REKLAMA

Scenariusz filmowy - może być lepiej! Mówią Anna Bielak, Ola Świerk, Filip Kasperaszek

Magazyn Filmowy „Do zobaczenia”
Data emisji:
2017-06-24 18:00
Prowadzący:
Czas trwania:
28:32 min.
Udostępnij:

AUTOMATYCZNA TRANSKRYPCJA PODCASTU

Transkrypcja podcastu
Patrycja Wanat dzień dobry rozpoczynamy magazyn filmowy do zobaczenia dzisiejsze magazyny filmowe prosto z Koszalina tutaj trwa festiwal młodzi i firm przesadnie nie oglądaliśmy debiuty pełnometrażowe debiuty krótkometrażowe na alarm dosłownie za chwilę za parę godzin poznamy werdykt jurorów rozmawialiśmy w ciągu tygodnia i z Jackiem Borczucha, który był przewodniczącym jury konkursu krótkich metraży z Tomaszem Wasilewskim, który z kolei przewodniczy ranny jurorom w Rozwiń » konkursie pełnych metraży, a my się trochę odchodzimy od rozmów prezydent filmowcami będziemy rozmawiać z konsultantami scenariusza wymienionym jest, by udało się mówi ze scenariusza to jest Pięta achillesowa polskiego kina czy taki jest czy tak było dalej ten stereotyp pokutuje jest już trochę lepiej z Eneą będziemy o tym, rozmawiać, ale też będziemy rozmawiać o tym jak nad scenariuszem pracować, żeby ten scenariusz, że Adam był po prostu bardzo dobry był Eric Allen to historia to była historia, która pociągnie całą cały film ze mną konsultanci scenariuszowi Ateny, którzy opowiedzą nam baśnie o specyfice tego zawodu i to jest Ania Biela dzień dobry dzień na grę w Ola świerk kinowych i Filip Kaspera Sieg dzień dobry wiem też chciałbym zacząć się od tego młodego kina, bo skoro jesteśmy tutaj przez cały ten tydzień skoro z o tym, młodym kinie rozmawiamy to jak z waszego punktu widzenia to młode kino wygląda jak te scenariusze w debiutach opolskich wyglądają, ale wydaje mi się, że pan w ostatnim czasie bardzo dużo dzieje jeśli chodzi o kino w Polsce nie tylko moda, ale głównie moda i rzeczywiście mamy już tej branży działamy dosyć długo i na przestrzeni tych lat widzimy wielką zmianę in scenarzyści reżyserzy bardzo się otwierają na współpracę z innymi osobami też właśnie konsultantami scenariuszowe mi i rzeczywiście to zmierza w jakimś takim kierunku, który znamy z zachodnich rynków z rynku francuskiego z rynków anglosaskich czy nawet tych amerykańskich, gdzie rzeczywiście ta praca nad scenariuszem często jest zespołową pracom, gdzie bardzo dużą wagę się przykłada do tego procesu Development tzw. rozwoju literackiego tekstu także inni myślę, że tak można podsumować, że po prostu zachodzą dobre zmiany i to głównie dzięki temu najmłodszemu pokoleniu, czyli efekty widać tak znaczy jeśli zaczynasz pracować w grupie jeśli scenarzysta czy też reżyser rannym pozwoli im dopuści do tego tekstu inne osoby to już widzicie, że to dzięki temu jakaś zmiana tutaj w kinie zaszła w naszych, ale ja też mam wrażenie, że młodzi twórcy GL chcą też zmiana i że są bardzo ciekawi są ciekawi nie tylko różnych gatunków różnych konwencji różnych stylów opowiadania w ASO też ciekawi czy to co oni chcą opowiedzieć z komunikuje się z innymi i są też ciekawi opinii związku z tym czy to co napisali inna osoba przeczyta tak jak oni chcieli, żeby to było przeczytane i chcemy tak naprawdę im pomagamy, bo jesteśmy pierwszymi znanymi z widzami można za słowa czy tarczami potem czymś zajmą toczył się zajmujemy to jest trochę analiza interpretacji tekstu mówiąc wprost, toteż czytanie tekstu ze zrozumieniem w UE i często się okazuje, że nie wszystkie, ale symbole Ideal treści czy emocje, które scenarzysta chciałby zawrzeć w swoim filmie czytają się samego tekstu i jeżeli tak nie jest sam staramy się znaleźć odpowiedz na pytanie, dlaczego i znany sposób, że po ten film był taki jakich celach ów scenarzysta Peter Boenisch rzeź w Łodzi teraz chcą najróżniejsze rzeczy powstają w łódzkiej szkole filmowej w tym momencie pełnometrażowy debiut artystyczne filmy znam też wiadomo tych, którzy chcą pisać świetne gatunkowe rasowe gatunkowe kino też nie jest prosta, więc myślę, że zmiana idzie i że ICS mu Adam nowa mocna fala nie użyła się słowa krytyka tylko ważni jesteście pierwszymi krytykami danego tekstu, ale lont przypuszczam, że też trochę jest tak Karola c czy chcecie mu musicie być lennem bardzo też krytycznymi mnie krytykanctwo mniej, ale bardzo krytycznymi pierwszymi czy tarczami tych scenariuszy czy to się wiąże też z ostrymi rozmowami czy idea jest taka, że raczej do czynienia właśnie na zasadzie, że jasne zawsze w tych tekstach jest też tekst, który do nas trafiają tu wszystko od razu wszystko działa i wspaniale działa już skocznię kulm w dużym stopniu idea jest taka, żeby doprowadzić do tego, że to scenarzysta twórca będzie bronić będzie widział te braki będzie widział czy nie działa dotyczy nie komunikuje ani koniecznie muszę mówić wprost nawet sami, bo dużo większa wartość jest w tym, kiedy on sam on ona dojdzie do dojdzie do tego, czego tam brakuje po prostu nisz po prostu włożyć Jasną formy krytyki właśnie należą do tych dawnych lat tak też zależało zadajemy na początku mnóstwo pytań mnóstwo bardzo szczegółowych pytań mnóstwo bardzo ogólnych pytań, bo nie chcemy skrytykować tekstu autko chcemy się dowiedzieć się scenarzysty sam chciał napisać i pomóc mu to zrobić, bo to też kwestia języka staram się nie mówić, że to nam się ten wątek chce nam się nie podoba, bo nie, bo jest głupi jak będzie nikt nie wyobrażam sobie powiedzieć czegoś takiego, ale konkretny wątek w danej historii może n p. nie działać na korzyść tej historii po tym, jak już się przekonamy, że ta historia jest o tym, miała temat ten wątek jest trochę wyciągnięte z innej bajki pytania, dlaczego na Boże zaczyna się spotkała, dlaczego to zrobił tak to nie są pytania bez sensu na tym się wydaje, że zdecydowanie nie krytyka w takim znaczeniu jak komu w jakim my rozumiemy to słowo, że ocenianie to jest zły adres dobra to jest fajne z nich fani też podoba tanie jest po prostu tak jak Kania mówi sprawdzam niektóre rzeczy pasują do lektury rzeczy działają działają w obrębie tego co chcę powiedzieć dany twórca, a ponieważ oczywiście jest to materia bardzo osobista no to jest jednak być tym procesie twórczym test działo danej osoby to tutaj też w grę wchodzą emocje i no jasne, że się zdarza, że dyskusje są gorące w związku z tym i że ktoś się bardzo emocjonalnie podchodzi do do takiego procesu co zupełnie naturalne, ale to nie, dlatego że on jakoś jest krytykowany bardziej, dlatego że rzeczywiście to dotyczy jakichś takich bardzo indywidualnych spraw Otóż nie zależy z zezem bardzo proszę być łatwo zresztą role krytykującego niezależnym filmie z lubelskiego służb z tych sztuk, na której każdy się doskonale znanych sztuk pięknych fotografii n p . w bardzo łatwo jest wejść w rolę kogoś, kto wzrostu mówi pani działa tu działa to ma być tak to ma być strajk w armii, bo w tych dobrych nie jest do końca konstruktywne zawsze po akcesji rycerza pracujemy często na historiach, które są bardzo osobiste i też, że w Polsce miasta w Europie co się wiąże z tym, że no i jesteśmy bardzo mocno zakorzenieni wbre w tradycji kina autorskiego cyklu Ziaja Putek kino autorskie autor to nie oznaczała też nigdy tak naprawdę nie oznaczało, że twórca danego filmu scenarzysta często też reżyser później zamyka się 4 ścianach sam dworzec fantastyczna genialna historia potem ją reżyseruje dawniej ten nie jest praca do końca 1 osoby to nie jest praca 1 osoby na planie, ponieważ swój wkład wkłada też operator montażysta przecież są aktorzy scenografowie wszystkie wszystkie możliwe piony w dokładał swoją cegiełkę, ale ten sam proces, czyli proces pracy wspólnej takiego odbijania idei piłeczki sprawdzania czy coś zdziałać nie działa można już prowadzić właśnie na etat rozwoju scenariusza to nie jest także konsultant scenariuszowy przychodzi zabiera historia nie jest także cenzuruje dojrzał krytykuje właśnie staram się z autorem wydobyć to co najlepsze i psychologami trochę jest wejście, ale do, jakiego stopnia w takim razie konsultant scenariuszowy może i powinien kierować się w takim razie historia talia Wa -li ne CE jest bardzo ważne pytanie tak naprawdę, ale też ZSP jest granica, którą WL każdy sobie stawiać troszkę inaczej i teraz granica, którą sobie stawiamy w pracy z różnymi twórcami, bo ja na początku nie chciałam w ogóle dotykać tak wspólnie robić nic tylko włącznie rozmawiać teraz, jeżeli ktoś nie gra się też wymiar zrobiłem skrót, ale to proponuje swoje skrupułów, jeżeli ktoś się bardzo chce, żebym brała udział w burzy mózgów to też chorobie, ale tego trendu, ale im głębiej w historii głębiej w ten proces to i tak była Janie wyciągamy ręki jestem ewentualnie wciągana w pewien proces, bo wstyd, jakby staram się zachować zawsze, ale też higiena pracy i zachować dystans, bo to, czego potrzebuje najbardziej jest to dystans, więc nie chcę pisać nigdy nie pisze albo nigdy nie miałem dystansu do tego sama napisałam, więc dla mnie to jest bez granic kraju nie przekraczam mnie współ pisze tak stóp w tym momencie staje się już współscenarzystą i te zupełnie zwani inna bajka no tak jeśli go za nią, ponieważ jest bardzo dużo różnych opinii na ten temat też na świecie wśród uznanych konsulatu z zagranicy jedni stają po stronie absolutnego wycofania są tylko o to, żeby zadawać pytania, żeby słuchać, żeby być takim odbiciem dla autora, a są też tacy, którzy dużo sugerują, a i to nie jest tak żyje na rzecz dobra druga zła, bo to też zależy od temperamentu twórcy jedni lubią to drudzy lubią pomyśl, że naszym zadaniem też trochę winni są nowe uczucie co co może pomóc zwanego planem twórcy astry są też postępowanie właśnie zgodnie ze swoim jakimś tam sumieniem, że tak powiem konsultanta i swoją i swoją swoim temperamentem i metodom metodami pracy z myślą, że na pewnym etapie rzeczywiście, gdy już dochodzi do bardzo konkretnych rozwiązań w historię i też konkretnych rozmów nie zna porzucać pomysłu, bo pomysł uruchamiają też pomagają twórcy wyjść z jego własnymi pomysłami na ważne, żebyśmy nie przywiązywać to nie jest coś co on co ma wejść do tekstu to miejsce jest bardzo ważny test tylko jakiś zapalnik, który ma wyzwolić jak tom kreatywność twórcy ewentualnie jeśli już robimy coś takiego jest czymś kluczowym kluczowy jest właśnie tę kwestię bycia obiektywnym żołędzi, kiedy za dużo się wożą włożymy w teksty to od marży przy samym 03 04 . spotkaniu już tak tracimy tym większą wartość, którą mamy, czyli dostanie z ciastami dostaniemy z zewnątrz i do tego dotyczyłyby GIS część sprawia, że angażujemy się bardzo emocjonalnie w ten tekst nie zawsze jest aż tak masz tak dobry w tym w tym kontekście nowe za chwilę wrócimy do naszej rozmowy i myślę, że po rozmowie metro też o konkretach, czyli jak jak faktycznie pomagać jak taki dobry scenariusz to nic nie wyglądać się ze mną są dzisiaj konsultanci scenariuszowi Anna Bielak Ola świerk Philippe Kaspera Sieg za chwilę wrócimy do naszej rozmowy o to jest wciąż magazyn filmowy do zobaczenia Patrycja Wanat dzień dobry raz jeszcze z Koszalina z festiwalu młodzi i film przypomina, że są ze mną dzisiaj w studiu konsultanci scenariuszowi Anna Bielak Ola świerk Filip Kaspera przed dom mam bardzo ciekawe rzeczy opowiadaliście o tym w jaki sposób pomocy scenarzyście pomoc w inne reżyserowi w tym, żeby ta, żeby historia, którą chce przekazać na ekranie trafiła do widzów, a nie jedynie do domów do niego i jego najbliższej rodziny są niestety to serwisy nie zdarza, ale rei man dziś możemy to właśnie bardziej ukłony krety Zobacz, czyli powiedzcie mi czy to są n p. mity, że ileś musi być załamanie akcji scenariusz, żeby on był dobry albo, że właśnie w kinie gatunkowym to ktoś musi umrzeć co 5 minut jak to wygląda czy są jakieś takie faktycznie wyznaczniki święte zasady scenariusza, których można się nauczyć powinno się nauczyć i których warto przestrzegać mola w sam oczywiście, ale to nie znaczy, że trzeba je stosować dla mnie tak naprawdę jedynym wyznacznikiem jest lektura, czyli ten proces czytania, który ma być troszeczkę odzwierciedleniem później procesu oglądania wcieleniem się, jakby w rolę widza i to jest coś z czego wyciągam najwięcej po prostu z bardzo bardzo szczegółowy dokładny i lektury i jakby refleksji nad każdym elementem historii zakazanej momencie historii czuje przy czym czyją rozumiany trzeba być podążam za bohaterem czy nie jakie wzbudza we mnie emocje i to z nami zawsze punkt wyjścia tak naprawdę natomiast, jeżeli chodzi o wszystkie odgórne metody wyznaczniki punkty zwrotne to są narzędzia, które po realnym kosztom, które można używać na pewnym etapie już pracy nad historią ale, ale to nie jest dla nich punkt wyjścia na pewno im się, że dużo więcej na ten temat, bo powiesili SLD, który jest szkolony w tym kierunku, by strony też wykłady wykładam 8 w Łodzi takie wytwory tego scenariusza czynsz w bardzo dużym wyzwaniem, żeby mi leży w sieci mamy tendencję do tego, żeby stosuj skróty używać gotowych rozwiązań, gdyż była w tym bardzo łatwo wpaść przy pisaniu tekstu, bo można zobaczyć wspaniałe thriller, który działa między Dreznem pisze coś w ten sam sposób i interesy jasne te wszystkie analizy tych umów mogą bardzo bardzo pomóc w jaki sposób zakup po pomocna w naszym opowiadaniu, ale jednocześnie kopiowania używanie tych gotowych wzorców może być strasznie ograniczające, bo sprowadza się do myślenia z zewnątrz historii i wchodzimy w taką życiową postawę, że właśnie tutaj musi być zwrot akcji to musi być nagle w trudnym przykład 3 czy na wysokie i jasne najtrudniej może być tylko chodzi o to, żeby do tego dojść też inny sposób nie ani nie mieszkam tu z zewnątrz i nie zatrzymać na pewno tego z tej z tej strony, ale zgadzam się ze wszystkim co zapowiedzieli wczoraj Filip, bo najpier w z materią najpierw jest historia potem jest struktura jako narzędzie, które można tym, którym można ewentualnie rzeźbić historię na rozmaite sposoby, ale w kwestii tego czy przeznaczenie znajdź logicznie lub stosować czy nie traktował struktura zawsze przypomina mi się w baszcie morze w dzisiaj, bo wczoraj był dzień ojca, a więc ze przypominam, że to co kiedyś powiedział mój tata kiedyś malowałem i malowane różne abstrakcyjne dziwne rzeczy tata do mnie podszedł powiedział już raz mogę sobie malować abstrakcja ale, dopóki nie nauczą się reguł, dopóki nie namaluje portret dodaje abstrakcji nigdy nie zrozumie jego styl bardzo młoda bardzo mnie zszokowało bardzo się przeci w temu buntowałam mówiłam, że nie, bo jak właśnie abstrakcje, a teraz myślę sobie trochę tak ze scenariuszem, że dobrze zna z reguły, żeby można było z nich odchodzić robić rozmaite wariacje kierowcy świadomie wody też myślę, że po nad czym pracujemy też ze scenarzystami nad tym pracujemy też świadomość tego co opowiadają i w jakiej formie co robią w IT jest to jest jakaś podstawa do tego, żeby później ten film rzeczywiście był wspaniały ślub oczywiście ze złego scenariusza zdarzają się takie przypadki historii, że były wychodziły dobre filmy tak samo z dobrego scenariusza może wyjść zły film nie jest tutaj oczywiście te geny wpływu konsultanci scenariuszowi na ten finalny efekt nie nie mają, ale jednak z ewidencji, że są jakieś takie ranni błędy, które się powtarzają w wielu firmach, które łatwo można, by wyłapać, gdyby właśnie n p . z dystansem do tego scenariusza mieć albo uznać te zasady, o których tutaj z Anne mówiliście co was najbardziej narażeni są często widzicie idei możecie powiedzieć także tata jest po prostu błąd niedopatrzenie na tym pierwszym etapie podsta w powstawania filmu ja uważam, że często pojawia się taka sytuacja pisarz scenarzysta, pisząc scenariusz kreuje jakiś świat, a i to może być świat, którego zasady są analogiczne do tego, w którym żyjemy mogą być zupełnie różne, bo to mogą być teraz przeszłości historia, zupełnie jakby łamiąca reguły świata, który my znamy cokolwiek wykreuje ma do tego prawo i scenarzysta może podjąć jakąkolwiek decyzję w obrębie tego świata tylko, że problem jest taki, że często zapomina się o tym, że każda taka decyzja pociąga są konsekwencja i jeżeli on już wykreuje ten świat stworzy zasadnie rządzące jakąś logikę bohaterów, nawet jeżeli się logice paradoksalnie brak logiki to też jakaś logika to potem mnie nie potrafię stąd jest bardzo trudne podąży za tym konsekwentnie i rzeczywiście stworzyć coś co jest spójne i wydają się, że tutaj spojrzenia osoby z zewnątrz bardzo może pomóc wyłapać te i konsekwencja, bo rzeczywiście zależy zaś ta może zrobić w swoim tekście wszystko i to naprawdę nie muszą być rzeczy, które są realistyczne tanie muszą być rzeczy, które nas przekonują emocjonalnie oni muszą wiedzieć, które my znamy z codziennego życia, ale muszą być rzeczy, które działają w obrębie świata i postaci, którą stworzył i wręcz, że to są, jakby takie najczęstsze błędy zresztą zupełnie naturalne dla pieszych w początkowych etapach tworzenia scenariusza, w którym się spotykam czy też chodzi n p. sceny, z których nikt nic nie wynika tak też poniekąd sceny, które na nim nie mają funkcji lub widz nie jest w stanie, jakby stwierdzić, jakie ono mają funkcje lub, które po prostu nie przykuwają uwagi widza w kasie Janaszek Adam 2 kolejne rzeczy, która bardzo często stają się w oczy scenarzyści bardzo często mają pomysł mają świetny początek czasem nie zawsze też jest trudne bardzo dobry koniec i brakuje środka w między tym początkiem mat z końcem co się dzieje, ale często mam wrażenie, że dziecko po to, żeby ten początek z końcem powiązać jakąkolwiek treścią jakimś kontent ten trend w UE i stworzenie tak naprawdę to co jest w środku to jest większość filmu i w sumie 4 godziny na walnym jest stworzenie takiego jest ogromnie trudnej jest ogromne wyzwanie, żeby nas ogromnie ważne, żeby tak nie zgubić, aby nie zgubić tego sobie bez serca wręcz filmu, a drugą w drugą rzeczą, którą często zauważam na początku PE jest też to, że scenarzyści bardzo często skupiają się na stworzeniu akcji na zapłaceniu intrygi i robią to i czasem też Super, ale często też nie zastanawiają się kim jest ten bohater, który zrobił, dlaczego on decyduje się robić staną, że przy, zanim kieruje co on czuje na temat z tego co się wydarzyło właśnie w jego życiu n p. i zbudowanie czegoś tak Story czy zbudowanie tej nie używam często schowany pod szafki emocjonalnej jest bardzo ważne, bo to, żeby ta akcja się czytała i żeby nikt nie zadawał sobie pytania mój Boże, dlaczego ten bohater w tym momencie robi to co robić tylko, żeby to było emocjonalnie też psychologicznie wiarygodne, nawet jeżeli rozmawiamy gatunkowym filarze, bo tam też mamy n p. typy postaci wiem, że ktoś jest samotnym detektywa, więc od razu wiemy co czuje co prawdopodobnie wydarzyła się w jego życiu, dlaczego jest samotny i co w związku z tym będzie teraz zrobił, więc to podszewkę sobie do budowy Jemenem podstawie prawnej powszechnej wiedzy, którą mamy, ale jeżeli mamy postaci, która są bardziej indywidualne, które nie są żadnymi trikami Elena co to to zawsze trzeba zbudować w często trzeba zbudować Frantz od podstaw, bo to też jest Super Super ważne dzieje nie myślę, że stać na zasadzie, że w we wszy we wsi prawie w każdym z tych psów na triumf Chrystusowego zawsze było co do rozwoju stać nawet 1 1 ha przed świetną naprawdę bardzo bardzo dobrze zrobionego bohatera tego nie było, gdyby konsekwentnie nas, że były sceny, które pan wypada wypadał z tej swojej niezwykłości w jaki sposób i totalnie dodanie do biur, których historia i GGK mówiono, że jeżeli, jeżeli jesteśmy w stanie prześledzić bohaterek doskonale zrozumieć, dlaczego coś robi to rozwiąże większość naprawdę dużo większość większych problemów i też pomoże Maćka dialogach technicznych straszną porażką w Polsce w ciągle jednak bardzo lubię jest coraz lepiej i dyżurem mamy te dokumenty teraz rączkę kilku takich studentów w Łodzi żonie tak rewelacyjnie ksiąg od dziś nie mogę się doczekać się zaczną przypomnę, że naprawdę mają taką swobodę w swobodę ruchów pisania o wpisaniu naprawdę tego jak ludzie mówią w bardzo bardzo czasu w ironiczny i ostry sposób nie cieszy go sąd cywilny spowoduje, że już od września 2 ze wszystkimi stąd, że loty z bardzo ciekawe co powiedzieliście, że mówicie tutaj właśnie budowanie historii w budowaniu postaci myślę, że to dla państwa dla słuchaczy to jest ważne, żeby podkreślić, że scenariusz to właśnie nie są tylko dialogi co nie jest tylko o to jak też mówić o tym, cały ten świat, który innym, który w filmie jest trend stworzone, lecz n p. ciągle spotykać się z tym, że są ranne czy wierzy, że to jest taki błąd, który mam wrażenie, że w Polskim kinie pojawia się bardzo często, ale teraz faktycznie już w zauważam go coraz coraz rzadziej, czyli bohater, który komentuje doc. Lech, czyli od chadeków leki mówi jak i mówi Okaj Pietras podłoże kubek albo w wiedział, o czym mówię ich z takich to prawda no może nie aż tak bardzo jak powiedziałaś Ależ oczywiście bohater, który n p. relacjonuje drugiemu bohaterowi to co się wydarzyło w poprzednim scenie albo wygłasza swoje obawy odnośnie tego co może się wydarzyć w scenie kolejnej lub co jest najczęstszą i tu rzeczywiście bardzo ciężko to wyłapać, pisząc samemu, bo to taka duża Płatka w bohatera opowiadający o takie zaplecze właśnie o przyszłości swojej lub innych bohaterów i mówi to osoby, do której w normalnym życiu nigdy by tego nie powiedział, ponieważ to osoba dzieli z nim tą wiedzę, czyli te zazwyczaj, a pamiętacie bicz na tych wakacjach idę wtedy złamać nogę jednoczy się, że pamiętano, bo jak ja tak natomiast jest po użyciu tylko łącznie o to, żeby te informacje przekazać widzowi jest za ataki na najczęstsze naprawdę jeśli chodzi o dialogi to takie ekspozycje na moście dialogu, który przekazuje informacje dla widza, a w sytuacji nie jest zupełnie uzasadniony biorąc pod uwagę, gdyż obszar wiedzy, który działał bohaterowie ze sobą chciałam, ale na koniec jeszcze zapytać was właśnie oto Atelier NL scenariuszowe, czyli Anny prowadzicie w tym momencie nam było dla scenarzystów i im będą odbywały się coroczne warsztaty właśnie nad scenariuszem czy to czym scenarzyści muszą się do was czy powinni się do 2 Zgorzelec konkretne scenariusze na tron będziecie pracować to są po prostu warsztaty dla troszkę życie wiedzę ogólną jak scenariusz w ogóle pisać, gdy jest taka, że wymienieni w Bagateli, żebyś był uczy, że zakładamy, że ktoś przychodzi już, z jaką muzykę z doświadczeniem z czymś napisanym tylko naszym celem jest jednak dopracowania dopracowania historii przepracowanie jaskini, żeby miał każdy stworzy możliwość skonfrontowania się zarówno z innymi twórcami w ramach gruby, jaki znamy jako studentami dodatkowo oczywiście mają nam mamy zaplanowane mnóstwo zajęć zrównać prawa autorskiego, gdy rzecz gustu stoliku w przygotowaniu dopingu, ale ideałem jest jednak nie miauczenie czy nie chcemy w jaki sposób, choć jego substytutem szkoły mogły Góra 3 chcielibyśmy, żeby ludzie po szkole filmowej krzyż przyszli do nas czymś innym tekstem mogę prezydenta tak zapraszamy do nas osoby, które mają Sweet man albo wczesnym traf IT scenariusza, a wszystkie informacje na temat tego jak aplikować z takimi z takimi rzeczami są na naszej stronie w ww scenariuszowe pl i na Facebooku, gdzie też znajdziecie nas jego Atelier scenariuszowe i tam też znajdziecie wszystkie informacje na temat tego co się będzie działo i jeśli chodzi o rocznych warsztatach to może też ściśle, żeby to nikogo nie przerażało, że musi na rok zrezygnować z dojrzałego żyta, ale wygląda to tak, że będzie mi, że 3 zjazdy stacjonarne trwające około tydzień pierwsze będzie w listopadzie podzieli drugi w marcu w Krakowie w UE i całych warsztatów domknie zjazd na festiwalu T-Mobile nowe Horyzonty, gdzie też projekty, które już będą przepracowane scenarzyści będą mieli okazję pracować przed czy przedstawiać przed producentami profesjonalistami z branży miejmy nadzieję, że stwarza seks w sztabie PiS piękne hale, które na nowe projekty rozwijające dalej to zapraszamy w takim razie bardzo gorąco bardzo wam dziękuję za gazetę rozmowę Ola świerk Philippe Kaspera szelki i Anna Bielak, czyli konsultanci scenariusza i byli dzisiaj ze mną dziękuję bardzo dziękujemy Zwiń «

PODCASTY AUDYCJI: MAGAZYN FILMOWY „DO ZOBACZENIA”

Więcej podcastów tej audycji

REKLAMA

POPULARNE

REKLAMA

DOSTĘP PREMIUM

TOK FM Premium teraz 40% taniej. Wybierz pakiet z aplikacją mobilną - podcasty, audycje i radio bez reklam zawsze pod ręką.

KUP TERAZ

SERWIS INFORMACYJNY

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA