na ocenie jest nie wiem o związkach mijanie się do zrzeszania się na to jest taki pytaniem na merytorycznym mam nadzieję, że w nowej soli jest rzeczywiście ta tak i teraz czerwona była oskarżana o jakiś taki, że to są jakieś małe głupa, że jak dziś lewicowi tam LSM czy coś się to jest takich map na dzień dzisiejszy powierza około 1 50 nazwisk, czyli de facto, ale to jest większość znaczna większość 90 pewnie kilka procent ogółu aktywnych zawodowo reżyserów w Polsce, czyli ludzi, którzy się różnią od siebie wytykali poglądami na temat natomiast to co chyba jest im wszystkim bliskim ważny to jest kształt teatru publicznego w Polsce, bo tutaj mówi się z 1 strony o tym, służą tych takich rzeczach, które mierzy jakość łatwe populację rozpoznajemy, że to co przecież powód do PRL cenzura, ale tak naprawdę jest jeszcze do roku jego druga twarz tych działań, czyli rzeczywiście to co n p. proponuje nowy dyrektor starego teatru w Krakowie przy zupełnej zmiany paradygmatu tego teatru zmianę jego koledzy i jakby z danego kierunku to jakby to jest to jest bardzo też zabawne, że ten prawicowy rząd legitymizuje jakich takie anty tradycyjne wartości plonu ogólnie konserwatywny w tym sensie, ponieważ pewne ruchy, których dzieją już teraz teatrze polskim we Wrocławiu czy te, które pan pewnie będą siedziały w Krakowie to jest jakby mocne zerwanie z tradycją polskiego teatru repertuarowego to jest to niby wydaje się to leży na sercu, jeżeli mówimy o Katyniu i reżyserów, ale też pewnie generalnie o kształt co to jest okazały uznałby pan mówił dla pytam w imieniu również tych, którzy niekoniecznie z 1000 znawca tematu są takie rzeczy już nieco niewielki, ale nie są nieco nudna, ale generalnie mówiąc bardzo tak pokrótce to jest to, że jest silny zespół aktorski przedstawienia w Polsce kierownictwa reżyserek, ale razem z zespołem aktorskim, który jest u siebie w swoim teatrze też takie rzeczy jak nie wiem w ogóle myślenie o repertuarze, że jest to zawsze rozmowa dyrektora z reżyserem coby tu zrobić, a nie narzucanie przez dyrektora ty zrobisz to ty zrobisz Hamleta ty zrobisz Czechowa ty zrobisz nie wiem nową sztukę Tomczyka to w ten sposób nie działa natomiast rzeczywiście to jest związek takim taki styl narzucania tych tytułów jest na rękę tej prozy prawicowych konserwatywnych władz, które chciałaby z tylnego siedzenia po prostu rządzić repertuarem teatr chciałaby tam na tyle na ile potrafię bez ironii władza mówi o tej sztuce narodowej i oczywiście ja wyczuwam w tym ja staram się posłać złośliwości, bo taki pomysł, że od domu sztuka ich taktyki zresztą nauka historii ma budować wspólnotę not BN teatry, które nazywają lewicowy to ciągle rozwalają rekonstruuje i jaką wy widzicie role w swoją mekką artystów czy w ogóle się w ten dualizm, który opisał wpisujecie dla nas jakaś kosmiczna historia różni się, by to trochę podziały i sztucznym nawożeniem bardzo widzę to narodową w dupę no one, jeżeli nawet do niej jakoś nie ma, choć teoretycznie bardzo są ludzie, którzy dorobili się także dochodzić tych drugich takich straszliwie nudne od stołu, by stracić takiego ducha Akademii szkolnych tą miłością do Akademii szkolnych, ale ich miejsce jest w szkole podstawowej tak czynić niż Tatra Drozdowski brednie o lewackim teatrze od rekonstrukcji to są jakieś rzeczy takie torby są takie hasła, które tak ludzie rzucają, ale patrzy się potem są pod tym hasłem tak naprawdę jest to to tam nie ma nic z tych osób puste rzecznych to nie są rzeczy, które się dzieje teraz polskich Tatr ze świata, jeżeli przyjrzymy się takiemu teatrowi jak stary teatr w Krakowie na te 4 sezony, które ukryte były one ile publiczności jak miłość publiczność tego miejsca tak to jest właśnie znak tego, że ten przez 4 lata w tym czasie udawało się budować wspólnotę wydobywa się myśleć w takich kategoriach w pewnych, że odpowiedzialności artysty za wspólnotę przywódcy o swojej roli artysty we wspólnocie nie moda to takie pytania, które teraz w strategii tak myślimy właśnie nie myślimy, więc wydaje się, że trzeba odpowiedzieć czasem myślimy raczej nie myślimy ostatnio zrobiliśmy w Starym przedstawieniu triumf woli, które jakiś w jaki sposób było dużo podnieść z najbogatszych i pół godziny budował wspólnotę ludzi, którzy oglądali przedstawienie jakość reagowali większości na to by przedstawienie fantastycznie się to też to jest takie pytanie to zależy w jakim czasie jakiś czas, jaki nie wiem, jakie są okoliczności tak dalej jest takie jedno w Baku czy państwo budujemy teraz nic nie robimy innego od rana budujemy wspólnotę prostoty odprowadzamy dziecko do szkoły, a potem myślimy o budowaniu wspólnoty, toteż tak nie jest na to właśnie to jest na dobre też tacy nie da się zrobić 1 zarządzenie powiedzieć budować wspólnotę nie budować wspólnoty, bo to jakaś totalna siła polskiego teatru jest związana z tym, że nasi buduje na reżyserskich większości indywidualnością każdy ma jakiś swój awers swój pomysł, a to to co teraz rzeczywiście minister, dlaczego minister doprowadził życie ludzie coraz bardziej ze sobą zaczynają rozmawiać jak w obrębie tej samej grupy zawodowej w jako wspólnotę, bo powtórzę, że na sercu wszystkim leży dobro teatru publicznego w Polsce z podatku podatników w ryzyku, ale i po kilku naszych spektaklach Bogu często słyszałem występowali szczególnie jeszcze za poprzednie władze ku krytycy takiego systemu aroganckiego, o który jest nie społeczeństwo, które jest nierówne, niemniej nie widzi krzywdę drugiego nieodpowiedzialne 1 człowiek z drugiego i prawa postrzegam te wasze opowieści jako budzenie sumienia klasy średniej, bo jednak nie ma co oszukiwać duża część 3 widzów teatru nie tylko z powodu finansowych, chociaż też, ale takich kulturowo klasowych w warunkach polskich to jest klasa średnia, więc nie był przekaz z budową do do popisu ludzi uboższych takich, którzy się zmagają codziennie wraz z utrzymaniem się życiem tylko do tej klasy średniej i wypominanie mi tych wszystkich że, choć pewne, jeżeli przyjmiemy takie założenie natomiast, o ile jeżeli ja żyję w tym kraju wydają się kilkaset średnia tak samo walki o przetrwanie obyć się wydaje majątek przywileje sprzed 15 lat pańskich nie ma niestety albo Stettin w ale o taką, która ciągnie w plenerze z tą publicznością ja będę tu nie szarżował żywą publicznością teatrów publicznych jest klasa średnia wyłącznie albo na znakomitej większości tak nie jest poza tym wiesz o jakim mówił pan w Warszawie zaufaniem klasa średnia wysokość prezesi kreatywna jakaś taka nazwijmy to jest w Wałbrzychu klasa średnia są generalnie nauczyć się na środowiska nauczycielskiego to jest też jest inteligencja nie zgadza średnio na ręce to co jest dość musielibyśmy od tych różnicach klasowych forów na rozległej zwojować to definiować myślę, że tutaj jest jeszcze jakiś taki kłopot z niewiadomych pytanie byłoby zasadne może tak 10 lat temu przed kryzysem, a pokrycie deficytu w 2 to taki walor, bo to na straty jest nieco bardziej skomplikowanej takie rozdzielenie, że amur w liście do klasy średniej, ale ośrodki liście prasę ludową klinicznie niemym zrozumiałam, że jeszcze w euro pozwolą znacznie bardziej jest bardziej właśnie jako sumienie klasy średniej, która ma swoje grzechy, która ma w pewnych rzeczach nie chcę myśleć pamiętać nie chce wiedzieć nie w ogóle nie tak ręcznie lub desek taki patent realistyczne oraz nie chcę wiedzieć my do tego jak ma otrzymać biedy, więc wydaje się, że nigdy tego rodzaju teatru żeśmy nie uprawiali, a co dalej to znaczy my możemy też, dlaczego waszym zdaniem to, że takie pytanie publicystyczne mamy to co mamy taką sytuację mamy, czyli rząd, który realizuje taki unijny projekt dostał na to poparcie wystarczającej części społeczeństwa, żeby rządzić widzimy rosnącą nieufność do obcych widzimy jednak zapędy takie cenzorskie w duchu narodowo religijnym coś się jakiś części społeczeństwa podoba jakiś nie, ale rządzą, dlaczego znaleźliśmy się w tej sytuacji ważne, by nie wierzy tylko pędzi z 1 000 000, ale tym co wy byście zwrócili uwagę zaczniemy ją drażni w Polskiej debacie publicznej coś takiego się zrobiło, że wszyscy mówią o wszystkim tak i teraz ja mogę jestem jeszcze utrzymuje z pisania słów ja mogę mówić o strategii chcemy dialogu obudowaniu postaci boli, że zakaz ten skromny zginie, ale on zdziwiony tą, która tutaj zapraszać po prostu socjologów niech oni o tym, mówił, ale oni, żeby mówią, by to co ja mogę być mogę powiedzieć to co raczej być temu nikt z Lubeki swojej intuicji adres z 1 strony mają jakikolwiek znaczenie, że to dziś wydaje się też mieć mieszają się porządki po prostu nie zabiera pan głos nie tylko artystycznie, bo to też jest jakiś głos zabiera, ale to jest tak otwarte pytanie, że to niegodziwe chorych jeździmy po prostu jest tak skomplikowany proces, że w nawet na potrzeby krótkiej audycji TOK FM mu te nie będą jakoś nie czuje czuje się niezręcznie, żeby o tym, mówić to co dalej, czego się pan najbardziej obawia, ale na planie Jasiek śmiecimy PKP z Fryzji w Leszczynach i nie tylko Leszcze nie na planie n p. zjednoczenie Zrzeszenia artystów, którzy walczą z cenzurą w dole zieloni walczą z tym dobrze inaczej pani Monika Strzępka napisała, że źle wróży rządowi, dlatego że nie rozumie, że Pa mieć wszystko sobie wszystkich ludzi ulubioną otwartych profili na Facebooku, a ich tak tak nie żartuje wiem, że ma wszystkich artystów znaczy przegrać kolejne wybory to jest moment ten moment przegięcie pały pewnie dziś jutro pojutrze nic spektakl spektakularnego się nie wydarzy, ale kiedyś, analizując studium upadku tego rządu będzie się na ten moment wskazywać ikona kropla, która przepełniła to jest taki bardzo bojowe i optymistyczne spojrzenie optymistyczne no tak, jeżeli rząd, który niszczy ta grupa U2 tak na to pytanie, kiedy upadnie złoży się zastanówmy jak to zrobić, żeby upadł chałup o ich ono tak tak, by kontynuować w 1 Holder Hans Andersen nie wiem ja jestem trochę się przebudziłem przepraszam słuchaczy jeszcze nas stać na obiad w prosty tłumnie zjadą w odpowiednim momencie i obcy nie ma wolnego czasu przysłuchując się tej naszej rozmowie mam takie buty i w tych chyba tylko jedno powiedzieć i cały czas widzę takie 2 zdjęcia one są dosyć popularne, ale w naszym teatralnym środowisku są popularne na Facebooku to są zdjęcia, na których jest widownia teatru polskiego we Wrocławiu nie wiem czy mam przybliżać sytuację czy słuchacze znają pewnie mniej więcej znają co nam się wiedzą co nam się wydarzyło nowy dyrektor przejął nas pchają ich wtedy tak i w tej chwili już właściwie urząd Marszałkowski próbuje odwołać dyrektora niestety prawo i sprawiedliwość mu to uniemożliwia wrócę do tego do tych 2 zdjęć na 1 ze zdjęć jest widownia wypełniona po brzegi podczas Dziadów Michała Zadary na drugim zdjęciu jest 7 osób, które przyszły na drugi powtarzam drugi spektakl, czyli pierwszy po premierze, który zaproponował nowy dyrektor i myślę, że tak to właśnie będzie wyglądał to znaczy PiS nie da sobie rady ani nie będą w stanie zbudować jakiś wspólnoty, która jest tworzona, która stworzona brutalnie jest tworzona przeciwko widzom jest tworzona przeciwko ludziom kultury jest tworzona odgórnie tym się nie da zarządzać siłowo, czego dobrym przykładem jest to, że Dolnośląska Solidarność, który teraz blokowane z nową dyrekcją Kuby postanowiła kupić tańsze bilety związkowcom dowodzi ich autokreacji, ale związkowcy nie dali się namówić ich stąd te 7 czy tam 17 osób na widowni jak bardzo poprosiła pana ministra Glińskiego panią wiceminister Wanda Zwinogrodzka ową, żeby przyjechali do Wrocławia i żeby oczy i wypadły od oglądania tego co tam się proponuje obecnie w teatrze ale jakim oczy wypadną te interesy włożą z powrotem w LO, bo oni są jednak idą linią partyjną no nie powiedzą, że się nie podoba, ale naród nie idzie linią partyjną szczęśliwie nie też nie wiem, ale doświadczenie w takie, że także, że dialog skonfliktowanych z rządem na różnych poziomach nie prowadzi do rozumu, że to jest to dziś lub działek jest, że wojna tak, że tak tylko, że był, żeby oni mogli, żeby oni mogli robić kulturę to musieliby mieć jakichś artystów, którzy te kultury będą robić w tym będzie te filmy robi, kto będzie ten teatr swój żal o to chodzi o to chodzi właśnie o to, że oni będą mówili wiersze, że wszystko wspaniale jakość artystyczna spadnie na szyję, a oni będą twierdzić zawsze znajdą się klakierzy tzw. niepokorni dziennikarze, którzy będą pisać o tym, że to są wybitne dzieła ci co by było to jest duży kłopot z dyskopatią, ale wydaje się, że ludność i boxoffice i kasy teatralne w coś jednak też w tym temacie powiedzą no ale jako pierwszy zwolennicy oczywiście naturalnie publicznego finansowania teatrów w nie liczy tu problemu czy wyobrażam sobie tych strasznych liberałów, którzy powiedzą, że przynajmniej prywatny teatr jest niezależna od takich wpływów PiS to jest niezależna od wpływów, ale też jest nie bardzo zależny od poziomu artystycznego, bo taka śpie w właśnie liberałów, którzy mówią zróbcie sobie zrobienie prywatnego teatru z takimi jak Poznań jak Wrocław jak Kraków jak Warszawa jest tu banalnie prostych napra w, jeżeli nasze trochę repertuar Pietraś wiemy co się gra z nami aktorów, którzy zagrają dobre role to naprawdę to nie jest jakiś wielki wielkie wyzwanie natomiast wyzwaniem jest rzeczywiście to, żeby w ramach teatrów publicznych jakość teatr tzw. artystyczne cokolwiek to znaczy czy, w jakich w nie nastawiony tylko 8 ×, żeby on miał miejsce w Polskiej kulturze i żeby nie został z tej kultury wyrugowania tzw dziękuje wójt Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: ŚWIATOPODGLĄD

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

Podcasty TOK FM oraz radio TOK+Muzyka bez reklam - teraz 60% taniej w promocji Black Friday!

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA